LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO

į s a k y m a s

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO 2009 M. liepos 24 D. ĮSAKYMO Nr. 4-395 „DĖL VP2-1.3-ŪM-02-K PRIEMONĖS „Intelektas LT“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2010 m. sausio 19 d. Nr. 4-34

Vilnius

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 29.1 punktu,

p a k e i č i u VP2-1.3-ŪM-02-K priemonės „Intelektas LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. liepos 24 d. įsakymu Nr. 4-395 „Dėl VP2-1.3-ŪM-02-K priemonės „Intelektas LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 96-4082):

1. Išdėstau 3 priedą nauja redakcija (pridedama).

2. Išdėstau 4 priedo 5.1 punktą taip:

 

5.1. Pagrįskite projekto sąsajas su Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų Integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų (slėnių) plėtros programų įgyvendinimu.

Pateikite informaciją, kaip projekto veiklos siejasi su Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų Integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų (slėnių) plėtros programų įgyvendinimu, pavyzdžiui, ar projekto tematika ir (ar) vykdytojai yra tiesiogiai susiję su MTTP sritimis, kurias numatyta plėtoti pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintas konkrečių slėnių programas, ir (ar) projekto vieta susijusi su Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinta konkrečių slėnių programoje numatyta vieta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Papildau 4 priedą 5.3 punktu:

 

5.3. Pagrįskite projekto sąsajas su nacionalinėmis kompleksinėmis programomis, kurių sąrašas patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2009 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. ISAK-1368 „Dėl nacionalinių kompleksinių programų lėšų paskirstymo“.

Pateikite informaciją, kaip projekto veiklos papildo nacionalinių kompleksinių programų, kurių sąrašas patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2009 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. ISAK-1368 Dėl nacionalinių kompleksinių programų lėšų paskirstymo, veiklas ir siejasi pagal tematiką bei vykdytojus.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                  Dainius Kreivys

 

„VP2-1.3-ŪM-02-K priemonės

„Intelektas LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

3 priedas

(Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2010 m. sausio 19 d. Nr. 4-34 redakcija)

 

PROJEKTO NAUDOS IR KOKYBĖS VERTINIMO METODIKA

1 lentelė.

Eil. Nr.

Vertinimo kriterijai

Pagrindiniai vertinimo aspektai

Vertinimo skalė

Vertintojo balas

Informacijos šaltinis

1. 

Iš viso:

 

100

 

 

2.

Pirmaeiliai VP2-1.3-ŪM-02-K priemonės „Intelektas LT“ (toliau – Priemonė) kriterijai

 

80

 

 

2.1.

Pareiškėjo patirtis atliekant mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros (toliau – MTTP) veiklas ir bendradarbiaujant su mokslo bei studijų institucijomis.

Aukštesnis įvertinimas suteikiamas projektams, kurių pareiškėjai jau turi MTTP personalą ir didesnę MTTP veiklų vykdymo patirtį. Už bendradarbiavimo su mokslo ir studijų institucijomis patirtį ir aktyvumą suteikiama papildomų balų. Be to, bus atsižvelgiama į bendradarbiavimo projektų tarptautiškumą bei į dalyvavimą Europos Sąjungos (toliau – ES) iniciatyvose kuriant žinių ir inovacijų erdvę.

Jaunų įmonių (atsižvelgiant į ES nusistovėjusią praktiką, jaunomis įmonėmis yra laikomos iki 5 metų veikiančios įmonės) atveju bus atsižvelgta į atitinkamą kontroliuojančiosios įmonės arba steigėjų patirtį pagal išdėstytas nuostatas.

0–5

 

VVP2-1.3-ŪM-02-K priemonės „Intelektas LT“ paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies forma ir jos pildymo instrukcija (VP2-1.3-ŪM-02-K priemonės „Intelektas LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2009 m. liepos 24 d. įsakymu Nr. 4-395 (Žin., 2009, Nr. 96-4082), 4 priedas) (toliau – paraiškos (B) dalis)

2.2.

Pareiškėjo patirtis teikiant į rinką sukurtus naujus ar iš esmės pagerintus gaminius, paslaugas, technologijas.

Aukštesnis įvertinimas suteikiamas projektams, kurių pareiškėjas per paskutinius trejus finansinius metus iki paraiškos pateikimo komercializavo naujus ar iš esmės pagerintus gaminius, paslaugas, technologijas. Taip pat vertinama naujų gaminių, paslaugų, technologijų pateikimo į rinką dažnumas ar reguliarumas.

0–5

 

Paraiškos (B) dalis

2.3.

Projekto strateginis pobūdis ir svarba Lietuvos ekonomikos plėtrai.

Balai suteikiami tik tuo atveju, kai pareiškėjas pagrįs strateginį projekto pobūdį ir svarbą šalies įmonėms užimant tikslines, nišines užsienio rinkas, ženkliai didinant atskiros pramonės šakos ar įmonių grupės eksporto rodiklius, pritraukiant į Lietuvos aukštųjų ir vidutiniškai aukštų technologijų sektorių tiesioginių užsienio investicijų, padedant įmonėms apsirūpinti aukštesnės kokybės žaliavomis ir panašiai.

Žodis „eksportas“ apima ir prekių išvežimą į ES valstybes. Už projekto poveikį logistikos sektoriui papildomų balų nebus suteikiama.

Prie aukštųjų technologijų veiklos priskirtina veikla, priskiriama šiems Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus (EVRK 2 red.), patvirtinto Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 (Žin., 2007, Nr. 119-4877) (toliau – EVRK 2 red.) (taip pat atsižvelgiama į EVRK 2 red. paaiškinimus, pateikiamus Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės svetainėje www.stat.gov.lt/lt, ir Aukštųjų technologijų plėtros 2007–2013 metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 24 d. nutarimu Nr. 1048 (Žin., 2006, Nr. 114-4356)), kodams: pagrindinių vaistų pramonės gaminių ir farmacinių preparatų gamyba (21); kompiuterių, elektroninių ir optinių gaminių gamyba (26); medicinos ir odontologijos prietaisų, instrumentų ir reikmenų gamyba (32.5); kompiuterinių programavimo, konsultacinė ir susijusi veikla (62); moksliniai tyrimai ir taikomoji veikla (72).

Prie vidutiniškai aukštų technologijų veiklos priskirtina veikla, priskiriama šiems ERVK 2 red. kodams: chemikalų ir chemijos produktų gamyba (20); elektros įrangos gamyba (27); niekur kitur nepriskirtų mašinų ir įrangos gamyba (28); variklinių transporto priemonių, priekabų ir puspriekabių gamyba (29); kitų transporto priemonių ir įrangos gamyba (30).

0–5

 

Paraiškos (B) dalis

2.4.

Pareiškėjo eksporto potencialas.

Aukštesnis įvertinimas suteikiamas projektams, kurių pareiškėjai turės didesnį eksporto apimties augimo potencialą. Žodis „eksportas“ apima ir prekių (paslaugų) išvežimą į ES valstybes.

a) Vertinamas pareiškėjo eksporto pajamų augimas įgyvendinus projektą. Vertinimo skalės: 0–5 procentinių punktų eksporto pajamų padidėjimas įmonės pardavimo struktūroje – 0 balų; 5–10 procentinių punktų – 0,5 balo; 10–20 procentinių punktų – 1 balas; 20–30 procentinių punktų – 1,5 balo; 30–100 procentinių punktų – 2 balai.

b) Vertinamas pareiškėjo eksporto dalies augimas įgyvendinus projektą. Vertinimo skalės: 0–5 procentinių punktų eksporto dalies padidėjimas įmonės pardavimo struktūroje – 0 balų; 5–10 procentinių punktų – 0,5 balo; 10–20 procentinių punktų – 1 balas; 20–30 procentinių punktų – 1,5 balo; 30–100 procentinių punktų – 2 balai.

c) Vertinama pareiškėjo eksporto dalis įmonės pardavimo struktūroje paraiškos pateikimo metais. Vertinimo skalės: įmonė neeksportuoja – 0 balų; <50 procentų eksporto dalis įmonės pardavimo struktūroje – 0,5 balo; 50–100 procentų – 1 balas.

0–5

 

Paraiškos (B) dalis

2.5.

Projektas sukurs ilgalaikes tyrėjų ir (arba) pagalbinio personalo darbo vietas įmonėse.

Aukštesnis įvertinimas suteikiamas projektams, kurie pasižymi didesniu MTTP darbuotojų darbo vietų kūrimo efektyvumu. Efektyvumas vertinamas šiais aspektais: MTTP darbuotojų skaičiaus augimo dinamika (MTTP darbuotojų santykis su visais darbuotojais prieš įgyvendinant projektą ir trejus metus po projekto įgyvendinimo); MTTP darbuotojų kvalifikaciniais pokyčiais (tyrėjų ir pagalbinio personalo santykis prieš įgyvendinant projektą ir trejus metus po projekto įgyvendinimo). Ypatingas dėmesys vertinant kreipiamas į MTTP darbuotojų darbo skaičiaus augimo ir jų kvalifikacinės kompetencijos poreikio pagrindimą.

0–5

 

Paraiškos (B) dalis

2.6.

Projekto indėlis į darnios plėtros principų įgyvendinimą.

Aukštesnis įvertinimas suteikiamas projektams, kurie prisideda prie darnios plėtros įgyvendinimo: siekiant apsaugoti ir gerinti aplinką, sprendžiant socialines problemas ir panašiai.

0–5

 

Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861) (toliau – paraiškos (A) dalis), paraiškos (B) dalis

2.7.

Projekto sąsajos su Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų Integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų (slėnių) plėtros programų įgyvendinimu.

Aukštesnis įvertinimas teikiamas projektams, kurių veiklos labiau siejasi su Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų Integruotų mokslo, studijų ir verslo centrų (slėnių) plėtros programų įgyvendinimu, pavyzdžiui, projekto tematika ir (ar) vykdytojai yra tiesiogiai susiję su MTTP sritimis, kurias numatyta plėtoti pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintas konkrečių slėnių programas, ir (ar) projekto vieta susijusi su Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinta konkrečių slėnių programoje numatyta vieta.

0–5

 

Paraiškos (B) dalis

2.8.

Projekto sąsajos su nacionalinėmis kompleksinėmis programomis, kurių sąrašas patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2009 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. ISAK-1368 „Dėl nacionalinių kompleksinių programų lėšų paskirstymo“.

Aukštesnis įvertinimas teikiamas projektams, kurių veiklos papildo nacionalinių kompleksinių programų, kurių sąrašas patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2009 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. ISAK-1368 „Dėl nacionalinių kompleksinių programų lėšų paskirstymo“, veiklas ir siejasi pagal tematiką bei vykdytojus.

0–5

 

Paraiškos (B) dalis

3.

 

Aritmetinis balų vidurkis (2.12.8/8)

05

 

 

4.

 

Daugiklis

16

 

 

5.

Antraeiliai priemonės kriterijai

 

20

 

 

5.1.

Pareiškėjas yra jauna įmonė.

Skatinamas jaunų inovatyvių įmonių kūrimas ir plėtra. Aukštesnis įvertinimas teikiamas jaunų įmonių įgyvendinamiems projektams (atsižvelgiant į ES nusistovėjusią praktiką, jaunomis įmonėmis yra laikomos iki 5 metų veikiančios įmonės) – 3 balai.

Papildomų balų suteikiama, jei pareiškėjo vykdoma veikla priskiriama prie:

- aukštųjų technologijų – 2 balai;

- vidutiniškai aukštų technologijų – 1 balas.

0–5

 

Įmonės registracijos pažymėjimas, įmonės įstatai, ES struktūrinės paramos kompiuterinė informacinė valdymo ir priežiūros sistema (SFMIS), paraiškos (B) dalis

5.2.

Pareiškėjas priskirtinas labai mažos, mažos, vidutinės įmonės kategorijai.

Įgyvendinamos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros politikos nuostatos. Vertinama šiais aspektais:

a) pareiškėja yra labai maža įmonė – 4 balai;

b) pareiškėja yra maža įmonė – 3 balai;

c) pareiškėja yra vidutinė įmonė – 2 balai;

d) pareiškėjo darbuotojų skaičius auga dvejus metus iš eilės – 1 balas.

0–5

 

Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija, patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 (Žin., 2008, Nr. 36-1298), paraiškos (B) dalis.

5.3.

Projektas įgyvendinamas savivaldybėje, Lietuvos Respublikos Vyriausybės pripažintoje problemine teritorija, arba regioniniame ekonomikos augimo centre, išskirtame Lietuvos regioninės politikos iki 2013 metų strategijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 575 (Žin., 2005, Nr. 66-2370).

Skatinama tolygesnė ekonomikos plėtra įvairiose Lietuvos teritorijose (5 balai teikiami projektams, kurie įgyvendinami probleminėse teritorijose ar regioniniuose augimo centruose).

0 arba 5

 

Paraiškos (A) dalis

6.

 

Aritmetinis balų vidurkis (5.15.3/3)

05

 

 

7.

 

Daugiklis

4

 

 

 

Pastaba.

Jei nenurodyta kitaip, bendru atveju:

5 balai suteikiami, kai projektas atitinka visus kriterijaus vertinimo aspektus ir požymius, šių aspektų ir požymių kiekybine išraiška yra pranašesnis už kitus analogiško pobūdžio projektus, iš pateiktos paraiškos ir kitų dokumentų galima daryti išvadą, kad planuojami pasiekti rodikliai ir rezultatai yra realūs ir pagrįsti.

3 balai suteikiami, kai projektas atitinka dalį kriterijaus vertinimo aspektų ir požymių, šių aspektų ir požymių kiekybine išraiška yra pranašesnis už kitus analogiško pobūdžio projektus, iš pateiktos paraiškos ir kitų dokumentų galima daryti išvadą, kad planuojami pasiekti rodikliai ir rezultatai yra realūs ir pagrįsti.

0 balų suteikiama, kai projektas visiškai neatitinka kriterijaus.

Tarpiniai balai suteikiami palyginus atitinkamo kriterijaus įvertinimo rezultatus su anksčiau nurodytais balų suteikimo principais.

 

2 lentelė.

Eil. Nr.

Vertintojo skirtų balų pagrindimas

2.1.

 

2.2.

 

2.3.

 

2.4.

 

2.5.

 

2.6.

 

2.7.

 

2.8.

 

5.1.

 

5.2.

 

5.3.

 

 

_________________