LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ PRAŠYMŲ, PAREIŠKIMŲ, PASIŪLYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO INSTITUCIJOSE, KURIOS NĖRA VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO SUBJEKTAI, TVARKOS PATVIRTINIMO
2000 m. birželio 12 d. Nr. 681
Vilnius
Įgyvendindama Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo įgyvendinimo (Žin., 1999, Nr. 110-3235) nuostatas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Patvirtinti Piliečių ir kitų asmenų prašymų, pareiškimų, pasiūlymų ir skundų nagrinėjimo institucijose, kurios nėra viešojo administravimo subjektai, tvarką (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. spalio 16 d. nutarimą Nr. 774 „Dėl Gyventojų pareiškimų, skundų ir pasiūlymų nagrinėjimo valstybės valdymo organuose, įmonėse, įstaigose bei organizacijose tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1992, Nr. 32-995).
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2000 m. birželio 12 d. nutarimu Nr. 681
piliečių ir kitų asmenų prašymų, pareiškimų, pasiūlymų ir skundų nagrinėjimo institucijose, kurIOs NĖRA VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO SUBJEKTAI, Tvarka
I. Bendrosios nuostatos
1. Ši tvarka reglamentuoja piliečių ir kitų asmenų (toliau vadinama – pareiškėjai) prašymų, pareiškimų, pasiūlymų ir skundų (toliau vadinama – prašymai) nagrinėjimą institucijose, kurios nėra viešojo administravimo subjektai.
2. Už prašymų priėmimo ir jų nagrinėjimo tvarkos laikymąsi atsako institucijos vadovas. Institucijos vadovas paskiria tarnautoją (tarnautojus), atsakingą (atsakingus) už pareiškėjų priėmimą ir jų prašymų nagrinėjimą.
II. PRAŠYMŲ ĮFORMINIMAS IR PRIĖMIMAS
4. Informacija apie pareiškėjų ir jų prašymų priėmimo vietą bei laiką skelbiama institucijoje, pareiškėjams matomoje vietoje.
6. Draudžiama pareiškėjų nepriimti motyvuojant tuo, kad nėra tarnautojo, kuris turėtų spręsti keliamą klausimą. Institucijos vadovas turi užtikrinti, kad nesant tarnautojų, turinčių įgaliojimus priimti pareiškėjus ir spręsti jų klausimus (šių tarnautojų atostogų, komandiruočių, seminarų metu ir kitais jų nebuvimo darbe atvejais), būtų paskirti asmenys, turintys tokius pat įgaliojimus.
7. Priėmimų metu prašymai gali būti pateikiami tiek raštu, tiek žodžiu. Žodiniai prašymai priimami tik tais atvejais, kai juos galima išnagrinėti tuoj pat, nepažeidžiant pareiškėjo ir institucijos interesų.
8. Priimami tokie rašytiniai prašymai, kurie tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine (lietuvių) kalba, yra pareiškėjo pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė ir tikslus adresas, kuriuo jis pageidautų gauti atsakymą, taip pat telefonas (jeigu pareiškėjas jį turi).
10. Priimant prašymą raštu, prašymų priėmimo vietoje patikslinama jo esmė, paprašoma komentarų ir papildomų dokumentų, kurių reikia prašymui išnagrinėti. Ant prašymo dedamas registracijos spaudas, jame įrašoma prašymo gavimo data ir registracijos numeris.
11. Pateikti prašymai registruojami žurnale arba kompiuterinėse laikmenose: raštu pateikti prašymai – nurodant pareiškėją, prašymo gavimo datą, registracijos numerį, išnagrinėti žodiniai prašymai – nurodant pareiškėją, prašymo gavimo datą, prašymo esmę ir nagrinėjimo rezultatą.
12. Pareiškėjui įteikiama prašymo gavimo faktą patvirtinanti registracijos kortelė, kurioje nurodoma prašymo gavimo data, registracijos numeris, prašymą nagrinėjančio asmens vardas ir pavardė, pareigos, adresas, tarnybinis telefonas. Vietoj kortelės gali būti įteikiama spaudu pažymėta prašymo kopija.
III. PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS
13. Už prašymų nagrinėjimą atsakingas tarnautojas neturi teisės imtis nagrinėti prašymo, jeigu jį ir pareiškėją sieja giminystės ar svainystės ryšiai arba yra kitų priežasčių, galinčių sukelti interesų konfliktą.
14. Išaiškėjus šios tvarkos 13 punkte nurodytoms aplinkybėms, už prašymo nagrinėjimą atsakingas tarnautojas savo iniciatyva ar pareiškėjo reikalavimu turi nusišalinti nuo prašymo nagrinėjimo. Jam to nepadarius, jį nušalina institucijos vadovas.
15. Prašymai, kuriuos turi nagrinėti žemesnės pagal pavaldumą institucijos, nenagrinėjami, o per 5 darbo dienas persiunčiami nagrinėti šioms institucijoms.
16. Jeigu institucija, kuriai paduotas prašymas, nėra įgaliota spręsti prašyme išdėstytų klausimų, prašymas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo datos persiunčiamas kompetentingai institucijai ir apie tai pranešama pareiškėjui.
18. Prašymo, adresuoto kelioms institucijoms ir priklausančio kelių institucijų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja pirmasis adresatas.
20. Prašymai asmenų, kurie, nenurodydami naujų aplinkybių, pakartotinai kreipiasi dėl klausimų, į kuriuos jau buvo atsakyta, nenagrinėjami.
IV. PRAŠYMO NAGRINĖJIMO REZULTATŲ APSKUNDIMAS
22. Pareiškėjas, nesutinkantis su prašymo nagrinėjimo rezultatais, gali juos apskųsti teismui. Prieš tai skundas gali būti paduotas institucijos vadovui. Pareiškėjas, nesutinkantis su žodinio prašymo nagrinėjimo rezultatais, savo prašymą įformina raštu. Rašytinis prašymas nagrinėjamas pagal šios tvarkos III skyriaus nuostatas.
______________