LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL NACIONALINĖS ŽEMĖS ŪKIO IR KAIMO PLĖTROS 2000–2006 METAMS PROGRAMOS PARAMOS KRYPTIES „TECHNINĖ PARAMA, INFORMAVIMAS“ LĖŠŲ TVARKYMO LAIKINŲJŲ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2003 m. kovo 3 d. Nr. 3D-75
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos ir Europos Bendrijų Komisijos, atstovaujančios Europos Bendrijai, daugiamete finansavimo sutartimi dėl Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros paramos programos (SAPARD) (Žin., 2001, Nr. 74-2589) bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 864 „Dėl lėšų, skirtų bendrai finansuojamoms programoms ir projektams įgyvendinti, naudojimo tvarkos“ (Žin., 2001, Nr. 62-2258) 1 punktu ir atsižvelgdamas į Nacionalinę žemės ūkio ir kaimo plėtros 2000–2006 metų programą, patvirtintą Europos Komisijos 2000 m. lapkričio 27 d. sprendimu Nr. 3329,
tvirtinu Nacionalinės žemės ūkio ir kaimo plėtros 2000–2006 metais programos paramos priemonės „Techninė parama, informavimas“ lėšų tvarkymo laikinąsias taisykles.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2003 m. kovo 3 d. įsakymu Nr. 3D-75
NACIONALINĖS ŽEMĖS ŪKIO IR KAIMO PLĖTROS 2000–2006 METAIS PROGRAMOS PARAMOS PRIEMONĖS „TECHNINĖ PARAMA, INFORMAVIMAS“ LĖŠŲ TVARKYMO LAIKINOSIOS TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šios taisyklės reglamentuoja Nacionalinės žemės ūkio ir kaimo plėtros 2000–2006 metais programos (toliau – Programa) paramos priemonės „Techninė parama, informavimas“ (toliau – priemonė) finansinės paramos teikimą ir jos priežiūrą siekiant įgyvendinti visų Programos priemonių techninius poreikius bei užtikrinti tinkamą informacijos sklaidą numatytiems prioritetams, panaudojant Kaimo rėmimo programos lėšas, skirtas programai 2000–2006 metais finansuoti.
2. Priemonės paramos teikimo tikslai:
3. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija yra programos valdančioji institucija (toliau – ministerija) ir techninės paramos priemonės paramos gavėja.
4. Ministerijos struktūriniai padaliniai ir įstaigos prie ministerijos pateikia Žemės ūkio ministerijos Kaimo plėtros ir informacijos departamentui projektus priemonės finansinei paramai gauti, kuriuose nurodomi tikslas, objektai bei numatomos išlaidos pagal paslaugų, darbų ir perkamų prekių, išvardytų II skyriuje, sąrašą.
6. Pagal šią priemonę finansuojami tik tie projektai, kurie numato palengvinti Programos įgyvendinimą ir priežiūrą.
7. Kaimo plėtros ir informacijos departamentas vertina gautuosius projektus, teikia išvadas bei rekomendacijas ir kontroliuoja finansavimą.
8. Žemės ūkio ministras, vadovaudamasis pateiktomis Kaimo plėtros ir informacijos departamento išvadomis, tvirtina bendrą finansinių projektų sąrašą ir išlaidų sąmatą.
II. PAGAL PRIEMONĘ FINANSUOJAMOS IR NEFINANSUOJAMOS IŠLAIDOS
10. Pagal priemonę finansuojamos projektų išlaidos:
10.1. Nacionalinės žemės ūkio ir kaimo plėtros 2000–2006 metų programos priežiūros komiteto (toliau – Priežiūros komitetas) posėdžių organizavimo išlaidos, įskaitant išlaidas ekspertams ir kitiems dalyviams, kai jų dalyvavimas yra būtinas siekiant efektyvaus komiteto darbo;
10.2. kitos išlaidos, susijusios su Priežiūros komiteto atsakomybe:
10.2.2. ekspertų pagalba ir konsultacijos Priežiūros komitetui, susijusios su Programos priežiūros vykdymo įgyvendinimu ir funkcijomis;
10.3. išlaidos, susijusios su informavimu ir viešinimu, įskaitant spausdinimo ir platinimo išlaidas;
10.4. vertimo išlaidos atsakant į Europos Komisijos paklausimus, neįskaitant tų išlaidų, kurios numatytos Lietuvos Respublikos ir Europos Bendrijų komisijos, atstovaujančios Europos Bendrijai, daugiametės finansavimo sutarties dėl Specialiosios žemės ūkio ir kaimo plėtros paramos programos (SAPARD) (toliau – Daugiametė finansavimo sutartis) (Žin., 2001, Nr. 74-2589) 5 (1) straipsnyje ir 5 (2) straipsnio pirmajame sakinyje;
10.5. išlaidos, susijusios su vizitais ir seminarais, organizuojamais ne Europos Komisijos (toliau – Komisija) iniciatyva. Apie numatomus vizitus ir seminarus iš anksto raštu pranešama Priežiūros komitetui;
10.7. išlaidos, susijusios su Programos priemonių rengimu, siekiant užtikrinti jų efektyvumą, įskaitant ir vėlesnio laikotarpio priemones;
11. Priemonės parama skiriama šioms darbų, paslaugų ir prekių įsigijimo išlaidoms kompensuoti: patalpų, vaizdinių priemonių demonstravimo ir kitos reikalingos įrangos nuomai, reklamai (parodų ir konkursų katalogams bei kitų reklaminių leidinių spausdinimas, skelbimai spaudoje), leidinių maketavimui, parengimui spaudai ir spausdinimui, informacinių radijo ir televizijos laidų rengimui ir transliavimui, vertimo paslaugoms (raštu, žodžiu ar sinchroniniam vertimui), lektorių paslaugų apmokėjimui, informacinės medžiagos įsigijimui, pranešimų publikavimui, organizacinėms išlaidoms, parodų ploto nuomai ir parodų stendų įrangos įsigijimui bei įrengimui, parodų dalyvių bei konkursų laimėtojų premijavimui, parodų bei konkursų organizatorių ir komisijos darbo apmokėjimui, parodomųjų bandymų priemonių įsigijimui, transporto išlaidoms.
12. Lėšų neskiriama šioms darbų, paslaugų ir prekių įsigijimo išlaidoms kompensuoti: nekilnojamojo turto, biuro įrangos ir baldų pirkimo, pastatų rekonstrukcijos ir kapitalinio remonto, transporto priemonių pirkimo bei išlaikymo, pridėtinės vertės mokesčio, tiriamųjų darbų bei ministerijos darbuotojų darbo užmokesčio. Pagal priemonę taip pat neskiriama lėšų, susijusių su Dvynių projektų susitarimais, PHARE arba ISPA.
III. FINANSINĖS PARAMOS TEIKIMAS, PRIEŽIŪRA IR ATSKAITOMYBĖ UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ
13. Kaimo plėtros ir informacijos departamentas, iki 2003 m. kovo 5 d. ir 2003 m. rugpjūčio 15 d. įvertinęs iš ministerijos struktūrinių padalinių gautus projektus, sudaro ir pateikia ministrui tvirtinti numatomų vykdyti projektų sąrašą ir jų išlaidų sąmatą.
14. Žemės ūkio ministrui patvirtinus 2003 metais numatomų vykdyti projektų ir jų koordinatorių sąrašą bei išlaidų sąmatą, ministerijos struktūriniai padaliniai, vadovaudamiesi Programa bei Europos Komisijos vadovu „Paslaugų, prekių ir darbų sutartys, Bendrijos sudaromos dėl bendradarbiavimo su trečiosiomis šalimis“ (2000):
15. Sutartyse privalo būti nurodytos tikslios užduotys, jų įvykdymo terminai, finansavimo tvarka, šalių atsakomybė bei kitos sąlygos.