LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS IR

LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PROFESINIO ORIENTAVIMO STRATEGIJOS ĮGYVENDINIMO PLANO TVIRTINIMO

 

2004 m. kovo 23 d. Nr. ISAK-415/A1-71

Vilnius

 

 

Įgyvendindami švietimo ir mokslo ministro ir socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. lapkričio 19 d. įsakymą Nr. ISAK-1653/A1-180:

1. Tvirtiname Profesinio orientavimo strategijos įgyvendinimo planą (pridedama).

2. Pavedame šio įsakymo vykdymo koordinavimą ir kontrolę Švietimo ir mokslo ministerijos sekretoriui Alvydui Puodžiukui ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sekretoriui Valdui Rupšiui.

 

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                            ALGIRDAS MONKEVIČIUS

 

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRĖ                           VILIJA BLINKEVIČIŪTĖ


 

PATVIRTINTA

 

PROFESINIO ORIENTAVIMO STRATEGIJOS ĮGYVENDINIMO PLANAS

 

 

Prioritetas

 

 

Tikslas

 

Priemonė

 

Vykdymo terminas

 

Vykdytojai

1. Sukurti profesinio orientavimo

1.1. reglamentuoti profesinio orientavimo sistemos

1.1.1. parengti Lietuvos Respublikos švietimo, profesinio mokymo, aukštojo mokslo, neformaliojo suaugusiųjų švietimo, bedarbių rėmimo ir kitų įstatymų naujas redakcijas ar pataisas

2004 m.

Švietimo ir mokslo ministerija,

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

teisinę bazę

dalyvių veiksmus

1.1.2. parengti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, reglamentuojančius profesinio orientavimo funkcijas vykdančių valstybės institucijų ir savivaldybių administracijų funkcijas, atsakomybę ir teises

2004 m.

Švietimo ir mokslo ministerija,

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

1.1.3. parengti ministerijų teisės aktus, reglamentuojančius profesinio orientavimo sistemos dalyvių teises ir paslaugų teikėjų funkcijas ir atsakomybę

2004 m.

Švietimo ir mokslo ministerija,

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

1.1.4. parengti profesinio informavimo taškų (PIT) ir profesinio orientavimo centrų (POC) bendruosius nuostatus ir jų akreditavimo tvarkas

2004 m.

Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba,

Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai

2. Tobulinti profesinio

orientavimo metodiką

2.1. parengti vaikus ir jaunimą teisingai

pasirinkti tolesnį mokymosi kelią

2.1.1. parengti profesinio ugdymo karjeros planavimo gebėjimų ugdymo mokomąsias programas bendrojo lavinimo mokykloms

2004 m.

Švietimo ir mokslo ministerija

2.1.2. parengti profesinio informavimo taškų aprūpinimo informacine ir metodine medžiaga standartą

2004 m.

Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai

2.1.3. organizuoti profesinio tinkamumo testų bendrojo ugdymo ir profesinio mokymo dalyviams parengimą ir jų taikymą profesinio orientavimo centruose

2004 m.

Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba

2.1.4. organizuoti profesinio orientavimo ir informavimo metodinių rekomendacijų mokytojams, profesijos patarėjams ir socialiniams pedagogams, psichologams, dirbantiems bendrojo lavinimo ir profesinėse mokyklose, parengimą

2004 m.

Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba,

Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai

2.1.5. organizuoti profesinio orientavimo programų parengimą „iškritusiems“ iš bendrojo lavinimo mokyklų asmenims

2004 m.

Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba

2.2. teikti kokybiškas profesinio

2.2.1. organizuoti profesinio orientavimo centrų aprūpinimo informacine ir metodine medžiaga standarto parengimą

2004 m.

Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba

orientavimo paslaugas visiems gyventojams

2.2.2. organizuoti profesinio orientavimo programų ir metodikų masinio darbuotojų atleidimo iš darbo atvejais, bankrutuojančių įmonių darbuotojams ir socialiai pažeidžiamų grupių asmenims, rengimo ir aprobavimą tvarką

2005 m.

Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba

 

 

2.2.3. parengti profesinio orientavimo paslaugų teikimo profesinio orientavimo centruose standartą

2005 m.

Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba

2.2.4. organizuoti psichologinio tyrimo metodikų įsigijimą ir adaptavimą

2005 m.

Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba

2.2.5. parengti psichologinio tyrimo metodikų taikymo profesinio orientavimo centruose standartą

2005 m.

Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba

3. Plėtoti profesinio

orientavimo personalo

rengimo sistemą

3.1. parengti šiuolaikinius

reikalavimus atitinkančius

profesinio orientavimo specialistus

3.1.1. įtraukti į Lietuvos profesijų klasifikatorių profesijos patarėjo ir profesijos konsultanto aprašus

2004 m.

Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba

3.1.2. organizuoti profesijos patarėjų ir konsultantų profesijų standartų parengimą

2005 m.

Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba,

Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai

3.1.3. organizuoti profesijos patarėjų ir konsultantų kvalifikacijos tobulinimo programų parengimą

2005 m.

Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba,

Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai

3.1.4. organizuoti profesinio orientavimo centruose ir profesinio informavimo taškuose dirbančių specialistų kvalifikacijos tobulinimą ar perkvalifikavimą

nuo

2005 m.

Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba,

Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai

3.1.5. rengti universitetuose ir kolegijose profesijos konsultantus,

įtraukti į pedagogų, socialinių pedagogų mokymo programą profesinio orientavimo kursą

nuo

2005 m.

Švietimo ir mokslo ministerija

3.1.6. organizuoti profesijos patarėjo ir profesijos konsultanto etikos kodeksų parengimą

2005 m.

Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba,

Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai

4. Tobulinti profesinio

orientavimo planavimo ir

koordinavimo sistemą

4.1. planingai vykdyti ir plėtoti profesinio

orientavimo veiklą

4.1.1. parengti profesinio orientavimo planavimo metodines rekomendacijas

2004 m.

Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

4.1.2. parengti profesinio orientavimo planavimui reikalingos informacijos gavimo tvarką

2004 m.

Švietimo ir mokslo ministerija, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

4.1.3. parengti socialinių partnerių ir visuomeninių organizacijų (tarybų, komisijų) veiklos profesinio orientavimo srityje rekomendacijas

2004 m.

Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba,

Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai

 

5. Plėtoti profesinio

orientavimo

infrastruktūrą

5.1. teikti profesinio orientavimo

paslaugas kiekvienos

savivaldybės

teritorijoje

5.1.1. įsteigti profesinio informavimo taškus ir aprūpinti juos reikiama įranga:

2005 m.

Švietimo ir mokslo ministerija,

savivaldybių administracijos

20 taškų

2003 m.

 

100 taškų

2004 m.

 

300 taškų

2005 m.

 

300 taškų

2006 m.

 

5.1.2. parengti akreditacijai teritorines darbo rinkos mokymo ir konsultavimo tarnybas ir jų padalinius profesinio orientavimo centrų funkcijoms vykdyti:

10 tarnybų ir padalinių (Vilnius, Kaunas, Klaipėda, Šiauliai, Panevėžys, Alytus, Tauragė, Naujoji Akmenė, Utena, Ignalina)

 

2004 m.

 

Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba

 

 

5.1.3. organizuoti poreikių ir galimybių steigti profesinio orientavimo centrus kitose 50 savivaldybių monitoringą

2004 m.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba

5.1.4. organizuoti profesinio orientavimo centrų steigimą ir aprūpinimą reikiama įranga:

kasmet po 10 centrų

2009 m.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

 

5.1.5. organizuoti profesinio orientavimo centrų akreditavimą

nuo

2005 m.

Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba

 

5.2. aprūpinti profesinio

informavimo taškus ir profesinio orientavimo centrus veiklai reikalingomis priemonėmis ir mokyti personalą

5.2.1. Įsteigti Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyboje padalinį, atsakingą už profesinio orientavimo funkcijų įgyvendinimą ir koordinavimą

2004 m.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

5.2.2. Įsteigti Respublikiniuose moksleivių techninės kūrybos rūmuose padalinį, atsakingą už profesinio informavimo funkcijų įgyvendinimą ir koordinavimą

2004 m.

Švietimo ir mokslo ministerija

5.2.3. įsteigti Lietuvos profesinio orientavimo tarybą, parengti jos nuostatus, darbo reglamentą

2004 m.

Švietimo ir mokslo ministerija,

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

5.2.4. rengti akredituotų profesinio informavimo taškų ir profesinio orientavimo centrų aprūpinimo informacine bei metodine literatūra bei profesijos patarėjų ir konsultantų kvalifikacijos tobulinimo metinius planus ir juos vykdyti

nuo

2005 m.

Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba,

Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai

 

5.3. teikti profesinio orientavimo veiklai reikalingą

informaciją kompiuterių tinklais

5.3.1. sukurti Atvirą informavimo, konsultavimo ir orientavimo sistemą (AIKOS)

2005 m.

Švietimo ir mokslo ministerija,

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija,

Statistikos departamentas prie LRV

5.3.2. parengti profesinio orientavimo informacijos sklaidos metodines rekomendacijas

2005 m.

Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba,

Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai

 

5.3.3. sukurti prieigą interneto tinkluose prie AIKOS duomenų:

2009 m.

Švietimo ir mokslo ministerija,

pagrindinėse ir vidurinėse bendrojo lavinimo bei profesinėse mokyklose

2005 m.

Savivaldybių administracijos,

pradinėse mokyklose

2007 m.

Informacinės visuomenės plėtros

papildomojo ugdymo įstaigose

2009 m.

komitetas prie LRV

5.3.4. prisijungti prie vieningos Europos profesinio orientavimo informacinės sistemos

2005 m.

Švietimo ir mokslo ministerija,

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

5.3.5. parengti iš nuosekliosios švietimo sistemos „iškritusių“ asmenų nukreipimo į profesinio orientavimo centrus tvarką ir kompiuterizuoti duomenų teikimą centrams

2005 m.

Švietimo ir mokslo ministerija

6. Tobulinti profesinio orientavimo finansavimo

sistemą

6.1. finansuoti profesinio orientavimo veiklą

6.1.1. parengti profesinio orientavimo sistemos finansavimo iš valstybės ir savivaldybių biudžetų, fondų, darbdavių bei privačių asmenų lėšų tvarką ir metodines rekomendacijas

2004 m.

Švietimo ir mokslo ministerija,

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

6.1.2. parengti profesinio informavimo taškų ir profesinio orientavimo centrų paslaugų teikimo, techninio aprūpinimo ir finansavimo normatyvus

2005 m.

Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba,

Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai

 

6.1.3. rengti profesinio informavimo ir profesinio orientavimo programas kiekvieniems metams

nuo

2005 m.

Švietimo ir mokslo ministerija,

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

7. Plėtoti profesinio orientavimo veiklos audito

sistemą

7.1. pasiekti, kad būtų veiksmingai teikiamos kokybiškos profesinio

orientavimo paslaugos

7.1.1. parengti profesinio informavimo taškų ir profesinio orientavimo centrų vidaus audito bendruosius reglamentus

2005 m.

Lietuvos darbo rinkos mokymo tarnyba,

Respublikiniai moksleivių techninės kūrybos rūmai

7.1.2. parengti profesinio informavimo taškų ir profesinio orientavimo centrų išorės audito reglamentus ir audito rezultatų įtakos tvarką taškų ir centrų finansavimui pagal profesinio informavimo ir profesinio orientavimo programas

2006 m.

Švietimo ir mokslo ministerija,

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

 

______________