LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL 2007–2013 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINĖS PARAMOS GRĄŽINTINŲ IR GRĄŽINTŲ LĖŠŲ ADMINISTRAVIMO IR GRĄŽINTINŲ IR GRĄŽINTŲ LĖŠŲ ATASKAITOS RENGIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2010 m. birželio 4 d. Nr. 1K-184

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. lapkričio 12 d. nutarimo Nr. 1225 „Dėl Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 137-5429) 2.3.6 punktu,

tvirtinu 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo ir grąžintinų ir grąžintų lėšų ataskaitos rengimo taisykles (pridedama).

 

 

 

FINANSŲ MINISTRĖ                                                                         INGRIDA ŠIMONYTĖ

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2010 m. birželio 4 d. įsakymu Nr. 1K-184

 

2007–2013 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINĖS PARAMOS GRĄŽINTINŲ IR GRĄŽINTŲ LĖŠŲ ADMINISTRAVIMO IR GRĄŽINTINŲ IR GRĄŽINTŲ LĖŠŲ ATASKAITOS RENGIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo ir grąžintinų ir grąžintų lėšų ataskaitos rengimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato tvarką, kuria turi vadovautis įgyvendinančiosios institucijos, ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, pagal kompetenciją atsakingos už bendrai finansuojamus iš Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų lėšų ūkio sektorius (toliau – ministerija ir (ar) kita valstybės institucija), vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinamos visuotinių dotacijų ir finansų inžinerijos priemonės ir kai įgyvendinami Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo veiksmų programų techninės paramos prioritetai ir Techninės paramos veiksmų programa (toliau – techninės paramos priemonės) (toliau – institucijos), pagal joms Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637) (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės), priskirtą atsakomybę ir funkcijas administruodamos ES fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto grąžintinas ir grąžintas lėšas bei rengdamos grąžintinų ir grąžintų lėšų ataskaitas. Kai įgyvendinamos visuotinių dotacijų ir finansų inžinerijos priemonės, taisyklės netaikomos, išskyrus tiek, kiek numatyta 2 punkte, o atsakomybė ir funkcijos administruojant ES fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto grąžintinas ir grąžintas lėšas bei rengiant grąžintinų ir grąžintų lėšų ataskaitas taip pat nustatoma visuotinių dotacijų priemonių finansavimo ir administravimo sutartyse bei finansų inžinerijos priemonių įgyvendinimo ir finansavimo sutartyse. Šių taisyklių 15.1.3, 15.2.2, 15.3.4, 15.4.4, 15.5.2 ir 16 punktais taip pat turi vadovautis bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų (toliau – projektas) vykdytojai, kurie įgyvendina veiklas, finansuojamas iš 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšų, skirtų veiksmų programoms administruoti, informuoti apie ES struktūrinę paramą ir ES struktūrinei paramai viešinti (toliau – lėšos, skirtos veiksmų programoms administruoti, informuoti ir viešinti).

2. Kai įgyvendinamos visuotinių dotacijų priemonės, taisyklės taikomos visuotinių dotacijų valdytojų grąžintinoms ir grąžintoms lėšoms. Kai įgyvendinamos finansų inžinerijos priemonės, taisyklės taikomos finansų inžinerijos projektų vykdytojų grąžintinoms ir grąžintoms lėšoms, išskyrus tuos atvejus, kai finansų inžinerijos projektų vykdytojai finansų inžinerijos priemonių įgyvendinimo ir finansavimo sutartyse nustatyta tvarka grąžina sukauptas palūkanas, kurios turi būti pervedamos į Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitą arba įskaitomos į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą Europos Sąjungos, kitos finansinės paramos ir kitų valstybės biudžetui priskirtų lėšų tiesioginio pervedimo į valstybės iždo sąskaitas taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-429 (Žin., 2007, Nr. 2-106), nustatyta tvarka.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklėse, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1225 (Žin., 2008, Nr. 137-5429), Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 780 (Žin., 2008, Nr. 90-3606), Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 (Žin., 2005, Nr. 69-2469; 2010, Nr. 33-1570) (toliau – Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklės), Finansų inžinerijos priemonių administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. 1K-334 (Žin., 2008, Nr. 125-4765), Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. 1K-349 (Žin., 2008, Nr. 132-5093), ir Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų duomenų elektroninių mainų taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. vasario 17 d. įsakymu Nr. 1K-038 (Žin., 2009, Nr. 20-800), vartojamas sąvokas.

4. Šių taisyklių II, III ir IV skyriai taikomi įgyvendinant visuotinių dotacijų ir finansų inžinerijos priemones, kiek tai nustatyta taisyklių VI ir VII skyriuose.

5. Šių taisyklių III ir IV skyrių nuostatos netaikomos įgyvendinant techninės paramos priemones, kurių lėšos skirtos veiksmų programoms administruoti, informuoti ir viešinti.

 

II. BENDRIEJI LĖŠŲ GRĄŽINIMO ADMINISTRAVIMO REIKALAVIMAI

 

6. Sprendimas priimamas ir lėšos susigrąžinamos vadovaujantis Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklių ir (arba) Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, ir (arba) Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklių nuostatomis.

7. Įgyvendinančioji institucija:

7.1. jeigu ji nėra asignavimų valdytoja:

7.1.1. nustačiusi netinkamas finansuoti išlaidas ir (arba) kitas reikalaujamas pagal teisės aktus grąžinti lėšas (toliau – siūlomos grąžinti lėšos), šiose taisyklėse nustatyta tvarka teikia ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai arba vadovaujančiajai institucijai, kai įgyvendinamos techninės paramos priemonės, siūlymą dėl lėšų grąžinimo būdo ir siūlomų grąžinti lėšų sumos;

7.1.2. siūlydama ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai arba vadovaujančiajai institucijai, kai įgyvendinamos techninės paramos priemonės, susigrąžinti lėšas, siūlomas grąžinti lėšas pagal kiekvieną lėšų grąžinimo būdą, tipą ir išlaidų, dėl kurių nustatomos siūlomos grąžinti lėšos, deklaravimo Europos Komisijai požymį registruoja siūlomų grąžinti lėšų formoje (1 priedas), pildomoje vadovaujantis Siūlomų grąžinti lėšų formos pildymo instrukcija (2 priedas);

7.2. jeigu ji yra asignavimų valdytoja:

7.2.1. nustato siūlomas grąžinti lėšas ir priima sprendimą dėl lėšų grąžinimo būdo ir siūlomų grąžinti lėšų sumos;

7.2.2. priėmusi sprendimą dėl lėšų grąžinimo būdo ir siūlomų grąžinti lėšų sumos, siūlomas grąžinti lėšas pagal kiekvieną lėšų grąžinimo būdą, tipą ir išlaidų, dėl kurių nustatomos siūlomos grąžinti lėšos, deklaravimo Europos Komisijai požymį registruoja siūlomų grąžinti lėšų formoje.

8. Tuo atveju, kai projekto netiesioginėms išlaidoms apmokėti taikoma vienodo dydžio norma, tokio projekto grąžintinos lėšos apskaičiuojamos vadovaujantis Netiesioginių projekto išlaidų nustatymo ir apmokėjimo naudojant vienodo dydžio normą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. 1K-112 (Žin., 2008, Nr. 37-1348).

9. Delspinigius, palūkanas, kai teikiama valstybės pagalba, ir palūkanas, kai leidžiama grąžintiną sumą grąžinti dalimis, skaičiuoja ministerija ir (ar) kita valstybės institucija arba įgyvendinančioji institucija (jeigu ji yra asignavimų valdytoja), arba vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinami ES struktūrinės paramos vertinimo ir ES struktūrinės paramos galimybių stiprinimo projektai (toliau – vertinimo ir vertinimo galimybių stiprinimo projektai). Apie priskaičiuotus delspinigius, palūkanas, kai teikiama valstybės pagalba, ir palūkanas, kai leidžiama grąžintiną sumą grąžinti dalimis, ministerija ir (ar) kita valstybės institucija arba vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinami vertinimo ir vertinimo galimybių stiprinimo projektai, per 3 darbo dienas nuo priskaičiavimo dienos faksu ir raštu informuoja įgyvendinančiąją instituciją, kuri atlieka su delspinigių, palūkanų, kai teikiama valstybės pagalba, ir palūkanų, kai leidžiama grąžintiną sumą grąžinti dalimis, administravimu susijusius veiksmus, nurodytus taisyklių 12.1 ir 14.1 punktuose. Įgyvendinančioji institucija (jeigu ji yra asignavimų valdytoja) pati atlieka su delspinigių, palūkanų, kai teikiama valstybės pagalba, ir palūkanų, kai leidžiama grąžintiną sumą grąžinti dalimis, administravimu susijusius veiksmus, nurodytus taisyklių 12.1 ir 14.1 punktuose.

10. Įgyvendinančioji institucija, ministerija ir (ar) kita valstybės institucija arba vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinamos techninės paramos priemonės, administruoja grąžintinas lėšas tol, kol grąžintinos lėšos yra susigrąžinamos arba nusprendžiama nurašyti projekto vykdytojo skolas remiantis Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklių nuostatomis.

11. Siūlomos grąžinti lėšos tampa grąžintinomis lėšomis tada, kai ministerija ir (ar) kita valstybės institucija arba įgyvendinančioji institucija (jeigu ji yra asignavimų valdytoja) arba vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinami vertinimo ir vertinimo galimybių stiprinimo projektai, patvirtina siūlomų grąžinti lėšų formą arba priimamas ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, įgyvendinančiosios institucijos (jeigu ji yra asignavimų valdytoja) arba vadovaujančiosios institucijos, kai įgyvendinami vertinimo ir vertinimo galimybių stiprinimo projektai, vadovo įsakymas ir (arba) kito jo įgalioto asmens potvarkis grąžinti neteisėtai išmokėtas ir (arba) panaudotas lėšas (toliau – įsakymas) ir patvirtinama siūlomų grąžinti lėšų forma.

 

III. LĖŠŲ ĮSKAITYMO SU MOKĖJIMO PRAŠYMU ADMINISTRAVIMAS

 

12. Tuo atveju, kai lėšos susigrąžinamos įskaitant jas su projekto vykdytojo pateiktu ar kitu teikiamu mokėjimo prašymu:

12.1. įgyvendinančioji institucija:

12.1.1. per 5 darbo dienas nuo siūlomų grąžinti lėšų nustatymo dienos užpildo siūlomų grąžinti lėšų formą, kurioje nurodo, kad grąžinimas atliekamas išskaičiuojant lėšas iš sumos, mokėtinos pagal projekto vykdytojo pateiktą ar kitą teikiamą mokėjimo prašymą, nurodomos paraiškoje asignavimų valdytojui;

12.1.2. raštu teikia užpildytą siūlomų grąžinti lėšų formą ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai arba vadovaujančiajai institucijai, kai įgyvendinami vertinimo ir vertinimo galimybių stiprinimo projektai (taikoma tik įgyvendinančiajai institucijai, jei ji nėra asignavimų valdytoja);

12.1.3. tvirtindama mokėjimo prašymą ir rengdama paraišką asignavimų valdytojui, įvertina siūlomas grąžinti arba grąžintinas lėšas teikiamoje paraiškoje asignavimų valdytojui;

12.1.4. jeigu siūlomos grąžinti lėšos yra susijusios su nustatytu pažeidimu, teikia informaciją apie nustatytą pažeidimą ir siūlymą, kaip nurodyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 197 punkte (toliau – siūlymas), jeigu jų nėra pateikusi anksčiau;

12.2. ministerija ir (ar) kita valstybės institucija arba vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinami vertinimo ir vertinimo galimybių stiprinimo projektai, gavusi užpildytą siūlomų grąžinti lėšų formą, kurioje nurodomos siūlomos grąžinti lėšos ir lėšų grąžinimo būdas, arba įgyvendinančioji institucija (jeigu ji yra asignavimų valdytoja):

12.2.1. tuo atveju, kai siūlomos grąžinti lėšos nėra susijusios su nustatytu pažeidimu, tai yra įgyvendinančioji institucija, teikdama užpildytą siūlomų grąžinti lėšų formą, nėra pateikusi informacijos apie nustatytą pažeidimą ir siūlymo arba įgyvendinančioji institucija (jeigu ji yra asignavimų valdytoja) neturi informacijos apie nustatytą pažeidimą, pagal kompetenciją per 3 darbo dienas nuo užpildytos siūlomų grąžinti lėšų formos gavimo arba užpildymo dienos patikrina užpildytą siūlomų grąžinti lėšų formą ir, jei nenustato netikslumų ir sutinka dėl siūlomos grąžinti lėšų sumos, tvirtina užpildytą siūlomų grąžinti lėšų formą įformindama tvirtinimo žyma. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija arba įgyvendinančioji institucija (jeigu ji yra asignavimų valdytoja), arba vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinami vertinimo ir vertinimo galimybių stiprinimo projektai, apie patvirtintą siūlomų grąžinti lėšų formą faksu ir registruotu laišku ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo siūlomų grąžinti lėšų formos patvirtinimo dienos informuoja projekto vykdytoją, taip pat faksu ir raštu informuoja įgyvendinančiąją instituciją (nuostata informuoti įgyvendinančiąją instituciją netaikoma įgyvendinančiajai institucijai, jeigu ji yra asignavimų valdytoja) arba vadovaujančiąją instituciją, kai įgyvendinamos visuotinių dotacijų priemonės;

12.2.2. tuo atveju, kai siūlomos grąžinti lėšos susijusios su nustatytu pažeidimu, tai yra įgyvendinančioji institucija, teikdama užpildytą siūlomų grąžinti lėšų formą, pateikia informaciją apie nustatytą pažeidimą ir siūlymą arba įgyvendinančioji institucija (jeigu ji yra asignavimų valdytoja) turi informacijos apie nustatytą pažeidimą, pagal kompetenciją nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo užpildytos siūlomų grąžinti lėšų formos gavimo arba užpildymo dienos, patikrina užpildytą siūlomų grąžinti lėšų formą, išnagrinėja informaciją apie nustatytą pažeidimą ir siūlymą ir, jei nenustato netikslumų ir sutinka dėl siūlomų grąžinti lėšų sumos, priima įsakymą ir tvirtina siūlomų grąžinti lėšų formą įformindama tvirtinimo žyma. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija arba įgyvendinančioji institucija (jeigu ji yra asignavimų valdytoja), arba vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinami vertinimo ir vertinimo galimybių stiprinimo projektai, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo įsakymo priėmimo ir siūlomų grąžinti lėšų formos patvirtinimo dienos faksu ir registruotu laišku apie sprendimo priėmimą informuoja projekto vykdytoją, taip pat faksu ir raštu informuoja įgyvendinančiąją instituciją (nuostata informuoti įgyvendinančiąją instituciją netaikoma įgyvendinančiajai institucijai, jeigu ji yra asignavimų valdytoja) arba vadovaujančiąją instituciją, kai įgyvendinamos visuotinių dotacijų priemonės;

12.2.3. jei, pagal kompetenciją patikrinusi užpildytą siūlomų grąžinti lėšų formą ir (arba) išnagrinėjusi informaciją apie nustatytą pažeidimą ir siūlymą, nustato netikslumų ir (arba) nesutinka dėl siūlomų grąžinti lėšų sumos, grąžina siūlomų grąžinti lėšų formą koreguoti ją parengusiai įgyvendinančiajai institucijai nurodydama 5 darbo dienų koregavimo terminą, kurį pagrįstais atvejais gali pratęsti iki 20 darbo dienų. Tokiu atveju kartojami taisyklių 12.1–12.2.2 punktuose nustatyti veiksmai (šis punktas taikomas tik ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai arba vadovaujančiajai institucijai, kai įgyvendinami vertinimo ir vertinimo galimybių stiprinimo projektai).

12.3. grąžintinos lėšos tampa grąžintomis:

12.3.1. kai pagal ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos arba įgyvendinančiosios institucijos (jeigu ji yra asignavimų valdytoja), arba vadovaujančiosios institucijos, kai įgyvendinami vertinimo ir vertinimo galimybių stiprinimo projektai, patvirtintos paraiškos asignavimų valdytojui, kurioje įvertintos grąžintinos lėšos, duomenis parengtą mokėjimo paraišką valstybės iždui Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentas perveda lėšas projekto vykdytojui;

12.3.2. kai paraiškoje asignavimų valdytojui mokėtina suma yra lygi nuliui, įgyvendinančioji institucija ES struktūrinės paramos kompiuterinėje informacinėje valdymo ir priežiūros sistemoje (toliau – SFMIS) Europos Sąjungos struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemos naudojimo taisyklėse (2007–2013 metų laikotarpiui), patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. 1K-324 (Žin., 2008, Nr. 123-4684; 2009, Nr. 42-1642) (toliau – SFMIS naudojimo taisyklės), nustatyta tvarka suteikia atitinkamai mokėjimo daliai, pagal kurią yra parengta paraiška asignavimų valdytojui, apmokėjimo būseną.

13. Tuo atveju, jeigu projekto vykdytojo pateiktame mokėjimo prašyme nurodytos lėšų sumos nepakanka visai grąžintinų lėšų sumai įskaityti, ši grąžintinų lėšų dalis gali būti išskaičiuojama iš sumos, mokėtinos pagal projekto vykdytojo kitą teikiamą mokėjimo prašymą, kaip numatyta Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklėse, arba turi būti grąžinama pervedant lėšas į įsakyme arba rašte, kuriuo projekto vykdytojas informuojamas apie sprendimo priėmimą, nurodytą banko sąskaitą (toliau – banko sąskaita).

 

IV. LĖŠŲ PERVEDIMO Į BANKO SĄSKAITĄ ADMINISTRAVIMAS

 

14. Tuo atveju, kai lėšos susigrąžinamos pervedant lėšas į banko sąskaitą:

14.1. įgyvendinančioji institucija:

14.1.1. per 5 darbo dienas nuo siūlomų grąžinti lėšų nustatymo dienos užpildo siūlomų grąžinti lėšų formą, kurioje nurodo, kad grąžinimas atliekamas pervedant lėšas į banko sąskaitą;

14.1.2. raštu teikia užpildytą siūlomų grąžinti lėšų formą ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai arba vadovaujančiajai institucijai, kai įgyvendinami vertinimo ir vertinimo galimybių stiprinimo projektai (taikoma tik įgyvendinančiajai institucijai, jei ji nėra asignavimų valdytoja);

14.1.3. jeigu siūlomos grąžinti lėšos yra susijusios su nustatytu pažeidimu, teikia informaciją apie nustatytą pažeidimą ir siūlymą, jeigu jų nėra pateikusi anksčiau;

14.2. ministerija ir (ar) kita valstybės institucija arba vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinami vertinimo ir vertinimo galimybių stiprinimo projektai, gavusi užpildytą siūlomų grąžinti lėšų formą, kurioje nurodomos siūlomos grąžinti lėšos ir lėšų grąžinimo būdas, arba įgyvendinančioji institucija (jeigu ji yra asignavimų valdytoja):

14.2.1. tuo atveju, kai siūlomos grąžinti lėšos nėra susijusios su nustatytu pažeidimu, tai yra įgyvendinančioji institucija, teikdama užpildytą siūlomų grąžinti lėšų formą, nėra pateikusi informacijos apie nustatytą pažeidimą ir siūlymo arba įgyvendinančioji institucija (jeigu ji yra asignavimų valdytoja) neturi informacijos apie nustatytą pažeidimą, pagal kompetenciją per 3 darbo dienas nuo užpildytos siūlomų grąžinti lėšų formos gavimo arba užpildymo dienos patikrina užpildytą siūlomų grąžinti lėšų formą ir, jei nenustato netikslumų ir sutinka dėl siūlomų grąžinti lėšų sumos, tvirtina užpildytą siūlomų grąžinti lėšų formą įformindama tvirtinimo žyma. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija arba įgyvendinančioji institucija (jeigu ji yra asignavimų valdytoja), arba vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinami vertinimo ir vertinimo galimybių stiprinimo projektai, apie patvirtintą siūlomų grąžinti lėšų formą faksu ir registruotu laišku ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo siūlomų grąžinti lėšų formos patvirtinimo dienos informuoja projekto vykdytoją, taip pat faksu ir raštu informuoja įgyvendinančiąją instituciją (nuostata informuoti įgyvendinančiąją instituciją netaikoma įgyvendinančiajai institucijai, jeigu ji yra asignavimų valdytoja) arba vadovaujančiąją instituciją, kai įgyvendinamos visuotinių dotacijų ir finansų inžinerijos priemonės;

14.2.2. tuo atveju, kai siūlomos grąžinti lėšos yra susijusios su nustatytu pažeidimu, tai yra įgyvendinančioji institucija, teikdama užpildytą siūlomų grąžinti lėšų formą, pateikia informaciją apie nustatytą pažeidimą ir siūlymą arba įgyvendinančioji institucija (jeigu ji yra asignavimų valdytoja) turi informacijos apie nustatytą pažeidimą, pagal kompetenciją nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo užpildytos siūlomų grąžinti lėšų formos gavimo arba užpildymo dienos, patikrina užpildytą siūlomų grąžinti lėšų formą, išnagrinėja informaciją apie nustatytą pažeidimą ir siūlymą ir, jei nenustato netikslumų ir sutinka dėl siūlomų grąžinti lėšų sumos, priima įsakymą ir tvirtina siūlomų grąžinti lėšų formą įformindama tvirtinimo žyma. Ministerija ir (ar) kita valstybės institucija arba įgyvendinančioji institucija (jeigu ji yra asignavimų valdytoja), arba vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinami vertinimo ir vertinimo galimybių stiprinimo projektai, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo įsakymo priėmimo ir siūlomų grąžinti lėšų formos patvirtinimo dienos faksu ir registruotu laišku apie sprendimo priėmimą informuoja projekto vykdytoją, taip pat faksu ir raštu informuoja įgyvendinančiąją instituciją (nuostata informuoti įgyvendinančiąją instituciją netaikoma įgyvendinančiajai institucijai, jeigu ji yra asignavimų valdytoja) arba vadovaujančiąją instituciją, kai įgyvendinamos visuotinių dotacijų ir finansų inžinerijos priemonės;

14.2.3. jei pagal kompetenciją patikrinusi užpildytą siūlomų grąžinti lėšų formą ir (arba) išnagrinėjusi informaciją apie nustatytą pažeidimą ir siūlymą, nustato netikslumų ir (arba) nesutinka dėl siūlomų grąžinti lėšų sumos, grąžina siūlomų grąžinti lėšų formą koreguoti ją parengusiai įgyvendinančiajai institucijai nurodydama 5 darbo dienų koregavimo terminą, kurį pagrįstais atvejais gali pratęsti iki 20 darbo dienų. Tokiu atveju kartojami taisyklių 14.1–14.2.2 punktuose nustatyti veiksmai (šis punktas taikomas tik ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai arba vadovaujančiajai institucijai, kai įgyvendinami vertinimo ir vertinimo galimybių stiprinimo projektai);

14.2.4. lėšas, grąžintas į banko sąskaitą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas perveda į Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitą, iš kurios šios lėšos buvo išmokėtos, mokėjimo paskirtyje nurodydama projekto vykdytojo pavadinimą, projekto kodą, lėšų įmokos kodą pagal Europos Sąjungos, kitos finansinės paramos ir kitų, valstybės biudžetui priskirtų lėšų, tiesiogiai pervedamų į valstybės iždo sąskaitas, įmokų kodų sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2007 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. 1K-212 (Žin., 2007, Nr. 69-2748) (toliau – Įmokų kodų sąrašas), lėšų funkcinės klasifikacijos, ekonominės klasifikacijos kodus, nurodytus mokėjimo paraiškoje valstybės iždui, ir valstybės biudžeto programos kodus;

14.3. ministerija ir (ar) kita valstybės institucija arba vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinami vertinimo ir vertinimo galimybių stiprinimo projektai, iki kiekvieno mėnesio 5 dienos faksu ir raštu informuoja įgyvendinančiąją instituciją arba vadovaujančiąją instituciją, kai įgyvendinamos visuotinių dotacijų ir finansų inžinerijos priemonės, apie per ankstesnį mėnesį projektų vykdytojų į banko sąskaitą pervestas lėšas;

14.4. grąžintinos lėšos tampa grąžintomis, kai pagal patvirtintą siūlomų grąžinti lėšų formą arba priimtą įsakymą ir patvirtintą siūlomų grąžinti lėšų formą grąžintinos lėšos įskaitomos į banko sąskaitą;

14.5. priėmus sprendimą susigrąžinti lėšas pervedant jas į banko sąskaitą, po sprendimo priėmimo dienos įgyvendinančiajai institucijai pateiktas projekto vykdytojo mokėjimo prašymas negali būti patvirtintas įgyvendinančiosios institucijos tol, kol grąžintinų lėšų suma nepervedama į banko sąskaitą.

 

V. TECHNINĖS PARAMOS PRIEMONIŲ LĖŠŲ, SKIRTŲ VEIKSMŲ PROGRAMOMS ADMINISTRUOTI, INFORMUOTI IR VIEŠINTI, GRĄŽINIMO ADMINISTRAVIMAS

 

15. Techninės paramos priemonių lėšos, skirtos veiksmų programoms administruoti, informuoti ir viešinti, grąžinamos tokia tvarka:

15.1. kai nustatomos siūlomos grąžinti techninės paramos priemonių lėšos, skirtos veiksmų programoms administruoti, informuoti ir viešinti, susijusios su nustatytu pažeidimu, mokėjimo prašymo tikrinimo metu:

15.1.1. įgyvendinančioji institucija per 5 darbo dienas nuo siūlomų grąžinti lėšų nustatymo dienos raštu vadovaujančiajai institucijai teikia informaciją apie siūlomas grąžinti lėšas kartu su informacija apie nustatytą pažeidimą ir siūlymu, jei jų nėra pateikusi anksčiau. Tokiu atveju įgyvendinančioji institucija nepildo ir neteikia vadovaujančiajai institucijai siūlomų grąžinti lėšų formos;

15.1.2. vadovaujančioji institucija nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 15 darbo dienų, išnagrinėja įgyvendinančiosios institucijos pateiktą taisyklių 15.1.1 punkte nurodytą informaciją ir, jei nenustato netikslumų ir sutinka dėl siūlomų grąžinti lėšų sumos, priima įsakymą. Vadovaujančioji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo įsakymo priėmimo dienos faksu ir registruotu laišku apie jo priėmimą informuoja projekto vykdytoją, taip pat faksu ir raštu informuoja įgyvendinančiąją instituciją;

15.1.3. projekto vykdytojas per įsakyme nurodytą terminą grąžina techninės paramos priemonių lėšas, skirtas veiksmų programoms administruoti, informuoti ir viešinti, į Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitą, iš kurios šios lėšos buvo išmokėtos, mokėjimo paskirtyje nurodydamas projekto vykdytojo pavadinimą, projekto kodą, lėšų įmokos kodą pagal Įmokų kodų sąrašą, lėšų funkcinės klasifikacijos, ekonominės klasifikacijos kodus, nurodytus mokėjimo paraiškoje valstybės iždui, ir valstybės biudžeto programos kodus arba projekto vykdytojo asignavimų valdytojo, jei projekto vykdytojas nėra asignavimų valdytojas, sąskaitą;

15.2. kai nustatomos siūlomos grąžinti techninės paramos priemonių lėšos, skirtos veiksmų programoms administruoti, informuoti ir viešinti, nesusijusios su nustatytu pažeidimu, mokėjimo prašymo tikrinimo metu:

15.2.1. įgyvendinančioji institucija per 5 darbo dienas nuo siūlomų grąžinti lėšų nustatymo dienos apie siūlomas grąžinti lėšas raštu arba per Bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų duomenų mainų svetainę (toliau – DMS) informuoja projekto vykdytoją. Tokiu atveju įgyvendinančioji institucija nepildo ir neteikia vadovaujančiajai institucijai siūlomų grąžinti lėšų formos ir siūlymo;

15.2.2. projekto vykdytojas, vadovaudamasis Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklių 36 punktu, iš techninės paramos lėšų finansuotas išlaidas, kurios pagal pateiktus mokėjimo prašymus nebuvo pripažintos tinkamomis finansuoti, apmoka iš kitų lėšų, ne iš tų, kurios nurodytos projekto finansavimo ir administravimo sutartyje;

15.3. kai nustatomos siūlomos grąžinti techninės paramos priemonių lėšos, skirtos veiksmų programoms administruoti, informuoti ir viešinti, susijusios su nustatytu pažeidimu, ir kai mokėjimo prašymas yra patvirtintas (projekto įgyvendinimo laikotarpiu arba projekto vykdytojui įgyvendinus projekto veiklas):

15.3.1. įgyvendinančioji institucija per 5 darbo dienas nuo siūlomų grąžinti lėšų nustatymo dienos užpildo siūlomų grąžinti lėšų formą, kurioje nurodo, kad grąžinimas atliekamas pervedant lėšas į banko sąskaitą ir užpildytą siūlomų grąžinti lėšų formą, informaciją apie nustatytą pažeidimą ir siūlymą, jei jų nėra pateikusi anksčiau, raštu teikia vadovaujančiajai institucijai;

15.3.2. vadovaujančioji institucija, gavusi iš įgyvendinančiosios institucijos taisyklių 15.3.1 punkte nurodytą informaciją ir užpildytą siūlomų grąžinti lėšų formą, nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 15 darbo dienų, patikrina užpildytą siūlomų grąžinti lėšų formą, išnagrinėja informaciją apie nustatytą pažeidimą ir siūlymą ir, jei nenustato netikslumų ir sutinka dėl siūlomų grąžinti lėšų sumos, priima įsakymą bei tvirtina siūlomų grąžinti lėšų formą įformindama tvirtinimo žyma. Vadovaujančioji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo įsakymo priėmimo ir siūlomų grąžinti lėšų formos patvirtinimo dienos faksu ir registruotu laišku apie sprendimo priėmimą informuoja projekto vykdytoją, taip pat faksu ir raštu informuoja įgyvendinančiąją instituciją;

15.3.3. jei vadovaujančioji institucija, pagal kompetenciją patikrinusi užpildytą siūlomų grąžinti lėšų formą, išnagrinėjusi informaciją apie nustatytą pažeidimą ir siūlymą, nustato netikslumų ir (arba) nesutinka dėl siūlomų grąžinti lėšų sumos, grąžina siūlomų grąžinti lėšų formą koreguoti ją parengusiai įgyvendinančiajai institucijai, nurodydama 5 darbo dienų koregavimo terminą, kurį pagrįstais atvejais gali pratęsti iki 20 darbo dienų. Tokiu atveju kartojami taisyklių 15.3.1–15.3.2 punktuose nurodyti veiksmai;

15.3.4. projekto vykdytojas atlieka taisyklių 15.1.3 punkte nurodytus veiksmus;

15.4. kai nustatomos siūlomos grąžinti techninės paramos priemonių lėšos, skirtos veiksmų programoms administruoti, informuoti ir viešinti, nesusijusios su nustatytu pažeidimu, ir kai mokėjimo prašymas yra patvirtintas (projekto įgyvendinimo laikotarpiu):

15.4.1. įgyvendinančioji institucija per 5 darbo dienas nuo siūlomų grąžinti lėšų nustatymo dienos apie siūlomas grąžinti lėšas raštu arba per DMS informuoja projekto vykdytoją, užpildo siūlomų grąžinti lėšų formą ir teikia ją vadovaujančiajai institucijai. Siūlomų grąžinti lėšų formoje įgyvendinančioji institucija nurodo aplinkybes, dėl kurių siūloma priimti sprendimą grąžinti lėšas, ir informaciją apie tai, kad siūlomos grąžinti lėšos nebus grąžinamos į Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitas;

15.4.2. vadovaujančioji institucija, gavusi iš įgyvendinančiosios institucijos užpildytą siūlomų grąžinti lėšų formą, per 3 darbo dienas patikrina užpildytą siūlomų grąžinti lėšų formą ir, jei nenustato netikslumų ir sutinka dėl siūlomų grąžinti lėšų sumos, tvirtina siūlomų grąžinti lėšų formą įformindama tvirtinimo žyma. Vadovaujančioji institucija apie patvirtintą siūlomų grąžinti lėšų formą faksu ir registruotu laišku ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo siūlomų grąžinti lėšų formos patvirtinimo dienos informuoja projekto vykdytoją, taip pat faksu ir raštu informuoja įgyvendinančiąją instituciją;

15.4.3. jei vadovaujančioji institucija pagal kompetenciją patikrinusi užpildytą siūlomų grąžinti lėšų formą, nustato netikslumų ir (arba) nesutinka dėl siūlomų grąžinti lėšų sumos, grąžina siūlomų grąžinti lėšų formą koreguoti ją parengusiai įgyvendinančiajai institucijai, nurodydama 5 darbo dienų terminą, kurį pagrįstais atvejais gali pratęsti iki 20 darbo dienų. Tokiu atveju kartojami taisyklių 15.4.1–15.4.2 punktuose nurodyti veiksmai;

15.4.4. projekto vykdytojas, vadovaudamasis Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklių 36 punktu, iš techninės paramos lėšų finansuotas išlaidas, kurios pagal pateiktus mokėjimo prašymus nebuvo pripažintos tinkamomis finansuoti, apmoka iš kitų lėšų, ne iš tų, kurios nurodytos projekto finansavimo ir administravimo sutartyje;

15.5. kai nustatomos siūlomos grąžinti techninės paramos priemonių lėšos, skirtos veiksmų programoms administruoti, informuoti ir viešinti, nesusijusios su nustatytu pažeidimu, galutinio mokėjimo prašymo tikrinimo metu (projekto vykdytojui įgyvendinus projekto veiklas):

15.5.1. įgyvendinančioji institucija per 5 darbo dienas nuo siūlomų grąžinti lėšų nustatymo dienos apie siūlomas grąžinti lėšas raštu arba per DMS informuoja projekto vykdytoją. Tokiu atveju įgyvendinančioji institucija nepildo ir neteikia vadovaujančiajai institucijai siūlomų grąžinti lėšų formos ir siūlymo;

15.5.2. projekto vykdytojas grąžintinas techninės paramos priemonių lėšas, skirtas veiksmų programoms administruoti, informuoti ir viešinti, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo informacijos apie grąžintinas lėšas gavimo iš įgyvendinančiosios institucijos dienos grąžina į Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitą, iš kurios šios lėšos buvo išmokėtos, mokėjimo paskirtyje nurodydamas projekto vykdytojo pavadinimą, projekto kodą, lėšų įmokos kodą pagal Įmokų kodų sąrašą, lėšų funkcinės klasifikacijos, ekonominės klasifikacijos kodus, nurodytus mokėjimo paraiškoje valstybės iždui, ir valstybės biudžeto programos kodus arba projekto vykdytojo asignavimų valdytojo, jei projekto vykdytojas nėra asignavimų valdytojas, sąskaitą.

16. Projekto vykdytojas, įgyvendinęs projekto veiklas, nepanaudotas projektui skirtas techninės paramos priemonių lėšas, skirtas veiksmų programoms administruoti, informuoti ir viešinti, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos grąžina į Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitą, iš kurios šios lėšos buvo išmokėtos, mokėjimo paskirtyje nurodydamas projekto vykdytojo pavadinimą, projekto kodą, lėšų įmokos kodą pagal Įmokų kodų sąrašą, lėšų funkcinės klasifikacijos, ekonominės klasifikacijos kodus, nurodytus mokėjimo paraiškoje valstybės iždui, ir valstybės biudžeto programos kodus arba projekto vykdytojo asignavimų valdytojo, jei projekto vykdytojas nėra asignavimų valdytojas, sąskaitą.

17. Asignavimų valdytojas techninės paramos priemonių lėšas, skirtas veiksmų programoms administruoti, informuoti ir viešinti, grąžintas į jo, kaip projekto vykdytojo, asignavimų valdytojo sąskaitą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo lėšų grąžinimo dienos perveda į Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitą, iš kurios šios lėšos buvo išmokėtos, mokėjimo paskirtyje nurodydamas projekto vykdytojo pavadinimą, projekto kodą, lėšų įmokos kodą pagal Įmokų kodų sąrašą, lėšų funkcinės klasifikacijos, ekonominės klasifikacijos kodus, nurodytus mokėjimo paraiškoje valstybės iždui, ir valstybės biudžeto programos kodus.

18. Delspinigius ir palūkanas, kai leidžiama grąžintiną sumą grąžinti dalimis:

18.1. taisyklių 15.1 punkte nurodytu atveju skaičiuoja ir administruoja vadovaujančioji institucija;

18.2. taisyklių 15.3 punkte nurodytu atveju skaičiuoja vadovaujančioji institucija ir per 3 darbo dienas nuo priskaičiavimo dienos raštu informuoja įgyvendinančiąją instituciją, kuri atlieka su delspinigių ir palūkanų, kai leidžiama grąžintiną sumą grąžinti dalimis, administravimu susijusius veiksmus, nurodytus taisyklių 15.3.1 punkte.

19. Vadovaujančioji institucija iki kiekvieno mėnesio 5 dienos faksu ir raštu informuoja įgyvendinančiąją instituciją apie per ankstesnį mėnesį projektų vykdytojų arba projektų vykdytojų asignavimų valdytojų, jei projekto vykdytojas nėra asignavimų valdytojas, grąžintas į Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitą lėšas.

20. Taisyklių 15.1 punkte nurodytu atveju siūlomos grąžinti techninės paramos priemonių lėšos, skirtos veiksmų programoms administruoti, informuoti ir viešinti, tampa grąžintinomis, kai vadovaujančioji institucija priima įsakymą, o grąžintinos tampa grąžintomis, kai grąžintinos lėšos įskaitomos į Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitą, iš kurios jos buvo išmokėtos.

21. Taisyklių 15.2 punkte nurodytu atveju siūlomos grąžinti techninės paramos priemonių lėšos, skirtos veiksmų programoms administruoti, informuoti ir viešinti, tampa grąžintinomis, kai įgyvendinančioji institucija raštu arba per DMS informuoja projekto vykdytoją apie siūlomas grąžinti lėšas, o grąžintinos tampa grąžintomis, kai projekto vykdytojas, vadovaudamasis Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklių 36 punktu, išlaidas, susijusias su grąžintinomis lėšomis, apmoka iš kitų lėšų, ne iš tų, kurios nurodytos projekto finansavimo ir administravimo sutartyje.

22. Taisyklių 15.3 punkte nurodytu atveju siūlomos grąžinti techninės paramos priemonių lėšos, skirtos veiksmų programoms administruoti, informuoti ir viešinti, tampa grąžintinomis, kai vadovaujančioji institucija patvirtina įgyvendinančiosios institucijos pateiktą siūlomų grąžinti lėšų formą ir priima įsakymą, o grąžintinos tampa grąžintomis, kai grąžintinos lėšos įskaitomos į Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitą, iš kurios jos buvo išmokėtos.

23. Taisyklių 15.4 punkte nurodytu atveju siūlomos grąžinti techninės paramos priemonių lėšos, skirtos veiksmų programoms administruoti, informuoti ir viešinti, tampa grąžintinomis, kai vadovaujančioji institucija patvirtina įgyvendinančiosios institucijos pateiktą siūlomų grąžinti lėšų formą. Šiuo atveju grąžintinų ir grąžintų lėšų data sutampa.

24. Taisyklių 15.5 punkte nurodytais atvejais siūlomos grąžinti techninės paramos priemonių lėšos, skirtos veiksmų programoms administruoti, informuoti ir viešinti, tampa grąžintinomis, kai įgyvendinančioji institucija raštu arba per DMS informuoja projekto vykdytoją apie siūlomas grąžinti lėšas, o grąžintinos tampa grąžintomis, kai grąžintinos lėšos įskaitomos į Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitą, iš kurios jos buvo išmokėtos.

25. Tuo atveju, kai projekto vykdytoja yra viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra, taisyklių 15 punkte nurodytas įgyvendinančiosios institucijos funkcijas atlieka vadovaujančioji institucija.

 

VI. VISUOTINĖS DOTACIJOS VALDYTOJO LĖŠŲ GRĄŽINIMO ADMINISTRAVIMAS

 

26. Grąžintinos lėšos, vadovaujantis Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklėmis, gali būti susigrąžinamos įskaitant jas su visuotinės dotacijos valdytojo parengtu ir ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai pateiktu ar kitu teikiamu mokėjimo prašymu arba pervedant lėšas į banko sąskaitą.

27. Lėšų susigrąžinimas vykdomas šių taisyklių II, III ir IV skyriuose nustatyta tvarka vadovaujančiajai institucijai atliekant įgyvendinančiosios institucijos (kai įgyvendinančioji institucija nėra asignavimų valdytoja) funkcijas, išskyrus funkcijas, susijusias su mokėjimo prašymo tvirtinimu ir paraiškos asignavimų valdytojui rengimu ir teikimu, kurios neatliekamos, o projekto vykdytoju laikant visuotinės dotacijos valdytoją. Kai grąžinamos visuotinės dotacijos priemonės lėšų sąskaitoje sukauptos palūkanos, siūlomų grąžinti lėšų formą pildo ir su tuo susijusius veiksmus atlieka visuotinės dotacijos valdytojas. Kai lėšos grąžinamos įskaitant jas su visuotinės dotacijos valdytojo ministerijai ir (ar) kitai valstybės institucijai pateiktu ar kitu teikiamu mokėjimo prašymu, ministerija ir (ar) kita valstybės institucija įvertina grąžintiną sumą jai pateiktoje paraiškoje asignavimų valdytojui.

 

VII. FINANSŲ INŽINERIJOS PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ LĖŠŲ GRĄŽINIMO ADMINISTRAVIMAS

 

28. Šio skyriaus nuostatos netaikomos, kai finansų inžinerijos projektų vykdytojų grąžintos palūkanos, vadovaujantis finansų inžinerijos priemonių įgyvendinimo ir finansavimo sutartyse nustatyta tvarka, pervedamos į Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitą arba įskaitomos į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą Europos Sąjungos, kitos finansinės paramos ir kitų valstybės biudžetui priskirtų lėšų tiesioginio pervedimo į valstybės iždo sąskaitas taisyklių nustatyta tvarka.

29. Grąžintinos lėšos, vadovaujantis Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklėmis, gali būti susigrąžinamos tik pervedant lėšas į banko sąskaitą.

30. Lėšų susigrąžinimas vykdomas šių taisyklių II ir IV skyriuose nustatyta tvarka vadovaujančiajai institucijai atliekant įgyvendinančiosios institucijos (kai įgyvendinančioji institucija nėra asignavimų valdytoja) funkcijas, o projekto vykdytoju laikant finansų inžinerijos projekto vykdytoją.

 

VIII. GRĄŽINTINŲ IR GRĄŽINTŲ LĖŠŲ ATASKAITOS RENGIMAS IR TEIKIMAS

 

31. Grąžintinų ir grąžintų lėšų ataskaitą (toliau – ataskaita) ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos ar įgyvendinančiosios institucijos (jeigu jos yra asignavimų valdytojos) arba vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinamos techninės paramos priemonės, rengia atskirai pagal kiekvieną veiksmų programą vadovaudamosi Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtinta forma.

32. Grąžintinos lėšos į ataskaitą įtraukiamos pagal įsakymo priėmimo ir (arba) siūlomų gražinti lėšų formos patvirtinimo datą ir atskirai pagal kiekvieną grąžintinų lėšų tipą. Atsižvelgiant į lėšų susigrąžinimo etapą, grąžintinos, grąžintos ar nurašytos lėšos nurodomos atitinkamoje ataskaitos skiltyje.

33. Ataskaita pildoma kaupiamuoju principu nuo išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpio pradžios iki atitinkamo ataskaitinio laikotarpio pabaigos.

34. Ataskaitą ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos ar įgyvendinančiosios institucijos (jeigu jos yra asignavimų valdytojos) arba vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinamos techninės paramos priemonės, teikia tvirtinančiajai ir mokėjimus atliekančiajai institucijoms Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatytais terminais, o grąžintinų ir grąžintų lėšų ataskaitinio laikotarpio data sutampa su deklaruojamų išlaidų ataskaitinio laikotarpio data.

35. Įdiegus atitinkamas SFMIS funkcines galimybes, ataskaitos tvirtinančiajai ir mokėjimus atliekančiajai institucijoms teikiamos tik per SFMIS SFMIS naudojimo taisyklėse nustatyta tvarka.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36. Įdiegus atitinkamas SFMIS funkcines galimybes, visa informacija apie grąžintinas ir (ar) grąžintas lėšas kartu su šiose taisyklėse nustatytų lėšų administravimo veiksmų atlikimo pagrindimo dokumentais turi būti registruojama SFMIS, o siūlomų grąžinti lėšų forma – teikiama per SFMIS, vadovaujantis SFMIS naudojimo taisyklių nuostatomis.

37. Institucijos privalo užtikrinti, kad ataskaitos ir informacija apie grąžintinas ir grąžintas lėšas, taip pat visi su tuo susiję dokumentai būtų prieinami Europos Komisijos, Europos Audito Rūmų, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, tvirtinančiosios institucijos, kitų institucijų, turinčių teisę audituoti ir kontroliuoti ES fondų lėšų panaudojimą, įgaliotiems asmenims ir, užbaigus veiksmų programas, saugomi 3 metus.

 

_________________

 

 

2007–2013 metų Europos Sąjungos

struktūrinės paramos grąžintinų ir grąžintų

lėšų administravimo ir grąžintinų ir grąžintų

lėšų ataskaitos rengimo taisyklių

1 priedas

 

(Siūlomų grąžinti lėšų forma)

 

_________________________________________________________

(formą pildančios institucijos pavadinimas)

 

_________________________________________________________

(formą pildančios institucijos kodas, adresas, tel., faks., el. p.)

 

TVIRTINU

(ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos,

vadovaujančiosios institucijos (kai įgyvendinamos techninės

paramos priemonės) arba įgyvendinančiosios institucijos

(jeigu ji yra asignavimų valdytoja) įgalioto asmens pareigos)

(Parašas)

(Vardas ir pavardė)

(Data)

(Adresatas)

 

SIŪLOMOS GRĄŽINTI LĖŠOS

 

_____________________ Nr. ________________

(data)

 

Projekto kodas:

Projekto vykdytojo pavadinimas:

Projekto vykdytojo kodas:

Projekto vykdytojo ir partnerio (-ių) lėšų šaltinis:

£[] Pasirenkamas iš sąrašo reikiamas variantas (pabraukiant tinkamą): Lietuvos Respublikos valstybės biudžetas, Savivaldybių biudžetas, Kitos viešosios lėšos, Privačios lėšos

Grąžinimo būdas:

£[] Pasirenkamas iš sąrašo reikiamas variantas (pabraukiant tinkamą): Įskaitymas su mokėjimo prašymu, Lėšų pervedimas

Grąžintinų lėšų tipas:

£[] Pasirenkamas iš sąrašo reikiamas variantas (pabraukiant tinkamą): Grąžinimas, Avanso grąžinimas, Delspinigiai, Palūkanos, Palūkanos, pervedamos iždui, Pajamos, ESF pajamos1, Panaikintos lėšos, Koregavimas

Sąsaja su pažeidimu:

£[] Pasirenkamas iš sąrašo reikiamas variantas (pabraukiant tinkamą): Susijusios su nustatytu pažeidimu (įrašomas pažeidimo unikalus kodas), Nesusijusios su nustatytu pažeidimu

Išlaidų, dėl kurių nustatomos grąžintinos lėšos, deklaravimo Europos Komisijai požymis:

£[] Pasirenkamas iš sąrašo reikiamas variantas (pabraukiant tinkamą): Deklaruotos Europos Komisijai, Nedeklaruotos Europos Komisijai

 

Projekto biudžeto išlaidų eilutės numeris ir pavadinimas

Veiklos Nr.

Bendra netinkamų finansuoti išlaidų suma, Lt

Grąžintinos projekto finansavimo lėšos pagal projekto finansavimo šaltinius, Lt:

Pagrindimas

Europos Sąjungos fondo lėšos (valstybės biudžeto programos kodas)

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (valstybės biudžeto programos kodas)

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso, iš jų:

 

 

 

Funkcinė klasifikacija:

Ekonominė klasifikacija:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(formą pildančios institucijos vadovo ar jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)

 

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

(formą pildančios institucijos vyriausiojo buhalterio (buhalterio) ar kito formą pildančios institucijos vadovo įgalioto asmens pareigų pavadinimas)2

 

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

_____________________

1 Pajamos, gautos įgyvendinant bendrai iš Europos socialinio fondo lėšų finansuojamą projektą.

2 Netaikoma, kai formą pildanti institucija yra vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinamos finansų inžinerijos ir visuotinių dotacijų priemonės, taip pat kai įgyvendinamos veiklos, finansuojamos iš 2007–2013 m. Europos Sąjungos (toliau – ES) techninės paramos lėšų, skirtų veiksmų programoms administruoti, informuoti apie ES struktūrinę paramą ir ES struktūrinei paramai viešinti, ir kai projekto vykdytoja yra viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra.

 

_________________

 

 

2007–2013 metų Europos Sąjungos

struktūrinės paramos grąžintinų ir grąžintų

lėšų administravimo ir grąžintinų ir grąžintų

lėšų ataskaitos rengimo taisyklių

2 priedas

 

SIŪLOMŲ GRĄŽINTI LĖŠŲ FORMOS PILDYMO INSTRUKCIJA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Siūlomų grąžinti lėšų formos pildymo instrukcija (toliau – instrukcija) nustato siūlomų grąžinti lėšų formos pildymo taisykles, kuriomis turi vadovautis įgyvendinančiosios institucijos, vadovaujančioji institucija, kai įgyvendinamos visuotinių dotacijų ir finansų inžinerijos priemonės, taip pat kai įgyvendinamos veiklos, finansuojamos iš 2007–2013 m. Europos Sąjungos (toliau – ES) techninės paramos lėšų, skirtų veiksmų programoms administruoti, informuoti apie ES struktūrinę paramą ir ES struktūrinei paramai viešinti, ir kai projekto vykdytoja yra viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – institucijos), ir įgyvendinančiosios institucijos (jeigu jos yra asignavimų valdytojos), atlikdamos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos grąžintinų ir grąžintų lėšų administravimo ir grąžintinų ir grąžintų lėšų ataskaitos rengimo taisyklėse (toliau – taisyklės) nurodytas veiklas ir pildydamos siūlomų grąžinti lėšų formą.

2. Siūlomų grąžinti lėšų forma rengiama vadovaujantis taisyklių nuostatomis.

3. Siūlomų grąžinti lėšų forma pildoma naudojantis ES struktūrinės paramos kompiuterine informacine valdymo ir priežiūros sistema (toliau – SFMIS), vadovaujantis Europos Sąjungos struktūrinės paramos kompiuterinės informacinės valdymo ir priežiūros sistemos naudojimo taisyklių (2007–2013 metų laikotarpiui), patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 16 d. įsakymu Nr. 1K-324 (Žin., 2008, Nr. 123-4684; 2009, Nr. 42-1642) (toliau – SFMIS naudojimo taisyklės), nuostatomis.

4. Užpildyta siūlomų grąžinti lėšų forma turi būti atspausdinama ir pasirašoma:

4.1. institucijos ar įgyvendinančiosios institucijos (jeigu ji yra asignavimų valdytoja) vadovo ar jo įgalioto asmens ir vyriausiojo buhalterio (buhalterio) ar kito institucijos ar įgyvendinančiosios institucijos (jeigu ji yra asignavimų valdytoja) vadovo įgalioto asmens (netaikoma vadovaujančiajai institucijai, kai įgyvendinamos visuotinių dotacijų ir finansų inžinerijos priemonės, taip pat kai įgyvendinamos veiklos, finansuojamos iš 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšų, skirtų veiksmų programoms administruoti, informuoti apie ES struktūrinę paramą ir ES struktūrinei paramai viešinti, ir kai projekto vykdytoja yra viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra);

4.2. vadovaujančiosios institucijos vadovo ar jo įgalioto asmens, kai įgyvendinamos visuotinių dotacijų ir finansų inžinerijos priemonės, taip pat kai įgyvendinamos veiklos, finansuojamos iš 2007–2013 m. ES techninės paramos lėšų, skirtų veiksmų programoms administruoti, informuoti apie ES struktūrinę paramą ir ES struktūrinei paramai viešinti, ir kai projekto vykdytoja yra viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra.

 

II. SIŪLOMŲ GRĄŽINTI LĖŠŲ FORMOS PILDYMAS

 

5. Siūlomų grąžinti lėšų forma pildoma konkretaus bendrai finansuojamo iš ES fondų lėšų projekto arba visuotinės dotacijos priemonių finansavimo ir administravimo sutarties, kuri SFMIS yra įregistruota kaip projektas, arba finansų inžinerijos projekto (toliau – projektas) siūlomoms grąžinti ES fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšoms (toliau – lėšos) pagal institucijos teikiamą siūlymą arba įgyvendinančiajai institucijai (jeigu ji yra asignavimų valdytoja) priėmus sprendimą susigrąžinti lėšas. Jeigu siūlomos grąžinti lėšos apima kelis grąžintinų lėšų tipus, grąžinimo būdus ar išlaidų, dėl kurių nustatomos grąžintinos lėšos, deklaravimo Europos Komisijai (toliau – EK) požymius (toliau – grąžintinų lėšų tipai), pildoma tiek siūlomų grąžinti lėšų formų, kiek yra grąžintinų lėšų tipų.

6. Bendra informacija apie siūlomas grąžinti lėšas pildoma taip:

 

Pildomo lauko pavadinimas

Pildymo instrukcija

Projekto kodas

Nurodomas:

– projekto kodas pagal projekto finansavimo ir administravimo sutartį (toliau – sutartis);

– projekto kodas, SFMIS suteiktas finansų inžinerijos projektui;

– visuotinės dotacijos priemonės kaip projekto kodas SFMIS, nurodytas visuotinės dotacijos priemonių sutartyje.

Projekto vykdytojo pavadinimas

Nurodomas projekto vykdytojo, finansų inžinerijos projekto vykdytojo arba visuotinės dotacijos valdytojo (toliau – projekto vykdytojas) pavadinimas pagal sutartį.

Projekto vykdytojo kodas

Nurodomas projekto vykdytojo kodas pagal galiojantį juridinio asmens registravimo pažymėjimą. Kai projekto vykdytojas yra užsienio juridinis asmuo, neįregistruotas Mokesčių mokėtojų registre, kodas nurodomas vadovaujantis SFMIS naudojimo taisyklėmis.

Projekto vykdytojo ir partnerio (-ių) lėšų šaltinis

Nurodomas projekto vykdytojo ir partnerio (-ių) lėšų šaltinis tuo atveju, jeigu pagal sutartį yra numatytos projekto vykdytojo ir partnerio (-ių) lėšos.

Jeigu sutartyje projekto vykdytojo ir partnerio (-ių) lėšų nėra numatyta, šis laukas nepildomas.

Grąžinimo būdas

Nurodomas lėšų grąžinimo būdas pagal tai, ar lėšos yra susigrąžinamos įskaitant jas su mokėjimo prašymu, ar pervedant lėšas į atitinkamą banko sąskaitą.

Grąžintinų lėšų tipas

Nurodomas grąžintinų lėšų tipas pagal pateiktą sąrašą. Vienoje formoje gali būti pažymėtas tik vienas tipas:

 

• „Grąžinimas“ – pagal projekto biudžeto išlaidų eilutes išmokėtos projekto lėšos, kurias projekto vykdytojas turės grąžinti pagal sprendimą susigrąžinti lėšas (toliau – sprendimas), kuris priimamas vadovaujantis Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 (Žin., 2005, Nr. 69-2469; 2010, Nr. 33-1570) (toliau – Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklės), ir (arba) Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), ir (arba) Techninės paramos administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 780 (Žin., 2008, Nr. 90-3606), nuostatomis, išskyrus avanso grąžinimą.

Grąžinimas registruojamas pagal visus sutartyje numatytus projekto finansavimo šaltinius.

Kai grąžintinos lėšos yra susijusios su jau deklaruotomis EK išlaidomis, jos pripažįstamos deklaruotinomis EK, kai yra susigrąžinamos.

Kai grąžintinos lėšos yra susijusios su dar nedeklaruotomis EK išlaidomis, jos pripažįstamos deklaruotinomis EK, kai priimamas sprendimas.

 

„Avanso grąžinimas“ – projekto vykdytojui avansu išmokėtų lėšų grąžinimas.

Avanso grąžinimas registruojamas pagal tuos finansavimo šaltinius, pagal kuriuos buvo išmokėtas.

Šios lėšos nėra pripažįstamos deklaruotinomis EK.

Šis grąžintinų lėšų tipas netaikomas finansų inžinerijos priemonėms.

 

„Delspinigiai“ – už kiekvieną pavėluotą grąžinti lėšas dieną susikaupusios lėšos, projekto vykdytojui laiku nesugrąžinus sprendime nurodytos lėšų sumos, išskyrus avanso delspinigius.

Delspinigių dydį nustato finansų ministras kiekvienam metų ketvirčiui, atsižvelgdamas į vidutinį praėjusio kalendorinio ketvirčio aukciono būdu išleistų litais Lietuvos Respublikos valstybės iždo vekselių metinės palūkanų normos svertinį vidurkį. Delspinigių dydis nustatomas minėtąją palūkanų normą padidinus 10 procentinių punktų. Jis skelbiamas „Valstybės žiniose“.

Delspinigiai registruojami pagal tuos finansavimo šaltinius, pagal kuriuos buvo pavėluotai grąžintos lėšos.

Šios lėšos pripažįstamos deklaruotinomis EK, kai yra susigrąžinamos.

 

• „Palūkanos“ – lėšos, kurios yra susikaupusios projekto vykdytojo projektui skiriamo finansavimo lėšoms atidarytoje atskiroje banko sąskaitoje nuo šioje sąskaitoje laikomų lėšų, gautų pagal sąskaitų apmokėjimo būdą, ir (arba) nuo gauto avanso ir kurios naudojamos apmokant projekto vykdytojo mokėjimo prašymą vietoj Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų projektui bendrai finansuoti, dalies.

Palūkanos registruojamos siūlomų grąžinti lėšų formos:

– 5 lauke „Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (valstybės biudžeto programos kodas)“ nurodant bendrą sumą, susikaupusią nuo ES fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų;

– 6 lauke „Pagrindimas“ nurodomas 5 lauke „Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (valstybės biudžeto programos kodas)“ įregistruotos bendros sumos išskaidymas pagal ES fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų šaltinius, nuo kurių ši palūkanų suma buvo sukaupta.

Šios lėšos atskirai nėra pripažįstamos deklaruotinomis EK (pripažįstama bendra mokėjimo prašyme deklaruojamų išlaidų suma).

Šis grąžintinų lėšų tipas netaikomas finansų inžinerijos priemonėms.

 

„Palūkanos, pervedamos iždui“:

lėšos, kurios yra susikaupusios projekto vykdytojo projektui skiriamo finansavimo lėšoms atidarytoje atskiroje banko sąskaitoje nuo šioje sąskaitoje laikomų lėšų, gautų pagal sąskaitų apmokėjimo būdą, ir (arba) nuo gauto avanso ir kurios turi būti pervedamos į Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitą;

palūkanos, pervedamos į Lietuvos Respublikos valstybės iždo sąskaitą, kai vadovaujantis Finansinės paramos grąžinimo į valstybės biudžetą taisyklėmis yra priimtas sprendimas grąžintiną sumą grąžinti dalimis mokant palūkanas. Palūkanų dydį nustato finansų ministras kiekvienam metų ketvirčiui, atsižvelgdamas į vidutinį praėjusio kalendorinio ketvirčio aukciono būdu išleistų litais Lietuvos Respublikos valstybės iždo vekselių metinės palūkanų normos svertinį vidurkį. Jis skelbiamas „Valstybės žiniose“;

delspinigiai už kiekvieną pavėluotą grąžinti projekto vykdytojui avansu išmokėtas lėšas dieną.

Palūkanos, pervedamos iždui, registruojamos išskaidant jas pagal ES fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų veiksmų programų prioritetų įgyvendinimo priemonėms finansuoti, šaltinius, nuo kurių buvo sukauptos.

Šios lėšos nėra pripažįstamos deklaruotinomis EK ir nėra traukiamos į institucijų teikiamas išlaidų deklaracijas.

Palūkanos, mokamos, kai teikiama valstybės pagalba, apskaičiuojamos taikant EK ES oficialiajame leidinyje ar internete paskelbtas orientacines arba diskonto normas. Šios lėšos turi būti grąžinamos EK.

Šis grąžintinų lėšų tipas netaikomas finansų inžinerijos priemonėms.

 

„Pajamos“ – projekto vykdytojo grąžinamos gautos pajamos, nurodytos 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), su pakeitimais, padarytais 2008 m. gruodžio 18 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1341/2008 (OL 2008 L 348, p. 19) (toliau – Reglamentas Nr. 1083/2006), 55 straipsnyje (toliau – pajamos), t. y. projekto įgyvendinimo metu ir 5 metus po projekto pabaigos gautos pajamos, kurių iš anksto neįmanoma objektyviai apskaičiuoti, ir pajamos, kurios grąžinamos projekto įgyvendinimo metu ir po projekto pabaigos iki Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio 4 dalyje numatyto termino nustačius, kad buvo gauta pajamų, į kurias nebuvo tinkamai atsižvelgta pagal Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 ir 3 dalių nuostatas.

Pajamos registruojamos pagal visus projekto finansavimo šaltinius. Šios lėšos pripažįstamos deklaruotinomis EK priėmus sprendimą.

Šis grąžintinų lėšų tipas netaikomas projekto vykdytojo gautoms pajamoms, įgyvendinant projektą, bendrai finansuojamą iš Europos socialinio fondo (toliau – ESF) lėšų, išskyrus tuos atvejus, kai pajamos gaunamos iš projekto veiklų, patenkančių į Europos regioninės plėtros fondo paramos sritį, bei visuotinių dotacijų ir finansų inžinerijos priemonėms.

 

„ESF pajamos“ – iš veiklos, tiesiogiai remiamos iš ESF lėšų bendrai finansuojamų projektų, projekto vykdytojo gautos pajamos, kurios remiantis Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789; 2009, Nr. 76-3115), 182 punktu viršija projekto vykdytojo nuosavo įnašo sumą.

Šios lėšos nėra pripažįstamos deklaruotinomis EK.

Šis grąžintinų lėšų tipas netaikomas finansų inžinerijos ir visuotinių dotacijų priemonėms.

 

„Panaikintos lėšos“ – išmokėtos projekto lėšos, kurias dėl sutarties nuostatų nesilaikymo ar nustačius pažeidimą ir (ar) nutraukus sutartį projekto vykdytojas turės grąžinti pagal sprendimą ir kurios nedelsiant (tai yra nelaukiant faktinio lėšų susigrąžinimo iš projekto vykdytojo) atimamos iš kitoje teikiamoje išlaidų deklaracijoje nurodytų pripažintų deklaruotinomis EK išlaidų.

Panaikintos lėšos registruojamos pagal visus projekto finansavimo šaltinius. Šis tipas gali būti taikomas, jeigu tokį grąžintinų lėšų tipą taikyti nurodo vadovaujančioji institucija. Taikant šį tipą, turi būti pasirenkamas grąžinimo būdas „lėšų pervedimas“.

Šios lėšos visais atvejais pripažįstamos deklaruotinomis EK, kai priimamas sprendimas.

 

„Koregavimas“lėšos, susidariusios pakeitus projektui skirto finansavimo iš ES fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų intensyvumą, taip pat nustačius, kad projekto vykdytojui lėšos buvo išmokėtos kitu nei aktualioje sutartyje nustatytu intensyvumu arba išmokėtos pagal klaidingą projekto biudžeto išlaidų eilutę ir (ar) veiklą. Atlikus koregavimą, bendra koreguojamų lėšų suma turi būti lygi nuliui.

Institucija arba įgyvendinančioji institucija (jeigu ji yra asignavimų valdytoja) pildo siūlomų grąžinti lėšų formą tik suderinusi su tvirtinančiąja institucija ir gavusi jos pritarimą.

ES fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų koregavimą galima atlikti tik asignavimų valdytojui atlikus būtinus veiksmus biudžeto lėšų ataskaitose ir gavus asignavimų valdytojo patvirtinimą dėl biudžeto lėšų ataskaitų pakeitimo.

Esant šiam grąžintinų lėšų tipui, institucija ar įgyvendinančioji institucija (jeigu ji yra asignavimų valdytoja) turi užpildyti siūlomų grąžinti lėšų formą, tačiau ministerija ir (ar) kita valstybės institucija arba įgyvendinančioji institucija (jeigu ji yra asignavimų valdytoja) siūlomų grąžinti lėšų formos netvirtina įformindama tvirtinimo žyma.

Šios lėšos pripažįstamos deklaruotinomis EK, kai priimamas sprendimas.

Sąsaja su pažeidimu

Pažymima, ar grąžintinos lėšos yra susijusios su pažeidimu. Gali būti pažymėtas tik vienas variantas.

Tuo atveju, jeigu grąžintinos lėšos yra susijusios su nustatytu pažeidimu, turi būti nurodomas pažeidimo unikalus kodas. Įgyvendinant visuotinių dotacijų priemones visais atvejais žymima, kad grąžintinos lėšos nėra susijusios su pažeidimu.

 

Nustatyto pažeidimo unikalaus kodo suteikimo tvarka nurodyta Pranešimo apie pažeidimą formos pildymo instrukcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 1K-121 (Žin., 2009, Nr. 47-1886), 1.5 punkte.

Išlaidų, dėl kurių nustatomos grąžintinos lėšos, deklaravimo EK požymis

Pažymima, ar grąžintinos lėšos susijusios su (ne)deklaruotomis EK išlaidomis.

Visais atvejais, išskyrus grąžintinų lėšų tipus „Grąžinimas“, „Panaikintos lėšos“, „Koregavimas“, pasirenkamas išlaidų deklaravimo EK požymis „Nedeklaruotos EK“.

Įgyvendinant visuotinių dotacijų priemones visais atvejais pasirenkamas požymis „Nedeklaruotos EK“.

Gali būti pažymėtas tik vienas variantas.

 

7. Siūlomų grąžinti lėšų forma pagal kiekvieną grąžintinų lėšų tipą pildoma taip:

 

Pildomo lauko pavadinimas

Pildomo lauko eilės numeris

Pildymo instrukcija

Projekto biudžeto išlaidų eilutės numeris ir pavadinimas

1

Nurodomas projekto biudžeto išlaidų eilutės, pagal kurią yra grąžintinų lėšų, numeris ir pavadinimas pagal sutartį.

Įgyvendinant finansų inžinerijos priemones nurodomi SFMIS esantys duomenys.

Tuo atveju, kai grąžintinos lėšos yra pagal kelias projekto biudžeto išlaidų eilutes, grąžintinos lėšos turi būti įvedamos pagal kiekvieną projekto biudžeto išlaidų eilutę atskirai.

Pildoma, jeigu pasirenkamas grąžintinų lėšų tipas „Grąžinimas“, „Panaikintos lėšos“, „Koregavimas“.

Veiklos Nr.

2

Nurodomas projekto veiklos numeris pagal sutartį.

Įgyvendinant finansų inžinerijos priemones nurodomi SFMIS esantys duomenys.

Jeigu pagal sutartį ar, kai įgyvendinamos finansų inžinerijos priemonės, SFMIS duomenis 1 lauke nurodyta projekto biudžeto išlaidų eilutė nėra skirstoma pagal veiklas, 2 laukas „Veiklos Nr. „ nepildomas.

Tuo atveju, kai grąžintinų lėšų yra pagal tos pačios projekto biudžeto eilutės skirtingas veiklas, grąžintinos lėšos pildomos pagal kiekvieną veiklą atskirai.

Pildoma, jeigu pasirenkamas grąžintinų lėšų tipas „Grąžinimas“, „Panaikintos lėšos“, „Koregavimas“.

Bendra netinkamų finansuoti išlaidų suma, Lt

3

Nurodoma bendra netinkamų finansuoti projekto išlaidų suma, tenkanti tik 1 lauke nurodytai projekto biudžeto išlaidų eilutei ir 2 lauke nurodytai veiklai, jeigu projekto biudžeto išlaidų eilutė yra skaidoma pagal veiklas.

Pildoma, jeigu pasirenkamas grąžintinų lėšų tipas „Grąžinimas“, „Panaikintos lėšos“, „Pajamos“, „Koregavimas“.

Bendra netinkamų finansuoti išlaidų suma nurodoma litais.

Grąžintinos projekto finansavimo lėšos pagal projekto finansavimo šaltinius, Lt

ES fondo lėšos (valstybės biudžeto programos kodas)

4

Nurodoma grąžintinų projektui skirto finansavimo lėšų iš ES fondo lėšų dalis litais, apskaičiuota pagal sutartyje numatytą finansavimo intensyvumą (netaikoma, kai grąžintinų lėšų tipas yra „Palūkanos“, žr. instrukcijos 6 punkto nuostatas).

Įgyvendinant finansų inžinerijos priemones skirto finansavimo iš ES fondo lėšų dalis apskaičiuojama vadovaujantis SFMIS duomenimis.

Skliaustuose turi būti įrašomas valstybės biudžeto programos, pagal kurią ES fondo lėšos buvo išmokėtos, kodas.

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (valstybės biudžeto programos kodas)

5

Nurodoma grąžintinų projektui skirto finansavimo lėšų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų dalis litais, apskaičiuota pagal sutartyje numatytą finansavimo intensyvumą. Kai grąžintinų lėšų tipas „Palūkanos“, grąžintinos lėšos registruojamos vadovaujantis instrukcijos 6 punkto nuostatomis.

Įgyvendinant finansų inžinerijos priemones skirto finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų dalis apskaičiuojama vadovaujantis SFMIS duomenimis.

Skliaustuose turi būti įrašomas valstybės biudžeto programos, pagal kurią Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos buvo išmokėtos, kodas.

Pagrindimas

6

Nurodoma:

– lėšų grąžinimo priežastis (pvz., laiku nepradėtos įgyvendinti veiklos ir grąžinamas nepanaudotas avansas, nustatytas pažeidimas ir kt.);

– mokėjimo prašymo ir jo dalies, su kuria buvo apmokėtos išlaidos, dėl kurių siūlomos grąžinti lėšos, numeris ir apmokėjimo data;

– jei grąžintinų lėšų tipas „Palūkanos“, tai pateikiamas 5 lauke „Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos (valstybės biudžeto programos kodas)“ įregistruotos bendros sumos išskaidymas pagal ES fondų ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų veiksmų programų prioritetų įgyvendinimo priemonėms finansuoti, šaltinius, nuo kurių šios palūkanos buvo sukauptos.

Funkcinė klasifikacija

 

Nurodomas grąžintinų lėšų funkcinės klasifikacijos kodas, nurodytas mokėjimo paraiškoje valstybės iždui.

Įgyvendinant finansų inžinerijos priemones grąžintinų lėšų funkcinės klasifikacijos kodas nurodomas vadovaujantis SFMIS duomenimis.

Ekonominė klasifikacija

 

Nurodomas grąžintinų lėšų ekonominės klasifikacijos kodas, nurodytas mokėjimo paraiškoje valstybės iždui.

Įgyvendinant finansų inžinerijos priemones grąžintinų lėšų ekonominės klasifikacijos kodas nurodomas vadovaujantis SFMIS duomenimis.

Tuo atveju, jeigu grąžintinoms lėšoms negali būti skirta projekto biudžeto eilutė ir 1 laukas „Projekto biudžeto išlaidų eilutės numeris ir pavadinimas“ nepildomas, tai ir šis laukas nepildomas, išskyrus atvejus, jeigu pasirenkamas grąžintinų lėšų tipas „Avanso grąžinimas“.

 

_________________