STATISTIKOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS GENERALINIS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO ĮMONĖSE IR SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGOSE STATISTINIŲ ATASKAITŲ FORMŲ PATVIRTINIMO

 

2006 m. lapkričio 27 d. Nr. DĮ-230

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299) 12 straipsnio 2 dalies nuostatas bei atsižvelgdamas į 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 808/2004 dėl informacinės visuomenės Bendrijos statistikos (OL 2004 m. specialusis leidimas, 16 skyrius, 2 tomas, p. 49) (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2006 m. liepos 4 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1031/2006 (OL 2006 L 186 p. 11)):

1. Tvirtinu pridedamas metinio periodiškumo statistinių ataskaitų formas:

1.1. Informacinių technologijų panaudojimo įmonėse ITP-01;

1.2. Informacinių technologijų panaudojimo sveikatos priežiūros įstaigose ITP-04.

2. Laikau netekusiais galios Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2005 m. gruodžio 29 d. įsakymo Nr. DĮ-304 „Dėl informacinių technologijų panaudojimo statistinio tyrimo įmonėse, valstybės ir savivaldybių įstaigose bei finansinio tarpininkavimo įmonėse ataskaitų patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 7-274) 1.1 ir 1.3 punktus.

 

 

 

GENERALINIS DIREKTORIUS                                                                   ALGIRDAS ŠEMETA

 

 

 

 

 

______________

 

Informacinių technologijų panaudojimo

įmonėse metinės ataskaitos ITP-01

1 priedas

 

INFORMACIJA DĖL INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO STATISTINIO TYRIMO

(ataskaita ITP-01 metinė)

 

STATISTINIO TYRIMO TEISINIS PAGRINDAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymas (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299);

2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 808/2004 dėl informacinės visuomenės Bendrijos statistikos (OL 2004 m. specialusis leidimas, 16 skyrius, 2 tomas, p. 49) (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2006 m. liepos 4 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1031/2006 (OL 2006 L 186 p. 11))

STATISTINIO TYRIMO RŪŠIS, APIMTIS IR TIKSLAS

Atrankinis tyrimas.

Ataskaitą pildo įmonės, kurių veikla pagal EVRK yra priskiriama D-K, O sekcijoms.

Tiriamasis laikotarpis – 2007 m. sausis, e. verslo – 2006 m.

Tyrimo tikslas – informacinių technologijų panaudojimo įmonėse įvertinimas.

STATISTINĖS INFORMACIJOS PASKELBIMO LAIKAS IR VIETA

2007 m. birželio mėnesiniame pranešime „Lietuvos ekonominė ir socialinė raida“;

interneto svetainėje www. stat. gov. lt;

2007 m. spalio mėn. leidinyje „Informacinės technologijos Lietuvoje 2007“;

„Lietuvos statistikos metraštyje“.

STATISTINIŲ DUOMENŲ PATEIKIMO PAREIGA

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 14 straipsnio 2 dalis:

„Juridiniai asmenys privalo neatlygintinai teikti statistinius duomenis Oficialiosios statistikos darbų programai įgyvendinti.“

STATISTINIŲ DUOMENŲ KONFIDENCIALUMAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 15 straipsnio 2 dalis:

„Oficialiosios statistikos duomenys, jeigu pagal juos tiesiogiai ar netiesiogiai galima identifikuoti respondentą, apie kurį ar kurio veiklos rezultatus buvo surinkti pirminiai statistiniai duomenys, yra konfidencialūs ir saugomi įstatymų nustatyta tvarka.“

STATISTINIŲ DUOMENŲ PATEIKIMO TVARKOS PAŽEIDIMAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 17 straipsnis:

„Fiziniai asmenys, įmonių, įstaigų ar organizacijų vadovai ir kiti atsakingi už oficialiosios statistikos duomenų rengimą ir teikimą asmenys, pažeidę šio įstatymo ir kitų su statistika susijusių teisės aktų reikalavimus, atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.“

Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1732 straipsnis (Žin., 1992, Nr. 21-610; 2000, Nr. 54-1557):

„Statistinių duomenų nepateikimas nustatyta tvarka oficialiąją statistiką tvarkančioms institucijoms ir įstaigoms arba melagingų statistinių duomenų joms pateikimas užtraukia baudą nuo 500 iki 1000 Lt. Tokia pat veika, padaryta asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus pažeidimus, užtraukia baudą nuo 3000 iki 6000 Lt.

Dokumentų, patvirtinančių pateiktus statistinius duomenis, nepateikimas oficialiąją statistiką tvarkančių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojams arba šių dokumentų nuslėpimas, taip pat minėtų valstybės tarnautojų teisėtų reikalavimų nevykdymas užtraukia baudą pareigūnams nuo 500 iki 1000 Lt.“

______________

 

Informacinių technologijų panaudojimo

įmonėse metinės ataskaitos ITP-01

2 priedas

 

PAAIŠKINIMAI INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO ĮMONĖSE ATASKAITAI ITP-01 PILDYTI

 

1. Kompiuterių skaičius – įmonės darbui naudojamų visų rūšių kompiuterių skaičius. Įtraukiami visi darbui naudojami kompiuteriai, neatsižvelgiant į tai, kam jie nuosavybės teise priklauso (t. y. gali būti nuomojami, išperkamosios nuomos būdu įsigyti, patronuojančios įmonės kompiuteriai). Išnuomoti kitai įmonei kompiuteriai neįtraukiami.

2. Kompiuterių, prijungtų prie interneto, skaičius – įmonės darbe naudojamų kompiuterių, per kuriuos galima naudotis internetu, skaičius. Įtraukiami visi kompiuteriai, per kuriuos yra dirbama internete (neatsižvelgiant į tai, ar yra tiesioginė interneto jungtis, ar per kitą kompiuterį).

3. Darbuotojų, dirbančių kompiuteriais bent kartą per savaitę, skaičius – darbuotojų, kurie naudojasi įmonės kompiuterine technika, skaičius. Darbuotojų dirbančių kompiuteriu, skaičius gali būti didesnis nei įmonės turimų kompiuterių skaičius.

4. LAN – vietinis kompiuterių tinklas, dažniausiai jungiantis vienos įstaigos ar atskiro padalinio kompiuterius bei jų išorinius įrenginius (spausdintuvus, duomenų saugyklas ir pan.). Toks tinklas sudaro sąlygas dalytis bendrais ištekliais.

5. Intranetas – įmonės vidinis tinklas, naudojantis interneto protokolus duomenims persiųsti, galintis turėti ryšį su internetu. Dažniausiai jį susikuria įmonė savo specifiniams poreikiams tenkinti.

6. Ekstranetas (Extranet) – saugus vidinių kompiuterių tinklų priedas, leidžiantis išoriniams vartotojams prisijungti prie kai kurių įmonės vidinio kompiuterinio tinklo (intraneto) dalių.

7. Įmonės išteklių planavimo IT sistema (ERP – Enterprise Resource Planning)IT sistemos, padedančios valdyti verslą ir apimančios modulius su tokiu funkcionalumu, kaip planavimas, gamyba, pardavimai, marketingas, distribucija, buhalterija, finansų valdymas, personalo valdymas, projektų valdymas, atsargų valdymas, aptarnavimas ir palaikymas, transportavimas bei e. verslas. Dar vadinamos verslo valdymo sistemomis (VVS).

8. Ryšių su klientais valdymo IT sistema (CRM – Customer Relationship Management)IT sistema, skirta įmonės rinkodaros, pardavimų ir klientų aptarnavimo veiklai. CRM apima klientų poreikių ir galimybių valdymą (integruotos projektų valdymo, sąskaitybos, automatinio ataskaitų rengimo priemonės), ryšių su klientais istoriją, automatinį incidentų valdymą ir duomenų bazę informacijos valdymui.

9. Atvirojo kodo programinė įranga, atvirojo kodo programa, atviroji programa (open source software)programinė įranga ar programa, kurios pirminis tekstas yra viešas ir nemokamai platinamas, leidžiama jį taisyti, tobulinti laikantis viešųjų licencijų (pvz. Linux, OpenOffice ir kt.).

10. Elektroninė sąskaita faktūra (e-invoice)specialia programine įranga automatiškai parengiamos sąskaitos faktūros, kurias pagal poreikį galima siųsti elektroniniais tinklais.

11. Interneto ryšys per tradicinį modemą – ryšys, naudojantis telefono liniją ir modemą (dial-up ryšys su internetu per analoginį (standartinį) modemą ir standartinę telefono liniją).

12. Skaitmeninė telefono linija (ISDN) – skaitmeninis balso ir kitokios informacijos perdavimo būdas naudojant telefono liniją.

13. Skaitmeninė abonentinė linija (DSL) – plačiajuosčio ryšio technologija, skirta duomenims perduoti dideliu greičiu tradicinėmis telefono linijomis (IDSL, HDSL, SDSL, ADSL, RADSL, VDSL, DSL-Lite).

14. Programinės ar techninės įrangos užkarda („ugniasienė“, Firewall)informacinių technologijų sprendimas (programinė ar techninė įranga), reguliuojantis išorinę prieigą prie uždarojo tinklo (kompiuterio) pagal iš anksto nustatytas taisykles.

15. Saugus serveris (Secure server)tarnybinė stotis interneto aplinkoje naudojanti saugius duomenų perdavimo protokolus, pvz., SSL (Secure Socket Layer) duomenims šifruoti, siekiant sumažinti neturinčių teisių asmenų prieigą prie informacijos.

16. Elektroninis parašas – skaitmeninis kodas, suteikiamas elektroniniu būdu siunčiamam pranešimui ir vienareikšmiškai identifikuojantis siuntėją.

17. Elektroninė paraiškų sistema (e-procurement)sistema, leidžianti tiekėjams pasirinkti viešąjį konkursą, atsisiųsti susijusius dokumentus ir teikti pasiūlymus elektroniniu būdu, gauti elektroninius atsakymus į pasiūlymą.

18. E. prekyba – produktų (prekių ar paslaugų) pirkimo ir/ ar pardavimo sandoriai, sudaromi per elektroninius tinklus, naudojančius interneto protokolus ar kitus neinternetinius tinklus. Per tinklus atliekami prekių ar paslaugų užsakymai, tačiau mokėjimas už produktus ir pristatymas gali būti autonomiškas (ne per tinklą). Užsakymai, priimti ar siunčiami telefonu, faksu ar rankiniu būdu rašytu elektroniniu paštu, nėra elektroninė prekyba.

19. Kiti neinternetiniai kompiuteriniai tinklai – elektroniniai tinklai, nenaudojantys interneto (IP) protokolų. Pvz., elektroninis duomenų apsikeitimas (EDI), Minitel arba dialoginės (sąveikiosios) telefonų sistemos.

20. IT įgūdžiai (e-SkilIs)e. įgūdžiai yra dviejų rūšių:

20.1 IT specialistu Įgūdžiai: IT sistemų nustatymas, planavimas, kūrimas, diegimas, naudojimas, palaikymas, techninis aptarnavimas, valdymas, vertinimas ir tyrimas.

20.2 IT vartotoju įgūdžiai: sistemų taikymas savo darbe, bendro pobūdžio ir specialiųjų programinių priemonių naudojimas įmonės funkcijoms atitinkamame sektoriuje atlikti.

______________

 

 

statistika

Forma patvirtinta Statistikos departamento

prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

generalinio direktoriaus

2006 m. lapkričio 27 d. įsakymu Nr. DĮ-230

 

_______________________________________________

(Įmonės pavadinimas)

 

Statistikos departamento prie

LRV teritorinei statistikos įstaigai

 

INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGOSE 2007 M. ATASKAITA ITP-04 METINĖ

 

_______________ Nr. ____

                                                                                     (Užpildymo data)

 

Įstaigos kodas registre

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pateikiama: iki kovo 1 d.

Pateikia: į imtį pateikusios sveikatos priežiūros įstaigos

Adresas

 

 

 

 

Pagrindinės veiklos kodas (EVRK)

8

5

 

 

 

 

 

 

Pagrindinės veiklos pavadinimas (EVRK)

 

Garantuojamas duomenų konfidencialumas

 

 

 

 

 

Ataskaitos forma skelbiama interneto svetainėje http://www. stat. gov. lt

 

Atsakymus žymėkite T

 

I. BENDROJI INFORMACIJA APIE INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ (IT) SISTEMAS

 

1. Ar Jūsų įstaiga naudojo kompiuterius 2007 m. sausio mėn.?

 

Taip £ Jeigu taip, prašome atsakyti į klausimus => 2 kl.

Ne £ Jeigu ne, prašome ataskaitą atsiųsti teritorinei statistikos įstaigai

 

2. Kompiuteriai įmonėje

 

2007 m. sausio mėn.

1. Kompiuterių skaičius

 

 

 

2. Darbuotojų, dirbančių kompiuteriais bent kartą per savaitę, skaičius

 

 

3. Tobulinimosi kursai

 

per 2006 m.

Darbuotojų, kurie išklausė informacinių technologijų kursus, skaičius

 

 

4. Ar Jūsų įmonė 2007 m. sausio mėn. naudojo šias informacines technologijas:

 

 

Taip

Ne

1. Intranetą (vietinį tinklą, naudojantį interneto (IP) protokolus)

£

£

2. LAN (vietinį (lokalus) tinklą)

£

£

2 a. iš jo bevielį LAN

£

£

3. Ekstranetą (išoriniams vartotojams atvirą vidaus tinklo dalį)

£

£

 

5. Ar Jūsų įstaiga 2007 m. sausio mėn. naudojo specializuotas IT sistemas (specializuotą programinę įrangą, skirtą sveikatos priežiūros įstaigoms)?

 

Taip £                    Ne £

 

6. Informacinių sistemų (kompiuterių) naudojimo tikslai 2007 m. sausio mėn.:

 

 

Taip

Ne

1. Sveikatos draudimo informacinė sistema SVEIDRA

£

£

2. Kitos specializuotos informacinės sistemos (ne SVEIDRA)

£

£

3. Pacientų atvykimo (konsultuotis, gydytis, tirtis) registracija

£

£

4. Suteiktų paslaugų ir pacientų apskaita

£

£

5. Medicininių tyrimų duomenų apdorojimas

£

£

6. Šablonų naudojimas formuojant medicininius dokumentus (diagnozės, siuntimų ar receptų)

£

£

7. Elektroninė pacientų duomenų bazė (informacija apie pacientą, ligos istorija, suteiktos paslaugos)

£

£

8. Administracinių (personalo, buhalterijos ir pan.) duomenų tvarkymas

£

£

 

 

 

II. INTERNETAS IR JO GALIMYBIŲ PANAUDOJIMAS

 

1. Ar Jūsų įstaiga 2007 m. sausio mėn. naudojosi internetu?

Taip £ Ne £ => III sk.

 

2. Darbuotojai ir internetas

 

2007 m. sausio mėn.

1. Kompiuterių, prijungtų prie interneto, skaičius

 

 

 

2. Darbuotojų, kurie naudojasi interneto paslaugomis bent kartą per savaitę, skaičius

 

 

3. Prisijungimo prie interneto budai 2007 m. sausio mėn.:

 

Taip

Ne

1. Tradicinis modemas (per įprastą telefono liniją dial-up)

£

£

2. Skaitmeninė telefono linija (ISDN)

£

£

3. Skaitmeninė abonentinė linija DSL (xDSL, ADSL, SDSL ir kt.)

£

£

4. Kitos vielinės jungtys (pvz., kabelinė (cable), skirtinė linija (Ieased line) ir kt.)

£

£

5. Bevielės (mobilios) jungtys (pvz.: palydovinė antena, mobilusis telefonas, GSM, GPRS, UMTS, EDGE ir kt.)

£

£

 

4. Įvertinkite, kokia Jūsų įstaigos personalo dalis naudojasi internetu:

 

 

iki 1%

1-10%

10-50%

50-90%

90-100%

1. Gydytojai (odontologai)

£

£

£

£

£

2. Kitas su gydymo paslaugomis susijęs personalas (slaugytojai, vaistininkai ir kt.)

£

£

£

£

£

3. Įstaigos administracija (registratūros ir pan. darbuotojai)

£

£

£

£

£

 

5. Kokiems tikslams 2006 m. buvo naudojamas internetas:

 

Taip

Ne

1. Banko ir finansinėms paslaugoms

£

£

2. Švietimui ir mokymams

£

£

3. Produktams pirkti, užsakyti (pvz., vaistams, įrangai ir pan.)

£

£

4. Klinikiniais, administraciniais duomenimis su kitomis įstaigomis apsikeisti

£

£

5. Metodinei pagalbai (diagnozuojant, gydant) gauti

£

£

6. Ryšiams su Valstybine ligonių kasa palaikyti

£

£

7. Visuomenės sveikatos stebėsenos ataskaitoms išsiųsti

£

£

 

6. Ar Jūsų įstaiga 2007 m. sausio mėn. turėjo savo interneto tinklalapį?

Taip £ Ne £ => 8 kl.

 

7. Jei taip, tai kokią informaciją galima rasti Jūsų interneto tinklalapyje:

 

Taip

Ne

1. Pagrindinę informaciją apie įstaigą, kontaktus

£

£

2. Informaciją apie teikiamas paslaugas, priėmimo valandas ir įkainius

£

£

3. Galimybę užsiregistruoti į priėmimą pas gydytoją

£

£

4. Konsultavimo paslaugos

£

£

 

8. Ar Jūsų įstaiga teikė galimybę pacientams naudotis internetu (viešojo interneto prieiga)?

Taip £ Ne £ => 10 kl.

 

9. Jei taip, tai kiek Jūsų įstaigoje 2007 m. sausio mėn. buvo viešojo interneto prieigos taškų (pacientams skirtų kompiuterių su interneto prieiga)?

 

 

10. Kokius vidinius elektroninio saugumo budus Jūsų įstaiga naudojo 2007 m. sausio mėn.:

 

Taip

Ne

1. Virusų kontrolės ar programinės įrangos apsaugas

£

£

2. Programinės ar techninės įrangos užkardas (ugniasienes)

£

£

3. Serverių apsaugas (palaiko saugius protokolus, pvz., shttp)

£

£

4. Duomenų kopijas, neprieinamas vartotojams

£

£

 

11. Ar 2007 m. sausio mėn. bendraujant su Jūsų įstaiga buvo galima naudoti šias saugos priemones?

 

Taip

Ne

1. Autentiškumo mechanizmus (elektroninį parašą PIN kodą ar kt.)

£

£

2. Duomenų kodavimą konfidencialumo tikslais

£

£

 

12. Ar Jūsų įstaiga per 2006 m. susidūrė su elektroninio saugumo problemomis

(pvz., kompiuteriniais virusais, neteisėtu išoriniu prisijungimu prie kompiuterinės sistemos)?

 

Taip £                                Ne £

 

 

III. IT NAUDOJIMAS BENDRAUJANT SU KLIENTAIS, VALSTYBĖS INSTITUCIJOMIS IR DARBO PARTNERIAIS 2006 M.

 

1. Ar Jūsų įstaiga naudojo internetą bendraudama su valstybės institucijomis?

 

Taip £                                Ne £ => 3 kl.

 

2. Kokiais tikslais Jūsų įstaiga bendravo su valstybės institucijomis:

 

Taip

Ne

1. Informacijai gauti

£

£

2. Įvairioms formoms (blankams) parsiųsdinti (pvz., mokesčių deklaracijoms)

£

£

3. Užpildytoms formoms (blankams) grąžinti (pvz., statistinėms ataskaitoms siųsti)

£

£

4. Pateikti siūlymus elektroninėje paraiškų sistemoje (e. pirkimai, pvz., Viešųjų pirkimų monitoringo informacinėje sistemoje)

£

£

5. Visiškai interaktyviam (dialoginiam) bendravimui tinkle (on-line, pvz., formų pildymas internete)

£

£

 

3. Ar Jūsų įstaiga elektroniniu būdu keitėsi informacija su kitomis sveikatos priežiūros įstaigomis?

Taip £ Ne £ => 5 kl.

 

4. Jei taip, tai kokiu būdu keitėtės informacija:

 

Taip

Ne

1. Išoriniais duomenų saugojimo įrenginiais (diskeliais, kompaktiniais diskais ir pan.)

£

£

2. Elektroniniais laiškais

£

£

3. Internetu

£

£

 

5. Ar Jūsų įstaiga naudojo elektroninį paštą bendraudama su potencialiais klientais?

 

Taip £                                     Ne £

 

6. Kokiais bendravimo su klientais (pacientais) tikslais buvo naudojamas elektroninis paštas:

 

 

Taip

Ne

1. Užregistruoti į priėmimą pas gydytoją

£

£

2. Pacientams konsultuoti

£

£

3. Informacijai teikti

£

£

 

Prašome nurodyti, kiek valandų sugaišote statistiniams duomenims rengti ir ataskaitai pildyti

val.

min.

 

Vadovas arba jo įgaliotas asmuo _____________________________________________________

(Parašas)                                                                                                                               (Vardas ir pavardė)

________________________________________________________________________________

(Ataskaitą užpildžiusio asmens vardas ir pavardė)                                               (Telefonas) (Faksas) (El. paštas)

 

Pasiteirauti:

Statistikos departamente: tel.: (8 5) 236 4683, (8 5) 236 4621; faksas (8 5) 236 4869; el. p. Rita. Baranauskiene@stat. gov. lt,

Gediminas. Samuolis@stat. gov. lt.

Vilniaus TSV (Vilniaus apskrities respondentams): tel. (8 5) 272 1066; faks. (8 5) 272 3054; el. p. Grazina. Naslenaite@stat. gov. lt

Kauno TSV (Kauno, Marijampolės, Alytaus apskričių respondentams): tel. (8 37) 41 1153; faks.: (8 37) 31 2348, 31 2400; el. p. brbel@kastat. lt

Klaipėdos TSV (Klaipėdos, Tauragės apskričių respondentams): tel.: (8 46) 34 0790, 34 0834; faks.: (8 46) 34 0812, 34 0850; el. p.

KlaipedosTSV@stat. gov. lt

Panevėžio TSV (Panevėžio, Utenos apskričių respondentams): tel. (8 45) 46 4851; faks. (8 45) 46 3941, 46 0246; el. p. PanevezioTSV@stat. gov. lt

Šiaulių TSV (Šiaulių, Telšių apskričių respondentams): tel.: (8 41) 52 5033; faks. (8 41) 52 5010; el. p. SiauliuTSV@stat. gov. lt.

______________

 

 

Informacinių technologijų panaudojimo

sveikatos priežiūros įstaigose metinės

ataskaitos ITP-04

1 priedas

 

INFORMACIJA DĖL INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO STATISTINIO TYRIMO

(ataskaita ITP-04 metinė)

 

STATISTINIO TYRIMO TEISINIS PAGRINDAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymas (Žin., 1993, Nr. 54-1048; 1999, Nr. 114-3299);

2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 808/2004 dėl informacinės visuomenės Bendrijos statistikos (OL 2004 m. specialusis leidimas, 16 skyrius, 2 tomas, p. 49) (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2006 m. liepos 4 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1031/2006 (OL 2006 L 186 p. 11))

STATISTINIO TYRIMO RŪŠIS, APIMTIS IR TIKSLAS

Atrankinis tyrimas.

Ataskaitą pildo įstaigos, kurių veikla pagal EVRK yra priskiriama 85.1 grupei.

Tiriamasis laikotarpis – 2007 m. sausis.

Tyrimo tikslas – informacinių technologijų panaudojimo sveikatos priežiūros įstaigose įvertinimas.

STATISTINĖS INFORMACIJOS PASKELBIMO LAIKAS IR VIETA

2007 m. birželio mėnesiniame pranešime „Lietuvos ekonominė ir socialinė raida“,

interneto svetainėje www. stat. gov. lt;

2007 m. spalio mėn. leidinyje „Informacinės technologijos Lietuvoje 2007“;

„Lietuvos statistikos metraštyje“.

STATISTINIŲ DUOMENŲ PATEIKIMO PAREIGA

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 14 straipsnio 2 dalis:

„Juridiniai asmenys privalo neatlygintinai teikti statistinius duomenis Oficialiosios statistikos darbų programai įgyvendinti.“

STATISTINIŲ DUOMENŲ KONFIDENCIALUMAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 15 straipsnio 2 dalis:

„Oficialiosios statistikos duomenys, jeigu pagal juos tiesiogiai ar netiesiogiai galima identifikuoti respondentą, apie kurį ar kurio veiklos rezultatus buvo surinkti pirminiai statistiniai duomenys, yra konfidencialūs ir saugomi įstatymų nustatyta tvarka.“

STATISTINIŲ DUOMENŲ PATEIKIMO TVARKOS PAŽEIDIMAS

Lietuvos Respublikos statistikos įstatymo 17 straipsnis:

„Fiziniai asmenys, įmonių, įstaigų ar organizacijų vadovai ir kiti atsakingi už oficialiosios statistikos duomenų rengimą ir teikimą asmenys, pažeidę šio įstatymo ir kitų su statistika susijusių teisės aktų reikalavimus, atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.“

Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1732 straipsnis (Žin., 1992, Nr. 21-610; 2000, Nr. 54-1557):

„Statistinių duomenų nepateikimas nustatyta tvarka oficialiąją statistiką tvarkančioms institucijoms ir įstaigoms arba melagingų statistinių duomenų joms pateikimas užtraukia baudą nuo 500 iki 1000 Lt. Tokia pat veika, padaryta asmens, bausto administracine nuobauda už šio straipsnio pirmojoje dalyje numatytus pažeidimus, užtraukia baudą nuo 3000 iki 6000 Lt.

Dokumentų, patvirtinančių pateiktus statistinius duomenis, nepateikimas oficialiąją statistiką tvarkančių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojams arba šių dokumentų nuslėpimas, taip pat minėtų valstybės tarnautojų teisėtų reikalavimų nevykdymas užtraukia baudą pareigūnams nuo 500 iki 1000 Lt.“

_____________

 

Informacinių technologijų panaudojimo

sveikatos priežiūros įstaigose metinės

ataskaitos ITP-04

2 priedas

 

 

PAAIŠKINIMAI INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGOSE ATASKAITAI ITP-04 PILDYTI

 

 

1. Kompiuterių skaičius – įmonės darbui naudojamų visų rūšių kompiuterių skaičius, [traukiami visi darbui naudojami kompiuteriai, neatsižvelgiant į tai, kam jie nuosavybės teise priklauso (t. y. gali būti nuomojami, išperkamosios nuomos būdu įsigyti, patronuojančios įmonės kompiuteriai). Išnuomoti kitai įmonei kompiuteriai neįtraukiami.

2. Kompiuterių, prijungtų prie interneto, skaičius – įmonės darbui naudojamų kompiuterių, per kuriuos galima naudotis internetu, skaičius. Įtraukiami visi kompiuteriai, per kuriuos yra dirbama internete (neatsižvelgiant į tai, ar yra tiesioginė interneto jungtis, ar per kitą kompiuterį).

3. Darbuotojų, dirbančių kompiuteriu, skaičius – darbuotojų, kurie naudojasi įmonės kompiuterine technika, skaičius. Darbuotojų, dirbančių kompiuteriu, skaičius gali būti didesnis nei įmonės turimų kompiuterių skaičius.

4. LAN – vietinis kompiuterių tinklas, dažniausiai jungiantis vienos įstaigos ar atskiro padalinio kompiuterius bei jų išorinius įrenginius (spausdintuvus, duomenų saugyklas ir pan.). Toks tinklas sudaro sąlygas dalytis bendrais ištekliais.

5. Intranetas – įmonės vidinis tinklas, naudojantis interneto protokolus duomenims persiųsti, galintis turėti ryšį su internetu. Dažniausiai jį susikuria įmonė savo specifiniams poreikiams tenkinti.

6. Ekstranetas (Extranet)saugus vidinių kompiuterių tinklų priedas, leidžiantis išoriniams vartotojams prisijungti prie kai kurių įmonės vidinio kompiuterinio tinklo (intraneto) dalių.

7. Interneto ryšys per tradicinį modemą – ryšys, naudojantis telefono liniją ir modemą (dial-up ryšys su internetu per analoginį (standartinį) modemą ir standartinę telefono liniją).

8. Skaitmeninė telefono linija (ISDN) – skaitmeninis balso ir kitokios informacijos perdavimo būdas naudojant telefono liniją.

9. Skaitmeninė abonentinė linija (DSL) – plačiajuosčio ryšio technologija, skirta duomenims perduoti dideliu greičiu tradicinėmis telefono linijomis (IDSL, HDSL, SDSL, ADSL, RADSL, VDSL, DSL-Lite).

10. Užkarda („ugniasienė“, Firewall) informacinių technologijų sprendimas (programinė ar techninė įranga), reguliuojantis išorinę prieigą prie uždarojo tinklo (kompiuterio) pagal iš anksto nustatytas taisykles.

11. Saugus serveris (Secure server)tarnybinė stotis interneto aplinkoje naudojanti saugius duomenų perdavimo protokolus, pvz., SSL (Secure Socket Layer) duomenims šifruoti, siekiant sumažinti neturinčių teisių asmenų prieigą prie informacijos.

12. Elektroninis parašas – skaitmeninis kodas, suteikiamas elektroniniu būdu siunčiamam pranešimui ir vienareikšmiškai identifikuojantis siuntėją.

13. Viešas interneto prieigos taškas (Public Internet Access Point – PIAP) – apibūdinamas kaip vieta, kur visuomenė gali laisvai prieiti prie interneto: prieiga gali būti nemokama (pvz., bibliotekose) arba mokama (pvz., komercinė veikla, dažnai vadinama interneto kavinėmis).

14. Elektroninė paraiškų sistema (e-procurement)sistema, leidžianti tiekėjams pasirinkti viešąjį konkursą, atsisiųsti susijusius dokumentus ir teikti pasiūlymus elektroniniu būdu, gauti elektroninius atsakymus į pasiūlymą.

15. E. sveikata (e-health) – informacinių technologijų panaudojimas tenkinant gyventojų, pacientų, sveikatos priežiūros specialistų, sveikatos priežiūros paslaugų teikėjų, administratorių ir politikų poreikius.

______________