LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL RAŠYTINĖS INFORMACIJOS, ĮSKAITANT IR KONFIDENCIALIĄ, APIE PACIENTĄ IR JAM SUTEIKTAS PASLAUGAS TEIKIMO IR ŠIOS PASLAUGOS APMOKĖJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2011 m. gegužės 20 d. Nr. V-506

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 66-1572; 1998, Nr. 109-2995; 2010, Nr. 51-2477) 13 straipsnio 3 ir 4 dalimis:

1. Tvirtinu Rašytinės informacijos, įskaitant ir konfidencialią, apie pacientą ir jam suteiktas paslaugas teikimo ir šios paslaugos apmokėjimo tvarkos aprašą.

2. Pavedu įsakymo vykdymą kontroliuoti viceministrui pagal administruojamą sritį.

 

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                             RAIMONDAS ŠUKYS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

sveikatos apsaugos ministro

2011 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. V-506

 

RAŠYTINĖS INFORMACIJOS, ĮSKAITANT IR KONFIDENCIALIĄ, APIE PACIENTĄ IR JAM SUTEIKTAS PASLAUGAS TEIKIMO IR ŠIOS PASLAUGOS APMOKĖJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Rašytinės informacijos, įskaitant ir konfidencialią, apie pacientą ir jam suteiktas paslaugas (toliau – rašytinė informacija) teikimo ir šios paslaugos apmokėjimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) taikomas Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaigoms (toliau – sveikatos priežiūros įstaigos), kurios teikia fiziniams, juridiniams asmenims, kitoms organizacijoms ir jų padaliniams (toliau – asmenims) rašytinę informaciją, įskaitant ir konfidencialią, apie pacientą ir jam suteiktas paslaugas Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 102-2317; 2009, Nr. 145-6425) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka ir pagrindais.

2. Kitoms įstaigoms, teikiančioms asmens sveikatos priežiūros paslaugas, rekomenduojama vadovautis šio Aprašo nuostatomis.

3. Šiame įsakyme vartojamos sąvokos:

Rašytinės informacijos teikimo paslauga – rašytinės informacijos iš medicinos dokumentų apie pacientą ir jam suteiktas paslaugas parengimas.

Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 66-1572; 1998, Nr. 109-2995), Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

4. Rašytinės informacijos teikimo paslauga yra mokama, kai ji nesusijusi su asmens sveikatos priežiūros ir farmacinių paslaugų teikimu.

 

II. RAŠYTINĖS INFORMACIJOS, ĮSKAITANT IR KONFIDENCIALIĄ, APIE PACIENTĄ IR JAM SUTEIKTAS PASLAUGAS TEIKIMO TVARKA

 

5. Asmenys, Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatytais pagrindais ir tvarka turintys teisę gauti rašytinę informaciją ir norintys šią informaciją gauti, pateikia raštišką prašymą ir raštišką paciento sutikimą (išskyrus šio Aprašo 9 punkte nurodytus atvejus) sveikatos priežiūros įstaigai. Prašyme turi būti nurodytas norimos gauti informacijos pobūdis ir jos panaudojimo tikslas.

6. Pacientas, sveikatos priežiūros įstaigai teikiantis prašymą dėl rašytinės informacijos suteikimo, privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Kai toks prašymas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar pacientui atstovaujančio advokato patvirtinta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Paciento atstovas, kreipdamasis dėl rašytinės informacijos, pateikia savo tapatybę ir atstovavimą liudijantį dokumentą. Dėl rašytinės informacijos suteikimo besikreipiantys kiti asmenys kartu su prašymu privalo pateikti informaciją ir (ar) dokumentus, įrodančius Aprašo 4 punkte nurodytą teisę gauti rašytinę informaciją.

7. Rašytinės informacijos teikimo paslaugų kainas, apskaičiuotas Aprašo 12 punkte nustatyta tvarka, ir įvykdymo terminus, ne ilgesnius kaip 10 darbo dienų, nustato šias paslaugas teikiančių sveikatos priežiūros įstaigų vadovai. Rašytinės informacijos teikimo paslauga turi būti suteikta tik įsitikinus, kad įvykdytas Aprašo 14 punkte nustatytas reikalavimas. Rašytinės informacijos teikimo paslaugos terminas pradedamas skaičiuoti nuo šios paslaugos apmokėjimo (lėšų gavimo įstaigoje) datos.

8. Asmeniui pateikus rašytinį prašymą suteikti rašytinę informaciją su nuoroda „skubos tvarka“ (kai prašoma suteikti paslaugą anksčiau negu sveikatos priežiūros įstaigos vadovo patvirtintas paslaugos įvykdymo terminas, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas), paslaugos kaina gali būti didinama iki 50 procentų.

9. Rašytinę informaciją, neturint raštiško paciento sutikimo, teisės aktų nustatyta tvarka nemokamai turi teisę gauti institucijos ir kitos įstaigos, kurioms Lietuvos Respublikos įstatymai suteikia teisę gauti konfidencialią informaciją apie pacientą. Informacijos apie pacientą valstybės institucijoms ir kitoms įstaigoms teikimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2001 m. vasario 1 d. įsakymas Nr. 65 „Dėl informacijos apie pacientą valstybės institucijoms ir kitoms įstaigoms teikimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 13-405).

10. Teikiamą rašytinę informaciją apie pacientą pasirašo ją rengęs gydytojas.

11. Tuo atveju, kai sveikatos priežiūros įstaiga neturi prašomos rašytinės informacijos (neturi medicinos dokumentų apie pacientą ir jam suteiktas paslaugas), ji apie tai informuoja pareiškėją raštu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikti informaciją gavimo dienos ir grąžina asmeniui 14 punkte nurodytą įmoką.

 

III. RAŠYTINĖS INFORMACIJOS TEIKIMO PASLAUGOS APMOKĖJIMO TVARKA

 

12. Sveikatos priežiūros įstaigos vadovas tvirtina rašytinės informacijos teikimo paslaugos kainą, kuri apskaičiuojama atsižvelgiant į visas sąnaudas, patirtas teikiant paslaugą, t. y. darbo užmokesčio išlaidas, socialinio draudimo įmokas, įmokas į Garantinį fondą, materialines išlaidas, ilgalaikio turto nusidėvėjimą (amortizaciją), ir kitas netiesiogines išlaidas. Rašytinės informacijos paslaugų teikimo išlaidos apskaičiuojamos pagal Rašytinės informacijos paslaugos teikimo išlaidų apskaičiavimo technologinį aprašymą (1 priedas).

13. Sveikatos priežiūros įstaigos vadovas skiria už rašytinės informacijos teikimo paslaugos apmokėjimo procedūrų įgyvendinimą atsakingą asmenį. Rašytinės informacijos teikimo paslaugos apmokėjimo procedūros įgyvendinamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu (Žin., 2001, Nr. 99-3515) ir teisės aktais, nustatančiais grynųjų pinigų mokėjimo ar jų pervedimo operacijų, kai įvykdomas vieno ūkio subjekto įsipareigojimas kitam ūkio subjektui, buhalterinę apskaitą ir finansinę atskaitomybę.

14. Rašytinės informacijos teikimo paslaugos asmenims pradedamos teikti tik gavus išankstinį jų apmokėjimą nepriklausomai nuo to, kas sumokėjo už rašytinės informacijos teikimo paslaugą. Juridiniai asmenys, sudarę susitarimus su sveikatos priežiūros įstaiga dėl rašytinės informacijos teikimo, atsiskaito susitarime nustatyta tvarka.

15. Sveikatos priežiūros įstaiga privalo užtikrinti rašytinės informacijos teikimo paslaugų prieinamumą, parengti apskaitos ir atskaitomybės dokumentus ir teisės aktų nustatyta tvarka vykdyti šių paslaugų apskaitą ir atskaitomybę.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16. Visais atvejais rašytinės informacijos suteikimas turi atitikti protingumo, sąžiningumo ir paciento teisių apsaugos ir interesų prioriteto principus.

17. Asmenys, pažeidę šią tvarką ar pateikę neteisingą informaciją, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

_________________

 

 

Rašytinės informacijos, įskaitant ir konfidencialią,

apie pacientą ir jam suteiktas paslaugas teikimo

ir šios paslaugos apmokėjimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

________________________

(institucijos pavadinimas)

 

RAŠYTINĖS INFORMACIJOS PASLAUGOS TEIKIMO IŠLAIDŲ APSKAIČIAVIMO TECHNOLOGINIS APRAŠYMAS

 

20 _________ Nr. _____

(data)

 

____________________

(paslaugos kodas ar eil. Nr.)

______________________________________

(paslaugos pavadinimas)

 

Eil. Nr.

Paslaugos struktūros sudedamosios dalys* 

Pagrindinių darbuotojų darbo laiko sąnaudos

Ilgalaikio materialiojo turto sąnaudos

Trumpalaikio materialiojo turto ir kitos sąnaudos

Paslaugą teikiančių darbuotojų eil. Nr.

Pareigybė

Kvalifikacinė kategorija

Vidutinis mėnesinis darbo užmokestis, Lt

Vidutinis val. darbo užmokestis, Lt

Darbo, sugaišto paslaugai suteikti, trukmė, val.

Darbo užmokestis už suteiktą paslaugą, Lt

Pavadinimas

Pradinė vertė, Lt

nusidėvėjimas, amortizacija

Paslaugos trukmė, val.

Nusidėvėjimas, Lt

Pavadinimas

Mato vnt.

Vieneto kaina, Lt

Medžiagos kiekis, reikalingas paslaugai suteikti

Suma, Lt

metams

amortizacinių atskaitymų suma, 1 val., Lt

norma, %

suma, Lt

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

1.

 

1.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

2.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Kitos netiesioginės išlaidos, Lt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso :

 

x

x

x

x

 

 

Iš viso :

x

x

x

x

 

 

Iš viso

x

x

x

 

 

Socialinio draudimo įmokos

 

x

x

x

x

x

 

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

 

Įmokos į Garantinį fondą

 

x

x

x

x

x

 

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

x

 

Iš viso:

 

x

x

x

x

x

 

x

x

x

x

x

x

 

x

x

x

x

 

 

Bendra suma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(suma žodžiais)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(suma, Lt)

 

 

Rengėjas:

___________________

(pareigos)

____________

(parašas)

___________________

(vardas, pavardė)

 

* 2 skiltyje nurodomas dokumento parengimo procesas.

 

_________________