LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL ATVIRO KREDITŲ FONDO SCHEMOS PATVIRTINIMO

 

2009 m. gegužės 29 d. Nr. 4-266

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 921 (Žin., 1998, Nr. 67-1957; 2008, Nr. 46-1734), 14.5 punktu:

1. Tvirtinu Atviro kreditų fondo schemą (pridedama).

2. Pavedu kontroliuoti, kaip vykdomas šis įsakymas:

2.1. Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos sekretoriui Arūnui Keraminui iki 2009 m. liepos 1 d.;

2.2. Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos viceministrui, atsakingam už Europos Sąjungos struktūrinės paramos programų ir priemonių planavimą ir įgyvendinimą Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos kompetencijos ribose, nuo 2009 m. liepos 1 d.

 

 

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                  DAINIUS KREIVYS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2009 m. gegužės 29 d.

įsakymu Nr. 4-266

 

ATVIRO KREDITŲ FONDO SCHEMA

 

Teisinis pagrindas

Ekonomikos augimo veiksmų programos priedas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 788 (Žin., 2008, Nr. 95-3721);

 

2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentas (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 1998/2006).

Planuojama finansavimo suma

200 000 000 litų (Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos)

Schemos galiojimo trukmė

Paskolos investicijoms bei apyvartinėms lėšoms papildyti ir kredito linijos teikiamos pagal šią schemą iki 2013 m. gruodžio 31 d. Tuo atveju, jei bus priimtas naujas reglamentas, pakeisiantis Komisijos reglamentą Nr. 1998/2006, arba Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 galiojimas bus pratęstas, kreditai bus teikiami pagal šią schemą iki 2015 m. gruodžio 31 d.

Finansinio tarpininko atrinkimas ir kreditų teikimo sąlygos

Kontroliuojančiojo fondo valdytojas, kuriam Lietuvos Respublikos ūkio ministerija pavedė įgyvendinti Ekonomikos augimo veiksmų programos 2 prioriteto „Verslo produktyvumo didinimas ir aplinkos verslui gerinimas“ priemonę „Kontroliuojantieji fondai“, atrinks finansinius tarpininkus, nustatydamas atviras ir skaidrias sąlygas, užtikrindamas laisvą konkurenciją, vienodą ir sąžiningą traktavimą, vadovaudamasis Stebėsenos komiteto patvirtintais projektų atrankos kriterijais. Kontroliuojančiojo fondo valdytojas vertins finansinių tarpininkų gebėjimus efektyviai ir palankiomis sąlygomis smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams (toliau – SVV subjektai) formuoti naujus paskolų, teikiamų SVV subjektams, portfelius, prisiimant visą lėšų susigrąžinimo riziką.

Kreditai SVV subjektams bus teikiami už žemesnes nei rinkoje esančias palūkanas. Skirtumas tarp konkrečiam kreditui taikomos palūkanų normos ir pagal Europos Komisijos komunikatą dėl orientacinių ir diskonto normų nustatymo metodo (OL 2008 C 14, p. 6) (toliau – Europos Komisijos komunikatas) nustatytos palūkanų normos bus laikoma de minimis pagalba SVV subjektams.

Remiamos įmonės

Kreditai teikiami SVV subjektams, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (Žin., 1998, Nr. 109-2993; 2007, Nr. 132-5354), išskyrus Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus atvejus.

Remiami sektoriai

Investuojama gali būti į visus ūkio sektorius, išskyrus Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus atvejus.

Finansavimo dydis vienam SVV subjektui

Finansavimas vienam SVV subjektui – tai kreditas iki 1 500 000 Lt.

Suteikiant kreditą bus įvertinamas skirtumas tarp Europos Komisijos komunikate nustatytos orientacinės paskolų palūkanų normos su 400 bazinių punktų premija ir konkrečiam kreditui taikytos palūkanų normos. Gautas skirtumas laikomas subsidijos ekvivalentu ir laikomas de minimis pagalba SVV subjektui.

Skaičiuojant de minimis pagalbą SVV subjektui:

1. palūkanos skaičiuojamos nuo visos kredito sumos, visam kredito laikotarpiui, t. y. nėra atsižvelgiama į numatytus kredito grąžinimus pagal kredito grąžinimo grafiką;

2. pagal orientacinę palūkanų normą su 400 bazinių punktų premija apskaičiuotos mokėtinos palūkanų sumos ir pagal konkrečiam kreditui nustatytą palūkanų normą apskaičiuotos mokėtinos palūkanų sumos, nėra diskontuojamos.

 

Vadovaujantis Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 2 straipsnio nuostatomis, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienam SVV subjektui per einamuosius ir du praėjusius fiskalinius metus, suma turi neviršyti 690 560 litų. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienam kelių transporto sektoriaus SVV subjektui per einamuosius ir du praėjusius fiskalinius metus, suma turi neviršyti 345 280 litų. Šios ribos taikomos nepriklausomai nuo de minimis formos arba siekiamų tikslų ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės skirta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama Bendrijos kilmės ištekliais. Kai pagal pagalbos priemonę numatyta bendra pagalbos suma viršija šią ribą, Komisijos reglamentas Nr. 1998/2006 negali būti taikomas pagalbos sumai, net mažai jos daliai, kuri neviršija nustatytos ribos. Tokiu atveju Komisijos reglamentas Nr. 1998/2006 negali būti taikomas pagalbos priemonei nei pagalbos suteikimo metu, nei bet kada vėliau.

Kiekvieną kartą nustačius pagalbos dydį konkrečiam kreditui, kontroliuojančiojo fondo valdytojas patikrina kredito gavėjo teisę gauti tokią pagalbą ir šią sumą rezervuoja Suteiktos valstybės pagalbos registre, įsteigtame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos registro įsteigimo, jo nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo“ (Žin., 2005, Nr. 9-282) (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registras). Bankui pateikus informaciją apie kredito suteikimą SVV subjektui, kontroliuojančiojo fondo valdytojas priima sprendimą dėl de minimis pagalbos suteikimo ir šią pagalbą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos registre.

 

Reglamentas taikomas tik tai pagalbai, kurios bendrąjį subsidijos ekvivalentą įmanoma tiksliai ex ante apskaičiuot neatliekant rizikos vertinimo (skaidri pagalba).

Įmonės veiklos vykdymo vieta

Paskolos teikiamos tik tiems SVV subjektams, kurių pagrindinė veiklos vieta yra Lietuvoje.

 

De minimis pagalbos sumavimas

De minimis pagalba nėra kaupiama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms reikalavimus atitinkančioms išlaidoms padengti, jeigu dėl tokio pagalbos kaupimo kiekvienu atveju atskirai nustatytas pagalbos intensyvumas viršytų bendrosios išimties reglamente arba Komisijos priimtame sprendime nustatytą dydį.

 

Stebėsena

Kontroliuojančiojo fondo valdytojas, teikdamas de minimis pagalbą, turi:

– raštu informuoti pagalbos gavėją apie de minimis pagalbos dydį bei pobūdį, pateikdamas aiškią nuorodą į Komisijos Reglamentą Nr. 1998/2006 (nurodydamas jo pavadinimą bei skelbimo Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje numerį);

 

– suteikti de minimis pagalbą tik patikrinus, ar dėl jos suteikimo nebus viršyta de minimis suteikimo riba;

 

– apie suteiktą de minimis pagalbą pranešti Suteiktos valstybės pagalbos registrui.

 

_________________