Antrojo operatyvinių tarnybų departamento

prie krašto apsaugos ministerijos DIREKTORIAUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ANTROJO OPERATYVINIŲ TARNYBŲ DEPARTAMENTO PRIE KRAŠTO APSAUGOS MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2004 M. LIEPOS 15 D. ĮSAKYMO Nr. V-132 „DĖL TARNYBINIŲ NUSIŽENGIMŲ TYRIMO ANTRAJAME OPERATYVINIŲ TARNYBŲ DEPARTAMENTE PRIE KAM TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2010 m. gegužės 7 d. Nr. V-57

Vilnius

 

 

Pakeičiu Antrojo operatyvinių tarnybų departamento prie Krašto apsaugos ministerijos direktoriaus 2004 m. liepos 15 d. įsakymą Nr. V-132 „Dėl tarnybinių nusižengimų tyrimo Antrajame operatyvinių tarnybų departamente prie KAM tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 148-5399; 2009, Nr. 55-2192) ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

„Antrojo operatyvinių tarnybų departamento

prie krašto apsaugos ministerijos

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ANTROJO OPERATYVINIŲ TARNYBŲ DEPARTAMENTO PRIE KRAŠTO APSAUGOS MINISTERIJOS STATUTINIŲ VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ TARNYBINIŲ NUSIŽENGIMŲ TYRIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Antrojo operatyvinių tarnybų departamento prie Krašto apsaugos ministerijos statuto (Žin., 2003, Nr. 92-4140; 2006, Nr. 17-600) 28 straipsnio 5 dalimi,

tvirtinu Antrojo operatyvinių tarnybų departamento prie Krašto apsaugos ministerijos statutinių valstybės tarnautojų tarnybinių nusižengimų tyrimo tvarkos aprašą (pridedama).“

 

 

 

Direktoriaus pavaduotojas,

pavaduojantis direktorių                                           Raimondas Nasteckis


PATVIRTINTA

Antrojo operatyvinių tarnybų departamento

prie Krašto apsaugos ministerijos direktoriaus

2004 m. liepos 15 d. įsakymu Nr. V-132

(Antrojo operatyvinių tarnybų departamento

prie Krašto apsaugos ministerijos direktoriaus

2010 m. gegužės 7 d. įsakymo Nr. V-57 redakcija)

 

ANTROJO OPERATYVINIŲ TARNYBŲ DEPARTAMENTO PRIE KRAŠTO APSAUGOS MINISTERIJOS STATUTINIŲ VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ TARNYBINIŲ NUSIŽENGIMŲ TYRIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Antrojo operatyvinių tarnybų departamento prie Krašto apsaugos ministerijos statutinių valstybės tarnautojų tarnybinių nusižengimų tyrimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Antrajame operatyvinių tarnybų departamente prie Krašto apsaugos ministerijos (toliau – AOTD) civilinę krašto apsaugos tarnybą atliekančių valstybės tarnautojų (toliau – statutiniai tarnautojai) padarytų tarnybinių nusižengimų tyrimų ir nuobaudų jiems skyrimo tvarką.

2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Būtinoji gintis – statutinio tarnautojo veiksmai, padaryti ginant save, kitą asmenį, nuosavybę, būsto neliečiamybę, kitas teises, visuomenės ar valstybės interesus nuo pradėto ar tiesiogiai gresiančio pavojingo kėsinimosi, neperžengiant būtinosios ginties ribų. Statutinis tarnautojas neatsako už padarytą tarnybinį nusižengimą, jei jis buvo padarytas neperžengiant būtinosios ginties ribų;

2.2. Būtinasis reikalingumas – statutinio tarnautojo veiksmai, kuriais siekiama pašalinti pavojų, gresiantį jam, kitiems asmenims ar jų teisėms, visuomenės ar valstybės interesams, jeigu šis pavojus negalėjo būti pašalintas kitomis priemonėmis. Statutinis tarnautojas neatsako už padarytą tarnybinį nusižengimą, jei jis buvo padarytas esant būtinajam reikalingumui.

 

II. TARNYBINIŲ NUSIŽENGIMŲ TYRIMO TVARKA

 

3. Tarnybinio nusižengimo tyrimas pradedamas tada, kai AOTD direktorius gauna informacijos apie padarytą tarnybinį nusižengimą.

4. AOTD direktorius, gavęs informacijos apie tarnybinio nusižengimo padarymą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas įpareigoja AOTD karininką, statutinį tarnautoją ar komisiją (toliau – tyrėjas) pradėti tirti tarnybinį nusižengimą.

5. Esant pagrindui manyti, kad padarytas šiurkštus tarnybinis nusižengimas, komisiją sudaryti būtina.

6. Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip trijų asmenų: AOTD teisininko ir kitų AOTD karių ar statutinių tarnautojų.

7. Tyrėjas apie galimą interesų konfliktą privalo nedelsiant tarnybiniu pranešimu informuoti AOTD direktorių, kuris priima sprendimą dėl tyrėjo nušalinimo.

8. Tyrėjas turi teisę:

8.1. nuvykti į tarnybinio nusižengimo įvykio vietą ir atlikti jos apžiūrą. Įvykio vietos apžiūros metu galima sudaryti schemas, fotografuoti, filmuoti;

8.2. apklausti tarnybinio nusižengimo padarymu įtariamą statutinį tarnautoją ir liudytojus;

8.3. gauti duomenis ir dokumentus (jų nuorašus, išrašus), raštiškus paaiškinimus bei pasitelkti specialistus, reikalingus tyrimui atlikti;

8.4. gauti kitą reikalingą informaciją.

9. Tyrėjas privalo:

9.1. visapusiškai, nuodugniai ir objektyviai ištirti tarnybinio nusižengimo aplinkybes;

9.2. įtariamam tarnybinio nusižengimo padarymu statutiniam tarnautojui išaiškinti jo teises ir pareigas;

9.3. nedelsiant informuoti AOTD direktorių apie tyrimo metu nustatytą veiką, turinčią nusikalstamos veikos ar administracinio teisės pažeidimo požymių.

10. Statutinis tarnautojas, įtariamas padaręs tarnybinį nusižengimą, turi teisę:

10.1. teikti paaiškinimus, prašymus ir įrodymus;

10.2. pareikšti AOTD direktoriui motyvuotą raštišką prašymą dėl tyrėjo nušalinimo;

10.3. susipažinti su tarnybinio nusižengimo tyrimo medžiaga.

11. Statutinis tarnautojas, įtariamas tarnybinio nusižengimo padarymu, privalo raštu pasiaiškinti dėl tarnybinio nusižengimo. Jei statutinis tarnautojas atsisako ar tyrėjo nustatytu laiku nepateikia raštiško pasiaiškinimo, surašomas aktas, kurį pasirašo tyrėjas (jei sudaroma komisija – jos pirmininkas) ir du AOTD kariai ar statutiniai tarnautojai.

12. Statutinis tarnautojas, įtariamas tarnybinio nusižengimo padarymu, gali būti nušalintas nuo pareigų Civilinės krašto apsaugos tarnybos statuto nustatyta tvarka (Žin., 2003, Nr. 73-3348).

13. Tarnybinio nusižengimo tyrimas atliekamas ne ilgiau kaip per 20 darbo dienų nuo įpareigojimo atlikti tyrimą dienos.

14. Kai dėl tarnybinio būtinumo, tyrėjo nušalinimo ar ligos tarnybinio nusižengimo tyrimą pavedama atlikti kitam tyrėjui (sudarius komisiją – jei vienu metu pasikeičia visa komisijos sudėtis), taip pat kai tarnybinio nusižengimo medžiaga ir išvada grąžinama tyrimui papildyti, AOTD direktorius nustato naują tarnybinio nusižengimo tyrimo terminą. Naujas terminas nustatomas laikantis 13 punkte nustatytų ribų ir skaičiuojamas nuo raštiško įsakymo atlikti tarnybinio nusižengimo tyrimą kitam tyrėjui ar grąžinti tarnybinio nusižengimo tyrimo medžiagą ir išvadą tyrimui papildyti dienos.

15. Į tarnybinio nusižengimo tyrimo atlikimo laiką neįskaitomas laikas, kurį įtariamas nusižengimo padarymu statutinis tarnautojas nebuvo tarnyboje dėl laikino nedarbingumo, komandiruotės, mokymosi arba atostogų.

16. Ištyręs tarnybinį nusižengimą, tyrėjas surašo motyvuotą tyrimo išvadą (toliau – išvada) apie tyrimo rezultatus. Išvadoje nurodoma jos surašymo vieta ir laikas. Išvadą pasirašo tyrėjas.

17. Išvada susideda iš aprašomosios, rezoliucinės ir rekomendacinės dalių.

18. Išvados aprašomojoje dalyje išdėstoma:

18.1. tarnybinio nusižengimo esmė, vieta, laikas, veikos būdai, tikslai, motyvai, pasekmės ir kitos esminės aplinkybės;

18.2. įrodymai, patvirtinantys tarnybinio nusižengimo įvykį ir statutinio tarnautojo kaltumą;

18.3. statutinio tarnautojo paaiškinimai, jo nurodomi apsigynimo argumentai ir jų patikrinimo rezultatai;

18.4. statutinio tarnautojo atsakomybę lengvinančios ir sunkinančios aplinkybės.

19. Statutinio tarnautojo atsakomybę už tarnybinį nusižengimą lengvinančios aplinkybės:

19.1. statutinis tarnautojas pats praneša padaręs tarnybinį nusižengimą;

19.2. statutinis tarnautojas nuoširdžiai gailisi;

19.3. statutinis tarnautojas užkirto kelią žalingoms tarnybinio nusižengimo pasekmėms, savo noru pašalino padarytą žalą;

19.4. tarnybinis nusižengimas padarytas dėl didelio susijaudinimo, kurį sukėlė neteisėti nukentėjusiojo veiksmai;

19.5. tarnybinis nusižengimas buvo padarytas dėl psichinės ar fizinės prievartos, jeigu tokia prievarta nepašalina tarnybinės atsakomybės;

19.6. tarnybinis nusižengimas buvo padarytas pažeidžiant būtinojo reikalingumo sąlygas;

19.7. tarnybinis nusižengimas buvo padarytas peržengiant būtinosios ginties ribas;

19.8. kitos aplinkybės, AOTD direktoriaus pripažintos svarbiomis.

20. Statutinio tarnautojo atsakomybę už tarnybinį nusižengimą sunkinančios aplinkybės:

20.1. tarnybinis nusižengimas padarytas karinės operacijos, karo ar nepaprastosios padėties metu;

20.2. tarnybinis nusižengimas padarytas paskelbus aukštesnės kovinės parengties pakopas;

20.3. tarnybinis nusižengimas buvo tęsiamas, nepaisant reikalavimo jį nutraukti;

20.4. šiurkštus tarnybinis nusižengimas per metus padarytas pakartotinai;

20.5. tarnybinis nusižengimas padarytas grupės statutinių tarnautojų ar karių;

20.6. tarnybinis nusižengimas padarytas apsvaigusio nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų statutinio tarnautojo.

21. Išvados rezoliucinėje dalyje išdėstoma:

21.1. duomenys, apibūdinantys statutinį tarnautoją (vardas, pavardė, tarnybos vieta ir pareigos, turimos nuobaudos ir paskatinimai);

21.2. pažeistas Antrojo operatyvinių tarnybų departamento prie Krašto apsaugos ministerijos statuto arba kito teisės akto straipsnis, jo dalis, punktas;

21.3. AOTD padarytos žalos pobūdis ir dydis.

22. Išvados rekomendacinėje dalyje išdėstoma:

22.1. siūloma skirti tarnybinė nuobauda;

22.2. siūlomos prevencinės priemonės tarnybinio nusižengimo sąlygoms ir priežastims pašalinti;

22.3. siūlymas pranešti kompetentingai institucijai apie nustatytus nusikalstamos veikos ar administracinio teisės pažeidimo požymius, pateikti šioms institucijoms tyrimui atlikti reikalingą medžiagą ir tyrimą sustabdyti;

22.4. nesant galimybių nustatyti ar nenustačius tarnybinio nusižengimo fakto arba tarnybinį nusižengimą padariusio statutinio tarnautojo arba nustačius, kad statutinis tarnautojas padarė tarnybinį nusižengimą, tačiau tarnybinė nuobauda negali būti paskirta, nes suėjo Antrojo operatyvinių tarnybų departamento prie Krašto apsaugos ministerijos statuto 28 straipsnio 2 dalyje nustatytas tarnybinės nuobaudos skyrimo laikas, siūlymas nutraukti tarnybinio nusižengimo tyrimą.

23. Išvada, suderinta su AOTD teisininku (jei nebuvo sudaryta komisijos), pateikiama AOTD direktoriui ne vėliau kaip 21 darbo dieną nuo įpareigojimo atlikti tarnybinio nusižengimo tyrimą dienos, o nustačius naują tarnybinio nusižengimo tyrimo terminą – ne vėliau kaip kitą darbo dieną po paskutinės termino dienos.

24. Jei kompetentinga institucija tyrimą nutraukia arba statutinį tarnautoją atleidžia nuo baudžiamosios arba administracinės atsakomybės, tarnybinio nusižengimo tyrimas AOTD direktoriaus įsakymu tęsiamas nuo atitinkamo sprendimo priėmimo (įsiteisėjimo) dienos.

 

III. TARNYBINĖS NUOBAUDOS SKYRIMAS

 

25. Statutiniams tarnautojams gali būti skiriamos tik Antrojo operatyvinių tarnybų departamento prie Krašto apsaugos ministerijos statuto 26 straipsnio 2 dalyje nustatytos tarnybinės nuobaudos.

26. AOTD direktorius, atsižvelgdamas į pateiktą išvadą, priima vieną iš šių sprendimų:

26.1. pripažįsta, kad statutinis tarnautojas padarė tarnybinį nusižengimą, ir skiria jam tarnybinę nuobaudą (jei tarnybinį nusižengimą padarė AOTD direktoriaus pavaduotojas – krašto apsaugos ministrui siūlo skirti tarnybinę nuobaudą) bei įgyvendina prevencines priemones;

26.2. grąžina tyrimo medžiagą ir išvadą tyrimui papildyti;

26.3. nutraukia tarnybinio nusižengimo tyrimą;

26.4. sustabdo tarnybinio nusižengimo tyrimą.

27. Tarnybinės nuobaudos skyrimas įforminamas AOTD direktoriaus įsakymu (tarnybinį nusižengimą padarius direktoriaus pavaduotojui – krašto apsaugos ministro įsakymu). Su įsakymu skirti tarnybinę nuobaudą ir tyrimo medžiaga statutinį tarnautoją supažindina tiesioginis viršininkas pasirašytinai ne vėliau kaip kitą darbo dieną po įsakymo pasirašymo, o jeigu įsakymas pasirašytas statutinio tarnautojo laikino nedarbingumo, komandiruotės, mokymosi arba atostogų metu – ne vėliau kaip kitą darbo dieną po to, kai pasibaigia statutinio tarnautojo laikinas nedarbingumas, komandiruotė, mokymasis arba atostogos.

28. Jei statutiniam tarnautojui tarnybinė nuobauda neskiriama, tiesioginis viršininkas jį supažindina su tyrimo medžiaga ir išvada pasirašytinai ne vėliau kaip kitą darbo dieną po AOTD direktoriaus sprendimo dėl tarnybinio nusižengimo tyrimo priėmimo, o jeigu sprendimas priimamas statutinio tarnautojo laikino nedarbingumo, komandiruotės, mokymosi arba atostogų metu – ne vėliau kaip kitą darbo dieną po to, kai pasibaigia statutinio tarnautojo laikinas nedarbingumas, komandiruotė, mokymasis arba atostogos.

29. Statutiniam tarnautojui atsisakius pasirašyti AOTD direktoriaus įsakymą (tarnybinį nusižengimą padarius direktoriaus pavaduotojui – krašto apsaugos ministro įsakymą) dėl tarnybinės nuobaudos skyrimo ir išvadą, surašomas aktas, kurį pasirašo statutinio tarnautojo tiesioginis viršininkas ir du AOTD kariai ar statutiniai tarnautojai.

30. Tarnybinė nuobauda statutiniam tarnautojui turi būti paskirta Antrojo operatyvinių tarnybų departamento prie Krašto apsaugos ministerijos statuto 28 straipsnio 2 dalyje nustatytais terminais.

31. Tarnybinė nuobauda gali būti panaikinta anksčiau nei sueis Antrojo operatyvinių tarnybų departamento prie Krašto apsaugos ministerijos statuto 28 straipsnio 6 dalyje nustatytas terminas, jeigu:

31.1. statutinis tarnautojas pasitaisė ir ilgiau taikyti tarnybinę nuobaudą netikslinga;

31.2. panaikinama atsakomybė už veiką, už kurią tarnybinė nuobauda skirta.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

32. Duomenys apie paskirtas tarnybines nuobaudas (išskyrus įspėjimą) ir tarnybinių nuobaudų panaikinimą įrašomi į statutinio tarnautojo asmens bylą.

33. Sprendimai dėl tarnybinės nuobaudos skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka.

_________________