LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

Dėl sertifikavimo paslaugų teikėjų akreditavimo reikalavimų ir tvarkos aprašo PATVIRTINIMO

 

2011 m. balandžio 19 d. Nr. 1V-410

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninio parašo įstatymo (Žin., 2000, Nr. 61-1827) 14 straipsniu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. sausio 17 d. nutarimo Nr. 32 „Dėl elektroninio parašo priežiūros institucijos“ (Žin., 2011, Nr. 8-316) 1 punktu:

1. Tvirtinu Sertifikavimo paslaugų teikėjų akreditavimo reikalavimų ir tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2011 m. gegužės 1 d.

3. Nurodau paskelbti šį įsakymą oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“.

 

 

 

Direktorius                                                                              Tomas Barakauskas


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus

2011 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. 1V-410

 

sertifikavimo paslaugų teikėjų akreditavimo reikalavimų ir tvarkos aprašas

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Sertifikavimo paslaugų teikėjų akreditavimo reikalavimų ir tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato sertifikavimo paslaugų teikėjų (toliau – paslaugų teikėjas) akreditacinius reikalavimus ir akreditavimo tvarką.

2. Paslaugų teikėjų savanoriškos akreditacijos tikslas – įvertinti ir pripažinti paslaugų teikėjo sugebėjimus teikti kokybiškas paslaugas pagal techninius ir saugumo reikalavimus, ne žemesnius negu reikalavimai kvalifikuotus sertifikatus sudarantiems paslaugų teikėjams, ir skatinti elektroninio parašo naudotojų pasitikėjimą paslaugų teikėjų teikiamomis paslaugomis.

3. Akreditavimo objektas – paslaugų teikėjo veiklą apibrėžiančių dokumentų ir paslaugų teikimo atitikimas akreditaciniams reikalavimams.

4. Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektroninio parašo įstatyme (Žin., 2000, Nr. 61-1827).

 

II. AKREDITACINIAI REIKALAVIMAI SERTIFIKAVIMO PASLAUGŲ TEIKĖJAMS

 

5. Paslaugų teikėjas, sudarantis ir tvarkantis sertifikatus, turi teikti paslaugas taikydamas Lietuvos standartą LST ETSI TS 101 456 „Strateginiai reikalavimai, keliami kvalifikuotus sertifikatus išduodantiems sertifikavimo paslaugų teikėjams“.

6. Paslaugų teikėjas, teikiantis laiko žymos paslaugas, turi teikti paslaugas taikydamas Lietuvos standartą LST ETSI TS 102 023 „Strateginiai reikalavimai, keliami laiko žymėjimo paslaugų teikėjams“.

7. Paslaugų teikėjas turi būti įdiegęs kokybės vadybos sistemą taikydamas Lietuvos standartą LST ISO 9001:2001 „Kokybės vadybos sistemos. Reikalavimai“.

8. Paslaugų teikėjas iki prašymo gauti akreditaciją pateikimo datos savo civilinę atsakomybę privalo apdrausti ne mažesne kaip Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (toliau – Tarnyba) nustatyta suma.

 

III. AKREDITACIJOS TEIKIMAS

 

9. Paslaugų teikėjus akredituoja Tarnyba.

10. Tarnyba, priimdama sprendimą dėl akreditacijos, remiasi paslaugų teikėjo pateiktais, naudojamos elektroninio parašo įrangos techninį ir saugumo lygį patvirtinančiais dokumentais, akredituotų paslaugų teikimo atitikties vertintojų išvadomis ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės bei Tarnybos patvirtintų teisės aktų nustatytais reikalavimais.

11. Visas su akreditavimu susijusias išlaidas sumoka paslaugų teikėjas.

 

IV. PRAŠYMO PATEIKIMAS

 

12. Paslaugų teikėjas, prieš kreipdamasis į Tarnybą dėl akreditacijos, turi atlikti paslaugų teikimo atitikties įvertinimą, sudaręs sutartį su akredituota paslaugų teikėjų teikiamų paslaugų atitikties įvertinimo įstaiga (toliau – Įstaiga), ir gauti dokumentus, patvirtinančius paslaugų teikėjo teikiamų paslaugų atitiktį akreditaciniams reikalavimams. Įstaiga turi būti akredituota Lietuvoje arba Europos Sąjungos šalyje paslaugų teikėjų atitikties įvertinimo veiklai.

13. Paslaugų teikėjas, norėdamas akredituotis, turi pateikti Tarnybai vadovo ar įgalioto asmens pasirašytą prašymą, kuriame būtų:

13.1. paslaugų teikėjo pavadinimas;

13.2. paslaugų teikėjo teisinė forma;

13.3. paslaugų teikėjo buveinės adresas;

13.4. paslaugų teikėjo juridinio asmens kodas;

13.5. paslaugų teikėjo registravimo pažymėjimo numeris bei išdavimo data;

13.6. paslaugų teikėjo vadovo vardas, pavardė, pareigos ir kontaktiniai duomenys;

13.7. pridedamų dokumentų sąrašas.

14. Paslaugų teikėjas kartu su prašymu turi pateikti šiuos dokumentus:

14.1. paslaugų teikėjo registracijos pažymėjimo kopiją;

14.2. paslaugų teikėjo įstatų kopiją;

14.3. paslaugų teikėjo steigimo dokumentų kopiją;

14.4. paslaugų teikėjo sertifikavimo veiklos nuostatus;

14.5. paslaugų teikėjo civilinės atsakomybės draudimo poliso kopiją;

14.6. Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos pažymą apie paslaugų teikėjo įregistravimą asmens duomenų valdytojų valstybės registre;

14.7. kokybės sistemos sertifikatą;

14.8. Įstaigos išduotus liudijimus (sertifikatus), patvirtinančius paslaugų teikėjo teikiamų paslaugų atitiktį, ir paslaugų teikėjo naudojamos elektroninio parašo įrangos gamintojo deklaracijų, patvirtinančių įrangos atitiktį, kopijas.

15. Tarnyba, nustačiusi, kad pateikti visi Aprašo 13 ir 14 punktuose reikalaujami duomenys ir dokumentai, registruoja prašymą. Priešingu atveju prašymas neregistruojamas, apie tai informuojant paslaugų teikėją.

 

V. PRAŠYMO NAGRINĖJIMAS IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

16. Prašymą akredituoti paslaugų teikėją Tarnyba turi išnagrinėti ir priimti sprendimą per 60 kalendorinių dienų nuo prašymo užregistravimo.

17. Tarnyba prašymo nagrinėjimo laikotarpiu gali prašyti paslaugų teikėją patikslinti ar papildyti Aprašo 13 ir 14 punktuose reikalaujamus duomenis ir dokumentus.

18. Tarnyba, išanalizavusi paslaugų teikėjo pateiktus dokumentus bei atitikties įvertinimo medžiagą, priima sprendimą dėl akreditacijos.

19. Jei nustatoma, kad paslaugų teikėjas neatitinka Aprašo II skyriaus reikalavimų, priklausomai nuo neatitikčių pobūdžio Tarnybos siūlymu gali būti nustatomas abipusiai priimtinas terminas neatitiktims pašalinti.

20. Jei nustatoma, kad paslaugų teikėjas atitinka Aprašo II skyriaus reikalavimus, paslaugų teikėjui išduodamas akreditacijos pažymėjimas. Apie paslaugų teikėjo akreditaciją skelbiama „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Tarnybos interneto svetainėje.

21. Tarnyba atsisako akredituoti paslaugų teikėją, jei iš pateiktų dokumentų nustato, kad paslaugų teikėjas neatitinka Aprašo II skyriaus reikalavimų ir nepašalina neatitikčių per nustatytą abipusiai priimtiną terminą arba paslaugų teikėjo prašyme, prie prašymo pridėtuose dokumentuose pateikti klaidingi duomenys.

22. Paslaugų teikėjo akreditacija yra suteikiama 2 metams. Iki akreditacijos galiojimo termino pabaigos pateikus teigiamas Įstaigos pakartotinio įvertinimo išvadas, akreditacija gali būti pratęsta dar 2 metams.

23. Paslaugų teikėjas gali kreiptis į Tarnybą dėl atitikimo akreditaciniams reikalavimams pakeitimo, jei jo veikloje įvyko pokyčiai, sąlygojantys akreditacinių reikalavimų tenkinimą.

24. Paslaugų teikėjo akreditacija panaikinama, kai paslaugų teikėjas nepratęsia akreditacijos iki suteiktos akreditacijos pabaigos, kai paslaugų teikėjas kreipiasi į Tarnybą su prašymu panaikinti paslaugų teikėjo akreditaciją ar kai paslaugų teikėjas nutraukia savo veiklą.

25. Apie paslaugų teikėjo akreditacijos statuso pakeitimus turi būti skelbiama „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Tarnybos interneto svetainėje.

 

_________________