LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL MOKYTOJŲ KOMPETENCIJOS CENTRO STEIGIMO
2003 m. rugpjūčio 14 d. Nr. ISAK-1155
Vilnius
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo
ir mokslo ministro 2003 m. rugpjūčio 14 d.
įsakymu Nr. ISAK-1155
MOKYTOJŲ KOMPETENCIJOS CENTRO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokytojų kompetencijos centras (toliau – Centras) yra valstybinė biudžetinė įstaiga, organizuojanti pedagogų kvalifikacijos tobulinimo sistemos kokybės priežiūrą, pedagogų kvalifikacijos tobulinimo veiklą vykdančių institucijų bei jų vykdomų pedagogų programų akreditavimą ir metodinės pagalbos teikimą, koordinuojanti švietimo įstaigų pedagogų ir vadovų atestaciją, vykdanti ekspertinį pedagogų kvalifikacijos tobulinimo programų vertinimą ir dalyvaujanti atliekant pedagogų rengimo programų ekspertizę.
2. Centro steigėjas yra Švietimo ir mokslo ministerija, kodas – 8860309, buveinės adresas – A. Volano g. 2/7, 2660 Vilnius.
3. Centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
4. Centro veiklą tiesiogiai koordinuoja Švietimo ir mokslo ministerijos Pedagogų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo skyrius. Vykdydamas savo uždavinius, Centras bendradarbiauja su pedagogų ir kitų suaugusiųjų mokymo bei kvalifikacijos tobulinimo veiklą vykdančiomis valstybinėmis, savivaldybių ir privačiomis institucijomis, pedagogus rengiančiomis aukštosiomis mokyklomis, profesinėmis bei darbdavių asociacijomis, visuomeninėmis organizacijomis.
5. Centras yra juridinis asmuo, turintis savo sąskaitą banke ir antspaudą su valstybės herbu ir savo pavadinimu.
7. Šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos:
Mokytojų švietimo centras – tai tęstinio neformalaus ugdymo institucija, kurianti ir įgyvendinanti mokymosi aplinkas, skirtas švietimo institucijų ir jų bendruomenių kompetencijai plėtoti.
Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo programa – (išskyrus nuosekliųjų studijų programas) – pedagoginių žinių ir gebėjimų plėtojimo planas ir jo realizavimo projektas, nusakytas mokymo(si) tikslais, jų sąlygotu turiniu, jo realizavimo eiliškumu bei numatytais mokymo(si) metodais ir priemonėmis; vieną kvalifikacijos tobulinimo programą sudaro kelių seminarų ar jų ciklų, taip pat paskaitų programos.
Kvalifikacijos tobulinimo institucijų veiklos vertinimas – tai sistemingas jos veiklos tyrimas ir pokyčių matavimas, remiantis sutartiniais veiklos vertinimo rodikliais.
Kvalifikacijos tobulinimo institucijų ir jų vykdomų programų akreditavimas – institucijos veiklos ir jos vykdomų programų atitikties pagal teisės aktų reikalavimus nustatymas.
II. CENTRO TIKSLAI, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS
8. Svarbiausieji Centro tikslai ir uždaviniai yra šie:
8.1. Vykdyti pedagogų kvalifikacijos tobulinimo sistemos kokybės priežiūrą, organizuoti pedagogų kvalifikacijos tobulinimo programų vertinimą bei dalyvauti atliekant pedagogų rengimo programų ekspertizę.
8.2. Akredituoti pedagogų kvalifikacijos tobulinimo veiklą vykdančias institucijas arba jų programas, teikti joms metodinę pagalbą.
10. Centro kitos veiklos rūšys:
11. Centras, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius, vykdo šias funkcijas:
11.1. Kvalifikacijos tobulinimo sistemos kokybės priežiūros ir ekspertinio pedagogų kvalifikacijos tobulinimo programų vertinimo srityje:
11.1.1. tiria ir analizuoja pedagogų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo sistemos būklę ir poreikius šalyje;
11.1.2. bendradarbiaudamas su Studijų kokybės vertinimo centru dalyvauja atliekant pedagogų rengimo programų ekspertizę;
11.1.3. koordinuoja kvalifikacijos tobulinimo institucijų įsivertinimo procesą, metodiškai jam vadovauja, rengia ir tobulina jo metodiką;
11.1.4. organizuoja pedagogų kvalifikacijos tobulinimo programų ekspertinį vertinimą, kvalifikacijos tobulinimo institucijų veiklos ekspertizę;
11.1.5. kaupia, apibendrina ir viešai skelbia informaciją apie kvalifikacijos tobulinimo įstaigų įsivertinimo ir ekspertinio vertinimo išvadas, kvalifikacijos tobulinimo programų kokybę; teikia siūlymus jų steigėjams dėl kvalifikacijos tobulinimo institucijų veiklos;
11.1.6. ministerijai pavedus organizuoja ir administruoja pedagogų rengimo, kvalifikacijos tobulinimo programų konkursus;
11.2. Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo veiklą vykdančių institucijų akreditavimo ir metodinės pagalbos teikimo srityje:
11.3. Švietimo įstaigų pedagogų ir vadovų atestacijos koordinavimo srityje:
11.3.1. koordinuoja Pedagogų bei švietimo įstaigų darbuotojų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo ekspertų komisijos ir Švietimo įstaigų vadovų atestacijos komisijos veiklą;
11.3.2. koordinuoja švietimo įstaigų atestacijos komisijų veiklą, teikia joms metodinę pagalbą; aprūpina komisijas atestacijos vykdymui reikalinga dokumentacija;
11.3.3. analizuoja švietimo įstaigų vadovų ir pedagogų atestacijos procesą, kaupia duomenis apie atestuotus pedagogus ir vadovus;
11.3.4. teikia siūlymus ministerijai dėl švietimo įstaigų vadovų ir pedagogų atestacijos proceso tobulinimo;
III. CENTRO TEISĖS
12. Centras, vykdydamas savo funkcijas, turi teisę:
12.1. Gauti iš Švietimo ir mokslo ministerijos, valstybinių ir nevalstybinių pedagogų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo institucijų informaciją apie pedagogų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo programas ir jų vykdymą, susipažinti su šios veiklos dokumentais.
12.2. Sudaryti darbo ir ekspertų grupes pedagogų kvalifikacijos tobulinimo institucijų veiklai ir vykdomoms programoms vertinti ir apmokėti šių grupių narių darbą pagal sutartis.
IV. CENTRO VALDYMAS, DARBO ORGANIZAVIMAS IR STRUKTŪRA
13. Centrui vadovauja direktorius, kurį teisės aktų nustatyta tvarka konkurso būdu į pareigas skiria ir įstatymų nustatyta tvarka atleidžia švietimo ir mokslo ministras.
14. Centro direktorius:
14.2. Ministerijos nustatyta tvarka teikia Centro veiklos ataskaitas Švietimo ir mokslo ministerijai.
14.3. Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Centro darbuotojus.
14.4. Teisės aktų nustatyta tvarka pagal patvirtintą darbo užmokesčio fondą nustato darbuotojų atlyginimus.
15. Centrą sudaro trys struktūriniai padaliniai: Kokybės priežiūros ir ekspertinio vertinimo sektorius, Pedagogų ir vadovų atestacijos sektorius, Akreditavimo ir metodinės pagalbos sektorius.
16. Centre sudaromas Priežiūros komitetas, kuriame yra 5 nariai. Du iš jų yra Švietimo ir mokslo ministerijos atstovai, po vieną iš Švietimo plėtotės centro, Lietuvos švietimo centrų darbuotojų asociacijos, Studijų kokybės vertinimo centro. Priežiūros komiteto narius skiria švietimo ir mokslo ministras.
V. CENTRO LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
18. Centro veikla finansuojama iš Švietimo ir mokslo ministerijai skiriamų bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų pagal Švietimo ir mokslo ministerijos kasmet tvirtinamą išlaidų sąmatą.
20. Kitas teisėtai įgytas lėšas gali sudaryti Lietuvos, užsienio ir tarptautinių fondų, juridinių bei fizinių asmenų parama, pajamos, gautos už atliktus darbus bei suteiktas paslaugas.
21. Centro finansinės veiklos kontrolę vykdo ministerija ir valstybės įgaliotos kontrolės institucijos.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
23. Centras gali būti reorganizuotas, likviduotas ar pertvarkytas Švietimo ir mokslo ministerijos sprendimu Civilinio kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.