Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos

finansų ministerijos generalinio direktoriaus

Į S A K Y M A S

 

DĖL PANEVĖŽIO TERITORINĖS MUITINĖS REORGANIZAVIMO

 

2009 m. spalio 30 d. Nr.1B-607

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2000, Nr. 83-2511) 4 straipsniu, Lietuvos Respublikos muitinės įstatymo (Žin., 2004, Nr. 73-2517) 16 straipsnio 6 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gegužės 10 d. nutarimu Nr. 554 „Dėl Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 46-1120; 2000, Nr. 48-1390) bei Lietuvos Respublikos tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutu (Žin., 2000, Nr. 94-2917):

1. R e o r g a n i z u o j u nuo 2010 m. liepos 1 d. Panevėžio teritorinę muitinę jungimo būdu, prijungiant ją prie Kauno teritorinės muitinės, kuriai pereina visos Panevėžio teritorinės muitinės teisės ir pareigos.

2. T v i r t i n u Panevėžio teritorinės muitinės reorganizavimo projektą (pridedama).

3. P a v e d u:

3.1. Teisės skyriui:

3.1.1. iki 2010 m. vasario 1 d. sudaryti dėl Panevėžio teritorinės muitinės reorganizavimo būtinų pakeisti teisės aktų sąrašą;

3.1.2. iki 2010 m. gegužės 1 d. inicijuoti ir koordinuoti teisės aktų projektų pagal šio įsakymo 3.1.1 punkte nurodytą dėl Panevėžio teritorinės muitinės reorganizavimo būtinų pakeisti teisės aktų sąrašą parengimą ir pateikimą tvirtinti teisės aktų nustatyta tvarka;

3.2. Ūkio ir aprūpinimo skyriui ir Kauno teritorinei muitinei užtikrinti, kad iki 2010 m. birželio 1 d. būtų pagaminti po reorganizavimo veiksiančios teritorinės muitinės reikalingi muitinės įstaigų antspaudai, spaudai ir kitos reikalingos priemonės;

3.3. Personalo ir mokymo skyriui ir Panevėžio teritorinei muitinei užtikrinti reorganizuojamos Panevėžio teritorinės muitinės pareigūnų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, įspėjimą apie numatomus tarnybos arba darbo santykių pakeitimus teisės aktų nustatyta tvarka nuo Panevėžio teritorinės muitinės reorganizavimo pradžios.

4. Šio įsakymo 2 punktas įsigalioja po 4 mėnesių nuo šio įsakymo priėmimo dienos.

 

 

Generalinio direktoriaus pavaduotoja,

laikinai atliekanti generalinio

direktoriaus funkcijas                                                Ramutė Liupkevičienė

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministrė

Ingrida Šimonytė

2009 m. spalio 30 d.

 

 


PATVIRTINTA

Muitinės departamento prie Lietuvos

Respublikos finansų ministerijos

generalinio direktoriaus

2009 m. spalio 30 d.

įsakymu Nr. 1B-607

 

PANEVĖŽIO TERITORINĖS MUITINĖS REORGANIZAVIMO PROJEKTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio teritorinės muitinės reorganizavimo projektas (toliau – Projektas) nustato Panevėžio teritorinės muitinės reorganizavimo tvarką. Projektas parengtas įgyvendinant Penkioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos programą, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2008 m. gruodžio 9 d. nutarimu Nr. XI-52 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“ (Žin., 2008, Nr. 146-5870), ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2000, Nr. 83-2511) 4 straipsniu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708), Lietuvos Respublikos muitinės įstatymo (Žin., 2004, Nr. 73-2517) 16 straipsnio 6 dalies 5 punktu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gegužės 10 d. nutarimu Nr. 554 „Dėl Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 46-1120).

2. Sprendimą dėl Panevėžio teritorinės muitinės reorganizavimo priima steigėjas – Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, suderinęs su Lietuvos Respublikos finansų ministru teisės aktų nustatyta tvarka.

 

II. REORGANIZUOJAMA BIUDŽETINĖ ĮSTAIGA

 

3. Reorganizuojama biudžetinė įstaiga:

3.1. pavadinimas – Panevėžio teritorinė muitinė;

3.2. teisinė forma – biudžetinė įstaiga;

3.3. buveinė – Ramygalos g. 151, Panevėžio m., Panevėžio m. sav.;

3.4. kodas – 290737910;

3.5. registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie Panevėžio teritorinę muitinę, – Juridinių asmenų registras tvarkomas vadovaujančiosios registro tvarkymo įstaigos – Teisingumo ministerijos ir registro tvarkymo įstaigos – valstybės įmonės Registrų centro.

4. Po reorganizavimo veiksianti biudžetinė įstaiga:

4.1. pavadinimas – Kauno teritorinė muitinė;

4.2. teisinė forma – biudžetinė įstaiga;

4.3. buveinė – Jovarų g. 3, Kauno m., Kauno m. sav.;

4.4. kodas – 190734952;

4.5. registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie Kauno teritorinę muitinę, – Juridinių asmenų registras tvarkomas vadovaujančiosios registro tvarkymo įstaigos – Teisingumo ministerijos ir registro tvarkymo įstaigos – valstybės įmonės Registrų centro.

 

III. REORGANIZAVIMO TIKSLAS IR BŪDAS

 

5. Reorganizavimo tikslas – optimizuoti Lietuvos Respublikos muitinės struktūrą, siekiant didinti jos veiklos efektyvumą, tobulinti viešąjį administravimą bei mažinti valdymo išlaidas – efektyviau naudoti būtiniausius, ypač žmogiškuosius ir finansinius išteklius, reikalingus muitinės uždaviniams įgyvendinti.

6. Reorganizavimo būdas – jungimo – Panevėžio teritorinės muitinės prijungimas prie Kauno teritorinės muitinės.

7. Po reorganizavimo veiksiančioje Kauno teritorinėje muitinėje numatoma suteikti pirmos kategorijos krovinių posto statusą Panevėžio krovinių postui, išplėtojant jo įgaliojimus ir funkcijas.

 

IV. REORGANIZAVIMO ETAPAI IR LAIKAS

 

8. Panevėžio teritorinė muitinė reorganizuojama šiais etapais:

8.1. pirmas etapas:

8.1.1. Komisijos dėl Panevėžio teritorinės muitinės reorganizavimo sudarymas – 2010 m. kovo 1 d.;

8.1.2. įspėjimų apie numatomus tarnybos arba darbo santykių pakeitimus Panevėžio teritorinės muitinės pareigūnams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartį, teisės aktų nustatyta tvarka įteikimas – 2010 m. kovo 1 d.;

8.1.3. Panevėžio teritorinės muitinės turto įvertinimas ir inventorizavimas – iki 2010 m. kovo 31 d.;

8.1.4. Panevėžio teritorinės muitinės archyvo inventorizacija – iki 2010 m. birželio 1 d.

8.1.5. Panevėžio teritorinės muitinės į archyvą neperduotų dokumentų (pagal dokumentacijos planą) inventorizacija – iki 2010 m. liepos 1 d.;

8.2. antras etapas:

8.2.1. įvertinto ir inventorizuoto turto perdavimas Kauno teritorinei muitinei – iki 2010 m. liepos 1 d.;

8.2.2. Panevėžio teritorinės muitinės archyvo perdavimas Kauno teritorinei muitinei – iki 2010 m. liepos 1 d.;

8.2.3. Panevėžio teritorinės muitinės pareigūnų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, atitinkamai tarnybos ar darbo vietos nustatymas (atleidimas) – iki 2010 m. liepos 1 d.;

8.2.4. teisės aktuose nustatytų privalomai informuotinų institucijų informavimas apie įvykius, susijusius su Panevėžio teritorinės muitinės reorganizavimu – teisės aktų nustatytais terminais;

8.2.5. Panevėžio teritorinės muitinės išregistravimas iš juridinių asmenų registro – Projekto 9 punkte nurodyta data.

9. Reorganizuojama Panevėžio teritorinė muitinė baigs veiklą 2010 m. birželio 30 d.

 

V. REORGANIZAVIMO PAGRINDIMAS

 

10. Panevėžio teritorinė muitinė reorganizuojama atsižvelgiant į tai, kad:

10.1. Lietuvos muitinei būtina optimizuoti muitinės įstaigų administravimo, turto valdymo, finansų ir apskaitos bei personalo ir mokymo procesus, muitinės paslaugų klientams teikimą „aukštesnio lygio“ krovinių postuose su centralizuotais dokumentinio tikrinimo elektroninėje erdvėje centrais ir centralizuotai valdomu prekių muitinio tikrinimo procesu;

10.2. Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą Panevėžio teritorinės muitinės veiklos zonoje neliko Europos Sąjungos išorės sienų, todėl neliko pasienio kelio postų, kuriuose muitinė vykdė muitinės formalumus;

10.3. Panevėžio teritorinės muitinės darbo krūvis pagal įformintus muitinės dokumentus yra mažiausias, palyginti su kitomis teritorinėmis muitinėmis, o administravimo išlaidos didelės. Teritorinės muitinės veiklos zonoje veikia tik 3 vidiniai muitinės postai, kurių administravimą, siekiant efektyviau naudoti biudžeto lėšas, tikslinga perduoti Kauno teritorinei muitinei.

 

VI. TURTO ĮVERTINIMAS, TURTO ĮVERTINIMO IR INVENTORIZAVIMO TVARKA

 

11. Reorganizuojamos Panevėžio teritorinės muitinės turtas 2009 m. kovo 31 d. (finansinės būklės ataskaitos duomenimis):

11.1. ilgalaikis turtas – 3993,4 tūkst. Lt;

11.2. biologinis turtas – 5,1 tūkst. Lt;

11.3. trumpalaikis turtas – 1894,3 tūkst. Lt.

12. Reorganizavime dalyvaujančios Kauno teritorinės muitinės turtas 2009 m. kovo 31 d. (finansinės būklės ataskaitos duomenimis):

12.1. ilgalaikis turtas – 11725,8 tūkst. Lt;

12.2. biologinis turtas – 11,6 tūkst. Lt;

12.3. trumpalaikis turtas – 2895,8 tūkst. Lt.

13. Panevėžio teritorinės muitinės turto inventorizacija atliekama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. birželio 3 d. nutarimu Nr. 719 patvirtintomis Inventorizacijos taisyklėmis (Žin., 1999, Nr. 50-1622; 2008, Nr. 49-1822).

 

VII. TURTO PASKIRSTYMO, APSKAITOS DOKUMENTŲ IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS PERĖMIMO SAUGOTI TVARKA

 

14. Reorganizuojamos Panevėžio teritorinės muitinės turtas, reikalingas muitinės vykdomoms funkcijoms užtikrinti, piniginės lėšos, jas inventorizavus, bei archyvai, informacija apie mokestines prievoles, neužbaigtas muitinės procedūras, vykdomus muitinės patikrinimus ir prievolės perduodamos teisės aktų nustatyta tvarka reorganizavime dalyvaujančiai Kauno teritorinei muitinei, kuri perims jos teises ir pareigas. Turtas, nereikalingas užtikrinti funkcijų vykdymą, tvarkomas teisės aktų nustatyta tvarka.

15. Reorganizuojamos Panevėžio teritorinės muitinės apskaitos ir finansinės atskaitomybės dokumentai bei ūkinės finansinės veiklos patikrinimų medžiaga perduodami teisės aktų nustatyta tvarka reorganizavime dalyvaujančiai Kauno teritorinei muitinei, kuri perims jos teises ir pareigas.

 

VIII. PRIEVOLIŲ PERĖMIMAS IR JŲ TERMINAI

 

16. Reorganizuojamos Panevėžio teritorinės muitinės teisės ir pareigos 2010 m. liepos 1 d. pereina po reorganizavimo veiksiančiai Kauno teritorinei muitinei.

 

IX. PO REORGANIZAVIMO VEIKSIANČIOS KAUNO TERITORINĖS MUITINĖS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS BEI STRUKTŪRA

 

17. Kauno teritorinės muitinės uždaviniai:

17.1. vykdyti Europos Bendrijos muitų politiką, už kurios įgyvendinimą pagal kompetenciją atsakinga muitinė;

17.2. apsaugoti Europos Bendriją ir Lietuvos Respubliką nuo nesąžiningos ir neteisėtos prekybos, saugoti jos ir kitų šalių finansinius interesus;

17.3. užtikrinti teisės aktų, už kurių vykdymą atsakinga muitinė, įgyvendinimą;

17.4. įgyvendinti Lietuvos muitinės veiklos strategiją;

17.5. užtikrinti valstybės bei jos gyventojų saugumą ir saugą vykdant tarptautinę prekybą.

18. Kauno teritorinė muitinė vykdo šias funkcijas:

18.1. organizuoja teritorinės muitinės padalinių veiklą, analizuoja ir apibendrina jų veiklos rezultatus, teikia Muitinės departamentui siūlymus dėl jų pertvarkymo, reorganizavimo, likvidavimo ar steigimo;

18.2. organizuoja ir kontroliuoja teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, vykdymą;

18.3. valdo riziką teritoriniu ir lokaliu lygiu, teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauja centriniame rizikos valdyme;

18.4. vykdo prekių (krovinių) muitinį tikrinimą ir įforminimą, atlieka visų rūšių transporto priemonių tikrinimą bei taiko muitinės priežiūros priemones;

18.5. išduoda asmenims leidimus, susijusius su muitinės procedūrų atlikimu ir muitinės veiklos organizavimu;

18.6. kontroliuoja bendrojo muitų tarifo, muitų ir kitų muitinės administruojamų mokesčių bei jų lengvatų, muitinės vertės taikymą;

18.7. tvarko valstybės biudžeto ir Europos Sąjungos (toliau – ES) biudžeto (Europos Bendrijų tradiciniai nuosavi ištekliai) mokestinių pajamų apskaitą, renka pavestas valstybės rinkliavas;

18.8. kontroliuoja muitų ir mokesčių sumokėjimą, organizuoja ir vykdo mokestinių nepriemokų išieškojimą bei permokų grąžinimą;

18.9. organizuoja ir kontroliuoja muitinės priežiūros priemonių taikymą įvežamoms į Bendrijos muitų teritoriją ar išvežamoms iš jos prekėms;

18.10. pagal muitinei suteiktą kompetenciją vykdo eksportuojamų ir importuojamų žemės ūkio produktų, priskirtų ES bendrosios žemės ūkio politikos priemonėms, priežiūrą;

18.11. kontroliuoja muitinės kompetencijai priskirtų importo, eksporto ir tranzito draudimų bei apribojimų taikymą;

18.12. teisės aktų nustatyta tvarka atlieka asmenų veiklos, susijusios su muitų ir mokesčių teisės aktų taikymu, patikrinimus;

18.13. teisės aktų nustatyta tvarka sulaiko, konfiskuoja asmenų neteisėtai gabenamas prekes bei kitas vertybes ir perduoda jas realizuoti arba naikinti;

18.14. centralizuotame F tipo muitinės sandėlyje organizuoja ir vykdo muitinės sulaikytų, konfiskuotų, valstybės nuosavybėn perduotų, bešeimininkių prekių (daiktų, daiktinių įrodymų) perdavimo, apskaitos, saugojimo, grąžinimo, realizavimo ir sunaikinimo darbus;

18.15. organizuoja ir kontroliuoja Lietuvos prekybos su kitomis ES valstybėmis narėmis statistinių duomenų rinkimą;

18.16. vykdydama jai pavestus uždavinius, bendradarbiauja su pasienio tarnybomis, teisėsaugos bei kitomis institucijomis, visuomene;

18.17. pagal kompetenciją bendradarbiauja su užsienio valstybių muitinių institucijomis, įgyvendinant nacionalinius ir tarptautinius teisėsaugos projektus;

18.18. teikia asmenims informaciją apie muitų teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taikymą, informuoja visuomenę apie muitinės veiklą jos kompetencijai priskirtais klausimais;

18.19. Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatyta tvarka nagrinėja administracines bylas;

18.20. nagrinėja asmenų siūlymus, prašymus, pareiškimus bei skundus teritorinės muitinės veiklos ir muitų bei mokesčių teisės aktų taikymo klausimais ir priima sprendimus, imasi priemonių nustatytiems trūkumams šalinti;

18.21. rengia investicinių programų projektus;

18.22. pagal kompetenciją sudaro sutartis bei susitarimus ir užtikrina jų vykdymą;

18.23. užtikrina vidaus kontrolės sistemos funkcionavimą;

18.24. vykdo kitas teisės aktų nustatytas funkcijas bei Muitinės departamento pavedimus.

19. Kauno teritorinės muitinės struktūra:

19.1. vadovybė:

19.1.1. muitinės viršininkas;

19.1.2. muitinės viršininko pavaduotojas;

19.1.3. muitinės viršininko pavaduotojas;

19.1.4. muitinės viršininko pavaduotojas;

19.1.5. muitinės viršininko pavaduotojas;

19.1.6. pareigūnai prie vadovybės:

19.1.6.1. vyriausiasis kokybės vadybos inspektorius;

19.1.6.2. vyriausiasis inspektorius informacijai ir spaudai;

19.1.6.3. vyriausiasis darbų saugos inspektorius;

19.2. struktūriniai padaliniai:

19.2.1. Bendrųjų reikalų skyrius;

19.2.2. Finansų ir apskaitos skyrius;

19.2.3. Muitinės procedūrų priežiūros skyrius;

19.2.4. Mokesčių apskaitos ir išieškojimo skyrius:

19.2.4.1. poskyris Panevėžyje;

19.2.5. Muitinės veiklos organizavimo skyrius;

19.2.6. Pažeidimų prevencijos skyrius:

19.2.6.1. poskyris Panevėžyje;

19.2.7. Personalo ir mokymo skyrius;

19.2.8. Statistikos analizės skyrius:

19.2.8.1. poskyris Panevėžyje;

19.2.9. Tarifų ir muitinio įvertinimo kontrolės skyrius:

19.2.9.1. poskyris Panevėžyje;

19.2.10. Teisės skyrius;

19.2.11. Ūkio subjektų patikrinimų skyrius:

19.2.11.1. poskyris Panevėžyje;

19.2.12. Ūkio ir aprūpinimo skyrius;

19.2.13. Centralizuoto F tipo muitinės sandėlio veiklos organizavimo skyrius;

19.3. muitinės postai:

19.3.1. Kybartų kelio postas;

19.3.2. Ramoniškių (Sudargo) kelio postas;

19.3.3. Kybartų geležinkelio postas;

19.3.4. Kauno krovinių postas „Centras“;

19.3.5. Kauno krovinių postas „Tiekimas“;

19.3.6. Alytaus krovinių postas;

19.3.7. Marijampolės krovinių postas;

19.3.8. Panevėžio krovinių postas (pirmos kategorijos muitinės postas);

19.3.9. Rokiškio krovinių postas;

19.3.10. Kauno oro uosto postas;

19.3.11. Nemuno upių uosto postas.

 

X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Muitinės departamento generalinio direktoriaus įsakymu sudaroma Panevėžio teritorinės muitinės reorganizavimo komisija, kuri:

20.1. koordinuoja reorganizuojamos ir reorganizavime dalyvaujančios teritorinių muitinių veiksmus vykdant reorganizavimą;

20.2. svarsto ir sprendžia su reorganizavimu susijusius turtinius, finansinius ir organizacinius teisių ir pareigų perdavimo ir pareigūnų tarnybos bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, darbo santykių klausimus.

21. Panevėžio teritorinė muitinė reorganizavimo metu privalo užtikrinti nepertraukiamą veiklą pagal galiojančius muitinės nuostatus. Ji įpareigojama sudaryti tik tuos sandorius, kurie būtini jos veiklai užtikrinti iki jos reorganizavimo pabaigos.

22. Reorganizavimo laikotarpiu Panevėžio teritorinė muitinė neturi teisės, nesuderinusi su Muitinės departamentu, priimti į darbą naujų darbuotojų.

 

_________________