LIETUVOS RESPUBLIKOS
LAISVŲJŲ EKONOMINIŲ ZONŲ PAGRINDŲ
Į S T A T Y M A S
1995 m. birželio 28 d. Nr. I-976
Vilnius
1 straipsnis. Bendroji dalis
Šis įstatymas nustato laisvųjų ekonominių zonų steigimo, funkcionavimo ir likvidavimo Lietuvos Respublikoje tvarką bei sąlygas, taip pat laisvojoje ekonominėje zonoje veikiančių ūkio subjektų teisinį statusą. Įstatymo tikslas – sudaryti laisvojoje ekonominėje zonoje palankias mokesčių, muitų, valiutines ir finansines, teisines ir kitas lengvatines ūkinės-komercinės veiklos sąlygas užsienio ir šalies ūkio subjektams steigti zonose tarptautinės prekybos, gamybos ir eksporto, finansų, mokslinę- techninę pažangą kuriančias ir diegiančias įmones bei organizacijas, skatinti užsienio investicijas, steigti naujas darbo vietas.
2 straipsnis. Laisvoji ekonominė zona
1. Laisvoji ekonominė zona (toliau – zona) – tai ūkinei-komercinei ir finansinei veiklai skirta teritorija, kurioje yra šio įstatymo nustatytos ūkio subjektams specialios ekonominės ir teisinės funkcionavimo sąlygos. Šioje teritorijoje neturi būti nuolatinių gyventojų.
3 straipsnis. Laisvosios ekonominės zonos veiklos rūšys
1. Lietuvos Respublikoje steigiamoje zonoje gali būti plėtojama prekybos, gamybos ir eksporto, verslo, bankininkystės ar kita veikla. Veiklos rūšis nustato atskiras įstatymas dėl konkrečios zonos steigimo.
2. Lietuvos Respublikoje gali būti steigiami moksliniai- technologiniai parkai. Jie steigiami, kad būtų sudarytos lengvatinės sąlygos užsienio ir nacionalinėms gamybos įmonėms atlikti mokslinius tyrimus, bandymus, konstravimo darbus, kuriuos dirbtų vietiniai kvalifikuoti darbuotojai, plėtoti technologiškai geros ir konkurencingos produkcijos eksportą.
4 straipsnis. Lietuvos Respublikos įstatymų galiojimas zonoje
5 straipsnis. Zonos valdymas
6 straipsnis. Zonos valdymo bendrovė
1. Zonos valdymo bendrovė yra juridinis asmuo. Zonos valdymo bendrovėje ne mažiau kaip 51 procentas kapitalo privačios nuosavybės teise priklauso fiziniams ir juridiniams asmenims. Ji veikia pagal Akcinių bendrovių įstatymą. Zonos valdymo bendrovė registruojama Įmonių rejestro įstatymo nustatyta tvarka.
7 straipsnis. Zonos įmonė
1. Zonos įmonė – toje zonoje esanti ir zonos valdymo bendrovės įregistruota pagal Lietuvos Respublikos įmonių rejestro įstatymo reikalavimus bet kokios nuosavybės formos ir rūšies įmonė, kuriai taikomos šiame įstatyme nustatytos veiklos sąlygos ir valstybės garantijos jos veiklai zonoje.
3. Zonos įmonė veikia vadovaudamasi šiuo įstatymu, zonos statutu, savo įstatais ir steigimo dokumentais bei sutartimi su zonos valdymo bendrove dėl veiklos zonoje sąlygų.
4. Zonoje leidžiama įmonės steigimo dokumentuose nustatyta ūkinė-komercinė veikla, nesuvaržyta Lietuvos Respublikos įmonių įstatymo bei atitinkamų įmonių rūšių įstatymų. Mažmeninė prekyba leidžiama tik zonos vidaus poreikiams tenkinti.
5. Ūkio subjektas, pageidaujantis būti įregistruotas zonoje, pateikia zonos valdymo bendrovei pareiškimą ir kitus dokumentus, numatytus Įmonių rejestro įstatyme bei zonos statute.
7. Visas zonos įmones registruoja zonos valdymo bendrovė Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta įmonėms registruoti tvarka. Įregistruotai įmonei zonos valdymo bendrovė išduoda Lietuvos Respublikos rejestro vyriausiojo tvarkytojo nustatytos formos pažymėjimą. Apie per mėnesį įregistruotas įmones zonos valdymo bendrovė iki kito mėnesio 10 dienos praneša Lietuvos Respublikos rejestro vyriausiajam tvarkytojui ir valstybinei institucijai, įgaliotai atlikti laisvųjų ekonominių zonų valstybinę priežiūrą.
8. Zonos įmonės veikla gali būti sustabdoma, jei įmonė pažeidė šiame įstatyme, zonos statute, zonos įmonės įstatuose arba sutartyje tarp zonos valdymo bendrovės ir ūkio subjekto nustatytas veiklos sąlygas ar kitus zonoje galiojančius Lietuvos Respublikos įstatymus ir teisinius aktus. Valstybės institucijos, įgaliotos atlikti laisvųjų ekonominių zonų valstybinę priežiūrą, arba zonos valdymo bendrovės teikimu gali būti atlikti zonos įmonės veiklos patikrinimai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
Zonos įmonėse darbai gali būti sustabdomi Žmonių saugos darbe įstatymo nustatyta tvarka.
9. Jeigu zonos įmonė nori užsiimti veikla kitoje Lietuvos Respublikos teritorijos dalyje (ne laisvojoje ekonominėje zonoje), ji turi įsiregistruoti įstatymų nustatyta tvarka kaip nauja įmonė.
Jeigu Lietuvos Respublikoje įregistruota įmonė nori užsiimti veikla zonoje, ji turi įsiregistruoti zonoje nustatyta tvarka.
8 straipsnis. Draudžiamos ir ribojamos zonoje kapitalo investavimo ir veiklos sritys
1. Zonoje įmonėms draudžiamos šios kapitalo investavimo ir veiklos sritys:
ūkinė-komercinė veikla, susijusi su valstybės saugumo ir gynybos užtikrinimu, taip pat ginklų, šaudmenų, sprogmenų gamyba, laikymu ar pardavimu, kenksmingu poveikiu aplinkai;
pavojingų ir radioaktyvių medžiagų gamyba, perdirbimas, laikymas, nukenksminimas;
narkotikų, narkotinių, stipriai veikiančių ir nuodingųjų medžiagų gamyba, pardavimas ir laikymas;
kultūrų, kuriose yra narkotinių, stipriai veikiančių ir nuodingųjų medžiagų, perdirbimas, pardavimas ir laikymas;
degtinės, likerio ir kitų spiritinių gėrimų gamyba;
tabako gaminių gamyba;
vertybinių popierių, piniginių ženklų ir monetų, pašto ženklų gamyba;
azartinio lošimo namų steigimas ir laikymas;
loterijų organizavimas;
leidybinė veikla, išskyrus savo poreikius, radijo ir televizijos laidų rengimas bei transliavimas, išskyrus spaustuvių, radijo ir televizijos techninį aptarnavimą;
ligonių, sergančių pavojingomis ir ypač pavojingomis infekcinėmis, tarp jų ir venerinėmis bei užkrečiamomis odos ligomis, agresyvios formos psichinėmis ligomis, gydymas;
gyvulių, sergančių ypač pavojingomis ligomis, gydymas;
darbo migracijos klausimų tvarkymas.
2. Licencijuojamai veiklai, nustatytai Lietuvos Respublikos įmonių įstatyme, turi būti gauta Lietuvos Respublikos Vyriausybės arba jos įgaliotos valstybės institucijos išduota licencija.
II SKYRIUS
LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS STEIGIMAS
9 straipsnis. Zonos steigimo tvarka
1. Zonos steigimo iniciatoriais gali būti Respublikos miestų bei rajonų savivaldybės, Lietuvos Respublikoje įregistruoti vietiniai arba užsienio šalių ūkio subjektai, kurie Lietuvos Respublikos Vyriausybei pateikia siūlymą įsteigti zoną. Šiame siūlyme turi būti:
nurodyta zonos veiklos rūšis (rūšys);
zonos teritorinių ribų aprašymas ir jos teritorijos planas;
apskrities valdytojo pritarimas išnuomoti zonai skiriamą teritoriją, suderintas su vietos savivaldybe.
2. Zona steigiama Lietuvos Respublikos įstatymu. Įstatyme turi būti nustatytos zonos teritorijos ribos, zonos veiklos rūšis (rūšys), zonos veiklos terminas.
3. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus įstatymą dėl zonos steigimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybė priima sprendimą dėl tarptautinio konkurso geriausiam zonos verslo planui ir zonos statutui parengti bei steigėjų grupei parinkti.
Tarptautinį konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliota valstybės institucija, kuri nustato konkurso sąlygas ir sudaro konkurso komisiją.
4. Lietuvos Respublikos Vyriausybė priima nutarimus dėl:
III SKYRIUS
LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS VALDYMAS
10 straipsnis. Zonos pagrindiniai valdymo principai
11 straipsnis. Zonos valdymo bendrovė
Zonos valdymo bendrovė sudaroma iš savivaldybės, kurios teritorijoje kuriama zona, tarybos skiriamų narių, Lietuvos Respublikos Vyriausybės skiriamo vieno nario ir narių – zonos steigimo iniciatorių, laimėjusių zonos verslo plano, statuto ir steigėjų grupės surinkimo tarptautinį konkursą, rengiamą Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka. Zonos valdymo bendrovės pirmininką siūlo zonos valdymo bendrovės nariai atviru balsavimu. Daugiau kaip 50 procentų zonos valdymo bendrovės narių turi būti Lietuvos Respublikos piliečiai. Zonos valdymo bendrovės narių pakeitimus (išskyrus zonos valdymo bendrovės pirmininką, kurį tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė) zonos valdymo bendrovės ir savivaldybės teikimu tvirtina valstybės institucija, kuriai Lietuvos Respublikos Vyriausybė nustatyta tvarka paveda atlikti valstybinę zonų priežiūrą.
12 straipsnis. Zonos valdymo bendrovės teisės, pareigos ir atsakomybė
1. Zonos valdymo bendrovė turi teisę:
laikydamasi zonos funkcionavimo tikslų, jos investicinio verslo projekto, statuto bei zonos valdymo bendrovės įstatų, registruoti zonoje ūkio subjektus pagal Lietuvos Respublikos įmonių rejestro ir šį įstatymą;
subnuomoti zonos valdymo bendrovei išnuomotą žemę ir nekilnojamąjį turtą zonos įmonėms, įregistruotoms šioje zonoje;
nustatyti zonos vidaus tvarką;
steigti zonoje aptarnavimo įmones;
zonos įmonių ir zonos valdymo bendrovės sutartyse nustatyti žemės ir nekilnojamojo turto subnuomos ir savitarpio paslaugų teikimo finansines sąlygas;
gauti iš zonoje veikiančių ūkio subjektų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytus statistinius ataskaitinius duomenis apie jų veiklą;
registruoti zonoje Lietuvos Respublikos ir užsienio šalių bankus arba jų filialus, draudimo įstaigas arba jų filialus vadovaudamasi šio įstatymo 17 straipsnio nustatyta tvarka;
kooperuoti lėšas bendriems zonos infrastruktūros plėtojimo ir aplinkotvarkos reikalams;
teikti pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei bei laisvųjų ekonominių zonų valstybinę priežiūrą atliekančiai valstybės institucijai dėl zonos statuto ir teritorijos ribų pakeitimo.
2. Zonos valdymo bendrovės pareigos:
laikytis šio ir kitų zonoje galiojančių Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų, zonos statuto, zonos valdymo bendrovės įstatų;
organizuoti zonos ūkinę veiklą;
užtikrinti, kad zonoje registruoti ūkio subjektai laikytųsi zonos statuto, neužsiimtų veikla, draudžiama Lietuvos Respublikos įstatymų, veiktų pagal sutartyje nustatytas sąlygas, laikytųsi Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo bei kitų teisės aktų aplinkos apsaugos srityje reikalavimų;
užtikrinti zonos ribų apsaugą ir sudaryti sąlygas Lietuvos Respublikos muitinės darbui muitinės kontrolės postuose;
užtikrinti zonos teritorijos fizinę apsaugą;
sudaryti sąlygas teisėsaugos institucijoms ir tarptautinėms kontrolės organizacijoms atlikti zonoje savo funkcijas;
sudaryti ginčų komisiją ginčams tarp ūkio subjektų nagrinėti.
3. Zonos valdymo bendrovė atsako už savo veiklą ir neigiamas pasekmes pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.
13 straipsnis. Zonos įmonių taryba
14 straipsnis. Laisvųjų ekonominių zonų valstybinė priežiūra
IV SKYRIUS
MOKESČIŲ, MUITŲ, VALIUTINĖS IR FINANSINĖS SĄLYGOS LAISVOJOJE EKONOMINĖJE ZONOJE
15 straipsnis. Mokesčiai zonoje
1. Zonoje įregistruotos įmonės ir jų darbuotojai moka tik šiuos mokesčius:
juridinių asmenų pelno mokestį;
fizinių asmenų pajamų mokestį;
žemės nuomos mokestį;
mokestį už aplinkos teršimą ir gamtos išteklius;
valstybinio privalomo socialinio draudimo įmokas.
Šie mokesčiai mokami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
2. Zonoje įregistruotos ir zonoje veikiančios įmonės, užsiimančios gamybine veikla, moka lengvatinį – 50 procentų mažesnį – žemės nuomos mokestį.
3. Jeigu užsienio investuotojas (investuotojai) įsigijo ne mažiau kaip 30 procentų zonoje įregistruotos ir zonoje veikiančios įmonės įstatinio (nuosavo) kapitalo ir investavo ne mažiau kaip dviejų milijonų JAV dolerių vertės užsienio kilmės kapitalą, tai tokia įmonė 3 metus nuo pelno gavimo pradžios nemoka pelno (pajamų) mokesčio. Kitus 3 metus ši įmonė moka 50 procentų mažesnį pelno (pajamų) mokestį.
Įmonė, norinti įgyvendinti teisę į šioje dalyje numatytą mokesčio lengvatą, privalo pateikti mokesčių inspekcijai Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytus dokumentus, patvirtinančius užsienio kapitalo kilmę, investavimą ir nepriklausomo audito išvadą apie užsienio kapitalo investiciją.
4. Įmonės pelno dalis, panaudota būtinoms pagrindinėms priemonėms įsigyti, tyrimams bei naujoms technologijoms diegti, taip pat investicijoms ir kapitaliniams įdėjimams zonoje, į apmokestinamąjį pelną neįtraukiama.
16 straipsnis. Muitų lengvatos ir muitinės priežiūros ypatumai
1. Į zoną įvežtos prekės importo muitų ir mokesčių bei kitų ekonominio pobūdžio draudimų ir apribojimų požiūriu yra laikomos esančiomis už Lietuvos Respublikos muitų teritorijos ribų.
Išvežant prekes iš Lietuvos Respublikos muitų teritorijos į zoną, taikomi Lietuvos Respublikos įstatymai bei kiti teisės aktai, reglamentuojantys prekių išvežimą į užsienį, taip pat už prekes nustatyti eksporto muitai ir mokesčiai bei kiti ekonominio pobūdžio draudimai ir apribojimai.
Įvežant prekes iš zonos į Lietuvos Respublikos muitų teritoriją, taikomi Lietuvos Respublikos įstatymai bei kiti teisiniai aktai, reglamentuojantys prekių įvežimą iš užsienio, taip pat už prekes nustatyti importo muitai ir mokesčiai bei kiti ekonominio pobūdžio draudimai ir apribojimai.
Iš zonos į užsienį išvežtos prekės eksporto muitų ir mokesčių bei ekonominio pobūdžio draudimų ir apribojimų požiūriu laikomos esančiomis už Lietuvos Respublikos muitų teritorijos ribų.
Užsienio investuotojai turi teisę teisėtai gautas pajamas (pelną) pervesti į užsienį be apribojimų. Užsienio investuotojai savo pajamas (pelną) ar jų dalį gali išvežti vidaus rinkoje supirktomis prekėmis arba reinvestuoti į Lietuvos Respublikos ūkį.
2. Muitinė privalo tikrinti į zoną atvykstančius ar iš jos išvykstančius asmenis, transporto priemones, įvežamas, išvežamas ar zonoje esančias prekes. Prekės įvežamos į zoną ir išvežamos iš jos tiktai per įvažiavimo (išvažiavimo) punktus; jų įvežimo (išvežimo) tvarką reglamentuoja Lietuvos Respublikos muitinės kodeksas ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai.
3. Zonos išskyrimui reikalinga muitinės infrastruktūra ir statomų muitinių pastatų projektai, taip pat visų zonos išskyrimui reikalingų infrastruktūrų ir visų statomų pastatų projektai Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka turi būti suderinti su Muitinės departamentu prie Finansų ministerijos.
17 straipsnis. Bankų ir draudimo įstaigų veikla zonoje.Valiutinės ir finansinės sąlygos
1. Bankų ir draudimo įstaigų veiklą zonoje reguliuoja Lietuvos Respublikos komercinių bankų ir draudimo įstatymai.
V SKYRIUS
DARBO SANTYKIAI, KALBŲ VARTOJIMAS LAISVOJOJE EKONOMINĖJE ZONOJE
19 straipsnis. Darbo santykių, darbo sąlygų ir socialinio draudimo reguliavimas zonoje
VI SKYRIUS
EKONOMINIŲ SANTYKIŲ SU LIETUVOS RESPUBLIKOS VYKDOMOSIOS VALDŽIOS IR SAVIVALDOS INSTITUCIJOMIS REGULIAVIMAS
21 straipsnis. Žemės, statinių, infrastruktūros objektų ir gamtos išteklių naudojimas zonoje
1. Žemės nuosavybės bei nuomos santykius zonoje reguliuoja Lietuvos Respublikos žemės ir Žemės nuomos įstatymai.
2. Statiniai ir infrastruktūros objektai, esantys valstybės (savivaldybės) nuosavybe, gali būti išnuomoti arba parduoti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
22 straipsnis. Valstybės ir savivaldybių institucijų paslaugos zonoms
23 straipsnis. Teisėsaugos institucijų veikla zonoje
24 straipsnis. Priežiūros institucijų veikla zonoje
Sanitarijos ir higienos, aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo, priešgaisrinės, darbo ir kitų valstybės inspekcijų funkcijas vykdo Lietuvos Respublikos valstybinės priežiūros inspekcijos arba zonos valdymo bendrovės sudarytos vietinės inspekcijos, kurioms įgaliojimus išduoda atitinkama Lietuvos Respublikos valstybinė inspekcija.
VII SKYRIUS
ATVYKIMAS Į LAISVĄJĄ EKONOMINĘ ZONĄ
26 straipsnis. Piliečių atvykimo į zoną tvarka
1. Užsienio šalių piliečiai ir asmenys be pilietybės, nuolat gyvenantys užsienyje, jeigu nori atvykti į zoną, turi gauti zonos valdymo bendrovės iškvietimą ir į zoną atvyksta gavę Lietuvos Respublikos vizą Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
2. Užsienio šalių piliečiai ir asmenys be pilietybės, nuolat gyvenantys užsienyje ir neturintys leidimų nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, gali atvykti laikinai dirbti į zonos įmonę tiktai turėdami konkretaus zonos įmonės darbdavio, gavusio Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos licencijas įdarbinti tam tikrais metais tam tikrą užsieniečių skaičių, iškvietimą.
3. Leidimus užsieniečiams laikinai dirbti zonos įmonėse išduoda Lietuvos darbo birža, laikydamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytos užsieniečių įdarbinimo kvotos ir tvarkos. Ši tvarka taikoma atvykstantiems laikinai dirbti užsieniečiams, jei Lietuvos Respublikos tarpvalstybiniuose ir tarpvyriausybiniuose susitarimuose nenumatyta kitaip.
4. Licencijų įdarbinti užsieniečius išdavimo, užsieniečių įdarbinimo, užsieniečių registravimo, atsisakymo išduoti licencijas įdarbinti užsieniečius bei leidimus dirbti Lietuvos Respublikoje, šių licencijų ir leidimų panaikinimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
5. Užsienio valstybių piliečiai ar asmenys be pilietybės į zoną dirbti įmonių vadovais ar zonos valdymo bendrovės nariais ar ekspertais atvyksta zonos valdymo bendrovės kvietimu ir jiems netaikomi šio straipsnio 1, 2, 3 ir 4 dalių reikalavimai.
6. Atvykę į zoną asmenys per 24 valandas turi užsiregistruoti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka. Jeigu į zoną atvykęs asmuo per šį laiką neužsiregistruoja, jam taikomos Lietuvos Respublikos įstatymų numatytos sankcijos.
7. Zonos įmonės ar zonos valdymo bendrovė, zonoje įdarbinusios užsieniečius, per 3 dienas apie tai raštu informuoja miesto ar rajono policijos komisariato migracijos tarnybą.
8. Zonų statutuose gali būti numatyta, kad zonos valdymo bendrovė Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka gali tarpininkauti dėl vizų užsieniečiams vykti per Lietuvos Respublikos teritoriją nuo sienos perėjimo punktų iki zonos
teritorijos išdavimo. Šiuo atveju įėjimo į zonas vietose įvedamas pasienio perėjimo punktams nustatytas patikrinimo režimas.
VIII SKYRIUS
VALSTYBĖS GARANTIJOS LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS INVESTUOTOJAMS
27 straipsnis. Zonos funkcionavimo valstybės garantijos
1. Užsienio investicijas, investuotojų teisėtai gautą pelną, pajamas, dividendus, teises ir teisėtus interesus gina Lietuvos Respublikos įstatymai.
2. Visiems zonos ūkinės-komercinės ar kitokios veiklos ūkio subjektams taikoma investicijų apsaugos valstybės garantijų sistema. Valstybė garantuoja ekonominės veiklos ūkio subjektams teisę be apribojimų įvežti į zoną ir išvežti už zonos ribų bei Lietuvos Respublikos ribų kapitalą ir pelną.
3. Užsieniečiams garantuojama teisė turėti 100 procentų zonos įmonės nuosavybės.
Užsienio kilmės kapitalo investavimo arba investicijų buvimo sąlygos tiems investuotojams, kurie investavo nuosavybės teise turimą užsienio kilmės kapitalą pagal įstatymo galiojimo metu nustatytas sąlygas ir tvarką, nesikeičia 5 metus nuo investavimo pradžios.
IX SKYRIUS
GINČŲ, SUSIJUSIŲ SU ZONOS ĮMONIŲ AR ZONOS VALDYMO BENDROVĖS VEIKLA, SPRENDIMAS
28 straipsnis. Ginčų zonoje sprendimo tvarka
Ginčai, kylantys tarp zonos įmonių, tarp zonos įmonių ir zonos valdymo bendrovės, tarp zonos valdymo bendrovės ir valstybinių institucijų, tarp zonos valdymo bendrovės ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos valstybinės institucijos, atliekančios laisvųjų ekonominių zonų valstybinę priežiūrą, ginčai dėl kompensacijos už zonos įmonių veiklos sąlygų pakeitimą ir kiti ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.
X SKYRIUS
LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS IR ZONOS ĮMONĖS LIKVIDAVIMAS
29 straipsnis. Zonos įmonės likvidavimo tvarka
1. Zonos įmonės likvidavimo pagrindas gali būti:
įmonės savininko sprendimas nutraukti veiklą;
teismo arba kreditorių susirinkimo sprendimas pripažinti įmonę bankrutavusia;
valstybės institucijų priimtas sprendimas atšaukti įmonės registravimą už teisės pažeidimus, nustatytus šiame įstatyme ar kituose Lietuvos Respublikos įstatymuose, zonos statute, zonos įmonės įstatuose bei sutartyje su zonos valdymo bendrove;
nevykdymas ūkinės-komercinės veiklos zonoje daugiau kaip metus;
teisėsaugos institucijų nustatytas faktas, jog į zonos įmonę investuotas nelegaliu būdu įgytas kapitalas ar įmonės veikloje naudojami nelegaliai įgyti pinigai;
kitas pagrindas, numatytas Lietuvos Respublikos įstatymų.
30 straipsnis. Zonos likvidavimo tvarka
1. Laisvoji ekonominė zona laikoma likviduota, kai pasibaigia laikas, kuriam ji buvo įsteigta, jeigu jos veiklos nepratęsia Lietuvos Respublikos Seimas.
2. Zoną likviduoti anksčiau laiko, kuriam ji buvo įsteigta, tarptautiniu juridiniu pagrindu pripažintais atvejais gali Lietuvos Respublikos Seimas.
3. Turto ir kitiems klausimams, susijusiems su zonos likvidavimu, finansiniams santykiams tarp zonos ūkinio plėtojimo ir valdymo organų ir zonos ekonominės veiklos subjektų spręsti Lietuvos Respublikos Vyriausybė sudaro likvidacinę komisiją, kuriai suteikia įgaliojimus zonai valdyti laikotarpiui iki bus galutinai išspręsti visi klausimai, susiję su zonos likvidavimu.