STATISTIKOS DEPARTAMENTAS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS
Į S A K Y M A S
DĖL KELEIVIŲ IR KROVINIŲ VEŽIMŲ ORO TRANSPORTU METINĖS STATISTINĖS ATASKAITOS PATVIRTINIMO
2002 m. lapkričio 28 d. Nr. 224
Vilnius
Siekdamas įgyvendinti Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo (Žin.,1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299) nuostatas ir vadovaudamasis įstatymo 12 straipsnio 2 dalimi:
1. Tvirtinu:
1.1. Keleivių atvykimo ir išvykimo bei krovinių ir pašto išsiuntimo ir gavimo komerciniais skrydžiais pagal oro uostus metinio periodiškumo statistinę ataskaitą TO-10 (pridedama).
2. Laikau netekusiais galios Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2002 m. sausio 14 d. įsakymo Nr. 5 „Dėl oro transporto statistinių ataskaitų patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 7-264) 1.2.2 ir 1.4 punktus.
Forma patvirtinta Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2002 m. lapkričio 28 įsakymu Nr. 224
_________________________________________________________________________________________
(Įmonės pavadinimas)
Statistikos departamento prie LRV
Transporto ir paslaugų statistikos skyriui
Gedimino pr. 29, LT-2746 Vilnius
keleivių atvykimo ir išvykimo bei krovinių ir pašto išsiuntimo ir gavimo komerciniais skrydžiais pagal
paskirties oro uostus c c c c metų ataskaita TO – 10 metinė
_________________ Nr. ____
(Užpildymo data)
Įmonės kodas registre |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Adresas |
|
Pateikiama: vasario 25 dieną |
|||||||
|
|
|
|||||||
|
|
|
|||||||
Pagrindinės veiklos kodas (EVRK) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pagrindinės veiklos pavadinimas (EVRK) |
|
Statistikos departamentas garantuoja duomenų konfidencialumą |
|||||||
|
|
|
|||||||
|
|
Ataskaitos forma skelbiama interneto svetainėje http://www. std. lt |
I. Reguliarių komercinių vežimų apimtis oro uoste
Oro uosto pavadinimas (galutinio – išsiunčiant ir pradinio – atvykstant) |
Šalies pavadinimas |
Šalies kodas |
Aviakompanijos kodas |
Išskridusių lėktuvų skaičius |
Atskridusių lėktuvų skaičius |
Keleiviai |
Kroviniai (tonos) |
Paštas (tonos) |
||||||||
išvykę |
atvykę |
iš viso (3 ir 4 sk. suma) |
tiesioginis tranzitas |
išsiųsta |
gauta |
iš viso (7 ir 8 sk. suma) |
išsiųsta |
gauta |
iš viso (10 ir 11 sk. suma) |
|||||||
A |
B |
C |
D |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
Iš viso pagal oro uostus |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš bendros apimties lėktuvais: užsienio aviakompanijų |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
šalies aviakompanijų |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II. Nereguliarių komercinių vežimų apimtis oro uoste
Oro uosto pavadinimas (galutinio – išsiunčiant ir pradinio – atvykstant) |
Šalies pavadinimas |
Šalies kodas |
Aviakompanijos kodas |
Išskridusių lėktuvų skaičius |
Atskridusių lėktuvų skaičius |
Keleiviai |
Kroviniai (tonos) |
Paštas (tonos) |
||||||||
išvykę |
atvykę |
iš viso (3 ir 4 sk. suma) |
tiesioginis tranzitas |
išsiųsta |
gauta |
iš viso (7 ir 8 sk. suma) |
išsiųsta |
gauta |
iš viso (10 ir 11 sk. suma) |
|||||||
A |
B |
C |
D |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
Iš viso pagal oro uostus |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
iš to skaičiaus pagal kiekvieną oro uostą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
iš to skaičiaus pagal kiekvieną oro uostą |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš bendros apimties lėktuvais: užsienio aviakompanijų |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
šalies aviakompanijų |
x |
x |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Įmonės vadovas _______________________________________________________________________________
(Parašas) (Vardas ir pavardė)
_____________________________________________________________________________________________
(Ataskaitą sudariusio asmens vardas ir pavardė) (Telefonas) (Faksas) (El. paštas)
Pasiteirauti: tel. (8~5) 236 46 76; faks. (8~5) 236 46 66; el. p. ataskaitos@mail. std. lt
______________
PATVIRTINTA
Statistikos departamento prie LRV
generalinio direktoriaus 2002 m. lapkričio
28 d. įsakymu Nr. 224
PAAIŠKINIMAI DĖL KELEIVIŲ IR KROVINIŲ VEŽIMŲ
ORO TRANSPORTU TYRIMO
(ataskaitos – TO-01, TO-02, TO-04, TO-06, TO-07, TO-10, TO-12)
TEISINIS PAGRINDAS
TYRIMO RŪŠIS IR TIKSLAS
DUOMENŲ PATEIKIMO PAREIGA
DUOMENŲ KONFIDENCIALUMAS |
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymas (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299).
Tai – ištisinis tyrimas. Ataskaitas pildo Lietuvos aviakompanijos ir oro uostai. Tyrimo tikslas – nustatyti krovinių ir keleivių vežimų oro transportu apimtį.
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 14 straipsnis. Respondentų pareiga teikti statistinius duomenis. Remiantis Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 14 straipsniu, juridiniai asmenys privalo neatlygintinai teikti statistinius duomenis.
Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 15 straipsnio 2 dalis. Oficialiosios statistikos duomenys, jeigu pagal juos tiesiogiai ar netiesiogiai galima identifikuoti respondentą, apie kurį ar kurio veiklos rezultatus buvo surinkti pirminiai statistiniai duomenys, yra konfidencialūs ir saugomi įstatymų nustatyta tvarka.
|
Pateikimo tvarka
Patvirtinta atskaitomybė nustatytais terminais ataskaitų blankuose pateikiama Statistikos departamento Transporto ir paslaugų statistikos skyriui.
TO-01, TO-02 ir TO-12 formų periodinė atskaitomybė (mėnesinė ar ketvirtinė) pateikiama didėjančia tvarka nuo metų pradžios.
Statistinės atskaitomybės duomenys privalo sutapti su pirminės apskaitos duomenimis.
Atskaitomybės duomenys turi būti pateikti reikalaujamais blankuose matavimo vienetais.
TO-01. Lietuvos aviakompanijų ir oro uostų ataskaita
mėnesinė
1 skiltis. Pateikiama operatyvi mėnesio informacija.
2 skiltis. Skilties duomenys skaičiuojami tokiu būdu: prieš ataskaitinį mėnesį buvusio laikotarpio
tikslinti duomenys sudedami su operatyviais paskutinio mėnesio duomenimis. Ataskaitos
skilties duomenų negalima skaičiuoti naudojant 1 skilties (operatyvios mėnesinės
atskaitomybės) duomenis.
3 ir 4 skiltys. Pateikiami praėjusių metų atitinkamo laikotarpio duomenys. Šie duomenys turi
sutapti su patikslintais praėjusių metų statistinės atskaitomybės duomenimis.
1, 2, 3 ir 4 skiltys. Duomenys, kad būtų palyginami, turi būti skaičiuojami pagal tą pačią metodiką.
I ir II skyriai. Pildo ir pateikia aviakompanijos.
III skyrius. Pildo ir pateikia oro uostai.
I skyrius. Pateikiami duomenys apie komercinius keleivių, krovinių ir pašto vežimus visomis
susisiekimo rūšimis nuosavais aviakompanijos lėktuvais arba ilgalaikės nuomos teisėmis
eksploatuojamais lėktuvais.
Komerciniai vežimai– visi reguliarūs ir nereguliarūs vieši tarptautiniai ir vietiniai keleivių, krovinių ir pašto vežimai lėktuvais už mokestį.
100 eilutė. Vežtų keleivių skaičius gaunamas suskaičiuojant kiekvieną konkrečiu skrydžiu (vienas
skrydžio numeris) skridusį keleivį tik vieną kartą. Jeigu skrydis susideda iš vietinio ir
tarptautinio skrydžio etapų, kiekvieno etapo keleivių pakartotinai skaičiuoti nereikia, nes
kiekvienas keleivis, vežtas nurodytu skrydžiu, įskaičiuojamas tik vieną kartą, neatsižvelgiant į etapų skaičių.
100 eilutė. Vežtų keleivių skaičius paskirstomas pagal susisiekimo rūšis: vežimai vietinio
susisiekimo skrydžiais (110 eil.) ir tarptautinio susisiekimo skrydžiais (120 eil.)
120 eilutė. Tarptautinio susisiekimo skrydžiais vežtų keleivių skaičių sudaro:
-keleiviai išvykę už šalies ribų;
-keleiviai atvykę į šalies oro uostus iš užsienio;
-keleiviai vežti už šalies ribų tarp užsienio oro uostų.
100 eilutė. Keleivių vežimai (100 eil.) oro linijomis skirstomi į reguliarius (130 eil.) ir nereguliarius
(140 eil.).
100 eilutės duomenys turi būti lygūs 110 ir 120, taip pat 130 ir 140 eilučių duomenų sumai.
150 eilutė. Vežtų krovinių ir pašto tonų skaičius gaunamas kiekvieną konkrečiu skrydžiu (vienas
skrydžio numeris) vežtą krovinio toną įskaičiuojant tik vieną kartą. Jeigu skrydis
susideda iš vietinio ir tarptautinio skrydžio etapų, vežtų krovinių tonų pagal atskirus
nurodyto skrydžio etapus pakartotinai skaičiuoti nereikia.
160 eilutė. Keleivių apyvarta apskaičiuojama kiekviename skrydžio etape vežtų keleivių skaičių
dauginant iš etapo atstumo ir sudedant etapų rezultatus. Gautas skaičius rodo, kiek
kilometrų buvo vežti visi keleiviai.
170 eilutė. Krovinių ir pašto apyvarta apskaičiuojama kiekviename skrydžio etape vežtų krovinių
ir pašto tonų skaičių dauginant iš etapo atstumo ir sudedant etapų rezultatus. Gautas
skaičius rodo, kiek kilometrų buvo vežti visi kroviniai ir paštas.
II skyrius. Pateikiami duomenys apie Lietuvos aviakompanijų lėktuvų, kurie vykdė komercinius
vežimus, skrydžių etapų skaičių.
Skrydžio etapas – tai lėktuvo skrydis nuo pakilimo iki nusileidimo momento, neįskaitant
techninių sustojimų. Skrydžių etapai klasifikuojami į tarptautinius ir vietinius.
210 eilutė. Vietinis skrydžio etapas – tai etapas, kuris negali būti klasifikuojamas kaip tarptautinis ir
kurio pakilimo ir nusileidimo punktai yra šalies ribose.
220 eilutė. Tarptautinis skrydžio etapas – tai etapas, kurio pakilimo, nusileidimo ar abu galutiniai
punktai yra už šalies ribų.
III skyrius. Pateikiami duomenys apie lėktuvų ir keleivių išvykimą iš šalies oro uostų ar atvykimą į
juos. Į šį skyrių įrašoma, kiek keleivių išvyko ir atvyko tiek Lietuvos aviakompanijoms
priklausančiais, tiek užsienio aviakompanijų lėktuvais.
300–303 ir 320–323 eilutės. Pateikiami duomenys apie atskridusius ir išskridusius lėktuvus,
neatsižvelgiant į tai, ar tai komerciniai, ar nekomerciniai skrydžiai. Lėktuvo atskridimas ir išskridimas skaičiuojamas atskirai, t. y. vieną atskridimą ir vieną išskridimą reikia skaičiuoti kaip du atskridusius ir išskridusius lėktuvus, t. y. du lėktuvo
skrydžius.
Komerciniu tarptautiniu lėktuvo skrydžiu yra laikomas skrydis, jei visas skrydis
susideda (lėktuvo skridimas vieną ar kelis skrydžio etapus su nepakeistu skrydžio
numeriu) iš vieno ar daugiau tarptautinių skrydžio etapų. Tai taikoma klasifikuojant
lėktuvų skrydžius.
303 ir 373 eilutės. Kiti skrydžiai. Nurodomas visų atskridusių ir išskridusių orlaivių, išskyrus tuos,
kurie vykdė komercinius vežimus, skaičius. Čia nurodoma tokia komercinė veikla kaip
pagalba žemės ūkiui (trąšų barstymas ir kt.), skridimas norint fotografuoti; mokomieji
lakūnų skrydžiai, dalykiniai ir administraciniai skrydžiai. Taip pat nurodomi atskridę ir išskridę kariniai lėktuvai.
310–332 ir 380–410 eilutės. Įrašomi duomenys apie komerciniais skrydžiais vežtus keleivius,
neatsižvelgiant į tai, ar jie buvo vežti už mokestį, ar nemokamai. Keleivių vežimai
klasifikuojami, atsižvelgiant į jų įlaipinimo ir išlaipinimo punktus.
Atvykę keleiviai – tai keleiviai, kuriems atsiskaitantysis oro uostas yra galutinis arba tie
atvykę keleiviai, kurie tęs savo kelionę lėktuvais (išskyrus tiesioginio tranzito keleivius).
Išvykę keleiviai – tai keleiviai, kuriems atsiskaitantysis oro uostas yra pradinis, o kelionė
baigiasi vietiniame arba užsienio oro uoste, arba atvykę keleiviai, kuriems
atsiskaitantysis oro uostas yra tarpinis ir jie toliau tęsia kelionę lėktuvais (išskyrus
tiesioginio tranzito keleivius).
Tiesioginio tranzito keleiviai – tai keleiviai, kurie tęsia kelionę skrydžiu, turinčiu tą patį
skrydžio numerį kaip ir tas, kuriuo jie atvyko. Tiesioginio tranzito keleiviai skaičiuojami
tik vieną kartą.
340–362 ir 420–442 eilutės. Įrašomi duomenys apie komerciniais skrydžiais vežtus krovinius ir
paštą. Į išsiųstus ir gautus krovinius ir paštą įskaitomi skubūs ir diplomatiniai siuntiniai,
bet neįskaitomas nemokamas keleivių bagažas. Krovinių ir pašto vežimai klasifikuojami,
atsižvelgiant į jų išsiuntimo ir gavimo punktus.
TO-02. Vežimų nuosavais ir nuomojamais lėktuvais ataskaita
ketvirtinė
Šią ataskaitą pildo šalies teritorijoje registruotos aviakompanijos. Ataskaitoje pateikiami
duomenys apie vežimus nuosavais ar ilgalaikės nuomos teisėmis eksploatuojamais
lėktuvais.
Komerciniai vežimai – visi reguliarūs ir nereguliarūs vieši tarptautiniai ir vietiniai
keleivių, krovinių ir pašto vežimai lėktuvais už mokestį.
Reguliarūs komerciniai vežimai – tai vežimai už mokestį, kai vežama reguliariais
skrydžiais pagal tvarkaraštį, arba tokiais reguliariais ar gana dažnais skrydžiais, kuriuos
galima atitinkamai sisteminti ir į kuriuos gyventojai individualiai gali rezervuoti vietas
tiesiai iš aviakompanijos ar iš jų agentūrų. Prie šių skrydžių priskiriami ir papildomi
skrydžiai, jeigu jie buvo atliekami dėl to, kad buvo perpildyti reguliarūs skrydžiai.
Nereguliarūs komerciniai vežimai – tai vežimai čarteriniais ir specialiais skrydžiais,
išskyrus tais, kurie nurodomi skiltyse „reguliarūs vežimai“, t. y. skrydžiai, atliekami už
mokestį nereguliariai, taip pat tušti ir su jais susiję skrydžiai, turistinių maršrutų
skrydžiai, kurie neįtraukti į reguliarius vežimus.
1 skiltis. Pateikiama visų vežimų ir susisiekimo rūšių duomenų suma.
3-5 skiltys. Pateikiami duomenys apie vietinio ir tarptautinio susisiekimo reguliarius
vežimus.
7-10 skiltys. Pateikiami duomenys apie vietinio ir tarptautinio susisiekimo nereguliarius
vežimus.
100 eilutė. Nurodomas visų skrydžių skaičius. Skrydis – tai lėktuvo eksploatavimas viename
ar keliuose skrydžio etapuose nesikeičiant skrydžio numeriui.
110 eilutė. Nurodomas visų skrydžių etapų skaičius. Šie duomenys turi sutapti su TO-01
ataskaitos 200 eil. 2 skl. duomenimis.
120,130 ir 140 eilutės. Nurodomas vežtas keleivių, pašto ir krovinių kiekis. Pildant šias
eilutes reikia taikyti apibrėžimus, pateiktus ataskaitos TO-01 pildymo nurodymuose.
150 eilutė. Keleivių sėdimų vietų skaičius Nurodomas bendras parduoti skirtų vietų skaičius,
išskyrus tas, kurios faktiškai nebuvo panaudotos dėl papildomo kuro ar kitų krovinių
svorio.
160 eilutė. Maksimali keleivių apyvarta apskaičiuojama kiekviename skrydžio etape siūlomas
parduoti keleivių vietas dauginant iš skrydžio etapo atstumo.
180 eilutė. Keleivinių lėktuvų talpos panaudojimo koeficientas apskaičiuojamas faktišką
keleivių apyvartą (170 eil.) dalijant iš maksimalios keleivių apyvartos (160 eil.) ir
dauginant iš 100.
190 eilutė. Apskaičiuojamas ir įrašomas bendras lėktuvų nuskristas atstumas visais maršrutais.
200 eilutė. Įrašomas eksploatuojamų lėktuvų išskraidytas laikas. Išskraidytos valandos išreiškiamos
sveikaisiais skaičiais ir remiasi „išskridimo laikas“ – „atskridimo laikas“ principu.
210 eilutė. Maksimalus tonos kilometražas apskaičiuojamas kiekvieno skrydžio etapo komercinės
apkrovos tonas (keleiviai, kroviniai, paštas) dauginant iš skrydžio etapo atstumo.
220 eilutė. Nurodomas faktiškas tonos kilometražas. Pagal vežimų rūšis jis paskirstomas 221-223
eilutėse. Faktiškas tonos kilometražas pagal vežimų rūšis apskaičiuojamas taip: vežto
pašto ar krovinio kiekis dauginamas iš etapo atstumo, keleivių apyvarta – iš 0,09.
Faktiškas tonos kilometražas (220 eil.) gaunamas sudėjus visų vežimų rūšių tonos
kilometražą.
230 eilutė. Komercinės apkrovos koeficientas nustatomas faktišką tonos kilometražą (220 eil.)
dalijant iš maksimalaus kilometražo (210 eil.) ir gautą rezultatą dauginant iš 100.
Visų ataskaitos rodiklių (išskyrus 180 ir 230 eil.): 1 skl.=∑2 ir 6 skl.;
2 skl.=∑3 ir 4 skl.;
6 skl.=∑7 ir 8 skl.
TO-04. Lėktuvų skrydžių pagal maršrutus ataskaita
metinė
Į ataskaitą įrašomi duomenys apie nuosavų ir ilgalaikės nuomos teisėmis eksploatuotų
lėktuvų naudojimą.
I skyrius. Pateikiami duomenys apie vežimus reguliariais skrydžiais.
II skyrius. Pateikiami duomenys apie vežimus nereguliariais skrydžiais.
Skrydžiai turistiniais maršrutais – skrydžiai, kai atliekamos užsakomosios turistinės
kelionės lėktuvais. Taip pat tokie skrydžiai, kai tie patys keleiviai vežami žiediniu
maršrutu, t. y. kai pirmyn ir atgal keliaujama skirtingomis oro linijomis.
„A“ skiltyje nurodomas skrydžio maršrutas, t. y. miestų (oro uostų), kuriuose pagal judėjimo
maršrutą pakyla ir nusileidžia lėktuvas, pavadinimai. Miestai (oro uostai) koduojami
remiantis Miestų/oro uostų kodų sąrašu.
„C“ skiltis. Šalys koduojamos remiantis Pasaulio šalių ir teritorijų registru.
Miestų/oro uostų kodų sąrašas ir Pasaulio šalių ir teritorijų registras pateikiami šių
nurodymų priede.
Pildant šią ataskaitą reikia taikyti apibrėžimus, pateiktus TO-01 ir TO-02 ataskaitų
pildymo nurodymuose.
TO-06. Oro linijų ir lėktuvų skaičiaus ataskaita
metinė
I skyrius. Nurodomas oro linijų ilgis ir jų skaičius.
Oro linija laikoma skrydžio trasa nuo įlaipinimo iki galutinio oro uosto. Oro tinklo ilgis –
tai eksploatuojamų oro linijų (be persidengiančių ruožų) ilgis. Jeigu per tam tikrą ruožą
eina daugiau kaip viena oro linija, šio ruožo ilgis įskaičiuojamas tik vieną kartą.
II skyrius. Apskaičiuojamas ir įrašomas nuosavų (be nuomojamų) lėktuvų ir sraigtasparnių
skaičius.
1 skiltis. Pateikiamas inventorinis visų lėktuvų ir sraigtasparnių skaičius ataskaitinių metų
pabaigoje (200 ir 220 eil.) ir jų skaičius pagal atskirus tipus.
2 skiltis. Pateikiama faktiška visų lėktuvų ir atskirai pagal kiekvieną lėktuvo tipą talpų suma.
III skyrius. Nurodomas pagal eksploatuotą laiką paskirstytas nuosavų lėktuvų ir sraigtasparnių
skaičius.
IV skyrius. Lėktuvai ir sraigtasparniai grupuojami pagal didžiausią apkrovą.
Kadangi 1, 2 ir 3 skyrių duomenys yra tarpusavyje susiję, būtina atsižvelgti į tokius
reikalavimus:
200 eil. 1 skl. = 310 eil. 1 skl. = 410 eil. 1 skl.
220 eil. 1 skl. = 320 eil. 1 skl. = 420 eil. 1 skl.
V skyrius. Pateikiamas nuomos pagrindais (lizingas ir kt.) eksploatuojamų lėktuvų skaičius metų
pabaigoje.
TO-07. Vežimų lėktuvais pagal pradinį ir galutinį skrydžio punktus ataskaita
(Ataskaitos TO-04 priedas)
metinė
Vežimai nuo pradinio iki galutinio skrydžio punkto – tai komerciniai vežimai šio
skrydžio metu, paskirstyti miestų poromis pagal įlaipinimo ir išlaipinimo punktus.
(Keleivių atžvilgiu „statistinius duomenis pagal pradinį ir galutinį skrydžio punktus“
galima laikyti lygiais „statistiniams duomenims pagal išsiuntimo ir paskirties punktus,
nurodytus skrydžio kupone“, jie gali būti nustatomi kaip keleivių įlaipinimo punktas ir
išlaipinimo punktas, nurodytas viename skrydžio kupone).
I skyrius. Pateikiami duomenys tik apie tuos reguliarius skrydžius, kurie susideda iš kelių skrydžio
etapų. Ataskaitos TO-07 I skyriaus duomenys neturi būti lygūs TO-04 ataskaitos I
skyriaus duomenims.
Miestų pora – tai vežimai tarp dviejų miestų, t. y. skrydžio pradinis ir galutinis punktai,
nurodyti keleivio biliete arba dalyje bilieto, krovinių pakrovimo dokumentuose ar jų
dalyje krovinio ar pašto važtaraštyje).
„A“ skiltis. Miestai (oro uostai) koduojami remiantis Miestų/oro uostų kodų sąrašu.
„B“ skiltis. Šalys koduojamos remiantis Pasaulio šalių ir teritorijų registru.
Kiekviena miestų pora turi būti įrašoma du kartus: iš pradžių viena kryptimi (išvykimo), paskui – kita (atvykimo). Pvz.: Vilnius – Amsterdamas,
Amsterdamas –Vilnius.
2 skyrius. Pateikiami duomenys apie visus vežimus nereguliariais skrydžiais. TO-07 ataskaitos II
skyriaus duomenys turi būti lygūs TO-04 ataskaitos II skyriaus duomenims.
Valstybių pora – tai vežimai tarp dviejų valstybių, t. y. skrydžio pradinis ir galutinis
punktai, nurodyti keleivio biliete arba dalyje bilieto, krovinių pakrovimo dokumentuose
ar jų dalyje (krovinio ar pašto važtaraštyje). Valstybės koduojamos remiantis Pasaulio
šalių ir teritorijų registru. Jis pateikiamas šių nurodymų priede.
Skrydžiai turistiniais maršrutais – skrydžiai, kai atliekamos užsakomosios turistinės
kelionės lėktuvais. Taip pat tokie skrydžiai, kai tie patys keleiviai vežami žiediniu
maršrutu, t. y. kai pirmyn ir atgal keliaujama skirtingomis oro linijomis.
Miestų/oro uostų kodų sąrašas ir Pasaulio šalių ir teritorijų registras pateikiami šių
nurodymų priede.
TO-10. Keleivių atvykimo ir išvykimo bei krovinių ir pašto išsiuntimo ir gavimo komerciniais skrydžiais pagal paskirties oro uostus ataskaita
metinė
Ataskaitoje pateikiami duomenys apie lėktuvų ir keleivių išvykimą iš šalies oro uostų ar atvykimą į juos. Įrašoma, kiek keleivių išvyko ir atvyko lėktuvais, priklausančiais Lietuvos ir užsienio aviakompanijoms.
Komerciniai vežimai – visi reguliarūs ir nereguliarūs vieši tarptautiniai ir vietiniai
keleivių, krovinių ir pašto vežimai lėktuvais už mokestį.
Reguliarūs komerciniai vežimai – tai vežimai už mokestį, kai vežama reguliariais
skrydžiais pagal tvarkaraštį, arba tokiais reguliariais ar gana dažnais skrydžiais, kuriuos
galima atitinkamai sisteminti ir į kuriuos gyventojai individualiai gali rezervuoti vietas
tiesiai iš aviakompanijos ar iš jų agentūrų. Prie šių skrydžių priskiriami ir papildomi
skrydžiai, jeigu jie buvo atliekami dėl to, kad buvo perpildyti reguliarūs skrydžiai.
Nereguliarūs komerciniai vežimai – tai vežimai čarteriniais ir specialiais skrydžiais,
išskyrus tais, kurie nurodomi skiltyse „reguliarūs vežimai“, t. y. skrydžiai, atliekami už
mokestį nereguliariai, taip pat tušti ir su jais susiję skrydžiai, turistinių maršrutų skrydžiai, kurie neįtraukti į reguliarius vežimus.
„A“ skiltis. Nurodomas oro uosto pavadinimas (išskrendant galutinio oro uosto; atskrendant
pradinio oro uosto). Oro uostai koduojami remiantis Miestų/oro uostų kodų sąrašu.
„B“ skiltis. Pažymimas šalies, kuriai priklauso oro uostas, pavadinimas.
„C“ skiltis. Šalys koduojamos remiantis Pasaulio šalių ir teritorijų registru.
„D“ skiltis. Aviakompanijos koduojamos remiantis ICAO aviakompanijų šaukinių kodų sąrašu.
Miestų/oro uostų kodų sąrašas, Pasaulio šalių ir teritorijų registras ir ICAO aviakompanijų kodų sąrašas pateikiami šių nurodymų priede.
3–6 skiltys. Pateikiami duomenys apie komerciniais skrydžiais vežtus keleivius, nesvarbu, ar jie
buvo vežti už mokestį, ar nemokamai. Keleivių vežimai klasifikuojami atsižvelgiant į
jų įlaipinimo ir išlaipinimo punktus.
Atvykę keleiviai – tai keleiviai, kuriems atsiskaitantysis oro uostas yra galutinis arba tie
atvykę keleiviai, kurie tęs savo kelionę lėktuvais (išskyrus tiesioginio tranzito keleivius).
Išvykę keleiviai – tai keleiviai, kuriems atsiskaitantysis oro uostas yra pradinis, o kelionė
baigiasi vietiniame arba užsienio oro uoste arba atvykę keleiviai, kuriems atsiskaitantysis
oro uostas yra tarpinis ir jie toliau tęsia kelionę lėktuvais (išskyrus tiesioginio tranzito
keleivius).
Tiesioginio tranzito keleiviai – tai keleiviai, kurie tęsia kelionę skrydžiu, turinčiu tą patį
skrydžio numerį kaip ir tas, kuriuo jie atvyko. Tiesioginio tranzito keleiviai skaičiuojami
tik vieną kartą.
7–12 skiltys. Kroviniai ir paštas. Į išsiųstus ir gautus krovinius ir paštą įskaitomi skubūs
ir diplomatiniai siuntiniai, bet neįskaitomas nemokamas keleivių bagažas. Krovinių ir
pašto vežimai klasifikuojami atsižvelgiant į jų išsiuntimo ir gavimo punktus.
TO-12. Keleivių atvykimo ir išvykimo bei krovinių ir pašto išsiuntimo ir gavimo ataskaita
ketvirtinė
Ataskaitoje pateikiami duomenys apie lėktuvų, priklausančių Lietuvos ir užsienio
aviakompanijoms, išskridimą ir atskridimą. Šią ataskaitą prašome pildyti remiantis
ataskaitos TO-10 pildymo nurodymais.
Komercinis lėktuvo judėjimas klasifikuojamas kaip tarptautinis, jeigu skrydis (lėktuvo
skrydis viename ar keliuose skrydžio etapuose su nepakeistu skrydžio numeriu) susideda
iš vieno ar daugiau tarptautinių skrydžio etapų. Tai yra taikoma klasifikuojant lėktuvų
judėjimus.
Keleivių, krovinių ir pašto vežimai klasifikuojami atsižvelgiant į įlaipinimo (išsiuntimo)
ir išlaipinimo (gavimo) punktą.
Tarptautiniai keleivių, krovinių ir pašto vežimai – tai į oro uostą, kuris yra kitoje
valstybėje nei išvykimo arba pakrovimo oro uostas atvykę keleiviai ir iškrauti kroviniai
bei paštas.
Vietiniai keleivių, krovinių ir pašto vežimai – tai į oro uostą, kuris yra toje pačioje
valstybėje kaip ir išvykimo arba pakrovimo oro uostas atvykę keleiviai ir iškrauti
kroviniai bei paštas.
110 eilutė. Tarptautiniai reguliarūs vežimai – tai tarptautiniai vežimai už mokestį, kai vežama
reguliariais skrydžiais pagal tvarkaraštį, arba tokiais reguliariais ar gana dažnais
skrydžiais, kuriuos galima atitinkamai sisteminti ir į kuriuos gyventojai individualiai gali
rezervuoti vietas tiesiai iš aviakompanijos ar iš jų agentūrų. Prie šių skrydžių priskiriami
ir papildomi skrydžiai, jeigu jie buvo atliekami dėl to, kad buvo perpildyti reguliarūs
skrydžiai.
130 eilutė. Tarptautiniai nereguliarūs vežimai – tai tarptautiniai vežimai čarteriniais ir specialiais
skrydžiais, išskyrus tais, kurie nurodomi skiltyse „reguliarūs tarptautiniai vežimai“, t. y.
skrydžiai, atliekami už mokestį nereguliariai, taip pat tušti ir su jais susiję skrydžiai,
turistinių maršrutų skrydžiai, kurie neįtraukti į reguliarius vežimus.
140 ir 150 eilutės. Vietiniai reguliarūs ir nereguliarūs vežimai. Pateikiami duomenys tik apie
reguliarius ir nereguliarius komercinius skrydžius šalyje.
200 eilutė. Kiti skrydžiai. Nurodomas visų atskridusių ir išskridusių orlaivių skaičius, išskyrus tuos,
kurie vykdė komercinius vežimus. Čia nurodoma tokia komercinė veikla kaip pagalba žemės ūkiui (trąšų barstymas ir kt.), skridimas norint fotografuoti; mokomieji lakūnų skrydžiai, dalykiniai ir administraciniai skrydžiai. Taip pat įskaičiuojami atskridę ir išskridę kariniai lėktuvai.
Transporto ir paslaugų statistikos skyrius
______________