VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS
PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO VALDYBOS PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2008 M. KOVO 18 D. ĮSAKYMO Nr. V-131 „DĖL IŠANKSTINIO GINČŲ NAGRINĖJIMO NE TEISMO TVARKA TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2011 m. birželio 22 d. Nr. V-247
Vilnius
1. Pakeičiu Išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka taisykles, patvirtintas Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) direktoriaus 2008 m. kovo 18 d. įsakymu Nr. V-131 „Dėl Išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 37-1359), ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).
2. Įpareigoju:
2.2. Fondo valdybos Komunikacijos skyrių šį įsakymą paskelbti Fondo valdybos interneto svetainėje ir Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų intraneto svetainėje;
2.3. Fondo valdybos Dokumentų tvarkymo skyrių šio įsakymo skaitmenines kopijas išsiųsti Fondo valdybos direktoriaus pavaduotojams, Fondo valdybos skyriams, Fondo valdybos Vidaus audito departamentui, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniams skyriams ir kitoms Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigoms bei įsakymo nuorašą išsiųsti Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai.
PATVIRTINTA
Valstybinio socialinio draudimo fondo
valdybos prie Socialinės apsaugos ir
darbo ministerijos direktoriaus
2008 m. kovo 18 d. įsakymu Nr. V-131
(Valstybinio socialinio draudimo fondo
valdybos prie Socialinės apsaugos ir
darbo ministerijos direktoriaus
2011 m. birželio 22 d. įsakymo Nr. V-247
redakcija)
Išankstinio GINČŲ NAGRINĖJIMO NE TEISMO TVARKA TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato draudėjų, apdraustųjų asmenų bei kitų suinteresuotų asmenų (toliau – pareiškėjai) skundų dėl Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių (toliau – Fondo valdybos teritoriniai skyriai) bei kitų Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų (toliau – kitos Fondo įstaigos) individualių administracinių aktų ir kitų konkrečiam asmeniui ar konkrečiai nurodytai asmenų grupei skirtų administracinių sprendimų (toliau – sprendimai) ir veiksmų (neveikimo), kurie, pareiškėjų manymu, pažeidžia jų teises ar teisėtus interesus, pateikimo ir jų nagrinėjimo privaloma išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka taisykles.
2. Šių Taisyklių nustatyta tvarka nagrinėjami tik tie pareiškėjų skundai, kurie, vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 17-447; 2004, Nr. 171-6295) 37 straipsnio nuostatomis, priklauso Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba), kaip privalomos išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka institucijos, kompetencijai.
Nagrinėjant skundus dėl pensijų ir kompensacijų už ypatingas darbo sąlygas, taip pat kitus skundus, kurių nagrinėjimą reglamentuoja atskiri norminiai teisės aktai, šios Taisyklės taikomos tiek, kiek nereguliuoja atitinkamos specialiosios teisės normos.
3. Šios Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymu bei Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975).
4. Šiomis Taisyklėmis turi vadovautis Fondo valdyba, Fondo valdybos teritoriniai skyriai ir kitos Fondo įstaigos, taip pat pareiškėjai, skundžiantys Fondo valdybos teritorinių skyrių ar kitų Fondo įstaigų sprendimus ir/ ar veiksmus (neveikimą).
5. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos ir santrumpos:
Direktoriaus pavaduotojas – Fondo valdybos direktoriaus pavaduotojas, įgaliotas priimti sprendimą dėl pareiškėjo skundo.
Draudėjo sritis – EDAS portalo sritis, kurioje esanti informacija ir elektroninės paslaugos prieinamos tik autorizuotiems draudėjų naudotojams ir administratoriams.
EDAS – Elektroninė draudėjų aptarnavimo sistema, kurios naudojimo tvarka nustatyta Elektroninės draudėjų aptarnavimo sistemos naudojimo taisyklėse, patvirtintose Fondo valdybos direktoriaus 2007 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. V-665 (Žin., 2007, Nr. 139-5742).
EDAS portalas – portalas, pasiekiamas adresu http://draudejai.sodra.lt.
EGAS – Elektroninė gyventojų aptarnavimo sistema, kurios naudojimo tvarka nustatyta Elektroninės gyventojų aptarnavimo sistemos naudojimosi taisyklėse, patvirtintose Fondo valdybos direktoriaus 2009 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. V-780 (Žin., 2010, Nr. 3-140).
EGAS portalas – portalas, pasiekiamas adresu http://gyventojai.sodra.lt.
Gyventojo sritis – EGAS portalo sritis, kurioje esanti informacija ir elektroninės paslaugos prieinamos tik saugiu būdu (apsaugotu internetiniu protokolu) autentifikuotiems asmenims.
Informavimas elektroniniu būdu – asmens, pateikusio skundą elektroniniu būdu, informavimas elektroniniu dokumentu, pateikiamu atitinkamu būdu: elektroniniu paštu (jei skundas pateiktas elektroniniu paštu), EDAS portale (Draudėjo srityje), jei skundas pateiktas EDAS priemonėmis, EGAS portale (Gyventojo srityje), jei skundas pateiktas EGAS priemonėmis.
Papildomi dokumentai (informacija) – dokumentai ar informacija, reikalingi Fondo valdybai sprendimui dėl skundo priimti, kurių nėra valstybės registruose ar kitose valstybės ar savivaldybių informacinėse sistemose ir kurie nėra pateikti Fondo valdybos teritoriniam skyriui ar kitai Fondo įstaigai, išskyrus atvejus, kai tokius dokumentus ir informaciją privaloma pateikti pagal įstatymus.
Pareiškėjo informavimas – pareiškėjo (jei skundą pateikė pareiškėjo atstovas – atstovo, jei skunde nenurodyta kitaip) informavimas raštu (jei pateiktas rašytinis skundas) arba elektroniniu būdu, jei skundas pateiktas elektroniniu būdu.
Skundo pateikimas elektroniniu būdu – skundo pateikimas elektroniniu paštu, taip pat EDAS arba EGAS priemonėmis.
Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme vartojamas sąvokas.
II. SKUNDUI keliami reikalavimai, PATEIKIMo terminai, būdai, REGISTRAVIMAS IR PERDAVIMAS NAGRINĖTI
6. Skundai dėl Fondo valdybos teritorinių skyrių ar kitų Fondo įstaigų sprendimų ir veiksmų (neveikimo) nagrinėjami, jeigu jie pateikti Fondo valdybai per 20 darbo dienų nuo tos dienos, kurią pareiškėjas sužinojo arba turėjo sužinoti apie skundžiamo veiksmo atlikimą (neatlikimą) ar sprendimo priėmimą, o skundai dėl nepriimto sprendimo – per 20 darbo dienų nuo tos dienos, kurią baigėsi sprendimui priimti nustatytas terminas.
7. Skundai Fondo valdybai gali būti pateikiami asmeniškai įteikiant skundą, siunčiami paštu (per pasiuntinį), taip pat elektroniniu būdu.
8. Skundas turi būti surašytas valstybine kalba (šis reikalavimas netaikomas skundams, siunčiamiems paštu ar per pasiuntinį), būti įskaitomas, pareiškėjo pasirašytas, jame turi būti nurodyta: skundžiamas Fondo valdybos teritorinis skyrius ar kita Fondo įstaiga, konkretus skundžiamas veiksmas (neveikimas) ir/ ar sprendimas, pareiškėjo reikalavimas, pareiškėjo vardas, pavardė, adresas (jeigu skundą paduoda juridinis asmuo – juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinės adresas, duomenys ryšiui palaikyti).
Prie skundo pridedami turimi papildomi dokumentai ar įstatymų nustatyta tvarka jų patvirtintos kopijos.
9. Elektroniniu būdu teikiamas Fondo valdybai skundas turi atitikti 8 punkte nustatytus reikalavimus ir šiuos papildomus reikalavimus:
9.1. elektroninio dokumento formatą turi atpažinti Fondo valdybos informacinė sistema. Elektroninių dokumentų formatai, atitinkantys Elektroniniu parašu pasirašyto elektroninio dokumento specifikaciją ADOC-V1.0, patvirtintą Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2009 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. V-60 (Žin., 2009, Nr. 108-4574), arba Fondo valdybos direktoriaus įsakymais patvirtintas elektroninio dokumento specifikacijas, laikomi Fondo valdybos informacinės sistemos atpažįstamais formatais;
9.2. turi būti įmanoma atidaryti ir apdoroti dokumentą Fondo valdybos informacinės sistemos priemonėmis;
10. Kai pareiškėjas (jo atstovas) nemoka ar nesupranta lietuvių kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai reikšti savo minčių, skundo nagrinėjimo procedūrose, kuriose tiesiogiai dalyvauja pareiškėjas (jo atstovas), turi dalyvauti vertėjas. Vertėją pakviečia pats pareiškėjas arba Fondo valdyba savo iniciatyva.
11. Esant reikalui, paštu (per pasiuntinį) gauto nevalstybine kalba parašyto skundo tekstą į lietuvių kalbą išverčia (arba organizuoja vertimą) Fondo valdybos skyrius arba valstybės tarnautojas ar darbuotojas Fondo valdybos veiklos organizavimą reglamentuojančio teisės akto nustatyta tvarka.
12. Jeigu skundą paduoda pareiškėjo atstovas, skunde turi būti nurodyti atstovo vardas, pavardė bei adresas, kuriuo turi būti išsiųstas sprendimas, pareiškėjo, kurio vardu jis kreipiasi, vardas, pavardė, adresas (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu), taip pat prie skundo turi būti pridėtas atstovavimą patvirtinantis dokumentas.
13. Atstovavimą patvirtinantys dokumentai, kiti prie skundo pridėti dokumentai, išduoti užsienyje, turi būti išversti į lietuvių kalbą ir legalizuoti ar patvirtinti pažyma (Apostille), išskyrus atvejus, kai pagal Europos Sąjungos teisės aktus arba Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis dokumentas yra atleistas nuo legalizavimo ar tvirtinimo pažyma (Apostille).
14. Skundai priimami darbo dienomis visą Fondo valdybos darbo dienos laiką bei Fondo valdybos nustatytas dvi papildomas prašymų ir skundų priėmimo valandas per savaitę.
15. Gauti skundai registruojami atitinkamame registre ir tvarkomi Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773), nustatyta tvarka. Elektroniniu būdu gauti asmenų skundai registruojami vadovaujantis Elektroninių dokumentų valdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. V-12 (Žin., 2006, Nr. 7-268).
16. Priėmus skundą, pareiškėjui (jo atstovui) įteikiamas, o jeigu skundas gautas paštu, per pasiuntinį arba elektroniniu būdu – per 2 darbo dienas nuo skundo gavimo Fondo valdyboje pareiškėjo nurodytu adresu (arba elektroninio pašto adresu, jeigu prašymas pateiktas elektroniniu būdu) išsiunčiamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos formos skundo gavimo faktą patvirtinantis dokumentas ar spaudu pažymėta skundo kopija. Skundo gavimo faktą patvirtinančiame dokumente ar spaude turi būti nurodytas Fondo valdybos pavadinimas, skundo priėmimo data ir registracijos numeris, valstybės tarnautojo ar darbuotojo, priėmusio skundą, vardas, pavardė, pareigos, telefono numeris, prireikus – kita reikiama informacija.
III. SKUNDO NAGRINĖJIMAS
18. Skundas turi būti išnagrinėtas ir sprendimas dėl jo priimtas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo skundo su visais papildomais dokumentais (informacija) gavimo. Jeigu skundo nagrinėjimo metu pareiškėjas patikslina (papildo) skundą arba suformuluoja iš esmės naujus reikalavimus, skundo nagrinėjimo terminas skaičiuojamas nuo patikslinto (papildyto) skundo gavimo dienos. Šiame punkte nustatyti terminai gali būti pratęsti dar iki 20 darbo dienų, jeigu skundui nagrinėti reikia papildomo tyrimo. Apie tai turi būti raštu (o jeigu skundas gautas elektroniniu būdu – elektroniniu būdu) pranešta pareiškėjui, nurodant termino pratęsimo priežastis.
19. Jeigu skundą pavedama nagrinėti keliems valstybės tarnautojams, už skundo išnagrinėjimą laiku atsako tas valstybės tarnautojas, kuris nurodytas pirmuoju. Kiti valstybės tarnautojai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų privalo jam pateikti reikalingą informaciją bei pasiūlymus (raštu arba žodžiu) dėl skundo išsprendimo.
20. Jeigu skundo nagrinėjimo metu paaiškėja, kad yra praleistas Taisyklių 6 punkte nurodytas terminas skundui pateikti, apie tai informuojamas pareiškėjas, kartu prašant iki nustatyto termino pateikti paaiškinimus ir įrodymus, patvirtinančius aplinkybes, sudarančias pagrindą terminui atnaujinti. Jeigu pareiškėjas iki nustatyto termino pateikia prašomus įrodymus ir paaiškinimus, skundą nagrinėjantis valstybės tarnautojas informuoja apie tai Fondo valdybos direktorių ar jo pavaduotoją, kuris sprendžia termino atnaujinimo klausimą.
21. Fondo valdyba turi teisę kreiptis į pareiškėją su prašymu per nustatytą laiką pateikti papildomą informaciją ar dokumentus (jeigu pareiškėjas jais disponuoja), taip pat prašyti pareiškėją nustatytu laiku atvykti į Fondo valdybą pateikti paaiškinimų. Jeigu pareiškėjas dėl neįgalumo arba kitų objektyvių priežasčių negali atvykti į Fondo valdybą pateikti paaiškinimų, Fondo valdybos atstovas, susitaręs su pareiškėju, gali jį apklausti jo gyvenamojoje arba kitoje sutartoje vietoje. Apklausa turi būti įforminta protokolu. Protokolas teikiamas pasirašyti ir pareiškėjui, o šiam atsisakius arba negalint to padaryti, tai protokole pažymi jį surašęs Fondo valdybos darbuotojas.
22. Fondo valdyba turi teisę paprašyti iš Fondo valdybos teritorinių skyrių ar kitų Fondo įstaigų rašytinio (žodinio) paaiškinimo, gauti visą su skundu susijusią medžiagą, tikrinti faktinius duomenis vietoje, taip pat atlikti kitus veiksmus, nustatytus Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, jeigu jie yra būtini skundui išnagrinėti.
23. Fondo valdybos prašomas rašytinis paaiškinimas ar medžiaga, susijusi su skundu, turi būti pateikta per Fondo valdybos nustatytą terminą.
24. Valstybės tarnautojas, nagrinėjantis skundą, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka privalo nusišalinti arba būti nušalintas, jeigu yra priežasčių, galinčių sukelti interesų konfliktą. Sprendimą dėl valstybės tarnautojo nušalinimo nuo skundo nagrinėjimo priima Fondo valdybos direktorius.
IV. Skundo persiuntimas, grąžinimas, jo nagrinėjimo sustabdymas ir nutraukimas
25. Jeigu Fondo valdyba nėra kompetentinga spręsti skunde išdėstytų klausimų, skundas nenagrinėjamas ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo Fondo valdyboje persiunčiamas nagrinėti kompetentingai įstaigai apie tai raštu informuojant pareiškėją.
Skundai, kuriuose yra informacijos, susijusios su ypatingais asmens duomenimis (rasine ar etnine kilme, politiniais, religiniais, filosofiniais ar kitais įsitikinimais, naryste profesinėse sąjungose, sveikata, lytiniu gyvenimu, asmens teistumu), persiunčiami nagrinėti kitoms įstaigoms tik gavus pareiškėjo rašytinį sutikimą ir tik registruota pašto siunta. Fondo valdyba per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo kreipiasi į pareiškėją, informuodama, kokiai įstaigai pagal kompetenciją turėtų būti persiųstas skundas, prašydama per 10 darbo dienų terminą pateikti sutikimą skundo persiuntimui ir nurodydama, kad per nurodytą terminą negavus rašytinio sutikimo skundas nebus nagrinėjamas. Gavus pareiškėjo sutikimą dėl skundo persiuntimo nagrinėti kitoms įstaigoms, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sutikimo gavimo Fondo valdyboje skundas persiunčiamas nagrinėti kompetentingai įstaigai, apie tai raštu informuojant pareiškėją. Kai per nustatytą terminą toks sutikimas negaunamas arba kai gaunamas neigiamas atsakymas, skundas nenagrinėjamas.
26. Skundo nagrinėjimas sustabdomas iš karto, kai paaiškėja, kad skundą tuo pačiu klausimu yra pradėjęs nagrinėti ir teismas – kol teismas išnagrinės skundą (įsiteisės teismo sprendimas dėl jo), taip pat nustačius, kad yra Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 27 straipsnyje nurodytas pagrindas stabdyti skundo nagrinėjimą. Apie skundo nagrinėjimo sustabdymą per 5 darbo dienas raštu informuojamas pareiškėjas.
27. Skundai, kurie surašyti neįskaitomai, kuriuose nenurodytas konkretus skundžiamas veiksmas ir/ ar sprendimas, nenagrinėjami ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų gavimo grąžinami pareiškėjui, nurodant skundo trūkumus ir terminą trūkumams pašalinti. Jeigu per nurodytą terminą trūkumai nepašalinami, laikoma, kad skundas nebuvo paduotas.
28. Skundai, kuriuose nenurodytas pareiškėjo vardas, pavardė ar pavadinimas, adresas (jei skundą paduoda juridinis asmuo – juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinės adresas) arba nepasirašyti (nepasirašyti elektroniniu parašu, jei skundas pateiktas elektroniniu paštu), Fondo valdybos direktoriaus ar jo pavaduotojo sprendimu gali būti nenagrinėjami. Apie sprendimą nenagrinėti skundo pareiškėjui pranešama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos, išskyrus atvejus, kai skunde nenurodyta jokių asmens kontaktinių duomenų.
29. Skundą pateikusiam pareiškėjo atstovui nepateikus tinkamo atstovavimą patvirtinančio dokumento, skundas nenagrinėjamas. Apie sprendimą nenagrinėti skundo pareiškėjo atstovui pranešama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos.
30. Skundas nenagrinėjamas, jeigu Fondo valdyba arba teismas jau yra priėmę sprendimą tuo pačiu klausimu ir pareiškėjas nepateikia naujų faktinių duomenų, leidžiančių ginčyti anksčiau priimtą sprendimą. Apie sprendimą nenagrinėti skundo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo/ sužinojimo apie priimtą teismo sprendimą pranešama pareiškėjui.
31. Jeigu skundas pateiktas praleidus nustatytą skundo padavimo terminą ir pareiškėjas per Fondo valdybos nurodytą terminą nepateikia įrodymų, sudarančių pagrindą terminui atnaujinti, arba Fondo valdybos direktorius ar direktoriaus pavaduotojas nusprendžia, kad nėra pagrindo terminui atnaujinti, skundas yra nenagrinėjamas. Apie sprendimą nenagrinėti skundo pareiškėjui pranešama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo neatnaujinti termino priėmimo dienos.
32. Jeigu pareiškėjas neatvyksta nustatytu laiku į Fondo valdybą arba atsisako būti apklaustas, arba nepateikia prašomų papildomų dokumentų ar informacijos, ir dėl to neįmanoma išnagrinėti skundo, skundas nenagrinėjamas. Apie sprendimą nenagrinėti skundo pareiškėjui pranešama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo nenagrinėti skundo priėmimo dienos.
33. Jei šių Taisyklių nustatytais atvejais skundas nenagrinėjamas, jis, pareiškėjui raštu paprašius, jam gali būti grąžinamas.
Šių Taisyklių nuostatos dėl skundo grąžinimo netaikomos, jei skundas buvo pateiktas elektroniniu būdu – tokiu atveju pareiškėjas yra informuojamas, dėl kokių priežasčių jo skundas negali būti nagrinėjamas.
Šių Taisyklių nustatytais atvejais grąžinus skundą pareiškėjui, Fondo valdyba pasilieka skundo skaitmeninę kopiją.
V. SPRENDIMO PRIĖMIMAS ir pateikimas pareiškėjui
36. Valstybės tarnautojas, išnagrinėjęs skundo medžiagą, parengia sprendimą dėl skundo (toliau – Sprendimas), įformintą Fondo valdybos raštų blanke.
Sprendimas turi būti pagrįstas atitinkamomis teisės aktų normomis, skundo nagrinėjimo metu nustatytomis faktinėmis aplinkybėmis, būti tikslus ir išsamus, jame taip pat turi būti nurodyta sprendimo apskundimo tvarka.
Jei skundas paduotas elektroniniu būdu ir pareiškėjas nepageidavo Sprendimo gauti paštu arba atsiimti asmeniškai, rengiamas Elektroniniu parašu pasirašyto elektroninio dokumento specifikaciją ADOC-V1.0 atitinkantis Sprendimas (toliau – Elektroninis sprendimas).
Rengiami du Sprendimų, išskyrus Elektroninius sprendimus, egzemplioriai.
37. Fondo valdybos direktorius ar direktoriaus pavaduotojas, sutinkantis su pateiktu Sprendimo projektu, pasirašo jį (jei pateikiamas Elektroninis sprendimas – jis pasirašomas saugiu elektroniniu parašu). Priešingu atveju, skundą nagrinėjančiam valstybės tarnautojui pavedama papildomai nagrinėti skundą ir (arba) pataisyti Sprendimo projektą. Bendras skundo nagrinėjimo terminas neturi viršyti šių Taisyklių 18 punkte nustatyto termino skundui išnagrinėti.
38. Vienas Fondo valdybos direktoriaus ar direktoriaus pavaduotojo pasirašytas ir užregistruotas Sprendimo egzempliorius ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo jo priėmimo išsiunčiamas (įteikiamas) pareiškėjui (jeigu skundą buvo padavęs įgaliotas asmuo – atstovui, išskyrus atvejus, kai skunde buvo nurodyta kitaip), o jo skaitmeninė kopija (arba Elektroninio sprendimo egzempliorius) – Fondo valdybos teritoriniam skyriui ar kitai Fondo įstaigai (per Fondo valdybos dokumentų valdymo sistemą), dėl kurios sprendimo ar veiksmo (neveikimo) buvo paduotas skundas. Kitas Sprendimo egzempliorius lieka Fondo valdyboje ir yra saugomas teisės aktų nustatytą laikotarpį.
Elektroniniai sprendimai dėl elektroniniu paštu pateiktų skundų išsiunčiami elektroninio pašto adresu, iš kurio atsiųstas skundas, jei skunde nenurodytas kitas elektroninio pašto adresas. Elektroniniai sprendimai dėl EDAS arba EGAS priemonėmis pateiktų skundų pateikiami atitinkamai EDAS portale (Draudėjo srityje) arba EGAS portale (Gyventojo srityje).
Skunde, pateiktame elektroniniu būdu, nurodžius, kad Sprendimą pareiškėjas (jo atstovas) pageidauja gauti paštu arba atsiimti asmeniškai, Sprendimas pateikiamas skunde nurodytu būdu.
vI. klaidų ištaisymas sprendime
39. Fondo valdyba, gavusi pareiškėjo ar kito suinteresuoto asmens motyvuotą pranešimą apie skaičiavimo, spausdinimo, faktinių duomenų neatitikimo ar kitas technines klaidas Sprendime, imasi reikalingų priemonių klaidoms ištaisyti.
40. Jeigu klaida gali turėti esminės įtakos Sprendimo vykdymui, Fondo valdyba sustabdo sprendimo vykdymą iki klaidų ištaisymo.
41. Klaidos turi būti ištaisytos Sprendimo egzemplioriuje, kurį saugo Fondo valdyba. Pareiškėjui per 3 darbo dienas įteikiamas (išsiunčiamas) naujas arba pataisytas sprendimas, o jo skaitmeninė kopija (arba elektroninio dokumento egzempliorius) Fondo valdybos teritoriniam skyriui ar kitai Fondo įstaigai (per Fondo valdybos dokumentų valdymo sistemą), dėl kurios sprendimo ir/ ar veiksmo (neveikimo) buvo paduotas skundas.
vII. Fondo valdybos sprendimo dėl skundo apskundimas