LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO

į s a k y m a s

 

DĖL VARTOTOJŲ KOMISIJOS SUDARYMO TVARKOS APRAŠO IR VARTOTOJŲ KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2013 m. liepos 30 d. Nr. 4-667

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos standartizacijos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 35-972; 2007, Nr. 39-1435) 16 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. sausio 16 d. nutarimo Nr. 34 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos standartizacijos įstatymą“ (Žin., 2008, Nr. 10-345; 2012, Nr. 83-4367) 1.3, 1.4 punktais,

tvirtinu pridedamus:

1. Vartotojų komisijos sudarymo tvarkos aprašą;

2. Vartotojų komisijos nuostatus.

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                   Evaldas Gustas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2013 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 4-667

 

VARTOTOJŲ KOMISIJOS SUDARYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vartotojų komisijos sudarymo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato institucijas, įstaigas ir organizacijas, turinčias teisę skirti savo atstovą į Vartotojų komisiją, Vartotojų komisijos narių skyrimo ir Vartotojų komisijos sudėties tvirtinimo tvarką.

2. Vartotojų komisija sudaroma siekiant užtikrinti tinkamą ir efektyvų vartotojų dalyvavimą Lietuvos standartizacijos departamento (toliau – Departamentas) vykdomoje standartizacijos veikloje.

 

II. VARTOTOJŲ KOMISIJOS SUDARYMAS

 

3. Vartotojų komisiją sudaro 11 narių: 1 (vienas) Departamento atstovas, 5 (penki) kitų valstybės institucijų ir įstaigų atstovai, 4 (keturi) vartotojų organizacijų atstovai ir 1 (vienas) Lietuvos savivaldybių asociacijos atstovas. Departamentui Vartotojų komisijoje atstovauja Departamento direktoriaus pavaduotojas.

4. Lietuvos Respublikos ūkio ministerija skiria savo atstovą į Vartotojų komisiją vadovaudamasi Lietuvos Respublikos standartizacijos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 35-972; 2007, Nr. 39-1435) 16 straipsnio 4 dalimi.

5. Į Vartotojų komisijos sudėtį įtraukiami šių vartotojų interesus ginančių valstybės institucijų ir įstaigų atstovai: Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos, Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos, Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos.

6. Į Vartotojų komisijos sudėtį įtraukiami šių vartotojų organizacijų, kurių veikla yra susijusi su vartotojų interesų gynimu, atstovai: Nacionalinės vartotojų konfederacijos, Vakarų Lietuvos vartotojų federacijos, Lietuvos vartotojų asociacijos, Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos.

7. Tvarkos aprašo 3, 4, 5 ir 6 punktuose nurodytos institucijos, įstaigos ir organizacijos į Vartotojų komisiją skiria po vieną atstovą.

8. Vartotojų komisijos personalinė sudėtis tvirtinama Departamento direktorius įsakymu. Įsakyme nurodomas Vartotojų komisijos pirmininkas (Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos atstovas), jo pavaduotojas (Departamento atstovas), kiti Vartotojų komisijos nariai ir sekretorius. Vartotojų komisijos sekretorius nėra Vartotojų komisijos narys.

 

_________________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2013 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 4-667

 

VARTOTOJŲ KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vartotojų komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Vartotojų komisijos funkcijas, darbo organizavimo ir sprendimų priėmimo tvarką.

2. Vartotojų komisija yra kolegialus patariamasis organas, veikiantis prie Lietuvos standartizacijos departamento (toliau – Departamentas).

3. Vartotojų komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos standartizacijos įstatymu (Žin., 2000, Nr. 35-972; 2007, Nr. 39-1435), kitais įstatymais ir teisės aktais, tarptautinių ir Europos standartizacijos organizacijų dokumentais dėl vartotojų dalyvavimo standartizacijoje ir Nuostatais.

 

II. VARTOTOJŲ KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

4. Vartotojų komisijos uždaviniai yra:

4.1. skatinti vartotojų dalyvavimą standartizacijoje;

4.2. šviesti vartotojus apie dalyvavimo standartizacijoje svarbą ir naudą.

5. Vartotojų komisija, vykdydama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

5.1. padeda koordinuoti Departamento technikos komitetų ir laikinųjų darbo grupių narių – vartotojų organizacijų – veiklą nacionaliniu, Europos ir tarptautiniu lygiu;

5.2. nustato prioritetines vartotojų dalyvavimo standartizacijoje sritis;

5.3. vertina vartotojų dalyvavimo standartizacijoje praktiką ir teikia apibendrintus duomenis Departamentui;

5.4. teikia pasiūlymus Departamentui dėl seminarų, konferencijų bei kitų mokymo priemonių vartotojams ir dalyvauja jas organizuojant bei vykdant;

5.5. teikia pasiūlymus Departamentui dėl teisės aktų projektų, susijusių su vartotojų dalyvavimu standartizacijoje;

5.6. teikia Departamentui pasiūlymus dėl standartų programos ir dalyvauja ją svarstant;

5.7. teikia Departamentui ateinančių metų numatomų darbų pasiūlymus ir informaciją apie planuojamų išlaidų, skirtų tinkamam vartotojų dalyvavimui standartizacijoje užtikrinti, poreikį;

5.8. teikia su vartotojų dalyvavimu standartizacijoje susijusią informaciją tarptautinių, Europos ar užsienio valstybių standartizacijos organizacijų vartotojų institucijoms;

5.9. Departamento interneto svetainėje skelbia informaciją apie vartotojų dalyvavimo standartizacijoje prioritetines sritis ir kitą svarbią informaciją;

5.10. atlieka kitas teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

III. VARTOTOJŲ KOMISIJOS TEISĖS

 

6. Vartotojų komisija, vykdydama jai pavestus uždavinius, turi teisę:

6.1. dalyvauti Tarptautinės standartizacijos organizacijos Vartotojų politikos komiteto renginiuose Departamento direktoriaus nustatyta tvarka;

6.2. gauti iš Departamento ir kitų institucijų ir įstaigų informaciją, reikalingą pavestoms funkcijoms atlikti;

6.3. kviesti į Vartotojų komisijos posėdžius atitinkamų sričių specialistus.

 

IV. VARTOTOJŲ KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

7. Vartotojų komisijos darbo forma – Vartotojų komisijos posėdis.

8. Vartotojų komisijos veiklai vadovauja ir jos posėdžiams pirmininkauja Vartotojų komisijos pirmininkas (toliau – Pirmininkas), o laikinai nesant Pirmininko Vartotojų komisijos posėdžiams pirmininkauja Vartotojų komisijos pirmininko pavaduotojas (toliau kartu – posėdžiui pirmininkaujantis asmuo).

9. Vartotojų komisijos sekretorius organizuoja Vartotojų komisijos darbą, rengia Vartotojų komisijos posėdžio darbotvarkę ir teikia ją tvirtinti Pirmininkui, protokoluoja Vartotojų komisijos posėdžius, tvarko Vartotojų komisijos dokumentaciją ir vykdo Pirmininko pavedimus.

10. Vartotojų komisijos nariai renkasi į posėdžius pagal poreikį, bet ne rečiau kaip kartą per pusmetį.

11. Vartotojų komisijos posėdžio datą ir laiką nustato, Vartotojų komisijos posėdžio darbotvarkę tvirtina ir į Vartotojų komisijos posėdį kviečia Pirmininkas. Patvirtintą Vartotojų komisijos posėdžio darbotvarkę, posėdžio medžiagą ir kvietimą į posėdį Vartotojų komisijos sekretorius išsiunčia raštu ir (ar) elektroniniu paštu Vartotojų komisijos nariams ne vėliau kaip prieš 3 (tris) darbo dienas iki posėdžio. Posėdžio darbotvarkėje nurodoma posėdžio data, laikas, vieta, svarstomi klausimai ir kiekvieno svarstomo klausimo pranešėjas.

12. Pirmininko ir Vartotojų komisijos narių siūlymu posėdžio darbotvarkė gali būti papildyta įtraukiant papildomus klausimus. Klausimą į Vartotojų komisijos posėdžio darbotvarkę siūlantis Vartotojų komisijos narys privalo raštu išdėstyti siūlomo svarstyti klausimo esmę ir pasiūlymus ir ne vėliau kaip likus 1 (vienai) dienai iki posėdžio pateikti šią informaciją Vartotojų komisijos sekretoriui. Sprendimą dėl Vartotojų komisijos nario pasiūlyto klausimo įtraukimo į Vartotojų komisijos posėdžio darbotvarkę priima Pirmininkas.

13. Vartotojų komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau nei pusė Vartotojų komisijos narių. Vartotojų komisijos narys, negalintis dalyvauti posėdyje, privalo apie tai pranešti Vartotojų komisijos sekretoriui ne vėliau kaip prieš 1 (vieną) darbo dieną iki posėdžio nurodydamas neatvykimo priežastį. Kartu su pranešimu apie nedalyvavimą posėdyje Vartotojų komisijos narys gali raštu pateikti posėdžio darbotvarkės klausimais savo nuomonę, kuri paskelbiama posėdyje ir pridedama prie posėdžio protokolo. Vartotojų komisijos posėdžio sekretorius, gavęs atitinkamą informaciją iš Vartotojų komisijos nario, ją nedelsdamas pateikia Pirmininkui.

14. Pirmininkas, atsižvelgdamas į svarstomo klausimo turinį ir Vartotojų komisijos narių pasiūlymus, gali kviesti į Vartotojų komisijos posėdžius Departamento ir kitų įstaigų ar organizacijų atstovus. Kvietimai šiems asmenims pateikiami ne vėliau kaip prieš 2 (dvi) darbo dienas iki posėdžio. Šie asmenys balsavimo teisės neturi ir balsavime nedalyvauja, tačiau posėdžiui pirmininkaujančio asmens leidimu gali pareikšti savo nuomonę posėdyje svarstomais klausimais.

15. Vartotojų komisijos sprendimai priimami paprasta dalyvaujančių posėdyje Vartotojų komisijos narių balsų dauguma. Kiekvienas Vartotojų komisijos narys turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia pirmininkaujančio posėdžiui asmens balsas.

 

V. VARTOTOJŲ KOMISIJOS SPRENDIMŲ ĮFORMINIMAS

 

16. Vartotojų komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokole nurodoma posėdžio data, posėdžio dalyviai, svarstomi klausimai, pranešėjai, kalbėję asmenys ir kita informacija. Į posėdžio protokolą įrašomi priimti sprendimai kartu su balsavimo rezultatais. Vartotojų komisijos posėdžio protokolą pasirašo posėdžiui pirmininkaujantis asmuo ir Vartotojų komisijos sekretorius.

17. Vartotojų komisijos sekretorius elektroniniu paštu išsiunčia pasirašyto posėdžio protokolo kopijas visiems Vartotojų komisijos nariams ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo posėdžio protokolo pasirašymo dienos.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Vartotojų komisijos sekretoriaus funkcijas atlieka Departamento direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

19. Vartotojų komisiją techniškai aptarnauja Departamentas.

20. Vartotojų komisijos sprendimus, susijusius su Departamento atliekamomis funkcijomis, Vartotojų komisijos sekretorius perduoda Departamento direktoriui ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo posėdžio protokolo pasirašymo dienos.

21. Kiekvienų metų pirmąjį ketvirtį Vartotojų komisija pateikia Departamento direktoriui ataskaitą apie praėjusių metų veiklą.

22. Vartotojų komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga ir kiti dokumentai) saugomi Departamente Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.

 

_________________