Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS KŪNO KULTŪROS IR SPORTO RĖMIMO FONDO ĮSTATYMO 4, 5 IR 9 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIP‑2591(2) IR LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NARIŲ 2011 M. BIRŽELIO 30 D., 2011 M. RUGSĖJO 20 D. IR 2012 M. BALANDŽIO 5 D. PASIŪLYMŲ DĖL ŠIO ĮSTATYMO PROJEKTO
2012 m. liepos 18 d. Nr. 926
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5‑97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2012 m. birželio 6 d. sprendimo Nr. SV-S-1617 3 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Pritarti Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo įstatymo 4, 5 ir 9 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIP-2591(2) (toliau – Įstatymo projektas) pasiūlymui sutrumpinti Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo (toliau – Fondas) tarybos kadenciją ir pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui Įstatymo projektą tobulinti atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Seimo narių 2011 m. birželio 30 d. ir 2011 m. rugsėjo 20 d. pasiūlymus dėl Įstatymo projekto, kuriems pritarta šiuo nutarimu, taip pat pagal šiame nutarime pateiktas pastabas ir pasiūlymus:
1.1. Pritarti Lietuvos Respublikos Seimo narių 2011 m. birželio 30 d. pasiūlymui dėl keičiamo Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo įstatymo (Žin., 2007, Nr. 81‑3321) (toliau – keičiamas įstatymas) 1 straipsnio 2 dalies pakeitimo.
1.2. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos Seimo narių 2011 m. birželio 30 d. pasiūlymui atsisakyti keičiamo įstatymo 4 straipsnyje nustatytų Fondo lėšomis remiamos veiklos prioritetų ir nustatyti, kad 70 procentų Fondo lėšų būtų skiriama Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – departamentas) programoms vykdyti ir 30 procentų – kitiems kūno kultūros ir sporto projektams, susijusiems su sporto mokslo plėtra, kūno kultūros ir sporto specialistų rengimu ir jų kvalifikacijos tobulinimu, sporto bazių plėtra ir modernizavimu, sporto inventoriaus ir įrangos įsigijimu, kūno kultūros ir sporto informacijos sklaida, sportininkų, trenerių ir sporto darbuotojų skatinimu ir parama. Tačiau siūlytina neplėsti skatinamų ir remiamų subjektų sąrašo ir nustatyti, kad gali būti skatinami ir remiami tik nusipelnę sportininkai, treneriai ir sporto darbuotojai, kuriems toks statusas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto įstatymo (Žin., 1996, Nr. 9-215; 2008, Nr. 47-1752) 40 straipsniu, suteikiamas departamento nustatyta tvarka. Taip pat siūlytina nurodyti, kad Fondo lėšos gali būti skiriamos ir projektams, susijusiems su kūno kultūros plėtra.
1.3. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos Seimo narių 2011 m. rugsėjo 20 d. pasiūlymui didinti Fondo lėšų, gaunamų iš loterijų ir azartinių lošimų mokesčio, dalį ir planuojant kiekvienų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimus Fondui numatyti didesnę praėjusių metų faktinių įplaukų iš loterijų ir azartinių lošimų mokesčio dalį, nes tai atitinka Penkioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos programos, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2008 m. gruodžio 9 d. nutarimu Nr. XI-52 (Žin., 2008, Nr. 146-5870), IV dalies 811 punktą, kuriame nustatyta, kad „kūno kultūros ir sporto sričiai garantuosime kiek įmanoma didesnį finansavimą ir investicijas“.
1.4. Pritarti Lietuvos Respublikos Seimo narių 2011 m. birželio 30 d. pasiūlymui keičiamo įstatymo 5 straipsnyje išskirti Fondo lėšas skirstančius subjektus, o šio straipsnio 2 dalyje tarp projektų, kuriems Fondo lėšas skirsto Fondo taryba, papildomai įrašyti projektus, susijusius su kūno kultūros plėtra.
1.5. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos Seimo narių 2011 m. birželio 30 d. pasiūlymams dėl keičiamo įstatymo 6 straipsnyje nustatytos Fondo tarybos sudarymo tvarkos, tačiau, siekiant tikslumo ir apibrėžtumo, siūlytina šio straipsnio 1 dalyje nurodyti, iš kokių institucijų departamento generalinis direktorius turėtų rinktis kandidatus į Fondo tarybą. Kadangi Fondo lėšos yra valstybės lėšos, siūlytina taip pat nustatyti, kad Fondo taryba sudaroma tik iš valstybės institucijų ir įstaigų atstovų. Manytina, kad nevyriausybinių organizacijų atstovai galėtų būti įtraukiami į Fondo tarybos veiklą kaip ekspertai, jų pasiūlymai būtų rekomendacinio pobūdžio.
1.6. Pritarti Lietuvos Respublikos Seimo narių 2011 m. birželio 30 d. pasiūlymams dėl keičiamo įstatymo 6 straipsnio 4 dalyje nustatytos Fondo tarybos kompetencijos keitimo.
1.7. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos Seimo narių 2011 m. birželio 30 d. pasiūlymams dėl keičiamo įstatymo 7 straipsnio, tačiau pasiūlyti šio straipsnio 1 dalies 5 punktą išdėstyti taip: „5) kontroliuoja Fondo lėšų naudojimą ir kaupia su tuo susijusią informaciją“. Be to, siekiant aiškiau atriboti Fondo tarybos ir departamento atsakomybę, siūlytina patikslinti, ar departamentas kontroliuotų ir tų Fondo lėšų, kurias skirstytų Fondo taryba, panaudojimą, nes iš keičiamo įstatymo 7 straipsnio redakcijos tai neaišku.
2. Nepritarti Lietuvos Respublikos Seimo nario Kęstučio Daukšio 2012 m. balandžio 5 d. pasiūlymui dėl Įstatymo projekto, nes nepateikta aiškių ir konkrečių šio pasiūlymo argumentų. Pasiūlyme nurodytas tik tų Fondo lėšų, kurias sudarytų akcizo pajamos, gautos už alkoholinius gėrimus ir apdorotą tabaką, paskirstymas pagal sritis, tačiau neaišku, kaip turėtų būti skirstomos Fondo lėšos, gautos iš loterijų ir azartinių lošimų mokesčio, ir kitos teisėtai gautos lėšos. Be to, šis pasiūlymas prieštarauja Lietuvos Respublikos Seimo narių 2011 m. birželio 30 d. ir 2011 m. rugsėjo 20 d. pasiūlymams, kuriems pritarta šiuo nutarimu.