LIETUVOS RESPUBLIKOS VERTYBINIŲ POPIERIŲ KOMISIJOS

 

N U T A R I M A S

DĖL KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTŲ ĮSTATYME IR PAPILDOMO SAVANORIŠKO PENSIJŲ KAUPIMO ĮSTATYME NUMATYTŲ LEIDIMŲ IŠDAVIMO TVARKOS

 

2008 m. kovo 28 d. Nr. 1K-10

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo (Žin., 2007, Nr. 117-4772) 11 straipsniu ir Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymo (Žin., 2003, Nr. 75-3473) 12 straipsniu, Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisija nutaria:

1. Patvirtinti Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme ir Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme numatytų leidimų išdavimo tvarką (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Vertybinių popierių komisijos 2003 m. liepos 30 d. nutarimą Nr. 10 „Dėl Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme ir Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme numatytų leidimų išdavimo tvarkos“ (Žin., 2003, Nr. 77-3574).

 

 

KOMISIJOS PIRMININKĖ                                                                          VILIJA NAUSĖDAITĖ

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vertybinių popierių

Komisijos 2008 m. kovo 28 d.

nutarimu Nr. 1K-10

 

KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTŲ ĮSTATYME IR PAPILDOMO SAVANORIŠKO PENSIJŲ KAUPIMO ĮSTATYME NUMATYTŲ LEIDIMŲ IŠDAVIMO TVARKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme ir Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme numatytų leidimų išdavimo tvarka (toliau – Tvarka) nustato leidimų, numatytų Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo 11 straipsnyje ir Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1–5, 7, 8 punktuose, išdavimo valdymo įmonėms ir investicinėms bendrovėms tvarką. Leidimo įsigyti valdymo įmonės akcijų paketą išdavimo tvarka nustatoma Valdymo įmonės ir investicinės bendrovės veiklos licencijų išdavimo, keitimo ir jų galiojimo panaikinimo taisyklėse. Leidimo sudaryti sutartį su depozitoriumu registruojant naujo pensijų fondo taisykles išdavimo tvarka nustatoma Pensijų fondų taisyklių tvirtinimo Vertybinių popierių komisijoje tvarkoje.

Šia Tvarka siekiama užtikrinti investuotojų bei pensijų fondų dalyvių teisių ir teisėtų interesų apsaugą.

2. Ši Tvarka parengta vadovaujantis Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo 8 straipsnio 8 dalimi ir Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymo 9 straipsnio 11 dalimi.

3. Pagrindinės Tvarkos sąvokos vartojamos Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme ir Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme nustatyta prasme. Kai šioje Tvarkoje esančios normos reglamentuoja leidimų, numatytų Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme, išdavimą valdymo įmonėms, vartojamas žodžių junginys „investicinių fondų valdymo įmonės“. Kai šioje Tvarkoje esančios normos reglamentuoja leidimų, numatytų Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme, išdavimą valdymo įmonėms, vartojamas žodžių junginys „pensijų fondų valdymo įmonės“. Kai šios Tvarkos normos taikomos ir valdymo įmonėms, veikiančioms pagal Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymą, ir valdymo įmonėms, veikiančioms pagal Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymą, vartojamas žodžių junginys „valdymo įmonės“. Kai šios Tvarkos normos taikomos ir valdymo įmonėms, ir investicinėms bendrovėms, vartojamas žodžių junginys „įmonė“. Šios Tvarkos IV, X, XI skirsniuose valstybinio socialinio draudimo įmokos dalies kaupimo pensijų fondų perdavimo valdyti kitai valdymo įmonei atveju šia valdymo įmone laikoma ir gyvybės draudimo įmonė, turinti teisę užsiimti pensijų kaupimo veikla.

4. Vertybinių popierių komisija (toliau – Komisija), gavusi šioje Tvarkoje nurodytus dokumentus, turi ne vėliau kaip per 15 dienų raštu pranešti įmonei savo sprendimą išduoti leidimą arba motyvuotą sprendimą atsisakyti išduoti leidimą. Per tą laikotarpį Komisija turi teisę raštu reikalauti papildomos informacijos ar dokumentų, reikalingų sprendimui priimti, nurodydama tokio reikalavimo motyvus. Tuo atveju 15 dienų laikotarpis pradedamas skaičiuoti nuo papildomos medžiagos gavimo dienos. Jeigu Vertybinių popierių komisija per 15 dienų po atitinkamo prašymo gavimo nepateikia motyvuoto prieštaravimo, leidimas laikomas duotu.

5. Komisija priima sprendimą išduoti leidimą tik tuo atveju, jeigu:

5.1. pateikti visi šioje Tvarkoje nurodyti duomenys ir dokumentai, tie dokumentai atitinka teisės aktų reikalavimus;

5.2. leidimo išdavimas neprieštarauja Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymui, Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymui, Pensijų kaupimo įstatymui, Akcinių bendrovių įstatymui ar kitiems įstatymams bei teisės aktams;

5.3. dėl leidimo išdavimo kolektyvinio investavimo subjekto dalyvių padėtis nepasidarys blogesnė, negu nustatyta Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme ar kituose Lietuvos Respublikos įstatymuose, arba pensijų fondo dalyvių padėtis nepasidarys blogesnė, negu nustatyta Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme ir (ar) Pensijų kaupimo įstatyme, ar kitaip nebus pažeisti teisėti dalyvių interesai.

6. Komisijai nusprendus duoti atitinkamą leidimą, kartu su pranešimu grąžinamas vienas sudarymo dokumentų, sudarymo dokumentų santraukos, sutarties su depozitoriumu arba viso ar sutrumpinto prospekto egzempliorius su spaudu „PRITARTA“, kuriame nurodoma atitinkamo Komisijos sprendimo priėmimo data ir numeris. Kiti lapai antspauduojami Komisijos spaudu. Kitas egzempliorius saugomas Komisijoje.

7. Įmonė, kuri kreipiasi dėl atitinkamo leidimo gavimo, turi Komisijai pateikti (šių Taisyklių 10.2, 10.4, 19.3, 21.2 ar 23 punkte nurodyto) dokumento (ar jo projekto), dėl kurio patvirtinimo kreipiasi, elektroninę versiją. Jei kreipiamasi dėl dokumentų pakeitimų ar papildymų, reikia pateikti dokumento projekto lyginamojo varianto (angl. track changes) elektroninę versiją. Elektroninės dokumentų ar jų projektų versijos Komisijai siunčiamos elektroninio pašto adresu ivs@vpk. lt arba pateikiamos skaitmeninėse laikmenose.

 

II. LEIDIMAS PATVIRTINTI, PAKEISTI AR PAPILDYTI INVESTICINIO FONDO, INVESTICINĖS BENDROVĖS SUDARYMO DOKUMENTUS IR SUDARYMO DOKUMENTŲ SANTRAUKĄ

 

8. Privalomas investicinio fondo, investicinės bendrovės sudarymo dokumentų nuostatas nustato Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymas ir (ar) Akcinių bendrovių įstatymas. Be privalomų nuostatų, sudarymo dokumentuose gali būti ir kitų nuostatų, jei jos neprieštarauja Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymui ir kitiems Lietuvos Respublikos teisės aktams.

9. Leidimas patvirtinti, pakeisti ar papildyti investicinio fondo taisykles turi būti gautas iki įmonės atitinkamo kompetentingo organo sprendimo patvirtinti, pakeisti ar papildyti investicinio fondo taisykles. Leidimas investicinės bendrovės priimtiems įstatams ir sprendimams dėl jų pakeitimo ar papildymo išduodamas po atitinkamų veiksmų atlikimo.

10. Įmonė, kuri kreipiasi į Komisiją dėl atitinkamo leidimo gavimo, turi Komisijai pateikti:

10.1. prašymą su pridedamų dokumentų sąrašu;

10.2. sudarymo dokumentus, jų pakeitimus ar papildymus (jeigu leidimas išduodamas investicinei bendrovei) arba šių dokumentų notariškai patvirtintas kopijas ar sudarymo dokumentų, jų pakeitimų ar papildymų projektus (jeigu leidimas išduodamas valdymo įmonei) (2 egzempliorius);

10.3. įmonės kompetentingo organo posėdžio atitinkamų sprendimų priėmimo protokolą arba notariškai patvirtintą jo nuorašą;

10.4. sudarymo dokumentų santrauką arba sudarymo dokumentų santraukos projektą, jeigu pagal Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme numatytas išimtis kolektyvinio investavimo subjektų investicinių vienetų ar akcijų pirkėjams nebus teikiami sutrumpintas prospektas, visas prospektas ir sudarymo dokumentai (2 egzemplioriai).

 

III. LEIDIMAS PASIRINKTI AR PAKEISTI INVESTICINĖS BENDROVĖS VALDYMO ĮMONĘ

 

11. Leidimas pasirinkti ar pakeisti valdymo įmonę turi būti gautas iki sutarties su valdymo įmone sudarymo.

12. Investicinė bendrovė, kuri kreipiasi į Komisiją dėl leidimo gavimo, turi Komisijai pateikti:

12.1. prašymą su pasirinktos valdymo įmonės duomenimis, leidžiančiais identifikuoti ją, ir pridedamų dokumentų sąrašu (jeigu valdymo įmonė keičiama, prašyme taip pat turi būti nurodomos priežastys);

12.2. investicinės bendrovės kompetentingo organo sprendimą dėl valdymo įmonės pasirinkimo ar pakeitimo arba notariškai patvirtintą jo nuorašą.

 

IV. LEIDIMAS PERDUOTI INVESTICINIO FONDO TURTĄ AR PENSIJŲ FONDO PENSIJŲ TURTĄ VALDYTI KITAI VALDYMO ĮMONEI

 

13. Leidimas perduoti investicinio fondo turtą ar pensijų fondo pensijų turtą valdyti kitai valdymo įmonei turi būti gautas iki sutarties su šia valdymo įmone sudarymo.

14. Prašant duoti leidimą perduoti turtą valdyti kitai valdymo įmonei, Komisijai turi būti pateikiama:

14.1. prašymas su pasirinktos valdymo įmonės duomenimis, leidžiančiais identifikuoti ją ir pridedamų dokumentų sąrašu;

14.2. įmonės kompetentingo organo sprendimas investicinio fondo turtą ar pensijų fondo pensijų turtą perduoti valdyti kitai valdymo įmonei arba jo notariškai patvirtintas nuorašas;

14.3. naujos turto valdymo sutarties projektas;

14.4. paaiškinimas, kodėl turto valdymas perduodamas valdyti kitai valdymo įmonei, kokią reikšmę ir įtaką valdymo įmonės pakeitimas turės investicinio fondo ar pensijų fondo veiklai, finansinei padėčiai, taip pat dalyvių interesams.

15. Pensijų fondo pensijų turto valdymo perdavimo kitai valdymo įmonei atveju, be dokumentų, nurodytų šios Tvarkos 14 punkte, taip pat turi būti pateikiami dokumentai, patvirtinantys pensijų fondo dalyvių sutikimą perduoti pensijų fondo pensijų turto valdymą kitai valdymo įmonei, kai toks sutikimas yra reikalingas.

 

V. LEIDIMAS PAKEISTI DEPOZITORIUMĄ

 

16. Kolektyvinio investavimo subjektų įstatyme ir Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatyme numatytas leidimas pakeisti depozitoriumą turi būti gautas iki sutarties su naujuoju depozitoriumu sudarymo.

17. Prašant duoti leidimą pakeisti depozitoriumą, Komisijai turi būti pateikiama:

17.1. prašymas su pasirinkto depozitoriumo duomenimis, leidžiančiais identifikuoti jį, nurodytomis priežastimis, dėl ko keičiamas depozitoriumas, ir pridedamų dokumentų sąrašu;

17.2. įmonės kompetentingo organo sprendimas dėl depozitoriumo pakeitimo arba notariškai patvirtintas jo nuorašas.

 

VI. LEIDIMAS SUDARYTI AR PAKEISTI SUTARTĮ SU DEPOZITORIUMU

 

18. Leidimas sudaryti ar pakeisti sutartį su depozitoriumu turi būti gautas iki sutarties sudarymo ar pakeitimo.

19. Prašant duoti leidimą sudaryti ar pakeisti sutartį su depozitoriumu, Komisijai turi būti pateikiama:

19.1. prašymas su pridedamų dokumentų sąrašu (jeigu sutartis keičiama, prašyme turi būti nurodomos priežastys);

19.2. įmonės kompetentingo organo sprendimas dėl sutarties su depozitoriumu sudarymo ar pakeitimo arba notariškai patvirtintas jo nuorašas;

19.3. sutarties su depozitoriumu ar jos pakeitimų projektas (2 egzemplioriai);

19.4. patvirtinimas, kad laikomasi Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymo 29 straipsnio reikalavimų ar Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymo 44 straipsnio reikalavimų.

 

VII. LEIDIMAS PATVIRTINTI, PAKEISTI AR PAPILDYTI VISĄ AR SUTRUMPINTĄ INVESTICINIO FONDO, INVESTICINĖS BENDROVĖS PROSPEKTĄ

 

20. Valdymo įmonės prašymas leisti pakeisti ar papildyti visą ar sutrumpintą prospektą turi būti pateiktas ne vėliau kaip per 7 dienas nuo pasikeitimų atsiradimo.

21. Prašant duoti leidimą patvirtinti, pakeisti ar papildyti visą ar sutrumpintą prospektą, Komisijai turi būti pateikiama:

21.1. prašymas su pridedamų dokumentų sąrašu (jeigu visas ar sutrumpintas prospektas keičiamas arba papildomas, prašyme turi būti nurodomos priežastys);

21.2. naują arba pakeistą, papildytą visą ar sutrumpintą prospektą (2 egzempliorius).

22. Prašymo leisti atnaujinti visą ar sutrumpintą prospektą pateikti nebūtina. Kas laikoma prospekto atnaujinimu, nustato Kolektyvinio investavimo subjektų prospektų turinio taisyklės. Tokiu atveju Komisijai turi būti pateikiama:

22.1. paaiškinimas, kokia informacija yra keičiama;

22.2. atnaujintas visas ar sutrumpintas prospektas (1 egzempliorius);

22.3. elektroninės atnaujinto viso ar sutrumpinto prospekto ir jo lyginamojo varianto versijos, pateiktos šios Tvarkos 7 punkte nurodytu būdu.

 

VIII. LEIDIMAS VALDYMO ĮMONĖS VALDOMIEMS INVESTICINIAMS FONDAMS SUJUNGTI

 

23. Leidimas valdymo įmonei sujungti valdomus investicinius fondus turi būti gautas iki investicinių fondų jungimo vykdymo.

24. Prašant duoti leidimą sujungti valdomus investicinius fondus, Komisijai turi būti pateikiama:

24.1. prašymas su pridedamų dokumentų sąrašu. Taip pat reikia nurodyti:

24.1.1. jungiamų ir po jungimo veiksiančio investicinio fondo pavadinimus;

24.1.2. jungimo būdą (sujungimo ar prijungimo);

24.1.3. priežastis, dėl ko vykdomas investicinių fondų jungimas;

24.1.4. laikotarpį, kuriam pasibaigus nebus išleidžiami ir išperkami po jungimo pasibaigsiančio investicinio fondo (pasibaigsiančių investicinių fondų) investiciniai vienetai ir bus vykdomas investicinių fondų jungimas;

24.1.5. kitą svarbią informaciją;

24.2. valdymo įmonės kompetentingo organo sprendimas sujungti valdomus investicinius fondus arba jo notariškai patvirtintas nuorašas;

24.3. po jungimo veiksiančio investicinio fondo taisyklių, prospektų ir depozitoriumo sutarties projektai (po 2 egzempliorius), pateikti pagal II, VI ir VII skirsnių reikalavimus;

24.4. pranešimo jungiamų investicinių fondų dalyviams projektas;

24.5. paaiškinimas, kokią reikšmę ir įtaką investicinių fondų sujungimas turės valdymo įmonės veiklai, dalyvių interesams.

 

IX. LEIDIMAS PENSIJŲ FONDŲ VALDYMO ĮMONEI DALĮ VALDYMO FUNKCIJŲ PAVESTI KITAI ĮMONEI

 

25. Leidimas pensijų fondų valdymo įmonei dalį valdymo funkcijų pavesti kitai įmonei turi būti gautas iki sutarties su ta įmone sudarymo.

26. Prašant duoti leidimą dalį valdymo funkcijų pavesti kitai įmonei, turi būti pateikiama:

26.1. prašymas su pridedamų dokumentų sąrašu;

26.2. pensijų fondų valdymo įmonės kompetentingo organo sprendimas pavesti dalį valdymo funkcijų kitai įmonei arba notariškai patvirtintas jo nuorašas;

26.3. dokumentai, patvirtinantys, kad įmonė, kuriai pavedama atlikti dalį valdymo funkcijų, turi teisę teikti atitinkamas paslaugas;

26.4. paaiškinimas, kaip laikomasi Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymo 10 straipsnio 2 dalyje nustatytų sąlygų.

 

X. LEIDIMAS REORGANIZUOTI, PERTVARKYTI PENSIJŲ FONDŲ VALDYMO ĮMONĘ

 

27. Leidimas reorganizuoti, pertvarkyti pensijų fondų valdymo įmonę turi būti gautas prieš priimant atitinkamą sprendimą.

28. Prašant duoti leidimą reorganizuoti, pertvarkyti pensijų fondų valdymo įmonę, turi būti pateikiama:

28.1. prašymas su pridedamų dokumentų sąrašu;

28.2. paaiškinimas, kokią reikšmę ir įtaką pensijų fondų valdymo įmonės reorganizavimas, pertvarkymas turės pensijų fondų veiklai, finansinei padėčiai, dalyvių interesams;

28.3. sprendimų reorganizuoti, pertvarkyti pensijų fondų valdymo įmonę projektai;

28.4. reorganizavimo atveju reorganizavimo sąlygų projektas.

29. Jeigu reorganizuojama pensijų fondų valdymo įmonė perduoda pensijų fondo valdymą kitai valdymo įmonei, be šios Tvarkos 28 punkte nurodytų dokumentų, taip pat turi būti pateikiami dokumentai, patvirtinantys, kad pensijų fondų valdymą perimanti valdymo įmonė perima ir visus atitinkamų pensijų fondų taisyklėse ir pensijų kaupimo sutartyse numatytus įsipareigojimus pensijų fondų dalyviams, arba dalyvių sutikimą patvirtinantys dokumentai.

 

XI. LEIDIMAS LIKVIDUOTI PENSIJŲ FONDŲ VALDYMO ĮMONĘ VISUOTINIO AKCININKŲ SUSIRINKIMO SPRENDIMU

 

30. Leidimas likviduoti pensijų fondų valdymo įmonę visuotinio akcininkų susirinkimo sprendimu turi būti gautas prieš priimant atitinkamą sprendimą.

31. Prašant duoti leidimą likviduoti pensijų fondų valdymo įmonę, turi būti pateikiama:

31.1. prašymas su pridedamų dokumentų sąrašu;

31.2. paaiškinimas, kokią reikšmę ir įtaką pensijų fondų valdymo įmonės likvidavimas turės pensijų fondų veiklai, finansinei padėčiai, dalyvių interesams (tuo atveju, kai pensijų fondų valdymas perduodamas kitai valdymo įmonei);

31.3. sprendimų likviduoti pensijų fondų valdymo įmonę projektai;

31.4. dokumentai, patvirtinantys, kad visų pensijų fondų valdymas yra perduotas kitai valdymo įmonei ir (ar) visi pensijų fondai yra panaikinti dėl ketinimo likviduoti valdymo įmonę.

 

XII. LEIDIMAS PANAIKINTI PENSIJŲ FONDĄ

 

32. Leidimas panaikinti pensijų fondą turi būti gautas iki atitinkamo sprendimo priėmimo.

33. Prašant duoti leidimą panaikinti pensijų fondą, turi būti pateikiama:

 

33.1. prašymas su pridedamų dokumentų sąrašu;

33.2. paaiškinimas, kokią reikšmę ir įtaką pensijų fondo panaikinimas turės pensijų fondo dalyvių interesams;

33.3. dokumentai, patvirtinantys Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymo 34 straipsnio 2 dalyje nustatytas sąlygas;

33.4. sprendimų panaikinti pensijų fondą projektai.

______________