LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL PAGRINDINIO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ RENGIMO IR ĮTEISINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2006 m. sausio 17 d. Nr. ISAK-90
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853; 2004, Nr. 103-3755) 37 straipsnio 4 dalimi ir atsižvelgdamas į Profesinio mokymo metodikos centro 2005 m. gegužės 23 d. pateiktas Pagrindinio profesinio mokymo programų bendrųjų reikalavimų vertinimo išvadas:
1. Tvirtinu Pagrindinio profesinio mokymo programų rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiais galios:
2.1. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2001 m. liepos 18 d. įsakymą Nr. 1167 „Dėl pagrindinio profesinio mokymo programų bendrųjų reikalavimų“ (Žin., 2001, Nr. 65-2393);
2.2. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. spalio 31 d. įsakymą Nr. ISAK-1523 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2001 m. liepos 18 d. įsakymo Nr. 1167 „Dėl pagrindinio profesinio mokymo programų bendrųjų reikalavimų“ pakeitimo“ (Žin., 2003, Nr. 104-4675);
2.3. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. lapkričio 10 d. įsakymą Nr. ISAK-1756 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2001 m. liepos 18 d. įsakymo Nr. 1167 „Dėl pagrindinio profesinio mokymo programų bendrųjų reikalavimų“ pakeitimo“ (Žin., 2004, Nr. 166-6069).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2006 m. sausio 17 d. įsakymu
Nr. ISAK-90
PAGRINDINIO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ RENGIMO IR ĮTEISINIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS IR SĄVOKOS
1. Pagrindinio profesinio mokymo programų rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašas (toliau vadinama – Aprašas) reglamentuoja švietimo teikėjų, kurie turi juridinio asmens statusą (toliau vadinama – Teikėjas), pagrindinio profesinio mokymo programų (toliau vadinama – Programa) struktūrą, rengimą, vertinimą ir įteisinimą.
3. Įteisintų Programų elektroninės versijos (MS-WORD formatu) saugomos Programų duomenų bazėje (toliau vadinama – Bazė). Programų duomenų bazę tvarko Profesinio mokymo metodikos centras (toliau vadinama – Centras).
4. Bazinė programa – tam tikra įregistruota Studijų ir mokymo programų registre (toliau vadinama – Registras) Programa, kuri teikiama kaip pavyzdinė nesant atitinkamo profesinio rengimo standarto (toliau vadinama – Standartas):
4.1. jei Programa įregistruota Registre iki 2005 m. birželio 1 d., Bazine programa laikoma Programos versija, įregistruota ir patvirtinta paskutiniam Teikėjui;
5. Programų atitikties sąrašas – įregistruotų Registre Programų sugretinimas, leidžiantis nustatyti, ar būtina vertinti, kaip pasirengta vykdyti konkrečią programą.
6. Programų atitikties sąrašą bei jo papildymus ir/arba pakeitimus tvirtina švietimo ir mokslo ministras.
II. BENDRIEJI PROGRAMOS PARAMETRAI
8. Programos apimtis akademinėmis valandomis kiekvienais mokslo metais nustatoma švietimo ir mokslo ministro įsakymu patvirtintuose pagrindinio profesinio mokymo planuose.
9. Skirtingų pagrindinio profesinio mokymo pakopų Programoms nustatoma tokia bendra trukmė:
9.1. I pakopos – dveji metai. Atskira programa sudaroma mokiniams, norintiems įgyti pagrindinį išsilavinimą ir profesinę kvalifikaciją;
10. Mokslo metų trukmė – keturiasdešimt darbo savaičių, jei dirbama penkias dienas per savaitę. Kitais atvejais darbo savaičių skaičių nustato Teikėjas. Mokslo metai skirstomi į du pusmečius. Vieno pusmečio trukmė – dvidešimt savaičių.
11. Mokinių savaitinis krūvis negali būti didesnis kaip 37 valandos. Mokiniams, turintiems 18 metų, praktinio mokymo metu savaitinis krūvis gali siekti ir 40 valandų.
12. Visiems mokiniams per mokslo metus skiriamos ne trumpesnės kaip vienuolikos savaičių atostogos, iš jų: dvi savaitės – šv. Kalėdų, viena savaitė – šv. Velykų. Kitų atostogų datas nustato Teikėjas.
13. Praktinis mokymas sudaro 60–70 procentų, specializacija – 10–15 procentų profesinio mokymo dalykams skirtų valandų.
III. PROGRAMOS STRUKTŪRA
15. Programą sudaro:
15.5. Profesinės veiklos sritys, kompetencijos, kompetencijų ribos, mokymo tikslai, dalykai, kompetencijų vertinimas (5 priedas);
IV. PROGRAMŲ RENGIMAS IR PATEIKIMAS VERTINTI
16. Prieš pradėdamas rengti Programą, pagal kurią planuojama kitais kalendoriniais metais pradėti mokyti kvalifikuotus darbuotojus, Teikėjas ne vėliau kaip iki einamųjų kalendorinių metų rugsėjo 1 d. Ministerijai pateikia prašymą pritarti Programos rengimui kartu su Programos poreikio pagrindimu.
17. Ministerija per dešimt darbo dienų, bet ne vėliau kaip iki einamųjų kalendorinių metų rugsėjo 20 d., įvertina Programos poreikį ir vertinimo išvadą pateikia Teikėjui.
18. Jei Programos poreikio vertinimo išvada teigiama, Teikėjas Programai rengti sudaro darbo grupę iš ne mažiau kaip trijų asmenų, iš kurių bent vienas yra veiklos pasaulio atstovas.
20. Jeigu Programa įregistruota Registre, tačiau ji yra Teikėjui nauja, ji rengiama:
20.1. jei yra atitinkamas Standartas – vadovaujantis tuo Standartu ir, esant poreikiui, naudojantis tam tikra Programa iš Bazės;
20.2. jei atitinkamo Standarto nėra – vadovaujantis Bazinės programos standartizuota dalimi ir, esant poreikiui, naudojantis visa Programa;
21. Jeigu Programa neįregistruota Registre ir yra atitinkamas Standartas, ji rengiama vadovaujantis tik juo.
22. Jeigu Programa neįregistruota Registre ir nėra atitinkamo Standarto, ji gali būti rengiama išimties tvarka tik gavus raštišką Ministerijos leidimą. Ministerija leidimą išduoda, jeigu:
22.1. darbdaviams atstovaujanti organizacija pateikia Ministerijai argumentuotą atitinkamos kvalifikacijos darbuotojų užsakymą;
22.2. Teikėjas vykdo projektą, kuriam suteikta Europos socialinio fondo parama įgyvendinant Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemones, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 2 d. nutarimu Nr. 935 (Žin., 2004, Nr. 123-4486);
22.3. šio Aprašo 22.1 ir 22.2 punktuose nustatytais atvejais Programos standartizuota dalis rengiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gegužės 30 d. įsakymu Nr. ISAK-771/A1-91 (Žin., 2003, Nr. 56-2512);
23. Programos paraišką sudaro:
24. Teikėjas, gavęs raštišką Ministerijos leidimą, išimties tvarka gali Programos vertinimo paraišką pateikti Centrui vėliau nustatyto termino. Ministerija leidimą išduoda tik šio Aprašo 22.1 ir 22.2 punktuose nustatytais atvejais ir tuo atveju, jei ne dėl Teikėjo kaltės pasidaro negalima laiku pateikti Programos vertinimo paraišką.
25. Jeigu patvirtinamas naujas Standartas ar esamo nauja redakcija, Teikėjas privalo atitinkamai pakoreguoti su Standartu susijusią Programą.
26. Teikėjas pateikia Programos atitikties Standartui paraišką Centrui iki dienos, nustatytos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo bei Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministrų atitinkamu įsakymu.
V. PROGRAMŲ IR PASIRENGIMO JAS VYKDYTI VERTINIMAS
28. Programos vertinimas vykdomas vadovaujantis Mokymo kokybės vertinimo profesinėse mokyklose tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2001 m. sausio 18 d. įsakymu Nr. 73 (Žin., 2001, Nr. 65-2390).
30. Atskirų programų vertinimo terminas, raštiškai suderintas su Ministerija, gali būti pratęsiamas, jei:
31. Centras per tris darbo dienas nuo Programos vertinimo išvados gavimo dienos teikia siūlymą Ministerijai, o jo kopiją – Teikėjui dėl teigiamai įvertintos Programos įteisinimo.
32. Teikėjas per tris darbo dienas nuo šio Aprašo 26 punkte įvardytos informacijos gavimo dienos pateikia Ministerijai Pagrindinio profesinio mokymo programos duomenis pagal Studijų ir mokymo programų registravimo ir registro užpildymo duomenimis tvarką, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2002 m. lapkričio 15 d. įsakymu Nr. 1869 (Žin., 2002, Nr. 114-5106).
33. Teikėjas įteisintos Programos elektroninę versiją (MS-WORD formatu), įdėtą CD, per tris darbo dienas nuo jos įteisinimo dienos pateikia Centrui. Kartu su Programos paraiška pateikti du Programos egzemplioriai ir vienas CD su įdėta Programos elektronine versija (MS-WORD formatu) grąžinami Teikėjui.
34. Jeigu Programa įregistruota Registre, tačiau ji yra Teikėjui nauja, pasirengimo vykdyti Programą vertinimo poreikį nustato pats Teikėjas, vadovaudamasis Programų atitikties sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. balandžio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-697 („Informaciniai pranešimai“, 2005, Nr. 35-324).
36. Teikėjas pateikia paraišką pasirengimo vykdyti Programą vertinimui atlikti, parengtą pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. vasario 1 d. įsakymo Nr. ISAK-153 „Dėl Ekspertizės vykdyti aukštesniųjų studijų ir pagrindinio profesinio mokymo programas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 17-547) 5–7 punktus, per tris darbo dienas nuo Programos įteisinimo dienos, jei nėra pateikęs anksčiau.
37. Pasirengimas vykdyti Programą pradedamas vertinti tada, kai Programa įteisinama ir jos elektroninė versija (MS-WORD formatu) pateikiama Centrui.
38. Pasirengimo vykdyti Programą vertinimas baigiamas ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų balandžio 20 d.
39. Jei Teikėjas paraišką ekspertizės aktui gauti pateikia vėliau, nei nurodyta šio Aprašo 36 punkte, arba vėliau nei iki kitų kalendorinių metų vasario 25 d., pasirengimo vykdyti Programą vertinimas pradedamas ne anksčiau, kaip nurodyta šio Aprašo 37 punkte.
41. Visų Programų, pateiktų Centrui iki dienos, nustatytos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo bei Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministrų atitinkamu įsakymu, atitikties Standartams vertinimas baigiamas per šešiasdešimt kalendorinių dienų nuo jų pateikimo dienos.
VI. PROGRAMŲ ĮTEISINIMAS
44. Teigiamai įvertintą Programą tvirtina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministras arba jo įgaliotas asmuo, o kito pavaldumo įstaigų – jų steigėjas (-ai), suderinęs (-ę) su Ministerija.
45. Ministerija įteisina Programą per septynias darbo dienas nuo Centro siūlymo dėl teigiamai įvertintų programų įteisinimo gavimo dienos.
47. Licenciją mokyti pagal Teikėjui patvirtintą Programą išduoda Ministerija, vadovaudamasi Mokymo licencijavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 822 (Žin., 2004, Nr. 103-3797).
Pagrindinio profesinio mokymo programų
rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašo
1 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJA
................................................................................................................................................................
(Teikėjo pavadinimas, kodas)
PATVIRTINTA
........................................................................
(Teikėjo steigėjas)
........................................................................
(Data ir įsakymo Nr.)
................................................................................................................................................................
(Programos pavadinimas)
Valstybinis kodas: ................................................................................................................................
Suteikiama profesinė kvalifikacija: .......................................................................................................
Specializacijos: .....................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
Bazinis išsilavinimas: ............................................................................................................................
Mokymo trukmė: ..................................................................................................................................
SUDERINTA[1]: ...................................................................................................................................
Švietimo ir mokslo ministerijos Profesinio ir tęstinio mokymo departamento direktorius
...............................................................................................................................................................
(Vardas, pavardė)
200... m. ............... mėn. ...... d.
SUDERINTA: ....................................................................................................................................
(Darbdaviams atstovaujanti kompetentinga įstaiga)
...............................................................................................................................................................
(Vardas, pavardė, pareigos, parašas)
200... m. ............... mėn. ...... d.
Centrinės profesinio mokymo ekspertų komisijos/Profesinio mokymo metodikos centro sprendimas:
...............................................................................................................................................................
(Centrinės profesinio mokymo ekspertų komisijos pirmininko/Profesinio mokymo metodikos centro direktoriaus vardas, pavardė, parašas)
200... m. ............... mėn. ...... d.
Pagrindinio profesinio mokymo programų
rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašo
2 priedas
PROGRAMOS RENGIMO GRUPĖ*
Grupės vadovas: .................................................................................................................................
(Vardas, pavardė, pareigos)
Nariai:
1. ...........................................................................................................................................................
(Vardas, pavardė, pareigos)
2. ...........................................................................................................................................................
(Vardas, pavardė, pareigos)
PROGRAMOS RENGIMO DARBO GRUPĖ**
Grupės vadovas: .................................................................................................................................
(Vardas, pavardė, pareigos, parašas)
Nariai:
1.............................................................................................................................................................
(Vardas, pavardė, pareigos, parašas)
2.............................................................................................................................................................
(Vardas, pavardė, pareigos, parašas)
______________
Pagrindinio profesinio mokymo programų
rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašo
3 priedas
TURINYS
|
|
p.sk. |
1. |
Mokymo programos paskirtis, šaltiniai ir bendrasis apibūdinimas |
xx |
2. |
Profesinės veiklos sritys, kompetencijos, kompetencijų ribos, mokymo tikslai, dalykai, kompetencijų vertinimas |
xx |
3. |
Specializacijos veiklos sritys, kompetencijos, kompetencijų ribos, mokymo tikslai, dalykai, kompetencijų vertinimas |
xx |
4. |
Mokymo planas |
xx |
5. |
Mokymo proceso grafikas |
xx |
6. |
Dalykų programos |
xx |
|
6.1. |
xx |
|
6.2. |
xx |
|
6.3. ir t.t. |
xx |
7. |
Gamybinės praktikos programa |
xx |
______________
Pagrindinio profesinio mokymo programų
rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašo
4 priedas
MOKYMO PROGRAMOS PASKIRTIS, ŠALTINIAI IR BENDRASIS APIBŪDINIMAS
2. Programos šaltiniai:
Pagrindinio profesinio mokymo programų
rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašo
5 priedas
PROFESINĖS VEIKLOS SRITYS, KOMPETENCIJOS, KOMPETENCIJŲ RIBOS, MOKYMO TIKSLAI, DALYKAI, KOMPETENCIJŲ VERTINIMAS
Veiklos sritys* |
Kompetencijų apibudinimas |
Mokymo tikslai**** |
Dalykai***** |
Kompetencijų vertinimas****** |
|
kompetencijos** |
kompetencijų ribos*** |
||||
1 |
1.1 |
|
1.1.1 |
|
|
1.1.2 ir t.t. |
|
||||
1.2 ir t.t. |
|
1.2.1 |
|
|
|
1.2.2 ir t.t. |
|
||||
2 |
2.1 |
|
2.1.1 |
|
|
2.1.2 ir t.t. |
|
||||
2.2 ir t.t. |
|
2.2.1 |
|
|
|
2.2.2 ir t.t. |
|
* Veiklos sritis – tai tam tikra darbuotojo savarankiška profesinės veiklos dalis.
** Kompetencija – tai sėkmingos veiklos demonstravimas, tam tikro darbo atlikimas panaudojant turimas žinias ir gebėjimus.
*** Kompetencijų ribos – tai skirtingi kompetencijų pasireiškimo variantai.
**** Mokymo tikslai – tai mokinio žinių ir gebėjimų, būtinų atitinkamai kompetencijai įgyti, apibūdinimas.
***** Dalykai – mokymo tikslo turi būti siekiama per kelis dalykus.
****** Kompetencijų vertinimas – tai vertinimo nuorodos, kokios žinios ir gebėjimai turi būti įvertinami.
SPECIALIZACIJOS PROFESINĖS VEIKLOS SRITYS, KOMPETENCIJOS, KOMPETENCIJŲ RIBOS, MOKYMO TIKSLAI, DALYKAI, KOMPETENCIJŲ VERTINIMAS*
Veiklos sritys |
Kompetencijų apibudinimas |
Mokymo tikslai |
Dalykai |
Kompetencijų vertinimas |
|
kompetencijos |
kompetencijų ribos |
||||
1 |
1.1 |
|
1.1.1 |
|
|
1.1.2 ir t.t. |
|
||||
1.2 ir t. t. |
|
1.2.1 |
|
|
|
1.2.2 ir t.t. |
|
* Kiekvienai numatytai specializacijai sudaroma atskira lentelė
______________
Pagrindinio profesinio mokymo programų
rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašo
6 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJA
....................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
(Teikėjo pavadinimas)
Tvirtinu .............................................................
(Parašas)
...........................................................................
(Teikėjo vadovo vardas, pavardė)
.........................................................................
(Data)
MOKYMO PLANAS
................................................................................................................................................................
(Programos pavadinimas)
Kodas ir suteikiama kvalifikacija:
................................................................................................................................................................
Specializacijos:
................................................................................................................................................................
Bazinis išsilavinimas: .............................................................................................................................
Programos trukmė: ................................................................................................................................
Dalykų pavadinimas |
Egzaminai |
|
|||||||||||
Visai programai |
Teorijai |
Praktiniam mokymui |
I kursui |
II kursui |
III kursui |
||||||||
I pusmetis |
II pusmetis |
Iš viso |
I pusmetis |
II pusmetis |
Iš viso |
I pusmetis |
II pusmetis |
Iš viso |
|||||
20 sav. |
20 sav. |
20 sav. |
20 sav. |
20 sav. |
20 sav. |
||||||||
1. Profesinio mokymo dalykai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. Bendrieji dalykai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1.1. Ekonomikos ir verslo pagrindai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1.2. Civilinė sauga |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. Specialybės mokymas (teorija, praktika ir baigiamieji kvalifikacijos egzaminai) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.1. XXXXXXXX |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2.2. XXXXXXXX |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. Specializacija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.4. Gamybinė praktika |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Bendrojo lavinimo dalykai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. Dorinis ugdymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. Kalbos kultūra ir specialybės kalba |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.3. Kūno kultūra |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.4. XXXXXXXX |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Papildomasis ugdymas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
______________
Pagrindinio profesinio mokymo programų
rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašo
7 priedas
MOKYMO PROCESO GRAFIKAS
Paaiškinimai:
A – atostogos
GP – gamybinė (baigiamoji) praktika
E – egzaminai
P – praktinis mokymas
T – teorija
SAVAITĖS Nr. |
MĖNESIAI |
KURSAI |
||
I |
II |
III |
||
1 |
RUGSĖJIS |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
SPALIS |
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
LAPKRITIS |
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
GRUODIS |
|
|
|
15 |
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
18 |
SAUSIS |
|
|
|
19 |
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
21 |
|
|
|
|
22 |
|
|
|
|
23 |
VASARIS |
|
|
|
24 |
|
|
|
|
25 |
|
|
|
|
26 |
|
|
|
|
27 |
KOVAS |
|
|
|
28 |
|
|
|
|
29 |
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
31 |
BALANDIS |
|
|
|
32 |
|
|
|
|
33 |
|
|
|
|
34 |
|
|
|
|
35 |
|
|
|
|
36 |
GEGUŽĖ |
|
|
|
37 |
|
|
|
|
38 |
|
|
|
|
39 |
|
|
|
|
40 |
BIRŽELIS |
|
|
|
41 |
|
|
|
|
42 |
|
|
|
|
43 |
|
|
|
|
44 |
LIEPA |
|
|
|
45 |
|
|
|
|
46 |
|
|
|
|
47 |
|
|
|
|
48 |
RUGPJŪTIS |
|
|
|
49 |
|
|
|
|
50 |
|
|
|
|
51 |
|
|
|
|
52 |
|
|
|
|
______________
Pagrindinio profesinio mokymo programų
rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašo
8 priedas
Tvirtinu .............................................................
(Parašas)
...........................................................................
(Teikėjo vadovo vardas, pavardė)
...........................................................................
(Data)
DALYKO PROGRAMA
................................................................................................................................................................
(Dalyko pavadinimas)
1. Dalyko tikslai*:
1.1. .........................................................................................................................................................
2. Mokymo tikslai, dalyko turinys, valandų skaičius:
Mokymo tikslai** |
Dalyko turinys (pagrindinių temų pavadinimai)*** |
Valandų skaičius**** |
|
teorijai |
praktiniam mokymui |
||
1.1.1. |
1. |
+ |
+ |
2. |
+ |
|
|
2.1.2. |
3. |
|
+ |
3.3.3. |
4. |
+ |
|
5. ir t.t. |
|
+ |
|
Iš viso |
|
|
* Rekomenduojama formuluoti ne mažiau kaip tris dalyko tikslus.
** Mokymo tikslai, kurių siekiama per šį dalyką, įrašomi iš 5 priedo.
*** Pagrindinės temos, kuriomis pasiekiamas konkretus mokymo tikslas, įrašomos
chronologine tvarka.
**** + Valandos gali būti skiriamos teorijai ir praktiniam mokymui arba tik teorijai ir tik
praktiniam mokymui.
4. Materialieji ištekliai ir jų trumpas apibūdinimas[2]:
4.2. Techninių mokymo priemonių bei įrengimų sąrašas (jei galite, nurodykite tipą, modelį bei pagaminimo metus).
4.3. Mokymo – mokymosi priemonių sąrašas:
Eil. Nr. |
Mokymo ir mokymosi priemonė (pagal bibliografines taisykles) |
Mokymo ir mokymosi priemonės rūšis (1) |
Mokymo ir mokymosi priemonės tipas (2) |
1. |
|
|
|
2 |
|
|
|
... |
|
|
|
Lentelėje pateikite mokymo ir mokymosi priemones (pagal bibliografines taisykles), nurodydami mokymo ir mokymosi priemonės rūšį bei tipą pagal klasifikaciją:
(1) Mokymo ir mokymosi priemonių rūšys: vadovėlis, mokytojo knyga, užduočių rinkinys, plakatas, konspektas, kompiuterinė mokomoji programa ir kita (periodika, interneto puslapis, techninė kortelė ir pan.).
(2) Mokymo ir mokymosi priemonių tipai: spaudinys, elektroninis spaudinys, internetas, garso įrašas, vaizdo įrašas ir kita.
Programą parengė: ................................................................................................................................
(Vardas, pavardė, parašas)
______________
Pagrindinio profesinio mokymo programų
rengimo ir įteisinimo tvarkos aprašo
9 priedas
Tvirtinu..............................................................
(Parašas)
...........................................................................
(Teikėjo vadovo vardas, pavardė)
...........................................................................
(Data)
GAMYBINĖS PRAKTIKOS PROGRAMA*
1. Gamybinės praktikos tikslai:**
1.1. ............................................................................................................................................
2. Mokymo tikslai, praktikos turinys, valandų skaičius:
Mokymo tikslai*** |
Praktikos turinys (pagrindinių temų pavadinimai) |
Valandų skaičius |
1.1.1. |
1. |
|
1.2.3. |
||
2.2.2. |
2. |
|
3.1.3. ir t. t. |
3. |
|
4. ir t. t. |
|
|
Iš viso |
|
* Gamybinė praktika – tai baigiamajame kurse atliekamas praktinis profesijos mokymas įmonėje arba mokymo įstaigoje.
** Rekomenduojama formuluoti ne mažiau kaip tris praktikos tikslus.
*** Mokymo tikslai, kurių siekiama per gamybinės praktikos atskiras temas, įrašomi iš 5 priedo.
[1] Pildoma tais atvejais, kai Teikėjo steigėjas nėra Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija.
* Pildoma tuomet, kai Teikėjas, rengdamas Programą, naudojasi Programa iš Programų duomenų bazės.
** Programos rengimo darbo grupė sudaroma Teikėjo vadovo įsakymu iš ne mažiau kaip trijų asmenų, iš kurių bent vienas yra veiklos pasaulio atstovas.
[2] Turimus išteklius prašome pažymėti žvaigždute *