LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LĖŠŲ, SKIRTŲ SPECIALIOSIOS ŽEMĖS ŪKIO IR KAIMO PLĖTROS PROGRAMOS (SAPARD) PARAMOS KRYPČIAI „TECHNINĖ PARAMA, INFORMAVIMAS“, NAUDOJIMO TVARKOS
2004 m. vasario 11 d. Nr. 3D-48
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos ir Europos Bendrijų Komisijos, atstovaujančios Europos Bendrijai, daugiamete finansavimo sutartimi dėl Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros paramos programos (SAPARD) (Žin., 2001, Nr. 74-2587), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 864 „Dėl lėšų, skirtų bendrai finansuojamoms programoms ir projektams įgyvendinti, naudojimo tvarkos“ (Žin., 2001, Nr. 62-2258) 1 punktu, atsižvelgdamas į Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros 2000–2006 metų programos, patvirtintos 2000 m. lapkričio 27 d. Komisijos sprendimu Nr. 3329, nuostatas ir į 2003 m. spalio 9 d. Komisijos sprendimą 2003/710/EB, nustatantį įgyvendinančiųjų agentūrų funkcijas tvarkant žemės ūkio ir kaimo plėtros paramos priemonių lėšas Lietuvos Respublikoje pasiruošimo stojimui laikotarpiu:
1. Tvirtinu pridedamus:
1.2. Projektų vykdytojų pagal SAPARD paramos kryptį „Techninė parama, informavimas“ atrankos nuostatus;
1.3. Projektų vykdytojų pagal SAPARD paramos kryptį „Techninė parama, informavimas“ teikiamų paslaugų bei skirtų lėšų naudojimo kontrolės taisykles;
2. Pripažįstu netekusiais galios:
2.1. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. lapkričio 19 d. įsakymą Nr. 3D-487 „Dėl Nacionalinės žemės ūkio ir kaimo plėtros 2000–2006 metais programos paramos priemonės „Techninė parama, informavimas“ lėšų tvarkymo taisyklių patvirtinimo bei šios priemonės įgyvendinimo priežiūros bei projektų atrankos komisijos sudarymo“ (Žin, 2003, Nr. 121-5491);
2.2. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. gruodžio 19 d. įsakymą Nr. 3D-537 „Dėl žemės ūkio ministro 2003 m. lapkričio 19 d. įsakymo Nr. 3D-487 „Dėl Nacionalinės žemės ūkio ir kaimo plėtros 2000–2006 metais programos paramos priemonės „Techninė parama, informavimas“ lėšų tvarkymo taisyklių patvirtinimo bei šios priemonės įgyvendinimo priežiūros bei projektų atrankos komisijos sudarymo“ pakeitimo“ (Žin, 2003, Nr. 124-5646).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2004 m. vasario 11 d.
įsakymu Nr. 3D-48
SAPARD PARAMOS KRYPTIES „TECHNINĖ PARAMA, INFORMAVIMAS“ LĖŠŲ TVARKYMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šios taisyklės reglamentuoja Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros 2000–2006 metais programos (toliau – Programa) paramos krypties „Techninė parama, informavimas“ (toliau – kryptis) finansinės paramos teikimą ir jos priežiūrą, siekiant įgyvendinti visų Programos krypčių techninius poreikius bei užtikrinti tinkamą informacijos sklaidą numatytiems prioritetams.
2. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija (toliau – ministerija) yra programos valdančioji institucija ir paramos pagal šią kryptį gavėja.
3. Vadovaudamasi 2003 m. spalio 9 d. Europos Komisijos sprendimu 2003/710/EB, kuriuo buvo akredituotas Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) gebėjimas administruoti šią kryptį, Agentūra administruoja ir kontroliuoja paramos teikimo pagal šią kryptį finansines procedūras.
II. PROJEKTŲ IR JŲ VYKDYTOJŲ ATRANKA
5. Projektus finansinei paramai gauti atrenka SAPARD paramos krypties „Techninė parama, informavimas“ projektų administravimo komisija (toliau – komisija). Komisija veikia pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro patvirtintą darbo reglamentą.
6. Ministerijos savarankiški struktūriniai padaliniai pateikia komisijai paraiškas (1 priedas) tam tikriems projektams vykdyti pagal visuomenės informavimo priemonių plane numatytas temas arba pagal poreikį spręsti tam tikras SAPARD programos įgyvendinimo problemas, pasiūlydami projekto maksimalią finansavimo sumą, kuri apskaičiuojama pagal preliminarius įkainius, patvirtintus komisijos. Jeigu projektui finansuoti siūloma maksimali suma apskaičiuota pagal didesnius įkainius, nei patvirtinti komisijos, turi būti pateiktas įkainių viršijimo pagrindimas.
7. Komisija vertina, ar projektas atitinka Programos nuostatas ir ar išlaidos, numatytos tam projektui įgyvendinti, yra tinkamos ir pagrįstos, ir priima sprendimą dėl projekto finansavimo.
8. Pagal kryptį finansuoti tinkamos išlaidos:
8.1. programos priežiūros komiteto (toliau – priežiūros komitetas) posėdžių organizavimo išlaidos, įskaitant išlaidas ekspertams ir kitiems dalyviams, kai jų dalyvavimas būtinas;
8.2. susijusios su priežiūros komiteto įsipareigojimais:
8.4. vertimo išlaidos atsakant į Europos Komisijos paklausimus, neįskaitant tų išlaidų, kurios numatytos Lietuvos Respublikos ir Europos Bendrijų komisijos, atstovaujančios Europos Bendrijai, daugiametės finansavimo sutarties dėl SAPARD (toliau – Daugiametė finansavimo sutartis) (Žin., 2001, Nr. 74-2587) 5 (1) straipsnyje ir 5 (2) straipsnio pirmajame sakinyje;
8.5. susijusios su vizitais ir seminarais. Apie numatomus vizitus ir seminarus, organizuojamus ne Europos Komisijos iniciatyva, iš anksto raštu pranešama priežiūros komitetui;
8.6. susijusios su Programos paramos krypčių rengimu, siekiant užtikrinti jų efektyvumą, įskaitant ir vėlesnio laikotarpio priemones;
8.7. susijusios su Programos tarpiniu įvertinimu, numatytu Daugiametės finansavimo sutarties B skyriaus 10 straipsnyje;
8.8. kitos: patalpų, vaizdinių priemonių demonstravimo ir kitos įrangos nuomai, reklamai (parodų ir konkursų katalogams bei kitų reklaminių leidinių spausdinimui, skelbimui spaudoje), leidinių maketavimui, parengimui spaudai ir spausdinimui, informacinių radijo ir televizijos laidų rengimui ir transliavimui, vertimo (raštu, žodžiu ar sinchroninio), lektorių paslaugoms (jų kelionėms, maitinimui, nakvynei), informacinės medžiagos įsigijimui, pranešimų publikavimui, organizacinėms išlaidoms, parodų ploto nuomai ir parodų stendų įrangos įsigijimui bei įrengimui, parodų dalyvių bei konkursų laimėtojų premijavimui, parodų bei konkursų organizatorių ir komisijos darbo apmokėjimui, mokslo tiriamiesiems darbams;
8.9. pridėtinės vertės mokestis (PVM) Lietuvos valstybės skiriamai daliai (18 proc. nuo 20 proc. projekto vertės), kai išlaidos padarytos iki Lietuvos įstojimo į ES dienos, o po įstojimo – PVM visai projekto finansuojamajai daliai. PVM grąžinamas tiems, kurie nustatyta tvarka neįsiregistravę pridėtinės vertės mokesčio mokėtojais.
9. Pagal kryptį nefinansuojamos išlaidos: nekilnojamojo turto, biuro įrangos ir baldų pirkimo, pastatų rekonstrukcijos ir kapitalinio remonto, transporto priemonių pirkimo bei išlaikymo, ministerijos darbuotojų darbo užmokesčio. Pagal kryptį taip pat neskiriama lėšų išlaidoms, susijusioms su Dvynių, PHARE arba ISPA projektais.
10. Kai komisija pripažįsta projektą finansuotinu ir pagrįstu, ministerijos padalinys teikia komisijai pažymą apie projekto preliminarius vykdytojus (2 priedas) ir tvirtinti projekto įgyvendinimo paslaugų pirkimo konkurso dokumentus (kai projekto vykdytojas atrenkamas supaprastinto konkurso būdu).
11. Konkurso dokumentai prieš pradedant vykdyti viešųjų pirkimų konkursą turi būti suderinti su Agentūra, t. y. Agentūra per 3 darbo dienas nuo jų gavimo pateikia savo išvadą dėl leidimo pradėti konkurso procedūras.
III. FINANSINĖS PARAMOS TEIKIMAS, PRIEŽIŪRA IR ATSKAITOMYBĖ UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ
13. Ministerija su pasirinktu projekto vykdytoju pasirašo sutartį (jos projektas konkurso dalyviui išsiunčiamas kartu su konkurso dokumentais), kurioje numatomos paslaugų teikimo ir apmokėjimo sąlygos. Sudarius šią sutartį, Ministerija pasirašo sutartį su Agentūra dėl paramos gavimo.
15. Projektų vykdytojų teikiamų paslaugų kokybė bei skirtų lėšų naudojimas kontroliuojamas pagal žemės ūkio ministro įsakymu patvirtintas Projektų vykdytojų pagal SAPARD paramos kryptį „Techninė parama, informavimas“ teikiamų paslaugų bei skirtų lėšų naudojimo kontrolės taisykles.
16. Nustačius atvejus, kad paslaugos, numatytos techninėje užduotyje, nevykdomos ar vykdomos netinkamai ar/ir lėšos naudojamos ne pagal paskirtį, ministerija gali inicijuoti sutarties nutraukimą ir išmokėtų lėšų susigrąžinimą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
17. Ministerija, pasirašiusi paslaugų perdavimo-priėmimo aktą, pateikia Agentūrai mokėjimo prašymą, kuriame nurodoma kompensuotina paramos suma bei padarytos išlaidos, taip pat pridedamos išlaidas patvirtinančių dokumentų kopijos. Ministerija, gavusi Agentūros išvadą dėl dokumentų tinkamumo, apmoka projektų vykdytojams už suteiktas paslaugas iš Specialiosios nacionalinės kaimo plėtros programos SAPARD programai bendrai finansuoti (įskaitant PVM) lėšų.
IV. PROJEKTŲ, PRADĖTŲ ĮGYVENDINTI IKI 2003 M. SPALIO 9 D., ADMINISTRAVIMAS
19. Pagal 2003 m. spalio 9 d. Europos Komisijos sprendimo 2003/710/EB 3 straipsnį išlaidos vykdant projektus, pradėtus įgyvendinti iki 2003 m. spalio 9 d., gali būti pripažintos tinkamomis kompensuoti, jeigu jos padarytos nuo 2000 m. lapkričio 27 d. ir Agentūros neapmokėtos iki 2003 m. spalio 9 d.
20. Įvykdytų projektų kompensuojamomis išlaidomis pripažįstamos tokios išlaidos, kurios atitinka išvardytąsias šių taisyklių 8 punkte.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
22. Agentūra bei Europos Komisija bet kuriuo momentu gali patikrinti lėšų naudojimą. Ministerija bei projektų vykdytojai pageidaujamu laiku ir forma privalo sudaryti sąlygas šių institucijų atstovams susipažinti su dokumentais bei informacija, susijusia su SAPARD finansuojamų įsipareigojimų vykdymu.
SAPARD paramos krypties „Techninė
parama, informavimas“ lėšų tvarkymo
taisyklių 1 priedas
(Paraiškos forma)
_____________________________________________________________
(Žemės ūkio ministerijos savarankiško struktūrinio padalinio pavadinimas)
Paramos krypties „Techninė parama,
informavimas” projektų administravimo
komisijai
PARAIŠKA
PARAMAI GAUTI PAGAL SPECIALIOSIOS ŽEMĖS ŪKIO IR KAIMO PLĖTROS 2000–2006 METAIS PROGRAMOS PARAMOS KRYPTĮ „TECHNINĖ PARAMA, INFORMAVIMAS“
Nr.________
(data)
(vieta)
_____________________________________________________________ nustatė projekto
(ministerijos savarankiško struktūrinio padalinio pavadinimas)
„______________________________________________________________________________ “
(projekto pavadinimas)
vykdymo poreikį.
1. Informacija apie projektą (projekto tikslas, įgyvendinimo terminas, kas numatoma padaryti)
2. Projekto įgyvendinimo išlaidų preliminari sąmata
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Kiekis |
Įkainis |
Suma, Lt (be PVM) |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
n |
|
|
|
|
Iš viso (be PVM): |
|
18 % PVM Lietuvos valstybės skiriamai daliai ..................................................... .Lt
(iš viso suma (be PVM) ´ 0,20 ´ 0,18)
Projektui finansuoti reikalinga suma Lt
(iš viso suma (be PVM)+ 18 % PVM Lietuvos valstybės daliai)
________________________________
(vadovo pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
A.V.
________________________________
(atsakingo už paraiškos (parašas) (vardas ir pavardė)
pateikimą darbuotojo pareigos)
______________
SAPARD paramos krypties „Techninė
parama, informavimas“ lėšų
tvarkymo taisyklių 2 priedas
(Pažymos forma)
_____________________________________________________________
(Žemės ūkio ministerijos savarankiško struktūrinio padalinio pavadinimas)
Paramos krypties „Techninė parama, informavimas“
projektų administravimo
komisijai
PAŽYMA APIE PROJEKTO
„________________________________________________ “
(projekto pavadinimas)
PRELIMINARIUS VYKDYTOJUS
Nr.________
(data)
(vieta)
1. Projektų vykdytojų apklausos aprašymas, rezultatai (pridedama projektų vykdytojų apklausos pažyma)
2. Informacija apie projekto galimus vykdytojus (mažiausiai 3) (įstaigos pavadinimas, buveinės adresas, telefono Nr.)
4.1.
4.2.
4.3.
4.4.
4.5.
5. Pasirinktas projekto vykdytojas ir pasirinkimo pagrindimas, kai projekto vykdytojas parenkamas pagal vienintelį pasiūlymą.
5.1.
Pilnas įstaigos pavadinimas |
Įstaigos kodas |
Įstaigos įregistravimo data |
|
|
|
Įstaigos buveinės adresas |
Telefono Nr. |
Fakso Nr. |
|
|
|
Banko pavadinimas |
Atsiskaitomosios sąskaitos Nr. |
Banko kodas |
|
|
|
Vadovo vardas, pavardė, pareigos |
Telefono Nr. |
Fakso Nr. |
|
|
|
5.2. Projekto vykdytojo pasirinkimo pagrindimas
________________________________
(vadovo pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
A.V.
________________________________ ____
(atsakingo už pažymos (parašas) (vardas ir pavardė)
pateikimą darbuotojo pareigos)
______________
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2004 m. vasario 11 d.
įsakymu Nr. 3D-48
PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ PAGAL SAPARD PARAMOS KRYPTĮ „TECHNINĖ PARAMA, INFORMAVIMAS“ ATRANKOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Projektų vykdytojų pagal SAPARD paramos kryptį „Techninė parama, informavimas“ (toliau – projektų vykdytojai) atrankos nuostatais nustatoma tam tikrų projektų pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – ministerija) poreikį vykdytojų atrankos būdai ir jų taikymo tvarka.
2. Projektų vykdytojų atrankos tikslas – laikantis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, skaidrumo principų sudaryti paslaugų viešojo pirkimo sutartis, leidžiant racionaliai naudoti tam skirtas lėšas.
3. Projektų vykdytojus atrenka žemės ūkio ministro įsakymu tvirtinama SAPARD paramos krypties „Techninė parama, informavimas“ projektų administravimo komisija (toliau – komisija).
4. Projektų vykdytojai atrenkami vadovaujantis Specialiąja žemės ūkio ir kaimo plėtros 2000–2006 metais programa bei taisyklėmis, išdėstytomis Europos Komisijos vadove „Paslaugų, prekių ir darbų sutartys, Bendrijos sudaromos dėl bendradarbiavimo su trečiosiomis šalimis“ bei šiais nuostatais.
5. Prieš organizuojant pirkimą su Nacionaline mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) suderinami finansiniai ištekliai, t. y. paramos krypčiai „Techninė parama, informavimas“ skirtų ir dar nepanaudotų lėšų likutis.
6. Projektų vykdytojų atrankos nuostatai taikomi perkant paslaugas, kurių vertė neviršija 200 000 eurų (ekvivalentas litais – 690 560).
II. PROJEKTO VYKDYTOJO ATRANKOS BŪDAI
8. Siekiant parinkti projektų vykdytojus pagal lygiateisiškumo, viešumo bei sąžiningos konkurencijos principus, nustatomi šie projektų vykdytojų atrankos būdai:
III. PROJEKTO VYKDYTOJO ATRANKA SUPAPRASTINTO KONKURSO BŪDU
10. Parenkant projekto vykdytoją supaprastinto konkurso būdu, kvietimas dalyvauti konkurse skelbiamas populiariame Lietuvos dienraštyje arba išsiunčiamas ne mažiau kaip 3 potencialiems vykdytojams raštu kartu su konkurso dokumentais, kuriuos rengia ministerijos struktūriniai padaliniai ir tvirtina konkursą organizuojanti komisija.
11. Komisija privalo užtikrinti, kad konkurse dalyvautų tik tinkami paslaugų teikėjai, kurie turi teisę užsiimti nurodyta veikla ir nėra tarpusavyje susiję pavaldumo ryšiais.
12. Projektų vykdytojai pasiūlymus turi pateikti ne vėliau kaip per 30 dienų nuo rašto su kvietimu dalyvauti konkurse išsiuntimo dienos. Turi būti nurodyta:
12.4. galutinė siūlomų paslaugų kaina Lietuvos Respublikoje eurais bei litais pagal kursą (su PVM ir be PVM);
12.5. projekto vykdytojo rekvizitai (adresas, įmonės kodas, PVM mokėtojo kodas, telefonas, faksas), pateikiant įmonės registravimo pažymėjimo kopiją;
13. Projektų vykdytojai gali pateikti klausimus raštu ne vėliau kaip prieš 15 dienų iki konkurso pasiūlymo pateikimo termino pabaigos.
14. Pasiūlymai teikiami konkurso dokumentuose nurodytu adresu ir nustatytais terminais užklijuotame ir užantspauduotame išoriniame voke, kurio viduje yra du taip pat užklijuoti vokai: vienas – su techniniu pasiūlymu, kitas – su finansiniu pasiūlymu.
15. Konkurso dalyviai registruojami atskirame žurnale. Išoriniai vokai su pasiūlymais turi būti sunumeruoti tokia tvarka, kuria jie buvo gauti (nepaisant to, ar jie buvo gauti iki pasiūlymo pateikimo termino pabaigos, ar ne). Vokai turi likti neatplėšti ir saugomi iki atplėšimo komisijos posėdyje.
16. Pavėluotai gauti, netinkamai įforminti vokai neatplėšiami ir užregistravus grąžinami juos atsiuntusiems potencialiems projektų vykdytojams.
17. Iki pasibaigiant pasiūlymų pateikimo terminui projekto vykdytojas gali pakeisti arba atsiimti konkurso pasiūlymą. Jį keičiant pateikiamas naujas pasiūlymas, parengtas pagal konkurso dokumentų reikalavimus, ankstesnysis pasiūlymas grąžinamas.
18. Apie atsisakymą dalyvauti konkurse įrašoma konkurso dalyvių registravimo žurnale ir grąžinami pateiktieji dokumentai.
20. Išorinių vokų atplėšimo procedūros metu patikrinama, ar pateiktieji pasiūlymai atitinka konkurso dokumentų reikalavimus. Neatitinkantieji šių reikalavimų yra atmetami ir toliau nenagrinėjami.
21. Jeigu gaunama mažiau nei trys pasiūlymai, kurie atitinka nustatytus reikalavimus, konkursas laikomas neįvykusiu ir pradedamas iš naujo.
22. Komisija nagrinėja pasiūlymus, atsižvelgdama į techninio pasiūlymo kokybę bei siūlomą paslaugų kainą, ir nustato ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą.
23. Komisija pirmiausia nagrinėja techninius pasiūlymus, o finansiniai pasiūlymai lieka užklijuotuose vokuose. Vertina kiekvienas komisijos narys individualiai, skirdamas iki 100 balų pagal vertinimo lentelę, kuri pateikiama konkurso dokumentuose.
24. Apskaičiavus kiekvieno pateikto techninio pasiūlymo įvertinimo balų vidurkį, bet kuris pasiūlymas, nesurinkęs 80 balų atmetamas. Jeigu nė vienas pasiūlymas nesurenka 80 balų ar daugiau, konkursas laikomas neįvykusiu.
25. Komisija svarsto tik tuos pasiūlymus, kurie surinko ne mažiau nei 80 balų. Iš šių pasiūlymų geriausiam techniniam pasiūlymui skiriama 100 balų. Kitiems skiriami balai apskaičiuojami pagal tokią formulę: TB=(SB:GB)x100 (TB – techninio pasiūlymo balas, SB – svarstomo techninio pasiūlymo galutinis balas, GB – geriausio techninio pasiūlymo galutinis balas).
27. Baigus vertinti techninius pasiūlymus, atplėšiami vokai su finansiniais pasiūlymais tų konkurso dalyvių, kurie techninio vertinimo metu surinko ne mažiau kaip 80 balų. Komisija patikrina, ar finansiniai pasiūlymai atitinka visus konkurso dokumentų reikalavimus. Pasiūlymai, kurie neatitinka šių reikalavimų ar viršija didžiausią projektui skirtą lėšų sumą, atmetami.
28. Vokai su atmestais finansiniais pasiūlymais saugomi kartu su kitais konkursui skirtais dokumentais.
29. Pasiūlymui, kuriame nurodyta mažiausia paslaugos kaina, skiriama 100 balų. Kitiems pasiūlymams balai skiriami pagal tokią formulę: FB=(MK:PK) x 100 (FB – finansinis balas, MK – mažiausia pasiūlyta paslaugos kaina, PK – bendra paslaugos kaina, nurodyta svarstomame pasiūlyme).
30. Ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas nustatomas, įvertinus techninio pasiūlymo kokybę ir siūlomą paslaugos kainą pagal santykį 80/20:
31. Gauti procentai už techninius ir finansinius pasiūlymus sudedami, ir ekonomiškai naudingiausiu pasiūlymu pripažįstamas tas, kuris surinko daugiausia procentų.
32. Visa procedūra (techninių ir finansinių pasiūlymų vertinimas) aprašoma protokole, kurį pasirašo komisijos pirmininkas, sekretorius ir visi komisijos nariai.
33. Laimėjusio pasiūlymo konkurso medžiagos kopija kartu su pasiūlymo vertinimo dokumentais siunčiama Agentūrai, kuri per 5 darbo dienas nuo dokumentų gavimo turi pateikti pritarimą dėl projekto vykdytojo paslaugų pirkimo.
34. Komisija, gavusi Agentūros pritarimą, patvirtina konkurso laimėtoją ir išsiunčia apie tai pranešimą visiems konkurso dalyviams. Agentūrai nepritarus vertinimo komisijos sprendimui, konkursas paskelbiamas neįvykusiu ir pradedamas iš naujo.
IV. PROJEKTO VYKDYTOJO ATRANKA PAGAL VIENINTELĮ PASIŪLYMĄ
37. Pasirenkant projekto vykdytoją pagal vienintelį pasiūlymą, struktūriniai padaliniai turi apklausti potencialius projekto vykdytojus. Su galimais projekto vykdytojais vedamos derybos dėl pasiūlymo turinio, kainos ir sutarties sąlygų. Apklausa įforminama projekto vykdytojų apklausos pažymoje (1 priedas), kurios kopija pateikiama komisijai su pažyma apie projekto preliminarius vykdytojus.
V. Dokumentų saugojimas
39. Visi su projektų vykdytojų atranka susiję dokumentai saugomi ne trumpiau kaip penkerius metus vadovaujantis Raštvedybos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211).
Projektų vykdytojų pagal SAPARD paramos
kryptį „Techninė parama, informavimas“
atrankos nuostatų 1 priedas
(Pažymos forma)
_____________________________________________________________
(Žemės ūkio ministerijos savarankiško struktūrinio padalinio pavadinimas)
PROJEKTO VYKDYTOJŲ APKLAUSOS
PAŽYMA
Nr.________
(data)
(vieta)
1. Projekto ar jo dalies pavadinimas ir trumpas aprašymas:
|
|||
2. Pirkimą organizuoja |
SAPARD paramos krypties „Techninė parama, informavimas” projektų administravimo komisija |
||
3. Projektų vykdytojų apklausos būdas |
Žodinis/Rašytinis |
||
4. Duomenys apie apklaustą projekto vykdytoją |
|||
|
1 projekto vykdytojas |
2 projekto vykdytojas |
3 projekto vykdytojas |
4.1. Pavadinimas |
|
|
|
4.2. Adresas, telefonas ar kt. |
|
|
|
4.3.Pasiūlymą pateikusio asmens pareigos, vardas ir pavardė |
|
|
|
5. Pasiūlymo pateikimo data |
|
|
|
6. Pasiūlymų priėmimo terminas |
|
7. Pasiūlytų paslaugų pavadinimas ir apibūdinimas |
Kiekis
|
Pasiūlyta kaina (Lt) |
|||||
1 projekto vykdytojas |
2 projekto vykdytojas |
3 projekto vykdytojas |
|||||
vieneto |
suma |
vieneto |
suma |
vieneto |
suma |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. Bendra pasiūlyta projekto kaina |
|
|
|
||||
9. Tinkamiausiu pripažinto projekto vykdytojo pavadinimas |
|
||||||
10. Pastabos: |
|
|
|
PRIDEDAMA. Gautų pasiūlymų kopijos.
________________________________ ____
(vadovo pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
A.V.
________________________________ ____
(atsakingo už apklausos (parašas) (vardas ir pavardė)
įvykdymą darbuotojo pareigos)
______________
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2004 m. vasario 11 d.
įsakymu Nr. 3D-48
PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ PAGAL SAPARD PARAMOS KRYPTĮ „TECHNINĖ PARAMA, INFORMAVIMAS“ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ BEI SKIRTŲ LĖŠŲ NAUDOJIMO KONTROLĖS TAISYKLĖS
I. Bendrosios nuostatos
1. Šios taisyklės reglamentuoja projektų vykdytojų pagal SAPARD paramos kryptį „Techninė parama, informavimas“ (toliau – projektų vykdytojai) teikiamų paslaugų bei skirtų lėšų naudojimo kontrolės tvarką.
2. Kontrolės tikslas – užtikrinti, kad laikantis Lietuvos Respublikos ir Europos Bendrijų Komisijos, atstovaujančios Europos Bendrijai, daugiametės finansavimo sutarties dėl Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros programos (SAPARD) (toliau – Daugiametė finansavimo sutartis) sąlygų, programos finansuojami sandoriai realiai ir teisingai būtų vykdomi bei būtų tikslingai naudojamos jiems skiriamos lėšos.
II. PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ teikiamų paslaugų kontrolė
4. Projektų vykdytojų teikiamų paslaugų kontrolę vietoje vykdo Žemės ūkio ministerijos (toliau – ministerija) savarankiški struktūriniai padaliniai, kurie pateikė tam tikrų projektų vykdymo poreikį, pagal Kaimo plėtros departamento direktoriaus patvirtintą kontrolės planą.
5. Atliekant projektų vykdytojų teikiamų paslaugų kontrolę, turi būti patikrinta ne mažiau kaip 10 proc. projekto vykdytojo teikiamų paslaugų pagal kiekvieną sutartį.
6. Seminarų ar informavimo kampanijų metu tikrinama:
6.1. teikiamų paslaugų atitikimas Projekto vykdymo planą, kuris pridedamas prie ministerijos sutarties su projekto vykdytoju;
7. Vertinimo rezultatai surašomi į Informavimo paslaugų teikėjų teikiamų paslaugų pagal SAPARD paramos kryptį „Techninė parama, informavimas“ kontrolės pažymą (1 priedas), kurią pasirašo tikrinę asmenys bei projekto vykdytojo atstovas. Pažymos pateikiamos Kaimo plėtros departamentui.
8. Kai nevykdomi sutartyje ar atskiruose jos punktuose nustatyti šalių įsipareigojimai, sutartį parengusio ministerijos savarankiško struktūrinio padalinio vadovas apie tai nedelsdamas raštu informuoja SAPARD paramos krypties „Techninė parama, informavimas“ projektų administravimo komisiją, kuri priima sprendimą dėl minėtos sutarties.
III. PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS SKIRTŲ lėšų NAUDOJIMO kontrolė
9. Projektų vykdytojams skirtų lėšų naudojimą kontroliuoja Kaimo plėtros departamento Kaimo plėtros ir struktūrinės paramos koordinavimo skyrius (toliau – Kaimo plėtros ir struktūrinės paramos koordinavimo skyrius) ir Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra).
10. Žemės ūkio ministerijos Vidaus audito departamento ES ir nacionalinės paramos audito skyrius (toliau – ES ir nacionalinės paramos audito skyrius) prižiūri, kaip laikomasi lėšų naudojimo kontrolės procedūrų.
11. Projektų vykdytojai atsiskaito už išlaidas, padarytas vykdant įsipareigojimus, per 30 kalendorinių dienų nuo projekto užbaigimo dienos, pateikdami paslaugų perdavimo-priėmimo aktą, ataskaitą apie projekto įvykdymo rezultatus, projekto vykdymo plano įvykdymo ataskaitą, seminarų dalyvių sąrašus su jų parašais, išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą, PVM sąskaitą-faktūrą ar sąskaitą-faktūrą, dokumentų, patvirtinančių išlaidų pagrįstumą, kopijas (sutartis, susitarimus, darbų perdavimo aktus, PVM sąskaitas -faktūras ar sąskaitas-faktūras, pažymas, kelionės lapus, mokėjimo pavedimus bei kitus dokumentus, įrodančius padarytas išlaidas) bei šių dokumentų aprašus pagal išlaidų sąmatos straipsnius;
11. Kaimo plėtros ir struktūrinės paramos koordinavimo skyrius:
11.1. tikrindamas pateiktus dokumentus, įvertina:
11.2. prireikus gali paprašyti projektų vykdytojų papildomos medžiagos arba paaiškinimo dėl išlaidų pagrįstumo;
11.3. vertindamas pateiktus dokumentus, užpildo Projektų vykdytojams skirtų lėšų naudojimo kontrolės lapą (toliau – kontrolės lapas) (2 priedas);
12. ES ir nacionalinės paramos audito skyrius pasirinktinai patikrina Kaimo plėtros ir struktūrinės paramos koordinavimo skyriaus pateiktus dokumentus, įvertindamas išorinius ir vidinius rizikos veiksnius.
13. Išvadą dėl dokumentų tinkamumo ES ir nacionalinės paramos audito skyrius pateikia Kaimo plėtros ir struktūrinės paramos koordinavimo skyriui per 5 darbo dienas nuo kontrolės lapo kopijos gavimo dienos.
14. ES ir nacionalinės paramos audito skyriui (jei dokumentai buvo tikrinami) pateikus išvadas dėl dokumentų tinkamumo, su projekto vykdytoju pasirašomas paslaugų perdavimo-priėmimo aktas vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2003 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. 3D-28 „Dėl ministerijos sutarčių (išskyrus tarptautines ir slaptas) sudarymo bei jų vykdymo kontrolės“.
IV. Atsakomybė
15. Už projekto vykdytojo teikiamų paslaugų kontrolę atsako Kaimo plėtros ir struktūrinės paramos koordinavimo skyrius ir kiti ministerijos struktūriniai padaliniai, kurie pateikė poreikį vykdyti tam tikrą projektą.
16. Už projekto vykdytojams skirtų lėšų naudojimo kontrolę atsako Kaimo plėtros ir struktūrinės paramos koordinavimo skyrius ir Agentūra. ES ir nacionalinės paramos audito skyrius atsako už kontrolės procedūrų laikymosi priežiūrą.
V. Dokumentų saugojimas
18. Visi su projektų vykdytojų sutarčių įvykdymu susiję dokumentai turi būti saugomi ne trumpiau kaip penkerius metus, vadovaujantis Raštvedybos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211).
projektų vykdytojų pagal SAPARD paramos
kryptį „Techninė parama, informavimas“
teikiamų paslaugų bei skirtų lėšų naudojimo
kontrolės taisyklių
1 priedas
(Kontrolės pažymos forma)
_____________________________________________________________
(Žemės ūkio ministerijos savarankiško struktūrinio padalinio pavadinimas)
INFORMAVIMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ TEIKIAMŲ PASLAUGŲ PAGAL SAPARD PARAMOS KRYPTĮ „TECHNINĖ PARAMA, INFORMAVIMAS“
KONTROLĖS PAŽYMA
Nr. ________
(data)
(vieta)
1. Informavimo paslaugų teikėjo pavadinimas ......................................................................................
2. Sutarties su Žemės ūkio ministerija, pagal kurią vykdomas informavimas, data, numeris ................
................................................................................................................................................................
3. Seminaro temos ar projekto pavadinimas .........................................................................................
................................................................................................................................................................
4. Vieta, kur rengiamas seminaras, informavimo kampanijos renginys (adresas) ..................................
................................................................................................................................................................
5. Klausytojų skaičius ............................................................................................................................
6. Užregistruotų klausytojų skaičius ......................................................................................................
7. Dėstytojų vardai, pavardės ................................................................................................................
................................................................................................................................................................
8. Ar informavimas vyksta pagal projekto vykdymo planą ...................................................................
9. Ar dėstoma medžiaga atitinka reikalavimus ......................................................................................
10. Ar yra klausytojų sąrašai su jų parašais ............................................................................................
11. Ar klausytojai aprūpinami metodine medžiaga ir kokia ..................................................................
12. Informavimo medžiagos kokybė (ar atitinka programos reikalavimus) ..........................................
13. Naudojamos vaizdinės ir techninės priemonės ................................................................................
14. Ar vykdomas klausytojų anketavimas .............................................................................................
TIKRINIMO IŠVADOS ......................................................................................................................
________________________________
(tikrintojo pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
A.V.
________________________________ ____
(informavimo paslaugų teikėjo (parašas) (vardas ir pavardė)
pareigos)
______________
projektų vykdytojų pagal SAPARD paramos
kryptį „Techninė parama, informavimas“
teikiamų paslaugų bei skirtų lėšų naudojimo
kontrolės taisyklių
2 priedas
(Kontrolės lapo forma)
_____________________________________________________________
(Žemės ūkio ministerijos savarankiško struktūrinio padalinio pavadinimas)
PROJEKTO VYKDYTOJAMS SKIRTŲ lėšų NAUDOJiMO KONTROLĖS lapas
Nr.________
(data)
(vieta)
1. Projekto vykdytojo pavadinimas .......................................................................................................
2. Sutarties su projekto vykdytoju data ir numeris ................................................................................
3. Sutarties pakeitimo (jei toks buvo) data ir numeris ...........................................................................
4. Ar ataskaita ir kiti dokumentai pateikti per 30 dienų (nurodyti pateikimo datą) taip
ne
5. Ar pateikti šie dokumentai:
5.1. Paslaugų perdavimo-priėmimo aktas taip
ne
5.2. Ataskaita apie projekto įvykdymo rezultatus taip
ne
5.3. Projekto vykdymo plano įvykdymo ataskaita taip
ne
5.4. Klausytojų sąrašai su jų parašais taip
ne
5.5. PVM sąskaita-faktūra ar sąskaita-faktūra taip
ne
5.6. Dokumentų, patvirtinančių išlaidų pagrįstumą, kopijos taip
ne
5.7. Išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita taip
ne
6. Projekto įgyvendinimo atitikimas sutarties sąlygas
6.1. Ar projekto įgyvendinimo pabaigos data sutampa su sutartyje nurodyta pabaiga taip
ne
6.2. Ar įvykdyti visi projekto punktai, kurie buvo numatyti sutartyje taip
ne
6.3. Ar suorganizuotas numatytas seminarų skaičius taip
ne
6.4. Ar seminaruose dalyvavo visi dėstytojai, kurie numatyti sutartyje taip
ne
6.5. Jei dalyvavo ne visi dėstytojai, ar buvo apie tai informuota ministerija taip
ne
7. Projektų vykdytojų padarytų išlaidų atitikimas Daugiametės finansavimo
sutarties bei ministerijos sutarties su projekto vykdytoju sąlygas
7.1. Ar padarytos išlaidos pagrįstos išlaidas pateisinančiais dokumentais taip
ne
7.2. Ar nebuvo padaryta išlaidų prieš sutarties pasirašymą taip
ne
7.3. Ar įsigytų prekių ir paslaugų kilmės šalis yra Lietuva, viena iš Europos
Sąjungos šalių ar šalių kandidačių taip
ne
7.4. Ar išlaidas pateisinantys dokumentai pasirašyti, su datomis bei kitais
privalomaisiais rekvizitais taip
ne
7.5. Ar padarytos išlaidos neviršija sąmatoje nurodytos sumos taip
ne
7.6. Ar skirtos lėšos panaudotos pagal paskirtį taip
ne
IŠVADOS (kompensuoti padarytas išlaidas ar nekompensuoti) ..........................................................
................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................
________________________________ ____
(vadovo pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
A.V.
________________________________
(vertinimą atlikusio (parašas) (vardas ir pavardė)
darbuotojo pareigos)
______________
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2004 m. vasario 11 d.
įsakymu Nr. 3D-48
SAPARD PARAMOS KRYPTIES „TECHNINĖ PARAMA, INFORMAVIMAS“
PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMO KOMISIJA
Dalia Miniataitė – viceministrė, komisijos pirmininkė;
Virginija Žoštautienė – Kaimo plėtros departamento direktorė, komisijos pirmininkės pavaduotoja;
Eglė Gaudutienė – Kaimo plėtros departamento Kaimo plėtros ir struktūrinės paramos koordinavimo skyriaus vyriausioji specialistė;
Jolė Mikalkėnaitė – Bendrosios rinkos organizavimo departamento Augalininkystės skyriaus vyriausioji specialistė;
Elena Narušytė – Kaimo plėtros departamento Mokslo ir mokymo skyriaus vedėja;
Mindaugas Sereičikas – Europos Sąjungos reikalų ir tarptautinių ryšių departamento direktoriaus pavaduotojas.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2004 m. vasario 11 d.
įsakymu Nr. 3D-48
SAPARD PARAMOS KRYPTIES „TECHNINĖ PARAMA, INFORMAVIMAS“ PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMO KOMISIJOS DARBO REGLAMENTAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. SAPARD paramos krypties „Techninė parama, informavimas“ projektų administravimo komisija (toliau – komisija) tvirtinama Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu.
2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais teisės aktais, taisyklėmis, išdėstytomis Europos Komisijos vadove „Paslaugų, prekių ir darbų sutartys, Bendrijos sudaromos dėl bendradarbiavimo su trečiosiomis šalimis“, SAPARD paramos krypties „Techninė parama, informavimas“ lėšų tvarkymo taisyklėmis, Projektų vykdytojų pagal SAPARD paramos kryptį „Techninė parama, informavimas“ atrankos nuostatais, patvirtintais žemės ūkio ministro įsakymu, ir šiuo reglamentu.
3. Komisija veikia Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – ministerija) vardu pagal jai suteiktus įgaliojimus.
II. KOMISIJOS FUNKCIJOS
5. Komisija:
5.1. priima ministerijos savarankiškų struktūrinių padalinių paraiškas dėl projektų poreikio, jas vertina ir priima sprendimus dėl projektų finansavimo;
5.3. organizuoja ir vykdo projektų vykdytojų atranką:
5.5. pagal priimtus sprendimus dėl projektų finansavimo sudaro ir pateikia žemės ūkio ministrui tvirtinti finansuojamų projektų sąrašą;
5.7. projekto vykdytojui neįvykdžius sutartyje numatytų sąlygų, siūlo peržiūrėti sutartį arba ją nutraukti;
III. KOMISIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
6. Komisija, vykdydama jai pavestas funkcijas, turi teisę:
6.2. gauti i ministerijos savarankiškų struktūrinių padalinių informaciją, susijusią su projektų vykdytojų atranka ir vertinimu;
7. Komisija privalo:
IV. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
9. Komisijos veiklai vadovauja pirmininkas. Komisija priima sprendimus paprasta balsų dauguma, atviru vardiniu balsavimu. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia komisijos pirmininko balsas. Komisijos sprendimas įforminamas protokolu, kurį pasirašo visi posėdyje dalyvavę komisijos nariai.
10. Komisijos narys, turįs privačių interesų, tiesiogiai ar netiesiogiai susijusių su pateiktais projektais, privalo iš anksto apie tai informuoti komisijos pirmininką ir nedalyvauti vertinant ir balsuojant.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS