LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL PAVOJINGŲ IR BIRIŲ KROVINIŲ PERVEŽIMO LAIVAIS

 

1993 m. liepos 3 d. Nr. 263

Vilnius

 

Vadovaujantis Tarptautinės konvencijos MK SOLAS-74 1.2 ir 6 punktų, VI skyriaus, IMO kodekso 4.2 poskyrio bei Susisiekimo ministro 1993 04 16 d. įsakymo Nr. 137 reikalavimais dėl saugaus pavojingų ir birių krovinių pervežimų laivais užtikrinimo, ĮSAKAU:

1. Nustatyti, kad pavojingi ir birūs kroviniai pagal Tarptautinės Konvencijos MK SOLAS-74 1.2 ir 6 punktų, VI skyriaus IMO kodekso 4.2 poskyrio nustatytą klasifikaciją priimami vežti laivais tik tada, jei krovinių savininkai (siuntėjai) pateikia šiuos dokumentus:

– krovinio deklaraciją (1 priedas);

– krovinio būklės sertifikatą (2 priedas);

– mėginių atrankos pažymą.

1.1. Krovinių deklaracija yra daugkartinis dokumentas, pagal kurio kopijas leidžiama vežti atskiras krovinių siuntas. Krovinio savininkai (siuntėjai) privalo šio dokumento kopijas įteikti uosto administracijai ir laivo savininkui sudarant kontraktą, o laivo kapitonui – prieš kraunant krovinį į laivą. Remiantis krovinio deklaracija laivų savininkai parenka laivus, kurie tinka šiems kroviniams vežti, o klasifikacinė bendrovė išduoda laivui biriųjų krovinių pervežimo laivu atitikimo liudijimą.

1.2. Krovinio būklės sertifikatas ir mėginių atrankos pažyma yra vienkartinis dokumentas. Krovinio savininkas (siuntėjas) privalo šias dokumentų kopijas įteikti laivo kapitonui prieš kraunant krovinį į laivą.

2. Įpareigoti Klaipėdos valstybinių jūrų prekybos ir žvejybos uostų, kitų valstybinių ir privačių įmonių, akcinių bendrovių, užsiimančių krovos į laivus darbų vykdymu, vadovus, kad krovinių savininkams (siuntėjams) nepateikus krovinių deklaracijos, nepriimti krovinio, neleisti jo įvežti į uosto teritoriją ir nesudaryti kontraktų.

3. Įpareigoti valstybinių ir privačių laivininkysčių vadovus, atskirų laivų savininkus (laivų kapitonus), krovinių savininkams (siuntėjams) nepateikus šio įsakymo 1 punkte nurodytų dokumentų, nekrauti krovinio į laivą.

4. Įpareigoti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto kapitono valdybą kontroliuojant laivų pasirengimą su pavojingais ir biriais kroviniais išplaukti į jūrą, reikalauti iš laivų kapitonų pateikti šio įsakymo 1 punkte nurodytų dokumentų kopijas. Jų nesant, neleisti laivui išplaukti iš uosto.

5. Įpareigoti Susisiekimo ministerijos vandens transporto departamentą:

5.1. supažindinti su šio įsakymo reikalavimais valstybinių ir privačių laivininkysčių vadovus, atskirų laivų savininkus bei krovinių savininkus (siuntėjus);

5.2. kontroliuoti šio įsakymo vykdymą.

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                              JONAS BIRŽIŠKIS

______________


1 priedas

 

 

Krovinio Deklaracija

 

Reg. Nr.......

 

 

Galioja iki 19.. m.                              mėn..... d.

 

Ši Krovinio Deklaracija parengta, vykdant Tarptautinės Konvencijos SOLAS-74 „Dėl žmogaus gyvybės išsaugojimo jūroje“VI skyriaus 2-s taisyklės, patvirtintos 1991 m. birželio 17 d. Tarptautinės Jūrų Organizacijos (IMO) Laivybos saugumo Komiteto, reikalavimus bei Tarptautinės Jūrų Organizacijos rekomendacijas, išdėstytas „Birių krovinių saugaus pervežimo Kodekse“ (CODE OF SAFE PRCTICE FOR SOLID BULK CARGOES (CODE BC).

Krovinio Deklaracija įteikiama krovinio vežėjui (laivo savininkui, kapitonui), kuri informuoja jį apie konkrečias krovinio savybes ir leidžia jam parengti reikiamas priemones krovinio pervežimo jūra saugumui užtikrinti.

 

Krovinio pavadinimas:

....................................................................................................................................................

(šiame skyriuje nurodomi normatyviniai aktai,

....................................................................................................................................................

charakterizuojantys gaminamą ir vežamą produkciją).

Įmonė-gamintojas:

....................................................................................................................................................

(pavadinimas, adresas, telefonas, faksas)

....................................................................................................................................................

Krovinio savininkas:

....................................................................................................................................................  

(vardas, pavardė, adresas, telefonas, faksas)

....................................................................................................................................................

Krovinio siuntėjas:

....................................................................................................................................................  

(vardas, pavardė, adresas, telefonas, faksas)

....................................................................................................................................................

 

 

A. V...............................

(parašas)

______________

 


2 priedas

 

Krovinio būklės

Sertifikatas

(krovinio krovos į laivą momentui)

 

 

Šis Sertifikatas parengtas, vykdant Tarptautinės Konvencijos SOLAS-74“Dėl žmogaus gyvybės išsaugojimo jūroje“ VI skyriaus 2-3 taisyklės reikalavimus bei 1991 m. Tarptautinės Jūrų Organizacijos (IMO) rekomendacijas, išdėstytas „Birių krovinių saugaus pervežimo Kodekso“ (CODE OF SAFE PRACTICE FOR SOLID BULK CARGOES (CODE BC) 4.2 poskyryje.

 

Krovos uostas.......................................................

 

Krovos data..........................................................

 

Šis Sertifikatas patvirtina, kad krovinys.....................................................................................

                                                                                                                  (krovinio pavadinimas)

 

sutinkamai su Krovinio Deklaracija Nr......... turi sekančias savybes:

 

- lyginamasis krovos tūris (kub. m.).......................................................

 

- natūralus krovinio sukibimas...............................................................

 

- natūralus byrėjimo kampas (laipsniai).......................... (tik kroviniams, neturintiems sukibimo)

 

- maksimalus leistinas drėgnumas, vežant krovinį jūra (%)*..................

 

- faktinis drėgnumas (%)*........................................ (esant reikalui, nurodomos kiekvienai krovimo patalpai)

 

* (nurodomas kroviniams, turintiems galimybę skystėti)

 

– kitos krovinio esminės savybės,.      ....................... kurios gali sumažinti krovinio pervežimo jūra saugumą (krovinio................... temperatūra kraunant, liekamųjų dujų pavojingumas, savaiminio................... sprogimo, užsidegimo ar užsiliepsnojimo galimybės ir t. t.)..................                                     

 

– chemiškai pavojingiems kroviniams rašoma: „Krovinio siuntėjas tvirtina, kad kraunant į laivą krovinio savybės yra tokios, kokios nurodytos Krovinio Deklaracijoje“.

 

 

 

Krovinio siuntėjas (savininkas)

 

................................... A. V.

             (vardas, pavardė, parašas)

 

______________