LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO 2, 7, 16, 18, 21, 27, 30, 31, 32, 33, 41, 42, 43 STRAIPSNIŲ, 1, 3 PRIEDĖLIŲ PAKEITIMO BEI PAPILDYMO IR 44 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS BEI PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO 5, 12, 26, 35, 36, 37, 53 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 371 IR 372 STRAIPSNIAIS IR ĮSTATYMO 3 PRIEDĖLIO PAPILDYMO ĮSTATYMO 12 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XP-814 (2*) IR LIETUVOS RESPUBLIKOS GYVENTOJŲ PAJAMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO 6, 20, 27 IR 37 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XP-892
2005 m. gruodžio 14 d. Nr. 1336
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2005 m. lapkričio 16 d. sprendimo Nr. 589 2 ir 3 punktus, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo 2, 7, 16, 18, 21, 27, 30, 31, 32, 33, 41, 42, 43 straipsnių, 1, 3 priedėlių pakeitimo bei papildymo ir 44 straipsnio pripažinimo netekusiu galios bei Pelno mokesčio įstatymo 5, 12, 26, 35, 36, 37, 53 straipsnių pakeitimo ir papildymo, įstatymo papildymo 371 ir 372 straipsniais ir įstatymo 3 priedėlio papildymo įstatymo 12 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XP-814 (2*), išskyrus 9 straipsnio nuostatas, kuriomis keičiamos keičiamo įstatymo 32 straipsnio 5 dalies nuostatos, vietoj žodžių „šio Įstatymo 33 straipsnio 1 dalyje ir 34 straipsnio 1 dalyje“ įrašant žodžius „šio Įstatymo 33 straipsnyje ir 34 straipsnyje“, dėl šių priežasčių:
1.1. Teisė įstatinio kapitalo mažinimo atveju pasinaudoti Lietuvos Respublikos pelno mokesčio įstatymo (Žin., 2001, Nr. 110-3992) 33 straipsnio 2–4 dalyse ir 34 straipsnio 2 dalyje nustatytomis išlygomis labai neigiamai veiks Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto pajamas. Siekiant tiksliai nustatyti siūlomo pakeitimo poveikį valstybės finansams, būtina atlikti išsamią kapitalo mažinimo priežasčių analizę, kadangi įstatinis kapitalas sparčiai mažėja (2003 metais, palyginti su 2002 metais, įstatinis kapitalas iš viso sumažėjo 1222 mln. litų), o 2006 metų biudžetas jau suplanuotas.
1.2. Atsižvelgiant į tai, kad Nuolatinė komisija verslo sąlygų gerinimo klausimams spręsti, sudaryta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 29 d. nutarimu Nr. 1265 „Dėl nuolatinės komisijos verslo sąlygų gerinimo klausimams spręsti sudarymo“ (Žin., 2001, Nr. 93-3271), šiuo metu nagrinėja Investuotojų forumo pasiūlymus dėl investicinio klimato Lietuvoje gerinimo, išlygų dėl įstatinio kapitalo mažinimo atveju vieneto dalyvio gautų pajamų apmokestinimo pelno mokesčiu taikymo klausimą tikslinga spręsti kompleksiškai persvarstant turto vertės padidėjimo pajamų apmokestinimo sistemą.
2. Nepritarti Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 6, 20, 27 ir 37 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XP-892 dėl šių priežasčių:
2.1. Preliminariais skaičiavimais, valdžios sektoriaus biudžetas 2006 metais papildomai netektų apie 490 mln. litų pajamų iš gyventojų pajamų mokesčio. Atsižvelgiant į poveikį valstybės finansams ir planuojamą fiskalinį deficitą 2006 metais pagal jau prisiimtus įsipareigojimus, tai kliudytų Lietuvai 2007 metais įsivesti eurą.
2.2. Gyventojų pajamų mokesčio tarifas 2006–2008 metais palaipsniui bus mažinimas nuo 33 iki 24 procentų, dėl to valdžios sektoriaus biudžetas 2006–2008 metais neteks apie 3,4 mlrd. litų, taigi pasiūlymas dėl tarifo mažinimo paankstinimo sudarytų papildomų sunkumų siekiant išlaikyti stabilią šalies finansų sistemą vidutiniu laikotarpiu.