LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL VALSTYBINĖS REIKŠMĖS KELIŲ VERTĖS IR JOS KITIMO SKAIČIAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2000 m. gegužės 26 d. Nr. 156
Vilnius
Siekdamas, kad kelius prižiūrinčios valstybės įmonės vienodai skaičiuotų valstybinės reikšmės automobilių kelių ir jų statinių vertę, jos kitimą bei teisingai tvarkytų kelių ir statinių vertės apskaitą:
3. Įsakymo vykdymo kontrolę pavedu Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos.
PATVIRTINTA
susisiekimo ministro
2000 05 26 įsakymas Nr. 156
VALSTYBINĖS REIKŠMĖS KELIŲ VERTĖS IR JOS KITIMO SKAIČIAVIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybinės reikšmės kelių vertės ir jos kitimo skaičiavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja valstybinės reikšmės kelių (toliau – kelių) vertės ir jos kitimo apskaitos tvarką.
2. Taisyklės parengtos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 30 d. nutarimą Nr. 955 „Dėl ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) skaičiavimo ir jo remonto darbų apskaitos tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 69-2011), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. kovo 5 d. nutarimą Nr. 248 „Dėl ilgalaikio materialiojo turto eksploatavimo, remonto ir rekonstravimo sąnaudų pripažinimo mažinančiomis bendrąsias pajamas tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 23-663), Lietuvos Respublikos ūkio ir finansų ministrų 1999 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 428 patvirtintus „Ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto nusidėvėjimo (amortizacijos) maksimalius ekonominius normatyvus“ (Žin., 2000, Nr. 1-17), Lietuvos Respublikos statybos ir urbanistikos ministerijos organizacinį tvarkomąjį statybos techninį reglamentą STR 1.01.02:1997 „Statinio statybos ir priežiūros darbų rūšys“ (Žin., 1997, Nr. 31-778), Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1998 m. lapkričio 2 d. įsakymu Nr. 426 patvirtintą „Automobilių kelių tiesimo ir priežiūros darbų klasifikaciją“, Lietuvos Respublikos statybos ir urbanistikos ministro ir susisiekimo ministro 1996 m. balandžio 2 d. įsakymu Nr. 42/121 patvirtintas „Automobilių kelių projektavimo normas ir taisykles PNT-K 95“ ir kitus teisės aktus.
3. Taisyklėse vartojami terminai:
3.1. kelias – tai inžinerinis statinys, skirtas nustatytų gabaritų ir masės transporto priemonių bei pėsčiųjų eismui;
3.2. kelio elementas – kelio arba kelio statinio dalis, kuriai skaičiuojami individualūs darbų kiekiai ir darbų kainos bei taikomi individualūs priežiūros kokybės reikalavimai;
3.3. normatyvinė vertė – kelio tiesimo ar kelio statinio statybos darbų, atliktų 1997-1999 metais, vidutinė kaina be pridėtinės vertės mokesčio;
3.4. kelio tiesimas – tai naujo kelio, miesto (miestelio) aplinkkelio su visais kelio elementais tiesimas, tilto (viaduko) ar kitokio kelio statinio statyba, buvusio statinio atstatymas;
3.5. kelio, tilto (viaduko) rekonstravimas – tai statybos rūšis, kai iš esmės pertvarkomas esamas statinys;
3.6. kelio taisymas, tilto (viaduko) remontas – statybinė veikla, kai pagal statybos normatyvinių dokumentų reikalavimus iš dalies arba visiškai atkuriama statinio ar jo dalies techninė būklė arba pagerinamos statinio naudojimo savybės;
4. Taisyklės taikomos kelių vertei, kelių nusidėvėjimui skaičiuoti, keliuose atliktų darbų vertės apskaitai, perduodamų ar nurašomų kelio atkarpų vertei ir nusidėvėjimui nustatyti, skaidomų į atkarpas kelių vertei nustatyti. Taisyklės netaikomos keičiant kelių nuosavybės formą iš valstybės į privačią, keliams, nutiestiems koncesiniais pagrindais, organizuojant kelių tvarkymą ar priežiūrą pagal ilgalaikes sutartis.
II. KELIŲ VERTĖS NUSTATYMAS
5. Kelių vertę sudaro kelių, kelių statinių ir įrenginių, avarinių ryšio linijų, želdinių įrengimo darbų komplekso kaina:
6. Normatyvinės vertės sudarytos, atsižvelgiant į:
7. Nustatant skirtingų lygių sankryžų normatyvinę vertę, įvertinama:
8. Skaičiuojant tiltų ir viadukų, kurių ilgis yra 25 m ir daugiau, normatyvinę vertę, atsižvelgiama į medžiagą, iš kurios jie pagaminti.
9. Normatyvinės vertės pateikiamos:
10. Nustatant objektų vertę konkrečiomis sąlygomis, naudojami pataisos koeficientai:
K1 – vietovės reljefo sudėtingumo (I kategorija K1=1, II kategorija K1=1,1. Vietovės reljefo sudėtingumo kategorija sutampa su administracinių rajonų ribomis. I kategorijai priskirti Akmenės, Anykščių, Biržų, Jonavos, Joniškio, Jurbarko, Kaišiadorių, Kauno, Kėdainių, Klaipėdos, Kretingos, Kupiškio, Marijampolės, Pakruojo, Panevėžio, Pasvalio, Radviliškio, Raseinių, Rokiškio, Šakių, Šiaulių, Šilutės, Širvintų, Tauragės, Ukmergės, Vilkaviškio rajonai. II kategorijai priskirti Alytaus, Ignalinos, Kelmės, Lazdijų, Mažeikių, Molėtų, Plungės, Prienų, Skuodo, Šalčininkų, Šilalės, Švenčionių, Telšių, Trakų, Utenos, Varėnos, Vilniaus, Zarasų rajonai);
K2 – žemės sankasų ir važiuojamųjų dalių normatyvinių bei faktinių pločių skirtumo įvertinimo. Koeficientas K2 skaičiuojamas pagal formulę:
čia:
– žemės sankasos faktinio ir normatyvinio pločių santykis;
– važiuojamosios dalies faktinio ir normatyvinio pločių santykis;
... – kelio lyginamųjų dalių vertės rodikliai (atitinkamai: žemės sankasos su paruošiamaisiais ir rekultivacijos darbais – C1, kelio statinių – C2, kelio dangos konstrukcijos – C3, vieno lygio sankryžų – C4 ir transporto aptarnavimo statinių bei įrenginių – C5) (1 lentelė):
1 lentelė
Kelio lyginamosios dalys |
Kelio kategorija |
|||||||||
|
AI, BI |
AII, BII, CII |
AIII, BIII, CIII |
AIV, BIV, CIV |
AV |
|||||
|
Vietovės reljefo sudėtingumo kategorija |
|||||||||
|
I |
II |
I |
II |
I |
II |
I |
II |
I |
II |
Žemės sankasa C1 |
0,24 |
0,30 |
0,25 |
0,28 |
0,22 |
0,28 |
0,26 |
0,35 |
0,34 |
0,39 |
Kelio statiniai: tiltai iki 25 m, pralaidos, latakai, drenažo įrenginiai ir kt. C2 |
0,15 |
0,15 |
0,12 |
0,15 |
0,08 |
0,13 |
0,09 |
0,14 |
0,11 |
0,12 |
Kelio dangos konstrukcija C3 |
0,51 |
0,46 |
0,52 |
0,47 |
0,60 |
0,50 |
0,56 |
0,43 |
0,49 |
0,43 |
Vieno lygio sankryžos C4 |
0,03 |
0,03 |
0,04 |
0,04 |
0,05 |
0,03 |
0,04 |
0,03 |
0,02 |
0,02 |
Transporto aptarnavimo statiniai ir įrenginiai: ženklai, atitvarai, apsauga nuo užpustymo, želdiniai, poilsio įrenginiai ir kt. C5 |
0,07 |
0,06 |
0,07 |
0,06 |
0,05 |
0,06 |
0,05 |
0,05 |
0,04 |
0,04 |
11. Įvertinant konkrečias vietovės sąlygas, kelio vertė P (be kelio statinių – tiltų ir viadukų, kurių ilgis yra 25 m ir daugiau, ir skirtingo lygių sankryžų) Lt, skaičiuojama pagal formulę:
čia:
K1 ir K2 – reljefo sudėtingumo ir kelio pločio pataisos koeficientai;
L ir Cp – kelio ilgis, km, ir normatyvinė 1 km kelio vertė, Lt (2 lentelė).
2 lentelė
Kelio kategorija |
Kelio dangos konstrukcijos klasė |
Sankasos plotis, m |
Kelio dangos plotis, m, įskaitant kraštines juostas |
Normatyvinė 1 km kelio vertė Cp, tūkst. Lt |
AI |
I |
29,5 |
22,5 |
3034 |
AII, BI |
I |
27,5 |
18,5 |
2617 |
AII, BII, CII |
II |
15,0 |
9,0 |
1169 |
AII, BII, CII |
II |
12,0 |
8,0 |
677 |
AIII, BIII, CIII |
III |
12,0 |
8,0 |
616 |
AIV, BIV, CIV |
IV |
10,0 |
7,0 |
370 |
AV |
V |
8,0 |
6,0 |
308 |
AV |
VI |
8,0 |
6,0 |
245 |
AV* |
VI |
8,0 |
6,0 |
185 |
12. Tiltų ir viadukų, ilgesnių už 25 m, normatyvinė vertė T, Lt, skaičiuojama pagal formulę:
čia:
TN – tilto horizontalaus paviršiaus 1 m2 normatyvinė vertė, Lt (3 lentelė);
R – horizontalaus tilto paviršiaus plotas, m2.
Tilto ilgis – atstumas tarp išorinių ramtų briaunų arba tarp perdangų galų, kai ramtų nėra, m.
Tilto plotis – skersinis atstumas tarp tilto kraštų, m.
13. Skirtingų lygių sankryžų vertė S, Lt, skaičiuojama pagal formulę:
čia:
SN – skirtingų lygių sankryžos normatyvinė vertė, Lt (4 lentelė);
K2 – koeficientas, įvertinantis žemės sankasų ir važiuojamųjų dalių pločių skirtumus (žr. 11 punktą).
III 2400
_______________________________________________________________________________
Pastaba: IV ir V kategorijos kertami keliai prilyginami III kategorijai.
III. VERTĘ DIDINANTYS, NUSIDĖVĖJIMĄ MAŽINANTYS IR VERTĖS NEKEIČIANTYS DARBAI
15. Skirstymas į kelio elementus Taisyklėse sutampa su skirstymu, pateiktu „Automobilių kelių priežiūros ir remonto ekonominiuose normatyvuose EN-98“ [Automobilių kelių priežiūros valdymo sistema KPVS. Automobilių kelių priežiūros normatyvai PN-96. Automobilių kelių priežiūros darbų atlikimo technologija DT-96. Automobilių kelių priežiūros ir remonto ekonominiai normatyvai EN-98. VĮ Transporto ir kelių tyrimo institutas. Kaunas, 1998].
16. Kelio elementų, priskirtų ilgalaikiam materialiajam turtui, sąrašas pateiktas 5 lentelėje.
5 lentelė
Nr. |
Kelio elementas |
Elemento sudėtinės dalys |
1. |
Žemės sankasa |
1.1. Skiriamoji juosta |
|
|
1.2. Šlaitai |
|
|
1.3. Grioviai |
|
|
1.4. Šalikelės |
2. |
Važiuojamoji dalis |
2.1. Asfaltbetonio dangos |
|
|
2.2. Cemento (betono) dangos |
|
|
2.3. Juodos skaldos (permerktos) dangos |
|
|
2.4. Grindiniai |
|
|
2.5. Žvyro, žvyro-skaldos dangos (žvyrkeliai) |
3. |
Kelkraščiai |
3.1. Kelkraščiai iš asfaltbetonio |
|
|
3.2. Kelkraščiai iš biriųjų mineralinių medžiagų |
|
|
3.3. Kelkraščiai (kelkraščių dalys), apželdinti veja |
4. |
Vandens nuleidimo įrenginiai |
4.1. Pralaidos |
|
|
4.2. Įtekamieji ir ištekamieji pralaidų grioviai |
|
|
4.3. Drenažas, kanalizacija, šulinėliai |
|
|
4.4. Greitvietės, latakai |
5. |
Kelių pastatai ir inžinerinė įranga |
5.1. Peronai keleiviams įlipti ir išlipti |
|
|
5.2. Saugumo salelės, padengtos veja |
|
|
5.3. Saugumo salelės, padengtos kieta danga |
|
|
5.4. Poilsio aikštelės |
|
|
5.5. Autobusų stotelių paviljonai, poilsio aikštelių pavėsinės |
|
|
5.6. Tualetai |
|
|
5.7. Šiukšlių dėžės |
|
|
5.8. Lauko baldai |
|
|
5.9. Tilteliai, laiptai, liepteliai |
|
|
5.10. Šuliniai, šaltiniai |
6. |
Kelio ženklai |
6.1. Salelės |
|
|
6.2. Pamatai |
|
|
6.3. Atramos |
|
|
6.4. Ženklai |
7. |
Apsauginiai atitvarai |
7.1. Sijiniai, trosiniai, parapetiniai atitvarai |
|
|
7.2. Priešakinantys atitvarai |
8. |
Apsauga nuo sniego ir triukšmo |
8.1. Tvoros |
|
|
8.2. Triukšmą slopinančios sienutės |
9. |
Želdiniai |
9.1. Medžiai, krūmai, gyvatvorės |
|
|
9.2. Gėlynai |
10. |
Pėsčiųjų ir dviračių takai |
10.1. Takai su asfaltbetonio, betono plytelių, žvyro danga |
11. |
Tiltai, viadukai |
11.1. Tiltų, viadukų važiuojamoji dalis |
|
|
11.2. Šalitilčiai |
|
|
11.3. Apsauginiai atitvarai |
|
|
11.4. Turėklai |
|
|
11.5. Potiltė, kūgiai |
|
|
11.6. Važiuojamoji dalis po tuneliniais viadukais |
12. |
Nuovažos |
12.1. Nuovažos į sodybas, laukus |
13. |
Kelio įrenginiai |
13.1. Kelio apšvietimo įrenginiai ant metalinių ir gelžbetoninių atramų |
|
|
13.2. Kelio eismo kontrolės, apskaitos ir valdymo priemonės |
17. Tiesiant, rekonstruojant, remontuojant ir prižiūrint kelius atliekami daugialypiai darbai. Darbų rūšys yra šios:
18. Rekonstravimo darbams priskiriami darbai, kai:
18.1. keičiami kelio plano, išilginio profilio parametrai pagal galiojančių statybos normatyvinių dokumentų reikalavimus;
18.3. rengiama nauja kelio dangos konstrukcija, kelias platinamas, esama konstrukcija pagal galimybes panaudojama kaip pagrindas;
19. Tiesimo ir rekonstravimo darbai priskiriami vertę didinantiems darbams neatsižvelgiant į jų vertę.
20. Taisymo (remonto) darbams priskiriami darbai, kai:
20.2. atstatomos esamos ir keičiamos naujomis vandens pralaidos, drenavimo įrenginiai, greitvietės, latakai, atraminės sienutės;
20.6. įrengiamos nedulkančios kelių dangos, panaudojant bitumines rišamąsias medžiagas (permerkimas, sumaišymas kelyje, stabilizavimas, pagrindo-dangos sluoksnio asfaltbetonis);
20.11. pertvarkomos sankryžos, įgyvendinamos eismo saugumo gerinimo priemonės (eismo reguliavimo salelės, atitvarai, kalneliai);
21. Taisymo (remonto) darbai, jeigu remonto vertė viršija 50 procentų taisomos atkarpos (ar kito objekto) įsigijimo vertės, priskiriami vertę didinantiems darbams.
22. Taisymo (remonto) darbai, jeigu remonto vertė neviršija 50 procentų taisomos atkarpos (ar kito objekto) įsigijimo vertės, priskiriami nusidėvėjimą mažinantiems darbams.
23. Kelių priežiūros darbai skirstomi į nusidėvėjimą mažinančius darbus ir vertės nekeičiančius (nuolatinius) darbus.
24. Kelių priežiūros darbai, mažinantys nusidėvėjimą, yra šie:
24.1. žemės sankasos:
24.2. važiuojamosios dalies:
24.2.3. asfaltbetonio, juodos skaldos ir cemento (betono) dangų kraštų ištrupėjimų užtaisymas, deformacinių pjūvių užpildymas, skersinių, išilginių ir tinklinių plyšių užtaisymas, įdubų ir nelygumų ištaisymas, bangų, slinkčių ir provėžų pašalinimas, betoninių sutvirtinimo bortelių remonto (pakeitimo) darbai;
24.3. kelkraščių:
24.3.1. kelkraščių iš asfaltbetonio, juodos skaldos, cemento (betono) – žr. 24.2.1, 24.2.2, 24.2.3 papunkčius;
24.4. vandens nuleidimo įrenginių:
24.5. kelių pastatų ir inžinerinės įrangos:
24.5.2. saugumo salelių, padengtų asfaltbetonio arba betono danga, bordiūrų ir betoninių elementų pakeitimas;
24.6. kelio ženklų:
24.7. atitvarų:
24.10. pėsčiųjų ir dviračių takų:
24.10.1. asfaltbetonio ir betono plytelių dangų defektų pašalinimas, sulūžusių ar susikraipiusių plytelių remontas ar pakeitimas;
24.11. tiltų ir viadukų:
24.11.1. važiuojamosios dalies dangos defektų pašalinimas (žr. 24.2.3 papunktį), deformacinių pjūvių užpildymas, vandens nuleidimo sistemos remontas;
24.11.2. šalitilčių plyšių pašalinimas, medinės dangos defektų pašalinimas, metalinių elementų remontas;
25. Vertės nekeičiantys (nuolatiniai) kelių priežiūros darbai yra šie:
25.1. žemės sankasos:
25.1.1. skiriamosios juostos provėžų ar įdubų užtaisymas, šiukšlių rinkimas, grunto valymas, žolės pjovimas, priežiūra žiemą;
25.1.2. šlaitų sutvirtinimų pažeidimų pašalinimas, šiukšlių rinkimas, krūmų kirtimas, žolės pjovimas;
25.1.3. griovių dugno ir šlaitų sutvirtinimo pažeidimų pašalinimas, krūmų kirtimas, žolės pjovimas, priežiūra žiemą;
25.2. važiuojamosios dalies:
25.2.1. asfaltbetonio, juodos skaldos ir cemento (betono) dangų išdaužų užtaisymas, bitumo dėmių pašalinimas, valymas, priežiūra žiemą;
25.3. kelkraščių:
25.3.2. kelkraščių iš biriųjų medžiagų sujungimo su danga defektų pašalinimas, valymas, priežiūra žiemą;
25.4. vandens nuleidimo įrenginių:
25.4.1. pralaidų žiedų sandūrų defektų pašalinimas, gelžbetoninių elementų defektų ištaisymas, antgalių, žiedų, gelžbetoninių elementų defektų ištaisymas, sąnašų valymas, tuštumų virš žiedų užpildymas, priežiūra polaidžio metu;
25.4.2. įtekamųjų ir ištekamųjų pralaidų griovių išplovų užtaisymas, sutvirtinimų defektų pašalinimas, sąnašų valymas, priežiūra polaidžio metu;
25.5. kelių pastatų ir inžinerinės įrangos:
25.5.1. autobusų stotelių peronų išdaužų užtaisymas, betono plytelių defektų užtaisymas, šiukšlių rinkimas, žolės pjovimas, priežiūra žiemą;
25.5.2. saugumo salelių, padengtų veja, provėžų ir įdubų pašalinimas, bordiūrų taisymas, dažymas, salelių valymas, žolės pjovimas, priežiūra žiemą;
25.5.3. saugumo salelių, padengtų asfaltbetonio arba betono danga, išdaužų užtaisymas, plyšių, įdubų užtaisymas, bordiūrų ir betoninių elementų taisymas, salelių valymas, priežiūra žiemą;
25.5.4. poilsio aikštelių išdaužų ir plyšių užtaisymas, valymas, žolės pjovimas, ženklinimo atstatymas, priežiūra žiemą;
25.5.5. autobusų stotelių paviljonų, poilsio aikštelių pavėsinių dažomų paviršių dažymas, valymas, priežiūra žiemą;
25.5.6. tualetų išdužusių stiklų pakeitimas, dažomų paviršių dažymas, valymas, išvežimas, dezinfekavimas, priežiūra žiemą;
25.6. kelio ženklų:
25.6.3. gelžbetoninių ar metalinių atramų kelio ženklams dažymas ar padengimas kita apsaugine danga, valymas;
25.7. apsauginių atitvarų:
25.7.1. sijinių, trosinių, parapetinių, priešakinančių apsauginių atitvarų atšvaitų sutvarkymas, dažymas, valymas;
25.8. apsaugos nuo sniego ir triukšmo:
25.9. želdinių:
25.9.1. medžių, krūmų, gyvatvorių genėjimas, karpymas ir formavimas, pomedžių priežiūra, šiukšlių rinkimas;
25.10. pėsčiųjų ir dviračių takų:
25.11. tiltų ir viadukų:
25.13. kelio įrenginių:
IV. KELIŲ VERTĖS IR NUSIDĖVĖJIMO APSKAITA
27. Kelių vertę sudaro įsigijimo vertė, o jeigu ilgalaikį materialųjį turtą pasigamino pati įmonė – jo pagaminimo vertė. Prie pardavėjui mokamos vertės pridedami muitų, akcizo ir kiti mokesčiai (išskyrus pridėtinės vertės mokestį), taip pat išlaidos, susijusios su šio turto įsigijimu, atvežimu bei šio turto parengimu naudoti (bandymo ir kt.), padarytos iki jo naudojimo pradžios, taip pat nekilnojamojo turto registravimo mokesčiai. Į turto pagaminimo vertę įskaičiuojama žaliavų, medžiagų, komplektuojamųjų gaminių vertė, pridedant darbo gamybos išlaidas (tiesiogines ir pridėtines).
28. Kelių vertė didinama tais mokestiniais metais, kuriais vertę didinantys darbai užbaigti, t. y. pasirašytas darbų priėmimo aktas. Jeigu mokestiniais metais ilgalaikio materialiojo turto objekto vertė didinama ne vieną kartą, atskirų verčių sumos sudedamos.
30. Kelių vertė ir nusidėvėjimas skaičiuojami sustambintiems rodikliams, kurių sąrašas pateiktas 6 lentelėje.
6 lentelė
Nr. |
Sustambintas rodiklis |
Rodikliui priklausantys kelio elementai ar elementų sudėtinės dalys, juos atitinkantys numeriai 5 lentelėje |
1. |
Keliai (dangos) |
Žemės sankasa (1.1, 1.2, 1.3, 1.4) |
|
|
Važiuojamoji dalis (2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5) |
|
|
Kelkraščiai (3.1, 3.2, 3.3) |
|
|
Vandens nuleidimo įrenginiai (4.1, 4.2, 4.3, 4.4) |
|
|
Kelių pastatai ir inžinerinė įranga: |
|
|
Autobusų stotelių peronai keleiviams įlipti ir išlipti (5.1) |
|
|
Saugumo salelės, padengtos veja (5.2) |
|
|
Saugumo salelės, padengtos asfaltbetonio ar betono danga |
|
|
(5.3) |
|
|
Poilsio aikštelės (5.4) |
|
|
Šiukšlių dėžės (5.7) |
|
|
Lauko baldai (stalai, suolai, sporto ir žaidimų įrenginiai) (5.8) |
|
|
Tilteliai, laipteliai, liepteliai (5.9) |
|
|
Šuliniai, šaltiniai (5.10) |
|
|
Kelio ženklai (6.1, 6.2, 6.3, 6.4) |
|
|
Atitvarai |
|
|
Sijiniai, trosiniai, parapetiniai (7.1) |
|
|
Priešakinantys (7.2) |
|
|
Apsauga nuo sniego ir triukšmo |
|
|
Tvoros (8.1) |
|
|
Triukšmą slopinančios sienutės (8.2) |
|
|
Želdiniai (9.1, 9.2) |
|
|
Pėsčiųjų ir dviračių takai |
|
|
Takai su asfaltbetonio, betono plytelių ir žvyro danga (10.1) |
|
|
Tiltai (iki 25 m) |
|
|
Tiltai ir viadukai (11.1, 11.2, 11.3, 11.4, 11.5, 11.6) |
|
|
Nuovažos (12.1) |
|
|
Kelio įrenginiai |
|
|
Kelio apšvietimo įrenginiai (13.1) |
|
|
Kelio eismo kontrolės, apskaitos ir valdymo priemonės (13.2) |
2. |
Tiltai (25 m ir ilgesni) |
Tiltai ir viadukai (11.1, 11.2, 11.3, 11.4, 11.5, 11.6) |
3. |
Pakelės pastatai |
Autobusų stotelių paviljonai (5.5) |
|
|
Poilsio aikštelių pavėsinės (5.5) |
|
|
Tualetai (5.6) |
4. |
Nematerialusis turtas |
Techninė dokumentacija, kompiuterinės programos |
31. Kelio sustambintų rodiklių metines nusidėvėjimo normas nustato regioninės kelių įmonės, atsižvelgdamos į planuojamą turto naudingo tarnavimo laikotarpį, ūkio ir finansų ministerijų patvirtintus ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) maksimalius ekonominius normatyvus, o taip pat Taisyklėse rekomenduojamus normatyvus (7 lentelė):
7 lentelė
Kelio sustambinti rodikliai |
Sustambintų rodiklių sudėtinės dalys |
Maksimalūs nusidėvėjimo(amortizacijos) normatyvai (metais) |
Rekomenduojami normatyvai (metais) |
1. Keliai(dangos) |
Asfaltbetonio dangos |
8 |
20 |
Cementbetonio (betono) dangos |
8 |
40 |
|
Juodos (permirkytos) skaldos dangos |
8 |
10 |
|
Grindinių dangos (grindiniai) |
8 |
10 |
|
Žvyro, žvyro ir skaldos dangos (žvyrkeliai) |
8 |
10 |
|
2. Tiltai |
Gelžbetoniniai tiltai ir viadukai |
8 |
80 |
Plieniniai tiltai |
8 |
50 |
|
Mediniai tiltai |
8 |
20 |
|
3. Pakelės pastatai |
Autobusų stotelių paviljonai |
10 |
20 |
Pavėsinės |
10 |
10 |
|
Tualetai |
10 |
10 |
|
4. Nematerialusis turtas |
Techninė dokumentacija, kompiuterinės programos |
2 |
3 |
32. Kelių elementų nusidėvėjimui apskaičiuoti taikomi šie metodai:
32.1. tiesiogiai proporcingas (tiesinis), įvertinantis eismo intensyvumą (važiuojamoji dalis, tiltai). Metinė nusidėvėjimo suma skaičiuojama pagal formulę:
čia:
N – metinė nusidėvėjimo suma, Lt;
V1 – ilgalaikio turto įsigijimo vertė, Lt;
V2 – ilgalaikio turto likvidacinė vertė, Lt;
T – turto nusidėvėjimo normatyvas, metais (ne mažiau kaip 7 lentelės maksimalus nusidėvėjimo normatyvas), nustatomas taip: T=Tn/K3; čia: Tn – naudojimo laikas, metais; K3 – koeficientas, įvertinantis eismo intensyvumą ir krovininio eismo rodiklį ir taikomas rajoniniams keliams – 1,0; krašto keliams – 1,1; magistraliniams keliams – 1,2;
32.2. tiesiogiai proporcingas (tiesinis), nepriklausantis nuo eismo intensyvumo (pakelės pastatai, nematerialusis turtas).
Metinė nusidėvėjimo suma skaičiuojama pagal formulę:
čia:
N – metinė nusidėvėjimo suma, Lt;
V1 – ilgalaikio turto įsigijimo vertė, Lt;
V2 – ilgalaikio turto likvidacinė vertė, Lt;
T – turto nusidėvėjimo normatyvas, metais.
34. Ilgalaikio materialiojo turto nusidėvėjimo per visą jo naudojimo laikotarpį suma apskaičiuojama iš jo įsigijimo vertės atėmus numatomą likvidacinę vertę. Likvidacinę vertę nustato regioninės kelių įmonės, tačiau objekto likvidacinė vertė turi būti ne didesnė nei 10% įsigijimo vertės.
35. Jeigu visiškai nudėvėtas turtas ir toliau naudojamas, jis įtraukiamas į apskaitos kadastrą, o jo likutinė vertė negali būti mažesnė už 1 Lt.
36. Nustatyta kelių ilgalaikio turto metinė nusidėvėjimo norma, naudingo tarnavimo laikotarpis bei likvidacinė vertė gali būti tikslinami kartą per trejus metus. Turto likutinė vertė, pradedant nuo to laiko, kai buvo patikslinta nusidėvėjimo skaičiavimo norma, naudingo tarnavimo laikotarpis arba likvidacinė vertė, turi būti nudėvėta per patikslintą turto naudojimo laikotarpį.
37. Jeigu įmonė keitė turto nusidėvėjimo normas, į metinės finansinės atskaitomybės paaiškinamąjį raštą ji įrašo pakeitimus, pakeitimų priežastis ir tų pakeitimų įtaką ataskaitinio laikotarpio finansiniams rodikliams.
38. Apskaitos vienetu (objektu) gali būti atskiras kelias regioninei įmonei priklausančiose ribose arba kelio atkarpa. Kiekvienas kelias gali būti suskaidytas į atkarpas regioninės įmonės nusistatyta tvarka pagal V skyriuje pateikiamą metodiką. Kelių su skiriamąja juosta skirstyti į atkarpas pagal eismo kryptis neleidžiama.
39. Kiekvienam objektui sudaroma Kelio ir kelio statinių vertės kortelė. Rekomenduojama kortelės forma pateikta A priede.
40. Magistralinių, krašto ir rajoninių kelių vertės kaita per ataskaitinį laikotarpį surašoma suvestinėse formose 1M, 1K ir 1R (B, C ir D priedai). Suvestinės formos nustatyta tvarka yra pateikiamos Lietuvos automobilių kelių direkcijai. Esant reikalui, kartu su formomis yra pateikiamas paaiškinamasis raštas.
Suvestinių formų:
40.1. pirmoje grafoje surašomi sustambinti rodikliai. Jeigu realiai sustambintų rodiklių yra daugiau ar mažiau, jų sąrašas gali būti koreguojamas;
40.7. septintoje ir aštuntoje grafose surašomi duomenys apie iš kitų organizacijų priimtas arba perduotas kitoms organizacijoms vertybes, taip pat apie nurašytus objektus;
40.11. tryliktoje grafoje pateikiami duomenys apie kiekį metų gale, įskaitant ir pasikeitimus, atsiradusius dėl duomenų patikslinimo (naujai atliktų matavimų). Šie pasikeitimai aprašomi paaiškinamajame rašte;
40.12. keturioliktoje grafoje pateikiamos žinios apie įsigijimo vertę ataskaitinio laikotarpio gale. Prie įsigijimo vertės (4 grafa) pridedamos įsigytų vertybių (7 ir 10 grafos) ir atimamos perduotų arba nurašytų vertybių (8 grafa) sumos;
40.13. penkioliktoje grafoje įrašomi duomenys apie nusidėvėjimą per ataskaitinį laikotarpį. Šie duomenys gaunami prie nusidėvėjimo vertės (5 grafa) pridėjus nusidėvėjimo vertę (11 grafa) ir atėmus nusidėvėjimo sumažėjimo vertę (12 grafa);
41. Ilgalaikis turtas, tapęs nereikalingas dėl rekonstrukcijos arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka pripažintas avariniu, nurašomas, remiantis Lietuvos Respublikos įstatymų „Dėl valstybės valdžios bei valdymo institucijų, savivaldos institucijų, valstybės ir savivaldybių įmonių, įstaigų ir organizacijų nenaudojamo ilgalaikio materialiojo turto nurašymo“ (1995 m. lapkričio 30 d. Nr. I-1103, Žin., 1995, Nr. 103-2296) ir „Dėl valstybės valdžios bei valdymo institucijų, savivaldos institucijų, valstybės ir savivaldybių įmonių, įstaigų ir organizacijų nenaudojamo ilgalaikio materialiojo turto nurašymo 3, 4, 6 ir 7 straipsnių pakeitimų“ (1997 m. lapkričio 4 d. Nr. VIII-483, Žin., 1997, Nr. 104-2617) ir kitų teisinių aktų nustatyta tvarka, aprašant paaiškinamajame rašte.
42. Netekimai (ypatingieji praradimai), atsiradę dėl tyčinio ar netyčinio sugadinimo ar vagystės, apskaitomi 1993 m. spalio 27 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo Nr. 804 „Dėl įmonių, turinčių juridinio asmens teises, metinės finansinės atskaitomybės“ (Žin., 1993, Nr. 58-1123) ir kitų teisinių aktų nustatyta tvarka, aprašant paaiškinamajame rašte.
V. KELIO ATKARPOS VERTĖS APSKAIČIAVIMAS
44. Perduodant kelių atkarpas (objekto dalis) iš vienų regioninių įmonių balanso kitoms regioninėms įmonėms, savivaldybėms, kitoms organizacijoms, jas nurašant, rekonstruojant ar remontuojant (taisant), skaidant kelią į atkarpas, jų įsigijimo vertė apskaičiuojama taip:
44.1. surandamas atkarpos (objekto dalies) vertės koeficientas Ka:
Ka = P1/P2; (8)
čia:
P1 – atkarpos (objekto dalies) normatyvinė vertė;
P2 – viso objekto normatyvinė vertė, apskaičiuota pagal 1 skyriuje pateiktą metodiką (1–5 formules);
45. Apskaičiavus remontuojamos atkarpos (objekto dalies) įsigijimo vertę ir palyginus ją su remonto darbų verte, nusprendžiama, ar darbai priskirtini vertę didinantiems (jei remonto darbų vertė viršija 50% atkarpos įsigijimo vertės), ar nusidėvėjimą mažinantiems (jei remonto darbų vertė neviršija 50% atkarpos įsigijimo vertės).
46. Suremontavus kelio atkarpą, objektas gali būti suskaidytas į atkarpas, kiekvieną jų apskaitant kaip atskirą objektą.
47. Pavyzdys.
Tarkime, kad buvo atliktas kelio Vilnius-Kaunas-Klaipėda atkarpos nuo 50,0 iki 54,5 km dangos remontas, kurio kaina be pridėtinės vertės mokesčio buvo 2 384 000 litų, o techninės dokumentacijos parengimo kaina be pridėtinės vertės mokesčio buvo 25 700 litų.
Tarkime, kad prieš remontą apskaitos vienetas buvo atkarpa nuo 10,0 iki 87,4 km, kurios vertė sustambintais rodikliais buvo tokia:
Kelio sustambinti rodikliai |
Sustambintų rodiklių sudėtinės dalys |
Įsigijimo vertė, Lt |
1. Keliai(dangos) |
Asfaltbetonio dangos |
39 299 564 |
Cementbetonio (betono) dangos |
|
|
Juodos (permirkytos) skaldos dangos |
|
|
Grindinių dangos (grindiniai) |
|
|
Žvyro, žvyro ir skaldos dangos (žvyrkeliai) |
|
|
2. Tiltai (25 m ir ilgesni) |
Gelžbetoniniai tiltai ir viadukai |
4 350 841 |
Plieniniai tiltai |
|
|
Mediniai tiltai |
104 818 |
|
3. Pakelės pastatai |
Autobusų stotelių paviljonai |
82 649 |
Pavėsinės |
|
|
Tualetai |
84 840 |
|
4. Nematerialusis turtas |
Techninė dokumentacija ir kompiuterinės programos |
Skaičiuojant pagal (8) ir (9) formules nustatyta, kad atkarpos nuo 50,0 iki 54,5 km įsigijimo vertė sustambintais rodikliais prieš remontą buvo tokia:
Kelio sustambinti rodikliai |
Sustambintų rodiklių sudėtinės dalys |
Įsigijimo vertė, Lt |
1. Keliai(dangos) |
Asfaltbetonio dangos |
2 780 998 |
Cementbetonio (betono) dangos |
|
|
Juodos (permirkytos) skaldos dangos |
|
|
Grindinių dangos (grindiniai) |
|
|
Žvyro, žvyro ir skaldos dangos (žvyrkeliai) |
|
|
2. Tiltai (25 m ir ilgesni) |
Gelžbetoniniai tiltai ir viadukai |
1 225 601 |
Plieniniai tiltai |
|
|
Mediniai tiltai |
|
|
3. Pakelės pastatai |
Autobusų stotelių paviljonai |
4 894 |
Pavėsinės |
|
|
Tualetai |
3 225 |
|
4. Nematerialusis turtas |
Techninė dokumentacija, kompiuterinės programos |
Kadangi buvo atliktas dangos remontas, todėl remonto darbų vertė turi būti palyginama su kelio 1-ojo sustambinto rodiklio, t. y. kelių (dangų), įsigijimo verte. Kadangi remonto darbų vertė (2 384 000 Lt) viršijo 50% įsigijimo vertės (1 390 499 Lt), darbai yra priskiriami vertę didinantiems.
Toliau galima elgtis dvejopai:
47.1. paliekant buvusį skirstymą, kelio Vilnius-Kaunas-Klaipėda atkarpos nuo 10,0 iki 87,4 km vertė sustambintais rodikliais būtų tokia:
Kelio sustambinti rodikliai |
Sustambintų rodiklių sudėtinės dalys |
Įsigijimo vertė, Lt |
1. Keliai(dangos) |
Asfaltbetonio dangos |
41 683 564 |
Cementbetonio (betono) dangos |
|
|
Juodos (permirkytos) skaldos dangos |
|
|
Grindinių dangos (grindiniai) |
|
|
Žvyro, žvyro ir skaldos dangos (žvyrkeliai) |
|
|
2. Tiltai |
Gelžbetoniniai tiltai ir viadukai |
4 350 841 |
Plieniniai tiltai |
|
|
Mediniai tiltai |
104 818 |
|
3. Pakelės pastatai |
Autobusų stotelių paviljonai |
82 649 |
Pavėsinės |
|
|
Tualetai |
84 840 |
|
4. Nematerialusis turtas |
Techninė dokumentacija, kompiuterinės programos |
25 700 |
47.2. suformuojant tris naujus apskaitos vienetus, jų vertė sustambintais rodikliais būtų tokia:
Kelio sustambinti rodikliai |
Sustambintų rodiklių sudėtinės dalys |
Įsigijimo vertė, Lt |
1. Keliai(dangos) |
Asfaltbetonio dangos |
22 040 800 |
Cementbetonio (betono) dangos |
|
|
Juodos (permirkytos) skaldos dangos |
|
|
Grindinių dangos (grindiniai) |
|
|
Žvyro, žvyro ir skaldos dangos (žvyrkeliai) |
|
|
2. Tiltai (25 m ir ilgesni) |
Gelžbetoniniai tiltai ir viadukai |
1 923 225 |
Plieniniai tiltai |
|
|
Mediniai tiltai |
104 818 |
|
3. Pakelės pastatai |
Autobusų stotelių paviljonai |
39 664 |
Pavėsinės |
|
|
Tualetai |
28 547 |
|
4. Nematerialusis turtas |
Techninė dokumentacija, kompiuterinė programos |
Kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda atkarpos nuo 50,0 iki 54,5 km vertė:
Kelio sustambinti rodikliai |
Sustambintų rodiklių sudėtinės dalys |
Įsigijimo vertė, Lt |
1. Keliai(dangos) |
Asfaltbetonio dangos |
5 164 998 |
Cementbetonio (betono) dangos |
|
|
Juodos (permirkytos) skaldos dangos |
|
|
Grindinių dangos (grindiniai) |
|
|
Žvyro, žvyro ir skaldos dangos (žvyrkeliai) |
|
|
2. Tiltai |
Gelžbetoniniai tiltai ir viadukai |
1 225 601 |
Plieniniai tiltai |
|
|
Mediniai tiltai |
|
|
3. Pakelės pastatai |
Autobusų stotelių paviljonai |
4 894 |
Pavėsinės |
|
|
Tualetai |
3 225 |
|
4. Nematerialusis turtas |
Techninė dokumentacija, kompiuterinės programos |
25 700 |
Kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda atkarpos nuo 54,5 iki 87,4 km vertė:
Kelio sustambinti rodikliai |
Sustambintų rodiklių sudėtinės dalys |
Įsigijimo vertė, Lt |
1. Keliai(dangos) |
Asfaltbetonio dangos |
14 477 766 |
Cementbetonio (betono) dangos |
|
|
Juodos (permirkytos) skaldos dangos |
|
|
Grindinių dangos (grindiniai) |
|
|
Žvyro, žvyro ir skaldos dangos (žvyrkeliai) |
|
|
2. Tiltai (25 m ir ilgesni) |
Gelžbetoniniai tiltai ir viadukai |
1 202 015 |
Plieniniai tiltai |
|
|
Mediniai tiltai |
|
|
3. Pakelės pastatai |
Autobusų stotelių paviljonai |
38 091 |
Pavėsinės |
|
|
Tualetai |
53 068 |
|
4. Nematerialusis turtas |
Techninė dokumentacija, kompiuterinės programos |
A PRIEDAS
prie Valstybinės reikšmės kelių vertės ir jos kitimo skaičiavimo taisyklių, patvirtintų
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2000 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. 156
Kelio ir kelio statinių vertės kortelė Rekomenduojama
VĮ_________________________________________________ regiono keliai
Kortelės identifikacijos kodas_______________
Kelio Nr. ___________ Kelio pavadinimas_______________________________
Atkarpos pradžia _________ Atkarpos pabaiga _________ Atkarpos ilgis _______________
Laikotarpis: nuo ____________________________ iki___________________________
Kelio sustambinti rodikliai |
Mato vnt. |
Ataskaitinio laikotarpio pradžioje |
Kaita per ataskaitinį laikotarpį |
Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje |
|||||||||||
Kiekis |
Įsigijimo vertė, Lt
|
Nusidėvėjimas, Lt
|
Likutinė vertė, Lt
|
Priimta materialinių vertybių iš kitų organizacijų, Lt |
Perduota materialinių vertybių kitoms organizacijoms ar nurašyta, Lt |
įsigijimo vertės didinimas |
nusidėvėjimo kaita, Lt |
Kiekis |
Įsigijimo vertė, Lt |
Nusidėvėjimas, Lt
|
Likutinė vertė, Lt
|
||||
Kiekis |
Suma, Lt |
Nusidėvėjimo suma |
Nusidėvėjimo sumažėjimas |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
1. Keliai (dangos) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. Asfaltbetonio |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. Cemento (betono) |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. Juodos skaldos (permerktos) |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4. Grindiniai |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.5. Žvyro, žvyro-skaldos |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Tiltai (25 m ir ilgesni) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. Gelžbetoniniai |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. Plieniniai |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3. Mediniai |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Pakelės pastatai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. Autobusų stotelių paviljonai |
vnt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2. Pavėsinės |
vnt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3. Tualetai |
vnt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Nematerialusis turtas |
Lt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
______________
B PRIEDAS
prie Valstybinės reikšmės kelių vertės ir jos kitimo skaičiavimo taisyklių, patvirtintų
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2000 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. 156
Kelių ir kelių statinių vertė Forma 1M
VĮ................................ regiono keliai. Magistralinių kelių ir kelių statinių vertės kaita per 200.... m.
Kelių sustambinti rodikliai |
Mato vnt. |
Ataskaitinių metų pradžioje |
Kaita per ataskaitinius metus |
Ataskaitinių metų pabaigoje |
|||||||||||
Kiekis |
Įsigijimo vertė, Lt
|
Nusidėvėjimas, Lt
|
Likutinė vertė, Lt
|
Priimta materialinių vertybių iš kitų organizacijų, Lt |
Perduota materialinių vertybių kitoms organizacijoms ar nurašyta, Lt |
įsigijimo vertės didinimas |
nusidėvėjimo kaita, Lt |
Kiekis |
Įsigijimo vertė, Lt |
Nusidėvėjimas, Lt
|
Likutinė vertė, Lt
|
||||
Kiekis |
Suma, Lt |
Nusidėvėjimo suma |
Nusidėvėjimo sumažėjimas |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
1. Keliai (dangos) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. Asfaltbetonio |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. Cemento (betono) |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. Juodos skaldos (permerktos) |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4. Grindiniai |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Tiltai (25 m ir ilgesni) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. Gelžbetoniniai |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. Plieniniai |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Pakelės pastatai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. Autobusų stotelių paviljonai |
vnt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2. Pavėsinės |
vnt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3. Tualetai |
vnt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Nematerialusis turtas |
Lt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Direktorius Direktoriaus pavaduotojas-technikos direktorius Vyr. finansininkas (-ė)
______________
C PRIEDAS
prie Valstybinės reikšmės kelių vertės ir jos kitimo
skaičiavimo taisyklių,
patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2000 m. ___ ___ d. įsakymu Nr. ______
Kelių ir kelių statinių vertė Forma 1K
VĮ................................ regiono keliai. Krašto kelių ir kelių statinių vertės kaita per 200.... m.
Kelių sustambinti rodikliai |
Mato vnt. |
Ataskaitinių metų pradžioje |
Kaita per ataskaitinius metus |
Ataskaitinių metų pabaigoje |
|||||||||||
Kiekis |
Įsigijimo vertė, Lt
|
Nusidėvėjimas, Lt
|
Likutinė vertė, Lt
|
Priimta materialinių vertybių iš kitų organizacijų, Lt |
Perduota materialinių vertybių kitoms organizacijoms ar nurašyta, Lt |
įsigijimo vertės didinimas |
nusidėvėjimo kaita, Lt |
Kiekis |
Įsigijimo vertė, Lt |
Nusidėvėjimas, Lt
|
Likutinė vertė, Lt
|
||||
Kiekis |
Suma, Lt |
Nusidėvėjimo suma |
Nusidėvėjimo sumažėjimas |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
1. Keliai (dangos) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. Asfaltbetonio |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. Cemento (betono) |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. Juodos skaldos (permerktos) |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4. Grindiniai |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.5. Žvyro, žvyro-skaldos |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Tiltai (25 m ir ilgesni) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. Gelžbetoniniai |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. Plieniniai |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Pakelės pastatai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. Autobusų stotelių paviljonai |
vnt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2. Pavėsinės |
vnt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3. Tualetai |
vnt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Nematerialusis turtas |
Lt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Direktorius Direktoriaus pavaduotojas-technikos direktorius Vyr. finansininkas (-ė)
______________
D PRIEDAS
prie Valstybinės reikšmės kelių vertės ir jos kitimo
skaičiavimo taisyklių,
patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2000 m. ___ ___ d. įsakymu Nr. _______
Kelių ir kelių statinių vertė Forma 1R
VĮ................................ regiono keliai. Rajoninių kelių ir kelių statinių vertės kaita per 200.... m.
Kelių sustambinti rodikliai |
Mato vnt. |
Ataskaitinių metų pradžioje |
Kaita per ataskaitinius metus |
Ataskaitinių metų pabaigoje |
|||||||||||
Kiekis |
Įsigijimo vertė, Lt
|
Nusidėvėjimas, Lt
|
Likutinė vertė, Lt
|
Priimta materialinių vertybių iš kitų organizacijų, Lt |
Perduota materialinių vertybių kitoms organizacijoms ar nurašyta, Lt |
įsigijimo vertės didinimas |
nusidėvėjimo kaita, Lt |
Kiekis |
Įsigijimo vertė, Lt |
Nusidėvėjimas, Lt
|
Likutinė vertė, Lt
|
||||
Kiekis |
Suma, Lt |
Nusidėvėjimo suma |
Nusidėvėjimo sumažėjimas |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
1. Keliai (dangos) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. Asfaltbetonio |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. Cemento (betono) |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. Juodos skaldos (permerktos) |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4. Grindiniai |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.5. Žvyro, žvyro-skaldos |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Tiltai (25 m ir ilgesni) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. Gelžbetoniniai |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. Plieniniai |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3. Mediniai |
m2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Pakelės pastatai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. Autobusų stotelių paviljonai |
vnt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2. Pavėsinės |
vnt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3. Tualetai |
vnt. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Nematerialusis turtas |
Lt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Direktorius Direktoriaus pavaduotojas-technikos direktorius Vyr. finansininkas(-ė)
______________