LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL PRITARIMO AKCINĖS BENDROVĖS „LIETUVOS DUJOS“ POTENCIALIŲ INVESTUOTOJŲ PATEIKTŲ PASIŪLYMŲ VERTINIMO SISTEMAI
2002 m. sausio 22 d. Nr. 80
Vilnius
Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. balandžio 14 d. nutarimu Nr. 443 „Dėl Įmonių, kurios yra svarbūs infrastruktūros ar dominuojantys ūkio šakos objektai, akcijų privatizavimo nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 36-964, 2001, Nr. 94-3325) patvirtintų Įmonių, kurios yra svarbūs infrastruktūros ar dominuojantys ūkio šakos objektai, akcijų privatizavimo nuostatų 15.3 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Pritarti Akcinės bendrovės „Lietuvos dujos“ potencialių investuotojų pateiktų pasiūlymų vertinimo sistemai (pridedama).
MINISTRAS PIRMININKAS ALGIRDAS BRAZAUSKAS
ŪKIO MINISTRAS PETRAS ČĖSNA
______________
PRITARTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2002 m. sausio 22 d. nutarimu
Nr. 80
I. PIRMINIAI PASIŪLYMAI (PIRMASIS ETAPAS)
1. Pirminių pasiūlymų tikslas – įvertinti konkurso dalyvių – potencialių investuotojų, dalyvaujančių atitinkamame akcinės bendrovės „Lietuvos dujos“ (toliau vadinama – bendrovė) privatizavimo proceso etape (toliau vadinama – konkurso dalyviai), tinkamumą ir gebėjimą įsigyti parduodamų akcijų ir valdyti bendrovę, ištirti, ar jų požiūris į ūkinę veiklą, kurią bendrovė turėtų vykdyti ateityje, sutampa su šios bendrovės privatizavimo ir pertvarkymo tikslais bei nuostatomis, išdėstytomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. kovo 2 d. nutarime Nr. 246 „Dėl Akcinės bendrovės „Lietuvos dujos“ pagrindinių privatizavimo bei pertvarkymo nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 20-513), įvertinti konkurso dalyvių siūlomas kainas, kitas finansines sąlygas ir gauti konkurso dalyvių komentarus dėl siūlomos akcijų pirkimo – pardavimo sutarties bei akcininkų sutarties.
2. Pirminį pasiūlymą sudaro pirminis techninis pasiūlymas, pirminis finansinis pasiūlymas, kiti dokumentai ir informacija, nurodyta Akcinės bendrovės „Lietuvos dujos“ valstybei priklausančios 34 procentų akcijų dalies pardavimo konkurso taisyklėse (toliau vadinama – Konkurso taisyklės), patvirtintose komisijos akcinės bendrovės „Lietuvos dujos“ privatizavimo procesui koordinuoti 2001 m. gruodžio 21 d. posėdyje (strateginio investuotojo akcijų dalis).
Pirminį techninį pasiūlymą sudaro dokumentai ir informacija, nurodyta Konkurso taisyklėse, įskaitant siūlomas investicijas į bendrovę.
Pirminį finansinį pasiūlymą sudaro kaina, kurią konkurso dalyvis siūlo už parduodamas akcijas, ir jos sumokėjimo terminai.
II. PIRMINIŲ PASIŪLYMŲ VERTINIMAS
4. Pirminius techninius pasiūlymus nagrinėja komisija akcinės bendrovės „Lietuvos dujos“ privatizavimo procesui koordinuoti, sudaryta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. gegužės 2 d. nutarimu Nr. 495 „Dėl akcinės bendrovės „Lietuvos dujos“ privatizavimo proceso koordinavimo“ (toliau vadinama – konkurso komisija), vadovaudamasi techninio pasiūlymo vertinimo lentele, pateikta šios sistemos priede. Pasiūlymai vertinami galimų surinkti 150 balų (iš viso) ir atitinkamai 40, 50 ir 60 balų kiekviename iš trijų skyrių (A, B ir C) sistema.
5. Pirminiai finansiniai pasiūlymai vertinami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gruodžio 31 d. nutarimu Nr. 1502 „ Dėl Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo konkurso būdu nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 3-54; 1999, Nr. 104-2998) patvirtintų Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo konkurso būdu nuostatų 32 ir 33 punktuose nustatyta tvarka tik remiantis už parduodamas akcijas pasiūlyta pirkimo kaina.
6. Konkurso komisija gali atmesti pirminį pasiūlymą, jeigu:
6.1. pirminis techninis pasiūlymas įvertinamas pagal priede pateiktą techninio pasiūlymo vertinimo lentelę (imamas kuris nors vienas iš šių variantų):
6.3. pirminis pasiūlymas pateiktas nesilaikant Konkurso taisyklių, jis neatitinka Konkurso taisyklių reikalavimų, konkurso dalyvis neįsigijo konkurso dokumentų rinkinio nustatytąja tvarka, konkurso dalyvis pagal Konkurso taisykles negali pateikti pasiūlymo;
6.5. pirminiame pasiūlyme pateikta konsorciumo sutartis (tuo atveju, kai pirminį pasiūlymą pateikia konsorciumas) neatitinka Konkurso taisyklių reikalavimų arba konsorciumas neatitinka Konkurso taisyklių reikalavimų;
6.7. konkurso komisija mano, jog remiantis pirminiu techniniu pasiūlymu nebus galima įgyvendinti bendrovės privatizavimo ir pertvarkymo tikslų bei nuostatų, nurodytų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. kovo 2 d. nutarime Nr. 246;
6.8. konkurso dalyvis ar asmuo, garantavęs konkurso dalyvio įsipareigojimų vykdymą, yra blogos finansinės būklės arba nemokus, jo atžvilgiu pradėtos likvidavimo ar bankroto procedūros, yra pagrįsta grėsmė, kad konkurso dalyvis gali tapti nemokus, arba jo atžvilgiu gali būti pradėtos likvidavimo ar bankroto procedūros 2 metų laikotarpiu po pasiūlymų pateikimo;
6.9. konkurso dalyvio finansinė būklė ir finansiniai susitarimai, kuriuos jis jau yra sudaręs ar sudarys ateityje, konkurso komisiją verčia abejoti, ar jis pajėgs sumokėti pirkimo kainą, investuoti, įgyvendinti pirminį techninį pasiūlymą, tesėti kitus pažadus įvykdyti finansinius įsipareigojimus;
6.10. valstybės įmonė Valstybės turto fondas iš Lietuvos Respublikos ar užsienio kompetentingų valstybės institucijų gavo raštišką informaciją apie konkurso dalyvio (bent vieno konsorciumo nario) nepatikimumą;
7. Konkurso komisija iš konkurso dalyvių, kurių pirminiai pasiūlymai atitinka keliamus reikalavimus ir yra priimtini pagal nustatytus vertinimo kriterijus, atrenka kvalifikuotus dalyvius (t. y. konkurso dalyvius, kurių pirminiai pasiūlymai neatmetami).
8. Valstybės įmonė Valstybės turto fondas iš kvalifikuotų dalyvių sudaro kvalifikuotų dalyvių sąrašo projektą ir pateikia jį Privatizavimo komisijai. Jeigu Privatizavimo komisija pritaria kvalifikuotų dalyvių sąrašo projektui, valstybės įmonė Valstybės turto fondas teikia šį projektą Lietuvos Respublikos Vyriausybei.
III. GALUTINIAI PASIŪLYMAI (ANTRASIS ETAPAS)
9. Galutinių pasiūlymų tikslas – išrinkti konkursą laimėjusį konkurso dalyvį, kuris nusipirktų parduodamas akcijas ir finansiškai pajėgtų vykdyti nustatytas privatizavimo sąlygas ir savo konkursinius pasiūlymus.
10. Galutinis pasiūlymas teisiškai įpareigoja konkurso dalyvį. Nagrinėjami tik tie galutiniai pasiūlymai, kuriuos pateikia kvalifikuoti dalyviai.
11. Galutinį pasiūlymą sudaro galutinis techninis pasiūlymas, galutinis finansinis pasiūlymas, kiti dokumentai ir informacija, nurodyta Konkurso taisyklėse.
12. Galutinį techninį pasiūlymą sudaro tokio pat turinio atnaujintas pirminis techninis pasiūlymas su atliktais reikiamais ar rekomenduotais atlikti patobulinimais bei pakeitimais ir kvalifikuoto dalyvio siūlomas bendrovės verslo planas.
IV. GALUTINIŲ PASIŪLYMŲ VERTINIMAS
14. Galutiniai techniniai pasiūlymai vertinami iš naujo pagal šios sistemos priede pateiktą techninio pasiūlymo vertinimo lentelę. Vertinimo tikslas – įsitikinti, kad galutinis techninis pasiūlymas yra ne blogesnis už pirminį techninį pasiūlymą. Konkurso komisija, galutinį techninį pasiūlymą įvertinusi žemesniu balu, apie tai praneša pasiūlymą pateikusiam konkurso dalyviui.
15. Galutiniai finansiniai pasiūlymai vertinami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gruodžio 31 d. nutarimu Nr. 1502 patvirtintų Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo konkurso būdu nuostatų 32 ir 33 punktuose nustatyta tvarka tik remiantis už parduodamas akcijas pasiūlyta pirkimo kaina. Vadovaujantis Privatizavimo programoje išdėstytomis sąlygomis, visos įmokos, kurias siūloma atlikti po sandorio užbaigimo dienos, perskaičiuojamos dabartine grynąja verte, taikant 15 procentų diskonto metinę normą, kad būtų galima palyginti galutinius pasiūlymus. Jeigu galutiniame finansiniame pasiūlyme nurodyta pirkimo kaina priklauso nuo tam tikrų sąlygų, pasiūlymas atmetamas.
16. Konkurso komisija galutinius pasiūlymus gali atmesti, jeigu konkurso dalyvio galutiniame pasiūlyme kaina už akcijas nurodoma mažesnė už nurodytąją pirminiame finansiniame pasiūlyme arba galutinis techninis pasiūlymas įvertinamas blogiau už pirminį techninį pasiūlymą.
17. Konkurso komisija gali atmesti galutinį pasiūlymą, jeigu:
17.3. galutinis pasiūlymas pateiktas nesilaikant Konkurso taisyklių, jis neatitinka Konkurso taisyklių reikalavimų, konkurso dalyvis neįsigijo konkurso dokumentų rinkinio nustatytąja tvarka, konkurso dalyvis pagal Konkurso taisykles negali pateikti galutinio pasiūlymo;
17.5. konkurso komisija mano, jog remiantis galutiniu techniniu pasiūlymu nebus galima įgyvendinti bendrovės privatizavimo ir pertvarkymo tikslų bei nuostatų, nurodytų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. kovo 2 d. nutarime Nr. 246;
17.6. konkurso dalyvis ar asmuo, garantavęs konkurso dalyvio įsipareigojimų vykdymą, yra blogos finansinės būklės arba nemokus, jo atžvilgiu pradėtos likvidavimo ar bankroto procedūros, yra pagrįsta grėsmė, kad konkurso dalyvis gali tapti nemokus, arba jo atžvilgiu gali būti pradėtos likvidavimo ar bankroto procedūros 2 metų laikotarpiu po pasiūlymų pateikimo;
17.7. konkurso dalyvio finansinė būklė ir finansiniai susitarimai, kuriuos konkurso dalyvis jau yra sudaręs ar sudarys ateityje, konkurso komisiją verčia abejoti, ar jis pajėgs sumokėti pirkimo kainą, investuoti, įgyvendinti galutinį techninį pasiūlymą, tesėti kitus pažadus įvykdyti finansinius įsipareigojimus;
17.8. valstybės įmonė Valstybės turto fondas iš Lietuvos Respublikos ar užsienio kompetentingų valstybės institucijų gavo raštišką informaciją apie konkurso dalyvio (bent vieno konsorciumo nario) nepatikimumą;
V. LAIMĖTOJO PASKELBIMAS
18. Konkurso laimėtoju pripažįstamas kvalifikuotas dalyvis, kurio galutinis finansinis pasiūlymas, konkurso komisijos vertinimu, yra geriausias (tai turi patvirtinti visos reikiamos institucijos). Jis paskelbiamas (pasibaigus deryboms, jeigu jos būtų) konkurso laimėtoju su sąlyga, kad jo techninis pasiūlymas atitinka Konkurso taisyklių reikalavimus. Jeigu derybomis nustatoma, kad mažiausiai du geriausi galutiniai finansiniai pasiūlymai yra vienodi, konkurso laimėtoju paskelbiamas tas iš vienodus geriausius galutinius finansinius pasiūlymus pateikusių konkurso dalyvių, kurio galutinis techninis pasiūlymas yra geriausias. Pagrindas, kuriuo remiantis atrenkamas konkursą laimėjęs dalyvis, viešai neatskleidžiamas.
Akcinės bendrovės
„Lietuvos dujos“
potencialių investuotojų
pateiktų pasiūlymų
vertinimo sistemos priedas
TECHNINIO PASIŪLYMO VERTINIMO LENTELĖ
Eil. Nr. |
Klausimo pavadinimas |
Vertinimo kriterijus |
Kriterijus laikomas įvykdytu, jeigu: |
Balai (vienetais) |
Svyravimas +/- |
A skyrius. Kompetencija ir patirtis (Strateginis investuotojas/Pagrindinis investuotojas) |
|||||
1. |
Konkurso dalyvio patirties atitinkamose bendrovės srityse aprašymas, nurodant: |
patirties įrodymas |
|
|
|
1.1. |
eksploatuojamų aukšto slėgio vamzdynų ilgį (kilometrais) |
kompetencija ir patirtis, susijusi su transportavimo dujotiekiais |
> 2000 km |
10 |
< 1000 – 10 1000<2000km – 5 2000<5000 +0 >= 5000+5 |
1.2. |
eksploatuojamų vidutinio ir žemo slėgio vamzdynų ilgį (kilometrais) |
kompetencija ir patirtis, susijusi su paskirstymo dujotiekiais |
> 10000 km |
10 |
<1000 km – 10 1000<5000 km -5 5000<10000 km -2 10000<15000 km +0 >= 15000 km +5 |
1.3. |
aptarnaujamų vartotojų skaičių (tais atvejais, kai vartotojai, gaunantys dujas, yra, pavyzdžiui, savivaldybė, – aptarnaujamų gyvenamųjų namų skaičių) ir šio skaičiaus padidėjimą per paskutinius 5 metus |
vartotojų (apskaitos punktų) skaičius |
>1000000 |
10 |
< 500000 – 10 500000<1000000 -3 1000000<1500000+0 >= 1500000 +3 |
2. |
Konkurso dalyvio (-ių) geografinės teritorijos, kurioje jis vykdo su dujomis susijusią veiklą, aprašymas ir kiek laiko kiekviena teritorija buvo aptarnaujama |
aptarnaujamų šalių skaičius ir kiekvienos teritorijos aptarnavimo laikas (metais) |
tarptautiniu mastu – 10 metų |
<=10 |
+/- 1 už šalį >/< 5 +/-1 per metus >/< 5 |
|
Iš viso už 1 ir 2 punktus |
|
|
40 |
|
B skyrius. Finansiniai pajėgumai, tiekimo patirtis (visi investuotojai) |
|||||
3. |
Finansinių ataskaitų santrauka, leidžianti apskaičiuoti (išskaidant, kiek įmanoma, duomenis, susijusius tik su dujų veikla): |
finansinis pajėgumas ir kompetencija |
|
|
|
3.1. |
grynųjų finansinių įsiskolinimų ir nuosavo kapitalo santykį |
įsipareigojimai / nuosavas kapitalas |
< 60% |
5 |
+10% -1 -10% +1 |
3.2. |
bendrą ir veiklos pelną |
bendras pelnas / pardavimas |
> 10% |
5 |
+5% +1; -5% -1,5 |
veiklos pelnas / pardavimas |
> 5% |
5 |
+1% +1; -1% -1 |
||
3.3. |
finansavimo sąnaudas |
finansavimo sąnaudos / pardavimas |
< 5% |
5 |
+1% -1; -1% +1 |
3.4. |
pinigų srautus iš veiklos |
pinigų srautai / pardavimas |
> 7,5% |
5 |
+2,5% +1 -2,5% -1 |
pinigų srautai / finansavimo sąnaudos |
> 2% |
5 |
-0,5 -1; +0,5 +1 |
||
3.5. |
grynąsias investicijas |
pinigų srautai / investicijos |
> 0,5% |
5 |
< 0,3 -1; > 0,7 +1 |
4. |
Paaiškinimas, kaip bus finansuojamas objekto įsigijimas, taip pat vėlesni bendrovės finansavimo reikalavimai (jeigu jų būtų): |
finansavimo pasiūlymai, kurie gali būti vertinami kaip patikimi |
priimtina |
5 |
jeigu ne, mažinama -1 ¸ -5 |
4.1. |
dujų pirkimo susitarimų aprašymas (nereikalaujama pateikti konfidencialių skaičių), nurodant: |
patirties su „Gazprom“ ir moderniose rinkose įrodymas |
|
|
|
4.1.1. |
tris pagrindinius tiekėjus ir apytikslę tiekimo dalį |
patirtis su „Gazprom“ |
yra/nėra |
3 |
jeigu nėra – 3 |
4.1.2. |
sutarčių galiojimo laikotarpius ir numatytą fiksuotą apimtį (jeigu ji yra) |
patirtis su kitais tiekėjais |
yra/nėra |
3 |
jeigu nėra – 3 |
4.1.3. |
patirtį didmeninės dujų prekybos rinkoje (jeigu ji yra) |
patirtis atvirose (didmeninėse) rinkose |
yra/nėra |
2 |
jeigu nėra – 2 |
4.2. |
dujų tiekimo šaltinių ir sutarčių portfelio (susitarimai dėl tikslių terminų/kiekio, pirkimo/pardavimo opcionai, pirkimai atviroje rinkoje ir t. t.) valdymo patirtis |
patirtis subalansuoti poreikius ir sąnaudas |
yra/nėra |
2 |
jeigu nėra – 2 |
|
Iš viso už 3 ir 4 punktus |
|
|
50 |
|
C skyrius. Strategija ir įsipareigojimai (visi investuotojai) |
|||||
5. |
Integracija į veiklą |
sąryšio įrodymas |
|
|
|
5.1. |
konkurso dalyvio (-ių) investavimo į bendrovę pagrindimas ir investicijų į bendrovės įstatinį kapitalą vertinimas |
aiškus investavimo pagrindimas |
priimtina |
5 |
jeigu ne, mažinama -1 ¸ -5 |
5.2. |
konkurso dalyvio (-ių) ketinimų, susijusių su bendrovės veikla ir valdymu, aprašymas – taip pat vadovybės ir darbuotojų atžvilgiu: darbuotojų mokymo veiklos rėmimas, Lietuvos darbuotojų mokymas konkurso dalyvio tarptautinėje grupėje; Darbo vietų skaičiaus derinimo programa (pagerinti privatizavimo sąlygą vienerius metus išlaikyti 70 procentų darbo vietų) |
Lietuvos darbuotojų mokymo veiklos rėmimas ir plėtojimas |
priimtina |
5 |
jeigu ne, mažinama -1 ¸ -5 |
įsipareigojimas sumažinti darbo vietų skaičių mažiau, negu leidžia Privatizavimo programa |
sumažinimas ne daugiau kaip 10% per metus |
<= 5 |
metinis sumažinimas < 20% mažinant 2% = +1 |
||
|
|
įrodymas, kaip bus įgyvendinama |
|
|
|
6. |
Bendrovės veiklos plėtojimo strategija, iš jos: |
tarptautinės plėtros strategija, taip pat strategija Centrinėje Europoje, Rytų Europoje ir Lietuvoje (konkurso dalyviai, kurie jau yra įsitvirtinę Lietuvoje, privalo apibūdinti Lietuvoje vykdomą veiklą ir jos plėtojimo strategiją ) |
priimtina |
10 |
jeigu ne, mažinama -1 ¸ -10 |
6.1. |
bendrovės, strateginio investuotojo ir tiekėjų bendradarbiavimo koncepcija |
|
|
|
|
6.2. |
bendrovės vieta investuotojo korporacinėje struktūroje, esami ryšiai su bendrove (jeigu jie yra) |
|
|
|
|
6.3. |
konkurso dalyvio tarptautinės plėtros strategijos, taip pat strategijos Centrinėje Europoje, Rytų Europoje ir Lietuvoje ketinimų aprašymas (konkurso dalyviai, kurie jau yra įsitvirtinę Lietuvoje, privalo apibūdinti Lietuvoje vykdomą veiklą ir jos plėtojimo strategiją) |
|
|
|
|
7. |
Pagrindinių rinkodaros priemonių – iniciatyvos, kurios buvo imtasi siekiant išplėsti pridėtinės vertės paslaugas, teikiamas klientams/vartotojams, aprašymas |
įgūdžiai kurti naujus bendrovės pajamų šaltinius |
orientuojamasi į pridėtinę vertę |
5 |
jeigu ne, mažinama -1 ¸ -5 |
8. |
Plėtojimo strategija: trumpas aprašymas, kaip konkurso dalyvis siūlytų bendrovei nustatyti dujų tarifų struktūrą, atsižvelgdamas į naujas nuostatas dėl tarifų, priimtas 2001 metų lapkritį, kad būtų galima subalansuoti skirtingų kategorijų vartotojų poreikius ir pajėgumą, išvengti kryžminio subsidijavimo (fiksuotų ir kintamų dydžių naudojimas; nustatytos tokio lygio kainos, kurios užtikrintų konkurencijos pramonėje palaikymą; priimtinos kainos mažiausiai pajėgiems vartotojams). Patirties kitose ekonomikos srityse komentaras |
įgūdžių ir patirties įrodymas, patirtis, kaip tobulinti ir įgyvendinti rinkodaros planus, kurie yra priimtini ir siunčia teisingus signalus rinkai |
priimtina |
5 |
jeigu ne, mažinama -1 ¸ -5 |
9. |
Įsipareigojimas padėti bendrovei įgyvendinti suplanuotas investicijų programas, pasiekti strateginius Lietuvos Respublikos Vyriausybės tikslus: |
įsipareigojimo tvirtumas ir gilumas |
|
|
|
9.1. |
bendrovės siūlomos investicijų programos komentarai, konkurso dalyvio ketinimai paspartinti ar atidėti kurio nors pagrindinio projekto vykdymą (nurodyti priežastį), komentarai dėl įnašų į kapitalą ar avansu mokamų sumų, kurias konkurso dalyvis sumokėtų bendrovei, siekdamas paspartinti programos vykdymą (nurodyti sumas ir terminus) |
įsipareigojimas iki 5 pagrindinių programų |
patikimas įsipareigojimas |
<=5 |
+1 už programą |
paspartintos programos |
paspartinta metais |
<=5 |
+1 už laimėtus metus |
||
programoms teikiama finansinė parama |
10 mln. litų |
<=7 |
+1 už 10 mln. litų |
||
9.2. |
konkurso dalyvio deklaracija, kaip jis įsipareigotų padėti bendrovei įvykdyti nacionalinius strateginius tikslus |
įsipareigojimo tvirtumas ir gilumas |
patikimas įsipareigojimas |
8 |
jeigu ne, mažinama -1 ¸ -8 |
|
Iš viso už 5–9 punktus |
|
|
60 |
|
Pastaba. A skyrius taikomas tik strateginiam investuotojui (pagrindiniam konsorciumo dalyviui). B ir C skyrių dalys taikomos atsižvelgiant į kiekvieno investuotojo finansinius pajėgumus ir pasirengimą įgyvendinti strateginius tikslus, taip pat į jų kolektyvinį įsipareigojimą pasiekti geriausių rezultatų Lietuvai. Konsorciumo pasiūlymai, atsižvelgiant į finansinius rodiklius, bus vertinami kiekvieno nario balus padauginus iš tam nariui konsorciume tenkančios dalies. C skyrius taikomas bendram konsorciumo pasiūlymui.
______________