FARMACIJOS DEPARTAMENTO PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL FARMACIJOS DEPARTAMENTO PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2007 m. vasario 1 d. Nr. 8V

Vilnius

 

Siekdamas geriau organizuoti Farmacijos departamento prie Sveikatos apsaugos ministerijos darbą:

1. Tvirtinu Farmacijos departamento prie Sveikatos apsaugos ministerijos darbo reglamentą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiais galios:

2.1. Farmacijos departamento prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2001 m. vasario 14 d. įsakymą Nr. 05 „Dėl Farmacijos departamento prie Sveikatos apsaugos ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“;

2.2. Farmacijos departamento prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2004 m. liepos 13 d. įsakymą Nr. 22V „Dėl Farmacijos departamento prie Sveikatos apsaugos ministerijos darbo reglamento pakeitimo“.

 

 

DIREKTORIUS                                                                                                     LINAS MAŽEIKA

______________


PATVIRTINTA

Farmacijos departamento prie

Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus

2007 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. 8V

 

FARMACIJOS DEPARTAMENTO PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Farmacijos departamento prie Sveikatos apsaugos ministerijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Farmacijos departamento prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Departamentas) darbo tvarką.

2. Departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, sveikatos apsaugos ministro įsakymais, departamento nuostatais, departamento direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiuo reglamentu.

3. Departamentas savo veiklą grindžia teisėtumo, teisingumo, įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais demokratinio administravimo principais.

 

II. BENDRIEJI DEPARTAMENTO STRUKTŪROS IR DARBO KLAUSIMAI

 

4. Departamentui vadovauja direktorius, kuris kontroliuoja ir koordinuoja departamento padalinių veiklą, atsako už departamentui pavestų uždavinių ir funkcijų, pavedimų vykdymą bei darbo organizavimą.

5. Lietuvos Respublikos Seime, Lietuvos Respublikos Prezidentūroje, Lietuvos Respublikos Vyriausybėje (toliau – atitinkamai Seimas, Prezidentūra, Vyriausybė), kitose valstybės institucijose ir įstaigose departamentui atstovauja departamento direktorius arba jo įgaliotas direktoriaus pavaduotojas ar kiti departamento valstybės tarnautojai.

6. Laikinai nesant direktoriaus, jo pareigas eina sveikatos apsaugos ministro paskirtas direktoriaus pavaduotojas, o jo nesant – vienas iš skyriaus vedėjų.

7. Direktorius leidžia įsakymus (norminius ir individualius), kurie įforminami direktoriaus įsakymo blanke. Direktorius leidžia įsakymus dėl:

7.1. Departamento pareigybių aprašymų patvirtinimo;

7.2. Departamento veiklos, darbo reglamento, struktūrinių padalinių nuostatų patvirtinimo;

7.3. Departamento valstybės tarnautojų, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai), priėmimo į pareigas ir atleidimo iš pareigų, atostogų suteikimo, nuobaudų skyrimo, jų skatinimo;

7.4. komisijų (darbo grupių) sudarymo;

7.5. kitų teisės aktų jam suteiktų funkcijų vykdymo.

8. Direktoriaus įsakymai skelbiami ir įsigalioja Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų skelbimo ir įsigaliojimo tvarkos įstatymu (Žin., 1993, Nr. 12-296; 2002, Nr. 124-5626) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugpjūčio 23 d. nutarimu Nr. 918 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių, ministrų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės valdymo institucijų vadovų ir kolegialių institucijų teisės aktų pateikimo oficialiai skelbti „Valstybės žiniose“ ir skelbimo interneto tinklapiuose tvarkos“ (Žin., 1999, Nr. 71-2236; 2003, Nr. 28-1144) nustatyta tvarka.

 

III. DEPARTAMENTO STRUKTŪRINIAI PADALINIAI

 

9. Departamento struktūrą sudaro skyriai (toliau – Departamento struktūriniai padaliniai).

10. Departamento struktūrą tvirtina sveikatos apsaugos ministras, atsižvelgdamas į departamento uždavinius ir funkcijas, nustatytas departamento nuostatuose bei kituose teisės aktuose.

11. Departamento struktūriniams padaliniams vadovauja vedėjai (toliau – padalinių vadovai), kurie gali turėti pavaduotoją.

12. Departamento struktūriniai padaliniai užtikrina Departamento nuostatuose ir kituose teisės aktuose Departamentui nustatytų uždavinių įgyvendinimą, organizuoja Departamento direktoriaus sprendimų vykdymą bei jų kontrolę.

13. Departamento struktūriniai padaliniai savo darbą organizuoja vadovaudamiesi direktoriaus įsakymu patvirtintais skyrių nuostatais, o padalinių vadovai ir valstybės tarnautojai – pareigybių aprašymais, parengtais ir patvirtintais pagal Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 685 (Žin., 2002, Nr. 51-1953), darbuotojai – pareigybių aprašymais.

14. Departamento padalinių vadovai asmeniškai atsako už padaliniams pavestų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų vykdymą, darbo organizavimą, darbo drausmę, taip pat už departamento direktoriaus ir departamento direktoriaus pavaduotojo rezoliucijų ir žodinių pavedimų vykdymą.

 

IV. DEPARTAMENTO DARBO PLANAVIMAS IR VEIKLOS ATASKAITOS

 

15. Departamento veikla organizuojama vadovaujantis Nacionaline vaistų politikos programa, numatyta Sveikatos apsaugos ministerijos strateginiame veiklos plane. Už programos koordinavimą atsako Departamento direktorius.

16. Departamente sudaromi šie planai:

16.1. strateginis veiklos (Sveikatos apsaugos ministerijos strateginio veiklos plano dalis).

Strateginio veiklos plano projektą, kuriame numatyta šio reglamento 15 punkte nurodyta programa, jos tikslai, uždaviniai ir priemonės bei finansiniai ištekliai jai vykdyti, taip pat siektini veiklos rezultatai, rengia direktoriaus pavaduotojas bei Apskaitos skyrius. Pasiūlymus dėl plano rengimo teikia Departamento struktūriniai padaliniai.

Departamento strateginės veiklos plano įgyvendinimo metų ataskaitą rengia direktoriaus pavaduotojas bei Apskaitos skyrius. Informaciją apie priemonių vykdymą direktoriaus pavaduotojui teikia departamento padaliniai. Ataskaita teikiama Sveikatos apsaugos ministerijai;

16.2. departamento veiklos pagrindinių priemonių (1 metų) (toliau – veiklos planas).

Departamento veiklos planas sudaromas atsižvelgiant į Vyriausybės programos priemonių įgyvendinimo, Vyriausybės nutarimais patvirtintų tikslinių programų priemonių įgyvendinimo, Sveikatos apsaugos ministerijos pagrindinių priemonių, departamento strateginį veiklos ir kitus planus. Jame nurodomos priemonės, jų vykdytojai ir vykdymo terminai.

Veiklos planą sudaro direktoriaus pavaduotojas, kuriam pasiūlymus kiekvienais metais iki gruodžio 31 dienos pateikia departamento struktūriniai padaliniai. Planas turi būti parengtas ir patvirtintas Departamento direktoriaus įsakymu iki sausio 31 dienos. Departamento pagrindinių priemonių plane numatytų priemonių vykdymo kontrolę atlieka bei informuoja direktorių apie priemonių vykdymą direktoriaus pavaduotojas. Jeigu įvykdyti priemonių per nustatytą terminą negalima dėl objektyvių priežasčių, apie tai turi būti pranešta direktoriui, kuris įvykdymo terminą gali pratęsti, pakeisdamas veiklos planą.

Pasibaigus ketvirčiui vyksta veiklos plane numatytų priemonių vykdymo aptarimas. Šiame pasitarime dalyvauja direktorius, direktoriaus pavaduotojas ir padalinių vadovai. Atsižvelgiant į pasitarimo rezultatus, veiklos planas gali būti tikslinimas: keičiami jų vykdymo terminai ar vykdytojai.

17. Departamento struktūriniai padaliniai gali rengti savo darbo planus, už kurių rengimą ir vykdymą atsakingi šių padalinių vadovai.

18. Prireikus Departamento struktūriniai padaliniai gali savo iniciatyva rengti teisės aktus, nenurodytus Departamento veiklos plane. Iniciatorius, siūlydamas rengti teisės akto projektą, kuriame numatoma iš esmės keisti arba nustatyti teisinių santykių reguliavimą, Departamento direktoriui pateikia informaciją, nurodydamas siūlomu rengti teisės aktu sprendžiamos problemos esmę, teisės akto tikslus ir uždavinius, laukiamus teigiamus rezultatus bei siūlymus dėl teisės akto rengėjo paskyrimo.

 

V. DEPARTAMENTO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

19. Einamieji Departamento veiklos klausimai aptariami pasitarimuose pas direktorių, kuriuose dalyvauja direktoriaus pavaduotojas, departamento padalinių vadovai, kiti direktoriaus pakviesti asmenys. Pasitarimai pas direktorių rengiami kiekvieną pirmadienį, jo nurodytu laiku. Iškilus būtinybei, gali būti šaukiamas neeilinis susirinkimas.

20. Esant būtinybei, direktoriaus pavaduotojas gali organizuoti Departamento struktūrinių padalinių vadovų, kitų valstybės tarnautojų ar darbuotojų pasitarimus jiems pavestų uždavinių vykdymo klausimais.

21. Pasitarimų metu padalinių vadovai informuoja direktorių apie jų vadovaujamų padalinių uždavinių ir funkcijų vykdymą, planuojamus darbus, svarbius susitikimus, konferencijas, seminarus, organizuojamus posėdžius, dalyvavimą kitų institucijų sudaromose darbo grupėse ir pateikia kitą svarbią informaciją

22. Dėl pedagoginio darbo, komandiruotės, atostogų ar renginio (posėdžio, susirinkimo ir kt.) už Departamento ribų išvykstantys valstybės tarnautojai ir darbuotojai turi užtikrinti darbo tęstinumą. Jei valstybės tarnautojas ar darbuotojas neatvyksta ar vėluoja į darbą dėl svarbių priežasčių, apie tai tą pačią dieną turi informuoti tiesioginį vadovą (jei negali informuoti tą pačią dieną, turi pranešti kuo greičiau, kai tai tampa įmanoma).

23. Naujai priimamus Departamento tarnautojus ir darbuotojus valstybės tarnautojas atsakingas už personalo tvarkymą, pasirašytinai supažindina su Departamento struktūra, padalinio nuostatais, darbo reglamentu, pareigybės aprašymu bei kitais dokumentais.

24. Gauti dokumentai registruojami Departamento Kanceliarijoje. Dokumentai skirstomi į registruotinus ir neregistruotinus. Registruotini dokumentai registruojami Departamento kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje. Neregistruojami gauti sveikinimai, kvietimai, reklaminiai bukletai, privataus pobūdžio laiškai, kita korespondencija, nesusijusi su atsakomybe ir rizika, kylančia dėl dokumentų neįtraukimo į apskaitos sistemą.

25. Tik Kanceliarijoje registruoti dokumentai laikomi oficialiai gautais. Departamento struktūriniai padaliniai, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, tiesiogiai iš kitų institucijų, įstaigų, organizacijų, piliečių ir kitų asmenų gavę dokumentus, adresuotus Departamentui, privalo nedelsdami pateikti registruoti Kanceliarijai. Departamentui adresuoti elektroniniu paštu, faksu gauti dokumentai, jeigu juose yra nurodyti siuntėjo vardas, pavardė, parašas, adresas, kuriuo jis pageidauja gauti atsakymą, telefonas (jeigu siuntėjas jį turi), registruojami Kanceliarijoje bendra tvarka.

26. Gyventojų laiškai, taip pat kitų organizacijų raštai dėl gyventojų laiškų svarstymo ir juose iškeltų klausimų sprendimo rezultatų registruojami Kanceliarijoje bendra tvarka.

27. Kanceliarijoje atplėšiami visi gauti vokai, išskyrus su žyma „asmeniškai“ (jie perduodami adresatui neatplėšti). Jeigu dokumentą, gautą voke su žyma „asmeniškai“, adresatas nusprendžia užregistruoti, jį kartu su voku grąžina į Kanceliariją.

28. Kanceliarijoje gauti dokumentai patikrinami: ar atsiųsti nurodytu adresu, ar vokuose yra visi dokumente nurodyti priedai. Jei voke trūksta dokumentų arba jų priedų, apie tai Kanceliarija informuoja siuntėją. Kai Departamento adresu gaunamas laiškas, adresuotas ne Departamentui, Kanceliarija neatplėštą laišką persiunčia reikiamu adresu.

29. Registruojant dokumentą nurodoma jo gavimo data, numeris, pavadinimas, siuntėjas ir kita informacija.

30. Užregistravus dokumentą, jo pirmajame lape dedamas registracijos ir kontrolės spaudas. Registracijos spaude įrašoma dokumento gavimo data, registracijos numeris, kontrolės spaude – užduoties įvykdymo laikas. Dokumentas skenuojamas ir perduodamas susipažinti ir spręsti dėl jo vykdymo direktoriui.

31. Direktorius, susipažinęs su dokumentu, jo pirmojo lapo viršuje (tuščioje vietoje) užrašo rezoliuciją, kurioje nurodo struktūrinio padalinio, kuriam nukreipiamas dokumentas, vadovą. Dokumentas tiesiogiai nukreipiamas valstybės tarnautojui ar darbuotojui, jei jo pareigybė nepriklauso padaliniui. Padalinio vadovas nukreipia dokumentą konkrečiam vykdytojui, užrašydamas rezoliuciją.

Rezoliucijoje nurodoma, kaip būtų galima spręsti dokumente keliamus klausimus ir per kiek laiko tai turėtų būti atlikta.

32. Departamento dokumentus tvarkantis valstybės tarnautojas ar darbuotojas dokumentų valdymo sistemoje pažymi rezoliuciją ir perduoda dokumentą rezoliucijoje nurodytam vykdytojui. Jei rezoliucijoje nurodyti keli vykdytojai, dokumento originalas pateikiamas pirmajam rezoliucijoje nurodytam vykdytojui. Kiti rezoliucijoje nurodyti vykdytojai su dokumentu susipažįsta kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje.

33. Dokumentas tiesioginiam vykdytojui turi būti perduotas ne vėliau kaip per vieną darbo dieną nuo jo užregistravimo kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje. Jei užduoties vykdymas yra kito padalinio ar valstybės tarnautojo ar darbuotojo kompetencija, ją gavęs rezoliucijoje nurodytas vykdytojas nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, turi grąžinti dokumentą rezoliucijos davėjui, kad būtų nurodytas tinkamas vykdytojas.

 

VI. PAVEDIMAI, JŲ VYKDYMAS IR VYKDYMO KONTROLĖ

 

34. Direktorius užtikrina, kad laiku ir deramai būtų įvykdyti Departamentui nukreipti vykdyti Respublikos Prezidento, Seimo, Vyriausybės, Ministro Pirmininko ar Ministro Pirmininko pavedimu – Vyriausybės kanclerio, taip pat ministro, viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus ir ministerijos sekretoriaus pavedimai. Šie pavedimai vykdomi ir kontroliuojami Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. V-232 (Žin., 2004, Nr. 61-2195), nustatyta tvarka ir terminais.

35. Direktoriaus pavedimai gali būti duodami direktoriaus įsakymais, rezoliucijomis, direktoriaus pavaduotojo – rezoliucijomis ar kitokia rašytine ar žodine forma.

36. Duoti pavedimus turi teisę:

36.1. direktorius – direktoriaus pavaduotojui, padalinių vadovams, kitiems Departamento valstybės tarnautojams ir darbuotojams;

36.2. direktoriaus pavaduotojas pagal jam direktoriaus nustatytą kompetenciją – padalinių vadovams, valstybės tarnautojams ir darbuotojams. Apie duotą pavedimą direktoriaus pavaduotojas turi informuoti direktorių.

37. Jei pavedimas duodamas tiesiogiai valstybės tarnautojui ar darbuotojui, kurio pareigybė priklauso padaliniui, apie pavedimo davimą turi būti informuotas padalinio, kuriam priklauso valstybės tarnautojas ar darbuotojas, vadovas.

38. Pavedimas, jeigu pavedime nenurodytas konkretus laikas, turi būti įvykdytas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo gavimo Departamento struktūriniame padalinyje dienos. Pavedimai parengti atitinkamo teisės akto projektą, jeigu pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodytas konkretus įvykdymo laikas, turi būti įvykdyti ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo jų gavimo Departamento struktūriniame padalinyje dienos.

39. Už pavedimo vykdymą atsakingi visi jame nurodyti vykdytojai. Kai pavedimas duotas keliems vykdytojams, išvadas pirmajam pavedimo originalo rezoliucijoje nurodytam vykdytojui (struktūriniam padaliniui) kiti rezoliucijoje nurodyti vykdytojai (padaliniai) pagal kompetenciją privalo pateikti likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki pavedimo įvykdymo termino. Gavęs išvadas, rašytinį atsakymą parengia pirmasis vykdytojas. Už išvadų pateikimą laiku atsakingi rezoliucijoje nurodytų struktūrinių padalinių vadovai. Šios išvados turi būti pridedamos prie atsakymo projekto. Padalinių vadovai gali paprašyti kitų Departamento struktūrinių padalinių, kuriems nepavesta vykdyti pavedimą, pateikti savo nuomonę. Dėl tokio prašymo pateikimo pavedimo įvykdymo terminas nepratęsiamas.

40. Jeigu įvykdyti pavedimo per nustatytą laiką negalima dėl objektyvių priežasčių, pirmasis pavedime nurodytas vykdytojas nedelsdamas apie tai praneša pavedimą davusiam direktoriui, direktoriaus pavaduotojui. Pratęsti pavedimo įvykdymo terminą gali jį davęs direktorius ar jo pavaduotojas. Apie pakeistą pavedimo įvykdymo terminą vykdytojas turi informuoti Kanceliariją.

41. Pavedimas laikomas įvykdytu, jeigu išspręsti visi jame pateikti klausimai arba į juos atsakyta iš esmės. Jeigu pavedimas įvykdomas netinkamai, visa medžiaga grąžinama tobulinti rengėjams, tačiau pavedimo įvykdymo terminas nepratęsiamas. Pavedimų vykdymo apskaitą tvarko, jų vykdymo duomenis apibendrina, dokumentuose nurodytų užduočių vykdymą laiko atžvilgiu kontroliuoja Kanceliarija, kuri kiekvieną trečiadienį informuoja Departamento direktorių ir vykdytojus apie neįvykdytus ar ne laiku įvykdytus pavedimus.

 

VII. DOKUMENTŲ PASIRAŠYMAS

 

42. Departamente parengtus dokumentus pasirašo direktorius. Kai direktoriaus nėra, šiuos dokumentus pasirašo direktoriaus pavaduotojas.

43. Direktoriui teikiamus pasirašyti dokumentus, jų antruosius egzempliorius (išskyrus direktoriaus įsakymus) turi vizuoti dokumentą rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas, jo padalinio vadovas, direktoriaus pavaduotojas ir, jeigu dokumentas susijęs su kito Departamento struktūrinio padalinio veikla, – šio struktūrinio padalinio vadovas, valstybės tarnautojas ar darbuotojas, vienaip ar kitaip dalyvavęs rengiant minėtą dokumentą. Direktoriui teikiamus pasirašyti direktoriaus įsakymus, sutartis, procesinius dokumentus, įgaliojimus, teisės aktų projektus turi vizuoti teisininkas. Direktoriaus įsakymo ar teisės akto projektą rengęs valstybės tarnautojas ar darbuotojas vizuoja visus įsakymo ir jo priedų lapus. Priedų lapai numeruojami. Sutartys ir dokumentai, susiję su piniginiais ištekliais, darbo užmokesčio mokėjimu, apskaita ir finansavimu, turi būti vizuoti Apskaitos skyriaus vedėjo arba jo funkcijas atliekančio kito valstybės tarnautojo ar darbuotojo. Sutartys taip pat turi būti vizuotos su sutarties objektu susijusio struktūrinio padalinio vadovo ar valstybės tarnautojo ar darbuotojo. Sutartis, parengtas vykdant viešąjį pirkimą, taip pat vizuoja viešojo pirkimo komisijos pirmininkas ar pirkimų organizatorius.

44. Už vizų surinkimą atsakingas struktūrinio padalinio, kuris buvo paskirtas pirmuoju vykdytoju arba rengė dokumentą, vadovas. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas, kuriam dokumentas pateiktas vizuoti, privalo tai padaryti per 1 darbo dieną. Jeigu valstybės tarnautojas ar darbuotojas turi atskirą nuomonę dėl vizuojamo dokumento, virš vizos jis privalo užrašyti „Pastabos pridedamos“, o pastabas surašyti atskirame lape ir jį pridėti prie dokumento.

 

VIII. DEPARTAMENTE PARENGTŲ DOKUMENTŲ, DIREKTORIAUS ĮSAKYMŲ REGISTRAVIMAS, SAUGOJIMAS IR SIUNTIMAS

 

45. Kanceliarija dokumentus užregistruoja ir išsiunčia jų pasirašymo ir pateikimo Kanceliarijai dieną.

46. Kanceliarija tikrina, ar siunčiami dokumentai tinkamai įforminti. Ne pagal Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2001, Nr. 30-1009; 2006, Nr. 60-2169), reikalavimus parengti dokumentai grąžinami rengėjams.

47. Dokumentų originalas išsiunčiamas adresatui, o antrasis egzempliorius su vizomis saugomas Kanceliarijoje. Direktoriaus įsakymo rengiamas tik vienas egzempliorius. Įsakymas vizuojamas šio reglamento nustatyta tvarka. Direktoriaus įsakymai registruojami jų pasirašymo dieną ir saugomi Kanceliarijoje, o įsakymų kopijos su antspaudu pateikiamos šiuos dokumentus rengusiems struktūriniams padaliniams, įsakyme nurodytiems asmenims bei įstaigoms. Įsakymų bei siunčiamųjų raštų adresatus nustato rengėjas, jų siuntimą organizuoja Kanceliarija.

48. Sutartys (išskyrus darbo sutartis) registruojamos Kanceliarijoje jų pasirašymo dieną ir perduodamos saugoti Apskaitos skyriui. Darbo sutartis registruoja ir saugo už personalo tvarkymą atsakingas valstybės tarnautojas.

49. Siunčiamus dokumentus registruoja Kanceliarija kompiuterinėje dokumentų valdymo sistemoje, kurioje saugomas dokumento tekstas, fiksuojama dokumento gavimo ir siuntimo data, numeris, pavadinimas, gavėjas, rengėjas, byla, kurioje saugomas dokumentas, ir kita informacija. Tik Kanceliarijoje registruoti dokumentai laikomi oficialiai išsiųstais.

50. Siunčiamame dokumente nerekomenduojama rašyti daugiau kaip keturis adresatus. Jeigu dokumentą reikia išsiųsti daugiau kaip keturiems adresatams, dokumento rengėjas parengia adresatų sąrašą, kurio kopija saugoma Kanceliarijoje, o kiekviename siunčiamo dokumento egzemplioriuje užrašomas tik vienas adresatas. Dokumentai, kuriuos Departamento struktūriniai padaliniai pateikia iki 11.30 val., išsiunčiami tą pačią dieną (vėliau pateikti dokumentai gali būti išsiunčiami kitą dieną).

51. Įslaptinti dokumentai rengiami, registruojami, tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Įslaptintos informacijos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gruodžio 5 d. nutarimu Nr. 1307 (Žin., 2005, Nr. 143-5193).

52. Jeigu dokumentą reikia perduoti skubiai, jis gali būti perduodamas faksu prieš tai užregistravus jį Kanceliarijoje. Tačiau vėliau nustatyta tvarka adresatui išsiunčiamas ir jo originalas.

 

IX. TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS IR DERINIMAS

 

53. Departamentas, vykdydamas jam pavestas funkcijas savo iniciatyva ar gavęs pavedimą, rengia ir teikia Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai teisės aktų projektus.

54. Teisės akto projektą direktoriaus pavedimu rengia Departamento struktūrinis padalinys ar direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė.

55. Rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo (Žin., 1995, Nr. 41-991), Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 (Žin., 1998, Nr. 87-2416; 2002, Nr. 50-1923), Dokumentų rengimo taisyklių reikalavimus.

56. Suredaguotą teisės akto projektą rengėjas pirmiausia pateikia derinti Departamento struktūriniams padaliniams, kurių veikla susijusi su rengiamo teisės akto projekto nuostatomis, taip pat teisininkui, kuris įvertina, ar projektas atitinka galiojančius įstatymus, Vyriausybės nutarimus, kitus teisės aktus, ir direktoriaus pavaduotojui.

57. Teikiamas derinti teisės akto projektas turi būti vizuotas teisės akto projekto rengėjo, projektą rengusio Departamento struktūrinio padalinio vadovo.

58. Departamento struktūriniai padaliniai savo išvadas dėl pateiktų derinti teisės aktų projektų privalo pateikti per 5 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo struktūriniame padalinyje dienos, jeigu rengėjo nenurodytas ilgesnis derinimo terminas, išskyrus teisės aktus, kuriuos teisės akto rengėjas motyvuotai prašo derinti skubos tvarka. Dėl šių projektų išvada turi būti pateikta per 1 darbo dieną.

59. Jeigu Departamento struktūriniai padaliniai turi pastabų ir pasiūlymų dėl derinti pateikto teisės akto projekto, jos išdėstomos raštu nurodant pačiame teisės akto projekto tekste ar pridedant prie projekto.

60. Teisės akto projekto rengėjas pataisytą teisės akto projektą pakartotinai derinti teikia kartu su teisės akto projekto variantu, kuriame pažymėtos pastabos.

61. Jeigu Departamento struktūrinis padalinys pastabų ir pasiūlymų neturi, teisės akto projekto derinimo faktas patvirtinamas struktūrinio padalinio vadovo viza. Vizuodami teisės akto projektą, valstybės tarnautojai ar darbuotojai patvirtina, kad jie yra susipažinę su teisės akto projektu, jam pritaria ir prisiima atsakomybę pagal kompetenciją. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas, kuriam pateiktas vizuoti dokumentas, privalo tai padaryti ne vėliau kaip per 1 darbo dieną.

62. Suderintas teisės aktų projektas vizuojamas 43 ir 44 punktuose nustatyta tvarka.

63. Projektą pavizavus direktoriui, o jo nesant – direktoriaus pavaduotojui, projektas su lydimuoju raštu, kurį parengia projekto rengėjas, teikiamas Sveikatos apsaugos ministerijai.

64. Jei parengto teisės akto nuostatos yra susijusios su kitų Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžių įstaigų (Valstybinės vaistų kontrolės tarnybos, Valstybinės ligonių kasos ir kt.) kompetencija, teisės akto projektas pirmiausia siunčiamas derinti minėtoms įstaigoms. Gavus jų vizą, projektas teikiamas Sveikatos apsaugos ministerijai jos darbo reglamento nustatyta tvarka.

 

X. KITŲ INSTITUCIJŲ PATEIKTŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ DERINIMAS

 

65. Departamentas teikia pastabas ir pasiūlymus dėl jam pateiktų derinti kitų valstybės institucijų ar įstaigų parengtų teisės aktų projektų. Išvadas ar pastabas ir pasiūlymus dėl derinamo teisės akto projekto Departamentas turi pateikti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo teisės akto projekto gavimo Departamente dienos, jei teikime derinti nenurodyta konkreti data, o dėl didelės apimties arba sudėtingo projekto – ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo jo gavimo Departamente dienos apie tai informavęs teisės akto projektą pateikusią instituciją. Institucijai motyvuotai prašant teisės akto projektą derinti skubos tvarka, Departamentas privalo pateikti savo išvadas ar pastabas ir pasiūlymus dėl jos pateikto teisės akto projekto ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo gavimo Departamente dienos.

66. Jeigu teisės akto projektui pritariama be pastabų, derinimo faktas patvirtinamas direktoriaus viza tame teisės akto projekte ir projektas grąžinamas jį rengusiai institucijai. Departamente paliekamas teisės akto projekto lydraštis ir Departamento struktūrinio padalinio, kuris nagrinėjo teisės akto projektą, vadovo ir valstybės tarnautojo ar darbuotojo, kuris tiesiogiai nagrinėjo teisės akto projektą, vizuota teisės akto projekto kopija.

67. Jeigu dėl pateikto teisės akto projekto Departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai turi pastabų ir direktorius joms pritaria, kitai institucijai parengiamas raštas, kuriame išdėstomos pastabos ir pasiūlymai.

 

XI. TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ, DIREKTORIAUS ĮSAKYMŲ SKELBIMAS

 

68. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai teikiamų teisės aktų projektai ne vėliau kaip projektų pateikimo Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai dieną skelbiami Departamento interneto tinklalapyje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 4 d. nutarimu Nr. 118 „Dėl įstatymų ir kitų norminių teisės aktų projektų skelbimo „Interneto“ tinkle“ (Žin., 1999, Nr. 15-389) nustatyta tvarka.

69. Jeigu teisės akto projektas grąžintas Departamentui patikslinti arba papildomai suderinti, jis iš Departamento interneto tinklalapio išimamas arba papildomai skelbiamos grąžinimo priežastys ir pastabos. Patikslintas teisės akto projektas skelbiamas iš naujo. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai priėmus atitinkamą sprendimą dėl Departamento interneto tinklalapyje esančio teisės akto projekto, jis iš tinklalapio išimamas.

70. Už teisės akto projekto pateikimą paskelbti, išimti iš Departamento interneto tinklalapio atsako Departamento struktūrinio padalinio, kuris rengė teisės akto projektą, vadovas.

71. Teisės aktai, kurių rengėjas – Departamentas, Departamento interneto tinklalapyje paskelbiami per 3 darbo dienas nuo jų oficialaus paskelbimo „Valstybės žiniose“. Juos interneto tinklalapyje skelbia interneto tinklalapio tvarkytojas.

72. Direktoriaus įsakymai (norminiai), kai yra teisininko nuoroda skelbti „Valstybės žiniose“, skelbiami „Valstybės žiniose“. Teisės aktai „Valstybės žinių“ redakcijai pateikiami ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų pasirašymo ir užregistravimo. Įsakymo rengėjas atsako, kad teikiamas skelbti „Valstybės žiniose“ įsakymas atitinka pasirašytą įsakymą. Direktoriaus įsakymo, teikiamo skelbti „Valstybės žiniose“ kopiją ir tekstą elektroniniu būdu Kanceliarijai pateikia įsakymo rengėjas. Šie įsakymai Departamento interneto tinklalapyje paskelbiami per 3 darbo dienas nuo jų oficialaus paskelbimo „Valstybės žiniose“.

 

XII. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS

 

73. Visuomenės informavimą apie Departamento veiklą organizuoja ir palankios viešosios nuomonės apie Departamentą formavimu rūpinasi direktoriaus pavaduotojas, kuris kartu su kitų padalinių vadovais, valstybės tarnautojais ir darbuotojais teikia informaciją žiniasklaidai ir visuomenei.

74. Pranešimai ir kita informacija, teikiama žiniasklaidai ir visuomenei, privalo būti suderinti su direktoriumi ir atitikti oficialią Departamento poziciją.

75. Su žiniasklaida tiesiogiai bendrauja Departamento direktorius, jo nesant direktoriaus pavaduotojas. Departamento direktoriui ar direktoriaus pavaduotojui pavedus su žiniasklaida gali bendrauti ir kiti departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai.

76. Informacija pagal visuomenės paklausimus teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236), ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XIII. PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS, INTERESANTŲ PRIĖMIMAS

 

77. Piliečiai ir kiti asmenys priimami, jų prašymai ir skundai nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XIV. TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

78. Departamento ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų išvykimas į tarnybines komandiruotes organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) 220 straipsniu, Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 (Žin., 2004, Nr. 74-2555), ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 1996 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. 116 „Dėl dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos normų vykstantiems į užsienio komandiruotes“ (Žin., 1996, Nr. 114-2660).

79. Tarnybinių komandiruočių į užsienį ir Lietuvos Respublikos teritorijoje klausimus sprendžia direktorius.

80. Siuntimas į tarnybines komandiruotes įforminamas direktoriaus įsakymu. Kai į tarnybinę komandiruotę vyksta struktūrinio padalinio vadovas, įsakyme nurodomas jį pavaduosiantis asmuo.

81. Valstybės tarnautojai ar darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikoje ir užsienyje, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas raštu atsiskaito už pavedimo arba užduoties atlikimą direktoriui.

 

XV. ATOSTOGŲ SUTEIKIMAS

 

82. Atostogos Departamento valstybės tarnautojams ir darbuotojams suteikiamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) ir Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) nustatyta tvarka.

83. Kasmetinės atostogos Departamento valstybės tarnautojams ir darbuotojams suteikiamos pagal metų pradžioje sudaromą atostogų suteikimo grafiką (eilę), kuris turi būti patvirtintas direktoriaus įsakymu ne vėliau kaip iki vasario 1 d.

84. Atostogos suteikiamos direktoriaus įsakymu.

85. Padalinių vadovai turi užtikrinti, kad jų vadovaujamų padalinių valstybės tarnautojams ar darbuotojams duoti pavedimai jų atostogų metu būtų perduoti vykdyti kitiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams.

 

XVI. DEPARTAMENTO VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ SKATINIMAS

 

86. Departamento valstybės tarnautojai skatinami vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu. Jiems gali būti skiriamos vienkartinės piniginės išmokos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 19 d. nutarimo Nr. 1167 „Dėl vienkartinių piniginių išmokų valstybės tarnautojams skyrimo ir mokėjimo tvarkos patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

87. Departamento darbuotojai skatinami darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XVII. DEPARTAMENTO VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ

 

88. Departamento valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus, pavedimų nevykdymą arba vykdymą pavėluotai gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, o už Departamentui padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

89. Departamento darbuotojai už darbo drausmės pažeidimus gali būti traukiami drausminėn, o už Departamentui padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn teisės aktų nustatyta tvarka.

90. Įstatymų nustatytais atvejais Departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali būti traukiami baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

XVIII. REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS DIREKTORIUI, DIREKTORIAUS PAVADUOTOJUI, STRUKTŪRINIŲ PADALINIŲ VADOVAMS, KITIEMS DEPARTAMENTO VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS AR DARBUOTOJAMS

 

91. Keičiantis direktoriui, reikalų perdavimas organizuojamas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

92. Keičiantis direktoriaus pavaduotojui, kitiems Departamento valstybės tarnautojams ir darbuotojams, reikalai perduodami pagal reikalų perdavimo aktą.

93. Keičiantis direktoriaus pavaduotojui, struktūrinio padalinio vadovui, reikalai perduodami paskirtam naujam direktoriaus pavaduotojui, struktūrinio padalinio vadovui. Jeigu nepaskirtas naujas direktoriaus pavaduotojas, padalinio vadovas, reikalai direktoriaus pavedimu perduodami kitam valstybės tarnautojui ar darbuotojui.

94. Atleidžiami iš pareigų arba perkeliami į kitas pareigas kiti Departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai privalo perduoti reikalus (nebaigtus vykdyti dokumentus, nebaigtus spręsti klausimus, turimas bylas), taip pat informacinę ir norminę medžiagą, antspaudus ir spaudus, kitą turtą, už kurį Departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas materialiai atsakingas ar kuris yra įgytas už Departamento lėšas, struktūrinio padalinio vadovui ar kitam direktoriaus paskirtam asmeniui. Padalinio vadovas paskiria valstybės tarnautoją (-us) ar darbuotoją (-us), atsakingą (-us) už perduotų reikalų tvarkymą.

 

XIX. ANTSPAUDO NAUDOJIMAS

 

95. Departamentas turi antspaudą.

96. Departamento antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako direktoriaus įgaliotas valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

97. Departamento antspaudas naudojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XX. ARCHYVO TVARKYMAS

 

98. Departamento archyvą tvarko Kanceliarija teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XXI. TARNYBINIO TRANSPORTO IR MOBILIŲJŲ TELEFONŲ NAUDOJIMAS

 

99. Tarnybinis transportas naudojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimu Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių įsigijimo, nuomos ir naudojimo biudžetinėse įstaigose“ (Žin., 1998, Nr. 103-2838; 2003, Nr. 121-5986) ir direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.

100. Tarnybiniai mobilieji telefonai naudojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. kovo 5 d. nutarimu Nr. 331 „Dėl tarnybinių mobiliųjų telefonų“ (Žin., 2002, Nr. 26-941, Nr. 52-2018) ir direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.

______________