LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS IR
LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL PROFESINIO ORIENTAVIMO STRATEGIJOS ĮGYVENDINIMO PLANO TVIRTINIMO
2004 m. kovo 23 d. Nr. ISAK-415/A1-71
Vilnius
Įgyvendindami švietimo ir mokslo ministro ir socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. lapkričio 19 d. įsakymą Nr. ISAK-1653/A1-180:
2. Pavedame šio įsakymo vykdymo koordinavimą ir kontrolę Švietimo ir mokslo ministerijos sekretoriui Alvydui Puodžiukui ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sekretoriui Valdui Rupšiui.
PATVIRTINTA
PROFESINIO ORIENTAVIMO STRATEGIJOS ĮGYVENDINIMO PLANAS
Prioritetas
|
Tikslas |
Priemonė |
Vykdymo terminas |
Vykdytojai |
1. Sukurti profesinio orientavimo |
1.1. reglamentuoti profesinio orientavimo sistemos |
1.1.1. parengti Lietuvos Respublikos švietimo, profesinio mokymo, aukštojo mokslo, neformaliojo suaugusiųjų švietimo, bedarbių rėmimo ir kitų įstatymų naujas redakcijas ar pataisas |
2004 m. |
Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
teisinę bazę |
dalyvių veiksmus |
1.1.2. parengti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, reglamentuojančius profesinio orientavimo funkcijas vykdančių valstybės institucijų ir savivaldybių administracijų funkcijas, atsakomybę ir teises |
2004 m. |
Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija
|
1.1.3. parengti ministerijų teisės aktus, reglamentuojančius profesinio orientavimo sistemos dalyvių teises ir paslaugų teikėjų funkcijas ir atsakomybę |
2004 m. |
Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
||
1.1.4. parengti profesinio informavimo taškų (PIT) ir profesinio orientavimo centrų (POC) bendruosius nuostatus ir jų akreditavimo tvarkas |
2004 m. |
Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba, Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai |
||
2. Tobulinti profesinio orientavimo metodiką |
2.1. parengti vaikus ir jaunimą teisingai pasirinkti tolesnį mokymosi kelią |
2.1.1. parengti profesinio ugdymo karjeros planavimo gebėjimų ugdymo mokomąsias programas bendrojo lavinimo mokykloms |
2004 m. |
Švietimo ir mokslo ministerija |
2.1.2. parengti profesinio informavimo taškų aprūpinimo informacine ir metodine medžiaga standartą |
2004 m. |
Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai |
||
2.1.3. organizuoti profesinio tinkamumo testų bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo dalyviams parengimą ir jų taikymą profesinio orientavimo centruose |
2004 m. |
Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba |
||
2.1.4. organizuoti profesinio orientavimo ir informavimo metodinių rekomendacijų mokytojams, profesijos patarėjams ir socialiniams pedagogams, psichologams, dirbantiems bendrojo lavinimo ir profesinėse mokyklose, parengimą |
2004 m. |
Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba, Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai |
||
2.1.5. organizuoti profesinio orientavimo programų parengimą „iškritusiems“ iš bendrojo lavinimo mokyklų asmenims |
2004 m. |
Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba |
||
2.2. teikti kokybiškas profesinio |
2.2.1. organizuoti profesinio orientavimo centrų aprūpinimo informacine ir metodine medžiaga standarto parengimą |
2004 m. |
Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba |
|
orientavimo paslaugas visiems gyventojams |
2.2.2. organizuoti profesinio orientavimo programų ir metodikų masinio darbuotojų atleidimo iš darbo atvejais, bankrutuojančių įmonių darbuotojams ir socialiai pažeidžiamų grupių asmenims, rengimo ir aprobavimą tvarką |
2005 m. |
Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba |
|
|
|
2.2.3. parengti profesinio orientavimo paslaugų teikimo profesinio orientavimo centruose standartą |
2005 m. |
Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba |
2.2.4. organizuoti psichologinio tyrimo metodikų įsigijimą ir adaptavimą |
2005 m. |
Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba |
||
2.2.5. parengti psichologinio tyrimo metodikų taikymo profesinio orientavimo centruose standartą |
2005 m. |
Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba |
||
3. Plėtoti profesinio orientavimo personalo rengimo sistemą |
3.1. parengti šiuolaikinius reikalavimus atitinkančius profesinio orientavimo specialistus |
3.1.1. įtraukti į Lietuvos profesijų klasifikatorių profesijos patarėjo ir profesijos konsultanto aprašus |
2004 m. |
Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba |
3.1.2. organizuoti profesijos patarėjų ir konsultantų profesijų standartų parengimą |
2005 m. |
Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba, Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai |
||
3.1.3. organizuoti profesijos patarėjų ir konsultantų kvalifikacijos tobulinimo programų parengimą |
2005 m. |
Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba, Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai |
||
3.1.4. organizuoti profesinio orientavimo centruose ir profesinio informavimo taškuose dirbančių specialistų kvalifikacijos tobulinimą ar perkvalifikavimą |
nuo 2005 m. |
Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba, Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai |
||
3.1.5. rengti universitetuose ir kolegijose profesijos konsultantus, įtraukti į pedagogų, socialinių pedagogų mokymo programą profesinio orientavimo kursą |
nuo 2005 m. |
Švietimo ir mokslo ministerija |
||
3.1.6. organizuoti profesijos patarėjo ir profesijos konsultanto etikos kodeksų parengimą |
2005 m. |
Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba, Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai |
||
4. Tobulinti profesinio orientavimo planavimo ir koordinavimo sistemą |
4.1. planingai vykdyti ir plėtoti profesinio orientavimo veiklą |
4.1.1. parengti profesinio orientavimo planavimo metodines rekomendacijas |
2004 m. |
Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
4.1.2. parengti profesinio orientavimo planavimui reikalingos informacijos gavimo tvarką |
2004 m. |
Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
||
4.1.3. parengti socialinių partnerių ir visuomeninių organizacijų (tarybų, komisijų) veiklos profesinio orientavimo srityje rekomendacijas |
2004 m. |
Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba, Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai
|
||
5. Plėtoti profesinio orientavimo infrastruktūrą |
5.1. teikti profesinio orientavimo paslaugas kiekvienos savivaldybės teritorijoje |
5.1.1. įsteigti profesinio informavimo taškus ir aprūpinti juos reikiama įranga: |
2005 m. |
Švietimo ir mokslo ministerija, savivaldybių administracijos |
20 taškų |
2003 m. |
|
||
100 taškų |
2004 m. |
|
||
300 taškų |
2005 m. |
|
||
300 taškų |
2006 m. |
|
||
5.1.2. parengti akreditacijai teritorines darbo rinkos mokymo ir konsultavimo tarnybas ir jų padalinius profesinio orientavimo centrų funkcijoms vykdyti: 10 tarnybų ir padalinių (Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys, Alytus, Tauragė, Naujoji Akmenė, Utena, Ignalina) |
2004 m. |
Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba |
||
|
|
5.1.3. organizuoti poreikių ir galimybių steigti profesinio orientavimo centrus kitose 50 savivaldybių monitoringą |
2004 m. |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba |
5.1.4. organizuoti profesinio orientavimo centrų steigimą ir aprūpinimą reikiama įranga: kasmet po 10 centrų |
2009 m. |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
||
|
|
5.1.5. organizuoti profesinio orientavimo centrų akreditavimą |
nuo 2005 m. |
Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba |
|
5.2. aprūpinti profesinio informavimo taškus ir profesinio orientavimo centrus veiklai reikalingomis priemonėmis ir mokyti personalą |
5.2.1. Įsteigti Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyboje padalinį, atsakingą už profesinio orientavimo funkcijų įgyvendinimą ir koordinavimą |
2004 m. |
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
5.2.2. Įsteigti Respublikiniuose moksleivių techninės kūrybos rūmuose padalinį, atsakingą už profesinio informavimo funkcijų įgyvendinimą ir koordinavimą |
2004 m. |
Švietimo ir mokslo ministerija |
||
5.2.3. įsteigti Lietuvos profesinio orientavimo tarybą, parengti jos nuostatus, darbo reglamentą |
2004 m. |
Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
||
5.2.4. rengti akredituotų profesinio informavimo taškų ir profesinio orientavimo centrų aprūpinimo informacine bei metodine literatūra bei profesijos patarėjų ir konsultantų kvalifikacijos tobulinimo metinius planus ir juos vykdyti |
nuo 2005 m. |
Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba, Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai |
||
|
5.3. teikti profesinio orientavimo veiklai reikalingą informaciją kompiuterių tinklais |
5.3.1. sukurti Atvirą informavimo, konsultavimo ir orientavimo sistemą (AIKOS) |
2005 m. |
Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Statistikos departamentas prie LRV |
5.3.2. parengti profesinio orientavimo informacijos sklaidos metodines rekomendacijas |
2005 m. |
Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba, Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai
|
||
5.3.3. sukurti prieigą interneto tinkluose prie AIKOS duomenų: |
2009 m. |
Švietimo ir mokslo ministerija, |
||
pagrindinėse ir vidurinėse bendrojo lavinimo bei profesinėse mokyklose |
2005 m. |
Savivaldybių administracijos, |
||
pradinėse mokyklose |
2007 m. |
Informacinės visuomenės plėtros |
||
papildomojo ugdymo įstaigose |
2009 m. |
komitetas prie LRV |
||
5.3.4. prisijungti prie vieningos Europos profesinio orientavimo informacinės sistemos |
2005 m. |
Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
||
5.3.5. parengti iš nuosekliosios švietimo sistemos „iškritusių“ asmenų nukreipimo į profesinio orientavimo centrus tvarką ir kompiuterizuoti duomenų teikimą centrams |
2005 m. |
Švietimo ir mokslo ministerija |
||
6. Tobulinti profesinio orientavimo finansavimo sistemą |
6.1. finansuoti profesinio orientavimo veiklą |
6.1.1. parengti profesinio orientavimo sistemos finansavimo iš valstybės ir savivaldybių biudžetų, fondų, darbdavių bei privačių asmenų lėšų tvarką ir metodines rekomendacijas |
2004 m. |
Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
6.1.2. parengti profesinio informavimo taškų ir profesinio orientavimo centrų paslaugų teikimo, techninio aprūpinimo ir finansavimo normatyvus |
2005 m. |
Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba, Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai |
||
|
6.1.3. rengti profesinio informavimo ir profesinio orientavimo programas kiekvieniems metams |
nuo 2005 m. |
Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
|
7. Plėtoti profesinio orientavimo veiklos audito sistemą |
7.1. pasiekti, kad būtų veiksmingai teikiamos kokybiškos profesinio orientavimo paslaugos |
7.1.1. parengti profesinio informavimo taškų ir profesinio orientavimo centrų vidaus audito bendruosius reglamentus |
2005 m. |
Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba, Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai |
7.1.2. parengti profesinio informavimo taškų ir profesinio orientavimo centrų išorės audito reglamentus ir audito rezultatų įtakos tvarką taškų ir centrų finansavimui pagal profesinio informavimo ir profesinio orientavimo programas |
2006 m. |
Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija |
______________