LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL PAPILDOMŲ LĖŠŲ SKYRIMO PROJEKTAMS, REMIAMIEMS IŠ EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINĖS PARAMOS IR BENDROJO FINANSAVIMO LĖŠŲ, TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2006 m. gruodžio 29 d. Nr. 1372

Vilnius

 

Siekdama užtikrinti bendrai su Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis, gaunamomis pagal Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumentą, ir su 2000−2006 metais gaunama Sanglaudos fondo arba ISPA parama įgyvendinamų projektų tinkamą finansavimą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Papildomų lėšų skyrimo projektams, remiamiems iš Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų, taisykles (pridedama).

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                                   GEDIMINAS KIRKILAS

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                           ZIGMANTAS BALČYTIS

______________


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2006 m. gruodžio 29 d. nutarimu Nr. 1372

 

Papildomų lėšų skyrimo projektams, remiamiems iš Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų, taisyklės

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Papildomų lėšų skyrimo projektams, remiamiems iš Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų, taisyklės (toliau vadinama – šios Taisyklės) nustato papildomų lėšų skyrimo bendrai su Europos Sąjungos (toliau vadinama – ES) struktūrinių fondų lėšomis, gaunamomis pagal Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumentą, ir su 2000−2006 metais gaunama Sanglaudos fondo arba ISPA parama įgyvendinamiems projektams (toliau vadinama – projektai) sąlygas ir tvarką.

2. Šios Taisyklės taikomos valstybės institucijų, įstaigų ir įmonių, savivaldybių institucijų, įstaigų ir įmonių, mokslo ir studijų institucijų įgyvendinamiems projektams.

3. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47), Institucijų, atsakingų už Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, skirtų Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumentui įgyvendinti, administravimą, atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2005, Nr. 51-1700), Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento (BPD) priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 (Žin., 2004, Nr. 19-599, Nr. 93-3421; 2005, Nr. 21-667), Europos Sąjungos sanglaudos fondo lėšų administravimo Lietuvoje taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. rugpjūčio 24 d. nutarimu Nr. 1026 (Žin., 2001, Nr. 74-2596; 2004, Nr. 103-3777), vartojamas sąvokas.

 

II. lėšų skyrimo sąlygos

 

4. Papildomos lėšos gali būti skiriamos finansuoti išlaidoms, kurios atsirado dėl objektyvių priežasčių projekto įgyvendinimo metu ir kurių buvo neįmanoma numatyti projekto paraiškos rengimo, vertinimo ir paramos projektui skyrimo metu, ir tuo atveju, jeigu projekto vykdytojas arba galutinis paramos gavėjas, laikydamasis ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų, ėmėsi visų priemonių, galinčių sumažinti papildomų išlaidų sumą.

5. Papildomos lėšos gali būti skiriamos finansuoti papildomoms išlaidoms, atsiradusioms:

5.1. dėl projekto vertės, numatytos arba paramos sutartyje, arba finansiniame memorandume, arba Europos Komisijos sprendime, padidėjimo įvykdžius viešųjų pirkimų procedūras;

5.2. dėl susikaupusių delspinigių bendrai su Sanglaudos fondo arba ISPA parama įgyvendinant projektus laiku neįvykdžius įsipareigojimų rangovams, paslaugų teikėjams ir/arba prekių tiekėjams, esant nepriklausomoms nuo galutinio paramos gavėjo aplinkybėms;

5.3. dėl nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių;

5.4. dėl Europos Komisijos sprendimo sumažinti projekto paraiškoje prašomą arba projektui skirtą Sanglaudos fondo arba ISPA paramos dydį, padidinant išlaidų dalį, finansuotiną iš nacionalinių lėšų;

5.5. dėl projekto įgyvendinimo metu atsiradusių papildomų darbų, kurie nėra numatyti nei paramos sutartyje, nei finansiniame memorandume, nei Europos Komisijos sprendime, arba negali būti finansuojami iš ES finansinės paramos, tačiau būtini projekto tikslams pasiekti.

 

III. LĖŠŲ SKYRIMAs

 

6. Projekto vykdytojas arba galutinis paramos gavėjas, norintis gauti lėšų šių Taisyklių 5 punkte nurodytoms išlaidoms finansuoti, raštu kreipiasi į įgyvendinančiąją instituciją su prašymu skirti papildomų lėšų projektui įgyvendinti, kuriame išdėsto papildomų išlaidų susidarymo priežastis ir pabrėžia jų būtinumą projekto tikslams pasiekti, pagrindžia, kad neturi galimybių papildomas išlaidas dengti iš nuosavų ar skolintų lėšų, pateikia dokumentus, pagrindžiančius prašomų lėšų poreikį, ir kitą informaciją, kuri, projekto vykdytojo arba galutinio paramos gavėjo nuomone, yra svarbi priimant sprendimą dėl papildomų lėšų skyrimo.

7. Įgyvendinančioji institucija, gavusi iš projekto vykdytojo arba galutinio paramos gavėjo rašytinį prašymą skirti papildomų lėšų projektui įgyvendinti, per 10 darbo dienų patikrina šių Taisyklių 6 punkte nurodytus dokumentus ir informaciją. Įgyvendinančioji institucija, įsitikinusi, kad projekto vykdytojas arba galutinis paramos gavėjas prašo finansuoti išlaidas, kurios atsirado dėl objektyvių priežasčių projekto įgyvendinimo metu ir kurių buvo neįmanoma numatyti projekto paraiškos rengimo, vertinimo ir paramos projektui skyrimo metu, ir tuo atveju, jeigu projekto vykdytojas arba galutinis paramos gavėjas, laikydamasis ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų, ėmėsi visų priemonių, galinčių sumažinti papildomų išlaidų sumą, parengia raštą, kuriame siūlo skirti papildomų lėšų ir nurodo siūlomą skirti sumą, arba raštą, kuriame siūlo neskirti papildomų lėšų ir išdėsto tokio sprendimo argumentus, ir kartu su pareiškėjo pateikto prašymo bei prie jo pridėtų dokumentų kopijomis teikia jį tarpinei institucijai. Prireikus papildomų dokumentų ar informacijos, įgyvendinančioji institucija turi paprašyti projekto vykdytojo arba galutinio paramos gavėjo, kad šie per nustatytą laiką pateiktų juos įgyvendinančiajai institucijai.

8. Tarpinė institucija per 10 darbo dienų išnagrinėja įgyvendinančiosios institucijos pateiktus dokumentus ir kitą informaciją ir atsižvelgdama į prašymo skirti papildomų lėšų projektui įgyvendinti pagrįstumą priima vieną iš šių sprendimų:

8.1. skirti projekto vykdytojui arba galutiniam paramos gavėjui papildomų lėšų iš tarpinei institucijai atitinkamais metais Lietuvos Respublikos valstybės biudžete numatytų asignavimų;

8.2. nustatytąja tvarka teikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymą dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžete numatytų asignavimų perskirstymo;

8.3. atmesti projekto vykdytojo arba galutinio paramos gavėjo prašymą;

8.4. prašyti, kad įgyvendinančioji institucija per 10 darbo dienų pateiktų papildomą informaciją, kurios reikia sprendimui priimti.

9. Tarpinė institucija, priėmusi šių Taisyklių 8.2 punkte nurodytą sprendimą, nustatytąja tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei suderintą su Finansų ministerija pasiūlymą dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžete numatytų asignavimų perskirstymo. Kartu su teikiamu derinti Finansų ministerijai pasiūlymu perskirstyti Lietuvos Respublikos valstybės biudžete numatytus asignavimus tarpinė institucija teikia šių Taisyklių 7 punkte nurodytus dokumentus bei informaciją.

______________