MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS DIREKTORIAUS

Į S A K Y M A S

 

DĖL FINANSAVIMO „EUREKA“ PROGRAMOJE SĄLYGŲ aprašO PATVIRTINIMO

 

2012 m. kovo 20 d. Nr. 2V-34

Vilnius

 

Vadovaudamasis Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 4-305/V-546 (Žin., 2010, Nr. 48-2362), 10.2 ir 16.12 punktais ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2010 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. 4-402/V-752 „Dėl pavedimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūrai“ (Žin., 2010, Nr. 60-2980),

tvirtinu Finansavimo „Eureka“ programoje sąlygų aprašą (pridedama).

 

 

Direktorius                                                                                   Arūnas Karlonas

 

_________________

 


PATVIRTINTA

Mokslo, inovacijų ir technologijų

agentūros direktoriaus

2012 m. kovo 20 d. įsakymu Nr. 2V-34

 

FINANSAVIMO „EurEKA“ programoje sąlygų APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Finansavimo „Eureka“ programoje sąlygų aprašas (toliau – šis Aprašas) reglamentuoja finansavimo „Eureka“ programoje sąlygas, paraiškų, siekiant gauti finansavimą vykdant „Eureka“ programos projektus, teikimo ir vertinimo, sprendimo priėmimo ir lėšų skyrimo iš valstybės biudžeto asignavimų bei atsiskaitymo už paskirtas lėšas Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje (toliau – Agentūra) tvarką.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis 2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 800/2008, skelbiančio tam tikrų rūšių pagalbą, suderinamą su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 800/2008), 1 skyriumi bei 2 skyriaus 30 ir 31 straipsniais.

3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

Atsakingasis vykdytojas – projekto vykdytojo/lėšų gavėjo darbuotojas, administruojantis projekto įgyvendinimą.

Bandomoji taikomoji veikla – turimų mokslinių, technologinių, verslo ir kitų atitinkamų žinių ir įgūdžių įgijimas, sujungimas, formavimas ir taikymas, siekiant sukurti naujų, pakeistų arba patobulintų produktų, procesų arba paslaugų planus, susitarimus arba dizainą. Į tai taip pat gali būti įtraukta, pavyzdžiui, kita veikla, kurios tikslas – naujų produktų, procesų ir paslaugų koncepcinis apibrėžimas, planavimas ir dokumentavimas. Ši veikla gali būti projektų, brėžinių, planų ir kitų dokumentų kūrimas, jeigu jie nėra skirti naudoti komerciniais tikslais (Komisijos reglamentas Nr. 800/2008).

Didelė įmonė – įmonė, neatitinkanti Lietuvos Respublikos smulkaus ir vidutinio verslo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 109-2993; 2002, Nr. 105-4689; 2007, Nr. 132-5354) 3 straipsnyje nustatytų sąlygų.

„Eureka“ aukšto lygio pareigūnų posėdis tai „Eureka“ valstybių narių valstybės institucijų atstovų posėdis, skirtas programos „Eureka“ pažangos ir ministrų sprendimų įgyvendinimo stebėsenai vykdyti ir naujiems „Eureka“ projektams tvirtinti.

„Eureka“ projektas (toliau – projektas) – pagal „Eureka“ programos reikalavimus projekto vykdytojų įgyvendinamų planingų ir tarpusavyje susijusių veiksmų seka mokslinių tyrimų srityje ir (ar) technologijų kryptyje, siekiant per nustatytą laikotarpį nustatytais finansiniais ištekliais pasiekti užsibrėžtus tikslus, uždavinius ir rezultatus.

Finansavimo intensyvumas – projektui finansuoti skiriama lėšų dalis, išreikšta procentais, kuri skaičiuojama nuo projekto vykdymo tinkamų išlaidų bendros sumos su šioms išlaidoms tenkančiu prekių, paslaugų pirkimo (importo) pridėtinės vertės mokesčiu (toliau – PVM).

Finansinė ataskaita – projekto išlaidas pagrindžiantis finansinis atsiskaitomasis dokumentas, pateikiamas šiame Apraše nustatyta forma ir terminais.

Finansinė paraiška paraiška, parengta pagal šio Aprašo reikalavimus, finansavimui gauti.

Labai maža, maža ar vidutinė įmonė (toliau – MVĮ) – įmonė, atitinkanti Lietuvos Respublikos smulkaus ir vidutinio verslo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 109-2993; 2002, Nr. 105-4689; 2007, Nr. 132-5354) 3 straipsnyje nustatytus reikalavimus.

Lėšų gavėjas – juridinis asmuo vykdantis projektą, kuriam pagal šį Aprašą skirtos lėšos projektui finansuoti.

Lėšų skyrimo sutartis – finansavimo, skirto projekto vykdymui, skyrimo sutartis.

Lėšos projektui finansuoti – tikslinės paskirties lėšos, skirtos projektui vykdyti.

Mokslo ir studijų institucija – kaip apibrėžta Komisijos reglamente Nr. 800/2008 ir Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme (Žin., 2009, Nr. 54-2140). Mokslo ir studijų institucijų ekonominė ir neekonominė veikla apibrėžiama pagal Bendrijos valstybės pagalbos moksliniams tyrimams, taikomajai veiklai ir naujovių diegimui sistemos (OL 2006 C 323, p. 1) (toliau – Sistema) nuostatas.

Pramoniniai tyrimai – suplanuoti moksliniai tyrimai arba labai svarbūs tyrimai, kuriais siekiama įgyti naujų žinių, kurias būtų galima panaudoti kuriant naujus produktus, procesus arba paslaugas ar reikšmingai patobulinant esamus produktus, procesus arba paslaugas. Tokie tyrimai apima pramoniniams tyrimams reikalingą sudėtinių sistemų kūrimą, kuris ypač svarbus bendram technologiniam patvirtinimui, išskyrus prototipus (Komisijos reglamentas Nr. 800/2008).

Programos taryba kaip apibrėžta Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos apraše, patvirtintame Agentūros direktoriaus 2011 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 2V-27 (Žin., 2011, Nr. 45-2149).

Projekto etapas – projekto įgyvendinimo laikotarpio dalis, apimanti ne ilgiau kaip vienerius finansinius metus, kurie prasideda sausio 1 d. ir baigiasi gruodžio 31 d.

Projekto personalas – darbo santykiais su vykdytoju (lėšų gavėju) susiję ir tiesiogines projekto veiklas vykdantys asmenys.

Projekto sąnaudos – per projekto etapą patirtos išlaidos, skirtos projektui vykdyti.

Projekto vykdytojas – juridinis asmuo, atitinkantis dalyvavimo „Eureka“ programoje sąlygų apraše nustatytus reikalavimus ir vykdantis „Eureka“ projektą Lietuvoje.

Tiesioginės išlaidos – išlaidos, tiesiogiai susijusios su projekto veiklų vykdymu.

Tinkamos išlaidos – pagrįstos projekto išlaidos, atitinkančios šio Aprašo nustatytus reikalavimus tinkamumui ir numatytos lėšų skyrimo sutarties išlaidų sąmatoje.

Ūkio subjektas – kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme (Žin., 1999, Nr. 30-856).

4. Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Komisijos reglamento Nr. 800/2008, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II. BENDRIEJI FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

5. Finansines paraiškas pagal šį Aprašą gali teikti Lietuvos Respublikoje registruoti juridiniai asmenys:

5.1. mokslo ir studijų institucijos, jeigu vykdo projektą kartu su Lietuvoje įregistruota MVĮ ar didele įmone;

5.2. MVĮ;

5.3. didelės įmonės.

6. Atsižvelgiant į Komisijos reglamento Nr. 800/2008 1 straipsnio 6 dalies c punktą, finansavimas nėra teikiamas ūkio subjektui, jei jis yra priskiriamas sunkumų turinčios įmonės kategorijai, kaip nustatyta 2004 m. spalio 1 d. Komisijos Komunikate „Bendrijos gairės dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti“ (OL 2004 ? 244, p. 2).

7. Pagal šį Aprašą mokslo ir studijų institucijų neekonominės veiklos finansavimui valstybės pagalbos nuostatos netaikomos.

8. Pagal šį Aprašą ūkio subjektams ir mokslo ir studijų institucijų ekonominės veiklos finansavimui taikomos valstybės pagalbos nuostatos, nustatytos Komisijos reglamente Nr. 800/2008.

9. Agentūra šio Aprašo nustatyta tvarka skiria lėšas tik toms tiesioginėms projektų veikloms, kurios nefinansuojamos iš kitų finansavimo šaltinių.

10. Projekto vykdytojai planuoja tik tuos tyrimus, darbus, įrangos įsigijimą, žmonių išteklius ir kitas priemones, be kurių neįmanoma pasiekti projekto rezultatų. Lėšos skiriamos projekto etapui. Dėl tolesnio projekto etapo finansavimo projekto vykdytojai kreipiasi šiame Apraše nustatyta tvarka.

11. Finansavimo intensyvumas priklauso nuo projekto vykdytojo teisinės formos, projekto sąmatos pagrįstumo, einamųjų metų valstybės asignavimų, skirtų programai vykdyti, vykdytojo ankstesnių projekto etapų sutartinių įsipareigojimų vykdymo bei Komisijos reglamente Nr. 800/2008 valstybės pagalbai nustatytų reikalavimų.

12. Didžiausias leistinas finansavimo intensyvumas gali siekti:

12.1. mokslo ir studijų institucijų neekonominei veiklai – iki 100 % jų tinkamų išlaidų;

12.2. MVĮ:

12.2.1. pramoniniams moksliniams tyrimams – iki 75 % jų tinkamų išlaidų,

12.2.2. bandomajai taikomajai veiklai – iki 50 % jų tinkamų išlaidų;

12.3. didelėms įmonėms:

12.3.1. pramoniniams moksliniams tyrimams – iki 50 % jų tinkamų išlaidų,

12.3.2. bandomajai taikomajai veiklai – iki 25 % jų tinkamų išlaidų.

13. Agentūros skiriamos lėšos projektui finansuoti negali viršyti 700 tūkst. litų.

14. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama šio Aprašo 22.1.1 punkte nurodytoms išlaidoms finansuoti, negali viršyti 75 % visų projekto vykdytojo/lėšų gavėjo tinkamų išlaidų.

15. Lėšos šio Aprašo 22.1.1 punkte nurodytoms išlaidoms finansuoti skiriamos atsižvelgiant į bendruosius ir atitinkamos kategorijos darbuotojams Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus darbo užmokesčiui bei vadovaujantis šiais principais:

15.1. sukūrus naują darbo vietą projekto laikotarpiui, finansuojama iki 100 procentų naujo darbuotojo (neturinčio darbo sutarčių toje įstaigoje) tarnybinio atlyginimo dydžio išlaidų. Darbo užmokestis turi būti nustatomas ne didesnis negu vidutinis tai pareigybei taikomas koeficientas toje įstaigoje;

15.2. samdant toje pačioje įstaigoje dirbantį darbuotoją, finansuojama iki 50 procentų darbuotojo gaunamo tarnybinio atlyginimo dydžio išlaidų.

16. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama šio Aprašo 22.2 punkte nurodytoms išlaidoms finansuoti, yra reglamentuota šio Aprašo IV skyriuje.

17. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama šio Aprašo 22.1.2 punktuose nurodytoms išlaidoms finansuoti, negali viršyti 50 % viso projekto vykdymo metu tinkamų išlaidų. Lėšų, skiriamų mokslo ir studijų institucijoms šio Aprašo 22.1.2 punkte nurodytoms išlaidoms finansuoti pirmojo projekto etapo metais, dalis gali būti iki 70 % pirmojo projekto etapo tinkamų išlaidų. MVĮ ir didelėms įmonėms finansuojamos tik nusidėvėjimo (amortizacijos) išlaidos. Lėšos, skirtos priemonėms ir įrangai įsigyti (nusidėvėjimui arba amortizacijai padengti), yra maksimalios.

18. Lėšų gavėjas turi teisę perkelti lėšų skyrimo sutarties išlaidų sąmatoje numatytas projekto lėšas iš vienos išlaidų kategorijos eilutės į kitą, neviršydamas 20 procentų išlaidų kategorijų eilutėje, į kurią perkeliamos lėšos, numatytų lėšų sumos bei išlaikydamas šio Aprašo 13, 15 ir 16 punktuose nustatytus lėšų pasiskirstymo intensyvumo maksimalius dydžius.

19. Pirkimo PVM, tenkantis iš lėšų projektui finansuoti pirktoms prekėms, paslaugoms ar iš lėšų ilgalaikio turto įsigijimui (kai lėšų ilgalaikiam turtui įsigyti gavėjas negali jo susigrąžinti) ir dengiamas iš šių lėšų, į PVM atskaitą ir į PVM deklaraciją negali būti įtraukiamas.

20. Atliekant darbus, perkant prekes, užsakant paslaugas, organizuojant keliones, renginius ir kt., turi būti pasirenkamas ekonomiškai naudingiausias būdas. Planuojant darbus, būtina numatyti gautos produkcijos mokslinį ir ekonominį efektą ir siekti geriausio kainos/efektyvumo santykio, taupaus resursų naudojimo. Lėšų gavėjai, pirkdami prekes ir paslaugas, įsigydami arba kurdami ilgalaikį turtą, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), jeigu jie yra perkančiosios organizacijos. Jeigu lėšų gavėjai nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, vykdydami pirkimus, kurių vertė yra iki 100 tūkst. Lt be pirkimo PVM, vadovaujasi skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principais, o vykdydami pirkimus, kurių vertė viršija 100 tūkst. Lt be pirkimo PVM, vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 6.947 straipsnio „Viešo konkurso paskelbimas“ reikalavimais.

 

Iii. TINKAMOS IR NETINKAMOS IŠLAIDOS

 

21. Tinkamos išlaidos turi būti:

21.1. aiškiai apibrėžtos pagal šio Aprašo 22 punkte nustatytas išlaidų kategorijas;

21.2. patirtos, realios ir teisingos, pagrįstos finansiniais dokumentais;

21.3. būtinos projektui įvykdyti;

21.4. patirtos projekto įgyvendinimo metu.

22. Tinkamų išlaidų, kurioms finansuoti šiame Apraše nustatyta tvarka gali būti skiriamos lėšos, kategorijos:

22.1. tiesioginės išlaidos:

22.1.1. išlaidos projekto personalui: darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą, išlaidos komandiruotėms;

22.1.2. išlaidos priemonėms ir įrangai: ilgalaikio turto įsigijimo/nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos;

22.1.3. išlaidos pagal sutartis;

22.1.4. išlaidos medžiagoms, atsargoms ir panašiems produktams;

22.2. netiesioginės (arba pridėtinės) išlaidos (toliau – pridėtinės išlaidos).

23. Netinkamos išlaidos yra:

23.1. baudos, finansinės sankcijos ir bylinėjimosi išlaidos;

23.2. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, uostų, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo, kiti grynai finansinių sandorių kaštai;

23.3. paskolų, išperkamosios nuomos išlaidos;

23.4. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į atskaitą įtrauktas nebuvo;

23.5. projekto parengimo išlaidos;

23.6. projekto viešinimo išlaidos.

24. Išlaidos pripažįstamos tinkamomis, jei atitinka Reikalavimus tinkamoms išlaidoms (1 priedas) bei yra teisingai ir sąžiningai paskirstytos pagal šio Aprašo 22 punkte nustatytas išlaidų kategorijas.

 

IV. PRIDĖTINĖS IŠLAIDOS

 

25. Pridėtinės išlaidos – tai:

25.1. visos tinkamos išlaidos, kurios nėra skiriamos tiesiogiai projekto veikloms vykdyti, tačiau yra būtinos ir tiesiogiai susijusios su projekto tiesioginėmis išlaidomis ir kurias galima užfiksuoti apskaitos sistemoje ir pagrįsti kaip išlaidas, tiesiogiai susijusias su tinkamomis tiesioginėmis išlaidomis projektui įgyvendinti;

25.2. visos administracinio, techninio bei logistinio pobūdžio struktūrinės ir pagalbinės veiklos išlaidos, kurios yra būtinos lėšų gavėjo projekto veikloms vykdyti ir todėl negali būti visiškai priskirtos projektui.

26. Priklausomai nuo lėšų gavėjo apskaitos sistemos, pridėtinės išlaidos gali būti:

26.1. išlaidos, susijusios su administravimu ir valdymu;

26.2. biuro ar laboratorijos išlaidos, įskaitant nuomą ar pastatų bei įrangos amortizaciją;

26.3. komunalinės išlaidos: vandens, šildymo, elektros, priežiūros, draudimo ir apsaugos mokesčiai;

26.4. ryšio išlaidos, tinklo ryšio mokesčiai, pašto išlaidos ir biuro pristatymo išlaidos;

26.5. kanceliarinės prekės.

27. Pridėtinės išlaidos gali būti nustatomos ir apmokamos taikant:

27.1. fiksuotą dydį, kuris yra lygus 10 % visų projekto vykdytojo tinkamų tiesioginių išlaidų;

27.2. faktinį dydį, kuris yra maksimalus ir negali viršyti 15 % visų projekto vykdytojo tinkamų tiesioginių išlaidų. Šios išlaidos turi būti patirtos ir pagrįstos išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo ar lygiavertės įrodomosios vertės dokumentais.

28. Lėšų gavėjams, kurių apskaitos sistemos negali nustatyti jų vykdomų projektų pridėtinių išlaidų yra taikomas pridėtinių išlaidų fiksuotas dydis. Tuo atveju, kai taikomas pridėtinių išlaidų fiksuotas dydis, lėšų gavėjas pridėtinių išlaidų pagrindimo ir tokių išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų Agentūrai neteikia, tačiau lėšų gavėjas pridėtines išlaidas traukia į apskaitą vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytais reikalavimais.

29. Lėšų gavėjai, naudojantys analitines apskaitos sistemas, galinčias nustatyti ir sugrupuoti pridėtines išlaidas pagal tinkamumo kriterijus (pavyzdžiui, neįtraukti netinkamų išlaidų), privalo ataskaitose pateikti savo realiai patirtas pridėtines išlaidas ir rinktis faktinį dydį.

30. Fiksuotą dydį gali taikyti:

30.1. mokslo ir studijų institucijos;

30.2. MVĮ.

31. Už fiksuotų ar faktinių pridėtinių išlaidų pasirinkimą atsako lėšų gavėjas.

 

V. finansinių paraiškų PATEIKIMAS

 

32. Finansinės paraiškos teikiamos pagal kvietimus. Kvietimai teikti finansines paraiškas yra skelbiami viešai Agentūros interneto svetainėje ir projektų vykdytojai informuojami atskiru informaciniu pranešimu (faksu ir elektroniniu paštu).

33. Kiekvienas projekto vykdytojas, finansines paraiškas teikia savarankiškai.

34. Projekto vykdytojai, siekiantys gauti finansavimą, pateikia vadovo arba jo įgalioto atstovo pasirašytą lydraštį ir užpildytą finansinę paraišką (su priedais) pagal Agentūros direktoriaus patvirtintą formą. Pareiškėjai, siekiantys gauti lėšas ilgalaikiam turtui, papildomai pateikia investicijų projektą (iki 2 lapų, 1 egz.), parengtą pagal šio Aprašo 2 priede nurodytus reikalavimus.

35. Finansinės paraiškos turi būti pasirašytos projekto vykdytojo vadovo arba jo įgalioto atstovo, vyriausiojo buhalterio ir atsakingojo vykdytojo.

36. Finansinės paraiškos turi būti užpildytos lietuvių kalba kompiuteriu.

37. Pareiškėjas privalo pateikti 1 (vieną) finansinės paraiškos originalo egzempliorių bei finansinės paraiškos elektroninę versiją. Visi finansinės paraiškos lapai turi būti sunumeruoti ir įrišti.

38. Dokumentai turi būti įteikti asmeniškai, pristatyti pašto kurjerio arba atsiųsti registruotu laišku Agentūrai adresu: Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, A. Goštauto g. 12-219, LT-01108 Vilnius. Faksu ar elektroniniu paštu atsiųstos ar kitu adresu pristatytos finansinės paraiškos neregistruojamos.

39. Finansinės paraiškos turi būti pateiktos iki kvietime nurodyto termino paskutinės dienos 15.00 val. Siunčiant paštu, išsiuntimo vietos pašto antspaudo data turi būti ne vėlesnė kaip kvietime nurodyto termino paskutinės dienos data. Vėliau gautos finansinės paraiškos nenagrinėjamos. Už finansinės paraiškos pristatymą laiku atsako pareiškėjas.

 

VI. FINANSINIŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

40. Finansines paraiškas vertina Agentūros direktoriaus įsakymu sudarytos darbo grupės.

41. Vertinant finansines paraiškas, yra atliekamas:

41.1. administracinės atitikties vertinimas;

41.2. finansinis vertinimas.

42. Administracinės atitikties vertinimą atlieka Administracinio vertinimo darbo grupė.

43. Administracinės atitikties vertinimo metu tikrinama, ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija, taip pat ar finansinė paraiška atitinka šio Aprašo V skyriaus reikalavimus. Administracinio vertinimo darbo grupė, atlikusi administracinės atitikties vertinimą, užpildo finansinės paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelę (3 priedas) ir priima sprendimą dėl finansinės paraiškos teikimo finansiniam vertinimui.

44. Tuo atveju, jei administracinės atitikties vertinimo metu trūksta informacijos ir duomenų, finansinėje paraiškoje yra netikslumų, Agentūra turi teisę paprašyti, kad projekto vykdytojas paaiškintų, papildytų ar patikslintų finansinėje paraiškoje pateiktą informaciją, ir nustatyti terminą informacijai pateikti. Projekto vykdytojui per nustatytą terminą nepateikus reikalaujamos informacijos, finansinė paraiška atmetama. Apie priimtą Administracinio vertinimo darbo grupės sprendimą dėl finansinės paraiškos atmetimo Agentūra informuoja projekto vykdytoją per 5 (penkias) darbo dienas išsiųsdama jam informacinį pranešimą.

45. Jeigu Administracinio vertinimo darbo grupė, atlikusi administracinės atitikties vertinimą, remdamasi finansine paraiška ir papildoma informacija pagal užklausas, nustato, kad finansinė paraiška atitinka visus šio Aprašo IV skyriuje nustatytus reikalavimus, atliekamas finansinis vertinimas.

46. Finansinį vertinimą atlieka Finansinio vertinimo darbo grupė. Finansinio vertinimo metu vertinama finansinės paraiškos atitiktis šio Aprašo II, III ir IV skyrių reikalavimams. Vykdant finansinį vertinimą gali būti pasitelkiami išorės ekspertai.

47. Jeigu finansinio vertinimo metu kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, Agentūra turi teisę paprašyti projekto vykdytojo paaiškinti, papildyti ar patikslinti finansinėje paraiškoje pateiktą informaciją ir nustatyti terminą informacijai pateikti. Jei projekto vykdytojas nustatytu terminu nepateikia trūkstamos informacijos arba jei projekto koordinatoriaus ir (ar) projekto vykdytojo pateikta trūkstama informacija yra nepakankama, finansinė paraiška vertinama pagal turimą informaciją.

48. Finansinio vertinimo darbo grupė, įvertinusi finansines paraiškas bei atsižvelgdama į Aukšto lygio pareigūnų posėdžio metu priimtus sprendimus, teikia siūlymus Agentūros direktoriui dėl lėšų skyrimo ir finansavimo intensyvumo.

 

VII. SPRENDIMO PRIĖMIMAS IR LĖŠŲ SKYRIMAS

 

49. Galutinį sprendimą dėl lėšų skyrimo bei finansavimo intensyvumo priima Agentūros direktorius, atsižvelgdamas į Aukšto lygio pareigūnų posėdyje priimtą sprendimą, turimus asignavimus ir Finansinio vertinimo darbo grupės siūlymus. Sprendimas dėl lėšų skyrimo tvirtinamas Agentūros direktoriaus įsakymu.

50. Apie galutinį sprendimą Agentūra informuoja projekto vykdytoją per 5 (penkias) darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos išsiųsdama jam informacinį pranešimą bei apie paskirtas lėšas paskelbia Agentūros interneto svetainėje.

 

VIII. lėšų skyrimo SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

51. Priėmus sprendimą skirti lėšas, tarp projekto vykdytojo ir Agentūros ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos turi būti sudaroma Agentūros direktoriaus nustatytos formos lėšų skyrimo sutartis.

52. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį finansinėje paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant lėšų skyrimo sutartį, Agentūra informuoja lėšų gavėją apie jam skirtų lėšų dydį, o lėšų gavėjas patikslina išlaidų sąmatą ir ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų nuo Agentūros pranešimo gavimo ją pateikia Agentūrai. Lėšų gavėjui nurodytu terminu nepatikslinus išlaidų sąmatos, Agentūra gali priimti sprendimą dėl sprendimo skirti lėšas panaikinimo.

53. Lėšų gavėjas per 10 (dešimt) darbo dienų nuo lėšų skyrimo sutarties gavimo dienos asmeniškai, per kurjerį arba registruotu laišku grąžina Agentūrai visus pasirašytos sutarties ir jos priedų egzempliorius registruoti.

54. Nesudarius lėšų skyrimo sutarties per šio Aprašo 51 punkte nurodytą terminą, Agentūra gali priimti sprendimą dėl sprendimo skirti lėšas panaikinimo.

 

IX. REIKALAVIMAI, SUSIJĘ SU ILGALAIKIU TURTU

 

55. Lėšų gavėjas, įsigijęs ilgalaikio turto iš lėšų, gautų pagal šį Aprašą, neturi teisės jo perleisti, įkeisti, parduoti, pakeisti jo naudojimo paskirties jo nenudėvėjęs per nusidėvėjimo arba amortizacijos laikotarpį, ne trumpesnį, negu nustatyta Lietuvos Respublikos įstatymų.

56. Kai kompensuojamos tik ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos, nusidėvėjimui arba amortizacijai skaičiuoti taikomi lėšų gavėjo patvirtinti ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto nusidėvėjimo arba amortizacijos normatyvai.

 

X. MOKĖJIMAI IR ATSISKAITYMAI

 

57. Agentūra perveda lėšų gavėjui lėšas dalimis pagal lėšų skyrimo sutartį:

57.1. mokslo ir studijų institucijoms – avansu;

57.2. MVĮ ir didelėms įmonėms – avansu ir (arba) kompensavimo būdu.

58. Lėšų gavėjas atsiskaito lėšų skyrimo sutartyje nustatytais terminais ir formomis teikdamas finansines ir dalykines ataskaitas.

59. Jei lėšų gavėjas lėšų skyrimo sutartyje nurodytu terminu nepateikia atsiskaitymo dokumentų ir dėl ne laiku atlikto atsiskaitymo neinformuoja Agentūros, Agentūra tai raštu primena lėšų gavėjui. Jeigu lėšų gavėjas ir po priminimo per rašte nustatytą terminą nepateikia atsiskaitymo dokumentų, Agentūra turi teisę nutraukti su lėšų gavėju sudarytą sutartį.

60. Lėšos kompensavimo būdu pervedamos lėšų gavėjui per 10 (dešimt) darbo dienų nuo dalykinių ir finansinių ataskaitų patvirtinimo Agentūroje dienos.

61. Naudojant lėšas ne pagal paskirtį arba jų neišnaudojus, lėšų gavėjas jas privalo grąžinti Agentūrai lėšų skyrimo sutartyje nustatyta tvarka. Šio Aprašo 65 punkte nustatyta tvarka nepatvirtinus dalykinės ataskaitos, lėšų gavėjas sutartyje nustatytais terminais privalo grąžinti gautas lėšas projekto vykdymui.

 

XI. Ataskaitų TIKRINIMAS IR TVIRTINIMAS

 

62. Ataskaitas priima ir tikrina Agentūra. Dalykinių ataskaitų tikrinimas ir vertinimas atliekamas pagal Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintą ataskaitų rengimo ir vertinimo metodiką.

63. Agentūra, tikrindama dokumentus, turi teisę kreiptis į lėšų gavėją dėl dokumentuose pateiktos informacijos paaiškinimo, patikslinimo ar papildomų dokumentų pateikimo.

64. Agentūra gali kviesti lėšų gavėją pristatyti projekto rezultatus.

65. Dalykinės ataskaitos yra tvirtinamos Agentūros direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į programų tarybos siūlymus.

66. Patvirtinus dalykines ataskaitas, lėšų gavėjas turi teisę pagal galiojančius kvietimus kreiptis į Agentūrą dėl kitų projekto etapų finansavimo. Jei dalykinė ataskaita nepatvirtinama, Agentūra gali priimti sprendimą neskirti finansavimo kitiems projekto etapams.

67. Šio Aprašo 65 punkte nustatyta tvarka patvirtinus dalykinę ataskaitą, laikoma, kad lėšų gavėjas įvykdė įsipareigojimus pagal lėšų skyrimo sutartį.

 

XII. KONTROLĖ

 

68. Visi atlikti darbai, tyrimai ir kita planuota veikla turi būti kruopščiai dokumentuota ir patikrinama. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų tikslinį panaudojimą ir buhalterinės apskaitos tvarkymą teisės aktų nustatyta tvarka atsako lėšų gavėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

69. Agentūra turi teisę projekto vykdymo vietoje atlikti patikrą ir gauti iš lėšų gavėjo Agentūrai reikalingą informaciją ir projekto vykdymo dokumentus.

 

XIII. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

70. Projekto vykdytojas (lėšų gavėjas), nesutikdamas su Agentūros sprendimais ar veiksmais, gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

XIV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

71. Baigiamosios ataskaitos yra skelbiamos viešai Agentūros interneto svetainėje.

72. Projekto rezultatai turi būti plačiai skelbiami techninėse ir mokslinėse konferencijose, mokslo arba technikos žurnaluose, viešose duomenų bazėse (kuriose esantys pirminiai tyrimų duomenys yra prieinami visiems) arba per nemokamą arba atvirojo teksto programinę įrangą.

73. Lėšų gavėjai turi laikytis Sistemos 3.2.2 poskyryje numatytų sąlygų dėl intelektinės nuosavybės teisių suteikimo mokslo ir studijų institucijai.

74. Lėšų gavėjai, skelbdami mokslines ar mokslo populiarinimo publikacijas, mokslo kūrinius, sukurtus vykdant projektą, nurodo, kad darbai parengti vykdant projektą, taip pat nurodo, kad pastarieji parengti gavus finansavimą iš Agentūros.

 

_________________

 

 

Finansavimo „Eureka“ programoje sąlygų aprašo

1 priedas

 

reikalavimai TinkamOMS išlaidOMS

 

 

Išlaidų kategorija

 

Tinkamos išlaidos

 

Sąnaudas pateisinantys dokumentai

Išlaidos personalui: darbo užmokestis,

socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą, komandiruočių išlaidos

Projektą tiesiogiai vykdančio personalo, dirbančio pagal darbo sutartis, su darbo santykiais susijusios sąnaudos už laiką, dirbtą vykdant projektą. Socialinio draudimo įmokos – darbdavio mokamos socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą. Darbo užmokestis apskaičiuojamas vadovaujantis Darbo kodeksu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

Projektą vykdančių darbuotojų komandiruočių išlaidos pas projekto partnerius: kelionės išlaidos, dienpinigiai, gyvenamojo ploto nuomos išlaidos, sveikatos draudimo išlaidos ir pan. Komandiruočių išlaidos apskaičiuojamos neviršijant Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintų dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidų normų ir dienpinigių normų Lietuvoje, taikomų biudžetinėms įstaigoms.

Darbo sutartys, įsakymai (potvarkiai), žiniaraščiai (mokėjimo, atsiskaitymo ir pan.), mokėjimo dokumentai. Įsakymai (potvarkiai) dėl darbuotojų siuntimo į komandiruotę, komandiruotės dalyvių avansinės apyskaitos arba buhalterinės pažymos dėl patirtų komandiruotės išlaidų, komandiruotės išlaidas pateisinantys dokumentai: bilietų pirkimo sąskaitos faktūros, kelionės bilietai, kvitai, sąskaitos už gyvenamojo ploto nuomos paslaugas, kelionės lapas, kuriame nurodyta nuvažiuotų kilometrų skaičius ir kuro sunaudojimas, mokėjimo dokumentai. Kiti personalo išlaidas pateisinantys dokumentai.

Išlaidos priemonėms ir įrangai:

ilgalaikio turto įsigijimo/nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos

Projektui vykdyti reikalingo ilgalaikio turto (materialiojo turto, kompiuterinės bei programinės įrangos ir kito ilgalaikio nematerialiojo turto) įsigijimo, nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos, jei tos išlaidos yra pagrįstos, tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu.

Tinkamos yra tik naujo, nenaudoto ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos arba ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos išlaidos. Prabangos prekių įsigijimas nėra tinkamos išlaidos.

Pirkimas iš projekto partnerių negalimas. Šios išlaidos turi būti planuojamos atitinkamo partnerio sąmatoje arba priemonės ir įranga suteikiami bendradarbiavimo pagrindais.

Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, lėšų gavėjo patvirtinti ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos normatyvai, kiti pateisinantys dokumentai.

Išlaidos pagal sutartis

Projektui vykdyti būtinų paslaugų pagal sutartis pirkimo išlaidos. Paslaugos turi būti perkamos vadovaujantis viešųjų pirkimų taisyklėmis.

Pirkimas iš projekto partnerių negalimas. Šios išlaidos turi būti planuojamos atitinkamo partnerio sąmatoje arba paslaugos suteikiamos bendradarbiavimo pagrindais.

Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, kiti išlaidas pateisinantys dokumentai.

Išlaidos medžiagoms, atsargoms ir panašiems produktams

Projektui vykdyti būtinų medžiagų, atsargų ir panašių produktų (prekių) pirkimo išlaidos. Prekės turi būti perkamos vadovaujantis viešųjų pirkimų taisyklėmis.

Išlaidos su projekto vykdymo reikmėmis susijusiems pirkiniams, kurie pagal  lėšų gavėjo taikomą apskaitos tvarką nėra ilgalaikis turtas ir yra būtini projektui vykdyti.

Pirkimas iš projekto partnerių negalimas. Šios išlaidos turi būti planuojamos atitinkamo partnerio sąmatoje arba prekės suteikiamos bendradarbiavimo pagrindais.

Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos, sąskaitos faktūros, kvitai, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, kiti pateisinantys dokumentai.

Pridėtinės išlaidos

Administravimo, techninio bei logistinio pobūdžio struktūrinės ir pagalbinės veiklos išlaidos, kurios yra būtinos lėšų gavėjo tiesioginėms projekto veikloms vykdyti.

Įsakymai (potvarkiai), mokėjimo dokumentai, kiti pateisinantys dokumentai.

 

_________________

 

 

Finansavimo „Eureka“ programoje sąlygų

aprašo

2 priedas

 

REIKALAVIMAI INVESTICIjų PROJEKTUI

 

1. Projekto vykdytojas, siekdamas gauti lėšų ilgalaikiam turtui, pateikia Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūrai investicijų projektą (iki 2 lapų), kuriame turi būti:

1.1. investicijų projekto aprašymas, ilgalaikio turto pagrindimas;

1.2. investicijų projekto suvestinė sąmata pagal toliau pateiktą lentelę:

 

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas

Prekės pavadinimas

Vieneto kaina, Lt

Iš viso, tūkst. Lt

1.

IlgalaikiS MATERIALUSIS turtAS

 

 

 

1.1.

Kitos mašinos ir įrenginiai (kompiuteriai ir org. technika, gamybinės mašinos, įrenginiai, medicinos įranga ir kt.)

 

 

 

2.

ILGALAIKIS NEMATERIALUSIS TURTAS

 

 

 

2.1.

Kompiuterinė programinė įranga, kompiuterinės programinės įrangos licencijos

 

 

 

 

Iš viso, Lt (1+2)

 

 

 

 

2. Investicijų projektą pasirašo projekto atsakingasis vykdytojas.

 

_________________

 


Finansavimo „Eureka“ programoje sąlygų

aprašo

3priedas

 

FINANSINĖS Paraiškos administracinĖS ATITIKTIES vertinimo LENTELĖ

________________

(pildymo data)

 

Finansinės paraiškos registracijos Nr. ...........................................................................................

Projekto vykdytojas .....................................................................................................................

Projekto numeris, santrumpa ir pavadinimas ................................................................................

Technologinė kryptis pagal „Eureka“ programos klasifikaciją .....................................................

Projekto tipas ...............................................................................................................................

 

Eil. Nr.

Administracinės atitikties vertinimo kriterijai

Taip

Ne

Pastabos

1.

Paraiška pateikta laiku

 

 

 

2.

Pateiktas vadovo arba jo įgalioto atstovo pasirašytas lydraštis

 

 

 

3.

Paraiška yra pasirašyta

 

 

 

4.

Paraiškos elektroninė versija pateikta

 

 

 

5.

Visi paraiškos lapai sunumeruoti ir įrišti

 

 

 

6.

Paraiškos visos skiltys užpildytos

 

 

 

7.

Paraiška yra užpildyta lietuvių kalba

 

 

 

8.

Paraiška yra užpildyta kompiuteriu

 

 

 

9.

Pateikti visi finansinės paraiškos priedai ir/ar papildomi dokumentai

 

 

 

10.

Projekto vykdytojas pateikė investicijų projektą (kai prašoma lėšų ilgalaikiam turtui)

 

 

 

11.

Projekto vykdytojas pateikė visas finansines ir dalykines ataskaitas už ankstesnį projekto etapą (kai kreipiamasi dėl kito projekto etapo finansavimo)

 

 

 

12.

Projekto vykdytojo ankstesnio projekto etapo ataskaitos yra įvertintos teigiamai ir nustatyta tvarka patvirtintos (kai kreipiamasi dėl kito projekto etapo finansavimo)

 

 

 

13.

Projekto vykdytojas anksčiau nėra pažeidęs arba neįvykdęs sutartinių įsipareigojimų Agentūrai

 

 

 

14.

Projektas yra oficialiai patvirtintas Aukšto lygio pareigūnų posėdyje

 

 

 

 

Siūlymas (paraišką teikti/neteikti finansiniam vertinimui, prašyti paraišką patikslinti)

…..................................................................................................................................................

 

Darbo grupė:

(pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

 

_________________