Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos
finansų ministerijos generalinio direktoriaus
Į S A K Y M A S
DĖL PANEVĖŽIO TERITORINĖS MUITINĖS REORGANIZAVIMO
2009 m. spalio 30 d. Nr.1B-607
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2000, Nr. 83-2511) 4 straipsniu, Lietuvos Respublikos muitinės įstatymo (Žin., 2004, Nr. 73-2517) 16 straipsnio 6 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gegužės 10 d. nutarimu Nr. 554 „Dėl Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 46-1120; 2000, Nr. 48-1390) bei Lietuvos Respublikos tarnybos Lietuvos Respublikos muitinėje statutu (Žin., 2000, Nr. 94-2917):
1. R e o r g a n i z u o j u nuo 2010 m. liepos 1 d. Panevėžio teritorinę muitinę jungimo būdu, prijungiant ją prie Kauno teritorinės muitinės, kuriai pereina visos Panevėžio teritorinės muitinės teisės ir pareigos.
3. P a v e d u:
3.1. Teisės skyriui:
3.1.1. iki 2010 m. vasario 1 d. sudaryti dėl Panevėžio teritorinės muitinės reorganizavimo būtinų pakeisti teisės aktų sąrašą;
3.2. Ūkio ir aprūpinimo skyriui ir Kauno teritorinei muitinei užtikrinti, kad iki 2010 m. birželio 1 d. būtų pagaminti po reorganizavimo veiksiančios teritorinės muitinės reikalingi muitinės įstaigų antspaudai, spaudai ir kitos reikalingos priemonės;
3.3. Personalo ir mokymo skyriui ir Panevėžio teritorinei muitinei užtikrinti reorganizuojamos Panevėžio teritorinės muitinės pareigūnų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, įspėjimą apie numatomus tarnybos arba darbo santykių pakeitimus teisės aktų nustatyta tvarka nuo Panevėžio teritorinės muitinės reorganizavimo pradžios.
PATVIRTINTA
Muitinės departamento prie Lietuvos
Respublikos finansų ministerijos
generalinio direktoriaus
2009 m. spalio 30 d.
įsakymu Nr. 1B-607
PANEVĖŽIO TERITORINĖS MUITINĖS REORGANIZAVIMO PROJEKTAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio teritorinės muitinės reorganizavimo projektas (toliau – Projektas) nustato Panevėžio teritorinės muitinės reorganizavimo tvarką. Projektas parengtas įgyvendinant Penkioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos programą, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2008 m. gruodžio 9 d. nutarimu Nr. XI-52 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“ (Žin., 2008, Nr. 146-5870), ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2000, Nr. 83-2511) 4 straipsniu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708), Lietuvos Respublikos muitinės įstatymo (Žin., 2004, Nr. 73-2517) 16 straipsnio 6 dalies 5 punktu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gegužės 10 d. nutarimu Nr. 554 „Dėl Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 46-1120).
II. REORGANIZUOJAMA BIUDŽETINĖ ĮSTAIGA
3. Reorganizuojama biudžetinė įstaiga:
4. Po reorganizavimo veiksianti biudžetinė įstaiga:
III. REORGANIZAVIMO TIKSLAS IR BŪDAS
5. Reorganizavimo tikslas – optimizuoti Lietuvos Respublikos muitinės struktūrą, siekiant didinti jos veiklos efektyvumą, tobulinti viešąjį administravimą bei mažinti valdymo išlaidas – efektyviau naudoti būtiniausius, ypač žmogiškuosius ir finansinius išteklius, reikalingus muitinės uždaviniams įgyvendinti.
6. Reorganizavimo būdas – jungimo – Panevėžio teritorinės muitinės prijungimas prie Kauno teritorinės muitinės.
IV. REORGANIZAVIMO ETAPAI IR LAIKAS
8. Panevėžio teritorinė muitinė reorganizuojama šiais etapais:
8.1. pirmas etapas:
8.1.2. įspėjimų apie numatomus tarnybos arba darbo santykių pakeitimus Panevėžio teritorinės muitinės pareigūnams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartį, teisės aktų nustatyta tvarka įteikimas – 2010 m. kovo 1 d.;
8.1.3. Panevėžio teritorinės muitinės turto įvertinimas ir inventorizavimas – iki 2010 m. kovo 31 d.;
8.2. antras etapas:
8.2.1. įvertinto ir inventorizuoto turto perdavimas Kauno teritorinei muitinei – iki 2010 m. liepos 1 d.;
8.2.2. Panevėžio teritorinės muitinės archyvo perdavimas Kauno teritorinei muitinei – iki 2010 m. liepos 1 d.;
8.2.3. Panevėžio teritorinės muitinės pareigūnų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, atitinkamai tarnybos ar darbo vietos nustatymas (atleidimas) – iki 2010 m. liepos 1 d.;
8.2.4. teisės aktuose nustatytų privalomai informuotinų institucijų informavimas apie įvykius, susijusius su Panevėžio teritorinės muitinės reorganizavimu – teisės aktų nustatytais terminais;
V. REORGANIZAVIMO PAGRINDIMAS
10. Panevėžio teritorinė muitinė reorganizuojama atsižvelgiant į tai, kad:
10.1. Lietuvos muitinei būtina optimizuoti muitinės įstaigų administravimo, turto valdymo, finansų ir apskaitos bei personalo ir mokymo procesus, muitinės paslaugų klientams teikimą „aukštesnio lygio“ krovinių postuose su centralizuotais dokumentinio tikrinimo elektroninėje erdvėje centrais ir centralizuotai valdomu prekių muitinio tikrinimo procesu;
10.2. Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą Panevėžio teritorinės muitinės veiklos zonoje neliko Europos Sąjungos išorės sienų, todėl neliko pasienio kelio postų, kuriuose muitinė vykdė muitinės formalumus;
10.3. Panevėžio teritorinės muitinės darbo krūvis pagal įformintus muitinės dokumentus yra mažiausias, palyginti su kitomis teritorinėmis muitinėmis, o administravimo išlaidos didelės. Teritorinės muitinės veiklos zonoje veikia tik 3 vidiniai muitinės postai, kurių administravimą, siekiant efektyviau naudoti biudžeto lėšas, tikslinga perduoti Kauno teritorinei muitinei.
VI. TURTO ĮVERTINIMAS, TURTO ĮVERTINIMO IR INVENTORIZAVIMO TVARKA
11. Reorganizuojamos Panevėžio teritorinės muitinės turtas 2009 m. kovo 31 d. (finansinės būklės ataskaitos duomenimis):
12. Reorganizavime dalyvaujančios Kauno teritorinės muitinės turtas 2009 m. kovo 31 d. (finansinės būklės ataskaitos duomenimis):
VII. TURTO PASKIRSTYMO, APSKAITOS DOKUMENTŲ IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS PERĖMIMO SAUGOTI TVARKA
14. Reorganizuojamos Panevėžio teritorinės muitinės turtas, reikalingas muitinės vykdomoms funkcijoms užtikrinti, piniginės lėšos, jas inventorizavus, bei archyvai, informacija apie mokestines prievoles, neužbaigtas muitinės procedūras, vykdomus muitinės patikrinimus ir prievolės perduodamos teisės aktų nustatyta tvarka reorganizavime dalyvaujančiai Kauno teritorinei muitinei, kuri perims jos teises ir pareigas. Turtas, nereikalingas užtikrinti funkcijų vykdymą, tvarkomas teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. PRIEVOLIŲ PERĖMIMAS IR JŲ TERMINAI
IX. PO REORGANIZAVIMO VEIKSIANČIOS KAUNO TERITORINĖS MUITINĖS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS BEI STRUKTŪRA
17. Kauno teritorinės muitinės uždaviniai:
17.1. vykdyti Europos Bendrijos muitų politiką, už kurios įgyvendinimą pagal kompetenciją atsakinga muitinė;
17.2. apsaugoti Europos Bendriją ir Lietuvos Respubliką nuo nesąžiningos ir neteisėtos prekybos, saugoti jos ir kitų šalių finansinius interesus;
18. Kauno teritorinė muitinė vykdo šias funkcijas:
18.1. organizuoja teritorinės muitinės padalinių veiklą, analizuoja ir apibendrina jų veiklos rezultatus, teikia Muitinės departamentui siūlymus dėl jų pertvarkymo, reorganizavimo, likvidavimo ar steigimo;
18.3. valdo riziką teritoriniu ir lokaliu lygiu, teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauja centriniame rizikos valdyme;
18.4. vykdo prekių (krovinių) muitinį tikrinimą ir įforminimą, atlieka visų rūšių transporto priemonių tikrinimą bei taiko muitinės priežiūros priemones;
18.5. išduoda asmenims leidimus, susijusius su muitinės procedūrų atlikimu ir muitinės veiklos organizavimu;
18.6. kontroliuoja bendrojo muitų tarifo, muitų ir kitų muitinės administruojamų mokesčių bei jų lengvatų, muitinės vertės taikymą;
18.7. tvarko valstybės biudžeto ir Europos Sąjungos (toliau – ES) biudžeto (Europos Bendrijų tradiciniai nuosavi ištekliai) mokestinių pajamų apskaitą, renka pavestas valstybės rinkliavas;
18.8. kontroliuoja muitų ir mokesčių sumokėjimą, organizuoja ir vykdo mokestinių nepriemokų išieškojimą bei permokų grąžinimą;
18.9. organizuoja ir kontroliuoja muitinės priežiūros priemonių taikymą įvežamoms į Bendrijos muitų teritoriją ar išvežamoms iš jos prekėms;
18.10. pagal muitinei suteiktą kompetenciją vykdo eksportuojamų ir importuojamų žemės ūkio produktų, priskirtų ES bendrosios žemės ūkio politikos priemonėms, priežiūrą;
18.11. kontroliuoja muitinės kompetencijai priskirtų importo, eksporto ir tranzito draudimų bei apribojimų taikymą;
18.12. teisės aktų nustatyta tvarka atlieka asmenų veiklos, susijusios su muitų ir mokesčių teisės aktų taikymu, patikrinimus;
18.13. teisės aktų nustatyta tvarka sulaiko, konfiskuoja asmenų neteisėtai gabenamas prekes bei kitas vertybes ir perduoda jas realizuoti arba naikinti;
18.14. centralizuotame F tipo muitinės sandėlyje organizuoja ir vykdo muitinės sulaikytų, konfiskuotų, valstybės nuosavybėn perduotų, bešeimininkių prekių (daiktų, daiktinių įrodymų) perdavimo, apskaitos, saugojimo, grąžinimo, realizavimo ir sunaikinimo darbus;
18.15. organizuoja ir kontroliuoja Lietuvos prekybos su kitomis ES valstybėmis narėmis statistinių duomenų rinkimą;
18.16. vykdydama jai pavestus uždavinius, bendradarbiauja su pasienio tarnybomis, teisėsaugos bei kitomis institucijomis, visuomene;
18.17. pagal kompetenciją bendradarbiauja su užsienio valstybių muitinių institucijomis, įgyvendinant nacionalinius ir tarptautinius teisėsaugos projektus;
18.18. teikia asmenims informaciją apie muitų teisės aktų, už kurių įgyvendinimą atsakinga muitinė, taikymą, informuoja visuomenę apie muitinės veiklą jos kompetencijai priskirtais klausimais;
18.19. Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatyta tvarka nagrinėja administracines bylas;
18.20. nagrinėja asmenų siūlymus, prašymus, pareiškimus bei skundus teritorinės muitinės veiklos ir muitų bei mokesčių teisės aktų taikymo klausimais ir priima sprendimus, imasi priemonių nustatytiems trūkumams šalinti;
19. Kauno teritorinės muitinės struktūra:
19.1. vadovybė:
19.2. struktūriniai padaliniai:
19.3. muitinės postai:
X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
20. Muitinės departamento generalinio direktoriaus įsakymu sudaroma Panevėžio teritorinės muitinės reorganizavimo komisija, kuri:
20.1. koordinuoja reorganizuojamos ir reorganizavime dalyvaujančios teritorinių muitinių veiksmus vykdant reorganizavimą;
21. Panevėžio teritorinė muitinė reorganizavimo metu privalo užtikrinti nepertraukiamą veiklą pagal galiojančius muitinės nuostatus. Ji įpareigojama sudaryti tik tuos sandorius, kurie būtini jos veiklai užtikrinti iki jos reorganizavimo pabaigos.