LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL GAIRIŲ PRELIMINARIŲ PARAIŠKŲ TEIKĖJAMS PAGAL LIETUVOS 2004-2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 2.2. PRIEMONEI „DARBO JĖGOS KOMPETENCIJOS IR PRISITAIKYMO PRIE POKYČIŲ UGDYMAS“ PATVIRTINIMO

 

2004 m. vasario 19 d. Nr. A1-43

Vilnius

 

Vadovaudamasi Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugsėjo 11 d. nutarimu Nr. 1166 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimo Nr. 649 „Dėl atsakomybės už Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramos įgyvendinimą Lietuvoje pasiskirstymo tarp valstybės institucijų“ pakeitimo“ (Žin., 2003, Nr. 88-3999), 9.8 punktu ir siekdama geriau pasirengti pagrindinių paraiškų teikimui, įsisavinant Europos Sąjungos teikiamą finansinę paramą:

1. Tvirtinu Gaires preliminarių paraiškų teikėjams pagal Lietuvos 2004–2006 m. Bendrojo programavimo dokumento 2.2 priemonę „Darbo jėgos kompetencijos ir prisitaikymo prie pokyčių ugdymas“ (pridedama).

2. Nustatau, kad preliminarios paraiškos pagal Lietuvos 2004 –2006 m. Bendrojo programavimo dokumento 2.2 priemonės „Darbo jėgos kompetencijos ir prisitaikymo prie pokyčių ugdymas“ gali būti teikiamos nuo 2004 m. vasario 19 d. iki 2004 m. kovo 29 d.

3. Įsakymo vykdymo kontrolę pavedu ministerijos sekretoriui Valdui Rupšiui.

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO Ministrė                                                Vilija Blinkevičiūtė

______________


PATVIRTINTA

socialinės apsaugos ir darbo

ministro 2004 m. vasario 19

įsakymu Nr. A1-43

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJA

 

GAIRĖS PRELIMINARIŲ PARAIŠKŲ TEIKĖJAMS

 

PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO PRIORITETO „žmogiškųjų išteklių plėtra“ 2.2 priemonĘ

 

Darbo jėgos kompetencijos ir gebėjimų prisitaikyti prie pokyčių ugdymas“

 

1. Įvadinė informacija

 

1.1. Lietuvos 2004–2006 m. Bendrasis programavimo dokumentas ir ES struktūrinių fondų parama

 

Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų požiūriu Lietuva yra vienas regionas, todėl 2004–2006 metais Lietuva visų keturių ES struktūrinių fondų paramą gaus vienos, taip vadinamo I paramos tikslo (parama pagal šį tikslą šiuo metu skiriama regionams, kurių BVP vienam gyventojui yra mažesnis nei 75 proc. ES vidurkio) programos pagrindu. Ši programa – Lietuvos 2004–2006 m. Bendrasis programavimo dokumentas (toliau – BPD) yra bendras šaliai skiriamų ES struktūrinių fondų investicijų planavimo dokumentas, nustatantis atitinkamą plėtros strategiją, ES struktūrinės paramos investavimo kryptis bei priemones – t. y., kur ir kaip Lietuvoje planuojama investuoti ES struktūrinių fondų lėšas. Lietuvos BPD yra jau suderintas su Europos Komisija, pritarimas gautas 2003 m. gruodžio 18 d. Suderintam su Europos Komisija Lietuvos BPD Respublikos Vyriausybė pritarė 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1679 „Dėl pritarimo suderintam su Europos Komisija Lietuvos 2004–2006 metų Bendrojo programavimo dokumento projektui“. Formaliai Lietuvos BPD Komisija patvirtins nuo Lietuvos narytės ES, t. y. nuo 2004 m. gegužės 1 d.

Detali informacija apie ES struktūrinių fondų remiamas priemones, veiklas, finansinės paramos dydžius, tinkamus pareiškėjus yra nustatyta BPD Priede, kurį patvirtino Laikinasis BPD priežiūros komitetas 2004 m. vasario 5 d.

Lietuvos 2004–2006 m. BPD buvo rengiamas atsižvelgiant į pagrindinių Lietuvos strateginio planavimo dokumentų: Valstybės ilgalaikės raidos strategijos (iki 2015 m.), Lietuvos ūkio (ekonomikos) plėtros iki 2015 m. ilgalaikės strategijos bei Nacionalinio susitarimo siekiant ekonominės ir socialinės pažangos nuostatas.

Remiantis šiuo dokumentu, ES struktūrinių fondų lėšos bus investuojamos tam tikromis kryptimis arba BPD prioritetais, t. y. (i) Socialinės ir ekonominės infrastruktūros plėtrai (transporto infrastruktūros didinimui, energetikos sektoriaus plėtrai, aplinkos kokybės gerinimui, sveikatos apsaugos sistemos tobulinimui, švietimo bei socialinių paslaugų infrastruktūros atnaujinimui), (ii) žmogiškųjų išteklių plėtrai (investicijos į žmogiškuosius išteklius, dirbančiųjų kvalifikacijos bei kompetencijos tobulinimą, socialinės integracijos didinimą), (iii) gamybos sektoriaus plėtrai (parama verslo ir pramonės konkurencingumo didinimui, informacinių paslaugų plėtojimui, turizmo potencialo efektyvesniam panaudojimui), (iv) kaimo ir žuvininkystei plėtrai bei (v) techninei paramai.

 

1.2. Informacija apie Europos socialinį fondą ir jo paramos sritis

Europos socialinis fondas (toliau – ESF) yra vienas iš keturių ES struktūrinių fondų, kurio paskirtis – prisidėti prie regioninio išsivystymo skirtumų ES mažinimo, skatinti stabilią ir tolygią plėtrą.

Europos socialinio fondo parama gali būti skiriama šioms sritims:

- aktyvios darbo rinkos politikos plėtojimas ir skatinimas kovoti su nedarbu ir užkirsti jam kelią, užtikrinti ilgalaikio nedarbo prevenciją, sudaryti palankias sąlygas ilgalaikiams bedarbiams grįžti į darbo rinką ir remti jaunimo ir asmenų, po tam tikro laiko grįžtančių į darbo rinką, profesinę integraciją;

- lygios galimybės patekti į darbo rinką, ypač tiems, kurie yra socialiai atskirti;

- profesinio mokymo, švietimo, konsultavimo, kaip mokymosi visą gyvenimą politikos veiksniai, kuriais siekiama: lengvinti ir gerinti patekimą ir integraciją į darbo rinką, gerinti ir išlaikyti gebėjimą užsitikrinti užimtumą ir remti darbo vietos mobilumą;

- kvalifikuotos, profesiškai parengtos ir mokančios prisitaikyti darbo jėgos rėmimas, darbo organizavimo racionalizavimas ir gebėjimas prisitaikyti, darbo vietų kūrimas skatinantis verslumo ir sąlygų plėtrą bei žmonių potencialo mokslinius tyrimus, mokslo ir technologijos srityje;

- konkrečios priemonės, skirtos moterų patekimui į darbo rinką gerinti ir dalyvauti joje, įskaitant jų karjerą, jų galimybes gauti naujas darbo vietas ir pradėti verslą, bei mažinti vertikalią ir horizontalią segregaciją dėl lyties darbo rinkoje.

Remtinos veiklos:

- Fondo finansinė parama dažniausiai teikiama paramos asmenims forma ir skiriama žmogiškiesiems ištekliams plėtoti tose veiklos rūšyse, kurios gali būti integracijos į darbo rinką dalis:

i. švietimas ir profesinis mokymas, įskaitant privalomojo mokslo lygmens profesinį rengimą, gamybinė praktika, parengiamasis mokymas, pirmiausia bendrųjų gebėjimų ugdymas ir tobulinimas, užimtumo atgavimas, priemonės, skirtos skatinti gebėjimą užsitikrinti užimtumą darbo rinkoje, orientavimas, konsultavimas ir nuolatinis profesinis mokymas;

ii. subsidijos asmenims, dirbantiems pagal darbo sutartis, ir subsidijos savarankiškai dirbantiems asmenims;

iii. mokslinių tyrimų, mokslo ir technologijų plėtros srityse antroji studijų pakopa bei vadybininkų ir technikų rengimas mokslinių tyrimų įstaigose ir įmonėse;

iv. naujų užimtumo šaltinių kūrimas, įskaitant socialinę ekonomiką (trečioji sistema).

- Siekiant padidinti nurodytų veiklos rūšių veiksmingumą, parama taip pat gali būti teikiama:

i. struktūroms ir sistemoms:

- profesiniam mokymui, švietimui ir įgūdžių ugdymui plėtoti ir gerinti, įskaitant mokytojų, instruktorių ir darbuotojų rengimą, bei profesinio mokymo ir kvalifikacijos įgijimo prieinamumui darbininkams gerinti;

- įdarbinimo paslaugoms modernizuoti ir jų veiksmingumui gerinti;

- darbo, švietimo, profesinio mokymo ir mokslinių tyrimų sferų ryšių plėtojimui;

- numatomų užimtumo pokyčių ir kvalifikacijų poreikių, siejamų su naujais darbo būdais ir naujomis darbo organizavimo formomis, sistemoms kurti atsižvelgiant į būtinumą derinti šeimos gyvenimą ir darbo pobūdį bei padėti pagyvenusiems darbuotojams turėti pasitenkinimą teikiantį darbą iki išėjimo į pensiją. Tačiau tai neapima paankstintos išėjimo į pensiją sistemos finansavimo;

i. lydimosioms priemonėms:

- parama teikiant paslaugas išmokų gavėjams, įskaitant priežiūros paslaugų teikimą ir sąlygų išlaikytiniams sudarymą;

- socialinio švietimo ugdymo skatinimas siekiant remti palaipsnę integraciją į darbo rinką;

- žinių gilinimas, informavimas ir viešinimas.

 

Tinkamos išlaidos

Tinkamų išlaidų kategorijos yra apibrėžtos Europos Komisijos 2003 m. birželio 27 d. reglamente Nr. 1145/2003, papildančiame Europos Komisijos reglamentą Nr. 1685/2000 dėl bendrojo struktūrinių fondų finansavimo tinkamumo taisyklių. Tinkamos yra išlaidos, kurios yra būtinos projekto vykdymui, yra padarytos projekto įgyvendinimo metu ir yra susijusios su projekto vykdymo kaštais, užregistruotos projekto vykdytojo ar jo partnerio apskaitoje, pagrįstos jas įrodančių dokumentų originalais. Paprastai galioja principas, kad tinkamos yra tos išlaidų kategorijos, kurių kompensuoti reglamentas Nr. 1145/2003 nedraudžia.

Žemiau pateikiami kai kurie tinkamų išlaidų pavyzdžiai, kurie gali būti aktualūs rengiant preliminarią paraišką:

- nekilnojamojo turto ar įrenginių, kurie yra tiesiogiai susiję su veiklos tikslais, nusidėvėjimo išlaidos (jeigu patenkinamos tam tikros reglamente nustatytos papildomos sąlygos);

- įnašai natūra (jeigu patenkinamos tam tikros reglamente nustatytos papildomos sąlygos);

- pridėtinės išlaidos, jeigu jos paremtos realiomis išlaidomis, kurios yra susijusios su ES struktūrinių fondų bendrai finansuojamos veiklos įgyvendinimu, ir naudojant tinkamai pagrįstą metodą yra teisingai bei sąžiningai paskirstytos veiklai pro rata principu;

- banko sąskaitų mokesčiai (už sąskaitos atidarymą ir tvarkymą), jeigu ES struktūrinių fondų bendro finansavimo sąlygos reikalauja, kad būtų atidaryta atskira sąskaita ar sąskaitos ES remiamai veiklai įgyvendinti;

- teisininkų atlygis už konsultacijas, mokesčiai notarams, techninės ar finansinės ekspertizės ir apskaitos ar audito išlaidos, jeigu jos yra tiesiogiai susijusios su ES remiama veikla ir yra reikalingos jai įgyvendinti, arba apskaitos ar audito išlaidos, susijusios su vadovaujančios institucijos reikalavimais;

- bankų arba kitų finansinių institucijų garantijų išlaidos, jeigu tokių garantijų reikalaujama pagal nacionalinius ar Bendrijos teisės aktus arba paramą patvirtinantį sprendimą;

- PVM, kuris nėra grąžintinas galutiniam naudos gavėjui, gali būti pripažįstamas tinkamomis išlaidomis, jei patenkinamos tam tikros reglamente nustatytos papildomos sąlygos;

- išlaidos, susijusios su lizingo veikla, laikomos tinkamomis, jeigu patenkinamos tam tikros reglamente nustatytos papildomos sąlygos.

Išlaidų tinkamumas taip pat apibrėžiamas ir pagal išlaidų kategorijas: projekto valdymo išlaidos, prekių, paslaugų ir darbų pirkimas ir kitos. Išsamesnė informacija apie tinkamas išlaidas yra pateikta Preliminarių paraiškų pildymo tvarkoje (3 priedas).

 

1.3. Europos socialinio fondo finansuojamų BPD priemonių administravimo sistema

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugsėjo 11 d. nutarimu Nr. 1166 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimo Nr. 649 „Dėl atsakomybės už Europos sąjungos struktūrinių fondų paramos įgyvendinimą Lietuvoje pasiskirstymo tarp valstybės institucijų“ pakeitimo“ (Žin., 2003, Nr. 88-3999) buvo patvirtintos ES struktūrinių fondų administravimo Lietuvoje taisyklės. Remiantis šiuo Vyriausybės nutarimu, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija BPD „Žmogiškųjų išteklių plėtros“ prioriteto 2.1 priemonės „Užimtumo gebėjimų ugdymas“, 2.2 priemonės „Darbo jėgos kompetencijos ir prisitaikymo prie pokyčių ugdymas“ bei 2.3 priemonės „Socialinės atskirties prevencija ir socialinė integracija“ atsakinga Tarpine institucija, o Žmonių išteklių plėtros paramos programos fondą (toliau – ŽIPPPF) – už šias priemones atsakinga įgyvendinančiąja institucija.

Vadovaujantis minėtu nutarimu, tarpinė institucija atsakinga už jai priskirtos BPD priemonės struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšų planavimą, priemonės įgyvendinimą ir priežiūrą, o įgyvendinančioji institucija yra atsakinga už tos pačios BPD priemonės projektų administravimą ir jų įgyvendinimo priežiūrą.

 

2. Preliminarių paraiškų teikimo BPD 2.2 priemonei „Darbo jėgos kompetencijos ir gebėjimų prisitaikyti prie pokyčių ugdymas“ įgyvendinti konkurso sąlygos ir reikalavimai pareiškėjams

 

2.1. Preliminarių paraiškų teikimo konkurso tikslas

 

Šios Preliminarių paraiškų teikimo gairės (toliau – Gairės) nustato reikalavimus ir sąlygas pareiškėjams, ketinantiems teikti preliminarias paraiškas pagal Lietuvos 2004–2006 m. BPD 2.2 priemonę „Darbo jėgos kompetencijos ir gebėjimų prisitaikyti prie pokyčių ugdymas“.

Šio konkurso metu ESF finansinė parama nebus skiriama. Konkurso tikslas – įvertinti pateiktų preliminarių pasiūlymų pagrįstumą, atitikimą BPD priemonės tikslams ir uždaviniams, specifiniams atrankos kriterijams ir kitiems reikalavimams. Preliminarių paraiškų teikimo konkursas – galimybė pareiškėjams įsitikinti, ar jų projektų idėjos, planuojamos veiklos bei rezultatai atitinka keliamus reikalavimus. Šio konkurso metu pareiškėjas pildo supaprastintą paraišką formą, jam nereikia pateikti visos su projektu susijusios dokumentacijos bei priedų. Tokiu būdu išvengiama projekto, nefinansuotino pagal BPD priemones, rengimo išlaidų; užtikrinama geresnė paraiškų kokybė ir sumažinamos jų vertinimo išlaidos. Tuo siekiama padėti institucijoms efektyviau pasinaudoti ESF finansine parama.

Pasibaigus preliminarių paraiškų vertinimui, pareiškėjui bus pateikta bendra Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos bei ŽIPPPF rekomendacija dėl projekto tinkamumo finansuoti ESF lėšomis, padėsianti jam apsispręsti dėl tolesnio projekto rengimo.

Preliminarus paraiškų teikimo konkursas yra pirmas etapas projektų, finansuojamų iš ESF, rengimo, teikimo ir vertinimo procese. Šiam konkursui pasibaigus, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija planuoja toliau skelbti:

- konkursą BPD 2.2 priemonės projektams ESF finansinei paramai gauti (2004 m. III ketv.).

Visą informaciją apie preliminarių paraiškų teikimo konkursą (šias Gaires, paraiškos ir biudžeto formas, preliminarių paraiškų pildymo tvarką) galite rasti šiuose tinklalapiuose:

www.socmin.lt

www.esf.lt

 

2.2. BPD 2.2 priemonės „Darbo jėgos kompetencijos ir gebėjimų prisitaikyti prie pokyčių ugdymas“ tikslai, uždaviniai, remiamos veiklos

 

2.2.1. Tikslai ir uždaviniai

Pagrindinis priemonės tikslas yra didinti ūkio subjektų ir bendrą Lietuvos ūkio konkurencingumą plėtojant žmogiškuosius išteklius. Šiam tikslui pasiekti, priemonei keliami šie uždaviniai:

- priderinti visų lygių specialistų rengimą prie kintančių ūkio poreikių;

- didinti dirbančiųjų kvalifikacijos ir žinių lygį;

- stiprinti socialinę partnerystę;

- diegti modernias darbo ir darbo organizavimo formas įmonėse.

2.2.2. Remiamos veiklos:

1. Parama įmonių (verslo, pramonės) dirbančiųjų mokymui, lanksčių darbo formų diegimui.

2. Parama valstybės ir savivaldybių įstaigų ir institucijų dirbančiųjų mokymui.

3. Mokymo, perkvalifikavimo, kvalifikacijos kėlimo ir įgūdžių plėtros programų rengimas bei įgyvendinimas.

4. Gyventojų kompiuterinio raštingumo ugdymas, gyventojų, gyvenančių probleminėse teritorijose, taip pat tose, kuriose vyksta esminiai ekonominės veiklos pertvarkymai (pvz., Ignalinos AE regionas) arba valstybinių įmonių privatizavimas, perkvalifikavimas arba kvalifikacijos kėlimas.

5. Stažuotės, mokymo darbo vietoje organizavimas ir gamybinės stažuotės pramonės ir verslo įmonėse, taip pat žemės ūkio veiklos subjektų ūkiuose.

2.2.3. Tikslinės grupės:

- įmonių (pramonės, verslo) dirbantieji bei vadovai;

- valstybės ir savivaldybių įstaigų bei institucijų dirbantieji;

- stažuotojai, atliekantys gamybinę praktiką pramonės/verslo įmonėse bei žemės ūkio veiklos subjektų ūkiuose;

- kitos gyventojų grupės.

2.2.4. Reikalavimai pareiškėjams ir projekto partneriams

Kad galėtų gauti paramą, pareiškėjas privalo būti juridiniu asmeniu, registruotu ir veikiančiu Lietuvoje, bei būti tiesiogiai atsakingu už projekto parengimą ir valdymą (nebūti tarpininku).

Pareiškėjais gali būti:

- valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos;

- švietimo, profesinio rengimo, mokslo tyrimo ir studijų institucijos;

- įmonės;

- įmonės bei žemės ūkio veiklos subjektai, organizuojantys praktinį mokymą ar gamybines stažuotes;

- nevyriausybinės organizacijos.

Pareiškėjais negali būti institucijos ar įstaigos, kurios: yra bankrutavusios, likviduojamos arba yra bet kokioje analogiškoje situacijoje; nevykdo įstatymais numatytų mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų; paraiškoje pateikia klaidinančią informaciją ar yra įvykdę rimtų pažeidimų įgyvendinant kitą sutartį.

Pareiškėjai gali dalyvauti konkurse individualiai arba kartu su partneriu (-iais). Projekto partneriais gali būti institucijos, kurios dalyvaus įgyvendinant projektą ir naudosis jo rezultatais arba produktais. Projekto partneriai turi tenkinti tuos pačius kriterijus kaip ir pareiškėjai.

Rinkdamasis partnerį, pareiškėjas turėtų atsižvelgti į jo žinias, įgūdžius, patirtį bei galimybes papildyti projektą reikalingais ištekliais. Pasirinkęs partnerį, pareiškėjas su juo turi aptarti vaidmens ir atsakomybės projekto įgyvendinime pasidalijimą bei kitus su projekto įgyvendinimu susijusius klausimus.

2.2.5. Reikalavimai projektui

Teikiami projektai turi atitikti Bendrajame programavimo dokumente ir Programos prieduose nustatytus bendruosius projektams keliamus reikalavimus:

- atitikti bendrą BPD strategiją ir nacionalines Lietuvos bei Europos Sąjungos politikas;

- prisidėti prie BPD 2.2 priemonės „Darbo jėgos kompetencijos ir gebėjimų prisitaikyti prie pokyčių ugdymas“ tikslo (ų) ir uždavinių įgyvendinimo;

- atitikti bent vieną iš BPD 2.2. priemonėje „Darbo jėgos kompetencijos ir gebėjimų prisitaikyti prie pokyčių ugdymas“ išvardytų remtinų veiklų;

- turėti aiškius ir pasiekiamus tikslus bei išmatuojamus rezultatus;

- demonstruoti pridedamąją vertę ir būti finansiškai tęstiniai;

- turi demonstruoti svarų papildomumą, t. y. tai kad be ES paramos jų nebūtų įmanoma įgyvendinti.

Teikiami projektai turi tenkinti vietos (rajono/regiono) poreikius bei taip pat atitikti BPD prieduose nustatytus specifinius priemonės atrankos kriterijus. Prioritetai bus teikiami projektams:

- užtikrinantiems platų įvairių partnerių bendradarbiavimą (įmonės ir mokymo įstaigos, nevyriausybinės organizacijos, socialiniai partneriai ir kt.);

- organizuojantiems praktinį mokymą darbo vietose;

- kuriuos teikia naujas technologijas diegiančios įmonės;

- kuriuos teikia restruktūrizavimą vykdančios įmonės;

- pagrindinius įgūdžius (ITT, užsienio kalbos, verslumas ir kt.) ugdantiems projektams;

- kurie numato paramą vietovėse, kuriuose vykdomi ūkio restruktūrizavimo procesai (pvz., Ignalinos AE regionas).

Rengiant projektus taip pat būtina užtikrinti, kad pastarieji neprieštarautų BPD įvardytoms horizontaliosioms ES politikoms. BPD numatytos horizontalios politikos arba horizontalūs prioritetai yra:

- tolygi plėtra;

- lygių galimybių užtikrinimas;

- informacinės visuomenės plėtra;

- regioninė plėtra.

2.2.6. Paramos intensyvumas ir minimalus projekto dydis

Pareiškėjams, kuriems bus teikiama tiesioginė parama pagal valstybės pagalbos taisykles (Gairių 2.2.2 punktas, 1-a veikla), paramos intensyvumas bus nustatomas remiantis „Valstybės pagalbos mokymui tvarkos“ nuostatomis (žr. švietimo ir mokslo ministro įsakymo „Dėl Valstybės pagalbos mokymui tvarkos patvirtinimo“ projektą (http://www.smm.lt/teisine_baze/projektai.htm).

Valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms bei kitoms finansuojamoms iš valstybės ar savivaldybių biudžeto, institucijoms (Gairių 2.2.2 punktas, 2-a veikla) parama gali sudaryti iki 85% projektų tinkamų išlaidų. Likusią dalį pareiškėjas turi bendrai finansuoti iš nuosavų lėšų.

Visiems kitiems pareiškėjams, teikiantiems preliminarias paraiškas kitoms Gairių 2.2.2 punkte nurodytoms veikloms įgyvendinti, paramos dydis gali siekti iki 95%. Likusią dalį pareiškėjas turi bendrai finansuoti iš nuosavų lėšų.

Nuosavų lėšų dalis ir finansavimo šaltinis nurodomi pildant preliminarų projekto biudžetą. Visais atvejais pareiškėjo bendrąjį finansavimą gali sudaryti nuosavos lėšos arba įnašai natūra.

Projektų atrankos procese prioritetas bus teikiamas projektams, numatantiems didesnę nuosavo įnašo dalį. Projektams, kurie bus įgyvendinami Ignalinos AE regione ir bus skirti šio regiono dirbančiųjų bei gyventojų grupių mokymui ir perkvalifikavimui, parama sieks 100%.

Rekomenduojamas minimalus ESF finansuojamo projekto dydis – ne mažiau kaip 200 tūkst. litų.

2.2.7. Projektų įgyvendinimo trukmė

Planuojamų projektų įgyvendinimo trukmė negali būti ilgesnė negu 36 mėnesiai ir turi pasibaigti iki 2008 m. kovo 1 d.

2.2.8. Strateginiai dokumentai, būtini preliminarių paraiškų rengimui

Standartinė preliminarios paraiškos forma turi būti užpildyta vadovaujantis šiomis Gairėmis, paraiškų pildymo tvarka bei remiantis šiais dokumentais:

- Lietuvos 2004–2006 m. Bendrasis programavimo dokumentas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1679 (Žin., 2003, Nr. 123-5609); http://www.socmin.lt;

- Lietuvos 2004–2006 m. Bendrojo programavimo dokumento priedas (žr. http://www.socmin.lt);

- švietimo ir mokslo ministro įsakymo „Dėl Valstybės pagalbos mokymui tvarkos patvirtinimo“ projektas (http://www.smm.lt/teisine_baze/projektai.htm);

- EK reglamentas 1145/2003, papildantis EK reglamentą 1685/2000 „Dėl Bendrojo struktūrinių fondų finansavimo tinkamumo taisyklių“; http://www.socmin.lt.

 

3. Preliminarių paraiškų teikimas

 

3.1. Paraiškų pildymas

 

Pareiškėjai turi užpildyti šių Gairių 1 priede pateiktą preliminarios paraiškos formą ir 2 priede pateiktą preliminarų biudžetą. Paraiška ir biudžetas turi būti užpildyti vadovaujantis 3 priede pateikta preliminarių paraiškų pildymo tvarka.

Pareiškėjas gali teikti daugiau negu vieną preliminarią projekto paraišką.

Paraiškų teikėjai gali pateikti klausimus dėl paraiškų pildymo elektroniniu paštu: info@esf.lt. Elektroniniame užklausime turi būti aiški nuoroda į šį konkursą, klausiančiojo vardas ir pavardė, organizacijos pavadinimas bei telefonas. Telefonu ir asmeniškai informacija pareiškėjams nebus teikiama.

 

3.2. Paraiškų teikimas

 

Preliminarios projektų paraiškos turi būti pateiktos užantspauduotame voke vienu iš trijų nurodytų būdų:

- atsiųstos paštu registruotu laišku;

- pristatytos skubaus pašto kurjerio;

- asmeniškai pristatytos į ŽIPPP ir įteiktos į rankas sekretorei adresu:

 

Žmonių išteklių plėtros paramos programų fondas

 

Geležinio Vilko g. 12

LT-01112 Vilnius, Lietuva

 

Kitais būdais (pvz., faksu ar elektroniniu paštu) išsiųstos arba kitais adresais įteiktos preliminarios paraiškos nebus vertinamos.

Pareiškėjas privalo pateikti vieną preliminarios projekto paraiškos originalą (užpildyta paraiškos forma ir priedai), ant kurio turi būti nurodyta „ORIGINALAS“ ir dvi preliminarių paraiškų (užpildyta paraiškos forma ir priedai) kopijas, nurodant „KOPIJA“.

Galutinis terminas preliminarioms projektų paraiškoms pateikti yra:

- 2004 m. kovo 29 d., jei siunčiama paštu (išsiuntimo vietos pašto antspaudo data turi būti 2004 03 29);

- 2004 m. kovo 29 d. 16 val., jei paraiška asmeniškai pristatyta į ŽIPPP ir įteikiama į rankas sekretorei.

Visos preliminarios projektų paraiškos, gautos po nurodyto termino, nebus vertinamos.

 

4. Paraiškų vertinimas

 

Preliminarias paraiškas vertins vertinimo komisija, kurią sudarys ŽIPPP ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovai.

Vertinimas vyks dviem aspektais: pareiškėjo ir projekto. Bus vertinama, ar pareiškėjas ir jo siūlomas projektas atitinka šiose gairėse jiems nustatytus reikalavimus.

Vertinimas vyks „taip/ne“ principu. Kiekvienos paraiškos vertinimas bus atliekamas užpildant žemiau pateiktą lentelę:

 

Preliminarių paraiškų vertinimo lentelė

 

 

Paraiškos pristatymo data________________Paraišką priėmė_____________________________________

 

Paraiškos Nr. _____________________                                                         (pareigos, vardas, pavardė,)

 

Pareiškėjo pavadinimas ___________________________________________________________________

 

Partneris 1 _____________________________________________________________________________

 

Partneris 2 _____________________________________________________________________________

 

BPD priemonė __________________________________________________________________________

 

Projekto pavadinimas ____________________________________________________________________

 

 

Taip

Ne

Pastabos

1. Pareiškėjas ir partneriai

1.1. Ar pareiškėjo statusas atitinka Gairėse pareiškėjams nustatytus reikalavimus?

1.2. Ar partnerio statusas atitinka Gairėse pareiškėjams nustatytus reikalavimus?

2. Projektas

2.1. Ar projekto veiklos atitinka BPD priemonės tikslą? ir bent vieną iš uždavinių?

2.2. Ar projekto veiklos atitinka BPD priemonės remtinų veiklų sritį?

2.3. Ar projektas tenkina prioritetinius BPD priede ir Gairėse nurodytus reikalavimus

projektui bei projektų atrankos kriterijus?

2.4. Ar veiklos yra skirtos Gairėse pareiškėjams nustatytoms tikslinėms grupėms?

2.5. Ar projekto veiklos yra vykdomos Lietuvoje?

2.6. Ar projekto trukmė ne didesnė už Gairėse pareiškėjams numatytą maksimalią trukmę?

2.7. Ar projekto rezultatai yra aiškūs, pasiekiami ir išmatuojami?

2.8. Ar projektas atitinka ES horizontaliąsias politikas?

 

 

 

 

 

Vertintojo komentarai (silpnosios ir stipriosios projekto pusės) bei galutinė išvada.

 

Įvertinus preliminarias projekto paraiškas, bus parengtos išvados, kaip projektas atitinka BPD 2.2 priemonės „Darbo jėgos kompetencijos ir gebėjimų prisitaikyti prie pokyčių ugdymas“ tikslus, uždavinius, remiamas veiklas bei kitus BPD priede ir šiose Gairėse nustatytus reikalavimus.

Šios vertinimo išvados bus pateiktos pareiškėjams, nurodant, kad:

- preliminarus projektas yra pripažįstamas potencialiai tinkamu gauti paramą pagal BPD 2.2. priemonę ir šiam projektui bus rekomenduojama dalyvauti kituose šios priemonės atitinkamų veiklų konkursuose, t. y. rengti išsamų projektą (su visa reikalinga dokumentacija). Tačiau tokia rekomendacija nereiškia, kad pateikus visiškai parengto projekto paraišką, parama bus suteikiama automatiškai. Pateiktos visiškai parengtos paraiškos bus vertinamos vienodomis sąlygomis su kitomis paraiškomis, neteiktomis preliminariam vertinimui;

- preliminarus projektas yra pripažįstamas netinkamu gauti paramą iš struktūrinių fondų pagal BPD 2.2 priemonės nurodytas veiklas;

- preliminarus projektas gali būti pripažintas tinkamu, atitinkamai jį papildžius ar pakoregavus.

 

5. Priedų sąrašas

 

1 priedas – Preliminarios paraiškos forma;

2 priedas – Preliminarus projekto biudžetas;

3 priedas – Preliminarių paraiškų pildymo tvarka.

______________


Gairių preliminarių paraiškų teikėjams

1 priedas

 

(Preliminarios paraiškos forma)

 

Paraiškos gavimo data:

 

Paraiškos Nr.:

 

Užregistravo:

(pareigos, parašas, vardas ir pavardė)

(Pildo ŽIPPPF)

                                                                             

                                                                                            (pareiškėjo pavadinimas)

                                                                             

                                                                    (kodas, adresas, tel., faks., el. p., banko rekvizitai)

 

Žmonių išteklių plėtros paramos programų fondui

 

PRELIMINARI PARAIŠKA STRUKTŪRINIŲ FONDŲ

FINANSINEI PARAMAI GAUTI

Nr.________

                                                                                  (data)

 

Lietuvos 2004-2006 m. Bendrojo programavimo dokumento 2.2. priemonė „Darbo jėgos kompetencijos ir gebėjimų prisitaikyti prie pokyčių ugdymas“

 

1.DUOMENYS APIE PAREIŠKĖJĄ

1.1 Pareiškėjas

Pareiškėjo teisinė forma

(pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą)

Pareiškėjo veiklos rūšis (-ys)

(pagal pareiškėjo įstatus ir ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (nurodykite pagrindinę (-es) veiklą (-as), susijusias su projektu))

Pareiškėjas PVM mokėtojas

O Taip O Ne

Kontaktinis asmuo

(vardas, pavardė, pareigos, adresas, tel. ir faks. nr., el. p.)

 

1.2. Pareiškėjo partneris (jeigu taikytina)

Pavadinimas

 

Teisinė forma

(pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą)

Rekvizitai (juridinio asmens kodas, adresas, tel. ir faks. nr., el. p., banko rekvizitai):

 

Partnerio veiklos rūšis (-ys)

(pagal pareiškėjo įstatus ir ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (nurodykite pagrindinę (-es) veiklą (-as), susijusias su projektu))

Pastaba: jeigu partnerių daugiau negu vienas, duomenys turi būti pateikti apie kiekvieną partnerį atskiroje lentelėje.


2. PROJEKTAS

2.1. Projekto pavadinimas:

 

2.2. Projekto įgyvendinimo vieta:

 

(a) apskritis                                                        ;

(b) savivaldybė                                                  ;

(c) miesto teritorija; kaimo vietovė                                         ;

 

2.3. Projekto įgyvendinimo trukmė (mėnesiais):

 

2.4. Projekto veiklos

a) įvardykite, kurią (-ias) BPD 2.2 priemonėje nurodytą (-as) remtiną (-as) veiklą (-as) numatote vykdyti:

 Parama įmonių (verslo, pramonės) dirbančiųjų mokymui, lanksčių darbo formų

diegimui D Parama viešojo sektoriaus dirbančiųjų mokymui

 

 Mokymo, perkvalifikavimo, kvalifikacijos kėlimo ir įgūdžių plėtros programų rengimas bei įgyvendinimas

 

 Gyventojų kompiuterinio raštingumo ugdymas; gyventojų, gyvenančių probleminėse teritorijose, taip pat tose, kuriose vyksta esminiai ekonominės veiklos pertvarkymai (pvz., Ignalinos AE regionas) arba valstybinių įmonių privatizavimas, perkvalifikavimas arba kvalifikacijos kėlimas

 

 Mokymo darbo vietoje organizavimas ir gamybinės stažuotės pramonės ir verslo įmonėse, taip pat žemės ūkio veiklos subjektų ūkiuose

 

2.5. Projekto pagrindimas

 

2.5.1. Probleminės situacijos aprašymas (įvardykite problemą ir aprašykite ją, nurodydami tikslines grupes, jų poreikius)

(ne daugiau kaip 1 p.)

 

2.5.2. Projekto atitikimas Gairėse nurodytiems reikalavimams bei atrankos kriterijams:

(ne daugiau kaip 1 p.)

 

2.6. Projekto tikslas:

(ne daugiau kaip 5 eil.)

 

2.7. Projekto veiklos (eiga):

(ne daugiau kaip 1 p.)

 

2.8. Laukiami projekto rezultatai (aprašykite ir nurodykite kiekybine išraiška): (ne daugiau kaip 1/2 p.)

 

2.9. Projekto atitikimas ES horizontaliosioms politikoms

 

Horizontalioji politika

Projekto poveikis

Pagrindimas

Darni plėtra

teigiamas neutralus

 

Informacinė visuomenė

teigiamas neutralus

 

Lygios galimybės

teigiamas neutralus

 

Regioninė plėtra

teigiamas neutralus

 

 

2.10. Projekto tikslingumo pagrindimas (atlikti projekto parengiamieji darbai: tyrimai, studijos ir kt.)

 

2.11. Ar projektui įgyvendinti numatomi viešieji pirkimai?

 taip                   ne

 

2.12. Projekto išlaidos

(užpildyti 2 priede pateiktąformą)

 

                                                              

(atsakingo asmens pareigų pavadinimas)     A. V.                (parašas)                                      (vardas ir pavardė)

______________


Gairių preliminarių paraiškų teikėjams

2 priedas

 

PRELIMINARUS PROJEKTO BIUDŽETAS 1 lentelė. Projekto išlaidos[1]

 

Išlaidos[2]

Bendra suma (sk./Lt)

 

 

1. Projekto administracinės išlaidos[3]

 

1.1. Biuro išlaidos

 

1.2. Personalo išlaidos:

 

1.2.1. Atlyginimai ir socialiniai mokesčiai

 

1.2.2. Personalo mokymas

 

1.2.3. Personalo kelionių išlaidos

 

IŠ VISO:

 

 

 

2. Projekto vykdymo išlaidos

 

2.1. Personalo išlaidos:

 

2.1.1. Atlyginimai ir socialiniai mokesčiai

 

2.1.2. Personalo mokymas

 

2.1.3. Personalo kelionių išlaidos

 

2.2. Paslaugų pirkimas

 

2.3. Išlaidos patalpoms, kurios naudojamos projekto veikloms

 

2.4. Išlaidos priemonėms ir įrangai, kuri naudojama projekto veikloms[4]

 

IŠ VISO:

 

 

 

3. Projekto dalyvių išlaidos

 

3.1. Darbo užmokestis, stipendijos, parama bedarbiams

 

3.2. Dalyvių kelionių, apgyvendinimo, maitinimo išlaidos

 

3.3. Kita

 

IŠ VISO:

 

 

 

4. Kitos išlaidos,

 

IŠ VISO:

 

 

5. Numatomos projekto pajamos:

 

 

 

6. PROJEKTO IŠLAIDOS

IŠ VISO (biudžeto 1-4 dalių bendra suma)

 

 

Pareiškėjo parašas                                                                           A. V.

2 lentelė. Numatomi finansavimo šaltiniai

 

Šaltinis

Suma, Lt

Dalis nuo bendros projekto vertės, %

1. Europos socialinio fondo lėšos

 

 

2. Bendrafinansavimo lėšos:

 

 

2.1. Nacionalinės lėšos:

 

 

2.1.1. Valstybės biudžeto lėšos

 

 

2.1.2. Užimtumo fondo lėšos

 

 

2.1.3. Kitos viešosios lėšos

 

 

2.1.4. Savivaldybių lėšos

 

 

2.2. Kitos:

 

 

2.2.1. Nuosavos lėšos

 

 

2.2.2. Paskolos

 

 

2.2.3. Projekto pajamos

 

 

2.3. Partnerių įnašas:

 

 

2.3.1. partneris 1

 

 

2.3.2. partneris 2

 

 

2.3.3. partneris n

 

 

BENDRA PROJEKTO VERTĖ:

 

 

 

Pareiškėjo parašas                                                                           A. V.

 

______________


Gairių preliminarių paraiškų teikėjams

3 priedas

 

PRELIMINARIŲ PARAIŠKŲ PILDYMO TVARKA

 

1. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

Šioje tvarkoje pateikiamos instrukcijos, kaip teisingai užpildyti BPD II prioriteto 2.2 priemonės „Darbo jėgos kompetencijos ir gebėjimų prisitaikyti prie pokyčių ugdymas“ preliminarią paraišką, kurios formą kartu su pilnu dokumentų pareiškėjams paketu galite rasti interneto svetainėse www.esf.lt (skyrelyje Projektai/ESF) bei www.socmin.lt (skyrelyje ES struktūriniai fondai).

1. Pareiškėjas

1.1. Pareiškėjas

Preliminarias paraiškas gali teikti pareiškėjai, nurodyti Gairių 2.2.4 punkte.

Jeigu pareiškėjas atitinka nustatytus reikalavimus, preliminarioje paraiškoje užpildoma pareiškėją apibūdinanti informacija: būtina teisingai pateikti visus prašomus rekvizitus, įskaitant ir banko adresą, pagal įstatus nurodyti pareiškėjo pagrindinę (-es) veiklos (-ų) rūšį (-is), konkrečiai susijusią (-ias) su inicijuojamu projektu.

Pareiškėjo teisinė forma nurodoma pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą.

Pareiškėjo ekonominės veiklos nurodomos pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (galima rasti Valstybinės mokesčių inspekcijos internetiniame tinklalapyje www.vmi.lt).

Nurodykite, ar pareiškėjas yra PVM mokėtojas, ar ne.

Kontaktiniu asmeniu reikia įvardyti numatomą projekto vadovą arba kitą apie rengiamą projektą geriausiai informuotą asmenį.

1.2. Pareiškėjo partneris

Jeigu pareiškėjas planuoja įgyvendinti projektą ne vienas, o su partneriais, preliminarios paraiškos formoje būtina pateikti informaciją apie projekto partnerį. Jeigu projekte dalyvauja daugiau nei vienas partneris, duomenys apie kiekvieną partnerį turi būti pateikti atskiroje lentelėje. Projekto partneriai turi atitikti tuos pačius reikalavimus kaip ir pareiškėjas.

2. Projektas

Rengiant projektą, pirmiausia reikia pasirinkti projekto temą ir tikslą, atitinkantį BPD II prioriteto 2.2 priemonės tikslus. Taip pat išanalizuoti, ar teikiamo projekto veiklos atitinka bent vieną 2.2 priemonės remiamų bei Gairėse nurodytų veiklų. Būtina išsamiai susipažinti su visa Gairėse pateikta informacija.

2.1. Projekto pavadinimas

Projekto pavadinimas turėtų būti trumpas, konkretus ir aiškus, apibūdinantis projekto esmę.

2.2. Projekto įgyvendinimo vieta

Projekto įgyvendinimo vieta turi būti detalizuota, konkrečiai įvardijant, kur projektas bus vykdomas, t. y. nurodant: apskritį, savivaldybę, miesto ar kaimo vietovės pavadinimą. Atkreipkite dėmesį: tai nebūtinai turi būti pareiškėjo registracijos vieta.

2.3. Projekto įgyvendinimo trukmė

Projektų įgyvendinimo trukmė negali būti ilgesnė negu 36 mėnesiai, tačiau, atkreipkite dėmesį, kad visų projektų įgyvendinimo pabaiga turi būti 2008 m. kovo 1 d.

2.4. Projekto veiklos

Pažymėkite, kurią BPD priemonėje ir Gairėse nurodytą remtiną veiklą atitinka rengiamas projektas.

2.5. Projekto pagrindimas

2.5.1. Probleminės situacijos aprašymas

Įvardykite ir aprašykite problemą bei ją sąlygojančias priežastis. Apibūdinkite tikslines grupes, kurioms skirtas projektas, bei jų poreikius. Pateikite problemos mastą nusakančią statistiką. Pateikite informaciją, kaip šiuo metu sprendžiama problema, ir nurodykite, kokias priemones bei metodus taikysite problemos sprendimo procese.

Šios dalies aprašymas neturėtų viršyti 1 puslapio.

2.5.2. Projekto atitikimas Gairėse nurodytiems reikalavimams bei atrankos kriterijams

Paaiškinkite, kaip projektas atitinka Gairėse išdėstytus bendruosius projektams keliamus reikalavimus bei specifinius projektų atrankos kriterijus.

Šios dalies aprašymas neturėtų viršyti 1 puslapio.

2.6. Projekto tikslas

Nurodykite pagrindinį projekto tikslą (-us), kuris turi būti formuluojamas glaustai, aiškiai apibrėžiant pagrindinę projekto idėją. Tikslas turi būti realus, konkretus ir apibrėžiamas atsižvelgiant į esamą problemą, jos priežastis bei tikslinių grupių poreikius. Projekto tikslas turi atitikti BPD 2.2 priemonėje „Darbo jėgos kompetencijos ir gebėjimų prisitaikyti prie pokyčių ugdymas“ bei Gairėse nurodytus tikslus bei uždavinius.

Maksimali aprašymo apimtis – 5 eilutės.

2.7. Projekto veiklos (eiga)

Suskirstykite projektą į konkrečias veiklas (veiklų etapus), kurios atspindėtų, ar projekto eiga yra detaliai apgalvota ir nuosekli. Apgalvokite įgyvendinimo grafiką. Projekto veiklų planas turi apimti visas projekte numatomas veiklas, pareiškėjų bei partnerių įsipareigojimus.

Ši dalis turėtų atsakyti į tokius klausimus:

- Kokių veiklų pagalba planuojama įgyvendinti projekto tikslus?

- Kodėl pasirinktos tokios veiklos?

- Kokia planuojama veiklų seka?

Šios dalies aprašymas neturėtų viršyti 1 puslapio.

2.8. Laukiami projekto rezultatai

Aprašykite konkrečius projekto rezultatus, kurie padės spręsti nurodytas problemas bei pasiekti projekte numatytus tikslus. Aiškiai nurodykite rezultatų kiekybinę išraišką: kokių tikslinių grupių ir kiek žmonių gaus paramą projekto įgyvendinimo eigoje. Planuojami rezultatai turėtų būti realūs, nes pagal juos bus vertinama projekto sėkmė.

Aprašymas neturėtų viršyti 1/2 puslapio.

2.9. Projekto atitikimas ES horizontaliosioms politikoms

Inicijuojamas projektas turi neprieštarauti BPD nurodytoms horizontaliosioms politikoms (horizontaliesiems prioritetams). Daugiau informacijos apie horizontaliąsias politikas galite rasti Lietuvos 2004–2006 m. Bendrajame programavimo dokumente.

2.10. Projekto tikslingumo pagrindimas

Įvertinkite atliktus projekto parengiamuosius darbus. Nurodykite, kokia informacija ir/ar tyrimais remtasi formuojant projekto idėją. Nurodykite, ar yra parengtų studijų, tyrimų ar kitų su teikiamu projektu susijusių darbų, kokia šių darbų būklė (atlikta/šiuo metu atliekama). Jei turite tokius dokumentus, prašome pridėti jų kopijas prie paraiškos. Paaiškinkite, kaip projekto parengiamuosiuose darbuose buvo panaudoti anksčiau vykdytų projektų, skirtų tai pačiai tikslinei grupei (jei tokių buvo), rezultatai.

2.11. Ar projektui įgyvendinti numatomi viešieji pirkimai?

Planuojant projekto įgyvendinimo eigą, būtina nurodyti, ar projekto metu bus vykdomi viešieji pirkimai pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, ar ne. Šios paraiškos dalies konkretizuoti nereikia.

2.12. Projekto išlaidos

Užpildykite pagal 2 priede pateiktą formą.

Visos išlaidos, nurodytos projekto biudžete, turi būti tinkamos, t. y. atitikti ESF nustatytus reikalavimus. Detalesnė informacija yra pateikta EK reglamentuose Nr. 1260/1999 ir Nr. 1145/2003.

5 eilutėje nurodykite projekto pajamas, jei tokios numatomos. Visas išlaidas skaičiuokite litais be centų.

Pastaba. Jei pareiškėjas yra PVM mokėtojas, visas išlaidas nurodykite be PVM, jei pareiškėjas yra ne PVM mokėtojas, visas išlaidas nurodykite su PVM. Tuo atveju, jei PVM yra grąžintinas, nepaisant grąžinimo būdų (pareiškėjas yra PVM mokėtojas), PVM yra laikomas netinkamomis išlaidomis.

1 lentelė. Projekto išlaidos

1. Projekto administracinės išlaidos

1.1 Biuro išlaidos – patalpų nuoma, komunalinės paslaugos, telefonai, faksas, kanceliarinės prekės, pašto išlaidos ir pan., išskyrus ilgalaikį turtą.

1.2. Personalo išlaidos – išlaidos nuolatiniams pareiškėjo/partnerių organizacijų darbuotojams, kurie atliks projekto administravimo funkcijas visą numatytą laikotarpį (projekto vadovas, finansininkas bei asmuo, atsakingas už projekto stebėseną). Jei darbuotojas dalyvauja ne vien tik projekto veikloje, tuomet tinkamos projekto išlaidos gali būti išlaidos, apskaičiuotos už tą laiką, kuris buvo skirtas projekto veikloms atlikti (turi būti pildomi darbo laiko apskaitos žiniaraščiai).

1.2.1. Atlyginimai ir socialinio draudimo įmokos – darbo užmokesčio sąnaudos, įskaitant visus mokesčius ir socialinio draudimo įmokas (visi darbdavio kaštai).

1.2.2. Personalo mokymas – kursai, seminarai projekto administraciniam personalui tik tuo atveju, jei tai yra būtina projekto vykdymui.

1.2.3. Personalo kelionių išlaidos – nuolatinių pareiškėjo/partnerių organizacijų darbuotojų, administruojančių projektą, išlaidos (kelionės, dienpinigiai, nakvynės išlaidos).

PASTABA. Projekto administracinės išlaidos turi sudaryti ne daugiau kaip 10 % visų projekto išlaidų.

2. Projekto vykdymo išlaidos

2.1. Personalo išlaidos – atlyginimai ir kitos išlaidos (analogiškai 1.2. biudžeto eilutei) nuolatiniams darbuotojams, kurie vykdys projekto veiklas (pvz.: dėstytojai, ekspertai, techninis personalas, pan.).

2.2. Paslaugų pirkimas – leidybos paslaugos, renginių organizavimo paslaugos, samdomi darbuotojai (ekspertai, dėstytojai, konsultantai, kt.), kitos paslaugos, subranga. Konsultantų ir subrangovų užmokestis yra leistinos išlaidos tik tuomet, kai jų paslaugos yra svarbios projektui ir kainos yra priimtinos.

2.3. Išlaidos patalpoms, kurios naudojamos projekto veikloms – tik su projekto veiklomis (paskaitos, seminarai, mokymų klasės) susijusių patalpų nuoma. Administracinių patalpų nuoma čia neįtraukiama.

2.4. Išlaidos priemonėms ir įrangai, kuri naudojama projekto veikloms – kompiuterinės technikos, baldų, orgtechnikos ir kt. pirkimas arba nuoma. Įrangos įsigijimo išlaidos neturi viršyti 30% projekto vertės.

3. Projekto dalyvių išlaidos

3.1. Darbo užmokestis, mokymo stipendijos

Dirbančiųjų darbo užmokestis. Dalyvių atlyginimai ir socialinio draudimo įmokos už laiką, kurį jie dalyvauja projekte (būtina pildyti darbo laiko apskaitos žiniaraščius) gali būti įtraukti į projekto biudžetą kaip pareiškėjo nuosavos lėšos.

Mokymo stipendijos – išmokos, mokamos dalyviams dalyvavimo projekto veikloje metu.

PASTABA. Projekto dalyviai – tai asmenys, priklausantys projekto tikslinei grupei bei esantys mokymų ar kokios nors kitos projekto veiklos objektu.

3.2. Dalyvių kelionių ir apgyvendinimo išlaidos – kelionės į projekto vykdymo vietą ir atgal išlaidos. Gali būti dengiamos tik ekonominės klasės bilietų išlaidos pagal faktiškai pateiktus dokumentus. Kursams išvykose apmokamos apgyvendinimo išlaidos ir maitinimo išlaidas padengiantys dienpinigiai.

3.3. Kita (jei taikytina)

Šias išlaidas reikia specifikuoti detaliame biudžete. Vaikų ir kitų priklausomų šeimos narių priežiūros išlaidos kompensuojamos tik projekto metu, jei yra išlaidas patvirtinantys dokumentai.

4. Paslaugos ir kitos išlaidos

Auditas ir vertinimas. Dengiamos yra audito ir vertinimo išlaidos.

Draudimas. Patalpų, įrangos, transporto priemonių, kursų, mokymų dalyvių draudimo išlaidos, kitos draudimo, susijusio su projekto veikla, išlaidos.

Nusidėvėjimas. Jei organizacija naudoja savo įrangą projekto veiklai, jos nusidėvėjimo dalis, susijusi su projekto vykdymu, gali būti tinkamos projekto išlaidos. Nusidėvėjimo sąnaudos turi būti paskaičiuotos pagal įprastinę organizacijos apskaitos metodiką su sąlyga, jog nusidėvėjimo terminas yra ne mažesnis nei 3 metai.

Informacijos sklaida ir reklama. Išlaidos skelbimams, stendams, specialiems leidiniams, informacijos pateikimo žiniasklaidos priemonėse ir projekto dokumentuose, projekto interneto svetainės sukūrimas ir pan. Detaliau žiūrėkite EK reglamentą 1159/2000 dėl informavimo ir viešumo priemonių, kurias valstybės narės turi įgyvendinti dėl struktūrinių fondų paramos.

Transporto išlaidos. Transporto priemonių nuoma, lizingas, kuras, eksploatacinės išlaidos, draudimas, jei tai tiesiogiai susiję su projekto veiklomis. Transporto priemonių įsigijimo išlaidos nėra tinkamos projekto išlaidos.

Kita. Čia gali būti įtrauktos teisinės, apskaitos paslaugos, patalpų pakeitimo išlaidos (jei jos svarbios projektui), kitos išlaidos.

 

2 lentelė. Numatomi finansavimo šaltiniai

Pildant 2 preliminaraus projekto biudžeto lentelę, nurodykite pagal joje pateiktas finansavimo šaltinių kategorijas numatomų finansavimo šaltinių sumas, jų dalį (procentais) nuo bendros projekto vertės ir bendrą projekto vertę. Šioje lentelėje neskaičiuojamos netinkamos lėšos (t. y. tos, kurių nekompensuos ES).

Paramos lėšos – tai ES ir nacionalinio biudžeto, t. y. visa tinkamų projekto išlaidų suma.

 

UŽPILDYTĄ PARAIŠKĄ IR DVI JOS KOPIJAS SIŲSKITE ADRESU:

 

Žmonių išteklių plėtros paramos programų fondas

Geležinio Vilko g. 12

LT-01112 Vilnius, Lietuva

______________

 

 



[1] Biudžete nurodykite tik tinkamas išlaidas (žr. Preliminarių paraiškų pildymo tvarką; t.p. EK reglamentus Nr. 1260/1999 ir 1145/2003).

[2] Jei pareiškėjas yra PVM mokėtojas, išlaidas nurodykite be PVM, jei ne PVM mokėtojas, išlaidas nurodykite su PVM (žr. Preliminarių paraiškų pildymo tvarką).

[3] Projekto administracinės išlaidos turi sudaryti ne daugiau kaip 10% visų tinkamų projekto išlaidų.

[4] Šios išlaidos negali sudaryti daugiau kaip 30% visų tinkamų projekto išlaidų.