IŠRAŠAS IŠ KŪNO KULTŪROS IR SPORTO RĖMIMO FONDO TARYBOS 2012 M. RUGSĖJO 25 D. POSĖDŽIO PROTOKOLO (PROTOKOLAS Nr. 14)

 

Darbotvarkė:

1. Dėl Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo administravimo taisyklių pakeitimo ir papildymo.

N u s p r ę s t a (bendru sutarimu):

1.1. Patvirtinti Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo administravimo taisyklių naują redakciją.

 

PIRMININKAS                                                                                KLEMENSAS RIMŠELIS

 

_________________

 

PATVIRTINTA

Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo tarybos 2008 m. vasario 29 d. sprendimu

(protokolas Nr. 1)

(Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo tarybos 2012 m. rugsėjo 25 d. sprendimo redakcija

(protokolas Nr. 14)

 

KŪNO KULTŪROS IR SPORTO RĖMIMO FONDO ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo administravimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato projektų Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo (toliau – Fondas) lėšoms gauti pateikimo, lėšų skyrimo, naudojimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarką, projektų vertinimo kriterijus, Fondo lėšų naudojimo sutarčių sudarymo, galiojimo ir pakeitimo ypatumus.

2. Fondo veikla vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto įstatymu (Žin., 1996, Nr. 9-215; 2008, Nr. 47-1752), Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo įstatymu (Žin., 2007, Nr. 81-3321), Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 148 (Žin., 2008, Nr. 25-912), taisyklėmis, kitais teisės aktais.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1. pareiškėjas – projektą konkursui Fondo lėšoms gauti (toliau – konkursas) pateikęs juridinis asmuo;

3.2. vykdytojas – pareiškėjas, kurio konkursui teiktam projektui Fondo tarybos sprendimu skirtos Fondo lėšos ir su juo sudaryta Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo lėšų naudojimo sutartis (toliau – sutartis);

3.3. kompensuojamosios išlaidos – neapmokestinamosios piniginės kompensacijos, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžių nustatymo“ (Žin., 2003, Nr. 114-5152), komandiruočių sąnaudos, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 28 d. nutarimu Nr. 99 „Dėl Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 11-396) ir Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 (Žin., 2004, Nr. 74-2555), sporto renginių, vykstančių Lietuvoje, dalyvių maitinimosi išlaidos, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. birželio 5 d. nutarimu Nr. 561 „Dėl sporto renginių, vykstančių Lietuvoje, dalyvių vienos paros maitinimosi išlaidų piniginių kompensacijų dydžių patvirtinimo“ (Žin., 1997, Nr. 53-1238; 2007, Nr. 137-5611);

3.4. ilgalaikis turtas – turtas, kuris naudingai eksploatuojamas ilgiau negu vienerius metus ir kurio minimali (įsigijimo, pagaminimo savikaina) vertė nustatyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimo Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 72-2921) 1 punkte, išskyrus nekilnojamąjį turtą, kilnojamąsias kultūros vertybes ir transporto priemones, priskiriamus ilgalaikiam materialiajam turtui neatsižvelgiant į jų vertę.

4. Kitos taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto įstatyme ir Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II. PROJEKTŲ PATEIKIMO TVARKA

 

5. Projektai konkursui teikiami kiekvienų metų spalio 1–31 dienomis.

Fondo tarybos motyvuotu sprendimu gali būti nustatytas kitas projektų teikimo konkursui terminas ir apie tai ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimo priėmimo skelbiama Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Departamentas) interneto tinklalapyje (www.kksd.lt). Šiuo atveju laiko tarpas tarp sprendimo nustatyti kitą konkurso terminą priėmimo ir konkurso pradžios turi būti ne trumpesnis kaip 2 mėnesiai.

6. Pranešimas apie konkursą skelbiamas Departamento interneto tinklalapyje ir prireikus vienoje ar keliose visuomenės informavimo priemonėse, pasirinktose vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) nuostatomis.

7. Skelbime nurodoma:

7.1. projektų priėmimo laikas ir vieta;

7.2. projektų pateikimo būdas;

7.3. telefono numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti;

7.4. adresas, kuriuo paraiškos Fondo lėšoms gauti turi būti atsiųstos registruotu paštu;

7.5. pareiškėjams keliami reikalavimai;

7.6. projektų vertinimo kriterijai;

7.7. dokumentai, kuriuos būtina pateikti kartu su projektu;

7.8. paraiškos Fondo lėšoms gauti forma;

7.9. kita informacija, kurią, Fondo tarybos nuomone, tikslinga paskelbti.

8. Teikdamas projektą konkursui, pareiškėjas pildo paraišką, kurios formą tvirtina Fondo taryba. Kartu su užpildyta paraiška pateikiami ir taisyklių 10 bei 11 (jeigu 11 punkte nurodyti dokumentai pridedami) punktuose nurodyti dokumentai.

9. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba, pasirašyta pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, nurodant vardą, pavardę, pareigas, ir patvirtinta antspaudu (jeigu pareiškėjas antspaudą privalo turėti), taip pat turi būti nurodyta paraiškos užpildymo data. Pateikiamas paraiškos originalas. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba, o užsienio kalba surašyti dokumentai pateikiami kartu su tinkamai patvirtintais jų autorizuotais vertimais į lietuvių kalbą; pateikiami šių dokumentų originalai arba tinkamai patvirtintos jų kopijos. Kopija laikoma tinkamai patvirtinta, jei ji patvirtinta žyma „Kopija tikra“ ir pareiškėjo antspaudu (jeigu pareiškėjas antspaudą privalo turėti) bei vadovo ar jo įgalioto asmens parašu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, ir nurodyta data. Jei paraišką pasirašo ar kitą kartu su paraiška teikiamą dokumentą tvirtina įgaliotas asmuo, būtina pridėti įgaliojimo originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją.

10. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:

10.1. tinkamai patvirtintas juridinio asmens registravimo pažymėjimo (jei registruojant juridinį asmenį toks turi būti išduodamas) ir juridinio asmens steigimo dokumentų kopijas;

10.2. teikiant paraišką sporto bazių priežiūros ir statybos plėtotei – tinkamai patvirtintas dokumentų, įrodančių teisėtą nekilnojamojo turto valdymą, naudojimą ar disponavimą juo, kopijas;

10.3. pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens pasirašytą laisvos formos patvirtinimą, kad nėra aplinkybių, nurodytų taisyklių 15 punkte;

10.4. dokumentus, įrodančius projekto finansavimą iš kitų šaltinių (jeigu pareiškėjas paraiškoje nurodo, kad projektas bus finansuojamas ne tik iš Fondo ir nuosavų lėšų, bet ir iš kitų šaltinių).

11. Pareiškėjas gali pateikti:

11.1. valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos, kitų juridinių asmenų, kurių veikla susijusi su kūno kultūros ir sporto plėtra, pritarimą (rekomendaciją) projekto vykdymui;

11.2. kitus pareiškėjo nuožiūra būtinus pateikti dokumentus.

12. Paraišką ir taisyklių 10 bei 11 (jeigu 11 punkte nurodyti dokumentai pridedami) punktuose nurodytus dokumentus pareiškėjas pateikia Departamentui taisyklių 5 punkte nurodytu terminu registruotu paštu (adresu: Žemaitės g. 6, LT-03117 Vilnius) arba tiesiogiai, pareiškėjo atstovui atvykus į Departamentą (ant užklijuoto voko turi būti užrašoma – „Projektų Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo lėšoms gauti konkursui“).

13. Informacija, kad paraiška ir papildomi dokumentai gauti, paraiškai suteiktas registracijos numeris, skelbiama Departamento interneto tinklalapyje per 7 darbo dienas nuo paraiškos ir dokumentų, nurodytų taisyklių 10 bei 11 punktuose (jeigu 11 punkte nurodyti dokumentai pridedami), gavimo Departamente.

14. Kiekvienas paraiškos ir prie jos pridėtų dokumentų egzempliorius turi būti tvarkingai susegtas, puslapiai sunumeruoti. Konkursui pasibaigus pateikti dokumentai pareiškėjams negrąžinami. Projektų, kurie nebuvo atrinkti, dokumentai saugomi vienus metus, kiti – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

15. Fondo lėšos negali būti skiriamos, jeigu:

15.1. pareiškėjas sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;

15.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

15.3. pareiškėjas paraiškoje arba papildomuose dokumentuose pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis arba pateikė suklastotus dokumentus;

15.4. pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Fondo gautų lėšų panaudojimą sutartyje ir taisyklėse numatyta tvarka arba gautas Fondo lėšas panaudojo ne pagal tikslinę paskirtį;

15.5. pareiškėjas pažeidė taisyklių 30.1.2 punkte nustatytas sąlygas;

15.6. pareiškėjo atžvilgiu pradėtos bankroto, reorganizavimo, pertvarkymo ar likvidavimo procedūros ir (arba) jo atžvilgiu taikomas turto areštas ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į projektui skirtas Fondo lėšas.

16. Fondo lėšos neskiriamos didelio meistriškumo sportininkų rengimo srities projektams, kuriuos teikia sporto (šakų) federacijos, priklausančios tarptautinėms organizacijoms, kurios neprisijungusios prie Pasaulinio antidopingo kodekso.

17. Fondo tarybos sprendimu gali būti numatyti ir kiti reikalavimai pareiškėjui. Jeigu nustatomi kiti reikalavimai, apie tai nurodoma skelbime apie konkursą.

 

III. PROJEKTŲ VERTINIMO KRITERIJAI

 

18. Projektai vertinami vadovaujantis šiais kriterijais:

18.1. numatyti įsigijimai atitinka projekto poreikius;

18.2. projektas paskatins kūno kultūros ir sporto plėtros procesus ar prie jų prisidės;

18.3. projektas atitinka strategines sporto politikos kryptis, prioritetines kūno kultūros ir sporto plėtros kryptis ir programas ar yra valstybės ar savivaldybių vykdomų kūno kultūros ir sporto programų dalis;

18.4. turi išliekamąją vertę, ilgalaikę naudą visuomenei;

18.5. suplanuoti laiko, finansiniai ir žmogiškieji ištekliai yra pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti;

18.6. projekto biudžetas realus, būtinas ir subalansuotas;

18.7. projekto įgyvendinimui numatytos lėšos ir iš kitų šaltinių (Europos Sąjungos fondų, savivaldybių, rėmėjų, nuosavos ir kitos lėšos);

18.8. projektas jau yra vykdomas be Fondo lėšų;

18.9. pareiškėjas turi susitarimus dėl bendradarbiavimo įgyvendinant projektą su valstybės ir (ar) savivaldybių institucijomis, ir (ar) įstaigomis, ir (ar) kitais juridiniais asmenimis teikiamo projekto įgyvendinimo laikotarpiui;

18.10. pareiškėjas turi darbo patirties numatomoje finansuoti srityje.

 

IV. FONDO LĖŠŲ SKYRIMO, NAUDOJIMO IR ATSISKAITYMO UŽ PANAUDOTAS LĖŠAS TVARKA

 

19. Projektų, kuriems Fondo tarybos sprendimu skiriama Fondo lėšų, sąrašai skelbiami Departamento interneto tinklalapyje. Jokia informacija apie projektų turinį, vertinimo ir lėšų skyrimo motyvus nėra teikiama ir skelbiama.

20. Fondo lėšų panaudojimas pripažįstamas tinkamu, jeigu išlaidos yra tiesiogiai susijusios ir būtinos projekto įgyvendinimui, realios (patirtos už atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar patiektas prekes ir užregistruotos vykdytojo apskaitoje), atitinkančios rinkos kainas ir numatytos detaliojoje kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo projektų lėšų naudojimo sąmatoje (toliau – sąmata).

21. Vykdytojas, naudodamas Fondo lėšas, prekių, paslaugų ir darbų pirkimus privalo vykdyti vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis, išskyrus atvejus, kai vykdytojas pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 4 straipsnį nepriskirtinas perkančiųjų organizacijų kategorijai.

22. Tinkamomis pripažįstamos projekto įgyvendinimo išlaidos:

22.1. išlaidos fizinių asmenų, kurie tiesiogiai vykdo projektą (yra įdarbinti vykdytojo, toliau – tiesioginiai vykdytojai), darbo užmokesčiui apmokėti ir su tuo susiję vykdytojo privalomi mokėti mokesčiai. Darbo užmokesčio išlaidos iš Fondo lėšų neturi viršyti numatytų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarime Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ (Žin., 1993, Nr. 28-655) nustatytų dydžių;

22.2. projekto vykdymui būtinų kanceliarinių prekių, kitų biuro prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos;

22.3. išlaidos sporto inventoriui ir įrangai įsigyti;

22.4. projekto tiesioginių vykdytojų ir dalyvių transporto išlaidos (degalams, eksploatacijai, draudimui, transporto priemonių nuomai, kelionės bilietams);

22.5. projekto tiesioginių vykdytojų ir dalyvių telekomunikacinių paslaugų (ryšių), pašto išlaidos;

22.6. patalpų, skirtų projektui tiesiogiai vykdyti, nuomos ir eksploatavimo (patalpų priežiūros, komunalinių paslaugų, draudimo) išlaidos projekto įgyvendinimo laikotarpiu;

22.7. sporto bazių nuomos išlaidos;

22.8. projekto tiesioginių vykdytojų ir dalyvių komandiruočių ir (ar) kelionių faktinės išlaidos (vykimo į renginio vietą ir grįžimo atgal);

22.9. išlaidos pasirengti varžyboms, dalyvauti jose, varžyboms ir kitiems kūno kultūros ir sporto renginiams organizuoti ir vykdyti;

22.10. autoriniai atlyginimai (pagal autorines sutartis);

22.11. projekto tiesioginių vykdytojų ir kūno kultūros ir sporto renginių dalyvių kompensuojamosios išlaidos;

22.12. išlaidos ilgalaikiam turtui, kuris reikalingas projektui tiesiogiai vykdyti, įsigyti ir (arba) nuomoti (tarp jų kompiuterių ir kitos techninės bei programinės įrangos), išskyrus, taisyklių 25.4 punkte nurodytą turtą;

22.13. išlaidos kūno kultūros ir sporto specialistams mokyti ir kvalifikacijai kelti;

22.14. išlaidos sporto informacijos sklaidai (leidinių sporto tematika leidyba ir spausdinimas, interneto, televizijos, radijo ir kitų visuomenės informavimo priemonių naudojimo paslaugos, susijusios su projekto įgyvendinimu);

22.15. nusipelniusių sportininkų, trenerių ir sporto darbuotojų skatinimas ir socialinė parama;

22.16. išlaidos sporto bazių statybos ir priežiūros darbams, paslaugoms ar įrangai įsigyti;

22.17. išlaidos sportininkams rengti specializuotose sporto šakų įstaigose;

22.18. banko paslaugų mokesčiai, tiesiogiai susiję su projekto vykdymu;

22.19. išlaidos už teikiamas buhalterines paslaugas, jeigu vykdytojas neturi finansininko (buhalterio);

22.20. 22.1–22.19 punktuose numatytos išlaidos, kurias vykdytojas patyrė iki sutarties sudarymo momento ir įtraukė į sąmatą, kurią pateikė kartu su paraiška. Tokios išlaidos įtraukiamos į pirmojo ketvirčio, už kurį teikiamos ataskaitos, išlaidas.

23. Projekto administravimo išlaidoms (vadybos, projekto tiesioginio vykdymo, buhalterinės apskaitos ir atsiskaitymo, transporto ir patalpų nuomos, komunalinių paslaugų, daiktų eksploatavimo, paprastojo remonto (pagal Lietuvos Respublikos statybos įstatymą (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597), ryšių paslaugų ir kitoms) gali būti panaudojama ne daugiau kaip 30 procentų projektui skirtų Fondo lėšų.

24. Esant motyvuotam prašymui, Fondo taryba, vertindama projektą, gali nustatyti didesnę projekto administravimui skirtų Fondo lėšų dalį, negu nurodyta taisyklių 23 punkte.

25. Fondo lėšomis netinkamos finansuoti projekto išlaidos:

25.1. reprezentacinės išlaidos;

25.2. tiesiogiai su projekto įgyvendinimu nesusijusios išlaidos;

25.3. išlaidos, neužregistruotos vykdytojo apskaitoje ir nepagrįstos apmokėjimą įrodančiais dokumentais;

25.4. žemės pirkimo arba nuomos išlaidos, kito nekilnojamojo turto (pastatų, kitų statinių ar jų patalpų) pirkimo ar lizingo išlaidos;

25.5. už paimtas paskolas bankui mokamos palūkanos;

25.6. išperkamosios nuomos išlaidos;

25.7. baudos, kitos su administracinėmis, drausminėmis, finansinėmis ir kitomis nuobaudomis susijusios išlaidos, delspinigiai bei bylinėjimosi išlaidos (žyminis mokestis ir išlaidos, susijusios su bylos nagrinėjimu);

25.8. išmokų mokėjimo išlaidos;

25.9. nuostoliai dėl užsienio valiutos kurso pokyčių, bankų ar kitų valiutos keitimo įstaigų už valiutos keitimą taikomi komisiniai mokesčiai;

25.10. projekto įgyvendinimo galimybių studijos rengimo išlaidos.

26. Iki 5 procentų Fondo lėšų sumos, skirtos projektui įgyvendinti, gali būti panaudota nenumatytoms išlaidoms, kurios nebuvo tiksliai žinomos sutarties sudarymo metu ir kurios nedubliuoja sąmatoje jau esančių išlaidų, padengti.

27. Vykdytojas, įgyvendindamas projektą, pateikia Departamentui šiuos atsiskaitymo dokumentus (dokumentų formas tvirtina Departamento generalinis direktorius):

27.1. Biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą (mėnesio ir ketvirčio);

27.2. Lėšų panaudojimą pagrindžiančių dokumentų ketvirčio registrą;

27.3. Projekto įgyvendinimo priemonių plano ketvirčio ataskaitą:

27.4. Projekto laimėjimų tarptautinėse varžybose ketvirčio ataskaitą (teikia tik tie yykdytojai, kurie įgyvendina projektus didelio sportinio meistriškumo plėtotės finansavimo srityje);

27.5. Projekto įgyvendinimo veiklos ataskaitą;

28. Atsiskaitymo dokumentai Departamentui pateikiami:

28.1. jei projektui įgyvendinti skirta lėšų suma yra iki 30 000 Lt, vykdytojas pateikia 27.1 punkte nurodytą mėnesio ataskaitą iki kito mėnesio 5 dienos, 27.1–27.4 punktuose nurodytus atsiskaitymo dokumentus, teikiamus už atitinkamą ketvirtį, – iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos;

28.2. jei projektui įgyvendinti skirtų lėšų suma nuo 30 001 Lt iki 200 000 Lt, vykdytojas pateikia 27.1 punkte nurodytą mėnesio ataskaitą iki kito mėnesio 8 dienos, 27.1–27.4 punktuose nurodytus atsiskaitymo dokumentus, teikiamus už atitinkamą ketvirtį, – iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 8 dienos;

28.3. jei projektui įgyvendinti skirtų lėšų suma virš 200 000 Lt, vykdytojas pateikia 27.1 punkte nurodytą mėnesio ataskaitą iki kito mėnesio 10 dienos, 27.1–27.4 punktuose nurodytus atsiskaitymo dokumentus, teikiamus už atitinkamą ketvirtį, – iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 10 dienos;

28.4. 27.5 punkte nurodyta ataskaita pateikiama vieną kartą iki kitų metų sausio 10 dienos.

29. Departamentui pareikalavus, vykdytojas privalo pateikti dokumentų (sąskaitų faktūrų, žiniaraščių, aktų, sutarčių ir kt.) tinkamai patvirtintas kopijas.

30. Vykdytojo ir Departamento pareigos:

30.1. Vykdytojas privalo:

30.1.1. Fondo lėšas naudoti teisėtai, ekonomiškai, efektyviai ir rezultatyviai;

30.1.2. Fondo lėšomis įsigytą sporto bazės priežiūros įrangą, sporto inventorių ar sporto įrangą naudoti ir (ar) apskaityti ne trumpesnį nei paraiškoje nurodytą planuotą šių daiktų naudojimo laikotarpį išskyrus atsitiktinio daikto žuvimo ar sugadinimo, daikto žuvimo dėl nenugalimos jėgos atvejus, taip pat kitus atvejus, kai daiktas prarandamas ar sugenda ne dėl vykdytojo kaltės;

30.1.3. teikti Departamentui Fondo lėšų panaudojimo ataskaitas vadovaujantis taisyklių 27 ir 28 punktais;

30.1.4. nepanaudotas Fondo lėšas grąžinti Departamentui per 5 darbo dienas po projekto įgyvendinimo termino pabaigos į sutartyje nurodytą Departamento sąskaitą;

30.1.5. naudojant Fondo lėšas visoms išlaidoms apmokėti atsiskaitymus vykdyti negrynaisiais pinigais;

30.1.6. vykdant projektą laikytis teisės aktuose nustatytų kompensuojamųjų išlaidų dydžių, užtikrinti finansinių atsiskaitymo dokumentų teisėtumą;

30.1.7. sudaryti sąlygas atlikti Fondo lėšų naudojimo patikrinimus;

30.1.8. informuoti Departamentą apie pasiekimus ir laimėjimus sporto varžybose, kurių vykdymas buvo finansuotas Fondo lėšomis.

30.1.9. viešindamas projektą nurodyti, kad projektą finansuoja departamentas (nuorodos ruošinys pateikiamas departamento interneto tinklalapyje (www.kksd.lt) skiltyje „Fondas“).

30.2. Departamentas privalo:

30.2.1. teikti vykdytojui metodinę ir informacinę pagalbą rengiant Fondo lėšų panaudojimo ataskaitas ir kitais projekto vykdymo ir Fondo lėšų naudojimo klausimais;

30.2.2. tikrinti Fondo lėšų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą;

30.2.3. skelbti su Fondo administravimu susijusią informaciją Departamento interneto tinklalapyje;

30.2.4. patikrinęs išmokėtų lėšų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą bei radęs pažeidimų, nustatyti terminą pažeidimams pašalinti. Jeigu vykdytojas laiku nepašalina pažeidimų, Departamentas turi teisę reikalauti grąžinti ne pagal paskirtį panaudotas lėšas, taip pat sustabdyti tolesnį lėšų mokėjimą ar siūlyti Fondo tarybai priimti sprendimą dėl Departamento įpareigojimo nutraukti sutartį.

31. Jeigu įgyvendinant projektą projekto priemonė ar jos dalis nebuvo (nebus) vykdoma, vykdytojas teikia Fondo tarybai prašymą leisti projektui skirtas lėšas naudoti kitoms projekto priemonėms vykdyti. Šiuo atveju Fondo taryba gali priimti sprendimą sumažinti bendrą projekto priemonės įgyvendinimui skirtų lėšų sumą.

32. Įgyvendinant projektą išlaidų dydžiai gali būti paskirstyti kitaip nei planuota sąmatoje, tačiau faktinės išlaidos suminėje vienos išlaidų rūšies sąmatos eilutėje negali viršyti planuotų daugiau kaip 20 procentų. Šiuo atveju projekto vykdytojas, teikdamas taisyklių 27 ar, atitinkamai, 28 punkte numatytas ataskaitas, kartu privalo informuoti Departamentą (Departamentas – Fondo tarybą) apie tai, dėl kokių priežasčių atsirado skirtumas tarp faktinių ir planuotų išlaidų dydžių.

Jeigu įgyvendinant projektą išlaidų dydžiai bus paskirstyti kitaip nei planuota sąmatoje ir viršys šio punkto pirmojoje pastraipoje nurodytą dydį, toks lėšų panaudojimas bus laikomas netinkamu.

33. Fondo taryba turi teisę per metus perskirstyti Fondo lėšas, kurios buvo skirtos atrinktiems projektams įgyvendinti, tačiau nebuvo išmokėtos, nes per nustatytą terminą su pareiškėjais nebuvo sudarytos sutartys, taip pat – kurios buvo vykdytojų sutaupytos ar nepanaudotos dėl kitų priežasčių ir grąžintos į Fondą, kitiems projektams.

 

v. SUTARČIŲ SUDARYMO, GALIOJIMO IR PAKEITIMO YPATUMAI

 

34. Fondo tarybai priėmus sprendimą skirti Fondo lėšų projektui, tarp pareiškėjo ir Departamento (išskyrus šio punkto antroje pastraipoje nurodytą atvejį) sudaroma sutartis, kurios formą tvirtina Departamento generalinis direktorius. Prie sutarties pridedami ir pasirašomi priedai: sąmata ir Projekto priemonių įgyvendinimo planas (toliau – planas).

Fondo tarybai priėmus sprendimą skirti Fondo lėšų Departamento pateiktam projektui, sutartis su Departamentu nėra sudaroma. Šiuo atveju Departamentas parengia laisvos formos sąmatą ir planą.

35. Sutartis turi būti sudaryta ne vėliau kaip per 60 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kai Departamento interneto tinklalapyje paskelbiamas Fondo tarybos sprendimas skirti lėšų atrinktam projektui.

36. Nesudarius sutarties per taisyklių 35 punkte nurodytą terminą, Fondo tarybos sprendimas dėl Fondo lėšų skyrimo netenka galios.

37. Vykdytojas projektui skirtas Fondo lėšas privalo naudoti tik sutartyje nurodytam projektui įgyvendinti.

38. Departamentas turi teisę teikti siūlymą Fondo tarybai dėl vienašališko sutarties nutraukimo, kai:

38.1. nustatomi sutarties sąlygų arba taisyklių pažeidimai (išskyrus 38.2 punkte nurodytą atvejį) ir vykdytojas per Departamento nustatytą terminą jų nepašalina;

38.2. nustatoma, kad projektui skirtas Fondo lėšas vykdytojas naudoja ne pagal paskirtį;

38.3. vykdytojas laiku nepateikia ataskaitų apie Fondo lėšų panaudojimą ar nevykdo kitų sutartimi nustatytų finansinių įsipareigojimų;

38.4. paaiškėja, kad vykdytojas pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis ar suklastotus dokumentus, kurių pagrindu buvo skirtos Fondo lėšos.

39. Tarybai pritarus taisyklių 38 punkte numatytam Departamento siūlymui, Departamentas vienašališkai nutraukia sutartį su vykdytoju.

40. Nutraukus sutartį vadovaujantis taisyklių 38.1 ir (arba) 38.3 punktais, vykdytojas privalo per 20 darbo dienų nuo sutarties nutraukimo dienos į sutartyje nurodytą Departamento banko sąskaitą grąžinti Fondo lėšas, skirtas neįvykusioms projekto priemonėms įgyvendinti. Nutraukus sutartį vadovaujantis taisyklių 38.2 ir (arba) 38.4 punktais, vykdytojas privalo per šiame punkte nurodytą terminą į sutartyje nurodytą Departamento banko sąskaitą grąžinti visas sutarties pagrindu išmokėtas Fondo lėšas. Jei vykdytojui įgyvendinant projektą nustatomi keli atvejai, nurodyti taisyklių 38 punkte, ir bent vienam iš jų taikytina sankcija – sutarties nutraukimas ir visų sutarties pagrindu išmokėtų Fondo lėšų grąžinimas, laikoma, kad ši griežčiausia sankcija yra pakankama ir papildomų sankcijų šiuo atveju Departamentas netaiko.

41. Siekdamas pakeisti sudarytą sutartį, vykdytojas privalo per Departamentą pateikti motyvuotą prašymą Fondo tarybai, kuriame turi būti nurodytos priežastys, sąlygojančios būtinybę keisti sutartį bei pateikti siūlomų pakeisti sutarties priedų (sąmatos ir plano) projektus. Jei sutarties priedų duomenys nesikeičia – priedų projektų pateikti nereikia.

42. Prašymas Fondo tarybai dėl naujos priemonės įtraukimo į planą gali būti teikiamas tik dėl tų projekto priemonių, kurios buvo nurodytos paraiškoje ir kurių vykdymo terminas neprasidėjęs. Šį prašymą vykdytojas privalo pateikti per Departamentą ne mažiau kaip prieš 20 darbo dienų iki prašomos priemonės vykdymo pradžios.

Jei prašymas pateikiamas praleidus šiame punkte numatytą terminą, tačiau ne vėliau kaip iki prašomos įtraukti į priemonių planą priemonės vykdymo pradžios, Fondo taryba gali priimti sprendimą nagrinėti šį prašymą, jei prašyme nurodytas prašymo pateikimo praleidimo priežastis pripažįsta svarbiomis.

43. Gautus vykdytojų prašymus Fondo taryba privalo išnagrinėti per 10 darbo dienų nuo šių prašymų gavimo Departamente.

44. Susitarimas dėl sutarties pakeitimo pasirašomas arba vykdytojui įteikiama Fondo tarybos motyvuoto sprendimo dėl atsisakymo pakeisti sutartį kopija per 10 darbo dienų nuo Fondo tarybos sprendimo priėmimo dienos.

45. Fondo tarybai nesutikus pakeisti sutarties sąlygų, vykdytojas privalo per 10 darbo dienų nuo motyvuoto sprendimo dėl atsisakymo pakeisti sutartį kopijos gavimo dienos į sutartyje nurodytą Departamento banko sąskaitą grąžinti Fondo lėšas, skirtas neįvykusioms (neįvyksiančioms) projekto priemonėms įgyvendinti.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46. Įgyvendinant projektą dokumentai valdomi teisės aktų nustatyta tvarka.

47. Už Fondo lėšų panaudojimo ir teikiamų dokumentų teisėtumą, gautų Fondo lėšų apskaitos tvarkymą atsako vykdytojas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________