LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VISUOMENINIŲ ORGANIZACIJŲ REGISTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
1995 m. liepos 3 d. Nr. 927
Vilnius
Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. kovo 10 d. nutarimą Nr. 358 „Dėl Lietuvos Respublikos visuomeninių organizacijų registro“ (Žin., 1995, Nr. 24-548), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
2. Papildyti valstybinių kadastrų, klasifikatorių, registrų rengimo schemos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1992 m. spalio 23 d. nutarimu Nr. 793 „Dėl kadastrų, klasifikatorių, registrų rengimo ir funkcionavimo“ (Žin., 1992, Nr. 33-1018), skyrių „Valstybiniai nacionaliniai kadastrai, klasifikatoriai, registrai“ šia pastraipa:
„Visuomeninių organizacijų registras
|
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m kovo 10 d. nutarimas Nr. 358 |
Statistikos departamentas“. |
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1995 m. liepos 3 d. nutarimu Nr. 927
LIETUVOS RESPUBLIKOS VISUOMENINIŲ
ORGANIZACIJŲ REGISTRO NUOSTATAI
BENDROJI DALIS
1. Šie nuostatai reglamentuoja Lietuvos Respublikos visuomeninių organizacijų registro (toliau vadinama – registras) sudarymą, tvarkymą bei duomenų naudojimą. Registras yra visos valstybės informacinės sistemos sudedamoji dalis.
2. Registro steigėjas ir atsakingasis tvarkytojas yra Statistikos departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – Statistikos departamentas). Kiti registro tvarkytojai yra Teisingumo ministerija, apskričių valdytojų administracijos ir savivaldybių vykdomosios institucijos.
3. Registro paskirtis – rinkti ir kaupti duomenis apie Lietuvos Respublikoje įregistruotas visuomenines organizacijas (jų sąjungas), juos atnaujinti ir apibendrinti.
4. Registro objektas – visuomeninė organizacija, įregistruota Lietuvos Respublikos visuomeninių organizacijų įstatymo nustatyta tvarka. Visuomeninė organizacija laikoma įsteigta nuo jos įstatų įregistravimo dienos.
REGISTRO TVARKYMAS, INFORMACIJOS SUDEDAMOSIOS DALYS
6. Atsakingasis registro tvarkytojas yra Statistikos departamentas, kuris koordinuoja registro tvarkymą, kaupia ir tvarko registravimo duomenis apie visas Lietuvos Respublikos teritorijoje įregistruotas visuomenines organizacijas. Teisingumo ministerija konsultuoja apskričių valdytojus, savivaldybes visuomeninių organizacijų registravimo, dokumentų rengimo klausimais ir metodiškai vadovauja šiam darbui.
7. Visuomeninių organizacijų (jų sąjungų) įstatai registruojami ir kaupiami teritoriniuose teisiniuose registruose:
7.1. Teisingumo ministerijoje – visuomeninių organizacijų, kurių veikla apima daugiau kaip vienos apskrities teritoriją;
7.2. apskrities valdytojo administracijoje – visuomeninių organizacijų, kurių veikla apima daugiau kaip vienos savivaldybės teritoriją ir kurių buveinės yra apskrities centre ar kitoje apskrities teritorijoje – miesto ar kaimo gyvenamojoje vietovėje;
8. Visuomeninės organizacijos, kurios atsiunčia suderintus su Lietuvos Respublikos visuomeninių organizacijų įstatymu įstatus visuomenines organizacijas registruojančioms valstybės institucijoms, per mėnesį pateikia šioms institucijoms prašymą ir reikiamus dokumentus visuomeninei organizacijai perregistruoti. Įregistruojant ir perregistruojant visuomeninę organizaciją, prie prašymo pridedami šie dokumentai:
8.5. pažyma apie patalpų visuomeninei organizacijai suteikimą. Priklausomai nuo nuomojamų visuomeninės organizacijos veiklai patalpų savininko statuso tai gali būti:
8.5.1. negyvenamųjų patalpų savininko pažyma (patvirtinta notaro) apie patalpų suteikimą visuomeninės organizacijos veiklai (nurodoma, kokiu pagrindu, kuriam laikui suteikta, adresas);
8.5.2. pažyma, patvirtinanti, kad butas (namas) priklauso registravimo dokumentuose nurodytam savininkui ir kad jis suteikia patalpas įstatymų leistinai gyvenamosiose patalpose visuomeninės organizacijos veiklai (kai registruojama visuomeninė organizacija įsikūrusi gyvenamajame name, priklausančiame savivaldybei, įmonei, įstaigai, organizacijai, kooperatyvui ar bendrijai);
8.5.3. laisvos formos pažyma, patvirtinta nuomotojo – įmonės, organizacijos vadovo parašu ir antspaudu, apie patalpų suteikimą visuomeninės organizacijos veiklai (kai patalpų savininkai yra juridiniai asmenys);
9. Priėmus sprendimą įregistruoti visuomeninės organizacijos įstatus, teisinę registraciją vykdančios institucijos įgaliotas asmuo (registratorius; toliau vadinama – registratorius) į visuomeninių organizacijų registravimo knygą įrašo šiuos duomenis: registravimo numerį, identifikacinį kodą, pavadinimą, buveinės adresą, telefoną, faksą, registravimo datą, pagrindinę veiklą, vadovo vardą, pavardę, adresą, telefoną, faksą, įstatų bei duomenų pakeitimų ir papildymų datas, veiklos pasibaigimo datą.
Įregistravus įstatus, visuomeninei organizacijai išduodamas registravimo pažymėjimas ir vienas įregistruotų įstatų egzempliorius, patvirtintas registratoriaus parašu bei antspaudu.
Registravimo knygos ir pažymėjimo formą nustato visuomeninių organizacijų įstatus registruojanti valstybės institucija.
10. Registre kaupiami ir atnaujinami šie visuomeninių organizacijų registravimo duomenys: identifikacinis kodas; nesutrumpintas pavadinimas; sutrumpintas pavadinimas; pavadinimas anglų kalba; adresas; vietovės kodas; telefonas; telefaksas; pagrindinė veikla ir jos kodas; įregistravimo data; įregistravimo numeris; likvidavimo priežastis; išregistravimo data; darbuotojų skaičius; narių skaičius; įsteigimo data; duomenų atnaujinimo data; vadovo vardas ir pavardė; vadovo adresas; vadovo telefonas, telefaksas; visuomeninę organizaciją įregistravusios, registrą tvarkančios valstybės institucijos identifikacinis kodas.
11. Registro duomenys formuojami registravimo kortose. Registravimo kortos formą nustato atsakingasis registro tvarkytojas. Visuomeninė organizacija pateikia užpildytą registravimo kortą kartu su registravimo dokumentais.
12. Pasikeitus visuomeninių organizacijų duomenims, registratorius pildo papildomą registravimo kortą, kurioje įrašo identifikacinį kodą, pavadinimą ir pasikeitusius duomenis.
13. Registras turi būti susijęs su Lietuvos Respublikos įmonių registru, žemės kadastru, pastatų registru, firmų vardų, socialinio draudimo mokesčių registru ir kitomis informacinėmis sistemomis bei duomenų bazėmis, kad galima būtų disponuoti duomenimis, kurių reikia kompleksinei analizei atlikti.
14. Registre naudojamų rodiklių sistema tapati naudojamai Lietuvos Respublikos įmonių registre. Registras yra sudedamoji Lietuvos Respublikos įmonių registro dalis. Registro duomenų teikėjai yra teritoriniai teisiniai registrai (tvarkomi Teisingumo ministerijos, apskričių valdytojų administracijų, savivaldybių vykdomųjų institucijų registravimo tarnybų).
INFORMACIJOS NAUDOJIMAS
16. Atsakingasis registro tvarkytojas nemokamai teikia informaciją apie visuomenines organizacijas Lietuvos Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Seimui, Lietuvos Respublikos Vyriausybei, ministerijoms, departamentams, Lietuvos Respublikos generalinei prokuratūrai ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai.
17. Visiems kitiems juridiniams ir fiziniams asmenims registro informacija teikiama mokamai, remiantis Lietuvos Respublikos žyminio mokesčio įstatymu ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. lapkričio 11 d. nutarimo Nr. 1123 „Dėl žyminio mokesčio tarifų bei Žyminio mokesčio mokėjimo ir grąžinimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1994, Nr. 89-1732) nustatyta tvarka.
18. Informaciją apie registre neseniai įregistruotas visuomenines organizacijas kartą per mėnesį atsakingasis registro tvarkytojas skelbia spaudoje.
19. Skelbiant spaudoje, nurodomi šie visuomeninės organizacijos registravimo duomenys: identifikacijos kodas, pavadinimas, adresas, telefonas, faksas, įsteigimo data, registravimo data, duomenų atnaujinimo data, vadovo vardas ir pavardė, telefonas, faksas, pagrindinė veikla.
DUOMENŲ SAUGOJIMAS IR DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ
21. Registratorius tvarko ir saugo visus įregistruotų visuomeninių organizacijų registravimo duomenų, taip pat įstatų pakeitimų ir papildymų dokumentus.
22. Atsakingasis registro tvarkytojas registravimo duomenų netaiso. Pastebėjęs, kad įrašas registre klaidingas ar yra kitų trūkumų, apie tai jis praneša teritorinio teisinio registro tvarkytojui, kuris prašo, kad visuomeninė organizacija, pateikusi dokumentus ir duomenis su klaida, juos ištaisytų. Jeigu klaidą padarė teritorinio teisinio registro tvarkytojas, jis pats ją ir ištaiso.
23. Teritorinių teisinių registrų tvarkytojai informaciją apie įregistruotas, išregistruotas, pakeitusias duomenis visuomenines organizacijas elektroniniu paštu kartą per 5 dienas perduoda atsakingajam registro tvarkytojui.
24. Atsakingasis registro tvarkytojas užtikrina duomenų banke sukauptos informacijos apsaugą nuo vidinio ir išorinio poveikio. Paklausimai duomenims gauti, duomenų pakeitimo atvejai įrašomi registravimo knygose.
25. Registro dokumentų bylos kaupiamos ir saugomos neterminuotai Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
Registro duomenys kaupiami ir saugomi kompiuterinėse laikmenose. Kompiuteriniai duomenys apie likviduotas visuomenines organizacijas saugomi 5 metus, vėliau jie sunaikinami.