LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2002 m. balandžio 24 d. Nr. 59

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos užimtumo didinimo 2001–2004 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 8 d. nutarimu Nr. 529 „Dėl Lietuvos Respublikos užimtumo 2000–2004 metų programos patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 40-1404) 2.1.2 skyriaus „Vietinių užimtumo iniciatyvų skatinimas“ priemones, kurių finansavimui Lietuvos Respublikos 2002 metų valstybės biudžete išskirtos lėšos Nedarbo mažinimo programai įgyvendinti bei siekdama padidinti vietinių užimtumo iniciatyvų projektų sklaidą ir valstybės teikiamos paramos jiems įgyvendinti efektyvumą:

1. Tvirtinu Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimo tvarką (pridedama).

2.Pavedu Respublikinei darbo biržai:

2.1. vykdyti, vadovaujantis Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimo tvarka, vietinių užimtumo iniciatyvų projektų finansavimą iš Nedarbo mažinimo programos lėšų;

2.2. nustatyti iki 2002 m. gegužės 1 d. tikslines teritorijas, kuriose 2002 metais bus įgyvendinami vietinių užimtumo iniciatyvų projektai;

2.3. organizuoti iki 2002 m. gegužės 15 d. vietinių užimtumo iniciatyvų projektų administratorių (atsakingų teritorinių darbo biržos darbuotojų) ir projektų rengėjų mokymą administruoti ir rengti vietinių užimtumo projektus;

2.4. panaudoti iki 2002 m. gruodžio 31 d. valstybės biudžeto lėšas, skirtas pagal Nedarbo mažinimo programą vietinių užimtumo iniciatyvų projektams finansuoti;

2.5. grąžinti iki 2003 m. sausio 10 d. neįsisavintas lėšas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai;

2.6. pateikti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai ataskaitas:

2.6.1. finansinės atskaitomybės apie Nedarbo mažinimo programos lėšų panaudojimą vietiniams užimtumo projektams finansuoti pagal ministerijos nustatytos formas: ketvirtines – ketvirčiui pasibaigus – iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 12 d., metines – iki 2003 m. sausio 12 d.;

2.6.2. iki 2003 m. vasario 1 d. – apie vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimą 2002 metais;

2.6.3. iki 2003 m. kovo 1 d. – metinę apie kalendoriniais metais teiktą valstybės paramą vietinių užimtumo iniciatyvų projektams pagal Konkurencijos tarybos nustatytas valstybės pagalbos metines ataskaitas ir informacijos apie suteiktą valstybės pagalbą formas (Žin., 2000, Nr. 76-2328).

3. Laikau netekusiu galios socialinės apsaugos ir darbo ministro 2001 m. gegužės 24 d. įsakymą Nr. 67 „Dėl Vietinių užimtumo iniciatyvų tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 45-1599).

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo Ministrė                           Vilija Blinkevičiūtė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

socialinės apsaugos ir darbo ministro

2002 m. balandžio 24 d. įsakymu Nr. 59

 

VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO TVARKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vietinių užimtumo iniciatyvų (toliau – VUI) projektų įgyvendinimo tvarka (toliau – Tvarka) nustato reikalavimus projektų rengėjams, paraiškų pateikimui bei jų atrankai, projektus administruojančioms institucijoms, finansuojamų projektų sąrašui sudaryti, finansinei paramai teikti, atsiskaitymui už gautas lėšas ir ginčams nagrinėti įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 8 d. nutarimu Nr. 529 „Dėl Lietuvos Respublikos užimtumo didinimo 2001 – 2004 m. programos patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 40-1404) patvirtintos programos 2.1.2 skyriaus „Vietinių užimtumo iniciatyvų skatinimo priemonės“.

2. VUI projektų tikslas yra suaktyvinti vietos bendruomenės pastangas darbo vietoms kurti, siekiant kartu spręsti su dideliu nedarbu susijusias socialines problemas.

3. Tvarkoje vartojamos sąvokos:

VUI projektai – naujų darbo vietų kūrimo projektai, padedantys sutelkti vietos bendruomenės socialinių ekonominių partnerių pastangas atskirų savivaldybių gyventojų užimtumą bei vystyti vietos socialinę ekonominę infrastruktūrą;

tikslinės teritorijos – Trišalės komisijos prie Respublikinės darbo biržos nustatytos teritorijos, kur nedarbo lygis daugiau negu 1,5 karto viršija vidutinį šalies nedarbo lygį ir kuriose įgyvendinama VUI projektai;

valstybės parama – negrąžintina valstybės finansinė parama (subsidija), skiriama paramos gavėjams;

paraiška valstybės paramai gauti – nustatytos formos dokumentas (1 priedas), kuriame projekto rengėjas išdėsto projekto pasiūlymą;

projekto rengėjas – ūkio subjektas (įmonė ar viešoji įstaiga), pateikęs paraišką valstybės paramai gauti;

paramos gavėjas – ūkio subjektas, kuriam atrankos būdu teikiama valstybės parama VUI projektams įgyvendinti;

projekto lėšos – valstybės paramos ir paramos gavėjo lėšos VUI projektui vykdyti;

darbo vietos įsteigimas – materialinių ir teisinių sąlygų naujai darbo vietai sukurti sudarymas ir darbuotojo priėmimas į sukurtą darbo vietą;

VUI projektų administravimas – VUI projektų atrankos organizavimas, VUI projektų įgyvendinimo sutarčių (toliau – sutartis, 2 priedas) sudarymas, projektų finansavimas, jų įgyvendinimo priežiūra ir rezultatų vertinimas.

4. Valstybės parama vienai darbo vietai steigti negali būti didesnė kaip 40 Vyriausybės nustatytų minimalių mėnesinių atlyginimų, galiojančių atrankos metu.

5. Maksimali prašoma valstybės paramos suma negali viršyti 400 Vyriausybės nustatytų minimalių mėnesinių atlyginimų. Paramos gavėjas privalo savo lėšomis padengti ne mažiau kaip 35 procentus visų projekto išlaidų.

6. Paramos gavėjas privalo įsteigti naujas darbo vietas tikslinėse teritorijose ir jas išsaugoti mažiausiai trejus metus nuo darbo vietos įsteigimo. Naujai įsteigtoje darbo vietoje paramos gavėjas privalo įdarbinti teritorinėje darbo biržoje registruotą (-us) bedarbį (-ius), pasirašydamas su juo neterminuotą darbo sutartį.

7. Paraiškas valstybės paramai gauti gali teikti:

7.1. smulkaus ir vidutinio verslo subjektai, išvardyti Lietuvos Respublikos smulkaus ir vidutinio verslo plėtros įstatymo (Žin., 1998, Nr. 109-2993) 2 straipsnyje;

7.2. viešosios įstaigos, kuriose mažiau nei pusę balsų dalininkų susirinkime turi:

7.2.1. valstybės institucijos;

7.2.2. savivaldybės;

7.2.3. valstybės ir savivaldybių įmonės.

8. valstybės parama neteikiama veikloms, nurodytoms Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. balandžio 20 d. nutarime Nr. 441 „Dėl neskatintinos veiklos smulkaus ir vidutinio verslo subjektams sąrašo“ (Žin., 1999, Nr. 36-1093):

8.1. medžioklei ir su tuo susijusiai veiklai;

8.2. alkoholinių gėrimų gamybai;

8.3. tabako produktų gamybai;

8.4. automobilių degalų mažmeninei prekybai;

8.5. didmeninei prekybai;

8.6. alkoholinių gėrimų ir tabako produktų mažmeninei prekybai;

8.7. finansiniam tarpininkavimui;

8.8. draudimo ir pensijų lėšų kaupimui;

8.9. pagalbiniam finansiniam tarpininkavimui;

8.10. nekilnojamojo turto operacijoms;

8.11. juridinei veiklai;

8.12. azartinių lošimų ir lažybų organizavimo veiklai.

9. Valstybės paramos projekto rengėjas gali prašyti tik darbo vietos steigimo išlaidoms.

10. Valstybės parama teikiama finansuoti šias darbo vietos steigimo išlaidas:

10.1. įrengimų, įrangos ir kitų darbo priemonių, reikalingų veiklai ar gamybai užtikrinti, pirkimą, montavimą ar nuomą;

10.2. mokymo, kai teritorinė darbo birža neorganizuoja tokių mokymų ir negali jų padengti iš Užimtumo fondo;

10.3. darbo vietai ir darbuotojui reikalingoms licencijoms ir leidimams įsigyti;

10.4. draudimo;

10.5. reklamos;

10.6. patalpų remonto, reikalingo darbo vietoms įkurti, tačiau neviršijant 50 proc. valstybės paramos dydžio.

 

II. REIKALAVIMAI PROJEKTŲ RENGĖJAMS

 

11. Projekto rengėjas privalo tenkinti šiuos reikalavimus:

11.1. būti įregistruotas Lietuvoje;

11.2. neturi būti pradėta bankroto ar likvidavimo procedūra;

11.3. negali turėti įsiskolinimų valstybės biudžetui ir Valstybiniam socialinio draudimo fondui;

11.4. būti tiesiogiai atsakingas už projekto vykdymą ir darbo vietų įsteigimą įmonėje ar viešojoje įstaigoje.

12. Projekto rengėjas privalo užtikrinti, kad prašoma valstybės parama kartu su jau anksčiau gauta valstybės parama neviršytų 400 tūkst. litų per trejus metus, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme (Žin., 1999, Nr. 30-856).

 

III. Reikalavimai paraiškoms

 

13. Projekto rengėjas pateikia užpildytą nustatytos formos paraišką (1 priedas) ir šiuos jos priedus:

13.1. įmonės ar viešosios įstaigos registravimo pažymėjimo kopiją;

13.2. įmonės ar viešosios įstaigos įstatų kopiją;

13.3. įmonės ar viešosios įstaigos metinės finansinės atskaitomybės dokumentų kopijas: paskutinių finansinių metų metinį balansą, įmonės pelno (nuostolio) ataskaitą; individualios įmonės ar pelno negaunančios viešosios įstaigos pateikia pajamų deklaracijų, teikiamų Valstybinei mokesčių inspekcijai, kopijas;

13.4. pažymą iš Valstybinio socialinio draudimo fondo apie atsiskaitymus (pažyma turi būti išduota ne vėliau kaip prieš vieną mėnesį iki paraiškos pateikimo dienos);

13.5. pažymą iš Valstybinės mokesčių inspekcijos apie atsiskaitymus (pažyma turi būti išduota ne vėliau kaip prieš vieną mėnesį iki paraiškos pateikimo datos).

14. Paraiška ir visi jos priedai parengiami lietuvių kalba.

15. Pateikiami dokumentai turi būti sunumeruoti ir kiekvienas lapas pasirašytas projekto rengėjo vadovo arba įgalioto asmens ir pažymėti įmonės ar viešosios įstaigos antspaudu.

16. Pateiktuose dokumentuose negali būti alternatyvių siūlymų.

17. Projekto sąmatoje turi būti įtrauktos visos projektui įgyvendinti reikalingos išlaidos litais.

 

IV. Paraiškų pateikimas

 

18. Paraiškos valstybės paramai gauti pateikiamos tikslinės teritorijos teritorinei darbo biržai per vieną mėnesį nuo VUI projektų atrankos paskelbimo dienos „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“.

19. Paraiška ir jos priedai turi būti gauti ir įregistruoti teritorinėje darbo biržoje iki oficialiai paskelbtos galutinės paraiškų priėmimo datos ir valandos.

20. Teritorinė darbo birža privalo kiekvienai gautai paraiškai suteikti registracijos numerį, fiksuoti tikslią gavimo datą ir paštu išsiųsti arba įteikti projekto rengėjui patvirtinimą apie gautą paraišką, nurodydama paraiškos gavimo datą, laiką ir lapų skaičių.

21. Vokas turi būti adresuotas konkrečiai teritorinei darbo biržai, VUI projektų atrankai. Ant voko turi būti užrašyta „Neatplėšti iki oficialios vokų atplėšimo procedūros“.

22. Projekto rengėjai paraišką ir jos priedus pateikia dviem egzemplioriais, nurodydami „Originalas“ ir „Kopija“.

23. Projekto rengėjas turi teisę pakeisti savo paraišką. Toks pakeitimas galioja, jeigu konkreti teritorinė darbo birža jį gauna raštu su antrašte „Paraiškos pakeitimas“ ir užregistruoja iki galutinio paraiškų priėmimo termino. Pakeitimas turi būti pasirašytas projekto rengėjo vadovo arba įgalioto asmens.

24. Projekto rengėjas turi teisę atšaukti pateiktą paraišką. Toks atšaukimas bus priimtas, jeigu teritorinė darbo birža jį gaus raštu su užrašu „Paraiškos atšaukimas“ ir užregistruos iki galutinio paraiškų priėmimo termino. Gavusi atšaukimą, teritorinė darbo birža grąžina neatplėštą paraiškos voką projekto rengėjui.

 

V. VUI PROJEKTUS ADMINISTRUOJANČIOS INSTITUCIJOS

 

25. VUI projektus administruoja:

25.1. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija;

25.2. užimtumo taryba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;

25.3. Respublikinė darbo birža;

25.4. trišalė komisija prie Respublikinės darbo biržos;

25.5. Projektų priežiūros komitetas prie Respublikinės darbo biržos (toliau – komitetas);

25.6. teritorinės darbo biržos;

25.7. projektų atrankos komisijos prie teritorinių darbo biržų (toliau – komisijos).

26. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija yra VUI projektams įgyvendinti skirtų asignavimų valdytoja, vykdo bendrą projektų įgyvendinimo priežiūrą, rengia teisės aktų projektus ją tobulinti.

27. Užimtumo taryba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos svarsto VUI projektų įgyvendinimo klausimus bei teikia pasiūlymus juos tobulinti.

28. Respublikinė darbo birža, administruodama VUI projektus:

28.1. koordinuoja ir prižiūri teritorinių darbo biržų veiklą administruojant VUI projektus;

28.2. galutinai įvertina paraiškas;

28.3. tvirtina galutinį komiteto pateiktą finansuojamų projektų sąrašą;

28.4. teritorinės darbo biržos siūlymu nagrinėja ir priima sprendimą dėl paramos gavėjo prašymo perskirstyti sutartyje nustatytas išlaidas tarp skirtingų sąmatos eilučių;

28.5. rengia VUI projektų vykdymo ataskaitas;

28.6. nustato ir patvirtina komiteto ir komisijų darbo reglamentą;

28.7. skelbia VUI projektų atranką „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“;

28.8. gali pratęsti galutinį paraiškų priėmimo terminą ir apie tai skelbia „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“;

28.9. organizuoja ir aptarnauja komiteto posėdžius.

29. Trišalė komisija prie Respublikinės darbo biržos nustato tikslines teritorijas, kuriose įgyvendinami VUI projektai.

30. Respublikinės darbo biržos generalinis direktorius sudaro komitetą iš vienodo skaičiaus lygiateisių narių: darbuotojų (profesinių sąjungų, susivienijimų, asociacijų ir kitų organizacijų), darbdavių (susivienijimų, asociacijų ir kitų organizacijų) bei valstybės valdymo institucijų atstovų.

31. Komitetas susideda iš pirmininko ir jo narių bei sekretoriaus (neturinčio balsavimo teisės).

32. Komitetas, administruodamas VUI projektus:

32.1. sudaro ir teikia Respublikinei darbo biržai tvirtinti galutinį finansuojamų paraiškų sąrašo projektą;

32.2. svarsto Respublikinės darbo biržos ataskaitas apie bendrą VUI projektų įgyvendinimo eigą;

32.3. į komiteto posėdžius gali kviesti ekspertus;

32.4. teikia Respublikinei darbo biržai ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai siūlymus tobulinti VUI projektų įgyvendinimą.

33. Teritorinės darbo biržos, administruodamos VUI projektus:

33.1. skelbia vietos spaudoje informaciją apie VUI projektų atranką;

33.2. teikia projektų rengėjams ir paramos gavėjams išsamią informaciją apie VUI projektų įgyvendinimą, juos konsultuoja projektų rengimo ir vykdymo klausimais;

33.3. priima ir registruoja projektų rengėjų paraiškas, išsiunčia arba įteikia projektų rengėjams patvirtinimus apie gautas paraiškas;

33.4. tvirtina komisijos pateiktą finansuojamų projektų sąrašą ir teikia jį komitetui;

33.5. sudaro ir pasirašo sutartis su paramos gavėjais;

33.6. perveda paramos gavėjams avansinius mokėjimus;

33.7. rekomenduoja paramos gavėjams teritorinėje darbo biržoje įsiregistravusius bedarbius įdarbinti į naujai kuriamas darbo vietas;

33.8. tvirtina paramos gavėjų tarpines ir galutines ataskaitas ir prašymus lėšoms bei pagal šiuos prašymus perveda lėšas paramos gavėjams;

33.9. tvirtina (Respublikinei darbo biržai pritarus) paramos gavėjų prašymus perskirstyti sutartyje nustatytas išlaidas tarp skirtingų sąmatos eilučių;

33.10. prižiūri ir kontroliuoja projektų vykdymą;

33.11. paramos panaudojimą pagal paskirtį tikrina vietoje;

33.12. rengia VUI projektų vykdymo ataskaitas ir teikia jas komisijai bei Respublikinei darbo biržai;

33.13. teikia Respublikinei darbo biržai siūlymus VUI projektus tobulinti;

33.14. saugo visus su VUI projektų įgyvendinimu susijusius dokumentus ir užtikrina jų konfidencialumą;

33.15. organizuoja ir aptarnauja komisijų posėdžius.

34. Teritorinių darbo biržų direktoriai sudaro komisijas prie teritorinių darbo biržų tikslinėse teritorijose iš vienodo skaičiaus lygiateisių narių: darbuotojų (profesinių sąjungų, susivienijimų, asociacijų ir kitų organizacijų), darbdavių (susivienijimų, asociacijų ir kitų organizacijų) bei savivaldybių atstovų.

35. Komisijos susideda iš pirmininko ir jos narių bei sekretoriaus (neturinčio balsavimo teisės).

36. Komisijos, administruodamos VUI projektus:

36.1. nustato ekonomines veiklas, kurioms teikiamas prioritetas skiriant valstybės paramą, atsižvelgdamos į savivaldybių verslo vystymo programas;

36.2. nustato tikslines bedarbių grupes, kurių įdarbinimui teikiamas prioritetas;

36.3. vykdo projektų rengėjų pateiktų paraiškų atranką;

36.4. į projektų atranką gali kviesti ekspertus;

36.5. sudaro ir teikia teritorinei darbo biržai tvirtinti atrankos protokolą;

36.6. teikia atrinktas paraiškas teritorinei darbo biržai;

36.7. svarsto teritorinės darbo biržos ir paramos gavėjų teikiamas ataskaitas apie įgyvendinamų projektų eigą;

36.8. teikia teritorinei darbo biržai pasiūlymus tobulinti VUI projektų įgyvendinimą.

 

VI. PARAIŠKŲ ATRANKA

 

37. Paraiškas atrenka komisijos.

38. Paraiškų atrankos procedūra susideda iš:

38.1. vokų atplėšimo;

38.2. projekto rengėjo, paraiškos ir jos priedų atitikimo formaliems Tvarkos reikalavimams (3 priedas) patikrinimo;

38.3. paraiškų vertinimo balais (4 priedas).

39. Komisija gali atlikti atrankos procedūrą, jeigu jos posėdyje dalyvauja pirmininkas, sekretorius ir ne mažiau kaip pusė balsavimo teisę turinčių narių.

40. Vokų atplėšimo metu:

40.1. komisija suskaičiuoja gautas paraiškas, įsitikina, ar joms suteikti registracijos numeriai, gavimo datos ir ar vokai neatplėšti;

40.2. vokai, kurie nebuvo užregistruoti iki projektų priėmimo galutinės datos ir valandos, taip pat atplėštuose vokuose esančios paraiškos toliau nesvarstomos;

40.3. atplėšiami vokai su projektais, patikrinama, ar visi paraiškos lapai yra sunumeruoti ir pasirašyti projekto rengėjo atsakingojo asmens;

40.4. kai projekto lapai nepasirašyti arba pasirašyti ne visi lapai ir nepažymėti įmonės ar viešosios įstaigos antspaudu, toks projektas atmetamas, toliau nesvarstomas ir grąžinamas projekto rengėjui;

40.5. komisijos nariai, susipažinę su projektų rengėjų sąrašu, turi nusišalinti nuo paraiškų atrankos, jeigu iškyla interesų konfliktas (kai komisijos narys ir projekto rengėjas yra siejamas artimų giminystės ryšių arba komisijos narys turi turtinių interesų projekto rengėjo versle).

41. Projekto rengėjo, paraiškos ir jos priedų atitikimą Tvarkos reikalavimus patikrinimo metu:

41.1. komisijos nariai peržiūri visas priimtas paraiškas ir kiekvienai jų užpildo (3priedo) lentelę, atsakydami į joje nurodytus klausimus;

41.2. komisija gali raštu paprašyti projekto rengėjo per nustatytą terminą pateikti papildomus dokumentus, kurie reikalingi nustatyti, ar paraiška ir jos priedai atitinka originalus;

41.3. paraiška toliau nėra svarstoma, jeigu nustatoma, kad projekto rengėjas, jo paraiška ar jos priedai neatitinka nors vieno Tvarkos 11 punkto reikalavimo ar nepateikti reikiami dokumentai (Tvarkos 13 punktas ir 3 priedas).

42. Paraiškų vertinimo balais (4 priedas) metu:

42.1. kiekvienas balsavimo teisę turintis komisijos narys įvertina balais ankstesnių procedūrų metu neatmestas paraiškas ir užpildo (4 priedo) lentelę;

42.2. kiekvieną paraišką turi įvertinti bent pusė balsavimo teisę turinčių komisijos narių;

42.3. galutinis kiekvienos paraiškos įvertinimas balais nustatomas išvedant komisijos narių suteiktų įvertinimų balais aritmetinį vidurkį;

42.4. paraiškos, nesurinkusios 50 balų, yra atmetamos ir toliau nesvarstomos;

42.4. sudaromas neatmestų paraiškų įvertinimo balais sąrašas.

43. Atrankos metu rašomas protokolas, kuriame fiksuojami visi atrankos procedūros veiksmai ir rezultatai. Atrankos protokolą pasirašo visi posėdyje dalyvavę komisijos nariai.

44. Atrankos protokolas, prie kurio pridedamas neatmestų paraiškų įvertinimo balais sąrašas, pateikiamas tvirtinti teritorinei darbo biržai.

 

VII. FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS

 

45. Teritorinės darbo biržos teikia patvirtintus atrankos protokolus ir paraiškų įvertinimo balais sąrašą Respublikinei darbo biržai, kuri atlieka galutinį paraiškų vertinimą (5 priedas).

46. Siūlomų finansuoti projektų sąrašą sudaro komitetas, vadovaudamasis šiomis nuostatomis:

46.1. bendra valstybės parama VUI projektams negali viršyti bendros valstybės skiriamų lėšų sumos;

46.2. prioritetas teikiant valstybė paramą skiriamas tiems projektų rengėjams, kurie dar negavo paramos iš kitų Lietuvos ar Europos Sąjungos (PHARE ekonominės ir socialinės sanglaudos ir SAPARD programos) verslo paramos programų;

46.3. sprendimas dėl paraiškų finansavimo priimamas atsižvelgiant į galutinį paraiškų įvertinimą balais (5 priedas) bei palyginus skirtingų teritorinių darbo biržų pateiktų paraiškų kokybę, finansines sąlygas bei galimybę projektų idėjas pritaikyti šalies mastu.

47. Komitetas teikia galutinį finansuojamų projektų sąrašą tvirtinti Respublikinei darbo biržai.

48. Respublikinei darbo biržai patvirtinus galutinį finansuojamų projektų sąrašą, teritorinės darbo biržos su atranką laimėjusiais projektų rengėjais pasirašo sutartis.

 

VIII. VALSTYBĖS PAramos PROJEKTAMS FINANSUOTI teikimas

 

49. Teikiamos valstybės paramos lėšos darbo vietoms steigti privalo būti:

49.1. būtinos projektui įgyvendinti;

49.2. nurodytos projekto rengėjo paraiškoje ir įrašytos sutartyje;

49.3. panaudotos sutartyje numatytos projekto trukmės laikotarpiu;

49.4. įtrauktos į paramos gavėjo metinį balansą, pelno (nuostolio) ataskaitą, o individualios įmonės atveju – į pajamų-išlaidų deklaraciją.

50. Paramos gavėjo lėšos, įtrauktos į paraiškos sąmatą ir skirtos projektui įgyvendinti, gali būti skiriamos tik 10 punkte nurodytoms išlaidoms finansuoti. Šios išlaidos negali būti padengiamos natūra.

51. Pasirašius sutartį, paramos gavėjas raštu pateikia prašymą teritorinei darbo biržai pervesti jam 30 procentų dydžio avansą nuo visos pagal sutartį projektui skiriamos valstybės paramos sumos.

52. Teritorinė darbo birža perveda paramos gavėjui avansą per dvidešimt darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos.

53. Paramos gavėjas, panaudojęs ne mažiau kaip 50 procentų projektui skirtų lėšų, gali pateikti teritorinei darbo biržai prašymą pervesti jam 50 procentų dydžio tarpinį mokėjimą nuo visos pagal sutartį jo projektui skiriamos valstybės paramos sumos. Su prašymu jis pateikia nustatytos formos tarpines veiklos ir finansines ataskaitas (6 ir 7 priedai) ir mokėjimus pagrindžiančių dokumentų kopijas. Jų tarpe gali būti ir prekių arba paslaugų pirkimo sutarties kopija, patvirtinta paramos gavėjo antspaudu ir parašu. Sutarties kopiją galima pateikti kartu su prekės ar paslaugos sąskaita iš anksto apmokėti.

54. Teritorinė darbo birža, išnagrinėjusi paramos gavėjo prašymą, priima sprendimą dėl ataskaitos tvirtinimo per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos.

55. Teritorinė darbo birža, patvirtinusi pateiktą tarpinę ataskaitą, paramos gavėjui perveda tarpinį mokėjimą per 20 darbo dienų nuo ataskaitos patvirtinimo dienos.

56. Teritorinė darbo birža gali atmesti paramos gavėjo prašymą ir nepatvirtinti pateiktos tarpinės ataskaitos, jeigu ataskaitoje pateikti duomenys netikslūs, informacija nepakankama dėl išlaidų panaudojimo tikslingumo, netikslūs ar taisyti finansiniai dokumentai.

57. Teritorinei darbo biržai atmetus paramos gavėjo prašymą ir nepatvirtinus tarpinės ataskaitos, paramos gavėjas gali ištaisyti nurodytus ataskaitos trūkumus ir pateikti ją kartu su nauju prašymu pervesti tarpinį mokėjimą.

58. Paramos gavėjas, atlikęs visus sutartyje numatytus darbus ir įsteigęs sutartyje numatytą (-as) darbo vietą (-as), pateikia teritorinei darbo biržai nustatytos formos galutines veiklos ir finansines ataskaitas (6 ir 7 priedai), mokėjimus pagrindžiančių dokumentų kopijas ir prašymą pervesti 20 procentų dydžio (arba 70 procentų, jeigu tarpinis mokėjimas nebuvo pervestas) galutinį mokėjimą nuo visos sutartyje numatytos projektui skiriamos valstybės paramos sumos. Kartu su ataskaita paramos gavėjas pateikia mokėjimus pagrindžiančių dokumentų kopijas, iš jų gali būti ir prekių arba paslaugų pirkimo sutarties kopija, patvirtinta paramos gavėjo antspaudu ir parašu. Sutarties kopiją galima pateikti kartu su prekės ar paslaugos sąskaita iš anksto apmokėti.

59. Teritorinė darbo birža:

59.1. išnagrinėjusi paramos gavėjo galutinę ataskaitą, priima sprendimą dėl ataskaitos tvirtinimo per 10 dienų nuo prašymo gavimo dienos;

59.2. patvirtinusi pateiktą galutinę ataskaitą, paramos gavėjui perveda galutinį mokėjimą per 20 darbo dienų nuo ataskaitos patvirtinimo dienos.

60. Teritorinė darbo birža gali atmesti paramos gavėjo prašymą ir nepatvirtinti pateiktos galutinės ataskaitos dėl 57 punkte išdėstytų priežasčių.

61. Teritorinei darbo birža atmetus paramos gavėjo prašymą ir nepatvirtinus galutinės ataskaitos, paramos gavėjas gali ištaisyti nurodytus ataskaitos trūkumus ir pateikti ją kartu su nauju prašymu pervesti galutinį mokėjimą.

62. Paramos gavėjas yra atsakingas už visų prašymų skirti lėšų ir ataskaitų už atliktus darbus pateikimą laiku.

63. Paramos gavėjas visus prekių ar paslaugų pirkimus turi atlikti vadovaudamasis Viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 1999, Nr. 56-1809) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1079 „Dėl prekių, paslaugų ar darbų pirkimų, kurių vertė yra mažesnė už nurodytą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 1 straipsnio 1 dalyje, tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 82-2437).

64. Paramos gavėjas gali savo nuožiūra koreguoti projekto sąmatą, jeigu:

64.1. nekeičiamas bendras projektui skirtos valstybės paramos dydis;

64.2. išlaidų perskirstymas tarp skirtingų sąmatos eilučių nepakeičia planuotų išlaidų daugiau kaip 5 procentais.

65. Norėdamas pakeisti sąmatoje numatytas išlaidas (atvejais, nenumatytais 64 punkte), paramos gavėjas turi pateikti teritorinei darbo biržai motyvuotą prašymą pakeisti projekto sąmatą.

66. Per 10 darbo dienų nuo paramos gavėjo prašymo pakeisti projekto sąmatą gavimo dienos teritorinė darbo birža, įvertinusi jo pagrįstumą (Respublikinei darbo biržai pritarus), gali tenkinti paramos gavėjo prašymą ir pakeisti projekto sąmatą.

67. Teritorinei darbo biržai patvirtinus sąmatos pakeitimus, jie tampa sutarties dalimi.

68. Paramos gavėjas privalo grąžinti teritorinei darbo biržai iki kitų finansinių metų sausio 10 d. visas projekto metu nepanaudotas lėšas.

69. Įsteigęs sutartyje numatytą (-as) darbo vietą (-as) ir įdarbinęs teritorinės darbo biržos pasiūlytą (-us) asmenį (-is), paramos gavėjas informuoja apie tai teritorinę darbo biržą. Patikrinęs darbo vietos (-ų) įsteigimo faktą, teritorinės darbo biržos atstovas su paramos gavėju pasirašo darbo vietos (-ų) įsteigimo aktą.

70. Paramos gavėjas, atleidęs iš įsteigtos darbo vietos darbuotoją, per 5 darbo dienas nuo atleidimo dienos privalo informuoti teritorinę darbo biržą. Tokiu atveju teritorinė darbo birža siūlo paramos gavėjui įdarbinti kitą atitinkamos kvalifikacijos asmenį.

71. Paramos gavėjas, neįsteigęs įsipareigotų sutartyje darbo vietų, privalo grąžinti teritorinei darbo biržai tą paramos iš VUI programos dalį, kuri buvo numatyta sutartyje bedarbiams įdarbinti.

72. Paramos gavėjas, panaikinęs įsteigtą darbo vietą, privalo grąžinti teritorinei darbo biržai valstybės suteiktą paramą tai darbo vietai įsteigti:

72.1. visą, kai darbo vieta naikinama pirmaisiais metais po jos įsteigimo;

72.2. 80 procentų, kai ji naikinama antraisiais metais po jos įsteigimo;

72.3. 50 procentų, kai ji naikinama trečiaisiais metais po jos įsteigimo.

73. Valstybės paramos dalis, skirta vienai darbo vietai įsteigti, apskaičiuojama dalijant visą projektui suteiktą valstybės paramą iš įsipareigotų sukurti darbo vietų skaičiaus.

 

IX. ATSISKAITYMAS UŽ PROJEKTO VYKDYMUI SUTEIKTAS LĖŠAS

 

74. Paramos gavėjas privalo:

74.1. visiškai atsiskaityti su teritorine darbo birža už suteiktą paramą iki kitų finansinių metų sausio 10 d.;

74.2. per 3 metus po darbo vietos (-ų) įsteigimo, kiekvieną metų ketvirtį iki kito metų ketvirčio 10 dienos pateikti teritorinei darbo biržai informaciją apie dirbančius asmenis įsteigtose darbo vietose;

74.3. teritorinei darbo biržai pareikalavus pateikti visą su sutarties vykdymu susijusią informaciją.

75. Paramos gavėjas finansinėje apskaitoje subsidiją registruoja 1999 m. kovo 16 d. Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu Nr. 65 „Dėl dotacijų ir subsidijų finansinės apskaitos tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 27-777) nustatyta tvarka.

76. Teritorinė darbo birža pripažįsta tik tas paramos gavėjo išlaidas, kurios patvirtinamos mokėjimo dokumentų kopijomis.

77. Teritorinės darbo biržos turi teisę tikrinti, ar VUI projektui skirta valstybės parama naudojama pagal sutartį.

 

X. GINČŲ DĖL VALSTYBĖS PARAMOS TEIKIMO NAGRINĖJIMAS

 

78. Ginčus dėl paraiškų atrankos ir projektų finansavimo (paraiška nesvarstyta, nesurinko 50 balų ar projektui nesuteikta valstybės parama) pagal projekto rengėjo ar paramos gavėjo pareiškimus nagrinėja Respublikinė darbo birža.

79. Projektų rengėjo ar paramos gavėjo pareiškimai dėl ginčų pateikiami Respublikinei darbo biržai 10 kalendorinių dienų nuo finansuojamų projektų sąrašo patvirtinimo datos.

80. Projektų rengėjas ar paramos gavėjas, nesutinkantis su Respublikinės darbo biržos sprendimu, gali kreiptis į teismą.

 

__________________


 

Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų

įgyvendinimo tvarkos

1 priedas

 

Vietinių užimtumo iniciatyvų PROJEKTO PARAIŠKA

 

Projekto rengėjas

 

Įmonės/viešosios įstaigos kodas

 

Įmonės/ viešosios įstaigos įregistravimo data

Projekto rengėjo adresas

 

Telefono Nr.

Fakso Nr.

El. pašto adresas

Projekto rengėjo vadovas (vardas, pavardė)

 

 

Telefono Nr.

Fakso Nr.

El. pašto adresas

Projekto rengėjo atsiskaitomoji sąskaita (sąskaitos Nr., banko pavadinimas, banko kodas, banko adresas)

 

Asmuo ryšiams (vardas, pavardė, pareigos)

Telefono Nr.

 

Fakso Nr.

El. pašto adresas

 

 

________________________________________________________________________________

(projekto pavadinimas)

 

200            m. __________________ d.

 

 

1. PROJEKTO Įgyvendinimo vieta

Nurodykite, kokioje teritorijoje bus įgyvendinamas Jūsų projektas.

 

2. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO LAIKAS

Nurodykite Jūsų projekto įgyvendinimo terminus. Atkreipkite dėmesį, kad projektui skirtos lėšos turi būti įsisavintos iki kalendorinių metų pabaigos.

 

numatoma PRADŽIA________________________

                                                                                        (data)

NUMATOMA PABAIGA________________________

                                                                                        (data)

 

3. Projekto SANTRAUKA

3.1. suminė projekto vertė (Lt): ________________________________________________ ;

                    valstybės parama __________________________________________________;

                    paramos gavėjo nuosavos lėšos _______________________________________;

3.2. naujai steigiamų darbo vietų skaičius:________________________________________ ;

3.3. trumpas projekto esmės aprašymas (iki 10 eilučių).

 

4. Projekto aktualumas, tikslai ir uždaviniai

 

4.1. Problemos pagrindimas

Aprašykite problemas ir priežastis, dėl kurių svarbu įgyvendinti pateikiamą projektą Jūsų teritorijoje.

 

4.2. Projekto tikslai ir uždaviniai

Atsižvelgdami į Jūsų pateiktą problemos pagrindimą, apibūdinkite tikslus ir uždavinius, kuriuos sieks įgyvendinti Jūsų projektas. Nurodykite, kaip projektas padės spręsti socialines problemas, įtakos teritorijos ekonominę plėtrą.

 

5. PROJEKTO veiklos IR VADYBOS aprašymas

 

5.1 aprašykite, kokios veiklos bus vykdomos įgyvendinant projekte numatytus tikslus ir uždavinius. Būkite kiek galima tikslesni, pagrįskite kiekvieną veiklą;

5.2. nurodykite, kokioms tikslinėms grupėms priklausantys asmenys bus įdarbinami, kokios kvalifikacijos darbuotojai bus reikalingi. Reikalavimus kiekvieno naujai įdarbinamo darbuotojo kvalifikacijai apibūdinkite pagal šią formą:

 

Profesija

 

Kvalifikacija (kategorija)

 

Darbinė patirtis (stažas)

 

Išsilavinimas

 

Kiti reikalavimai

 

 

5.3. aprašykite, ar naujai įdarbintiems darbuotojams bus suteikta galimybė kelti kvalifikaciją ir/ar įgyti bendresnių darbo rinkoje vertinamų įgūdžių (darbo kompiuteriu žinios, projektų vadybos pagrindai ir kt.);

5.4. nurodykite, kokios lėšos Jums reikalingos projektui įgyvendinti. Atsižvelgdami į šios paraiškos 10 punktą, pateikite trumpą projekto sąmatos pagrindimą nurodydami ryšį tarp numatomos veiklos ir reikalingų lėšų;

5.5. apibūdinkite, kokie Jūsų įmonės ar viešosios įstaigos dabartiniai darbuotojai dalyvaus projekte ir už ką jie bus atsakingi, kaip bus organizuojama vidinė projekto įgyvendinimo kontrolė ir koordinavimas;

5.6. trumpai aprašykite projekto koordinatoriaus kvalifikaciją, patirtį ir pareigas;

5.7. apibūdinkite projekto veiklos etapus pagal žemiau pateiktą lentelę.

 

Projekto veiklos etapai

Etapo pavadinimas

Įgyvendinimo laikas

Finansavimo šaltinis

Lėšos

(Lt)

Pradžia

Pabaiga

Trukmė, (savaitėmis)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. LAUKIAMI PROJEKTO REZULTATAI IR PASEKMĖS

 

6.1. apibūdinkite, kokius rezultatus tikitės gauti įgyvendinę projektą. Būkite kiek galima tikslesni, kur įmanoma nurodykite laukiamų rezultatų skaitinę išraišką;

6.2. pagrįskite, kaip laukiami rezultatai atitinka VUI projektų tikslą (Tvarkos 2 punktas), kokią socialinę naudą projekto įgyvendinimas duos teritorijai (socialinės paramos gavėjų sumažėjimas, naujų ekonominių veiklų ar socialinių paslaugų plėtra, naujos užimtumo galimybės, darbo rinkos lankstumo padidinimas ir kt.);

6.3. pažymėkite, kaip Jūsų projektas padėtų mažinti tikslinių bedarbių grupių problemas ir vystyti skatintiną ūkinę veiklą;

6.4. apibūdinkite projekto multiplikatoriaus efektą, tai yra, ar Jūsų naujai sukurtosios darbo vietos suteiktų papildomų galimybių darbo vietoms atsirasti kitose ūkio šakose arba suteiktų galimybę dirbti asmenims, kurie iki tol tokios galimybės neturėjo.[1]

 

7. Projekto tęstinumas

Pagrįskite projekto tęstinumą pasibaigus jo finansavimui (kaip bus užtikrinamas sukurtų darbo vietų ilgalaikiškumas).

 

8. PROJEKTO Partneriai

 

8.1 Vadovaujantis partneris

Jūsų įmonės ar įstaigos pavadinimas_____________________________________________

Statusas (pvz., AB, UAB, Viešoji įstaiga) ________________________________________

Veiklos sritis _______________________________________________________________

Įsipareigojimai vykdant projektą ________________________________________________

Trumpai pagrįskite Jūsų įmonės ar viešosios įstaigos gebėjimus vykdyti projektą:

- sukaupta patirtis įgyvendinant projektus;

- organizaciniai gebėjimai, patirtis versle.

 

8.2 Kiti partneriai (jeigu jie yra)

Partnerio įmonės ar įstaigos pavadinimas _________________________________________

Statusas (pvz., AB, UAB, Viešoji įstaiga) ________________________________________

Veiklos sritis _______________________________________________________________

Įsipareigojimai vykdant projektą ________________________________________________

Gebėjimai prisidėti prie projekto įgyvendinimo ____________________________________

- sukaupta patirtis įgyvendinant projektus;

- organizaciniai gebėjimai, patirtis versle.

 

9. Savivaldybės parama

Nurodykite, savivaldybės paramos formas projektui remti (skiria lėšas, patalpas ar įrengimus, nustato mokesčių lengvatas ir kt.)

 

10. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO SĄMATA

 

Užpildykite projekto įgyvendinimo sąmatą pagal žemiau pateiktą lentelę. Kiekvieną eilutę išskaidykite, nurodydami konkretų išlaidų elementą (pavyzdžiui, jeigu jūsų projektui įgyvendinti reikalingas tam tikras įrengimas, nurodykite šį įrengimą ir jo finansavimo šaltinius kaip nurodyta lentelėje). Visos išlaidos turi būti nurodytos su mokesčiais.

 

Projekto sąmata, Lt

Eil. Nr.

Projekto įgyvendinimo lėšų paskirstymas

Iš viso išlaidų

 

Iš jų:

 

 

 

Valstybės paramos lėšos

Projekto vykdytojo

lėšos

Kitų rėmėjų

lėšos

 

 

 

suma

struktūra (proc.)

suma

 

struktūra (proc.)

suma

 

struktūra (proc.)

1.

Įrengimų, įrangos ir kitų darbo priemonių, reikalingų veiklai ar gamybai užtikrinti, pirkimas, montavimas ar nuoma

 

 

 

 

 

 

 

2.

Darbo vietai ir darbuotojui reikalingų licencijų ir leidimų įsigijimas

 

 

 

 

 

 

 

3.

Mokymo išlaidos, jeigu teritorinė darbo birža neorganizuoja tokių mokymų ir negali išlaidų padengti iš Užimtumo fondo

 

 

 

 

 

 

 

4.

Patalpų remonto, statybos darbai darbo vietoms įrengti (ne daugiau kaip 50 proc. teikiamos valstybės paramos dydžio)

 

 

 

 

 

 

 

5.

Draudimo išlaidos

 

 

 

 

 

 

 

6.

Reklamos išlaidos

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. PARAIŠKA GALIOJA iki 200_ m. ___________d.

 

12. INFORMACIJA APIE PER PASTARUOSIUS TREJUS METUS GAUTĄ KITŲ LIETUVOS AR EUROPOS SĄJUNGOS VERSLO PARAMOS FONDŲ FINANSINĘ PARAMĄ

 

Projekto ir finansuojančios programos pavadinimas

Projekto įgyvendinimo laikotarpis

Gautos finansinės paramos suma

 

 

 

 

 

 

 

13. PRIEDŲ SĄRAŠAS

 

13.1. Įmonės ar viešosios įstaigos registravimo pažymėjimo kopija;

13.2. Įmonės ar viešosios įstaigos įstatų kopiją;

13.3. Įmonės ar viešosios įstaigos 200_ m. pajamų deklaracija1

13.4. Įmonės ar viešosios įstaigos 200_ m. balansas (forma E)1;

13.5. Įmonės ar viešosios įstaigos 200_ m. pelno/ nuostolio ataskaita (forma F)1;

13.6. Pažymą iš valstybinio socialinio draudimo fondo apie atsiskaitymus (pažyma turi būti išduota ne vėliau kaip prieš vieną mėnesį iki paraiškos pateikimo datos);

13.7. Pažymą iš Valstybinės mokesčių inspekcijos apie atsiskaitymus (pažyma turi būti išduota ne vėliau kaip prieš vieną mėnesį iki paraiškos pateikimo datos).

 

14. Paraiškos rengėjo PASIŽADĖJIMAS

 

Aš, ______________________________________________________________________ ,

                                                                (paraiškos rengėjo vadovo vardas, pavardė)

patvirtinu, kad paraiškoje ir kituose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga.

Aš įsipareigoju leisti teritorinei darbo biržai patikrinti pateiktą informaciją, jeigu, jos manymu, tai yra būtina.

Patvirtinu, kad mano atstovaujama įmonė (viešoji įstaiga) nėra likviduojama ir jai nėra pradėta bankroto procedūra.

 

____________________________                                                 ____                                                

      (pareigos)                                                            (parašas)                                                    (vardas, pavardė)

 

____________________________

                                                                                         (data)

 

A. V.

 

15. PAPILDOMA INFORMACIJA

 

Pateikite kitą papildomą informaciją, kuri padėtų komisijai geriau suprasti projektą, įvertinti projekto vykdytojų įdirbį ar kvalifikaciją. Pavyzdžiui, galite pridėti komercinius pasiūlymus įrangai ar darbo priemonėms įsigyti ir kt.

______________


 

Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų

įgyvendinimo tvarkos

2 priedas

 

VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTO ĮGYVENDINIMO SUTARTIS

 

200     ___________ Nr. _____

______________________________

(vietovė)

 

___________________________________  darbo birža (toliau – Darbo birža), atstovaujama

                      (darbo biržos pavadinimas)

__________________________________________________________ , ir ___________________

                                (pareigos, vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas)

_______________________________________________ , (toliau – paramos gavėjas), atstovaujama

                          (įmonės, viešosios įstaigos pavadinimas)

__________________________________________________________ , vadovaudamiesi Lietuvos

                                (pareigos, vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas)

Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2002 m. ________________________  d. įsakymu

Nr._____ patvirtinta Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimo tvarka, sudarome šią sutartį.

 

I. SUTARTIES OBJEKTAS

 

________________________________________________________________________________  

(projekto pavadinimas)

 

II. ĮSIPAREIGOJIMAI

 

1. Paramos gavėjo:

1.1. Įsteigti Darbo biržoje įsiregistravusiais asmenims __________________________  darbo

                                                                                                          (vietas)

vietas             iki 200_ m. _________ __ d.;

1.2. su įdarbintais į šias darbo vietas asmenimis sudaryti neterminuotas darbo sutartis;

1.3. įsteigtų darbo vietų nepanaikinti trejus metus nuo darbo vietos (-ų) įsteigimo dienos ir teikti kiekvieną metų ketvirtį iki kito metų ketvirčio 10 dienos teritorinei darbo biržai informaciją apie dirbančius asmenis įsteigtose darbo vietose;

1.4. skirti savų lėšų projektui įgyvendinti ______________________________________  Lt;

                                                                                                                                   (žodžiais)

1.5. grąžinti visą nepanaudotą valstybės paramą į Darbo biržos atsiskaitomąją sąskaitą iki kitų finansinių metų sausio 10 d.;

1.6. naudoti projektui įgyvendinti skirtas lėšas pagal patvirtintą projekto sąmatą;

1.7. projektui vykdyti atidaryti specialiąją sąskaitą banke ir vesti atskirą tam skirtų lėšų panaudojimo finansinę apskaitą;

1.8. teikti raštu Darbo biržai visą jos prašomą informaciją, ataskaitas ir dokumentus (arba jų kopijas), susijusius su projekto įgyvendinimu ir su valstybės teikiama parama darbo vietoms steigti;

1.9. sudaryti sąlygas Darbo biržai patikrinti projekto vykdymą vietoje;

1.10. nedelsiant informuoti Darbo biržą ir kitus projekto dalyvius apie įvykius, kurie gali pakenkti vykdyti projektą;

1.11. padengti Darbo biržai ir tretiesiems asmenims padarytą žalą, kuri atsirastų dėl sutarties netinkamo vykdymo ar nutraukimo prieš terminą;

1.12. projekto įgyvendinimo apskaitos dokumentus ir apskaitos registrus iki metų finansinės atskaitomybės patvirtinimo apskaityti ir saugoti atskirai nuo įmonės veiklos dokumentų, užtikrinant jų išsaugojimą;

1.13. patvirtinus metų finansinę atskaitomybę, projekto įgyvendinimo apskaitos dokumentus ir apskaitos registrus saugoti laikantis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytos tvarkos;

1.14. vykdyti projektą profesionaliai, efektyviai ir taupiai, taikant profesinius vadybos ir apskaitos standartus ir atsakyti už projekto vykdymo kokybę.

 

2. Darbo biržos:

2.1. pervesti paramos gavėjui ________________________________________________  Lt

                                                                                          (žodžiais)

į jo sąskaitą, nurodytame Lietuvoje veikiančiame banke;

2.2. operatyviai nagrinėti raštu pateiktus paramos gavėjo prašymus ir užklausimus, teikti metodinę pagalbą ir informaciją, reikalingą projektui įgyvendinti;

2.3. siūlyti paramos gavėjui įdarbinti Darbo biržoje įregistruotus bedarbius, atitinkančius projekte pateiktus kvalifikacinius reikalavimus;

2.4. organizuoti (pagal Darbo biržos įgyvendinamas mokymo programas) paramos gavėjo prašymu asmenų, numatomų įdarbinti į įsteigtas darbo vietas, profesinį mokymą iš Užimtumo fondo lėšų;

2.5. vykdyti projekto įgyvendinimo priežiūrą ir vertinimą.

 

III. PROJEKTO FINANSAVIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ PERVESTAS LĖŠAS

 

3. Projektas finansuojamas ir atsiskaitoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 200_ m. __________ d. įsakymu Nr. _____ patvirtinta Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimo tvarka.

 

IV. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ

 

4. Sutarties šalys už sutartyje nurodytų įsipareigojimų nevykdymą atsako įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

5. Darbo biržai nustačius, kad lėšos, skirtos projektui vykdyti, naudojamos ne pagal paskirtį ir dėl to Darbo biržai padaryta žala, paramos gavėjas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka privalo šią žalą atlyginti.

6. Šalys atleidžiamos nuo atsakomybės už sutartyje numatytų įsipareigojimų nevykdymą, jei tai įvyko dėl nenugalimos jėgos sukeltų aplinkybių Lietuvos Respublikos teisės aktų numatytais atvejais. Apie tokių aplinkybių atsiradimą sutarties šalis privalo informuoti kitą šalį raštu per 3 darbo dienas.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

7. Visus juridinius veiksmus, susijusius su sutarties vykdymu ir projekto įgyvendinimu atlieka sutarties šalys.

8. Sutartis įsigalioja kitą dieną nuo jos pasirašymo dienos.

9. Sutartis gali būti nutraukta, pakeista bei papildyta šalių raštišku susitarimu.

10. Sutartį nutraukus vienos iš šalių iniciatyva, paramos gavėjas privalo grąžinti Darbo biržai visas jam pervestas lėšas.

11. Ginčai dėl sutarties vykdymo sprendžiami šalių susitarimu, o nesusitarus – įstatymo numatyta tvarka.

12. Projekto paraiška kartu su jos priedais yra neatskiriama sutarties dalis (pridedama).

 

PRIDEDAMA.__________________________________ paraiška ir jos priedai, _____ lapų.

                                                         (projekto pavadinimas)

 

 

 

Šalių adresai ir kiti rekvizitai

 

 

Darbo birža:

____________________________________

(adresas, kodas, telefonas)

_____________________________________

(banko pavadinimas ir kodas, sąskaitos numeris)

_____________________________________

_____________________________________

_____________________________________

(pareigų pavadinimas)

 

(Parašas)                             (Vardas, pavardė)

 

 

A. V.

Paramos gavėjas:

_____________________________________

(adresas, kodas, telefonas)

____________________________________

(banko pavadinimas ir kodas, sąskaitos numeris)

____________________________________

____________________________________

____________________________________

(pareigų pavadinamas)

 

(Parašas)                                               (Vardas, pavardė)

 

 

A. V.

 

 

______________


 

Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų

įgyvendinimo tvarkos

3 priedas

 

Projekto rengėjo, paraiškos ir jos priedų atitikties formaliems Tvarkos reikalavimams įvertinimas

 

Teritorinio/administracinio vieneto pavadinimas

 

 

Projekto ir rengėjo pavadinimai, įmonės kodas ir adresas

 

 

Eil.

Nr.

Dokumento pavadinimas

Pateikta (Taip)

Nepateikta (Ne)

1.

Projekto rengėjo registravimo pažymėjimo kopija, kad įmonė ar viešoji įstaiga įregistruota Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka

 

 

2.

Projekto rengėjo įstatų kopija (patvirtinimui, kad įmonė ar viešoji įstaiga neužsiima neskatintina veikla, ir jos savininkai ar dalininkai atitinka Tvarkos keliamus reikalavimus)

 

 

3.

Įmonės ar viešosios įstaigos 200_ m. pajamų deklaracija (jei įmonė veikia ilgiau nei 1 metus)

 

 

4.

Įmonės ar viešosios įstaigos 200_ m. balansas (forma E) (jei veikia ilgiau nei 1 metus)

 

 

5.

Įmonės 200_ m. pelno-nuostolio ataskaita (forma F) (jei veikia ilgiau nei 1 metus)

 

 

6.

Valstybinio socialinio draudimo fondo teritorinio skyriaus pažyma, kad projekto rengėjas neturi įsiskolinimų valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pažyma turi būti išduota ne vėliau kaip prieš vieną mėnesį iki paraiškos pateikimo datos)

 

 

 

7.

Valstybės mokesčių inspekcijos pažyma, kad projekto rengėjas neturi įsiskolinimų valstybės biudžetui (pažyma turi būti išduota ne vėliau kaip prieš vieną mėnesį iki paraiškos pateikimo datos)

 

 

8.

Savivaldybė remia projektą (teikia finansinę paramą, taiko mokesčių lengvatas, nuomoja patalpas ar įrengimus ir kt.)

 

 

 

200 m. ________________ d.

 

Komisija:

Pirmininkas _________________________________                                 

                                                    (vardas, pavardė)                                             (parašas)

Nariai:                                                                       __                                

                                                             __                                

                                                             __                                

______________


 

Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų

įgyvendinimo tvarkos

4 priedas

 

Paraiškos turinio ir formos vertinimas

 

Teritorinio/administracinio vieneto pavadinimas

 

 

Projekto ir projekto rengėjo pavadinimai, įmonės kodas ir adresas

 

 

 

 

 

Vertinimo rodiklio pavadinimas

 

Maksimalus balų skaičius

Vertintojo duotas balų skaičius

1. Projekto atitikimas VUI programos ir socialinės ekonominės teritorijos plėtros tikslams

60

 

1.1. Paraiška atitinka VUI programos tikslą (telkia vietos bendruomenės pastangas didinti užimtumą ir kartu spręsti su dideliu nedarbu susijusias socialines bei tikslinių bedarbių grupių problemas), padeda gerinti socialinę ekonominę padėtį

 

20

 

 

1.2. Projekto multiplikatoriaus efektas (sukurtos darbo vietos suteikta papildomų galimybių darbo vietoms atsirasti kitose ūkio šakose arba suteikia galimybę dirbti asmenims, kurie iki tol tokios galimybės neturėjo, 1 priedo 6.4 punktas)

 

10

 

1.3. Naujai įdarbintiems darbuotojams suteikiama galimybė tobulinti kvalifikaciją ir/ar įgyti bendrųjų darbo rinkoje vertinamų įgūdžių (darbo kompiuteriu žinios, verslo vystymo pagrindai, projektų vadybos pagrindai ir kt.)

 

10

 

1.4. Projektą remia savivaldybė (skiria lėšas, patalpas ar įrengimus, nustato mokesčių lengvatas)

 

10

 

1.5. Pagrįstas tęstinumas pasibaigus jo finansavimui

10

 

2. Projekto paraiškos aiškumas ir nuoseklumas

20

 

2.1. Projekto paraiškos užpildymo aiškumas, detalumas, logiškumas

 

10

 

2.2. Lėšų sąmatos aiškumas, detalumas ir pagrįstumas

 

10

 

3. Projekto rengėjo (ir projekto partnerių, jeigu tokie yra) pasirengimas tinkamai ir efektyviai įgyvendinti projektą

20

 

3.1. Patirtis įgyvendinant projektus

10

 

3.2. Organizaciniai gebėjimai ir patirtis versle

10

 

Galutinė balų suma už paraiškos turinį ir formą

100

 

 

 

200 m. ________________ d.

 

Komisija:

Pirmininkas _________________________________                                 

                                                    (vardas, pavardė)                                             (parašas)

Nariai:                                                                       __                                

                                                             __                                

                                                             __                                

______________


 

Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų

įgyvendinimo tvarkos

5 priedas

 

Galutinis paraiškų įvertinimas

 

I. Privačios dalies bendrame finansavime vertinimas

Privačios dalies bendrame finansavime įvertinimas sudaro 10 proc. galutinio įvertinimo. Šimtas balų skiriama paraiškai su didžiausia privačia dalimi bendrame finansavime. Vertinamai paraiškai už privačią dalį bendrame finansavime balai apskaičiuojami pagal šią formulę:

 

Sp = paraiška A/paraiška DD * 100, kur:

 

- Sp – balai, skiriami už privačią bendro finansavimo dalį;

-          paraiška A – vertinamos paraiškos privati procentinė dalis bendrame finansavime, procentais nuo visos projekto vertės;

-          paraiška DD – paraiškos su didžiausia privataus finansavimo dalimi privati procentinė dalis bendrame finansavime, procentais nuo visos projekto vertės.

 

 

II. Santykinės vienos darbo vietos kainos vertinimas

Santykinės vienos darbo vietos kainos įvertinimas sudaro 10 proc. galutinio įvertinimo. Šimtas balų skiriama paraiškai su mažiausia vienos darbo vietos kaina. Vertinamai paraiškai už santykinę vienos darbo vietos kainą balai apskaičiuojami pagal šią formulę:

 

Sk = paraiška MK/paraiška A * 100, kur:

 

- Sk – balai, skiriami už santykinę vienos darbo vietos kainą;

-          paraiška MK – vidutinės išlaidos vienai darbo vietai įsteigti, nurodytos paraiškoje, kurioje jos yra mažiausios, litais;

-          paraiška A – vertinamos paraiškos vidutinės išlaidos vienai darbo vietai įsteigti, litais.

 

 

III. Galutinis paraiškos įvertinimas balais

Galutinis paraiškos įvertinimas balais apskaičiuojamas pagal šią formulę:

 

S = Sb* 0,8 + Sp*0,1 + Sk *0,1, kur:

 

- S – galutinis paraiškos įvertinimas balais;

- Sb – komisijos skirti balai vertinamai paraiškai;

- Sp – balai, skiriami už privačią bendro finansavimo dalį;

- Sk – balai, skiriami už santykinę vienos darbo vietos kainą.

 

 

______________


 

Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų

įgyvendinimo tvarkos

6 priedas

 

Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto Veiklos ataskaita

 

Projekto pavadinimas, sutarties Nr.______________________________________________

 

Projektą įgyvendinanti įmonė ar viešoji įstaiga_____________________________________

 

Projekto koordinatorius _______________________________________________________

 

Laikotarpis, už kurį atsiskaitoma ________________________________________________

 

Veiklos ataskaita pateikiama pagal projekto paraiškos (1 priedas) 5 punktą (Projekto veiklos ir vadybos aprašymas). Nurodykite, kokia veikla įgyvendinta, kokie darbai ir pirkimai atlikti ir kaip tai atitinka sąmatos eilutes.

______________


 

Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų

įgyvendinimo tvarkos

7 priedas

 

Vietinių užimtumo iniciatyvų programos projekto Finansinė ataskaita

 

Projekto pavadinimas, sutarties Nr.______________________________________________

 

Projektą įgyvendinanti įmonė ar viešoji įstaiga _____________________________________

 

Projekto koordinatorius _______________________________________________________

 

Laikotarpis, už kurį atsiskaitoma________________________________________________

 

Finansinė ataskaita pateikiama pagal projekto paraiškos (1 priedas) 10 punktą (Projekto įgyvendinimo sąmata). Nurodykite planuotas išlaidas, faktines išlaidas ir gautą paramą; būtini priedai: mokėjimo dokumentų kopijos (iš jų – prekių ar paslaugų perdavimo-priėmimo aktų kopijos, sąskaitų-faktūrų kopijos, prekių arba paslaugų pirkimo sutarties kopijos, patvirtintos paramos gavėjo antspaudu ir parašu.

______________



[1] Pavyzdžiui, paramos gavėjui pradėjus teikti socialinės paslaugas vaikams ar globos reikalaujantiems asmenims, juos prižiūrėjusiems šeimų nariams sudaroma galimybė dirbti

1  Pateikiama, jei įmonės ar viešosios įstaigos veikla ilgesnė, nei 12 mėnesių