LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL 2011 METŲ INFORMAVIMO IR VIEŠINIMO PRIEMONIŲ PLANO PATVIRTINIMO

 

2011 m. vasario 22 d. Nr. 1K-071

Vilnius

 

Vadovaudamasi Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637), 6.9 punktu ir įgyvendindama Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinę paramą plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. 1K-255 (Žin., 2008, Nr. 99-3830), 29.3 punktą:

1. Tvirtinu 2011 metų informavimo ir viešinimo priemonių planą (pridedama).

2. Pavedu informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinę paramą ir jos viešinimo koordinavimo grupei, sudarytai Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. sausio 7 d. įsakymu Nr. 1K-006 (Žin., 2010, Nr. 55-2710), detalizuoti 2011 metų informavimo ir viešinimo priemonių plano priemones ir prižiūrėti jų įgyvendinimą.

 

 

FINANSŲ MINISTRĖ                                                                         INGRIDA ŠIMONYTĖ

 

_________________

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2011 m. vasario 22 d. įsakymu Nr. 1K-071

 

2011 METŲ INFORMAVIMO IR VIEŠINIMO PRIEMONIŲ PLANAS

 

1.

Tikslai:

 

1.1.

Gilinti suvokimą, kad Europos Sąjungos (toliau – ES) paramos lėšos investuojamos skaidriai.

1.2.

Skleisti žinias apie ES paramos lėšomis įgyvendinamų projektų rezultatus, akcentuojant ES lėšų kuriamą pridėtinę vertę visose finansuojamose srityse.

1.3.

Gerinant galimų pareiškėjų ir paramos gavėjų informavimą prisidėti efektyvaus ES paramos investavimo.

2.

Uždaviniai:

 

2.1.

Įgyvendinti komunikacijos veiklas, kurios sudaro prielaidas visuomenei sužinoti apie ES politikos prioritetus, kuriems įgyvendinti skiriamos struktūrinės paramos lėšos, ir kaip šios investicijos tampa apčiuopiamais rezultatais, tiesiogiai ir netiesiogiai prisidedančiais prie kiekvieno žmogaus, bendruomenės, regiono gyvenimo kokybės gerinimo (1.1 ir 1.2 punktuose nurodytiems tikslams įgyvendinti).

Kurti abipusio bendradarbiavimo santykius tarp ES paramą administruojančių institucijų ir projektų vykdytojų, ekonominių ir socialinių partnerių, politikų, žiniasklaidos ir kitų nuomonės formuotojų, didinti partnerystės pridėtinę vertę veiksmų programų priemonių ir projektų administravimo procese.

2.2.

Kurti abipusio bendradarbiavimo santykius tarp ES paramą administruojančių institucijų ir projektų vykdytojų, ekonominių ir socialinių partnerių, politikų, žiniasklaidos ir kitų nuomonės formuotojų, didinti partnerystės pridėtinę vertę veiksmų programų priemonių ir projektų administravimo procese (1.1 punkte nurodytam tikslui įgyvendinti).

2.3.

Užtikrinti, kad ES paramą administruojančios ir projektus vykdančios institucijos atsižvelgtų į visuomenės grupėms aktualius klausimus, teiktų išsamią informaciją apie priimtus sprendimus ir dalyvautų diskusijose dėl ES investicijų (1.1 punkte nurodytam tikslui įgyvendinti).

2.4.

Įgyvendinti komunikacijos kampanijas, skirtas pristatyti ES paramos rezultatams, akcentuojant, kaip tai, kas sukurta ES lėšomis, kuria pridėtinę vertę įvairiose srityse (1.2 punkte nurodytam tikslui įgyvendinti).

2.5.

Užtikrinti, kad ES paramą administruojančios ir įgyvendinančiosios institucijos išsamiai informuotų galimus ir esamus paramos gavėjus bei projektų vykdytojus (1.3 punkte nurodytam tikslui įgyvendinti).

3.

Prioritetinės komunikacijos kryptys:

 

3.1.

ES paramos lėšos skiriamos remiantis aiškiais prioritetais ir taisyklėmis, kurių vykdymas yra prižiūrimas ir kontroliuojamas.

3.2.

ES paramos investicijomis sukurtais rezultatais įvairiose ūkio srityse gerinama visų Lietuvos žmonių gyvenimo kokybė.

3.3.

ES paramą administruojančios institucijos veikia skaidriai, atsiskaito ir teikia paaiškinimus tikslinėms grupėms dėl priimamų sprendimų, iškylančių klausimų.

4.

Informavimo ir viešinimo veiklų objektai, apie kuriuos komunikuojama akcentuojant ES lėšų kuriamą pridėtinę vertę ir rodant to, kas buvo anksčiau ir kas yra sukurta dabar investuojant ES lėšas įvairiose srityse, pokytį:

4.1.

ES investicijos verslo plėtrai ir inovacijoms.

4.2.

ES parama mokymuisi visą gyvenimą, švietimui ir mokslui, inovacijoms.

4.3.

ES parama transporto paslaugoms gerinti.

4.4.

ES parama aplinkos apsaugai.

4.5.

ES finansavimas daugiabučiams atnaujinti.

4.6.

ES parama sveikatos apsaugos paslaugų kokybei gerinti.

4.7.

ES investicijos kokybiškam užimtumui ir socialinei aprėpčiai.

4.8.

ES investicijos elektroninių paslaugų plėtrai.

4.9.

ES investicijos regionų plėtrai ir turizmui.

4.10.

ES investicijos administraciniams gebėjimams stiprinti ir viešojo administravimo efektyvumui didinti.

5.

Vertinimo kriterijai (siekiami rezultatai):

 

5.1.

Visuomenės, paramos gavėjų ir pareiškėjų dalies, ES paramos investavimą ir administravimą vertinančios kaip skaidrų ir efektyvų, padidėjimas 5 procentiniais punktais (lyginant 2010 m. ir 2011 m. gruodžio mėn. visuomenės nuomonės tyrimų bei 2011 m. vasario mėn. ir 2012 m. I ketvirčio galimų pareiškėjų ir paramos gavėjų nuomonės tyrimų duomenis).

5.2.

Visuomenės dalies, žinančios ir asmeniškai jaučiančios ES struktūrinių fondų naudą konkrečiose srityse, padidėjimas (rodiklių padidėjimas po 3 procentinius punktus, lyginant 2010 m. gruodžio mėn. ir 2011 m. gruodžio mėn. visuomenės nuomonės tyrimų duomenis).

5.3.

Visuomenės pritarimas formuojamai nuostatai, kad ES parama skatina ekonomikos atsigavimą, kuria darbo vietas, skatina verslą ir taip prisideda prie kiekvieno žmogaus asmeninės gerovės (rodiklių padidėjimas po 3 procentinius punktus, lyginant 2010 m. gruodžio mėn. ir 2011 m. gruodžio mėn. visuomenės nuomonės tyrimų duomenis).

5.4.

Stabilus interneto svetainės www.esparama.lt lankomumas (daugiau kaip po 20 tūkst. lankytojų kiekvieną mėnesį, iš kurių 1/3 svetainėje kiekvieno apsilankymo metu praleidžia daugiau kaip 10 minučių).

5.5.

Galimų pareiškėjų, kurie žino apie ES paramą žmogiškųjų išteklių plėtrai, ekonomikos augimui, sanglaudos skatinimui, dalies padidėjimas 3 procentiniais punktais (lyginant 2011 m. vasario mėn. ir 2012 m. I ketvirčio galimų pareiškėjų nuomonės tyrimų duomenis).

5.6.

Galimų pareiškėjų ir paramos gavėjų dalies, ES fondus administruojančių institucijų teikiamą informaciją vertinančios kaip kokybišką, padidėjimas 3 procentiniais punktais (lyginant 2011 m. vasario mėn. ir 2012 m. I ketvirčio galimų pareiškėjų ir paramos gavėjų nuomonės tyrimų duomenis).

5.7.

Galimų pareiškėjų, paramos gavėjų nurodančių, kad informacija apie paramos sąlygas yra pakankama, dalies padidėjimas 3 procentiniais punktais (palyginti su 2011 m. vasario mėn. planuojamo galimų pareiškėjų, paramos gavėjų nuomonės tyrimo duomenimis).

6.

Informavimo ir viešinimo priemonės:

 

Informavimo ir viešinimo priemonė

Tikslinė grupė

Siekiamas rezultatas

Planuojamas įgyvendinimo terminas

Atsakinga institucija

Priemonės finansavimo šaltinis

6.1.

Informavimo ir viešinimo veiklos planavimas ir vertinimas:

6.1.1.

Metinis informavimo ir viešinimo planas

ES paramą administruojančios institucijos

Parengiamas 2012 m. informavimo ir viešinimo priemonių planas, kuriame nustatomi metiniai komunikacijos tikslai, numatomos vykdyti priemonės ir jų maksimalus biudžetas, visų komunikacijos procese dalyvaujančių institucijų funkcijos. Metinis planas užtikrins efektyvų informavimo kampanijų planavimą ir įgyvendinimą, padės koordinuoti veiklas tarp susijusių institucijų.

2011 m. IV ketvirtis

Lietuvos Respublikos finansų ministerija

Techninės paramos veiksmų programa

6.1.2.

Metinis informavimo ir viešinimo veiklos efektyvumo įvertinimas

ES paramą administruojančios institucijos

Įgyvendinant 2011 m. planą bus atliekamas šio laikotarpio informavimo apie ES struktūrinių fondų paramą ir jos viešinimo veiklų efektyvumo vertinimas. Vertinimas bus atliekamas strategijos ir veiksmų programų lygiais ir ne tik padės išanalizuoti praėjusio laikotarpio informavimo ir viešinimo rezultatus, bet ir nustatyti ateinančių metų prioritetus ir gaires.

2011 m.

 

6.2.

Informavimo ir viešinimo veiklos stebėsena:

6.2.1.

Kiekybiniai ir kokybiniai visuomenės nuomonės tyrimai

Visuomenė

Kiekybiniai visuomenės nuomonės tyrimai padės įvertinti esamą situaciją, nustatys ES struktūrinės paramos ir jos finansuojamų sričių žinomumą, padės išsiaiškinti aktualius klausimus, rasti tinkamiausius jų sprendimo būdus, įvertinti galimas veiklos pasekmes.

2011 m. II ketvirtis; IV ketvirtis

Lietuvos Respublikos finansų ministerija

Techninės paramos veiksmų programa, Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programa

Kokybiniai ir kiekybiniai visuomenės nuomonės tyrimai atliekami siekiant tikslingiau planuoti visuomenės informavimo veiklas ir įvertinti komunikacijos veiklų efektyvumą ES paramos Ūkio ministerijos administruojamuose sektoriuose, informacinės visuomenės plėtros ir švietimo srityse.

2011 m.

Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Susisiekimo ministerijos, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Lietuvos Respublikos ūkio ministerija

6.2.2.

Pareiškėjų, projektų vykdytojų ir susijusių tikslinių grupių nuomonės tyrimai

Pareiškėjai ir galimi pareiškėjai, ekonominiai ir socialiniai partneriai

Kiekybiniai pareiškėjų, galimų pareiškėjų, paramos gavėjų, projektų vykdytojų ir susijusių tikslinių grupių nuomonės tyrimai atliekami siekiant efektyviau planuoti informavimo veiklas ir jų turinį, įgyvendinti numatytas priemones šioms tikslinėms grupėms informuoti ir įvertinti jų rezultatus.

2011 m.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Lietuvos mokslo taryba, viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra, viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra, uždaroji akcinė bendrovė „Investicijų ir verslo garantijos“

6.2.3.

Žiniasklaidos stebėsena ir analizė

ES paramą administruojančios institucijos

Nuolat vykdoma informacijos apie ES struktūrinę paramą stebėsena nacionalinėse, regionų ir rajonų žiniasklaidos priemonėse. Išsami turinio analizė ir rekomendacijos pateikiamos kiekvieno ketvirčio pabaigoje. Žiniasklaidos stebėsena ir analizė užtikrins informavimo ir viešinimo veiklos efektyvų planavimą ir krizių prevenciją.

2011 m.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija

 

6.3.

Informavimo ir viešinimo priemonių įgyvendinimas:

6.3.1.

Informacinių renginių ir apskritojo stalo diskusijų galimiems pareiškėjams, pareiškėjams, projektų vykdytojams ir susijusioms tikslinėms grupėms organizavimas

Visos tikslinės grupės, išskyrus ES institucijų atstovus

Galimi pareiškėjai ir pareiškėjai, projektų vykdytojai informuojami apie projektų finansavimo sąlygas, projektų atrankos kriterijus, paraiškų vertinimo procedūras, dalijamasi ES projektų administravimo patirtimi. Visuomenė, žiniasklaida, ekonominiai ir socialiniai partneriai, jaunimas informuojami apie projektų įgyvendinimo eigą, administruojamų priemonių įgyvendinimo rezultatus. Informaciniai renginiai užtikrins aktualios informacijos pateikimą ir prisidės prie veiksmų programų žinomumo didinimo.

2011 m.

Visos ES paramą administruojančios institucijos

Ekonomikos augimo veiksmų programa, Sanglaudos skatinimo veiksmų programa, Techninės paramos veiksmų programa, Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programa

6.3.2.

Renginių, konferencijų organizavimas projektų naudos gavėjams ir kitoms tikslinėms grupėms

Visos tikslinės grupės, išskyrus ES institucijų atstovus

ES finansuojamų projektų naudos gavėjai, sveikatos priežiūros, švietimo ir mokslo sričių darbuotojai, socialiniai ir ekonominiai partneriai, kitos tikslinės grupės informuojami apie ES investicijų teikiamą naudą, sukurtus produktus, įsigytą įrangą ir kita. ES fondų žinomumui didinti ir naudos suvokimui skatinti organizuojama Europos socialinio fondo akademija (konkursai ir renginiai gimnazijų bendruomenėms), moksleivių išvykos į aplinkosaugos projektų įgyvendinimo vietas ir kita.

2011 m.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra, viešoji įstaiga Europos socialinio fondo agentūra

Kasmetinė ES paramos projektų mugė ir geriausių projektų apdovanojimai formuos teigiamą ES struktūrinės paramos įvaizdį, užtikrins rezultatų sklaidą, visuomenės pripažinimas skatins paramos gavėjus efektyviai vykdyti projektus.

Visos ES paramą administruojančios institucijos

 

6.3.3.

Informacinių reklamos, viešinimo kampanijų organizavimas

Visos tikslinės grupės, išskyrus ES institucijų atstovus

Reklamos kampanijos, skirtos gilinti piliečių suvokimui, kad ES struktūrinės paramos lėšos investuojamos skaidriai, pristatyti ES struktūrinės paramos rezultatams ir su ES parama susijusioms aktualijoms. Kampanijos perduos tikslinėms grupėms pagrindines žinias apie skaidriai investuojamas ES struktūrinės paramos lėšas, šių investicijų rezultatus, ES paramos teikiamas galimybes ir naudą informacinės visuomenės plėtrai, sveikatos sektoriui, inovacijų plėtrai, informuos apie finansų inžinerijos priemones, didins ES paramos panaudojimo žinomumą, informuos apie ES paramą ir jos administravimą.

2011 m.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra, Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Susisiekimo ministerijos, uždaroji akcinė bendrovė „Investicijų ir verslo garantijos“, viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

 

6.3.4.

Informacijos skelbimas spaudoje, televizijoje, radijuje, internete

Visos tikslinės grupės, išskyrus ES institucijų atstovus

Informacija apie ES struktūrinės paramos sukuriamus rezultatus, įgyvendinimo aktualijas, specialistų komentarai nuolat skelbiami spaudoje, televizijoje, radijuje, internete pagal informavimo apie ES paramą ir jos koordinavimo grupės patvirtintus mėnesio planus. Periodiškas informacijos skelbimas leis užtikrinti informacijos apie veiksmų programų tarpinius rezultatus sklaidą Lietuvos gyventojams, o tai didins ES struktūrinės programos ir jos teikiamos naudos žinomumą, išsamiai informuos apie paramą ir jos administravimą.

2011 m.

Visos ES paramą administruojančios institucijos

 

6.3.5.

Interneto svetainių plėtra ir atnaujinimas

Visos tikslinės grupės

Atnaujinant informaciją svetainėje www.esparama.lt lietuvių ir anglų kalbomis pagrindinis dėmesys bus skiriamas ES paramos naudos rodymui, su ES parama susijusioms naujienoms ir aktualijoms, pateikiamoms aiškia ir tikslinėms grupėms suprantama kalba, įgyvendinamų projektų sąrašo skelbimui ir jų rezultatų rodymui. Informacinė svetainė užtikrins nuolatinę efektyvią informacijos apie ES struktūrinę paramą sklaidą.

2011 m.

Visos ES paramą administruojančios institucijos

 

Sukuriama ir palaikoma nauja Lietuvos verslo paramos agentūros interneto svetainė www.lvpa.lt siekiant, kad visos tikslinės grupės greitai, patogiai rastų visą informaciją apie agentūros administruojamas ES fondų priemones. Parengiamas ir administruojamas įžanginis puslapis (priešlapis) Susisiekimo ministerijos interneto svetainėje www.transp.lt apie ES struktūrinės paramos panaudojimą susisiekimo sektoriuje.

2011 m. I ketvirtis

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra

6.3.6.

Informacinių leidinių leidyba ir kitų informavimo ir viešinimo priemonių kūrimas ir gamyba

Visos tikslinės grupės, išskyrus ES institucijų atstovus

Parengta ir išleista metodinė medžiaga pagal aktualias temas pareiškėjams ir projektų vykdytojams prisidės prie sklandaus projektų įgyvendinimo. Informacinių ir viešinimo leidinių, lankstinukų, plakatų, kalendorių ir kt. priemonių įvairioms visuomenės grupėms kūrimas ir gamyba skatins ES paramos naudos ir rezultatų suvokimą.

2011 m. I–IV ketvirčiai

Visos ES paramą administruojančios institucijos

6.4.

Informavimo ir viešinimo gebėjimų stiprinimas:

6.4.1.

Komunikacijos mokymai ES struktūrinę paramą administruojančioms institucijoms

ES struktūrinę paramą administruojančios institucijos, informavimo apie ES struktūrinę paramą koordinavimo grupės nariai

Kas ketvirtį organizuojami mokymai informavimo apie ES struktūrinę paramą koordinavimo grupės nariams, ES finansuojamų projektų vykdytojams, ES paramą administruojančių institucijų vadovams, viešųjų ryšių specialistams ir kitiems su ES struktūrine parama dirbantiems darbuotojams, skirti komunikacijos, viešojo kalbėjimo, elektroninės komunikacijos, informacinių krizių valdymo įgūdžiams tobulinti.

2011 m.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija

Techninės paramos veiksmų programa

6.4.2.

Informavimo apie ES struktūrinę paramą projekto administravimo (koordinavimo) paslauga

Finansų ministerija

Informavimo ir viešinimo ekspertai užtikrins sklandų informavimo ir viešinimo kampanijos įgyvendinimą, palaikys ryšius su ES paramą administruojančiomis institucijomis ir įgyvendinant viešinimo kampanijas dalyvaujančiais partneriais.

2011 m. I–IV ketvirčiai

6.5.

Kiti iš anksto nenumatyti veiksmai:

 

Atliekami kiti iš anksto nenumatyti veiksmai

Visos tikslinės grupės

Atliekami kiti iš anksto nenumatyti informacijos rengimo ir teikimo žiniasklaidai, informacinių renginių suinteresuotoms grupėms, mokymų, seminarų, konsultacijų rengimo, reklamos kūrimo, leidybos, suvenyrų gamybos, visuomenės nuomonės tyrimų, studijų rengimo ir kiti veiksmai, kurių gali pareikalauti kintanti situacija ar iškylančios aktualijos. Veiksmai užtikrins, kad būtų pasiekti metinio plano tikslai.

2011 m.

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra

Sanglaudos skatinimo veiksmų programa, Techninės paramos veiksmų programa, Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programa

7.

Finansavimas:

 

Informavimo ir viešinimo priemonių įgyvendinimas finansuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. vasario 2 d. nutarimu Nr. 138 „Dėl 2011 metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto patvirtintų asignavimų paskirstymo pagal programas“ (Žin., 2011, Nr. 17-802)

 

_________________