LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2010 M. LAPKRIČIO 30 D. ĮSAKYMO Nr. A1-557 „DĖL EUROPOS PABĖGĖLIŲ FONDO IR EUROPOS FONDO TREČIŲJŲ ŠALIŲ PILIEČIŲ INTEGRACIJAI PROGRAMŲ PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS, nESANTIEMS PERKANČIOSIOMIS ORGANIZACIJOMIS PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ, PIRKIMŲ tvarkos aprašo PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. balandžio 26 d. Nr. A1-213

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Europos pabėgėlių fondo ir Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai programų projektų vykdytojams, nesantiems perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2010 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. A1-557 „Dėl Europos pabėgėlių fondo ir Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai programų projektų vykdytojams, nesantiems perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 142-7318):

1. Nurodytuoju įsakymu patvirtintame Europos pabėgėlių fondo ir Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai programų projektų vykdytojams, nesantiems perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų tvarkos apraše:

1.1. Išdėstau 4 punktą taip:

4. Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

Darbų pirkimas – pirkimas, kurio dalykas yra atlikti arba kartu atlikti ir suprojektuoti darbus arba bet kokiomis priemonėmis atlikti darbus, atitinkančius projekto vykdytojo (ar partnerio) nustatytus reikalavimus. Darbas yra tam tikrų statybos darbų, kaip visumos, rezultatas, kuris gali savarankiškai atlikti ekonominę ar techninę funkciją. Darbų sąrašas pateiktas Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje. Pirkimo tikslas – sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį.

Išankstinė priežiūra – tai įgaliotos institucijos vykdoma projektų vykdytojų (ar partnerių) vykdomų pirkimų priežiūra, kai pirkimo dokumentai su įgaliota institucija derinami iki pirkimo pradžios.

Konfidencialumo pasižadėjimas – pirkimo komisijos nario, eksperto, stebėtojo, sekretoriaus ar kito asmens rašytinis pasižadėjimas, kad jis neteiks tretiesiems asmenims informacijos, kurios atskleidimas prieštarautų šio Tvarkos aprašo reikalavimams, visuomenės interesams ar pažeistų teisėtus pirkimuose dalyvaujančių tiekėjų ir projekto vykdytojo ir (ar) partnerio interesus.

Nepriekaištinga reputacija – nepriekaištingos reputacijos asmenimis nelaikomi asmenys, teisti už sunkų ir labai sunkų nusikaltimą ar nusikaltimą ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai arba valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams, neatsižvelgiant į tai, ar teistumas yra išnykęs ar panaikintas; asmenys, teisti už tyčinį nusikaltimą, jei teistumas neišnykęs arba nepanaikintas; asmenys, pažeidę Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo (Žin., 1997, Nr. 67-1659; 2000, Nr. 18-431) reikalavimus; asmenys, piktnaudžiaujantys alkoholiu, narkotinėmis, toksinėmis arba psichotropinėmis medžiagomis; asmenys, kurie įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu yra pripažinti padarę korupcinio pobūdžio nusikalstamą veiką.

Nešališkumo deklaracija – pirkimo komisijos nario, eksperto, stebėtojo, sekretoriaus ar kito asmens pareiškimas raštu, kad jis yra nešališkas tiekėjams.

Pasiūlymas – tiekėjo žodžiu, raštu ar elektroninėmis priemonėmis pateiktų dokumentų visuma, kuria siūloma tiekti prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus pagal perkančiosios organizacijos nustatytas pirkimo sąlygas.

Pasiūlymo galiojimo užtikrinimas ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimas – Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse nustatyti prievolės įvykdymo užtikrinimo būdai.

Paskesnė priežiūra – tai įgaliotos institucijos vykdoma projektų vykdytojų (ar partnerių) įvykdytų pirkimų priežiūra, kai pasibaigus pirkimui įgaliotai institucijai pateikiami atliktų pirkimų procedūrų dokumentai, kad būtų nustatyta išlaidų atitiktis finansavimo reikalavimams.

Paslaugų pirkimas – pirkimas, kurio dalykas yra paslaugos, taip pat pirkimas, kurio dalykas yra prekės ir paslaugos, jeigu paslaugų kaina viršija prekių kainą, ar pirkimas, kurio dalykas yra paslaugos ir darbai, jeigu šie darbai tik papildo perkamas paslaugas. Pirkimo tikslas – sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį.

Pirkimo dokumentai – projekto vykdytojo (ar partnerio) skelbiami ar pateikiami tiekėjams dokumentai, apibūdinantys perkamą objektą ir pirkimo sąlygas: skelbimas, kvietimas, techninė specifikacija, aprašomieji dokumentai, pirkimo sutarties projektas, kiti dokumentai bei dokumentų paaiškinimai (patikslinimai).

Pirkimo–pardavimo sutartis (toliau – pirkimo sutartis) – šio Tvarkos aprašo nustatyta tvarka dėl ekonominės naudos vieno ar daugiau tiekėjų ir vieno projekto vykdytojo (ar partnerio) žodžiu ar raštu sudaryta sutartis, kurios dalykas yra prekės, darbai ar paslaugos.

Prekių pirkimas – pirkimas, kurio dalykas yra prekių pirkimas, nuoma, lizingas (finansinė nuoma), pirkimas išsimokėtinai, numatant jas įsigyti ar to nenumatant, taip pat perkamų prekių pristatymo, montavimo, diegimo ir kitos jų parengimo naudoti paslaugos. Pirkimo tikslas – sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį.

Techninė specifikacija – techniniai reikalavimai, kuriuos turi atitikti perkamos prekės, paslaugos ar darbai.

Tiekėjas (prekių tiekėjas, paslaugų teikėjas, rangovas) – bet kuris ūkio subjektas (fizinis asmuo, privatusis juridinis asmuo, viešasis juridinis asmuo ar tokių asmenų grupė), galintis pasiūlyti ar siūlantis prekes, paslaugas ar darbus.

Kitos šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka teisės aktuose, reglamentuojančiuose EPF ir EIF, vartojamas sąvokas.“

1.2. Papildau nauju 51 punktu:

51. Projekto vykdytojas pirkimus gali pradėti vykdyti ir iki paramos sutarties pasirašymo datos, tačiau ne anksčiau kaip nuo Gairių pareiškėjams pagal EPF arba EIF atitinkamą metinę programą įsigaliojimo datos.“

1.3. Išdėstau 9 punktą taip:

9. Projekto vykdytojas per vieną mėnesį nuo paramos sutarties pasirašymo dienos privalo įgaliotai institucijai raštu pateikti derinti projekto pirkimų planą (šio Tvarkos aprašo 1 priedas). Įgaliota institucija per 15 darbo dienų nuo jo gavimo dienos priima sprendimą dėl pritarimo (nepritarimo) pateiktam projekto pirkimų planui (ar jo keitimui). Projekto pirkimų plano derinimo metu įgaliota institucija gali nuspręsti, ar taikyti išankstinę priežiūrą pirkimams, kurių vertė viršija 100 000 Lt (be PVM). Tokiu atveju projekto vykdytojas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų iki pirkimo pradžios pateikia įgaliotai institucijai derinti pirkimo dokumentus. Dokumentus įgaliota institucija patikrina per 10 darbo dienų.“

1.4. Išdėstau 27 punktą taip:

27. Projekto vykdytojas privalo informuoti įgaliotą instituciją apie sudarytą komisiją (narių pavardės ir pareigos, komisijos darbo reglamentas) ir kiekvieną komisijos posėdį. Apie komisijos posėdžius įgaliota institucija informuojama raštu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki komisijos posėdžio pradžios.“

1.5. Išdėstau 47 punktą taip:

47. Atliekant pasiūlymų vertinimą rekomenduojama vadovautis Viešųjų pirkimų pasiūlymų vertinimo rekomendacijomis, patvirtintomis Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2006 m. spalio 12 d. įsakymu Nr. 1S-53 (Žin., 2006, Nr. 113-4329; 2008, Nr. 150-6150) (toliau – Pasiūlymų vertinimo rekomendacijos).“

1.6. Išdėstau 63 punktą taip:

63. Pirkimus, nurodytus šio Tvarkos aprašo 16.2 punkte, projekto vykdytojas (ar partneris) privalo vykdyti, vadovaudamasis projekto vykdytojo (ar partnerio) patvirtintu savo nuožiūra vykdomų projekto vykdytojo (ar partnerio) pirkimų tvarkos aprašu (toliau – Pirkimų tvarkos aprašas). Pirkimų tvarkos apraše aprašytos procedūros privalo užtikrinti, kad pirkimų organizavimas ir vykdymas nepažeistų lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų.“

1.7. Išdėstau 65 punktą taip:

65. Pirkimų tvarkos apraše turi būti nustatyta, kad:“.

1.8. Išdėstau 65.2 punktą taip:

65.2. pirkimo sutartis, išskyrus pirkimą, kurio vertė neviršija 10 000 Lt (be PVM), turi būti sudaroma raštu. Sudarant pirkimo sutartį negali būti keičiama laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kaina ir pirkimo dokumentuose bei pasiūlyme nustatytos pirkimo sąlygos. Pirkimo sutartyje turi būti nustatyta:“.

1.9. Papildau nauju IV skyriumi, buvusį IV skyrių laikau V skyriumi ir išdėstau IV–V skyrius taip:

 

IV SKYRIUS

PASKESNĖS PRIEŽIŪROS VYKDYMAS

 

67. Įgaliota institucija atlieka viešųjų pirkimų dokumentacijos bei pirkimų proceso priežiūrą. Paskesnė priežiūra vykdoma tikrinant projekto vykdytojo (ar partnerio) įvykdytus pirkimus. Paskesnė priežiūra nevykdoma pirkimuose, kurių procedūrų dokumentus tikrino kitos kontroliuojančios institucijos. Tokių pirkimų procedūrų dokumentų patikrinimo išvadų kopijas projekto vykdytojas privalo pateikti įgaliotai institucijai iki išlaidų deklaravimo dienos arba per 5 darbo dienas nuo išvadų gavimo dienos.

68. Paskesnei priežiūrai atlikti projekto vykdytojas šio Tvarkos aprašo 69 punkte numatyta tvarka pateikia įgaliotai institucijai visų projekto vykdytojo (ar partnerio) įvykdytų pirkimų procedūrų dokumentus, nurodytus šio Tvarkos aprašo 71–72 punktuose.

69. Įvykdytų pirkimo procedūrų dokumentai pateikiami įgaliotai institucijai kartu su mokėjimo prašymu. Įgaliotai institucijai nutarus ir raštu apie tai informavus projekto vykdytoją, pirkimo procedūrų dokumentai gali būti teikiami prieš mokėjimo prašymo pateikimą.

70. Įgaliota institucija pirkimo procedūrų dokumentus išnagrinėja ir informuoja projekto vykdytoją:

70.1. per Projektų, finansuojamų įgyvendinant Europos pabėgėlių fondo ir Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai programas, mokėjimo taisyklėse nustatytą mokėjimo prašymų nagrinėjimo terminą, jeigu pirkimo procedūrų dokumentai pateikiami su mokėjimo prašymu;

70.2. per 20 darbo dienų nuo gavimo įgaliotoje institucijoje dienos, jeigu pirkimo procedūrų dokumentai pateikiami ne su mokėjimo prašymu, kaip nurodyta šio Tvarkos aprašo 69 punkte.

71. Kai pirkimai vykdomi savo nuožiūra, projekto vykdytojas įgaliotai institucijai pateikia šiuos dokumentus:

71.1. pirkimo dokumentų (įskaitant kvietimą teikti pasiūlymus) kopijas (jei taikoma);

71.2. susirašinėjimo su tiekėjais raštų kopijas (jei taikoma);

71.3. laimėtojo pasiūlymo kopiją (jei taikoma);

71.4. protokolų ir (ar) kitų vertinimo dokumentų kopijas (jei taikoma);

71.5. tiekėjų apklausos pažymos kopiją (jei taikoma);

71.6. pirkimo sutarties kopiją (jei taikoma).

72. Kai pirkimai vykdomi konkurso būdu, projekto vykdytojas įgaliotai institucijai pateikia šiuos dokumentus:

72.1. įsakymo dėl komisijos sudarymo kopiją;

72.2. pirkimo dokumentų (įskaitant skelbimą) kopijas;

72.3. protokolų ir (ar) kitų vertinimo dokumentų kopijas;

72.4. susirašinėjimo su tiekėjais raštų kopijas (jei taikoma);

72.5. laimėtojo pasiūlymo kopiją;

72.6. tiekėjų pretenzijų ir atsakymo į jas kopijas (jei taikoma);

72.7. pirkimo sutarties kopiją (jei taikoma).

73. Jeigu įgaliotai institucijai nepakanka projekto vykdytojo pateiktos informacijos įsitikinti, ar įvykdyti pirkimai neprieštarauja šio Tvarkos aprašo nuostatoms, ar perkamos prekės (paslaugos) pagal paramos projektui sutartį ar kitų duomenų, projekto vykdytojas per įgaliotos institucijos nustatytą protingą papildomą terminą privalo patikslinti ir (arba) papildyti pateiktą informaciją. Jei pirkimo procedūrų dokumentai pateikiami kartu su mokėjimo prašymu ir nepakanka informacijos įvertinti patirtų išlaidų tinkamumo finansuoti, taikomos Projektų, finansuojamų įgyvendinant Europos pabėgėlių fondo ir Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai programas, mokėjimo taisyklių nuostatos.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

74. Įvykdytos pirkimo sutartys, pasiūlymai, pirkimo dokumentai, pasiūlymų nagrinėjimo bei vertinimo dokumentai, kiti su pirkimu susiję dokumentai saugomi paramos sutartyje ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas (ar partneris) turi užtikrinti dokumentų prieinamumą įgaliotiems asmenims.

75. Projekto partnerio visų su pirkimais susijusių dokumentų (pirkimo dokumentų, susirašinėjimo su tiekėjais dokumentų, pirkimo sutarties, pirkimo sutarties įgyvendinimo dokumentų, su pirkimais susijusių apskaitos dokumentų ir kt.) kopijas saugo projekto vykdytojas.

76. Įgaliota institucija turi teisę įpareigoti projekto vykdytoją (ar partnerį) sustabdyti ar nutraukti pirkimo procedūras, panaikinti arba pakeisti šio Tvarkos aprašo ir (ar) paramos sutarties reikalavimų neatitinkančius sprendimus ar veikas.

77. Išlaidos, kurias projekto vykdytojas (ar partneris) patyrė, pažeisdamas šio Tvarkos aprašo reikalavimus, įgaliotos institucijos sprendimu gali būti pripažįstamos netinkamomis projekto išlaidomis ir neteikiamos finansuoti paramos lėšomis (arba nepripažįstamos tinkamu projekto vykdytojo (ar partnerių) įnašu), o jei tokios išlaidos jau buvo apmokėtos ir pažeidimo faktas paaiškėjo vėliau, įgaliota arba atsakinga institucijos turi teisę įpareigoti projekto vykdytoją grąžinti jam išmokėtas lėšas ar jas išieškoti.

78. Projekto vykdytojas privalo teikti įgaliotai ir atsakingai institucijoms visą jų prašomą informaciją, susijusią su pirkimais, projekto išlaidų tinkamumui nustatyti.

79. Projekto vykdytojo teikiamos dokumentų kopijos turi būti patvirtintos tikrumo žyma, kaip tai nustatyta Dokumentų rengimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 (Žin., 2011, Nr. 88-4229).

80. Projekto vykdytojo (ar partnerio) visi dokumentai įgaliotai institucijai privalo būti pateikti lietuvių kalba. Tuo atveju, kai dokumentai parengti užsienio kalba, šie projekto vykdytojo (ar partnerio) dokumentai įgaliotai institucijai privalo būti pateikti išversti ir patvirtinti projekto vykdytojo (ar partnerio) įstaigos vadovo (jo įgalioto asmens) arba vertimų biuro.“

 

2. Išbraukiu nurodytuoju įsakymu patvirtintame Projekto pirkimų plane antspaudo žymą „A. V.“

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                       Donatas Jankauskas