LIETUVOS RESPUBLIKOS
APLINKOS APSAUGOS
Į S T A T Y M A S
I SKYRIUS.
BENDRIEJI NUOSTATAI
1 straipsnis. Pagrindinės sąvokos
aplinka – gamtoje funkcionuojanti sistema, kurią sudaro tarpusavyje susiję komponentai (žemės paviršius ir gelmės, oras, vanduo, dirvožemis, augalai, gyvūnai, organinės ir neorganinės medžiagos) bei juos vienijančios natūraliosios ir antropogeninės ekosistemos;
aplinkos apsauga – aplinkos saugojimas nuo fizinio, cheminio, biologinio bei kitokio neigiamo poveikio, atsirandančio naudojant gamtos išteklius;
gamtos ištekliai – gyvosios ar negyvosios gamtos elementai, kuriuos žmogus naudoja arba gali naudoti savo poreikiams;
ekosistema – funkcinė gyvųjų ir negyvųjų elementų sistema, kurios komponentus jungia tarpusavio ryšiai, medžiagų apykaitos bei energijos pasikeitimo procesai;
aplinkos kokybės normatyvai – kompetentingo valstybinio organo patvirtinti apribojimai, reglamentuojantys ūkinės veiklos poveikį aplinkai;
aplinkos kokybės standartai – kompetentingo valstybinio organo patvirtinti normatyviniai techniniai dokumentai, nustatantys privalomą produkcijos bei kitokio standartizacijos objekto techninę charakteristiką (normas, sąlygas, reikalavimus), kaip būtiną prielaidą aplinkai ir žmonių sveikatai išsaugoti;
gamtos išteklių limitavimas – gamtos išteklių naudojimo normų nustatymas atsižvelgiant į turimas žinias apie gamtos išteklių kiekį, jų atsinaujinimą ir išsaugojimą ateičiai;
kenksmingas poveikis aplinkai – ekosistemos ar jos komponentų natūralių funkcijų susilpnėjimas arba netekimas;
ekologinis monitoringas – sistemingas aplinkos bei jos komponentų būklės ir kitimo stebėjimas, antropogeninio poveikio įvertinimas ir prognozė;
ekologinė ekspertizė – planuojamos, projektuojamos arba jau vykdomos ūkinės veiklos atitikimo įstatymams, aplinkos apsaugos normatyvams bei standartams, galimo ir esamo ekologinio pavojaus masto nustatymas, taip pat tokios veiklos tikslingumo ekspertizė;
2 straipsnis. Įstatymo paskirtis
Šis įstatymas nustato pagrindines fizinių bei juridinių asmenų teises ir pareigas, užtikrinančias:
3 straipsnis. Aplinkos apsaugos objektas
4 straipsnis. Aplinkos apsaugos principai
Aplinkos apsauga Lietuvos Respublikoje yra visos valstybės bei kiekvieno jos gyventojo rūpestis ir pareiga.
Aplinkos apsaugos valdymo politika ir praktika turi nukreipti visuomeninius bei privačius interesus aplinkos kokybei gerinti, skatinti gamtos išteklių naudotojus ieškoti būdų ir priemonių, kaip išvengti arba sumažinti neigiamą poveikį aplinkai, bei ekologizuoti gamybą.
Gamtos ištekliai turi būti naudojami racionaliai ir kompleksiškai, atsižvelgiant į aplinkos išsaugojimo bei atkūrimo galimybes ir Lietuvos Respublikos gamtos bei ekonomikos ypatumus.
5 straipsnis. Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos kompetencija aplinkos apsaugos srityje
Lietuvos Respublikos Aukščiausioji Taryba, formuodama valstybinę aplinkos apsaugos politiką:
2) tvirtina valstybines ilgalaikes ir tikslines aplinkos apsaugos programas bei valstybės biudžeto asignavimus aplinkos apsaugos priemonėms finansuoti;
3) formuoja valstybinių organų, įgyvendinančių aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo politiką, sistemą;
6 straipsnis. Valstybinio aplinkos apsaugos valdymo sistema
Valstybinį aplinkos apsaugos valdymą Lietuvos Respublikoje pagal kompetenciją vykdo Aplinkos apsaugos departamentas, Vyriausybė ir savivaldybės. Kiekviena iš šių valstybinių institucijų atsako už įstatymų jiems priskirtų funkcijų įgyvendinimą.
Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos departamentas yra Lietuvos Respublikos Aukščiausiajai Tarybai atskaitinga valstybinė gamtos išteklių naudojimo reguliavimo ir aplinkos apsaugos kontrolės institucija, kuri:
1) rengia ir, suderinusi su Lietuvos Respublikos Vyriausybe, teikia Lietuvos Respublikos Aukščiausiajai Tarybai tvirtinti pagrindines aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo politikos kryptis bei valstybines ilgalaikes ir tikslines aplinkos apsaugos programas;
2) rengia ir, suderinusi su Lietuvos Respublikos Vyriausybe, tvirtina valstybinės reikšmės aplinkos apsaugos schemas, kitų aplinkos apsaugos priemonių projektus, numato jų įgyvendinimo mechanizmą;
3) rengia aplinkos apsaugos įstatymų projektus ir pagal savo kompetenciją priima norminius aktus aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo klausimais; derina Lietuvos Respublikos Vyriausybės norminius aktus, susijusius su aplinkos apsauga ir gamtos išteklių naudojimu;
4) tvirtina gamtos išteklių naudojimo limitus, numato gamtos išteklių apskaitos tvarką ir naudojimo sąlygas;
8) derina projektus ir pagal kompetenciją vykdo Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis bei įsipareigojimus aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo klausimais. Pagal įgaliojimus pasirašo tokias sutartis;
9) vykdo valstybinę gamtos išteklių naudojimo ir aplinkos apsaugos kontrolę bei kontroliuoja, kaip vykdomos tarptautinės sutartys ir įsipareigojimai;
11) teikia Lietuvos Respublikos Aukščiausiajai Tarybai pasiūlymus dėl saugomų teritorijų steigimo, skelbia aplinkos objektus valstybiniais gamtos paminklais;
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, įgyvendindama valstybinę aplinkos apsaugos politiką:
1) rengia ir, suderinusi su Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos departamentu, tvirtina valstybines gamtos išteklių naudojimo ir aplinkos apsaugos programas, schemas bei norminius aktus;
2) nustato valstybinės reikšmės programų, schemų, kitų aplinkos apsaugos projektų įgyvendinimo priemones, užtikrina jų finansavimą bei materialinį aprūpinimą, finansuoja tikslinius mokslo tiriamuosius darbus;
3) tvarko valstybinę gamtos išteklių apskaitą ir pagal patvirtintus limitus paskirsto gamtos išteklius naudotojams;
5) rengia aplinkos kokybės normatyvų ir standartų projektus, skatina gamtos išteklių naudotojus diegti ekologiškas technologijas, gaminti ekologišką produkciją;
6) suderinusi su Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos departamentu, sudaro Lietuvos Respublikos tarptautines gamtos išteklių naudojimo ir aplinkos apsaugos sutartis ir pagal kompetenciją jas vykdo;
7) koordinuoja valstybės ir savivaldybių valdymo organų veiklą gamtos išteklių naudojimo ir aplinkos apsaugos srityje;
Savivaldybės, įgyvendindamos savo teritorijoje valstybinę aplinkos apsaugos politiką:
1) organizuoja aplinkos apsaugos įstatymų, Aplinkos apsaugos departamento ir Vyriausybės sprendimų aplinkos apsaugos klausimais įgyvendinimą, pagal savo kompetenciją priima sprendimus Vyriausybės joms paskirtų valstybinių gamtos išteklių naudojimo bei aplinkos apsaugos klausimais ir kontroliuoja jų vykdymą;
2) rengia, tvirtina ir įgyvendina savivaldybės aplinkos apsaugos ir gamtos išteklių naudojimo programas, schemas ir kitų aplinkos apsaugos priemonių projektus;
3) formuoja ir disponuoja savivaldybės gamtos apsaugos fondu, nustato asignavimų aplinkos apsaugai dydį, pagrindžia finansavimo iš valstybės biudžeto būtinumą;
5) suderinusios su Lietuvos Respublikos Vyriausybe ir Aplinkos apsaugos departamentu, gali nustatyti savo teritorijoje griežtesnius už valstybinius aplinkos apsaugos normatyvus, steigti vietinės reikšmės saugomas teritorijas bei gamtos paminklus;
II SKYRIUS.
LIETUVOS RESPUBLIKOS PILIEČIŲ IR VISUOMENINIŲ ORGANIZACIJŲ TEISĖS IR PAREIGOS
7 straipsnis. Piliečių ir visuomeninių organizacijų teisės
Piliečiai ir visuomeninės organizacijos turi teisę:
7) reikalauti, kad valstybinės valdžios ir valdymo institucijos organizuotų ekologinį švietimą ir mokymą, nevaržomai propaguoti aplinkos apsaugos idėjas;
8 straipsnis. Valstybinės valdžios, valdymo ir kontrolės institucijų pareigos užtikrinant piliečių ir visuomeninių organizacijų teises
Valstybinės valdžios, valdymo ir kontrolės institucijos pagal savo kompetenciją privalo:
1) stebėti aplinkos kokybės pokyčius ir informuoti apie tai visuomenę, nustatyti ekologiškai pagrįstus ir techniniu požiūriu įgyvendinamus aplinkos kokybės normatyvus bei standartus;
2) tenkinti arba motyvuotai atmesti piliečių ir visuomeninių organizacijų pasiūlymus aplinkos apsaugos klausimais;
4) neleisti, kad ūkinės veiklos subjektai pažeistų aplinkos apsaugos įstatymus, normatyvus ir standartus;
6) įvertinti visuomeninės ekologinės ekspertizės išvadas, suteikti joms privalomąjį pobūdį arba motyvuotai jas atmesti;
7) užtikrinti, kad būtų atlyginta neteisėta veikla padaryta žala aplinkai, o kalti asmenys nubausti;
9 straipsnis. Piliečių ir visuomeninių organizacijų pareigos
10 straipsnis. Užsienio valstybių piliečių ir asmenų be pilietybės teisės ir pareigos
III SKYRIUS.
GAMTOS IŠTEKLIŲ NAUDOJIMAS IR APSKAITA
11 straipsnis. Gamtos išteklių naudojimo objektas
12 straipsnis. Išskirtinio naudojimo objektai
Išskirtinio naudojimo objektai yra:
1) saugomos teritorijos: valstybiniai rezervatai, nacionaliniai parkai, regioniniai parkai, gamtos draustiniai, apsauginės zonos bei juostos ir vietinės reikšmės bei specialiosios paskirties teritorijos;
2) gamtinis karkasas, išskiriamas ir formuojamas kaip ekologinio kompensavimo teritorijų sistema, kurią sudaro saugomos ir kitos ekologiškai svarbios bei pakankamai natūralios teritorijos, palaikančios stabilų kraštovaizdį;
13 straipsnis. Valstybinė gamtos išteklių apskaita
14 straipsnis. Gamtos išteklių naudotojai
Gamtos išteklių naudotojai privalo:
4) paaiškėjus, kad aplinkai gresia pavojus, imtis priemonių, kad būtų jo išvengta, o atsiradus žalingiems padariniams, neatidėliodami juos pašalinti ir informuoti atitinkamus aplinkos apsaugos pareigūnus bei institucijas;
IV SKYRIUS.
ŪKINĖS VEIKLOS REGULIAVIMAS
15 straipsnis. Poveikio aplinkai prognozavimas
Ūkinė veikla planuojama ir vykdoma, remiantis šiuo ir kitais įstatymais, norminiais aktais, ekologinio monitoringo, valstybinės gamtos išteklių apskaitos duomenimis, aplinkos apsaugos programomis bei schemomis, kraštotvarkos projektais bei generaliniais planais atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos gamtos potencialą.
Juridiniai ir fiziniai asmenys, planuojantys užsiimti ūkine veikla, savo lėšomis parengia ir pateikia Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos departamentui dokumentaciją apie tokios veiklos galimą įtaką aplinkai.
Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos departamentas įvertina pateiktą dokumentaciją apie galimą ūkinės veiklos įtaką aplinkai ir pateikia motyvuotą išvadą, kuri privaloma valstybinei institucijai, išduodančiai leidimus ūkinei veiklai.
16 straipsnis. Ūkinės veiklos projektavimas
Juridiniai ir fiziniai asmenys, projektuojantys ūkinės veiklos objektų statybą, rekonstravimą ar plėtimą, privalo projektinėje dokumentacijoje numatyti aplinkos kokybės normatyvų laikymąsi užtikrinančias priemones gamtos ištekliams racionaliai naudoti, avarijoms išvengti ir jų priežastims bei padariniams pašalinti. Ši projektinė dokumentacija derinama su Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos departamentu arba jo įgaliota institucija.
17 straipsnis. Ūkinės veiklos objektų statyba, rekonstravimas ir plėtimas
Juridiniai ir fiziniai asmenys gali statyti, rekonstruoti ar plėsti ūkinės veiklos objektus tik turėdami šio įstatymo 16 straipsnio reikalavimus atitinkančią projektinę dokumentaciją.
Ūkinės veiklos objektų statyba, rekonstravimas ar plėtimas be projektinės dokumentacijos, numatytos šio įstatymo 16 straipsnyje, arba nesilaikant joje nustatytų aplinkos apsaugos reikalavimų, pažeidžiant statybos, rekonstravimo ar plėtimo darbų aplinkosauginius apribojimus užtraukia įstatymų numatytą atsakomybę.
18 straipsnis. Pastatytų, rekonstruotų ir išplėstų ūkinės veiklos objektų priėmimas
Pastatyti, rekonstruoti ir išplėsti ūkinės veiklos objektai priimami eksploatuoti tik įvykdžius visas projektinėje dokumentacijoje numatytas aplinkos apsaugos priemones.
19 straipsnis. Ūkinės veiklos objektų eksploatavimas
Juridiniai ir fiziniai asmenys, prieš pradėdami eksploatuoti ūkinės veiklos objektus, privalo Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos departamento nustatyta tvarka gauti gamtos išteklių naudojimo ir teršalų išmetimo į aplinką leidimą (ekologinį pasą-leidimą).
Juridiniai ir fiziniai asmenys ūkinės veiklos objektus eksploatuoja pagal gamtos išteklių naudojimo ir teršalų išmetimo į aplinką leidime nustatytas sąlygas ir neviršydami aplinkos kokybės normatyvų bei standartų.
Juridiniai ir fiziniai asmenys, eksploatuodami ūkinės veiklos objektus, kurių veikla susijusi su kenksmingu poveikiu aplinkai, privalo savo lėšomis stebėti aplinkos teršimo laipsnį, teršimo poveikį aplinkai, užtikrinti informacijos apie tai viešumą ir sudaryti sąlygas teršimo kontrolei.
Juridiniai ir fiziniai asmenys, eksploatuodami ūkinės veiklos objektus, privalo tvarkyti gamtos išteklių naudojimo ir išmetamų teršalų apskaitą Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos departamento nustatyta tvarka.
20 straipsnis. Pavojingų cheminių medžiagų gamyba ir naudojimas
Juridiniai ir fiziniai asmenys, naudodami pavojingas chemines medžiagas, privalo laikytis kompetentingų valstybės institucijų nustatytos šių medžiagų naudojimo, saugojimo, pervežimo ir laidojimo tvarkos. Tokios medžiagos naudojamos, saugomos, pervežamos ir laidojamos jų gamintojo ar naudotojo lėšomis.
Gaminti arba įvežti į Lietuvos Respubliką pavojingas chemines medžiagas galima tik atlikus valstybinę ekologinę ekspertizę.
Suinteresuotų žinybų parengtus pavojingų medžiagų sąrašus tvirtina bei atnaujina Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija ir Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos departamentas.
Cheminių medžiagų, žalojančių aplinką, įvežimo, gamybos, pervežimo, naudojimo, saugojimo ir laidojimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos departamentas.
21 straipsnis. Radioaktyviųjų medžiagų gamyba ir naudojimas
Gaminti radioaktyviąsias medžiagas, skirtas branduoliniam ginklui arba atominių elektrinių kurui, taip pat perdirbti jau panaudotus tokio kuro elementus Lietuvos Respublikos teritorijoje draudžiama.
22 straipsnis. Mikroorganizmų kūrimas, dauginimas ir naudojimas
Mikroorganizmų ir kitų biologinių teršimo šaltinių apskaitos, kūrimo, dauginimo, įvežimo, pervežimo, naudojimo, saugojimo ir nukenksminimo tvarką bei normatyvus nustato, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos departamentas ir Sveikatos apsaugos ministerija.
23 straipsnis. Atliekų tvarkymas
Gamtos išteklių naudotojai privalo tvarkyti atliekų apskaitą, laikytis atliekų rūšiavimo, utilizavimo, laikymo, saugojimo ir nukenksminimo tvarkos. Atliekos tvarkomos, saugomos, laidojamos ir pervežamos gamintojų arba naudotojų lėšomis.
Juridiniai bei fiziniai asmenys atsako už gamybos proceso metu susidariusias atliekas tol, kol jos neperdirbtos, nenukenksmintos arba nustatyta tvarka neperduotos kitiems juridiniams bei fiziniams asmenims.
Žemės sklypus pavojingoms ir radioaktyviosioms atliekoms laikyti, saugoti bei nukenksminti nustatyta tvarka skiria Lietuvos Respublikos Vyriausybė, suderinusi su Aplinkos apsaugos departamentu.
Pavojingos ir radioaktyviosios atliekos laikomos, saugomos ir nukenksminamos specialiuose įrenginiuose ar saugyklose. Pavojingų ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymą organizuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybė, o kitų – savivaldybės. Atliekų tvarkymo reikalavimus nustato Aplinkos apsaugos departamentas.
24 straipsnis. Ypatingosios ekologinės situacijos
Ypatingoji ekologinė situacija – pavojinga aplinkos būklė, kai dėl ūkinės veiklos, avarijos ar kitokio įvykio bei gamtinių priežasčių viršijami aplinkos būklės kokybės normatyvai.
Vietovės, kuriose susidarė ypatingoji ekologinė situacija, skelbiamos ekologinio pavojaus arba ekologinės nelaimės zonomis.
Vietovę, kurioje nuolat viršijamos leistinos teršalų koncentracijos, pagal Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos departamento teikimą savivaldybės taryba skelbia ekologinio pavojaus zona.
Vietovę, kurioje dėl ūkinės veiklos, avarijos, kitokio poveikio ar gamtinių priežasčių negrįžtamai degradavo aplinka arba ji nebetinka žmonėms gyventi, pagal Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos departamento teikimą Lietuvos Respublikos Vyriausybė skelbia ekologinės nelaimės zona.
Ekologinio pavojaus ir ekologinės nelaimės zonose sustabdoma, ribojama arba uždraudžiama neigiamos įtakos aplinkai ir žmonių sveikatai turinti veikla. Ekologinio pavojaus zonos režimą nustato savivaldybė, o ekologinės nelaimės zonos režimą – Lietuvos Respublikos Vyriausybė, suderinusi su Aplinkos apsaugos departamentu.
Ypatingųjų ekologinių situacijų metu ūkinės veiklos subjektai šalina priežastis, likviduoja padarinius, informuoja gyventojus, savivaldybes, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministeriją, Lietuvos Respublikos Vyriausybę ir Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos departamentą, vykdo kitas nustatyto režimo priemones.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir savivaldybės turi teisę pasitelkti specialiąsias tarnybas, organizacijas bei gyventojus ekologinių nelaimių priežastims ir padariniams likviduoti, priimti sprendimus dėl gyventojų evakuacijos.
V SKYRIUS.
APLINKOS BŪKLĖS STEBĖJIMO IR NEIGIAMO
POVEIKIO APLINKAI RIBOJIMO SISTEMA
25 straipsnis. Aplinkos būklės stebėjimo sistema
Aplinkai ir jos komponentų būklei stebėti Lietuvos Respublikoje sudaroma vieninga ekologinio monitoringo sistema. Savivaldybės, ministerijos, žinybos bei kiti gamtos išteklių naudotojai pagal kompetenciją vykdo municipalinį, šakinį ir įmonės monitoringą.
26 straipsnis. Neigiamo poveikio aplinkai ribojimo sistema
Neigiamas ūkinės veiklos poveikis aplinkai ribojamas normatyvais, standartais, limitavimu, teisinėmis ir ekonominio reguliavimo priemonėmis.
Lietuvos Respublikoje nustatomi teršalų koncentracijos aplinkoje bei atskiruose aplinkos komponentuose, teršalų išmetimo į aplinką, cheminių ir kitokių aplinkai pavojingų medžiagų naudojimo, gamtos išteklių naudojimo, triukšmo, vibracijos, elektromagnetinių laukų ir kitokio poveikio, radiacinio saugumo, bendrosios antropogeninės apkrovos ir kiti aplinkos kokybės normatyvai.
27 straipsnis. Ekologinė ekspertizė
Valstybinę ekologinę ekspertizę organizuoja ir atlieka Aplinkos apsaugos departamentas. Valstybinė, žinybinė ir visuomeninė ekologinė ekspertizė atliekama ekologinės ekspertizės įstatymo ar nuostatų nustatyta tvarka.
Dalyvauti valstybinės ekologinės ekspertizės komisijos darbe gali būti kviečiami Lietuvos ir tarptautinių organizacijų specialistai.
VI SKYRIUS.
EKONOMINIS APLINKOS APSAUGOS MECHANIZMAS
28 straipsnis. Aplinkos apsaugos ekonominės priemonės
Ekologiniai ir ekonominiai valstybės interesai derinami taikant Lietuvos Respublikos įstatymuose bei kituose teisės aktuose įtvirtintą ekonominį aplinkos apsaugos mechanizmą. Jį sudaro:
29 straipsnis. Aplinkos apsaugos ekonominių priemonių įgyvendinimo būdai
30 straipsnis. Aplinkos apsaugos priemonių valstybinis finansavimas
Aplinkos apsaugos priemones pagal atitinkamus norminius aktus finansuoja gamtos išteklių naudotojai, valstybė bei savivaldybės.
Aplinkos apsaugai skiriamos valstybės biudžeto lėšos naudojamos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Aplinkos apsaugos departamento nustatytas prioritetines kryptis ir programas.
Valstybinis gamtos apsaugos fondas ir savivaldybių gamtos apsaugos fondai yra papildomi aplinkos apsaugos finansavimo šaltiniai.
VII SKYRIUS.
ATSAKOMYBĖ UŽ APLINKOS APSAUGOS ĮSTATYMO PAŽEIDIMUS
IR GINČŲ APLINKOS APSAUGOS KLAUSIMAIS SPRENDIMAS
31 straipsnis. Teisinė atsakomybė
32 straipsnis. Neteisėta veika padarytos žalos aplinkai atlyginimo būdai
Juridiniai ir fiziniai asmenys, neteisėta veika padarę žalos aplinkai, žmonių sveikatai ir gyvybei, kitų juridinių ir fizinių asmenų turtui bei interesams, privalo atlyginti visus nuostolius ir, esant galimybei, atstatyti aplinkos objekto būklę.
33 straipsnis. Ieškiniai dėl neteisėta veika padarytos žalos atlyginimo
34 straipsnis. Ginčų aplinkos apsaugos klausimais sprendimas
Ginčus aplinkos apsaugos klausimais pagal savo kompetenciją sprendžia savivaldybės, Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Aplinkos apsaugos departamentas, Aukščiausioji Taryba, arbitražas ir teismas įstatymų nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS.
LIETUVOS RESPUBLIKOS TARPTAUTINIS
BENDRADARBIAVIMAS APLINKOS APSAUGOS SRITYJE
35 straipsnis. Lietuvos Respublikos tarptautinis bendradarbiavimas aplinkos apsaugos klausimais
Lietuvos Respublika, vadovaudamasi visuotinai pripažintais ir skelbiamais tarptautiniais aplinkos apsaugos principais, sudaro tarptautines sutartis aplinkos apsaugos klausimais, dalyvauja tarptautinių aplinkos apsaugos organizacijų veikloje.
Bendradarbiaudama su kitomis valstybėmis aplinkos apsaugos klausimais, Lietuvos Respublika:
36 straipsnis. Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymų santykis su tarptautinėmis aplinkos apsaugos sutartimis
Lietuvos Respublikos įstatymai turi atitikti Lietuvos ratifikuotas tarptautines sutartis aplinkos apsaugos klausimais ir visuotinai pripažintas tarptautines aplinkos apsaugos normas.