Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ KODEKSO 244 BEI 2591 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR Kodekso PAPILDYMO 21430 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIP-2595(2)
2011 m. birželio 15 d. Nr. 704
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2011 m. gegužės 10 d. sprendimo Nr. SV-S-1153 2 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Nepritarti Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 244 bei 2591 straipsnių pakeitimo ir Kodekso papildymo 21430 straipsniu įstatymo projektui Nr. XIP-2595(2) (toliau – Įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:
1. Įvertinus Įstatymo projekto tikslą, nurodytą lydimuosiuose dokumentuose, konstatuotina, kad Įstatymo projektu siekiama tokių pat tikslų kaip ir įstatymo projektu Nr. XIP-2595, kuriam nepritarimą Lietuvos Respublikos Vyriausybė išreiškė 2011 m. sausio 12 d. nutarimu Nr. 60.
2. Įstatymo projektu siūloma papildyti Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodeksą (toliau – ATPK) 21430 straipsniu, kuriame vartojamos tokios sąvokos kaip „konstitucinės dorovinės vertybės“, „šeimos pagrindų niekinimas“, „visuomenės dorovei prieštaraujantys renginiai“. Pastebėtina, kad, vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo (Žin., 1995, Nr. 41-991) 10 straipsnio nuostatomis, teisės akto turinys turi būti logiškas ir aiškus, tekste neturi būti dviprasmybių. Teigtina, kad minėtos Įstatymo projekte vartojamos sąvokos neatitinka šio reikalavimo, nes yra dviprasmiškos ir neaiškios. Sąvokos „konstitucinės dorovinės vertybės“, „šeimos pagrindų niekinimas“ ar „visuomenės dorovei prieštaraujantys renginiai“ neturi visuotinai suprantamo vienodo aiškinimo, todėl įstatyme, juolab nustatančiame atsakomybę, nevartotinos.
3. Įstatymo projektu siūloma ATPK 21430 straipsnyje įtvirtinti atsakomybę už viešą konstitucinių dorovinių vertybių bei Lietuvos Respublikos Konstitucijoje įtvirtintų šeimos pagrindų niekinimą, visuomenės dorovei prieštaraujančių renginių organizavimą (siūlomo straipsnio 1 dalies dispozicija). Tačiau pažymėtina, kad pagal siūlomo ATPK 21430 straipsnio pavadinimą administracinėn atsakomybėn asmenys turėtų būti traukiami už konstitucinių dorovinių vertybių apsaugojimą, kas prieštarauja ne tik siūlomo straipsnio turiniui, Įstatymo projekto tikslui, bet ir logikai.
4. Pažymėtina, kad ATPK numato atsakomybės priemones, o taisyklės, už kurių pažeidimą numatyta administracinė atsakomybė, paprastai būna nustatytos kituose įvairaus lygmens teisės aktuose. Vienas iš tokių teisės aktų, nustatančių tam tikras elgesio taisykles, už kurių pažeidimą numatyta administracinė atsakomybė, yra Lietuvos Respublikos susirinkimų įstatymas (Žin., 1993, Nr. 69-1291), kurio reikalavimus pažeidęs asmuo atsako pagal ATPK 1887 straipsnį (Susirinkimų ir kitų masinių renginių tvarkos pažeidimas).
5. Pritartina Lietuvos Respublikos Seimo Teisės departamento ir Europos teisės departamento prie Teisingumo ministerijos pastaboms dėl Įstatymo projekto.