LIETUVOS RESPUBLIKOS

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL UGDYMO LIETUVIŲ KALBA BENDROJO UGDYMO IR NEFORMALIOJO ŠVIETIMO MOKYKLOJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2011 m. spalio 14 d. Nr. V-1856

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804) 30 straipsnio 3 dalimi,

tvirtinu Ugdymo lietuvių kalba bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokykloje tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                                  Gintaras Steponavičius

 

_________________

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

švietimo ir mokslo ministro

2011 m. spalio 14 d. įsakymu Nr. V-1856

 

UGDYMO LIETUVIŲ KALBA BENDROJO UGDYMO IR NEFORMALIOJO ŠVIETIMO MOKYKLOJE TVARKOS APRAŠAS

 

1. Ugdymo lietuvių kalba bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokykloje tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) reglamentuoja bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokyklų, kurių nuostatuose (įstatuose) įteisintas mokymas tautinės mažumos kalbos arba mokymas tautinės mažumos kalba, dalies ugdymo proceso organizavimą lietuvių kalba.

2. Dvikalbis ugdymas suprantamas kaip dviejų mokomųjų kalbų – tautinės mažumos kalbos ir lietuvių kalbos – derinimas ugdymo procese. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-59; 2011, 38-1804) ir kituose teisės aktuose.

3. Dvikalbio ugdymo tikslai:

3.1. tautinėms mažumoms priklausantiems mokiniams sudaryti sąlygas puoselėti tautinį, etninį ir kalbinį tapatumą, mokytis gimtosios kalbos, istorijos ir kultūros;

3.2. įgyvendinant dvikalbį ugdymą užtikrinti valstybinės kalbos mokėjimą pagal mokyklų pasirengtas ikimokyklinio ugdymo programas ir švietimo ir mokslo ministro patvirtintas priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo bendrąsias programas.

4. Kiekviena ikimokyklinio ugdymo programą tautinės mažumos kalba įgyvendinanti mokykla tėvų (globėjų) pageidavimu užtikrina galimybę dalį programos vykdyti lietuvių kalba.

5. Kiekviena priešmokyklinio ugdymo programą tautinės mažumos kalba įgyvendinanti mokykla ne mažiau kaip 4 valandas per savaitę skiria ugdymui lietuvių kalba.

6. Mokiniams, besimokantiems bendrojo ugdymo mokyklose, kuriose įteisintas tautinės mažumos kalbos mokymas arba mokymas tautinės mažumos kalba, lietuvių kalbos dalykas yra sudėtinė ugdymo programos dalis. Susumavus visą mokymosi laiką įgyvendinant pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas lietuvių kalbos dalykui mokyti skiriama ne mažiau laiko kaip gimtajai kalbai.

7. Kiekviena bendrojo ugdymo mokykla, ugdymo programas vykdanti tautinės mažumos kalba, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas įgyvendina dvikalbio ugdymo būdu:

7.1. suderinus mokymo laiką ir turinio apimtis, į pradinio ugdymo dalykus, mokomus tautinės mažumos kalba, integruojami mokymo lietuvių kalba fragmentai;

7.2. vykdomas mokymas lietuvių kalba per tas pamokas, kai einamos ugdymo programos temos iš Lietuvos istorijos ir geografijos, pasaulio pažinimo (dalykas „Gamta ir žmogus“) ir mokoma pilietiškumo pagrindų įgyvendinant pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas;

7.3. tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokinių `pageidavimu papildomai pasirinktų dalykų gali būti mokoma lietuvių kalba;

7.4. tėvų (globėjų rūpintojų) ir mokinių pageidavimu pasirinktų dalykų mokoma kalbos atžvilgiu integruotai (tautinės mažumos kalba ir lietuvių kalba).

8. Bendrojo ugdymo mokykla, ugdymo programas vykdanti tautinės mažumos kalba, formuodama ugdymo turinio dalį kaip kultūrinę, meninę, pažintinę, kūrybinę ir kitokią veiklą, atsižvelgia į mokinių poreikius ir organizuoja veiklas mokyklos pasirinktu laiku, derindama tautinės mažumos ir lietuvių kalbas.

 

_________________