LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2003 M. RUGPJŪČIO 29 D. ĮSAKYMO Nr. 437 „DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS LIETUVOS APLINKOS APSAUGOS INVESTICIJŲ FONDO INVESTICINIŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO IR PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2010 m. rugsėjo 20 d. Nr. D1-779
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymą Nr. 437 „Dėl viešosios įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 85-3890; 2004, Nr. 143-5237; 2005, Nr. 92-3435; 2006, Nr. 12-430; 2007, Nr. 114-4650; 2008, Nr. 89-3567, Nr. 109-4165) ir išdėstau jį nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL APLINKOS APSAUGOS INVESTICINIŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO IR PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo (Žin., 1992, Nr. 5-75) 28 ir 29 straipsniais, Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo (Žin., 1999, Nr. 47-1469; 2002, Nr. 13-474; 2003, Nr. 61-2761; 2009, Nr. 61-2404) 10 straipsniu, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 22 d. nutarimu Nr. 1138 (Žin., 1998, Nr. 84-2353; 2008, Nr. 46(1)-1725), 6.2.2 punktu,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2003 m. rugpjūčio 29 d.
įsakymu Nr. 437
(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2010 m. rugsėjo 20 d.
įsakymo Nr. D1-779 redakcija)
APLINKOS APSAUGOS INVESTICINIŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMO IR PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Aplinkos apsaugos investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja aplinkos apsaugos investicinių projektų, finansuojamų pagal Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programą, atranką, finansavimo sąlygas, įgyvendinimo priežiūrą ir nustato pareiškėjų ir Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo (toliau – LAAIF) teises ir pareigas.
2. Tvarkos aprašas taikomas subsidijų forma finansuojamiems aplinkos apsaugos investiciniams projektams, kuriuos įgyvendinus sumažėja neigiamas ūkinės veiklos poveikis aplinkai ir užtikrinamas įgyvendinto projekto tęstinis aplinkos apsaugos efektas (toliau – Projektas).
3. Subsidija teikiama atsižvelgiant į valstybės pagalbos teikimo reikalavimus, nustatytus 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamente (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5).
4. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
4.1. finansavimo ir priežiūros sutartis – LAAIF nustatytos formos sutartis, kurią LAAIF sudaro su pareiškėju, dėl subsidijos suteikimo pareiškėjo Projektui įgyvendinti;
4.2. finansavimo kryptys – kasmet LAAIF Priežiūros tarybos nustatomos LAAIF finansuojamų Projektų rūšys ir maksimali kiekvienos rūšies Projektams teiktina subsidijos suma. Finansavimo kryptys skelbiamos LAAIF interneto svetainėje.
4.3. galutinio įgyvendinimo ataskaita – LAAIF nustatytos formos dokumentas apie įgyvendinto Projekto pasiektą aplinkos apsaugos efektą. Ataskaitoje pateikiami įrenginių, kurių įsigijimui skirta subsidija, pirmųjų 12 mėnesių eksploatacijos rezultatai ir pridedami juos pagrindžiantys dokumentai;
4.4. nepriklausomas ekspertas – LAAIF nustatyta tvarka parenkamas specialistas, turintis patirties aplinkos apsaugos Projektų vertinime ir jų įgyvendinimo priežiūroje, turintis jo kvalifikaciją patvirtinantį atestatą arba mokslinį laipsnį;
4.5. paraiška projektui (toliau – Paraiška) – LAAIF nustatytos formos dokumentas, kurį užpildo pareiškėjas pateikdamas išsamius duomenis apie projektą, kurio įgyvendinimui prašo finansavimo pagal šį Tvarkos aprašą;
4.6. Projekto informacinė forma – LAAIF nustatytos formos dokumentas, kuriame pareiškėjas LAAIF pristato Projekto idėją ir pateikia bendrą informaciją apie ketinamą įgyvendinti Projektą;
4.7. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – finansavimo ir priežiūros sutartyje nustatytas neilgesnis kaip 36 mėnesių laikotarpis, per kurį vykdomos Projekto veiklos rūšys, susijusios su Projekto įgyvendinimu (prekių, paslaugų įsigijimas, darbų atlikimas, įrenginių montavimas, derinimas, paleidimas, eksploatacija iki Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitos patvirtinimo). Projekto įgyvendinimo pradžia laikoma Paraiškos pateikimo data. Projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaiga laikoma Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitos patvirtinimo LAAIF data;
4.8. subsidija – Projektui įgyvendinti skirta tikslinė negrąžintina, išskyrus šiame Tvarkos apraše nurodytus atvejus, išmoka pareiškėjui;
4.9. techninio įgyvendinimo ataskaita – LAAIF nustatytos formos dokumentas, kuriame pateikta informacija apie Projekto įgyvendinimo eigą, įrenginių, kurių įsigijimui skirta subsidija, eksploatacijos pagal paskirtį pradžią ir patirtas Projekto išlaidas.
Kitos šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme (Žin., 1992, Nr. 5-75) ir Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatyme (Žin., 2002, Nr. 91-3891) vartojamas sąvokas.
II. PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS
Subsidijų teikimo pagrindai ir sąlygos
5. Subsidijos teikiamos Lietuvos Respublikoje veikiantiems juridiniams asmenims arba Lietuvos Respublikoje įregistruotiems kitose Europos ekonominės erdvės valstybėse įsisteigusių įmonių filialams, įgyvendinantiems Projektus Lietuvos Respublikos teritorijoje, pagal finansavimo kryptis, kurios skelbiamos LAAIF interneto svetainėje www.laaif.lt.
6. Sunkumus patirianti įmonė, kaip tai apibrėžia Komisijos komunikatas – Bendrijos gairės dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (OL 2004 C 244, p. 2), negali būti pareiškėju subsidijai gauti šio Tvarkos aprašo nustatyta tvarka.
7. Maksimali subsidijos suma vienam pareiškėjui yra 690 000 litų, tačiau subsidijos dydis Projektui negali viršyti 80 (aštuoniasdešimt) procentų visų tinkamų finansuoti išlaidų.
9. Subsidijos teikiamos laikantis šių sąlygų:
9.1. 60 procentų paskirtos subsidijos (toliau – Pirmoji subsidijos dalis) sumokama, kai pareiškėjas įsigijo, sumontavo ir pradėjo eksploatuoti pagal paskirtį Projekte numatytus įrenginius ir pateikė LAAIF mokėjimo prašymą. Pirmoji subsidijos dalis negali būti išmokėta anksčiau nei LAAIF direktorius patvirtina Projekto techninio įgyvendinimo ataskaitą;
9.2. 40 procentų paskirtos subsidijos (toliau – Antroji subsidijos dalis) sumokama, kai pareiškėjas pateikė LAAIF pirmųjų vienerių metų įrenginių, kurių įsigijimui skirta parama, eksploatacijos rezultatus apie faktiškai pasiektą aplinkos apsaugos efektą. Antroji subsidijos dalis negali būti išmokėta anksčiau nei LAAIF direktorius patvirtina Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitą.
10. Pirmoji subsidijos dalis sumokama, jeigu yra tenkinami šie reikalavimai:
10.1. statinys, kurio nauja statyba ar rekonstrukcija yra finansuojamo Projekto dalis, pripažįstamas tinkamu naudoti teisės aktų nustatyta tvarka;
10.5. pareiškėjas paskelbė straipsnį spaudoje apie įgyvendintą Projektą, kuriame informuojama, kad subsidiją Projektui suteikė LAAIF;
11. Antroji subsidijos dalis sumokama, jeigu paraiškoje numatyti aplinkosaugos rodikliai įvykdomi ne mažiau kaip 95 proc. Kai Projekte numatyti aplinkosaugos rodikliai įvykdomi mažiau kaip 95 proc., bet ne mažiau kaip 50 proc., Antroji subsidijos dalis mažinama, subsidiją perskaičiuojant pagal Priežiūros tarybos aprobuotą ir LAAIF direktoriaus patvirtintą Projektų aplinkosaugos rodiklių vertinimo metodiką. Jeigu aplinkosaugos rodikliai vykdomi mažiau kaip 50 proc. arba finansavimo ir priežiūros sutartyje nustatytu terminu nepateikiama galutinio įgyvendinimo ataskaita, laikoma, kad aplinkos apsaugos efektas nepasiektas ir Antroji subsidijos dalis nesumokama. Šiuo atveju taip pat turi būti grąžinta išmokėta Pirmoji subsidijos dalis. Aplinkosaugos rodiklių įvykdymas procentais apskaičiuojamas palyginant Paraiškoje numatytus aplinkosaugos rodiklius su faktiškai pasiektais metiniais aplinkosaugos rodikliais.
12. Pareiškėjo nuosavų lėšų šaltiniai, kuriais įgyvendinamas Projektas ar jo dalis, turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami Paraiškos pateikimo metu. Aiškiai apibrėžtais, patikimais ir tinkamais nuosavų lėšų finansavimo šaltiniais gali būti laikomi:
12.1. kredito įstaigos paskola. Jei pareiškėjo planuojamas lėšų šaltinis yra kredito įstaigos paskola, tokiu atveju pateikiamas preliminarus kredito įstaigos sprendimas suteikti paskolą. Po sprendimo skirti finansavimą priėmimo, bet ne vėliau kaip per LAAIF nustatytą terminą, iki Projekto finansavimo ir priežiūros sutarties pasirašymo turi būti gauta paskola;
12.2. pareiškėjo piniginės lėšos. Su Paraiška pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo ar asmens (asmenų grupės), turinčio (turinčios) teisę priimti tokius sprendimus, kuriuo nutarta Projekto įgyvendinimui skirti tam tikrą lėšų sumą, ir (ar) informacija apie lėšų šaltinį (kredito įstaigos sąskaitos (-ų) išrašas ar kredito įstaigos pažyma apie pareiškėjo turimas lėšas, numatomos pajamos, pelnas, nepaskirstytini rezervai).
13. Pareiškėjai darbų, paslaugų bei prekių pirkimus, susijusius su Projekto įgyvendinimu, turi atlikti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), kai pareiškėjas yra perkančioji organizacija, arba vadovaudamiesi LAAIF direktoriaus patvirtintu Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo pareiškėjų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų tvarkos aprašu, kai pareiškėjas nėra perkančioji organizacija.
Reikalavimai Projekto išlaidoms
14. Subsidija skiriama tik tinkamoms finansuoti Projekto išlaidoms kompensuoti. Tinkamos finansuoti Projekto išlaidos yra išlaidos, kurios patirtos ir apmokėtos Projekto įgyvendinimo laikotarpiu ir skirtos Projektu įgyjamų įrenginių finansavimui, kuriuos įdiegus mažėja neigiamas ūkinės veiklos poveikis aplinkai ir užtikrinamas tęstinis aplinkos apsaugos efektas, išskyrus 15 punkte nurodytas išlaidas.
15. Netinkamomis finansuoti Projekto išlaidomis laikoma:
15.1. didesnės nei 30 proc. nustatytos subsidijos sumos išlaidos, patirtos Projekto įgyvendinimo laikotarpiu iki finansavimo ir priežiūros sutarties įsigaliojimo dienos;
15.3. nekilnojamojo turto (pastatų, kitų statinių ar patalpų) pirkimo, nuomos arba lizingo (finansinės nuomos) ir eksploatavimo, rekonstravimo, kapitalinio ir paprastojo remonto išlaidos;
15.5. transporto priemonių pirkimo, lizingo (finansinės nuomos), eksploatavimo ir su tuo susijusios išlaidos;
15.7. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis, kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi teisę susigrąžinti (atskaityti);
15.12. išlaidos, kurios anksčiau buvo finansuotos (apmokėtos) ar yra priimtas sprendimas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų;
15.17. darbo santykiais su pareiškėju susijusių Projektą administruojančių ir vykdančių asmenų darbo užmokesčio, komandiruočių išlaidos;
15.18. sukurto turto draudimo išlaidos, pastato (statinio) inventorizacijos ir teisinės registracijos išlaidos ir pan.;
III. PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS, VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRIĖMIMAS
Projekto informacinės formos ir Paraiškos priėmimas
16. Pareiškėjas, prieš pateikdamas Paraišką, raštu arba elektroninio ryšio priemonėmis turi pateikti LAAIF užpildytą Projekto informacinę formą.
17. LAAIF, gavęs užpildytą Projekto informacinę formą, ją užregistruoja ir priima sprendimą dėl Projekto atitikimo finansavimo kryptims ir esminėms finansavimo sąlygoms ir ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Projekto informacinės formos gavimo dienos raštu arba elektroninėmis ryšio priemonėmis informuoja pareiškėją apie galimybę teikti Paraišką arba raštu informuoja, kad Projektas neatitinka finansavimo krypčių ir (arba) esminių finansavimo sąlygų, nurodant to priežastis.
18. Informacija apie Paraiškų priėmimą skelbiama LAAIF interneto svetainėje www.laaif.lt ir respublikinėje spaudoje.
19. Paraiška turi būti teikiama tik pagal Paraiškos pateikimo momentu galiojančias finansavimo kryptis ir esmines finansavimo sąlygas.
20. Užpildyta Projekto aplinkos apsaugos sritį (atmosferos, vandenų taršos mažinimo, atliekų tvarkymo, taršos prevencijos) atitinkanti Paraiška pateikiama LAAIF kartu su privalomai pateiktinais dokumentais. Pareiškėjas arba jo įgaliotas asmuo LAAIF tiesiogiai turi pateikti:
21. Paraiška pateikta kitu nei 20 punkte nurodytu būdu nepriimama. Paraiškos originalų ir elektroninės versijos turinys turi būti identiški. Nustačius, kad originalo ir elektroninės versijos turinys nėra identiškas, vadovaujamasi originale pateikta informacija.
Paraiškų vertinimas
23. Paraiškų vertinimą sudaro:
24. Paraiškų vertinimas atliekamas vadovaujantis Tvarkos aprašu, galiojančiu Paraiškos registracijos LAAIF metu.
25. Atliekant Paraiškų vertinimą, turi būti laikomasi šių principų:
27. Nustatyta tvarka pateiktos Paraiškos vertinamos eilės tvarka pagal jų registracijos datą Projektų registracijos žurnale. Vienos Paraiškos administracinės atitikties vertinimas negali trukti ilgiau kaip 5 darbo dienas nuo Projekto registravimo dienos. Administracinės atitikties vertinimo metu nustatoma, ar Paraiška yra tinkamai užpildyta ir ar pateikti visi reikalaujami dokumentai. Jeigu atliekant administracinės atitikties vertinimą yra nustatoma, kad pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) Paraiška užpildyta netinkamai, pareiškėjui LAAIF siunčia pranešimą, kuriame paprašoma pareiškėjo per LAAIF nustatytą terminą pateikti trūkstamus dokumentus ar informaciją. Terminas trūkumams pašalinti neturi būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos ir ilgesnis kaip 15 darbo dienų, jeigu LAAIF ir pareiškėjo bendru sutarimu nenusprendžiama kitaip. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą trūkstamų dokumentų ar informacijos nepateikia, laikoma kad Paraiška nepateikta.
28. Paraiška, atitinkanti administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, teikiama aplinkosauginio-techninio vertinimo etapui.
29. Nustačius, kad Paraiška ir jos priedai neatitinka visų administracinės atitikties vertinimo reikalavimų, LAAIF priima sprendimą atmesti Paraišką ir per 10 dienų parengia ir išsiunčia pareiškėjui raštą, kuriame nurodo priežastį, dėl ko Paraiška atmesta.
30. Aplinkosauginio-techninio vertinimo metu atliekamas kokybinis Paraiškos ir kartu pateiktų dokumentų vertinimas, atliekama patikra Projekto įgyvendinimo vietoje ir palyginama, ar įmonės veikla, vietovės sąlygos ir aplinkos būklė, aprašyta dokumentuose, atitinka faktinę situaciją, vertinama, ar įdiegus numatytus įrenginius Paraiškoje nurodytas aplinkos apsaugos efektas yra objektyviai nustatytas ir realiai pasiektinas.
32. Atlikę aplinkosauginį-techninį vertinimą, LAAIF darbuotojas ir nepriklausomas ekspertas per 5 darbo dienas raštu suformuluoja savo išvadas ir suteikia Projektui aplinkosauginio-techninio vertinimo balus. Aplinkosauginis-techninis vertinimas atliekamas, išvados formuluojamos ir balai suteikiami vadovaujantis Priežiūros tarybos aprobuota ir LAAIF direktoriaus patvirtinta Projektų aplinkosaugos rodiklių vertinimo metodika.
33. LAAIF darbuotojo užpildyta LAAIF direktoriaus patvirtinta Projekto apibendrinimo forma kartu su kita informacija apie Projektą teikiama Priežiūros tarybos posėdžiui.
Sprendimų dėl Projektų finansavimo priėmimas
35. Priežiūros taryba, atsižvelgusi į finansavimo kryptis, Paraiškas vertinusių LAAIF darbuotojų ir nepriklausomų ekspertų išvadas, LAAIF darbuotojų parengtus Projektų apibendrinimus, Paraiškoje ir kartu su ja pateiktuose dokumentuose esančią informaciją, Projektui suteiktus aplinkosauginio-techninio vertinimo balus, priima sprendimus skirti (neskirti) LAAIF įvertintiems Projektams finansavimą.
36. Priežiūros tarybos sprendimas skirti (neskirti) finansavimą turi būti motyvuotas ir įforminamas protokolu.
37. Priėmus sprendimą skirti finansavimą, LAAIF skiriamą subsidijos sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos registre, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2005 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1S-111 (Žin., 2005, Nr. 118-4301).
38. LAAIF per 5 darbo dienas nuo sprendimo skirti (neskirti) finansavimą gavimo dienos raštu informuoja pareiškėjus dėl Projekto finansavimo/ nefinansavimo.
39. Informacija apie Projektus, kurių įgyvendinimui numatyta skirti subsidiją, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo sprendimo skirti finansavimą gavimo dienos, turi būti paskelbiama LAAIF interneto svetainėje www.laaif.lt. Šioje informacijoje turi būti nurodyti pareiškėjai, Projektų pavadinimai ir numatomų skirti subsidijų suma.
40. Priežiūros tarybai nutarus, kad sprendimui priimti reikalinga papildoma informacija, LAAIF kreipiasi į pareiškėją prašydamas per LAAIF nustatytą terminą pateikti trūkstamą informaciją ar patikslinti Paraišką ir, ją gavus, teikia Paraišką pakartotiniam Priežiūros tarybos vertinimui. Per LAAIF nustatytą terminą pareiškėjui nepateikus prašomos informacijos ar nepatikslinus Paraiškos, Paraiška pakartotinai nevertinama.
IV. FINANSAVIMO IR PRIEŽIŪROS SUTARTIES SUDARYMAS, SUBSIDIJOS MOKĖJIMAS IR PROJEKTŲ PRIEŽIŪRA
Finansavimo ir priežiūros sutarties sudarymas, pakeitimai
41. LAAIF ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo skirti (neskirti) Projektui finansavimą priėmimo dienos parengia finansavimo ir priežiūros sutarties projektą ir paštu arba tiesiogiai pateikia 2 sutarties egzempliorius pareiškėjui pasirašyti. Pareiškėjas turi pasirašyti ir grąžinti LAAIF pasirašytą antrąjį finansavimo ir priežiūros sutarties egzempliorių per 1 mėnesį nuo sutarties projekto gavimo dienos. To nepadarius laikoma, kad pareiškėjas finansavimo atsisako ir sprendimas skirti finansavimą Projektui netenka galios.
42. Prie finansavimo ir priežiūros sutarties turi būti pridėti šie priedai:
43. Neleidžiami jokie su LAAIF nesuderinti nukrypimai nuo planuoto Projekto įgyvendinimo, keičiantys Projekto apimtį, Projekto išlaidas, pratęsiantys Projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys Projektą ar finansavimo ir priežiūros sutartyje nustatytus pareiškėjo įsipareigojimus.
44. Finansavimo ir priežiūros sutarties pakeitimai atliekami sutarties šalims pasirašant susitarimą dėl sutarties pakeitimo, kai:
45. Atsiradus šio Tvarkos aprašo 44 punkte numatytoms aplinkybėms, pareiškėjas privalo pateikti LAAIF raštišką prašymą pakeisti finansavimo ir priežiūros sutartį, nurodydamas tokio keitimo esmę, priežastis ir pagrindimą bei pridėdamas visus prašymą pagrindžiančius įrodymus. Sprendimą dėl finansavimo ir priežiūros sutarties keitimo priima LAAIF direktorius. Sutarties keitimui paprastai pritariama, jeigu nustatoma, kad pakeitus sutartį Projektas galėtų duoti tiek pat arba daugiau aplinkosauginės naudos.
Subsidijos mokėjimas
46. Laisvos formos mokėjimo prašymą sumokėti Pirmąją subsidijos dalį pareiškėjas raštu pateikia LAAIF po to, kai pareiškėjas įsigijo, sumontavo ir pradėjo eksploatuoti pagal paskirtį Projekte numatytus įrenginius. Įrenginių eksploatacijos pagal paskirtį pradžia laikoma įrenginių įvedimo į eksploataciją akto pasirašymo data.
47. Prie mokėjimo prašymo pareiškėjas turi pridėti užpildytą techninio įgyvendinimo ataskaitą, šio Tvarkos aprašo 10.6 punkte nurodytų dokumentų patvirtintas kopijas.
48. LAAIF nustačius, kad pateikti ne visi prie mokėjimo prašymo pridėtini dokumentai, paprašo pareiškėjo per LAAIF nustatytą terminą pateikti trūkstamus dokumentus.
49. LAAIF, gavęs visus 46 ir 47 punktuose nurodytus dokumentus, atlieka Projekto techninio įgyvendinimo patikrą vietoje. Patikroje turi dalyvauti LAAIF darbuotojas ir nepriklausomas ekspertas. Patikros rezultatus LAAIF darbuotojas ir nepriklausomas ekspertas per 5 darbo dienas apibendrina užpildydami LAAIF direktoriaus patvirtintas ataskaitos formas, kur nurodo Projekto metu įdiegtos technologijos ir gamybos parametrų atitikimą/neatitikimą Paraiškoje numatytai technologijai ir parametrams ir Projekto atitikimą finansavimo ir priežiūros sutarčiai.
50. LAAIF direktorius, atsižvelgdamas į LAAIF darbuotojo ir nepriklausomo eksperto ataskaitas, tvirtina Projekto techninio įgyvendinimo ataskaitą.
51. Laisvos formos mokėjimo prašymą sumokėti Antrąją subsidijos dalį pareiškėjas pateikia LAAIF kartu su užpildyta galutinio įgyvendinimo ataskaita ir šią ataskaitą pagrindžiančiais dokumentais.
52. LAAIF, gavęs visus 51 punkte nurodytus dokumentus, gali atlikti Projekto galutinio įgyvendinimo patikrą vietoje. Patikrą vietoje atlieka LAAIF darbuotojas arba jis ir nepriklausomas ekspertas, jei LAAIF eksperto dalyvavimą laiko reikalingu. Patikros metu nustatę neatitikimų, kurie nepažeidžia finansavimo ir priežiūros sutarties ir gali būti pareiškėjo ištaisyti, LAAIF darbuotojas ir nepriklausomas ekspertas (jei jis patikroje dalyvauja) suformuluoja rekomendacijas neatitikimams pašalinti ir nustato terminą, per kurį šios rekomendacijos turi būti įgyvendintos. Patikros rezultatus LAAIF darbuotojas ir nepriklausomas ekspertas (jei jis patikroje dalyvauja) apibendrina ir suformuluoja išvadas, užpildydami LAAIF direktoriaus patvirtintas ataskaitos formas.
53. LAAIF direktoriaus sprendimu, atsižvelgiant į LAAIF darbuotojo ir nepriklausomo eksperto (dalyvavusių techninio įgyvendinimo patikroje) pasiūlymus, išvados gali būti formuluojamos ir neatlikus Projekto galutinio įgyvendinimo patikros vietoje.
54. LAAIF direktorius, atsižvelgdamas į LAAIF darbuotojo ir nepriklausomo eksperto (jei jis patikroje dalyvauja) išvadas, tvirtina Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitą.
Projektų priežiūra
56. Projektų priežiūrą sudaro šie etapai:
56.1. parengiamasis etapas, kuriame priežiūra atliekama šio Tvarkos aprašo 30 punkte nustatyta tvarka, šio etapo tikslas yra įvertinti pareiškėjo galimybes įgyvendinti Projektą;
56.2. techninio įgyvendinimo etapas, kuriame priežiūra atliekama šio Tvarkos aprašo 49 punkte nustatyta tvarka, šio etapo tikslas yra vertinti pareiškėjo Projekto techninio įgyvendinimo parametrus ir Projekto įgyvendinimo atitikimą Paraiškoje pateiktai informacijai;
57. LAAIF bet kuriame Projekto įgyvendinimo etape gali atlikti papildomą Projekto priežiūrą, nenumatytą šio Tvarkos aprašo 30, 49 ir 52 punktuose. Papildomos Projekto priežiūros rezultatus LAAIF darbuotojas ir nepriklausomas ekspertas (jei jis patikroje dalyvauja) apibendrina užpildydami LAAIF direktoriaus patvirtintą ataskaitos formą. Ataskaitą pasirašo ir pareiškėjo atstovas, jeigu jis dalyvauja patikros metu. Papildomos Projektų priežiūros metu tikrinamos Projekto įgyvendinimo sąlygos.
58. Praėjus metams nuo Antrosios subsidijos dalies gavimo dienos, pareiškėjas privalo per 30 kalendorinių dienų raštu pateikti LAAIF metinę aplinkosaugos rodiklių vykdymo ataskaitą už vienerius veiklos metus.
59. LAAIF ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo mėnesio 30 dienos apibendrina finansuojamų Projektų įgyvendinimo duomenis ir parengia bendrą metinę finansuojamų Projektų priežiūros ataskaitą bei pateikia ją Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai. Šioje ataskaitoje turi būti nurodomos Projektų įvykdymo sąlygos, aplinkos apsaugos rodikliai, Projektų neįvykdymo priežastys.
V. BAIGIAMOSIOS NUOsTATOS
60. LAAIF ir pareiškėjai visų su Projektų įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą organizuoja vadovaudamiesi Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 1997 m. rugpjūčio 15 d. įsakymu Nr. 38 (Žin., 1997, Nr. 78-2006).
61. LAAIF ir pareiškėjai turi užtikrinti su Projektų įgyvendinimu susijusių dokumentų saugumą ir prieinamumą Aplinkos ministerijos ir Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės atsakingiems pareigūnams.
62. Pareiškėjas privalo saugoti:
62.3. Projekto techninio įgyvendinimo ataskaitos, Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitos ir jų priedų kopijas ir kitus su šiomis ataskaitomis susijusius dokumentus;
63. LAAIF privalo saugoti:
63.4. prašymų pakeisti finansavimo ir priežiūros sutartį ir sprendimų dėl finansavimo ir priežiūros sutarties pakeitimo originalus arba kopijas ir kitus su tuo susijusius dokumentus;
63.6. Projekto techninio įgyvendinimo ir Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitų ir jų priedų originalus, įskaitant atliktų patikrinimų ataskaitų originalus ir kitus su tuo susijusius dokumentus;
64. Už suteiktos subsidijos lėšas materialų turtą pareiškėjas įsigyja savo nuosavybėn ir naudoja savo veikloje ne mažiau kaip 3 (trejus) metus.