LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
Dėl sertifikavimo paslaugų teikėjų akreditavimo reikalavimų ir tvarkos aprašo PATVIRTINIMO
2011 m. balandžio 19 d. Nr. 1V-410
Vilnius
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus
2011 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. 1V-410
sertifikavimo paslaugų teikėjų akreditavimo reikalavimų ir tvarkos aprašas
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Sertifikavimo paslaugų teikėjų akreditavimo reikalavimų ir tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato sertifikavimo paslaugų teikėjų (toliau – paslaugų teikėjas) akreditacinius reikalavimus ir akreditavimo tvarką.
2. Paslaugų teikėjų savanoriškos akreditacijos tikslas – įvertinti ir pripažinti paslaugų teikėjo sugebėjimus teikti kokybiškas paslaugas pagal techninius ir saugumo reikalavimus, ne žemesnius negu reikalavimai kvalifikuotus sertifikatus sudarantiems paslaugų teikėjams, ir skatinti elektroninio parašo naudotojų pasitikėjimą paslaugų teikėjų teikiamomis paslaugomis.
3. Akreditavimo objektas – paslaugų teikėjo veiklą apibrėžiančių dokumentų ir paslaugų teikimo atitikimas akreditaciniams reikalavimams.
4. Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektroninio parašo įstatyme (Žin., 2000, Nr. 61-1827).
II. AKREDITACINIAI REIKALAVIMAI SERTIFIKAVIMO PASLAUGŲ TEIKĖJAMS
5. Paslaugų teikėjas, sudarantis ir tvarkantis sertifikatus, turi teikti paslaugas taikydamas Lietuvos standartą LST ETSI TS 101 456 „Strateginiai reikalavimai, keliami kvalifikuotus sertifikatus išduodantiems sertifikavimo paslaugų teikėjams“.
6. Paslaugų teikėjas, teikiantis laiko žymos paslaugas, turi teikti paslaugas taikydamas Lietuvos standartą LST ETSI TS 102 023 „Strateginiai reikalavimai, keliami laiko žymėjimo paslaugų teikėjams“.
7. Paslaugų teikėjas turi būti įdiegęs kokybės vadybos sistemą taikydamas Lietuvos standartą LST ISO 9001:2001 „Kokybės vadybos sistemos. Reikalavimai“.
III. AKREDITACIJOS TEIKIMAS
10. Tarnyba, priimdama sprendimą dėl akreditacijos, remiasi paslaugų teikėjo pateiktais, naudojamos elektroninio parašo įrangos techninį ir saugumo lygį patvirtinančiais dokumentais, akredituotų paslaugų teikimo atitikties vertintojų išvadomis ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės bei Tarnybos patvirtintų teisės aktų nustatytais reikalavimais.
IV. PRAŠYMO PATEIKIMAS
12. Paslaugų teikėjas, prieš kreipdamasis į Tarnybą dėl akreditacijos, turi atlikti paslaugų teikimo atitikties įvertinimą, sudaręs sutartį su akredituota paslaugų teikėjų teikiamų paslaugų atitikties įvertinimo įstaiga (toliau – Įstaiga), ir gauti dokumentus, patvirtinančius paslaugų teikėjo teikiamų paslaugų atitiktį akreditaciniams reikalavimams. Įstaiga turi būti akredituota Lietuvoje arba Europos Sąjungos šalyje paslaugų teikėjų atitikties įvertinimo veiklai.
13. Paslaugų teikėjas, norėdamas akredituotis, turi pateikti Tarnybai vadovo ar įgalioto asmens pasirašytą prašymą, kuriame būtų:
14. Paslaugų teikėjas kartu su prašymu turi pateikti šiuos dokumentus:
14.6. Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos pažymą apie paslaugų teikėjo įregistravimą asmens duomenų valdytojų valstybės registre;
V. PRAŠYMO NAGRINĖJIMAS IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS
16. Prašymą akredituoti paslaugų teikėją Tarnyba turi išnagrinėti ir priimti sprendimą per 60 kalendorinių dienų nuo prašymo užregistravimo.
17. Tarnyba prašymo nagrinėjimo laikotarpiu gali prašyti paslaugų teikėją patikslinti ar papildyti Aprašo 13 ir 14 punktuose reikalaujamus duomenis ir dokumentus.
18. Tarnyba, išanalizavusi paslaugų teikėjo pateiktus dokumentus bei atitikties įvertinimo medžiagą, priima sprendimą dėl akreditacijos.
19. Jei nustatoma, kad paslaugų teikėjas neatitinka Aprašo II skyriaus reikalavimų, priklausomai nuo neatitikčių pobūdžio Tarnybos siūlymu gali būti nustatomas abipusiai priimtinas terminas neatitiktims pašalinti.
20. Jei nustatoma, kad paslaugų teikėjas atitinka Aprašo II skyriaus reikalavimus, paslaugų teikėjui išduodamas akreditacijos pažymėjimas. Apie paslaugų teikėjo akreditaciją skelbiama „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Tarnybos interneto svetainėje.
21. Tarnyba atsisako akredituoti paslaugų teikėją, jei iš pateiktų dokumentų nustato, kad paslaugų teikėjas neatitinka Aprašo II skyriaus reikalavimų ir nepašalina neatitikčių per nustatytą abipusiai priimtiną terminą arba paslaugų teikėjo prašyme, prie prašymo pridėtuose dokumentuose pateikti klaidingi duomenys.
22. Paslaugų teikėjo akreditacija yra suteikiama 2 metams. Iki akreditacijos galiojimo termino pabaigos pateikus teigiamas Įstaigos pakartotinio įvertinimo išvadas, akreditacija gali būti pratęsta dar 2 metams.
23. Paslaugų teikėjas gali kreiptis į Tarnybą dėl atitikimo akreditaciniams reikalavimams pakeitimo, jei jo veikloje įvyko pokyčiai, sąlygojantys akreditacinių reikalavimų tenkinimą.
24. Paslaugų teikėjo akreditacija panaikinama, kai paslaugų teikėjas nepratęsia akreditacijos iki suteiktos akreditacijos pabaigos, kai paslaugų teikėjas kreipiasi į Tarnybą su prašymu panaikinti paslaugų teikėjo akreditaciją ar kai paslaugų teikėjas nutraukia savo veiklą.