LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2007 M. GRUODŽIO 3 D. ĮSAKYMO NR. ISAK-2333 „DĖL PRAKTINIO PROFESINIO MOKYMO IŠTEKLIŲ PLĖTROS PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2013 m. kovo 21 d. Nr. V-210

Vilnius

 

P a k e i č i u Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2333 „Dėl Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programos patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 7-259, Nr. 147-5919; 2010, Nr. 67-3371; 2011, Nr. 34-1628, Nr.132-6290; 2012, Nr. 22-1038, Nr. 54-2681, Nr. 128-6431) (toliau – Programa):

1. Papildau Programą nauju 20.2.14 punktu:

20.2.14. suaugusiųjų kompetencijų vertinimas užtikrinant suaugusiųjų švietimo planavimo ir mokymosi kokybę.“

2. Išdėstau Programos 22 punktą taip:

22. Projektų finansavimo ir administravimo sutarčių (toliau – Sutartis) pasirašymo grafikas ir Programos įgyvendinimo laikotarpiu planuojamos Sutarčių lėšų sumos:

 

Nr.

Programos veiklų grupės

Bendra suma (mln. litų)

Metai

2008

2009

2010

2011

2012

2013

Sutarties(-čių) vertė (mln. litų)

1.

Kvalifikacijų formavimas, modulinio profesinio mokymo sistemos kūrimas

9,97

 

 

9,97

 

 

 

2.

Profesijos mokytojų ir dėstytojų technologinių kompetencijų tobulinimo sistemos sukūrimas ir įdiegimas

20,00

 

 

20,00

 

 

 

3.

Sektorinių praktinio mokymo centrų infrastruktūros sukūrimas

397,65

 

107,00

 

274,65

16,00

 

4.

Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo infrastruktūros plėtra

10,86

 

10,86

 

 

 

 

5.

Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra

26,89

 

 

6,24

 

20,65

 

6.

Bendrųjų kompetencijų besimokantiems asmenims suteikimas

16,28

 

 

6,75

 

9,53

 

7.

Profesiniam ir technologiniam mokymui skirtos infrastruktūros sukūrimas – reikiami statybos, rekonstravimo ir remonto darbai, įrangos, prekių ir paslaugų pirkimas

11,85

 

 

 

 

11,85

 

8.

Modulinėms mokymo programoms skirtų mokymo priemonių rengimas, modulinių mokymo programų išbandymas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose

27,92

 

 

 

 

27,92

 

9.

Vidinių profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmų diegimas profesinio mokymo įstaigose

5,72

 

 

 

5,72

 

 

10.

Profesinio mokymo kokybės išorinio vertinimo vykdymas

3,99

 

 

 

3,99

 

 

11.

Pameistrystės mokymo formų plėtojimas: profesinio mokymo organizavimas realiomis darbo sąlygomis

2,51

 

 

 

 

 

2,51

12.

Suaugusiųjų kompetencijų vertinimas užtikrinant suaugusiųjų švietimo planavimo ir mokymosi kokybę

1,00

 

 

 

 

 

1,00

“.

3. Išdėstau Programos 24.2 punktą taip:

24.2. Programos įgyvendinimo stebėsenos rodikliai pagal veiklų grupes:

 

Nr.

Veiklų grupė

Rodiklio tipas

Rodiklio pavadinimas

Lygmuo

Matavimo vienetai

Iki 2015 metų numatoma pasiekti rodiklio reikšmė

1.

Kvalifikacijų formavimas, modulinio profesinio mokymo sistemos kūrimas

Produkto

Sukurti švietimo paslaugų teikimo modeliai

Programos lygmuo (toliau – NAC)

skaičius

1

Švietimo posričiai, kuriuose buvo į modulines pertvarkytų profesinio mokymo programų

NAC

skaičius

25

Ūkio sektoriai, kuriuose parengti ar atnaujinti profesiniai standartai

NAC

skaičius

5

Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

VP

skaičius

100

Rezultato

Švietimo posričių, kuriuose buvo į modulines pertvarkytų profesinio mokymo programų, dalis nuo visų švietimo posričių

NAC

procentai

56

Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

VP

procentai

90

2.

Profesijos mokytojų ir dėstytojų technologinių kompetencijų tobulinimo sistemos sukūrimas ir įdiegimas

Produkto

Sukurti švietimo paslaugų teikimo modeliai

NAC

skaičius

1

Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

VP

skaičius

580

Dėstytojai (aukštojo mokslo studijos), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

VP

skaičius

70

Rezultato

Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

VP

procentai

90

Dėstytojų (aukštojo mokslo studijos), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

VP

procentai

90

3.

Sektorinių praktinio mokymo centrų infrastruktūros sukūrimas

Produkto

Projektai

VP

skaičius

33

Sukurti sektoriniai praktinio mokymo centrai

NAC

skaičius

33

Rezultato

Tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos)

VP

skaičius

8 250

4.

Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo infrastruktūros plėtra

Produkto

Projektai

VP

skaičius

1

Modernizuoti švietimo centrai

NAC

skaičius

48

Rezultato

Tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos)

VP

skaičius

10 000

5.

Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra

Produkto

Sukurti švietimo paslaugų teikimo modeliai

NAC

skaičius

1

Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

VP

skaičius

4 850

Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas

VP

skaičius

650

Mokymosi visą gyvenimą sistemos administracijos darbuotojai, kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

VP

skaičius

360

 

 

Rezultato

Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

VP

procentai

90

Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, dalis

VP

procentai

80

Mokymosi visą gyvenimą sistemos administracijos darbuotojų, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

VP

procentai

90

6.

Bendrųjų kompetencijų besimokantiems asmenims suteikimas

Produkto

Išleisti suaugusiųjų mokymui(-si) skirti mokymosi leidiniai

NAC

skaičius

2

Suaugusieji, kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

NAC

skaičius

4 000

Socialinės rizikos, specialiųjų poreikių ir socialinės atskirties asmenys, kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

VP

skaičius

2 000

Rezultato

Suaugusiųjų, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

NAC

procentai

90

Socialinės rizikos, specialiųjų poreikių ir (arba) socialinę atskirtį patiriančių asmenų, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

VP

procentai

90

7.

Profesiniam ir technologiniam mokymui skirtos infrastruktūros sukūrimas – reikiami statybos, rekonstravimo ir remonto darbai, įrangos, prekių ir paslaugų pirkimas

Produkto

Projektai

VP

skaičius

4

Institucijos, pagerinusios profesinio arba technologinio mokymo infrastruktūrą

NAC

skaičius

4

Rezultato

Tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos)

VP

skaičius

640

8.

Modulinėms mokymo programoms skirtų mokymo priemonių rengimas, modulinių mokymo programų išbandymas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose

Produkto

Mokiniai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas

VP

skaičius

100

Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

VP

skaičius

100

Rezultato

Mokinių (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, dalis

VP

procentai

80

Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

VP

procentai

90

9.

Vidinių profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmų diegimas profesinio mokymo įstaigose

Produkto

Profesinio mokymo institucijos (ISCED 2–4 lygis), kurios diegia kokybės vadybos sistemas

VP

skaičius

60

Profesinio mokymo institucijų (ISCED 2–4 lygis), kurios diegia kokybės vadybos sistemas, dalis nuo visų profesinio mokymo institucijų

VP

procentai

65

10.

Profesinio mokymo kokybės išorinio vertinimo vykdymas

Produkto

Pateiktos profesinio mokymo programos (ISCED 2–4 lygis), kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu

VP

skaičius

90

Rezultato

Dalis mokinių, kurie mokosi pagal profesinio mokymo programas (ISCED 2-4 lygis), kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu

VP

procentai

30

11.

Pameistrystės mokymo formų plėtojimas: profesinio mokymo organizavimas realiomis darbo sąlygomis

Produkto

Mokiniai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas

VP

skaičius

900

Rezultato

Mokinių (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, dalis

VP

procentai

80

12.

Suaugusiųjų kompetencijų vertinimas užtikrinant suaugusiųjų švietimo planavimo ir mokymosi kokybę

Produkto

Suaugusieji, kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

NAC

skaičius

100

Rezultato

Suaugusiųjų, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

NAC

procentai

90

“.

4. Išdėstau Programos 30 punktą taip:

30. Kryžminis finansavimas galimas iki 10 proc. nuo visų Programos veiklų grupėms skirtų 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ lėšų (iki 11,4 mln. Lt).“

5. Išdėstau Programos 31 punktą taip:

31. Programą sudaro dvylika tarpusavyje susijusių veiklų grupių, iš kurių devynios veiklų grupės skirtos 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ įgyvendinimui ir trys – 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ įgyvendinimui. Projektai apima profesinio rengimo sistemos prisitaikymą prie naujų besikeičiančios aplinkos sąlygų, mokytojų ir dėstytojų kvalifikacijos tobulinimą bei mokymo bazių būklės gerinimą. Taip siekiama užtikrinti praktinio mokymo išteklių plėtros nuoseklumą, vienovę ir tęstinumą.“

6. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 5.3 eilutę taip:

5.3.

Remiamų veiklų detalizavimas ir jų įgyvendinimo etapai

Laikotarpis (ketvirčiais)

Finansavimo suma, mln. Lt.

1. Pedagogų ir vaikų globos įstaigų auklėtojų perkvalifikavimo organizavimas.

2. Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo poreikių tyrimas, modelio parengimas (modelis suderinamas su Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija).

2010 m. II ketv.2011 m. IV ketv.

6,24

1. Pedagogų ir vaikų globos įstaigų auklėtojų perkvalifikavimo organizavimas (tęsiamas).

2. Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo organizavimas pagal patvirtintą modelį.

2012 m. I ketv.2013 m. IV ketv.

15,74

1. Pedagogų ilgalaikių stažuočių vykdymas.

2. Pedagogų ilgalaikių stažuočių įvertinimas ir pedagogų ilgalaikių stažuočių reglamentavimo sukūrimas.

2012 m. IV ketv.2015 m. II ketv.

4,91

.

7. Papildau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelę šiomis naujomis 12–12.10 eilutėmis:

12

Suaugusiųjų kompetencijų vertinimas užtikrinant suaugusiųjų švietimo planavimo ir mokymosi kokybę

12.1.

Veiklų grupe įgyvendinamas specialusis Programos tikslas:

- sudaryti sąlygas besimokantiems asmenims gerinti prisitaikymo prie socialinės aplinkos gebėjimus.

Veiklų grupe įgyvendinamas Programos uždavinys:

- plėtoti suaugusiųjų švietimo sistemą, suteikiant besimokantiems asmenims bendrųjų kompetencijų.

12.2.

Remiamos veiklos:

1. Atlikti suaugusiųjų gebėjimų vertinimą.

2. Įtvirtinti suaugusiųjų gebėjimų vertinimo rezultatus.

12.3.

Remiamų veiklų detalizavimas ir jų įgyvendinimo etapai

Laikotarpis (ketvirčiais)

Finansavimo suma, mln. Lt

1. Atlikti suaugusiųjų gebėjimų vertinimą:

1.1. parengti vertinimo medžiagą;

1.2. sukurti duomenų surinkimo ir kodavimo informacinę sistemą;

1.3. atlikti vertinimą.

2. Įtvirtinti suaugusiųjų gebėjimų vertinimo rezultatus, suteikiant žinias (organizuojant mokymus) apie vertinimo metodiką ir rezultatų panaudojimo galimybes.

2013 m. II ketv.–

2014 m. IV ketv.

1,00

12.4.

Pareiškėjas

Ugdymo plėtotės centras

12.5.

Partneriai

Nacionalinis egzaminų centras

12.6.

Tikslinės grupės

Institucijų, kurios įgyvendina suaugusiųjų švietimo programas, atstovai, savivaldybių ir aukštojo mokslo įstaigų atstovai.

12.7.

Veiklų grupės projektų atitikties kriterijai

Projektas turi atitikti:

1. Šios Programos nuostatas.

2. Projektą teikianti institucija turi turėti patirties profesinio mokymo plėtros srityje ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšomis finansuojamų projektų vykdymo patirties.

12.8.

Projektų atrankos būdas

Valstybės projektų planavimas

12.9.

Įgyvendinančioji institucija

Europos socialinio fondo agentūra

12.10.

Finansavimo intensyvumas

100 proc.

.

 

Švietimo ir mokslo ministras                                               Dainius Pavalkis