LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2006 M. KOVO 21 D. ĮSAKYMO NR. A1-83 „DĖL EUROPOS BENDRIJŲ INICIATYVOS EQUAL PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪROS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2006 m. rugpjūčio 23 d. Nr. A1-239

Vilnius

 

 

Pakeičiu Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL projektų įgyvendinimo priežiūros taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. A1-83 „Dėl Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 33-1186):

1. Įrašau 5 punkte po žodžių „nukrypimai nuo“ vietoj žodžio „projekto“ žodžius „paramos sutarties“.

2. Išdėstau 6.1 punktą taip:

„6.1. raštu informuojant įgyvendinančiąją instituciją apie paramos sutarties pakeitimus. Vadovaujantysis partneris raštu praneša įgyvendinančiajai institucijai apie pakeitimą ne vėliau kaip per 14 dienų nuo pakeitimo įvykdymo, išskyrus 6.1.1.2 punkte nurodytą atvejį. Šiuo atveju įgyvendinančioji institucija turi būti informuota iki kito mokėjimo prašymo pateikimo dienos. Paramos sutarties pakeitimas visoms sutarties šalims įsigalioja nuo tos dienos, kai pakeitimas buvo atliktas. Jei vadovaujantysis partneris pranešė įgyvendinančiajai institucijai apie pakeitimą vėliau nei per 14 dienų nuo pakeitimo įvykdymo, sutarties pakeitimas šalims įsigalioja ir partneriai įgyja teisę į finansavimą pagal pakeitimą tik už paskutines 14 dienų nuo pranešimo įgyvendinančiajai institucijai įteikimo dienos. Įgyvendinančioji institucija turi teisę pareikalauti sutarties pakeitimą atlikti šalims pasirašant papildomą susitarimą dėl paramos sutarties pakeitimo. Jeigu įgyvendinančioji institucija per 14 dienų nuo pranešimo gavimo nepateikia motyvuotų prieštaravimų dėl keitimo arba jo dalies, keitimas laikomas priimtu. Įgyvendinančioji institucija apie paramos sutarties pakeitimus turi būti informuojama, kai:“.

3. Išdėstau 6.1.1 punktą taip:

„6.1.1. keičiasi vadovaujančiojo partnerio ir (arba) bet kurio kito partnerio rekvizitai:

6.1.1.1. specialios EQUAL banko sąskaitos numeris, vadovaujančiojo partnerio pavadinimas, įmonės kodas;

6.1.1.2. vadovaujančiojo partnerio ir (arba) bet kurio kito partnerio kontaktinis asmuo, adresas, ir kt.;“.

4. Išdėstau 6.1.2 punktą taip:

„6.1.2. išlaidos keičiasi ne daugiau kaip 10 proc. nuo paramos sutartyje arba susitarime dėl paramos sutarties pakeitimo tarp atskirų projekto biudžeto išlaidų kategorijų nurodytų sumų arba keičiasi išlaidų sumos atskirose projekto biudžeto išlaidų eilutėse, kurios detalizuoja projekto biudžeto išlaidų kategorijas;“.

5. Išdėstau 6.2.7 punktą taip:

„6.2.7. planuotos projekto veiklos, jeigu jos iš esmės keičia projekto įgyvendinimą, atsižvelgiant į pasiektą projekto pažangą ir siekiant nustatytų rezultatų, turi būti pakoreguotos;“.

6. Išdėstau 13 punktą taip:

„13. Paramos sutarties pakeitimai įsigalioja kitą dieną po to, kai visos šalys jį pasirašo.“.

7. Papildau 61 punktą šiuo sakiniu:

„Ataskaitos teikiamos ne vėliau kaip per 20 dienų ketvirčiui pasibaigus.“.

8. Papildau 98 punktą šiuo sakiniu:

„Visi išlaidas pateisinantys ir jų apmokėjimą įrodantys dokumentų originalai turi būti paženklinti projekto spaudu.“.

9. Išdėstau 99 punktą taip:

„99. Vadovaujančiajai institucijai pareikalavus, partneriai turi pateikti įgyvendinančiajai institucijai Projekto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą atskirai 60.71 (Specialioji Europos socialinio fondo programa (BPD įgyvendinti) (Europos Sąjungos lėšos)) ir 60.72 (Specialioji Europos socialinio fondo programa (BPD įgyvendinti) (bendrojo finansavimo lėšos)) programai, parengtą pagal formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-413 (Žin., 2005, Nr. 2-21; 2006, Nr. 19-661).“.

10. Įrašau 103.9 punkte po žodžio „priedų“ žodžius „(originalai ar kopijos)“.

11. Išdėstau 103.10 punktą taip:

„103.10. paraiškų Vadovaujančiajai institucijai dėl lėšų pervedimo vadovaujančiajam partneriui originalai;“.

12. Išdėstau 103.11 punktą taip:

„103.11. prekių tiekėjams ar paslaugų teikėjams pateisinančių dokumentų kopijos;“.

13. Įrašau 104.3 punkte po žodžio „mokėjimo“ vietoj žodžio „prašymų“ žodį „paraiškų“.

14. Įrašau 104.4 punkte po žodžio „iždui“ žodžius „originalai ir“.

15. Papildau šiais 105.6, 105.7 ir 105.8 punktais:

„105.6. vadovaujančiosios institucijos teikiamų išlaidų deklaracijų originalus;

105.7. vadovaujančiosios institucijos teikiamų ataskaitų originalus;

105.8. kitus dokumentus, susijusius su Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL administravimu.“.

16. Papildau 1 priedą šiuo 3.1.25 punktu:

„3.1.25. Kiti įsipareigojimai, neprieštaraujantys Europos Bendrijų iniciatyvos EQUAL projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklėms.“. ____________________________

(įrašyti, jeigu tokių yra)

17. Išdėstau 1 priedo 2.4.4 punktą taip:

„2.4.4. išlaidos yra faktiškai patirtos, t. y. pagrįstos jas įrodančiais buhalterinės apskaitos dokumentais bei įtrauktos į Vadovaujančiojo ar kitų partnerių apskaitą;“.

18. Įrašau 1 priede vietoj nurodytų viešinimo ženklų „(ES vėliava)“, „(EQUAL logotipas)“ viešinimo ženklus „(EQUAL logotipas)“, „(ES ženklas)“, „(Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos logotipas)“.

19. Įrašau 2 priede vietoj nurodytų viešinimo ženklų „(ES vėliava)“, „(EQUAL logotipas)“ viešinimo ženklus „(EQUAL logotipas)“, „(ES ženklas)“, „(Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos logotipas)“.

20. Išdėstau 7 priedą nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRĖ                           VILIJA BLINKEVIČIŪTĖ


 

Europos Bendrijų iniciatyvos

EQUAL projektų įgyvendinimo

priežiūros taisyklių

7 priedas

(socialinės apsaugos ir darbo ministro

2006 m. rugpjūčio 23 d.

įsakymo Nr. A1-239 redakcija)

 

DETALAUS ANTROJO ETAPO BIUDŽETO PILDYMO NURODYMAI

 

Projekto kodas EQ/2004/1130-

Eil. Nr.

PROJEKTO IŠLAIDOS

Eilutės turinys

Išlaidas pateisinantys dokumentai, kiti komentarai

1

1. Žmonių išteklių išlaidos

 

 

2

1.1. darbo užmokesčio sąnaudos

 

 

3

1.1.1. administracija / pagalbinis personalas

Vadovaujančiojo partnerio ir (ar) partnerių darbuotojams, netiesiogiai padedantiems techniniams darbuotojams vykdyti projekto veiklas, t. y. administruojantiems projektą, visą numatytą laikotarpį planuojamas priskaityti darbo užmokestis. Planuojamo priskaityti darbo užmokesčio laikotarpis apima darbo dienas, ligos dienas, kai mokama pašalpa iš darbdavio lėšų, atostogų dienas (atostogų laikotarpis skaičiuojamas nuo antro programos etapo darbo laiko). Administracinis personalas – projekto vadovas (koordinatorius), finansininkas, asmuo, atsakingas už projekto stebėseną, ir pan. Jei darbuotojas dalyvauja ne vien tik projekto veikloje, tai tinkamos projekto išlaidos gali būti tik užmokestis už tą laiką, kuris buvo skirtas projekto administracinėms veikloms atlikti. Darbo užmokesčio priskaitymo sumą sudaro priskaitytas darbo užmokestis bei darbdavio mokamos įmokos: socialinio draudimo įmokos, garantinio fondo įmokos. Atskirose biudžeto eilutėse išvardijamos pareigybės. Biudžeto pagrindimo lentelėje nurodomos darbuotojų pareigos, vardai, pavardės. Jei pareiškėjo ir (ar) partnerio darbuotojai samdomi ne pagal darbo sutartis ar savanoriškų darbų atlikimo sutartis, tai šios išlaidos parodomos 1.4 biudžeto eilutėje „Paslaugų pirkimas“.

Darbo laiko apskaitos ataskaitos (laikaraščiai) (jose apskaitomas darbo laikas projekte), darbo sutartys, savanoriškų darbų atlikimo sutartys, vadovo įsakymai dėl pavedimo darbuotojui tam tikrą dienų (valandų) skaičių dirbti projekte, apmokėjimo sąlygos, darbo laiko apskaitos žiniaraščiai, darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščiai, darbo užmokesčio ir su juo susijusių mokesčių išmokėjimo faktą pagrindžiantys dokumentai, atostogų suteikimo lapeliai, atostoginių apskaičiavimo pažymos. Jei darbuotojas dirba ne vienoje darbovietėje arba vienoje darbovietėje, bet pagal dvi ar daugiau darbo sutarčių, kartu su darbo laiko apskaitos žiniaraščiais (laikaraščiais) pateikiami pagrindinės darbovietės darbo laiko apskaitos žiniaraščiai ir (ar) pažymos apie darbo laiką.

4

1.1.2. techninis personalas

Vadovaujančiojo partnerio ir (ar) partnerių darbuotojų, techninių darbuotojų, vykdančių projekto veiklas, darbo užmokesčio sąnaudos. Planuojamo priskaityti darbo užmokesčio laikotarpis apima darbo dienas, ligos dienas, kai mokama pašalpa iš darbdavio lėšų, atostogų dienas (atostogų laikotarpis skaičiuojamas nuo antro programos etapo darbo laiko). Jei darbuotojas dalyvauja ne vien tik projekto veikloje, tai tinkamos projekto išlaidos gali būti tik užmokestis už tą laiką, kuris buvo skirtas projekto administracinėms veikloms atlikti. Darbo užmokesčio priskaitymo sumą sudaro priskaitytas darbo užmokestis bei darbdavio mokamos įmokos: socialinio draudimo įmokos, garantinio fondo įmokos. Atskirose biudžeto eilutėse išvardijamos pareigybės. Biudžeto pagrindimo lentelėje nurodomos darbuotojų pareigos, vardai, pavardės. Jei pareiškėjo ir (ar) partnerio darbuotojai samdomi ne pagal darbo sutartis ar savanorišku darbų atlikimo sutartis, tai šios išlaidos parodomos 1.4 biudžeto eilutėje „Paslaugų pirkimas“.

Darbo laiko apskaitos ataskaitos (laikaraščiai) (jose apskaitomas darbo laikas projekte), darbo sutartys, savanoriškų darbų atlikimo sutartys, vadovo įsakymai dėl pavedimo darbuotojui tam tikrą dienų (valandų) skaičių dirbti projekte, apmokėjimo sąlygos, darbo laiko apskaitos žiniaraščiai, darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščiai, darbo užmokesčio ir su juo susijusių mokesčių mokėjimo faktą pagrindžiantys dokumentai (įskaitant ir avansų), atostoginių apskaičiavimo pažymos. Jei darbuotojas dirba ne vienoje darbovietėje arba vienoje darbovietėje, bet pagal dvi ar daugiau darbo sutarčių, kartu su darbo laiko apskaitos žiniaraščiais (laikaraščiais) pateikiami pagrindinės darbovietės darbo laiko apskaitos žiniaraščiai ir (ar) pažymos apie darbo laiką.

5

1.2. personalo mokymas

Projekto personalo (administracijos ir techninio personalo) dalyvavimo įvairiuose kursuose, seminaruose išlaidos, jei šiam personalui reikalingos specifinės žinios, kurios yra būtinos įgyvendinant projektą, bei dalyvavimo mokymuose, stiprinančiuose bendrijos partnerystę, išlaidos.

Įmonės ar įstaigos vadovo patvirtintas dokumentas, kuriame nurodomas mokomų asmenų skaičius, mokymo išlaidos vienam asmeniui, sąskaita faktūra, mokėjimo dokumentai. Kursų išklausymo sertifikatas. Projekto vadovo patvirtinti dalyvių registracijos lapai, mokymų darbotvarkės. Darbuotojo įsipareigojimas dirbti projekte.

6

1.3. vietinės kelionės

Vadovaujančiojo partnerio ir (ar) partnerių darbuotojų vietinių kelionių, susijusių su projektu, išlaidos bei dienpinigiai, apgyvendinimo išlaidos. Kelionės į komandiruotės vietą ir grįžimo į nuolatinio darbo vietą visomis transporto priemonėmis, išskyrus taksi, išlaidos. Išlaidos apmokamos komandiruotam asmeniui pateikus patvirtinamuosius kelionės dokumentus. Jei į kelionę važiuojama vadovaujančiojo partnerio ir (ar) partnerių nuosavu transportu, nurodomos transporto eksploatacinės išlaidos, kuro išlaidos. Projekto reikmėms nuomojant transportą – jo nuomos išlaidos, kuro, eksploatacinės išlaidos.

Bilietų pirkimo sąskaitos faktūros, kelionės bilietai, mokėjimo dokumentai. Keliaujant autobusu ar traukiniu, kompensuojami tik ekonominės klasės bilietai. Jei vykstama nuosavu ar nuomojamu automobiliu, automobilio nuomos ar panaudos sutartis; perdavimo-priėmimo aktas, techninio paso kopija (įrodymui dėl nuosavybės teisių), kelionės lapai, kuro sąskaitos faktūros (pageidautina), kvitai ir pan. Vadovo įsakymas dėl siuntimo į komandiruotę darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, patvirtintas kelionės dalyvių sąrašas, avansų išmokėjimo dokumentai, kelionės dalyvių avansinės apyskaitos arba buhalterinės pažymos dėl patirtų kelionės išlaidų ir atitinkamų išmokų, mokėjimo dokumentai. Jei transporto priemonė priklauso vadovaujančiajam partneriui ar jo partneriui, – vadovo įsakymas dėl transporto priemonės dalinio ar visiško priskyrimo projekto reikmėms, kelionės lapai su nurodytais maršrutais ir tikslais, kuro įsigijimo sąskaitos faktūros, kvitai, kitų eksploatacinių išlaidų sąskaitos, mokėjimo dokumentai.

7

1.4. paslaugų pirkimas

Išlaidos už rangovų, subrangovų suteikiamas paslaugas, samdomiems Lietuvos ar užsienio dėstytojams, konsultantams, ekspertams ir pan., kurie nėra vadovaujančiojo partnerio ar jo partnerių darbuotojai. Konsultantai atrenkami konkurso būdu. Sutartys su išoriniais ekspertais sudaromos pagal galiojančius Lietuvos Respublikos teisės aktus. Tai gali būti autorinių kūrinių užsakymo, individualios veiklos, veiklos, įsigijus verslo liudijimą, veiklos per individualią įmonę sutartys. Taip pat turto nuomos ir pan. išlaidos. Eksperto darbo užmokestį sudaro gyventojų pajamų mokestis, dienpinigiai ar maitinimo išlaidos bei apgyvendinimo išlaidos (neįskaičiuojama tik kelionės išlaidos). Biudžeto atskirose eilutėse išvardijamos visos planuojamos pirkti paslaugos.

Sutartys (autorinės, individualios veiklos ir pan.), veiklos teisinį pagrįstumą patvirtinantys dokumentai (verslo liudijimo, individualios veiklos pažymėjimo kopijos), darbų perdavimo–priėmimo aktai, darbų atlikimo aktai, sąskaitos faktūros, darbų atlikimo ataskaitos, mokėjimo dokumentai.

8

1.5. kita

Kitos būtinos projekto personalo išlaidos, nenurodytos kitose šios biudžeto kategorijos eilutėse. Šios išlaidos detaliai išvardijamos biudžete. Jų būtinumas pagrindžiamas biudžeto pagrindimo lentelėje.

Sutartys, sąskaitos faktūros, perdavimo-priėmimo aktai, mokėjimo dokumentai.

9

Iš viso

 

 

 

 

 

10

2. Projekto dalyvių išlaidos

Šioje biudžeto kategorijoje nurodomos projekto dalyvių išlaidos. Projekto dalyviai – tai asmenys, priklausantys projekto tikslinei grupei bei esantys projekto veiklos objektas.

 

11

2.1. dirbančiųjų darbo užmokesčio sąnaudos

Projekto dalyvių darbo užmokesčio sąnaudos, įskaitant darbdavio mokamas įmokas (soc. draudimo įmokas bei įmokas į garantinį fondą), kurios mokamos dalyvių darbdaviams (vadovaujančiajam partneriui ir (arba) partneriams), kaip kompensacija už dalyvių projekte dirbtas dienas. Biudžeto pagrindimo lentelėje ši biudžeto eilutė detalizuojama (nurodomas laikotarpis, už kurį bus kompensuojamas darbo užmokestis, dalyvių skaičius, kompensuojamo darbo užmokesčio dydis).

Sutartis su projekto dalyviu dėl mokymo, dokumentai iš projekto dalyvio darbovietės: vadovo įsakymas dėl darbuotojų siuntimo į mokymus, darbo laiko apskaitos žiniaraščiai (dirbantiems pagal darbo sutartis), darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščiai, darbo užmokesčio ir su juo susijusių mokesčių išmokėjimo faktą pagrindžiantys dokumentai. Pažyma apie darbuotojų darbo užmokestį.

12

2.2. mokymosi stipendijos

Mokymosi stipendijos yra tinkamos projekto išlaidos. Mokymosi stipendijos gali būti mokamos projekto dalyviams, kurie dalyvauja integracijos į darbo rinką mokymuose, projekto pradžioje neturintiems kitų su darbo santykiais susijusių pajamų Mokymosi stipendijų dydis negali viršyti 1,5 minimalaus pragyvenimo lygio per mėnesį. Jei projekto dalyvis (studentas) dalyvauja mokymuose, kuriuos perka arba pats atlieka vadovaujantysis partneris ar partneris, ir jis toje įstaigoje gauna mokymosi stipendiją tai projekto vykdytojui iš paramos lėšų kompensuojama išmokėta stipendija, kaip kompensacija už tas dienas, kurias studentas praleidžia mokymuose. Biudžeto pagrindimo lentelėje ši biudžeto eilutė detalizuojama (nurodomas laikotarpis, kada bus mokama stipendija, studentų skaičius, stipendijos dydis ir pan.).

Mokymo įstaigos sutartys su mokymo dalyviais, dalyvių lankomumo žurnalai, studento sutartis su mokymo įstaiga arba mokslo ir studijų institucija bei šios įstaigos išrašyta pažyma apie studentui mokamą stipendiją, stipendijų priskaitymo žiniaraščiai, mokėjimo dokumentai.

13

2.3. dalyvių išlaikymo išlaidos

 

 

14

2.3.1. dalyvių kelionių išlaidos

Dalyvių kelionės į mokymo vietą ir atgal išlaidos. Dengiamos tik ekonominės klasės bilietų išlaidos. Biudžeto pagrindimo lentelėje ši biudžeto eilutė detalizuojama (nurodomas dalyvių skaičius, kelionių skaičius, vienam dalyviui tenkanti išlaidų suma).

Projekto vadovo patvirtinti dalyvių registracijos lapai, bilietų pirkimo sąskaitos faktūros (pageidautina), kelionės bilietai, mokėjimo dokumentai. Keliaujant autobusu ar traukiniu, kompensuojami tik ekonominės klasės bilietai. Jei buvo vykstama vadovaujančiojo partnerio ar partnerių automobiliu, – vadovo įsakymas; jei automobilis nuomojamas, – automobilio nuomos ar panaudos sutartis; kelionės lapai, kuro sąskaitos faktūros (pageidautina), kvitai ir pan.; projekto vadovo patvirtintas kelionės dalyvių sąrašas, kelionės dalyvių avansinės apyskaitos arba buhalterinės pažymos dėl patirtų kelionės išlaidų ir atitinkamų išmokų, mokėjimo dokumentai.

15

2.3.2. dalyvių apgyvendinimo išlaidos

Biudžeto pagrindimo lentelėje ši biudžeto eilutė detalizuojama (nurodomas dalyvių skaičius, apgyvendinimo išlaidos, išlaidos, tenkančios vienam dalyviui, ir bendra suma).

Motyvuotas vadovo sprendimas dėl dalies ar visų patalpų priskyrimo projekto veikloms įgyvendinti. Nuomos, komunalinių paslaugų sąnaudų apskaičiavimo tvarka bei buhalterinės pažymos dėl atitinkamų sąnaudų priskyrimo projektui, dalyvių sąrašai, sąskaitos faktūros, mokėjimą pagrindžiantys dokumentai.

16

2.3.3. dalyvių maitinimo išlaidos

Maitinimo išlaidos arba dienpinigiai (jei mokami dienpinigiai, maitinimo išlaidos papildomai nekompensuojamos). Biudžeto pagrindimo lentelėje ši biudžeto eilutė detalizuojama (nurodomas dalyvių skaičius, maitinimo išlaidos, tenkančios vienam dalyviui, ir bendra suma).

Projekto vadovo patvirtinti dalyvių sąrašas, sąskaitos faktūros, mokėjimą pagrindžiantys dokumentai.

17

2.4. kita

Kitos būtinos dalyvių išlaidos, nenurodytos kitose šios biudžeto kategorijos eilutėse. Pavyzdžiui, bedarbių dalyvavimo užimtumo rėmimo programose (Užimtumo fondo remiami darbai, viešieji darbai, darbo rinkoje papildomai remiamų bedarbių užimtumo rėmimas) išlaidos. Šios išlaidos detaliai išvardijamos biudžete. Šių išlaidų būtinumas pagrindžiamas biudžeto pagrindimo lentelėje.

Darbo biržos bei įmonės, įstaigos ar organizacijos sutartys dėl užimtumo rėmimo programų organizavimo; darbo biržos siunčiamo bedarbio ir įdarbinančios įmonės, įstaigos darbo sutartys, sąskaitos faktūros, perdavimo–priėmimo aktai, darbų atlikimo aktai, mokėjimo dokumentai.

18

Iš viso

 

 

19

3. Kitos išlaidos

 

 

20

3.1. biuro prekės

Išlaidos su projekto reikmėmis susijusiems pirkiniams, kurie pagal įmonės, įstaigos ar organizacijos taikomą apskaitos tvarką nėra laikomi ilgalaikiu turtu ir yra būtini projektui įgyvendinti bei kurie tiesiogiai susiję su projekto įgyvendinimu. Pavyzdžiui, išlaidos kanceliarinėms prekėms, pašto išlaidos, ūkinių prekių išlaidos ir pan. Biudžeto pagrindimo lentelėje šios išlaidos detalizuojamos.

Sąskaitos faktūros, perdavimo-priėmimo aktai, mokėjimo dokumentai, apskaitos politikos dokumentai, reglamentuojantys turto apskaitą, nurašymo aktai (pageidautina).

21

3.2. ilgalaikis turtas

Projektui vykdyti reikalingos kompiuterinės technikos, programinės įrangos, baldų, seminarams reikalingos įrangos ir kt. ilgalaikio turto (kurio įsigijimo kaina yra lygi arba viršija 500,00 Lt su PVM) įsigijimo ar nusidėvėjimo sąnaudos. Detaliajame projekto biudžete ši eilutė detalizuojama, nurodant skirtingo tipo įrangą (prekę), vieneto kainą ir kiekį. (Kompiuterinė įranga ir programinė įranga parodoma atskirose biudžeto eilutėse). Kitu atveju tinkamos išlaidos įgyvendinant projektą: nudėvėtina suma ar nuomos išlaidos. Nusidėvėjimo sąnaudos turi būti apskaičiuotos pagal įprastinę organizacijos apskaitos metodiką. Planuojant įsigijimus ir kitas galimas investicijas, atsižvelgiama į jų įsigijimą laiko atžvilgiu (t y. biudžeto pagrindimo lentelėje nurodomas ilgalaikio turto įsigijimo laikotarpis (data)). Šioje biudžeto kategorijų eilutėje nurodomas ir 1 etape įsigytos įrangos nusidėvėjimas per 2 etapo laikotarpį. Biudžeto pagrindimo lentelėje pateikiama informacija apie įrangos įsigijimą ir kitas numatomas investicijas (nurodoma, ar turtas įsigyjamas, ar nuomojamas, ar apskaičiuotas nusidėvėjimas) bei motyvuotas ilgalaikio turto įsigijimo reikalingumas.

Sutartys (pageidautina), perdavimo-priėmimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai, įvedimo į eksploataciją aktai, vadovo įsakymai: dėl ilgalaikio turto nusidėvėjimo skaičiavimo metodikos, turto priskyrimo ilgalaikiam turtui; apskaitos politikos dokumentai, reglamentuojantys ilgalaikio turto apskaitą. Jeigu įsigytas ilgalaikis turtas perduodamas partneriams, tai pridedami perdavimo-priėmimo aktai, panaudos sutartys, buhalterinės pažymos.

22

3.2.1. patalpų rekonstrukcijos darbai

23

3.2.2. ilgalaikis materialusis turtas

24

3.2.3. ilgalaikis nematerialusis turtas

25

3.3. biuro išlaikymas

Biuro išlaikymo išlaidoms priskiriama: patalpų nuoma, komunalinės paslaugos (šildymas, dujos, vanduo ir pan.), valymo paslaugos, ryšio paslaugos, įrangos techninis aptarnavimas ir pan. Visos šios išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projektu. Kai kurios iš šių išlaidų gali būti susijusios ne tik su projektu, bet ir su bendra organizacijos veikla, todėl negalima nurodyti viso pastato (jeigu jis ne visas naudojamas projektui administruoti) nuomos ir komunalinių paslaugų išlaidų. Tokiu atveju šios išlaidos bus tinkamos, jei bus tiksliai apskaičiuojama jų dalis, susijusi su projektu, t. y. apskaičiuojama proporcingai projektui administruoti naudojamų patalpų plotui. Į projekto vykdytojo apskaitą traukiama visa nuomos suma (apmokėta visa suma), tačiau tinkamos patalpų išlaidos bus tos, kurios susijusios su projektu. Apskaičiuojant šias išlaidas, svarbu atsižvelgti ir į projekto veiklos laikotarpį. Projekto vykdytojo nuosavų patalpų nuomos išlaidos nėra tinkamos išlaidos. Biudžeto pagrindimo lentelėje ši eilutė detalizuojama.

Sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai, nurašymo aktai (pageidautina); motyvuotas vadovo sprendimas dalį ar visas nuomos komunalinių paslaugų sąnaudas priskirti projekto sąnaudoms, šių sąnaudų apskaičiavimo tvarka bei buhalterinės pažymos dėl atitinkamų sąnaudų priskyrimo projekto sąnaudoms.

26

3.4. konferencijos, seminarai

Patalpų ir seminarams reikalingos įrangos nuoma, seminaro dalyvių maitinimo, apgyvendinimo išlaidos. Jeigu seminaro dalyviams nemokami dienpinigiai, seminaro, konferencijos dalyvių maitinimo išlaidos (išskyrus alkoholinius gėrimus), nakvynė bei kitos su seminaro organizavimu bei vykdymu tiesiogiai susijusios išlaidos (jei šios išlaidos nėra numatytos kitose biudžeto eilutėse). Biudžeto pagrindimo lentelėje detalizuojamos planuojamos išlaidos.

Projekto vadovo patvirtinti dalyvių registracijos lapai, renginių darbotvarkės, sąskaitos faktūros (jei sąskaita faktūra nedetalizuota, tai pateikiama sąmata), susitikimų protokolai, mokėjimo dokumentai.

27

3.5. informacijos sklaida ir reklama

Informacijos apie projektą sklaidos skelbimuose, stenduose, specialiuose leidiniuose, pateikimo žiniasklaidos priemonėse išlaidos, projekto interneto svetainės sukūrimo ir panašios išlaidos. Biudžeto pagrindimo lentelėje ši biudžeto kategorijos eilutė detalizuojama.

Sutartys, atliktų darbų aktai, leidinių pavyzdžiai, spaudos pranešimai, publikacijos, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai, viešinimo priemonių platinimo ir (arba) perdavimo aktai, atliktų darbų ataskaitos.

28

3.6. auditas

Projekto audito išlaidos. Audito įmonė pasirenkama konkurso būdu pagal šiuos kriterijus: įmonė turi būti įtraukta į audito įmonių sąrašą; turi Lietuvos auditorių rūmų išduotą audito įmonės pažymėjimą; turi tarptautinių projektų audito atlikimo patirties.

Sutartis su audito kompanija dėl audito atlikimo, sąskaita faktūra, mokėjimo dokumentai. Audito išvada ir ataskaita teikiamos kartu su galutiniu mokėjimo prašymu. Vadovaujantysis partneris kartu su tarpiniu mokėjimo prašymu pateikia patvirtintas ataskaitinio laikotarpio išlaidas pateisinančių ir išlaidų apmokėjimą įrodančių dokumentų kopijas bei auditoriaus ataskaitą apie faktinius pastebėjimus.

29

3.7. finansinės paslaugos

 

30

3.7.1. avanso draudimas

Per projekto įgyvendinimo antrąjį etapą kartu su avansinio mokėjimo prašymu bei sutartyje nurodytais dokumentais vadovaujantysis partneris privalo pateikti banko garantiją arba laidavimo draudimą dėl avanso sumos, jei avanso suma didesnė nei 50 000 litų. Biudžetinės įstaigos ir organizacijos kartu su avansinio mokėjimo prašymu neprivalo pateikti banko ar draudimo įmonės garantijos.

Banko garantija, laidavimo sutartis, avanso draudimas, sąskaita faktūra, mokėjimo dokumentai, banko išrašai.

31

3.7.2. komisiniai bankui ir kitos finansinės išlaidos

Komisiniai bankui už specialios paramos sąskaitos aptarnavimą bei kitos finansinės išlaidos.

Banko išrašai.

32

3.7.3. ilgalaikio turto draudimas

Ilgalaikio turto, kuris buvo įsigytas iš paramos lėšų, draudimo išlaidos (tinkamos draudimo išlaidos – tik projekto įgyvendinimo laikotarpiu).

Sutartys, sąskaitos faktūros, draudimo polisai, mokėjimo dokumentai.

33

3.8. nuosavo ilgalaikio turto nusidėvėjimas

Jei organizacija naudoja savo ilgalaikį turtą, kuris buvo įsigytas iki projekto įgyvendinimo pradžios, projekto veiklai, jo nusidėvėjimo dalis, susijusi su projekto vykdymu ir apskaičiuota vykdant projektą, traktuojama kaip tinkamos projekto išlaidos. Tačiau jei ilgalaikis turtas buvo įsigytas iš ES ir (ar) nacionalinės subsidijos, tai šio turto nusidėvėjimas nėra tinkamos išlaidos. Jeigu įranga yra naudojama ne vien projekto veiklai, šioje biudžeto eilutėje nurodoma tik ta išlaidų suma, kuri tiesiogiai susijusi su projekto įgyvendinimu. Nusidėvėjimo išlaidos apskaičiuojamos pagal įprastinę organizacijos apskaitos metodiką.

Pirkimo procedūrų dokumentai, tiekimo sutartys, perdavimo-priėmimo aktai, sąskaitos faktūros, įvedimo į eksploataciją aktai. Buhalterinės pažymos, kuriose būtų pateikta ilgalaikio turto įsigijimo data, nusidėvėjimo skaičiavimo metodika. Vadovo įsakymai dėl: ilgalaikio turto nusidėvėjimo skaičiavimo metodikos, turto priskyrimo ilgalaikiam turtui; apskaitos politikos dokumentai, reglamentuojantys ilgalaikio turto apskaitą.

34

3.9. tyrimai, studijos

Išlaidos studijoms ir (ar) tyrimams, kuriems atlikti bus samdomi paslaugų teikėjai pagal pirkimų procedūras. Jeigu studijas ir (ar) tyrimus atliks projekto darbuotojai ar išoriniai ekspertai, tokios išlaidos šioje eilutėje nenurodomos, jos nurodomos pirmoje biudžeto kategorijoje „Žmonių išteklių išlaidos“.

Sutartys, perdavimo-priėmimo aktai, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai.

35

3.10. kita

Įtraukiamos visos kitos būtinos projekto vykdymo išlaidos, nenurodytos kitose šios kategorijos biudžeto eilutėse. Šios išlaidos detaliai išvardijamos projekto biudžete. Jų būtinumas pagrindžiamas biudžeto pagrindimo lentelėje.

Sutartys, sąskaitos faktūros, darbų perdavimo–priėmimo aktai, mokėjimo dokumentai.

36

Iš viso

 

 

 

 

 

37

4. Tarptautinės veiklos išlaidos

 

 

38

4.1. tarptautinės kelionės

Projektą vykdančio personalo (vadovaujančiojo partnerio ir (ar) partnerių administracinių, pagalbinių ar techninių darbuotojų bei ekspertų, dirbančių projekte) tarptautinių kelionių išlaidos bei tarptautinių ryšių palaikymo išlaidos, kurias patirs projektą vykdantis darbuotojas, apsistojęs tarptautinio partnerio šalyje. Išlaidos apmokamos komandiruotam asmeniui pateikus patvirtinamuosius kelionės dokumentus. Tarptautinių kelionių išlaidos (lėktuvu, laivu, traukiniu – tik ekonominės klasės bilietai, automobiliu ar autobusu) traktuojamos kaip tinkamos išlaidos, jei šios kelionės yra trumpalaikės, tiesiogiai susijusios su projektu ir būtinos įgyvendinant projektą. Ryšių palaikymo su tarptautiniais partneriais išlaidos: apgyvendinimo ir maitinimo išlaidos arba dienpinigiai, draudimo išlaidos, susijusios su tarptautinėmis kelionėmis. Biudžeto pagrindimo lentelėje šios išlaidos detalizuojamos (nurodomas kelionės maršrutas, kelionių skaičius, grupės dalyvių skaičius). Jei į kelionę važiuojama vadovaujančiojo partnerio ar partnerių transportu, nurodomos tarnybinio transporto eksploatacinės išlaidos, kuro išlaidos.

Bilietų pirkimo sąskaitos faktūros, kelionės bilietai, laivo bilietai (jeigu jų kaštai neviršija tokios pat kelionės ekonominės klasės lėktuvo bilietų kainos), lėktuvų įlipimo bilietai (boarding passes), mokėjimo dokumentai. Keliaujant lėktuvu, autobusu ar traukiniu, kompensuojami tik ekonominės klasės bilietai. Jei vykstama vadovaujančiojo partnerio ar partnerio nuosavu ar nuomojamu automobiliu, – automobilio nuomos ar panaudos sutartis; perdavimo–priėmimo aktas, techninio paso kopija (įrodymui dėl nuosavybės teisių), kelionės lapai, kuro sąskaitos faktūros (pageidautina), mokėjimo dokumentai. Vadovo įsakymas dėl darbuotojų siuntimo į komandiruotę, patvirtintas kelionės dalyvių sąrašas, kelionės dalyvių avansinės apyskaitos arba buhalterinės pažymos dėl patirtų kelionės išlaidų, visi apmokėtas išlaidas pagrindžiantys dokumentai.

39

4.2. kita

Įtraukiamos kitos su projekto tarptautine veikla (tarptautiniais partneriais) susijusios išlaidos. Pavyzdžiui, vertimo paslaugos – nurodoma bendra suma projekto vertimams (tiek žodžiu, tiek raštu). Jeigu vertimus atliks projekto darbuotojai, tai tokios išlaidos šioje eilutėje nenurodomos, o nurodomos pirmoje biudžeto kategorijoje „Žmonių išteklių išlaidos“. Šios biudžeto eilutės išlaidos detaliai išvardijamos detaliame antro etapo biudžete. Jų būtinumas detalizuojamas ir pagrindžiamas biudžeto pagrindimo lentelėje.

Sutartys, kiti papildomi dokumentai (verslo liudijimo, individualios veiklos pažymėjimo kopija), sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai, pirkimų procedūrų dokumentai. Darbo rezultatų ataskaitos.

40

Iš viso

 

 

 

 

 

 

41

IŠ VISO NUMATYTŲ PROJEKTO IŠLAIDŲ

 

 

 

Visi numatyti įkainiai, dydžiai turi būti argumentuotai pagrįsti – t. y. nurodoma, kuo remiantis nustatyti dydžiai, rinkos kainos. Pavyzdžiui, kelių kompanijų apklausa, komerciniai pasiūlymai.

______________