LIETUVOS RESPUBLIKOS
RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS 2005 M. BALANDŽIO 11 D. ĮSAKYMO NR. 1V-353 „DĖL GALUTINIŲ PASLAUGŲ GAVĖJŲ GINČŲ SU ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ TEIKĖJAIS SPRENDIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2008 m. kovo 19 d. Nr. 1V-265
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 36 straipsnio 5 dalimi bei įgyvendindamas 2007 m. birželio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 717/2007 dėl tarptinklinio ryšio per viešuosius judriojo telefono ryšio tinklus Bendrijoje, iš dalies keičiantį Direktyvą 2002/21/EB (OL 2007 L 171, p. 32):
1. Pakeičiu Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. balandžio 11 d. įsakymą Nr. 1V-353 „Dėl Galutinių paslaugų gavėjų ginčų su elektroninių ryšių paslaugų teikėjais sprendimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 49-1642):
1.1. Išdėstau preambulę taip:
„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 36 straipsnio 5 dalimi, įgyvendindamas 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų ir paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis, (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367) bei 2007 m. birželio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 717/2007 dėl tarptinklinio ryšio per viešuosius judriojo telefono ryšio tinklus Bendrijoje, iš dalies keičiantį Direktyvą 2002/21/EB, (OL 2007 L 171, p. 32) bei atsižvelgdamas į 1998 m. kovo 30 d. Europos Komisijos rekomendaciją 98/257/EB dėl principų, taikomų institucijoms, atsakingoms už ne teisminį vartotojų ginčų sprendimą:“.
2. Nustatau, kad galutinių paslaugų gavėjų ginčai su elektroninių ryšių paslaugų teikėjais, priimti nagrinėti iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos, baigiami nagrinėti pagal teisės normas, galiojusias iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos. Ginčo nagrinėjimo pabaiga laikomas ginčo nagrinėjimo rezultatus įtvirtinančio Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos sprendimo priėmimas.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo
tarnybos direktoriaus 2005 m. balandžio 11 d.
įsakymu Nr. 1V-353
(Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo
tarnybos direktoriaus 2008 m. kovo 19 d.
įsakymo Nr. 1V-265 redakcija)
GALUTINIŲ PASLAUGŲ GAVĖJŲ GINČŲ SU ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ PASLAUGŲ TEIKĖJAIS SPRENDIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Galutinių paslaugų gavėjų ginčų su elektroninių ryšių paslaugų teikėjais sprendimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato prašymų išspręsti ginčą tarp galutinių paslaugų gavėjų ir elektroninių ryšių paslaugų teikėjų formos, turinio ir pateikimo, taip pat įrodymų pateikimo bei rinkimo reikalavimus, ginčo šalių, kitų suinteresuotų ūkio subjektų ir asmenų, dalyvaujančių sprendžiant ginčą, teises ir pareigas, pasirengimo ginčo sprendimui procedūrą, detalią šalių taikinimo procedūrą, ginčų sprendimo iš esmės procedūrą bei sprendimo priėmimo tvarką.
2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382) 28 straipsnio 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 15, 16, 17, 19 ir 20 dalimis, 36 straipsniu, įgyvendinant 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų ir paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis, (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367) bei 2007 m. birželio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 717/2007 dėl tarptinklinio ryšio per viešuosius judriojo telefono ryšio tinklus Bendrijoje, iš dalies keičiantį Direktyvą 2002/21/EB, (OL 2007 L 171, p. 32) ir atsižvelgiant į 1998 m. kovo 30 d. Europos Komisijos rekomendaciją 98/257/EB dėl principų, taikomų institucijoms, atsakingoms už ne teisminį vartotojų ginčų sprendimą.
3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Atsakovas – elektroninių ryšių paslaugų teikėjas, kurio veiksmai (neveikimas) skundžiami.
Ieškovas – galutinis paslaugų gavėjas, pateikęs Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai (toliau – Tarnyba) prašymą išspręsti ginčą.
Prašymas išspręsti ginčą – ieškovo arba jo įgalioto atstovo tiesiogiai pateiktas ar kitų institucijų persiųstas Tarnybai nagrinėti kreipimasis, kuriame nurodyta, kad yra pažeistos ieškovo teisės ar teisėti interesai, ir prašoma juos apginti.
Procedūrinis sprendimas – atskirais klausimais, kuriais ginčas neišsprendžiamas iš esmės, Tarnybos direktoriaus priimtas individualus teisės aktas.
Sprendimas – nutraukus ginčo nagrinėjimą arba iš esmės išsprendus ginčą Tarnybos direktoriaus priimtas individualus teisės aktas.
II. PRAŠYMO IŠSPRĘSTI GINČĄ PATEIKIMAS
5. Iškilus ginčui tarp elektroninių ryšių paslaugų teikėjo ir galutinio paslaugų gavėjo, kiekvienas galutinis paslaugų gavėjas turi teisę Taisyklėse nustatyta tvarka pateikti Tarnybai prašymą išspręsti ginčą (toliau – prašymas), kad būtų apginta pažeista ar ginčijama jo teisė arba Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo saugomas interesas. Ieškovo prašymas Tarnybai laikomas pateiktu ir tuo atveju, kai kitos viešojo administravimo institucijos jų gautą prašymą persiunčia Tarnybai nagrinėti pagal kompetenciją.
6. Prašymą pasirašo ieškovas ir (arba) jo atstovas. Kai į Tarnybą kreipiasi ieškovo atstovas, prie prašymo turi būti pridėtas įgaliojimas. Prašyme turi būti nurodyta:
6.3. ieškovo vardas, pavardė (pavadinimas), adresas (buveinės adresas), telefono ryšio numeris (jei ieškovas jį turi), elektroninio pašto adresas (jei ieškovas jį turi), taip pat atstovo, jeigu jis yra, vardas, pavardė (pavadinimas), adresas (buveinės adresas), telefono ryšio numeris (jei atstovas jį turi);
6.10. informacija, ar tų pačių šalių ginčas dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu nėra sprendžiamas Tarnyboje ar teisme, ar ginčo sprendimas nebuvo nutrauktas pagal šių Taisyklių 35 punktą, ar nėra įsigaliojęs Tarnybos, teismo ar arbitražo sprendimas, priimtas dėl ginčo tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;
7. Kartu su prašymu Tarnybai turi būti pateikti prašyme išdėstytas aplinkybes patvirtinantys dokumentai. Prašymas, jo priedai bei kiti dokumentai, teikiami šių Taisyklių nustatyta tvarka, turi atitikti Dokumentų teikimo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1V-292 (Žin., 2004, Nr. 141-5171; 2005, Nr. 73-2675), reikalavimus.
8. Prašymas dėl paslaugų apimties, kompleksiškumo, kokybės, atsiskaitymo už paslaugas, jei tokio prašymo nagrinėjimui reikalinga detali informacija, saugoma elektroninių ryšių paslaugų teikėjo apskaitos sistemoje, turi būti pateikiamas per 6 mėnesius nuo sąskaitos už ginčijamą paslaugą išrašymo dienos, o jei už paslaugas atsiskaitoma iš anksto – per 6 mėnesius nuo paslaugos gavimo momento. Tačiau termino pažeidimas nedaro ginčo sprendimo negalimo.
9. Gavusi ieškovo prašymą, Tarnyba per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos patvirtina prašymo priėmimo faktą, išskyrus Taisyklių 13 punkte nustatytais atvejais. Prašymo priėmimo faktas patvirtinamas išsiunčiant ieškovui pranešimą, kuriame nurodoma prašymo priėmimo data, valstybės tarnautojo, kuriam pavesta nagrinėti prašymą, vardas, pavardė, telefono ryšio numeris, prašymo registracijos numeris.
10. Tuo atveju, jeigu pateiktas prašymas neatitinka Taisyklių 6 ir (ar) 7 punktų reikalavimų, Tarnyba nustato ieškovui terminą trūkumams pašalinti, kuris negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos. Jeigu ieškovas per Tarnybos nustatytą terminą trūkumų nepašalina, Tarnyba, vadovaudamasi Taisyklių 36.3 punktu, procedūriniu sprendimu palieka ginčą nenagrinėtą.
11. Tarnyba pasirengimo ginčo sprendimui stadijos metu ar ginčo sprendimo iš esmės stadijos metu nustačiusi, kad Tarnybos žinioje yra kelios vienarūšės bylos, kuriose dalyvauja tos pačios šalys, arba kelios bylos pagal vieno ieškovo prašymus skirtingiems atsakovams, arba pagal skirtingų ieškovų prašymus tam pačiam atsakovui, iki ginčo sprendimo iš esmės pabaigos gali sujungti šias bylas į vieną bylą ir jas nagrinėti kartu, jeigu taip sujungus ginčai bus greičiau ir teisingiau išspręsti, taip pat ir tais atvejais, kai bylose nagrinėjami reikalavimai tarpusavyje susiję ir dėl tojų negalima nagrinėti skyrium.
12. Tarnyba atsisako priimti ieškovo prašymą, jeigu:
12.1. Tarnyba nėra kompetentinga tokį ginčą nagrinėti. Tokiu atveju prašymas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo Tarnyboje dienos persiunčiamas kompetentingai institucijai ir apie tai raštu pranešama ieškovui;
12.2. yra įsigaliojęs Tarnybos, teismo ar arbitražo sprendimas, priimtas dėl ginčo tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu, arba Tarnybos sprendimas ar teismo nutartis priimti ieškovo pateiktą atsisakymą nuo prašymo ar patvirtinti šalių taikos sutartį;
12.3. Tarnyba arba teismas sprendžia ginčą tarp tų pačių šalių dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu;
12.4. šalys yra sudariusios susitarimą perduoti ginčą spręsti arbitražui ir atsakovas prieštarauja, kad ginčas būtų sprendžiamas Tarnyboje, bei reikalauja laikytis arbitražinio susitarimo, išskyrus ginčus, kurie pagal įstatymus negali būti sprendžiami arbitraže;
III. GINČO ŠALIŲ, KITŲ SUINTERESUOTŲ ŪKIO SUBJEKTŲ IR ASMENŲ, DALYVAUJANČIŲ SPRENDŽIANT GINČĄ, TEISĖS IR PAREIGOS
14. Ginčo šalys, kiti suinteresuoti ūkio subjektai ir asmenys, dalyvaujantys sprendžiant ginčą, turi teisę:
14.1. susipažinti su ginčo sprendimo medžiaga, išskyrus medžiagą, kuri yra valstybės, tarnybos ar komercinė kitų ūkio subjektų paslaptis arba kurią atskleidus būtų pažeista fizinio asmens teisė į privataus gyvenimo neliečiamumą, daryti išrašus ir nuorašus. Atsakovas visada turi teisę susipažinti su prašymo tekstu, o ieškovas visada turi teisę susipažinti su atsiliepimo tekstu;
14.3. prieštarauti kitos šalies ar kitų suinteresuotų ūkio subjektų bei asmenų, dalyvaujančių sprendžiant ginčą, prašymams, paaiškinimams, argumentams ir samprotavimams;
14.5. apskųsti Tarnybos sprendimus ir naudotis kitomis teisėmis, kurias suteikia Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymas bei šios Taisyklės;
15. Ieškovas taip pat turi teisę pakeisti prašymo pagrindą arba dalyką, padidinti ar sumažinti prašymo reikalavimus arba atsisakyti prašymo. Atsakovas turi teisę pripažinti prašymą. Šalys gali užbaigti ginčo sprendimą taikos sutartimi.
16. Ginčo šalys ir kiti suinteresuoti ūkio subjektai bei asmenys, dalyvaujantys sprendžiant ginčą, privalo naudotis savo teisėmis sąžiningai.
17. Ginčo šalys, kiti suinteresuoti ūkio subjektai ir asmenys, dalyvaujantys sprendžiant ginčą, teikdami Tarnybai prašymus, įrodymus, paaiškinimus, argumentus ir samprotavimus bei kitą su ginčo sprendimu susijusią informaciją, turi nurodyti, kuri informacija yra konfidenciali ir negali būti viešinama. Tarnyba gali nepripažinti ginčo šalių, kitų suinteresuotų ūkio subjektų ir asmenų, dalyvaujančių sprendžiant ginčą, nurodytos informacijos konfidencialia, jeigu Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymas ar kiti Lietuvos Respublikos teisės aktai numato, kad tokia informacija negali būti laikoma konfidencialia. Jeigu Tarnyba atsisako pripažinti ginčo šalių, kitų suinteresuotų ūkio subjektų ir asmenų, dalyvaujančių sprendžiant ginčą, nurodytą informaciją konfidencialia, apie tai ji per 5 darbo dienas informuoja informaciją pateikusią ginčo šalį, kitus suinteresuotus ūkio subjektus ir asmenis, dalyvaujančius sprendžiant ginčą.
18. Ginčo šalys, kiti suinteresuoti ūkio subjektai ir asmenys, dalyvaujantys sprendžiant ginčą, įskaitant ekspertus, kitų valstybės ar savivaldybės institucijų atstovus, norėdami susipažinti su ginčo sprendimo medžiaga, turi pateikti Tarnybai asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir įgaliojimą, patvirtinantį asmens teisę atstovauti ginčo šaliai, bei pasirašyti išduodamos susipažinti ginčų sprendimo medžiagos apskaitos žurnale. Susipažįstantis su ginčo sprendimo medžiaga asmuo privalo elgtis rūpestingai ir atsargiai. Draudžiama išsinešti medžiagą iš susipažinimui skirtos patalpos, perduoti medžiagą susipažinti neįgaliotiems asmenims, lankstyti lapus, rašyti pastabas, braukyti, plėšyti ar kitaip gadinti ginčo sprendimo medžiagos dokumentus. Baigus susipažinti, ginčo sprendimo medžiaga turi būti grąžinta atsakingam Tarnybos valstybės tarnautojui, kuris patikrina medžiagą ir užpildo išduodamos susipažinti ginčų sprendimo medžiagos apskaitos žurnalą.
IV. PASIRUOŠIMAS GINČO SPRENDIMUI
19. Tarnyba, gavusi Taisyklių 6 ir 7 punktų reikalavimus atitinkantį prašymą, prie kurio pridėtas atsakovo neigiamas atsakymas į ieškovo pretenziją, kuriame iš esmės atsakyta į prašymo objektą, praneša atsakovui apie Tarnyboje gautą ieškovo prašymą ir pradeda ginčą spręsti iš esmės pagal Taisyklių V skyriaus nuostatas.
20. Jeigu ieškovas, pateikdamas prašymą Tarnybai, nepateikė atsakovo neigiamo atsakymo į jo pretenziją, Tarnyba ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo ieškovo prašymo, atitinkančio Taisyklių 6 ir 7 punktų reikalavimus, gavimo Tarnyboje dienos persiunčia prašymą, įskaitant jo priedus, ieškovo nurodytam atsakovui ir pasiūlo per jos nustatytą terminą ginčą išspręsti taikiai.
21. Atsakovas, Taisyklių 20 punkte nustatyta tvarka gavęs Tarnybos persiųstą ieškovo prašymą, per 10 dienų nuo ieškovo prašymo gavimo dienos privalo raštu pateikti Tarnybai motyvuotus paaiškinimus dėl prašymo ir juos pagrindžiančius įrodymus arba informuoti ieškovą ir Tarnybą apie galimybes išspręsti iškilusį ginčą taikiai.
V. GINČO SPRENDIMAS IŠ ESMĖS
23. Tarnyba pradeda iš esmės spręsti ginčą pagal ieškovo prašyme nurodytas aplinkybes nuo atsakovo paaiškinimų ir juos pagrindžiančių įrodymų gavimo Tarnyboje dienos (atsakovui nustatytu terminu nepateikus paaiškinimų – nuo termino paaiškinimams pateikti pabaigos), o tuo atveju, kai prie ieškovo prašymo pridėtas atsakovo neigiamas atsakymas į ieškovo pretenziją, kuriame iš esmės atsakyta į prašymo objektą – nuo ieškovo prašymo, atitinkančio Taisyklių 6 ir 7 punktų reikalavimus, gavimo Tarnyboje dienos.
24. Tarnyba, iš esmės spręsdama ginčą pagal ieškovo prašymą, turi teisę:
24.1. kreiptis į ieškovą dėl papildomos informacijos, įrodymų ar paaiškinimų raštu dėl prašyme keliamų reikalavimų ir nustatyti jų pateikimo terminą arba apklausti ieškovą žodžiu;
24.2. pareikalauti iš ieškovo ir (ar) atsakovo per Tarnybos nustatytą terminą pateikti įrodymus ar paaiškinimus, reikalingus ieškovo prašymui nagrinėti, o atsakovui nepateikus paaiškinimų ar įrodymų, priimti sprendimą atsižvelgiant į turimus įrodymus;
24.3. kviesti ieškovą, atsakovą, liudytojus, ekspertus, specialistus, kitų valstybės ar savivaldybės institucijų, kurių veiklai galėtų turėti įtakos sprendimas, atstovus dalyvauti sprendžiant ginčą, o atsakovui neatvykus į ginčo sprendimo posėdį, priimti sprendimą atsižvelgiant į turimus įrodymus;
24.4. gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių, organizacijų ar kitų asmenų ginčui spręsti reikalingą informaciją;
24.5. sprendžiant ginčą, naudoti su ginčo sprendimu susijusią kitais tikslais Tarnyboje gautą informaciją;
25. Tarnyba ginčą sprendžia rašytinės procedūros tvarka, išskyrus atvejus, kai bet kurios iš ginčo šalių ar kitų suinteresuotų ūkio subjektų, ar asmenų, dalyvaujančių sprendžiant ginčą, prašymu arba savo iniciatyva nusprendžia, kad ginčas gali būti geriau išspręstas posėdyje žodinio sprendimo tvarka. Tarnyba informuoja ginčo šalis apie tokį posėdį, tačiau jų neatvykimas nekliudo spręsti ginčą.
26. Ginčo sprendimas posėdyje yra viešas, išskyrus atvejus, kai Tarnyba, siekdama apsaugoti valstybės, tarnybos ar komercines paslaptis arba užtikrinti asmens teisę į privataus gyvenimo neliečiamumą, nusprendžia spręsti ginčą uždarame posėdyje. Visa išnagrinėtos bylos medžiaga, išskyrus bylų, kurios buvo išspręstos neviešai, yra vieša ir su ja gali susipažinti ir byloje nedalyvavę asmenys Susipažinimo su ginčus nagrinėjančių institucijų išnagrinėtų bylų medžiaga taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2007 m. vasario 28 d. įsakymu Nr. 1R-89 (Žin., 2007, Nr. 28-1032), nustatyta tvarka.
27. Tarnyba turi teisę atsisakyti priimti įrodymus, prašymus, motyvus ar kitą informaciją, jeigu ji galėjo būti pateikta anksčiau, o jos vėlesnis pateikimas užvilkins ginčo sprendimą.
28. Paprastai ginčą pagal ieškovo prašymą sprendžia Tarnybos paskirtas valstybės tarnautojas. Šių Taisyklių 31 punkte nustatytais atvejais ginčą gali spręsti Tarnybos direktoriaus sudaryta komisija.
29. Spręsti ginčą pagal ieškovo prašymą neturi teisės valstybės tarnautojas, jeigu yra Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme (Žin., 1997, Nr. 67-1659; 2000, Nr. 18-431) nurodytų priežasčių, galinčių sukelti interesų konfliktą.
30. Išaiškėjus šių Taisyklių 29 punkte nurodytoms aplinkybėms, paskirtas spręsti ginčą valstybės tarnautojas turi nusišalinti pats arba jis nušalinamas Tarnybos direktoriaus įsakymu.
31. Tarnybos valstybės tarnautojas, atsakingas už ginčo pagal ieškovo prašymą sprendimą, nustatęs, kad ginčui išspręsti būtinas sudėtingas tyrimas, teikia Tarnybos direktoriui motyvuotą siūlymą sudaryti komisiją prašymui išnagrinėti. Tarnybos direktorius, įvertinęs siūlyme išdėstytus motyvus, turi teisę sudaryti komisiją ieškovo prašymui nagrinėti. Tarnybos valstybės tarnautojas, atsakingas už ginčo pagal ieškovo prašymą sprendimą, bei Tarnybos direktoriaus sudarytos komisijos nariai, sekretorius, taip pat specialistas ir vertėjas sprendžiant ginčą gali dalyvauti tik pasirašę šių Taisyklių priede nurodytą konfidencialumo pasižadėjimą.
33. Ginčas Tarnyboje turi būti išspręstas ir sprendimas priimtas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo, atitinkančio Taisyklių 6 ir 7 punktų reikalavimus, gavimo Tarnyboje dienos. Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą ieškovo prašymo nagrinėjimas negali būti baigtas, Tarnybos motyvuotu procedūriniu sprendimu šis terminas gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip 20 darbo dienų.
34. Jeigu ieškovas pasiruošimo ginčo sprendimui stadijos metu arba ginčo sprendimo iš esmės stadijos metu pateikia Tarnybai naują prašymą, kuriame pakeistas ankstesnio prašymo pagrindas arba dalykas, padidinti ar sumažinti reikalavimai, ginčas Tarnyboje turi būti išspręstas ir sprendimas priimtas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo, kuriuo pakeistas ankstesnio prašymo pagrindas arba dalykas, padidinti ar sumažinti reikalavimai ir kuris atitinka Taisyklių 6 ir 7 punktų reikalavimus, gavimo Tarnyboje dienos.
35. Tarnyba nutraukia ginčo nagrinėjimą ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Tarnybos sprendimo nutraukti ginčo nagrinėjimą priėmimo dienos išsiunčia jį ginčo šalims, jeigu:
36. Tarnyba procedūriniu sprendimu palieka ginčą nenagrinėtą ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Tarnybos sprendimo palikti ginčą nenagrinėtą priėmimo dienos išsiunčia jį ginčo šalims, jeigu:
36.3. ieškovo prašymo turinys neatitinka Taisyklių 6 ir (ar) 7 punktuose nustatytų reikalavimų ir ieškovas per Tarnybos nustatytą terminą prašymo trūkumų nepašalina;
36.4. jeigu atsakovas per Taisyklių 21 punkte nustatytą terminą pasiūlo taikų ginčo sprendimo būdą ir ieškovas sutinka su tokiu ginčo sprendimo būdu;
37. Tarnyba procedūriniu sprendimu sustabdo ginčo nagrinėjimą, jeigu:
37.1. pasibaigė viena iš ginčo šalių (sustabdoma, kol bus perimtos pasibaigusios ginčo šalies teisės ir pareigos arba paaiškės aplinkybės, dėl kurių teisės ir pareigos nebuvo perimtos); jei tokiu atveju įmanoma išskirti reikalavimus, nesusijusius su pasibaigusia ginčo šalimi, Tarnyba toliau atskirai sprendžia ginčą dėl reikalavimų, nesusijusių su pasibaigusia ginčo šalimi;
38. Ginčo sprendimo procedūra Tarnyboje gali būti atnaujinta mutatis mutandis vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso (Žin., 2002, Nr. 36-1340) XVIII skyriuje nustatyta tvarka.
VI. SPRENDIMO PRIĖMIMAS
39. Valstybės tarnautojas (o šių Taisyklių 31 punkte nustatytais atvejais – komisija), išsprendęs ginčą, parašo teikimą dėl sprendimo ir perduoda jį Tarnybos direktoriui, kuris priima sprendimą.
40. Sprendimas, atitinkantis šių Taisyklių 41 punkto reikalavimus, turi būti priimtas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo teikimo dėl sprendimo gavimo dienos.
41. Sprendimas priimamas atsižvelgiant į ginčo sprendimo metu nustatytas aplinkybes ir jas pagrindžiančius įrodymus. Sprendime turi būti nurodyta:
41.2. sprendimą priėmusios institucijos pavadinimas, valstybės tarnautojo, išsprendusio ginčą, pareigos, vardas ir pavardė (komisijos narių ir posėdžio sekretoriaus vardai, pavardės), ginčo šalių bei kitų sprendžiant ginčą dalyvavusių asmenų vardai, pavardės (juridinių asmenų pavadinimai, kodai), adresai (buveinių adresai) bei jų atstovų vardai, pavardės (juridinių asmenų pavadinimai, buveinių adresai);
41.7. teisės aktai, kuriais Tarnyba vadovavosi, nuorodos į konkrečias normas, kurios buvo taikomos, kiti teisiniai argumentai;
41.8. sprendimas patenkinti ieškovo reikalavimus, iš dalies patenkinti ieškovo reikalavimus ar atmesti ieškovo prašymą;
43. Tarnybos sprendimas (įskaitant ir sprendžiant ginčą priimtus procedūrinius sprendimus) įsigalioja ir yra privalomas vykdyti nuo jo priėmimo dienos.
44. Tarnybos sprendimas dėl ginčo yra viešas, kiek tai nepažeidžia valstybės, tarnybos, komercinės paslapties ar fizinio asmens privataus gyvenimo apsaugos. Ginčo šalys ir kiti suinteresuoti ūkio subjektai bei asmenys, dalyvavę sprendžiant ginčą, gavę Tarnybos sprendimą ir manydami, kad jame nurodoma informacija yra konfidenciali, per protingą terminą turi pateikti Tarnybai dokumentą, kuriame turi būti nurodyta, kuri informacija, išdėstyta sprendimo tekste, yra konfidenciali ir negali būti viešinama. Sprendimo tekste išdėstytos teisės aiškinimo taisyklės visais atvejais yra viešos. Tarnyba gali nepripažinti ginčo šalių ir kitų suinteresuotų ūkio subjektų bei asmenų, dalyvavusių sprendžiant ginčą, nurodytos informacijos konfidencialia, jeigu Lietuvos Respublikos teisės aktai numato, kad tokia informacija negali būti konfidenciali. Jeigu Tarnyba atsisako pripažinti ginčo šalių ir kitų suinteresuotų ūkio subjektų bei asmenų, dalyvavusių sprendžiant ginčą, nurodytą informaciją konfidencialia, apie tai ji per 5 darbo dienas informuoja informaciją pateikusią ginčo šalį, kitus suinteresuotus ūkio subjektus bei asmenis, dalyvavusius sprendžiant ginčą.
45. Sprendimas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos išsiunčiamas ieškovui ir atsakovui. Kai sprendimo įgyvendinimas susijęs su kitų valstybės ar savivaldybių institucijų veikla, apie sprendimą informuojama ir suinteresuota valstybės ar savivaldybės institucija.
46. Kol sprendimas neįvykdytas, Tarnyba gali savo iniciatyva ar ginčo šalių prašymu ištaisyti sprendime aptiktas korektūros ar akivaizdžias aritmetines klaidas. Ištaisymų klausimą sprendžia Tarnybos direktorius, nepranešant apie tai ginčo šalims. Tarnybos direktoriaus sprendimas dėl korektūros ar akivaizdžių aritmetinių klaidų ištaisymo ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimo priėmimo dienos išsiunčiamas ginčo šalims.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
47. Tarnybos procedūriniai sprendimai, priimti sprendžiant ginčą, tarp jų ir sprendimai atsisakyti priimti prašymą pagal šių Taisyklių 13 punktą, palikti ginčą nenagrinėtą pagal šių Taisyklių 36 punktą ar sustabdyti ginčo nagrinėjimą pagal šių Taisyklių 37 punktą, užkertantys kelią tolesniam ginčo sprendimui, per 7 dienas nuo tokio sprendimo įteikimo ginčo šaliai dienos gali būti skundžiami Vilniaus apygardos teismui, mutatis mutandis vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso XVI skyriaus antruoju skirsniu. Vilniaus apygardos teismo nutartis dėl tokio Tarnybos sprendimo neskundžiama.
48. Ginčo šalys, nesutinkančios su Tarnybos sprendimu, turi teisę per 30 dienų nuo sprendimo priėmimo dienos jį apskųsti bendrosios kompetencijos teismui Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Tarnybos sprendimą apskundus teismui, sprendimas galioja ir yra privalomas vykdyti, išskyrus atvejus, kai teismas įstatymų nustatyta tvarka nusprendžia kitaip.
49. Tarnybos sprendimas (taip pat ir sprendžiant ginčą priimti procedūriniai sprendimai) yra vykdomasis dokumentas. Jeigu šis sprendimas neįvykdomas, jis gali būti priverstinai vykdomas Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Sprendimas gali būti pateikiamas vykdyti ne vėliau kaip per 10 metų nuo jo priėmimo dienos.
Galutinių paslaugų gavėjų ginčų su
elektroninių ryšių paslaugų teikėjais
sprendimo taisyklių
priedas
___________________________________________________________________________
(Valstybės tarnautojo, komisijos nario, komisijos sekretoriaus, specialisto, vertėjo vardas, pavardė, pareigos)
___________________________________________________________________________
(Komisijos pavadinimas)
KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS
200 m. _______________ d. Nr. ________
___________________
(Vieta)
Būdamas ginčo tarp galutinių paslaugų gavėjų ir elektroninių ryšių paslaugų teikėjų sprendime dalyvaujančiu valstybės tarnautoju, komisijos nariu, komisijos sekretoriumi, specialistu, vertėju,
1. Pasižadu:
1.1. saugoti ir tik Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti konfidencialią su žmogaus asmeniniu ar šeiminiu gyvenimu susijusią informaciją, komercines paslaptis, kurios man taps žinomos, dirbant komisijos nariu, komisijos sekretoriumi, specialistu, vertėju ar valstybės tarnautoju, sprendžiančiu ginčus tarp galutinių paslaugų gavėjų ir elektroninių ryšių paslaugų teikėjų;
1.2. man patikėtą konfidencialią su žmogaus asmeniniu ar šeiminiu gyvenimu susijusią informaciją, informaciją, kuri yra komercinė paslaptis, saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su ja susipažinti ar pasinaudoti.
2. Man išaiškinta, kad konfidencialią su žmogaus asmeniniu ar šeiminiu gyvenimu susijusią informaciją ir komercinę paslaptį sudaro ta informacija, kurią ginčo šalys, kiti suinteresuoti ūkio subjektai ir asmenys, dalyvaujantys ginčo sprendime, konkrečiai nurodo, pateikdami prašymus, paaiškinimus ar kitus dokumentus, ar teikdami paaiškinimus žodžiu ginčo sprendimo posėdyje.
3. Esu perspėtas, kad, pažeidęs šį pasižadėjimą, turėsiu atlyginti ginčo šalims padarytus nuostolius.
(Parašas) (Vardas ir pavardė)