LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2003 M. BALANDŽIO 18 D. ĮSAKYMO NR. 3-275 „DĖL KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ VALSTYBINĖS TECHNINĖS APŽIŪROS ATLIKIMO TAISYKLIŲ“ PAKEITIMO

 

2006 m. balandžio 27 d. Nr. 3-177

Vilnius

 

Pakeičiu Kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros atlikimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. balandžio 18 d. įsakymu Nr. 3-275 „Dėl Kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros atlikimo taisyklių“ (Žin., 2003, Nr. 43-1992; 2006, Nr. 3-76):

1. Išdėstau 2 punktą taip:

2. Kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros tikslas – identifikuoti transporto priemones ir įvertinti jų techninę būklę vadovaujantis Techniniais reikalavimais naudojamoms kelių transporto priemonėms, patvirtintais Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 3-241 „Dėl Techninių reikalavimų naudojamoms kelių transporto priemonėms“ (toliau – Techniniai reikalavimai) (Žin., 2003, Nr. 43-1991).“.

2. Išdėstau 10 punkto antrąją pastraipą taip:

„Naujos transporto priemonės, kurios bus naudojamos tarptautiniam keleivių ar krovinių vežimui, pavojingų krovinių vežimui, keleivių vežimui taksi, taip pat „žaliosios“, „žalesnės ir saugios“, „EURO 3 saugios“ ir „EURO 4 saugios“ transporto priemonės turi atitikti joms nustatytus Techninių reikalavimų IV skyriaus „Techniniai reikalavimai ir techninės būklės vertinimo kriterijai“ 9-12 grupių (toliau – papildomi) reikalavimus.“.

3. Papildau 10 punktą nauja trečiąja pastraipa:

„Naujai transporto priemonei, kuriai taikomas 2006 m. kovo 15 d. Europos parlamento ir Tarybos Reglamentas (EB) Nr. 561/2006 dėl tam tikrų su kelių transporto susijusių socialinių teisės aktų suderinimo ir iš dalies keičiantis Tarybos Reglamentus (EEB) Nr. 3821/85 ir Nr. 2135/98 bei panaikinantis Reglamentą (EEB) Nr. 3820/85 ir kuri registruojama nuo 2006 m. gegužės 1 d., turi būti įrengtas skaitmeninis tachografas, atitinkantis 1985 m. gruodžio 20 d. Tarybos Reglamento (EEB) Nr. 3821/85 dėl kelių transporto priemonėse naudojamų tachografų IB priedo reikalavimus.“.

4. Buvusią 10 punkto trečiąją pastraipą laikau ketvirtąja šio punkto pastraipa ir ją išdėstau taip:

„Šiais atvejais kontrolierius apžiūros dokumentus įformina ir transporto priemonę paženklina pagal šių taisyklių IV skyriaus reikalavimus. Talonas minėtoms transporto priemonėms išduodamas apžiūros atlikimo data ne ilgesniam laikotarpiui kaip iki pirmos apžiūros.“.

5. Išdėstau 17.8 punktą taip:

17.8. „žaliesiems“, „žalesniems ir saugiems“, „EURO 3 saugiems“ ir „EURO 4 saugiems“ sunkvežimiams transporto priemonės gamyklos gamintojos ar jos įgalioto atstovo Lietuvoje išduotus sertifikatus, patvirtinančius, kad jie atitinka išmetamųjų dujų ir triukšmo reikalavimus, bei eismo saugumo sertifikatus „žalesniems ir saugiems“, „EURO 3 saugiems“ ir „EURO 4 saugiems“ sunkvežimiams, taip pat transporto priemonės gamyklos gamintojos ar jos įgalioto atstovo Lietuvoje arba apžiūros įmonės (kai įgalioto atstovo Lietuvoje nėra) išduotus eismo saugumo sertifikatus priekaboms (puspriekabėms), pritaikytoms darbui su „žalesniais ir saugiais“, „EURO 3 saugiais“ ar „EURO 4 saugiais“ sunkvežimiais;“.

6. Išdėstau 17.11 punktą taip:

17.11. nustatytos formos Automobilio priėmimo suskystintų dujų kuro sistemai sumontuoti ir jo perdavimo savininkui aktą apie suskystintų dujų kuro sistemos įrengimą ir pripažinimą tinkama naudoti automobilyje, kuriame ši sistema įrengta.“.

7. Išdėstau 20 punktą taip:

20. Kontrolierius, atlikdamas apžiūrą, pildo rezultatų kortelę, o jei transporto priemonei nustatyti papildomi reikalavimai (pavojingus krovinius vežančioms EX/II, EX/III, FL, OX ir AT tipų pagal ADR transporto priemonėms, „žaliesiems“, „žalesniems ir saugiems“, „EURO 3 saugiems“, „EURO 4 saugiems“ sunkvežimiams) – ir rezultatų kortelės priedą.“.

8. Įrašau 21 punkte po žodžio „tvarkinga“ žodžius „(transporto priemonė sukomplektuota ir neturi didelių ar draudžiančių eksploatuoti trūkumų)“.

9. Išdėstau 21.3 punktą taip:

21.3. „žalių“, „žalesnių ir saugių“, „EURO 3 saugių“ ir „EURO 4 saugių“ sunkvežimių valdytojams, turintiems atitinkamus išmetamųjų dujų ir triukšmo atitikimo sertifikatus, išduodami rezultatų kortelių priedų dublikatai, o „žalesnių ir saugių“, „EURO 3 saugių“ ir „EURO 4 saugių“ sunkvežimių valdytojams – eismo saugumo reikalavimų atitikimo sertifikatų pratęsimai (techninės apžiūros sertifikatai). Priekabų (puspriekabių), kurios eksploatuojamos su „žalesniais ir saugiais“, „EURO 3 saugiais“ ar „EURO 4 saugiais“ sunkvežimiais, valdytojams išduodami rezultatų kortelių priedų dublikatai, eismo saugumo sertifikatai (jei nėra gamintojo įgalioto atstovo Lietuvoje) ir jų pratęsimai (techninės apžiūros sertifikatai). Visų išvardytų transporto priemonių talonų skiltyje „Pastabos“ dedamas spaudas su įrašu „Žaliasis“, „Žalesnis ir saugus“, „EURO 3 saugus“ arba „EURO 4 saugus“. Šie įrašai patvirtinami apžiūrą atlikusio kontrolieriaus asmeniniu spaudu ir parašu;“.

10. Išdėstau 22.2.1 punktą taip:

22.2.1. nustatyti trūkumai pagal Techninių reikalavimų IV skyriaus „Techniniai reikalavimai ir techninės būklės vertinimo kriterijai“ 1-8 grupes (toliau – pagrindiniai reikalavimai) ir papildomus reikalavimus – transporto priemonės valdytojui išduodami užpildyti apžiūros rezultatų kortelės ir jos priedo dublikatai, kuriuose surašyti apžiūros metu nustatyti trūkumai;“.

11. Išdėstau 22.2.2 punktą taip:

22.2.2. nustatyti trūkumai pagal pagrindinius reikalavimus ir nenustatyta trūkumų pagal papildomus reikalavimus -transporto priemonės valdytojui išduodami apžiūros rezultatų kortelės dublikatas su surašytais apžiūros metu nustatytais trūkumais ir jos priedo dublikatai;“.

12. Papildau Taisykles 39 punktu:

39. Valdytojas, nesutinkantis su kontrolieriaus sprendimu, Inspekcijos nustatyta tvarka gali jį apskųsti Inspekcijai.“.

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                                  PETRAS ČĖSNA