Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

Dėl NUOSTOLINGŲ PERIODINIŲ LEIDINIŲ PRISTATYMO KAIMO GYVENAMŲJŲ VIETOVIŲ PRENUMERATORIAMS PASLAUGŲ KOMPENSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2012 m. liepos 11 d. Nr. 835

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pašto įstatymo (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2004, Nr. 60-2125; 2011, Nr. 161-7618) 3 straipsnio 2 dalies 7 punktu ir 8 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Nuostolingų periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugų kompensavimo taisykles (pridedama).

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                                ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                  ELIGIJUS MASIULIS

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2012 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 835

 

NUOSTOLINGŲ PERIODINIŲ LEIDINIŲ PRISTATYMO KAIMO GYVENAMŲJŲ VIETOVIŲ PRENUMERATORIAMS PASLAUGŲ KOMPENSAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nuostolingų periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugų kompensavimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato nuostolingų periodinių leidinių pristatymo kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams paslaugų (toliau – periodinių leidinių pristatymo paslaugos) kompensavimo atvejus ir tvarką.

2. Taisyklės taikomos universaliųjų pašto paslaugų teikėjui (toliau – teikėjas).

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Periodinių leidinių pristatymo paslaugų teikimo nuostoliai neigiamas periodinių leidinių pristatymo paslaugų teikimo pajamų ir periodinių leidinių pristatymo paslaugų teikimo sąnaudų, patirtų per tą patį laikotarpį, skirtumas.

Periodinių leidinių pristatymo paslaugų teikimo pajamos – periodinių leidinių, pristatytų kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams, kiekio ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų periodinių leidinių pristatymo paslaugų didžiausių tarifų sandauga.

Periodinių leidinių pristatymo paslaugų teikimo sąnaudos – periodinių leidinių pristatymo paslaugų sąnaudos, apskaičiuotos pagal Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (toliau – Tarnyba) direktoriaus įsakymu patvirtintose Universaliųjų pašto paslaugų teikėjo sąnaudų apskaitos taisyklėse (toliau – Sąnaudų apskaitos taisyklės) nustatytus reikalavimus.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos pašto įstatyme (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2004, Nr. 60-2125) (toliau – Pašto įstatymas), Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatyme (Žin., 1996, Nr. 71-1706; 2006, Nr. 82-3254), Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme (Žin., 1994, Nr. 60-1183) ir Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme (Žin., 2002, Nr. 35-1271).

4. Visi Taisyklių nustatyta tvarka Tarnybai teikiami dokumentai ir jų pateikimas turi atitikti Tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintų dokumentų teikimo Tarnybai taisyklių reikalavimus, tvarką ir sąlygas. Visi dokumentai, pagal Taisykles teikiami Susisiekimo ministerijai ir Tarnybai, turi būti pateikiami ir elektroninėje laikmenoje.

 

II. PERIODINIŲ LEIDINIŲ PRISTATYMO PASLAUGŲ TEIKIMO NUOSTOLIŲ KOMPENSAVIMO ATVEJAI IR TVARKA

 

5. Teikėjui Taisyklių nustatyta tvarka kompensuojamas periodinių leidinių pristatymo paslaugų sąnaudų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų periodinių leidinių pristatymo paslaugų didžiausių tarifų skirtumas, jeigu Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinti periodinių leidinių pristatymo paslaugų didžiausi tarifai nepadengia teikėjo periodinių leidinių pristatymo paslaugų sąnaudų.

6. Jeigu teikėjas, atsižvelgdamas į praėjusio šešių mėnesių ar kalendorinių metų laikotarpio rezultatus, nustato, kad periodinių leidinių pristatymo paslaugų teikimas buvo nuostolingas, jis turi teisę kartu su praėjusių šešių mėnesių periodinių leidinių pristatymo paslaugų pajamų ir sąnaudų ataskaita ar kalendorinių metų periodinių leidinių pristatymo paslaugų pajamų ir sąnaudų ataskaita (toliau – kalendorinių metų ataskaita) raštu pateikti Susisiekimo ministerijai ir Tarnybai prašymą kompensuoti periodinių leidinių pristatymo paslaugų teikimo nuostolius (toliau – prašymas).

7. Prašyme nurodomas teikėjo pavadinimas, teisinė forma, buveinės adresas, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas, juridinio asmens kodas, pridėtinės vertės mokesčio mokėtojo kodas (jeigu teikėjas yra pridėtinės vertės mokesčio mokėtojas), atsiskaitomosios sąskaitos numeris, registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie teikėją, kaip juridinį asmenį, taip pat periodinių leidinių pristatymo paslaugų praėjusio šešių mėnesių laikotarpio ar kalendorinių metų teikimo nuostolių, jeigu prašymas pateikiamas pasibaigus kalendoriniams metams, dydis.

8. Kartu su prašymu teikėjas pateikia:

8.1. dokumentus, kuriuose nurodyti duomenys apie praėjusio šešių mėnesių laikotarpio ar kalendorinių metų, jeigu prašymas pateikiamas pasibaigus kalendoriniams metams, periodinių leidinių pristatymo paslaugų teikimo pajamas;

8.2. dokumentus, kuriuose nurodyti duomenys apie praėjusio šešių mėnesių laikotarpio ar kalendorinių metų, jeigu prašymas pateikiamas pasibaigus kalendoriniams metams, periodinių leidinių pristatymo paslaugų teikimo sąnaudas;

8.3. dokumentus, kuriuose nurodytas per praėjusį šešių mėnesių laikotarpį ar kalendorinius metus, jeigu prašymas pateikiamas pasibaigus kalendoriniams metams, kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams pristatytų periodinių leidinių, išskirtų pagal kiekvieną Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų periodinių leidinių pristatymo paslaugų didžiausių tarifų lentelių eilutę, kiekis;

8.4. aiškinamąjį raštą kartu su skaičiavimais ir dokumentais, įrodančiais ir leidžiančiais patikrinti praėjusio šešių mėnesių laikotarpio ar kalendorinių metų, jeigu prašymas pateikiamas pasibaigus kalendoriniams metams, periodinių leidinių pristatymo paslaugų teikimo nuostolių pagrįstumą;

8.5. praėjusio šešių mėnesių laikotarpio ar kalendorinių metų, jeigu prašymas pateikiamas pasibaigus kalendoriniams metams, periodinių leidinių pristatymo paslaugų pajamų ir sąnaudų nepriklausomo audito išvadą.

9. Tarnyba priima prašymą ir per 10 darbo dienų nuo Taisyklių 6 ir 8 punktuose nurodytų dokumentų gavimo Tarnyboje:

9.1. priima sprendimą nagrinėti prašymą ir apie tai raštu praneša teikėjui;

9.2. arba prašo per Tarnybos nustatytą, bet ne ilgesnį kaip 30 dienų, terminą pateikti Tarnybai trūkstamus dokumentus, duomenis ir (ar) skaičiavimus ir apie tai raštu praneša teikėjui.

10. Jeigu teikėjas per Taisyklių 9.2 punkte nustatytą terminą nepateikia trūkstamų dokumentų, duomenų ir (ar) skaičiavimų, Tarnyba atsisako nagrinėti prašymą ir per 5 darbo dienas nuo Taisyklių 9.2 punkte nustatyto termino pabaigos apie tai raštu praneša Susisiekimo ministerijai ir teikėjui, grąžindama jam prašymą ir kartu su prašymu pateiktus dokumentus.

11. Tarnyba per 30 dienų nuo Taisyklių 6 ir 8 punktuose nurodytų dokumentų arba Taisyklių 9.2 punkte nurodytų trūkstamų dokumentų, duomenų ir (ar) skaičiavimų gavimo Tarnyboje įvertina pateiktų duomenų ir skaičiavimų pagrįstumą ir atitiktį Sąnaudų apskaitos taisyklėse nustatytiems reikalavimams. Šis terminas gali būti pratęstas motyvuotu Tarnybos direktoriaus sprendimu, tačiau ne ilgiau kaip 30 dienų, apie tai raštu informuojamas teikėjas.

12. Tarnyba, vertindama pateiktų duomenų ir skaičiavimų pagrįstumą ir atitiktį Sąnaudų apskaitos taisyklėse nustatytiems reikalavimams, turi teisę:

12.1. pareikalauti papildomos informacijos, būtinos prašymui ir kartu su prašymu pateiktiems duomenims ir skaičiavimams įvertinti ir detalizuoti;

12.2. tikrinti teikėjo sąnaudų apskaitos sistemos duomenis ir kitą informaciją, pagal kurią nustatomas periodinių leidinių pristatymo paslaugų teikimo nuostolių dydis.

13. Tarnyba, įvertinusi pateiktų duomenų ir skaičiavimų pagrįstumą ir atitiktį Sąnaudų apskaitos taisyklėse nustatytiems reikalavimams, per 3 darbo dienas parengia ir raštu pateikia Susisiekimo ministerijai išvadą dėl pateiktų duomenų ir skaičiavimų pagrįstumo ir atitikties Sąnaudų apskaitos taisyklėse nustatytiems reikalavimams, prie išvados prideda Taisyklių 9.2 punkte nurodytus  trūkstamus dokumentus, duomenis ir (ar) skaičiavimus, taip pat Taisyklių 12 punkte nurodytą informaciją.

14. Susisiekimo ministerija, vertindama teikėjo prašymą, kartu su prašymu pateiktus dokumentus, taip pat Taisyklių 13 punkte nurodytus dokumentus, turi teisę kreiptis į atitinkamas valstybės institucijas, prašydama pateikti išvadą dėl šių dokumentų.

15. Susisiekimo ministerija per 10 darbo dienų nuo Taisyklių 13 punkte nurodytų dokumentų arba valstybės institucijų išvadų, nurodytų Taisyklių 14 punkte, gavimo Susisiekimo ministerijoje priima vieną iš šių sprendimų:

15.1. kompensuoti teikėjui periodinių leidinių pristatymo paslaugų teikimo nuostolius (įsakyme nurodomas kompensuojamų periodinių leidinių pristatymo paslaugų teikimo nuostolių dydis);

15.2. atsisakyti tenkinti teikėjo prašymą (įsakyme nurodomi atsisakymo tenkinti teikėjo prašymą motyvai).

16. Periodinių leidinių pristatymo paslaugų teikimo nuostoliai, taip pat pridėtinės vertės mokestis (jeigu taikomas), kompensuojami iš Susisiekimo ministerijai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų.

17. Periodinių leidinių pristatymo paslaugų teikimo nuostoliai teikėjui kompensuojami kas šeši mėnesiai. Jeigu prašymas pateikiamas pasibaigus kalendoriniams metams ir Taisyklių nustatyta tvarka priimtas Taisyklių 15.1 punkte nurodytas susisiekimo ministro įsakymas kompensuoti teikėjui praėjusių metų šešių mėnesių periodinių leidinių pristatymo paslaugų teikimo nuostolius, pagal kalendorinių metų ataskaitą Taisyklių nustatyta tvarka teikėjui kompensuojamų periodinių leidinių pristatymo paslaugų teikimo nuostolių dydis nustatomas iš teikėjo per kalendorinius metus patirtų periodinių leidinių pristatymo paslaugų teikimo nuostolių dydžio atėmus pagal Taisyklių 15.1 punkte nurodytą susisiekimo ministro įsakymą teikėjui kompensuotų praėjusių metų šešių mėnesių periodinių leidinių pristatymo paslaugų teikimo nuostolių dydį.

 

III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Tarnybos, Susisiekimo ministerijos, valstybės institucijų veiksmai arba neveikimas, susiję su Taisyklių taikymu ir įgyvendinimu, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka ir sąlygomis.

 

_________________

 

part_8cfa25ffe41346e28e0c7d9dfa21bc6a_end