VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL VIEŠŲJŲ pirkimo–PARDAVIMO sutarČių vykdymo VERTINIMŲ ATLIKIMO IR JŲ REZULTATŲ ĮFORMINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2012 m. lapkričio 5 d. Nr. 1S-265
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102; 2011, Nr. 123-5813) 82 straipsnio 1 dalies 2 punktu,
t v i r t i n u Viešųjų pirkimo–pardavimo sutarčių vykdymo vertinimų atlikimo ir rezultatų įforminimo taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus
2012 m. lapkričio 5 d. įsakymu Nr. 1S-265
VIEŠŲJŲ pirkimo–PARDAVIMO sutarČių vykdymo VERTINIMŲ ATLIKIMO IR JŲ REZULTATŲ ĮFORMINIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešųjų pirkimo–pardavimo sutarčių vykdymo vertinimų atlikimo ir jų rezultatų įforminimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato perkančiųjų organizacijų sudarytų, vykdomų ar įvykdytų viešųjų pirkimo–pardavimo sutarčių (toliau – Sutartis) sąlygų, Sutarčių vykdymo atitikties Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) ir (ar) su juo susijusių teisės aktų nustatytiems reikalavimams bei Sutarčių įvykdymo rezultatų vertinimų (toliau – Vertinimas) atlikimo tvarką ir šių Vertinimų rezultatų įforminimo reikalavimus.
2. Viešųjų pirkimų tarnybos (toliau – Tarnyba) administracijos padalinio, kurio kompetencijai priskirtos funkcijos atlikti Vertinimus (toliau – Padalinys), valstybės tarnautojai (toliau – valstybės tarnautojai), atlikdami Vertinimus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos įstatymais, tiesiogiai taikomais Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos ministrų įsakymais, Tarnybos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais bei Taisyklėmis.
3. Taisyklės parengtos vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) ir kitų teisės aktų nuostatomis.
4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Vertinimas – perkančiosios organizacijos sudarytos, vykdomos ar įvykdytos Sutarties sąlygų, Sutarties vykdymo atitikties Viešųjų pirkimų įstatymo ir (ar) su juo susijusių teisės aktų nustatytiems reikalavimams bei Sutarties įvykdymo rezultatų vertinimas;
Grįžtamasis vertinimas – Vertinimas atliekamas siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su Sutarties vykdymu, ankstesnio Vertinimo metu nustatyti teisės aktų, Sutarties sąlygų pažeidimai, taip pat ar yra įvykdyti Vertinimo išvadoje nurodyti įpareigojimai.
Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Viešųjų pirkimų įstatyme, Tarnybos direktoriaus įsakymuose ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
II. VERTINIMO TIKSLAI IR RŪŠYS
7. Vertinimo tikslai:
7.1. analizuoti ir kontroliuoti, kaip vykdant Sutartis laikomasi Viešųjų pirkimų įstatymo, kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų bei sudarytų Sutarčių sąlygų;
7.3. vykdyti Viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų teisės aktų, susijusių su Sutarčių vykdymu, pažeidimų prevenciją;
7.4. užtikrinti Sutarčių vykdymo, vykdomų naudojant 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir kitas Europos Sąjungos paramos lėšas, kontrolės funkcijas, numatytas Atsakomybės ir funkcijų pasiskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637; 2012, Nr. 90-4698), Europos Sąjungos sanglaudos fondo lėšų administravimo Lietuvoje taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. rugpjūčio 24 d. nutarimu Nr. 1026 (Žin., 2001, Nr. 74-2596; 2008, Nr. 87-3483) (toliau – Europos Sąjungos sanglaudos fondo lėšų administravimo Lietuvoje taisyklės), ir kituose teisės aktuose.
8. Vertinimo rūšys:
8.1. planinis Vertinimas atliekamas pagal Tarnybos Rizikos valdymo skyriaus (toliau – RVS) parengtus, Tarnybos direktoriaus įsakymu patvirtintus, metinius Vertinimų planus. Metiniai Vertinimų planai sudaromi ir pateikiami Padaliniui ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo Tarnybos strateginio veiklos plano patvirtinimo;
8.2. neplaninis Vertinimas atliekamas:
8.2.1. gavus iš RVS tarnybinius pranešimus (pavedimus) apie išanalizuotus ir atrinktus Vertinimui Tarnybos gautus rašytinius motyvuotus prašymus ar pavedimus apie galimai perkančiųjų organizacijų padarytus Sutarties sąlygų, Viešųjų pirkimų įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus (toliau – operatyvus Vertinimas);
8.2.2. gavus teisėsaugos ar Europos Sąjungos teikiamą paramą administruojančių institucijų rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti Vertinimą (toliau – Institucijų pavedimu atliekamas Vertinimas);
8.2.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti perkančiosios organizacijos veiklos, susijusios su Sutarties vykdymu, ankstesnio Vertinimo metu nustatyti Sutarties sąlygų, Viešųjų pirkimų įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimai, taip pat ar yra įvykdyti Vertinimo išvadoje nurodyti įpareigojimai;
9. Operatyvus Vertinimas pagal gautą anoniminį skundą dėl konkrečių perkančiosios organizacijos veiksmų ar neveikimo atliekamas tik tokiu atveju, kai yra Tarnybos direktoriaus pavedimas atlikti Vertinimą, kuris įforminamas Tarnybos direktoriaus įsakymu.
10. Planinius ir operatyvius Vertinimus atrenka RVS, vadovaudamasis Viešųjų pirkimų atrinkimo įvertinimui ir perkančiųjų organizacijų atrinkimo tikrinimui procedūros aprašo, patvirtinto Tarnybos direktoriaus 2010 m. rugpjūčio 20 d. įsakymu Nr. 1S-121 (Žin., 2010, Nr. 102-5326), aktualia redakcija.
III. PAVEDIMAS ATLIKTI PATIKRĄ VIETOJE
12. Patikra vietoje atliekama Tarnybos direktoriaus motyvuotu pavedimu, kuris įforminamas Tarnybos direktoriaus įsakymu. Tarnybos direktoriaus įsakyme turi būti nurodyta:
12.1. patikrą vietoje atliekančių valstybės tarnautojų, kuriuos paskiria Tarnybos direktorius, pareigos, vardai, pavardės;
12.2. perkančiosios organizacijos, kurioje bus atliekama patikra vietoje, pavadinimas, kodas, adresas(-ai) arba vietovė, kurioje numatoma atlikti patikrą vietoje;
13. Patikrą vietoje atlieka ne mažiau kaip 2 Padalinio valstybės tarnautojai. Tarnybos direktorius turi teisę pavesti atlikti patikrą vietoje ir vienam Padalinio valstybės tarnautojui. Kai patikrai vietoje atlikti skiriami 2 ar daugiau Padalinio valstybės tarnautojų, vienas iš jų skiriamas grupės vadovu.
14. Patikrą vietoje atlikti Tarnybos direktorius gali pavesti ir kitam(-iems) Tarnybos valstybės tarnautojui(-ams), kuris(-ie) ją atlieka Taisyklėse nustatyta tvarka.
IV. PLANINIO VERTINIMO ATLIKIMO TVARKA
16. Vertinimą atliksiantis Padalinio valstybės tarnautojas (grupės vadovas), likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki Vertinimo pradžios, privalo raštu arba elektroniniu būdu informuoti perkančiosios organizacijos vadovą apie priimtą spendimą atlikti planinį Vertinimą, nurodyti atliekamo planinio Vertinimo pagrindą, terminą, dalyką, preliminarų dokumentų, kuriuos perkančioji organizacija turi pateikti Vertinimą vykdančiam Padalinio valstybės tarnautojui (grupės vadovui), sąrašą, taip pat detaliai nurodyti, kaip perkančioji organizacija turi patvirtinti šių dokumentų kopijas. Draudžiama reikalauti pateikti konkrečios prašomos formos duomenis ar dokumentus, jeigu jų rengimas nenumatytas teisės aktuose, jeigu tam reikėtų sukurti dokumentus ar informacijos rinkmenas ir tai būtų susiję su neproporcingai didelėmis darbo ir laiko sąnaudomis.
17. Padalinio valstybės tarnautojai, atvykę į perkančiąją organizaciją, prisistato perkančiosios organizacijos vadovui, jo įgaliotam ar atsakingam asmeniui, pateikia valstybės tarnautojo pažymėjimą, ir teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą pavedimo atlikti patikrą vietoje, kuris įforminamas įsakymu, kopiją.
18. Jei Vertinimas atliekamas Tarnybos Padalinyje, kreipiantis į perkančiąją organizaciją dėl informacijos ir dokumentų pateikimo turi būti detaliai nurodoma prašoma pateikti informacija ir dokumentai, taip pat kaip perkančioji organizacija turi patvirtinti šių dokumentų kopijas. Be to, turi būti nurodytas terminas, per kurį perkančioji organizacija turi pateikti prašomus dokumentus.
19. Jei Vertinimui atlikti reikalingos informacijos neturi nei Tarnyba, nei perkančioji organizacija, Padalinio valstybės tarnautojas (grupės vadovas), atliekantis Vertinimą, kreipiasi į valstybės ir savivaldybių institucijas ar asmenis, kurie žinomai disponuoja tokia informacija.
20. Vertinimą atliekantis Padalinio valstybės tarnautojas (grupės vadovas) turi teisę:
20.2. gauti iš perkančiosios organizacijos su Sutartimi ir Vertinimu susijusią informaciją ir dokumentus, reikalingus Vertinimui atlikti, taip pat laikinai, ne ilgiau kaip 30 dienų, paimti iš perkančiosios organizacijos šių dokumentų originalus, įforminus tai dokumentų poėmio aktu;
20.3. gauti perkančiosios organizacijos, Viešojo pirkimo komisijos ar jos narių, pirkimo procedūrose dalyvaujančių ekspertų, kitų asmenų su Sutarties vykdymu susijusių veiksmų ir sprendimų paaiškinimus;
20.4. duoti nurodymą (1 priedas) perkančiajai organizacijai, Viešojo pirkimo komisijai ar jos nariams, pirkimo procedūrose dalyvaujantiems ekspertams, kitiems asmenims pateikti su Sutarties vykdymu susijusių veiksmų ir sprendimų paaiškinimus raštu. Nurodymas surašomas 2 egzemplioriais;
20.5. atliekamo Vertinimo klausimais konsultuotis su kitais Tarnybos valstybės tarnautojais ir darbuotojais, dirbančiais pagal darbo sutartį, o esant reikalui, su Vertinimu susijusią informaciją pateikti papildomai ekspertizei;
20.6. jeigu yra pagrindas manyti, kad su Sutarties vykdymu susiję dokumentai yra suklastoti, šių dokumentų originalus perduoti teisėsaugos institucijoms;
20.7. nustačius Sutarties sąlygų, Viešųjų pirkimų įstatymo ir (ar) kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus, įpareigoti perkančiąją organizaciją pakeisti ar panaikinti neteisėtus sprendimus ar veiksmus arba rekomenduoti nutraukti Sutartį informuojant, kad Tarnyba, gindama viešąjį interesą, gali kreiptis į teismą dėl Sutarties pripažinimo negaliojančia ir (ar) alternatyvių sankcijų taikymo;
20.8. nustačius Viešųjų pirkimų įstatymo pažeidimus ar galimus Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 30-856; 2012, Nr. 42-2041) pažeidimus, galimas korupcijos apraiškas, medžiagą tolesniam tyrimui perduoti teisėsaugos institucijoms ar kitoms valstybės institucijoms nagrinėti pagal kompetenciją;
21. Vertinimą atliekantis Padalinio valstybės tarnautojas (grupės vadovas) perkančiajai organizacijai, Viešojo pirkimo komisijai ar jos nariams, pirkimo procedūrose dalyvaujantiems ekspertams, kitiems asmenims gali duoti nurodymą (1 priedas) pateikti dokumentų kopijas Tarnybai, jei dėl objektyvių priežasčių perkančioji organizacija negali pateikti dokumentų originalų ir (ar) kopijų atliekant patikrą vietoje, nustatydamas protingą terminą dokumentams pateikti.
22. Vertinimo metu Padalinio valstybės tarnautojas (grupės vadovas) pildo Viešųjų pirkimo–pardavimo sutarčių vykdymo vertinimo klausimyną (2 priedas) ir parengia Vertinimo išvadą.
23. Vertinimo išvada turi būti surašoma ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo visų Vertinimo išvadai parengti reikalingų dokumentų gavimo dienos. Atsižvelgdamas į Vertinimo sudėtingumą, apimtis bei kitas aplinkybes, Tarnybos direktorius Vertinimo išvados surašymo terminą gali pratęsti, tačiau ne daugiau kaip 10 darbo dienų.
24. Esant pagrįstiems atvejams (pvz., paskyrus ekspertizę, teikiant klausimus Tarnybos Metodinei tarybai svarstyti, kreipiantis į kompetentingas institucijas tarnybinės pagalbos), Tarnybos direktorius Vertinimo atlikimo terminą gali sustabdyti. Šiuo atveju Vertinimą atliekantis Padalinio valstybės tarnautojas (grupės vadovas) tarnybiniu pranešimu nedelsdamas kreipiasi su prašymu sustabdyti Vertinimo terminą iki būtinos informacijos gavimo, o jos gavimo diena laikoma Vertinimo termino atnaujinimu.
25. Apie Vertinimo termino sustabdymą ir pratęsimą Vertinimą atliekantis Padalinio valstybės tarnautojas (grupės vadovas) privalo nedelsdamas informuoti perkančiąją organizaciją.
26. Jeigu po Vertinimo išvados pasirašymo gaunama papildoma informacija, Vertinimo išvada gali būti tikslinama. Patikslinimą paprastai rengia pirminę Vertinimo išvadą parengęs Padalinio valstybės tarnautojas (grupės vadovas). Vertinimo išvados patikslinimas turi būti parengtas ne vėliau negu per 20 darbo dienų nuo papildomos informacijos Tarnyboje gavimo dienos.
V. NEPLANINIO VERTINIMO ATLIKIMO TVARKA
27. Neplaniniai Vertinimai atliekami šia tvarka:
27.1. Padalinio valstybės tarnautojas (grupės vadovas), atliekantis neplaninį Vertinimą, raštu arba elektroniniu būdu informuoja perkančiosios organizacijos vadovą apie numatomą vykdyti neplaninį Vertinimą ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną, jei nėra šių Taisyklių 27.2 punkte nurodytos sąlygos, nurodydamas neplaninio Vertinimo pagrindą, terminą, dalyką, preliminarių dokumentų, kuriuos perkančioji organizacija turi pateikti Vertinimą vykdančiam Padalinio valstybės tarnautojui (grupės vadovui), sąrašą, taip pat detaliai nurodo, kaip perkančioji organizacija turi patvirtinti šių dokumentų kopijas. Neplaninis Vertinimas atliekamas nepriklausomai nuo to, ar perkančiosios organizacijos vadovas patvirtino šio pranešimo gavimą ar ne;
27.2. iš anksto apie Tarnybos priimtą sprendimą atlikti neplaninį Vertinimą perkančioji organizacija gali būti neinformuojama, jeigu toks pranešimas gali pakenkti veiksmingai atlikti neplaninį Vertinimą;
29. Neplaninio Vertinimo metu vertinama tik ta informacija, kurios pagrindu atliekamas neplaninis Vertinimas.
30. Vykdant grįžtamąjį Vertinimą, Vertinimo išvadoje nurodoma, ar ankstesnio Vertinimo metu nustatyti Sutarties sąlygų, Viešųjų pirkimų įstatymo ir (ar) kitų su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimai yra pašalinti, taip pat ar yra įvykdyti Vertinimo išvadoje nurodyti įpareigojimai.
31. Atliekant Vertinimą Institucijų pavedimu, Vertinimo išvados surašymo pratęsimų skaičius neribojamas, t. y. jam netaikomas Taisyklių 23 punktas.
32. Apie Vertinimo termino sustabdymą ir pratęsimą Padalinio valstybės tarnautojas (grupės vadovas) privalo nedelsdamas informuoti perkančiąją organizaciją ir asmenis (teisėsaugos institucijas, Europos Sąjungos teikiamą paramą administruojančias institucijas, pareiškėjus ir kt.), kurių iniciatyva buvo pradėtas Vertinimas.
VI. VERTINIMO REZULTATŲ ĮFORMINIMAS
33. Atlikus Vertinimą, parengiama Vertinimo išvada, kurioje nurodoma:
33.4. Vertintos perkančiosios organizacijos pavadinimas, kodas, adresas(-ai) arba vietovė, kurioje atliktas Vertinimas;
33.7. nustatyti Sutarties sąlygų, Viešųjų pirkimų įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimai ir pažeidimų pašalinimo terminas(-ai), kurie nustatomi atsižvelgiant į pažeidimo pobūdį (pavojingumą) ir į tai, koks laikotarpis reikalingas jiems pašalinti;
33.8. įpareigojimai perkančiajai organizacijai pakeisti ar panaikinti neteisėtus sprendimus ar veiksmus arba rekomendacijos nutraukti Sutartį ir, esant poreikiui, organizuoti naują viešąjį pirkimą, jei Sutartis sudaryta ar vykdoma pažeidžiant Sutarties sąlygas, Viešųjų pirkimų įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus ir šie pažeidimai turi įtakos tinkamam Sutarties vykdymui;
33.9. kad pasibaigus įpareigojimų įvykdymo terminui asmuo, kuriam buvo nustatytas įpareigojimas, per 5 darbo dienas privalo informuoti Tarnybą, kokių priemonių buvo imtasi Vertinimo metu nustatytiems Sutarties sąlygų, Viešųjų pirkimų įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimams pašalinti, ir pateikti tai įrodančius dokumentus (jiems esant);
33.10. gali būti pateiktos pastabos bei rekomendacijos dėl Sutarčių vykdymo praktikos tobulinimo perkančiojoje organizacijoje;
33.11. kad perkančioji organizacija, nesutikusi su Vertinimo išvada, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566; 2004, Nr. 171-6320; 2007, Nr. 72-2830; 2010, Nr. 142-7258) 5 ir 15 straipsniuose nustatyta tvarka gali apskųsti Vertinimo išvadą teismui.
34. Kiekvienas pažeidimo faktas, nurodytas Vertinimo išvadoje, turi būti aprašomas atskirai, pažeidimo esmė turi būti išdėstyta motyvuotai, aiškiai ir tiksliai, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusiais teisės aktais, kurie galiojo pažeidimo padarymo metu. Vertinimo išvadoje turi būti nurodyta, ar nustatyti pažeidimai, jeigu tokių buvo, turėjo įtakos tinkamam Sutarties įvykdymo rezultatui.
35. Vertinimo metu nustačius Sutarties sąlygų, Viešųjų pirkimų įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų pažeidimus, perkančiajai organizacijai Vertinimo išvadoje gali būti:
35.1. nustatyti įpareigojamai pakeisti Viešųjų pirkimų įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimų neatitinkančias Sutarties sąlygas, kreipiantis į Tarnybą su prašymu keisti Sutarties sąlygas, perkančiosios organizacijos sprendimus ar veiksmus;
35.2. pateiktos rekomendacijos nutraukti Sutartį tais atvejais, kai pažeidimų kitaip neįmanoma pašalinti, nurodant, kad imperatyvioms įstatymo nuostatoms prieštaraujantis sandoris yra niekinis ir negalioja (Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 1.80 straipsnio 1 dalis);
36. Vertinimo išvadą pasirašo Tarnybos direktorius ir vertinimą atlikęs Padalinio valstybės tarnautojas (grupės vadovas). Vertinimo išvada patvirtinama Tarnybos antspaudu.
37. Vertinimo išvada išsiunčiama perkančiajai organizacijai, institucijoms (teisėsaugos institucijoms, Europos Sąjungos teikiamą paramą administruojančioms institucijoms), kurių pavedimu buvo atliktas Vertinimas, išskyrus atvejus, kai gautame pavedime nurodyta, kad Vertinimo išvados pateikimas perkančiajai organizacijai pakenks teisėsaugos ir Europos Sąjungos teikiamą paramą administruojančių institucijų atliekamiems tyrimams. Jeigu su Europos Sąjungos fondų lėšomis susijusio Vertinimo subjektas yra įgyvendinančioji institucija, Vertinimo išvada pateikiama ir tarpinei institucijai, kaip numatyta Europos Sąjungos sanglaudos fondo lėšų administravimo Lietuvoje taisyklėse.
38. Vertinimo metu nustačius galimus Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo pažeidimus, galimas korupcijos apraiškas ar galimus kitų teisės aktų reikalavimų pažeidimus, už kuriuos numatyta administracinė ar baudžiamoji atsakomybė, Vertinimą atlikęs Padalinio valstybės tarnautojas (grupės vadovas) per 10 darbo dienų nuo Vertinimo išvados išsiuntimo perkančiajai organizacijai, institucijoms (teisėsaugos institucijoms, Europos Sąjungos teikiamą paramą administruojančioms institucijoms), kurių pavedimu buvo atliktas Vertinimas, dienos, parengia ir pateikia Tarnybos direktoriui pasirašyti raštą dėl medžiagos perdavimo teisėsaugos institucijoms ar kitoms valstybės institucijoms nagrinėti pagal kompetenciją.
39. Informacija apie atliekamą Vertinimą visuomenės informavimo priemonėms, kitiems asmenims neteikiama tol, kol Vertinimo išvada nepasirašyta, išskyrus atvejus, kai Tarnyba gali teikti informaciją apie atliekamo Vertinimo faktą, kai tai daroma ne Tarnybos iniciatyva. Institucijų (teisėsaugos institucijų, Europos Sąjungos teikiamą paramą administruojančių institucijų) pavedimu atliekamo Vertinimo atveju, informacija neteikiama.
40. Vertinimą atlikęs Padalinio valstybės tarnautojas (grupės vadovas) ne vėliau negu per 5 darbo dienas nuo Vertinimo išvados išsiuntimo perkančiajai organizacijai, institucijoms (teisėsaugos institucijoms, Europos Sąjungos teikiamą paramą administruojančioms institucijoms), kurių pavedimu buvo atliktas Vertinimas, dienos, perduoda Vertinimo išvadą Tarnybos Teisės taikymo skyriui per elektroninę sistemą „E-Kontora“, išskyrus Vertinimo išvadą, kuri teikiama teisėsaugos institucijų pavedimu, kai vyksta ikiteisminis tyrimas.
41. Vertinimą atlikęs Padalinio valstybės tarnautojas (grupės vadovas) kontroliuoja, kaip perkančioji organizacija vykdo Vertinimo išvadoje nurodytus įpareigojimus ir (ar) rekomendacijas, jeigu tokių buvo. Jeigu perkančioji organizacija pasibaigus įpareigojimų įvykdymo terminui per 5 darbo dienas nepraneša Tarnybai apie Vertinimo išvadoje nurodytų įpareigojimų įvykdymą, Vertinimą atlikęs Padalinio valstybės tarnautojas (grupės vadovas) parengia raštą, kuriuo perkančioji organizacija informuojama, kad Tarnyba, gindama viešąjį interesą, turi teisę kreiptis į teismą dėl Sutarties pripažinimo negaliojančia ir (ar) alternatyvių sankcijų taikymo, jei per nurodytą papildomą terminą perkančioji organizacija neįvykdys Vertinimo išvadoje nurodytų įpareigojimų.
42. Poveikio priemonės už perkančiosios organizacijos sudarytos, vykdomos ar įvykdytos Sutarties vykdymo atitikties Sutarties sąlygų, Viešųjų pirkimų įstatymo ir (ar) su juo susijusių teisės aktų nustatytiems reikalavimams pažeidimus negali būti taikomos, jeigu perkančioji organizacija vadovavosi Tarnybos direktoriaus, jo įgalioto asmens patvirtinta rašytine arba viešai paskelbta konsultacija, kuri vėlesne konsultacija, aukštesnio pagal pavaldumą viešojo administravimo subjekto konsultacija ar kitu individualiu administraciniu aktu arba teismo sprendimu buvo pripažinta kaip neatitinkanti (klaidinga) teisės aktų reikalavimų, išskyrus šiuos atvejus:
42.1. po konsultacijos pateikimo buvo keičiamas teisinis reglamentavimas, dėl kurio buvo konsultuota;
42.2. perkančioji organizacija buvo informuota, kad konsultacija klaidinga, ar kitu būdu turėjo realią galimybę gauti informaciją, kad konsultacija klaidinga, ir terminas nuo šios informacijos gavimo iki perkančiosios organizacijos Vertinimo buvo pakankamas perkančiosios organizacijos pažeidimams, kuriuos lėmė klaidinga konsultacija, ištaisyti;
42.3. jeigu poveikio priemonės yra būtinos ir neišvengiamos siekiant užkirsti kelią žalos visuomenei ar kitų asmenų interesams arba aplinkai atsiradimui;
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
43. Vertinimų išvados, perkančiosios organizacijos pateikta bei Vertinimo metu surinkta medžiaga, perkančiosios organizacijos pranešimas apie įpareigojimų ir (ar) rekomendacijų įvykdymą saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.
44. Pasikeitusių Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Tarnybos direktoriaus įsakymų ir kitų teisės aktų nuostatomis turi būti vadovaujamasi iš karto, nelaukiant Taisyklių papildymo ar pakeitimo.
45. Padalinys rengia ir Tarnybos direktoriui teikia Padalinio veiklos ketvirtines ir metines ataskaitas, kuriose pateikiama informacija apie:
45.2. įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų reikalavimų nesilaikymo arba netinkamo vykdymo mastą, priežastis, taikytas poveikio priemones, dažniausiai pažeidžiamas teisės aktų nuostatas;
Viešųjų pirkimo–pardavimo sutarčių
vykdymo vertinimų atlikimo ir jų
rezultatų įforminimo taisyklių
1 priedas
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
NURODYMAS
____________________ Nr. ___________________
(dokumento data) (Registracijos numeris)
_______________
(sudarymo data
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102; 2011, Nr. 123-5813) 82 straipsnio 2 dalies 2, 4 ir / ar 6 punktų nuostatomis, Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus _______ m. ___________________ d. įsakymu Nr. _______ ir siekdamas tinkamai atlikti šiame įsakyme nustatytas užduotis, nurodau:
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
(perkančiosios organizacijos pavadinimas, kodas, buveinė,
asmens, kuriam duodamas nurodymas, vardas, pavardė, pareigos)
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
(veiksmas, vadovaujantis Viešųjų pirkimo–pardavimo sutarčių vykdymo vertinimų atlikimo ir jų rezultatų įforminimo taisyklių 20.4 ir 21 punktais, Viešojo pirkimo–pardavimo sutarties pavadinimas ir numeris)
(nurodymą surašiusio valstybės tarnautojo pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Su nurodymu susipažinau, vieną jo egzempliorių gavau
______________________________
(parašas)
______________________________
(vardas ir pavardė)
______________________________
(data)
_________________
Viešųjų pirkimo–pardavimo sutarčių
vykdymo vertinimų atlikimo ir jų
rezultatų įforminimo taisyklių
2 priedas
VIEŠŲJŲ pirkimo–PARDAVIMO sutarČių vykdymo VERTINIMO KLAUSIMYNAS
Sudarytos, vykdomos ar įvykdytos viešojo pirkimo-pardavimo sutarties (toliau – Sutartis) sąlygų, Sutarties vykdymo atitikties Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) (toliau – Viešųjų pirkimų įstatymas) ir (ar) su juo susijusių teisės aktų nustatytiems reikalavimams bei Sutarties įvykdymo rezultatų vertinimo (toliau – Vertinimas) vieta: _____________________________________________
___________________________________________________________________________
(adresas)
Vertinimas pradėtas: 20 m. d. val. min.
Vertinimas baigtas: 20 m. d. val. min.
Vertinimą atliko: Viešųjų pirkimų tarnybos
___________________________________________________________________________
(skyrius, pareigos, vardas, pavardė, telefono numeris)
Pavedimo atlikti Vertinimą data ir registracijos numeris: ______________________________
Vertinimo rūšis: ______________________________________________________________
Vertinimo tikslas: _____________________________________________________________
Anksčiau perkančioji organizacija buvo vertinta: ____________________________________
(data ir Vertinimo išvados numeris)
Vertinta perkančioji organizacija: ________________________________________________
(pavadinimas, juridinio asmens kodas, adresas, telefono ir fakso numeriai, el. pašto adresas)
___________________________________________________________________________
Įgaliotieji darbuotojai: _________________________________________________________
(perkančiosios organizacijos vadovo įgaliotieji asmenys, dalyvavę Vertinime)
Eil. Nr. |
Reikalavimai |
Atitikimas reikalavimams |
||||
|
Taip |
Ne |
Nevertinta |
Pastabos |
|
|
1. |
Ar parinktas viešojo pirkimo (toliau – pirkimas) būdas atitinka Viešųjų pirkimų įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus? ([1] 9 str., 12 str., 42 str., 72 str.; [9]; perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisyklės) |
£ |
£ |
£ |
|
|
2. |
Ar pirkimo dokumentuose pateikta informacija atitinka Viešųjų pirkimų įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų reikalavimus? ([1] 24 str., 25 str., 28 str., 32 str. 1–2 d., 85 str. 1 d., 87 str. 1 d., 88 str.; [3]; [4]; [5]; [6]; [7]; [8]; perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisyklės) |
£ |
£ |
£ |
|
|
3. |
Ar pirkimo objekto techninė specifikacija (pvz., vykdant žaliąjį ar su energijos taupymu susijusį pirkimą) atitinka Viešųjų pirkimų įstatymo ir (ar) su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų (perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisyklių) nuostatas? ([1] 25 str.) |
£ |
£ |
£ |
|
|
4. |
Jeigu vykdomas žaliasis ar su energijos taupymu susijęs pirkimas, ar techninė specifikacija atitinka teisės aktų reikalavimus? ([1] 25 str.) |
£ |
£ |
£ |
|
|
5. |
Jeigu pirkimas buvo rezervuotas, ar buvo užtikrinta, kad jame dalyvautų tik atitinkamą statusą turintys tiekėjai? ([1] 13 str.) |
£ |
£ |
£ |
|
|
6. |
Ar Sutartis sudaryta suėjus Sutarties sudarymo atidėjimo terminui? ([1] 2 str. 22 d., 18 str. 9 d.) |
£ |
£ |
£ |
|
|
7. |
Ar Sutartis sudaryta su tiekėju, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu, o jam atsisakius ją sudaryti, ar Sutartis sudaryta su tiekėju, kurio pasiūlymas pagal nustatytą pasiūlymų eilę yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti Sutartį? ([1] 18 str. 1–2 d.; perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisyklės) |
£ |
£ |
£ |
|
|
8. |
Ar tiekėjas pasiūlyme nurodė, kokius subrangovus, subtiekėjus ar subteikėjus jis ketins pasitelkti Sutarčiai vykdyti ir, jei buvo reikalaujama, kokiai pirkimo daliai? |
£ |
£ |
£ |
|
|
Ar perkančioji organizacija užtikrino šių tiekėjo įsipareigojimų įvykdymą? ([1] 24 str. 5 d.) |
£ |
£ |
£ |
|
|
|
9. |
Ar Sutartis sudaryta nepažeidžiant Sutarčių sudarymo terminų taisyklių reikalavimų? ([1] 18 str. 7 d.; [2], perkančiosios organizacijos supaprastintų pirkimų taisyklės) |
£ |
£ |
£ |
|
|
10. |
Ar sudarant Sutartį joje nebuvo keičiama laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kaina, derybų protokole ar po derybų pateiktame galutiniame pasiūlyme užfiksuota galutinė derybų kaina ir pirkimo dokumentuose bei pasiūlyme nustatytos pirkimo sąlygos? ([1] 18 str. 3 d.) |
£ |
£ |
£ |
|
|
11. |
Ar Sutartyje yra nustatyti visi privalomieji reikalavimai? ([1] 18 str. 6 d.) |
£ |
£ |
£ |
|
|
12. |
Ar Sutartyje nustatytos kainodaros taisyklės atitinka Viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių kainos ir kainodaros taisyklių nustatymo metodikos, patvirtintos Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2003 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. 1S-21 (Žin., 2003, Nr. 22-944; 2011, Nr. 131-6262), reikalavimus? ([1] 18 str.; [8]) |
£ |
£ |
£ |
|
|
13. |
Ar Sutarties vykdymas atitinka Sutarties sąlygas? |
£ |
£ |
£ |
|
|
Ar Sutarties sąlygos buvo keičiamos nepažeidžiant Viešųjų pirkimų įstatyme nustatytos tvarkos? ([1] 18 str. 8 d.) |
£ |
£ |
£ |
|
|
|
14. |
Ar perkančioji organizacija, vadovaudamasi Viešųjų pirkimų ataskaitų rengimo ir teikimo tvarkoje, patvirtintoje Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2006 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. 1S-4 (Žin., 2006, Nr. 9344; 2011, Nr. 164-7852), nurodytais terminais užpildė ir Viešųjų pirkimų tarnybai raštu pateikė: |
|
|
|
|
|
1) pirkimo procedūrų ataskaitą; |
£ |
£ |
£ |
|
|
|
2) visų per kalendorinius metus atliktų pirkimų ataskaitą; |
£ |
£ |
£ |
|
|
|
3) įvykdytos ar nutrauktos Sutarties (preliminarios Sutarties) ataskaitą? ([1] 19 str. 1 d., 4-5 d.; [10]) |
£ |
£ |
£ |
|
|
|
15. |
Ar Sutarties įvykdymas užtikrintas Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse nustatytais prievolės įvykdymo užtikrinimo būdais? |
£ |
£ |
£ |
|
|
Ar tinkamas Sutarties įvykdymo užtikrinimo terminas? |
£ |
£ |
£ |
|
|
|
Ar perkančioji organizacija, esant pagrindams, pasinaudojo Sutarties įvykdymo užtikrinimu? ([1] 2 str. 20 d.; 18 str. 2 d.) |
£ |
£ |
£ |
|
|
|
16. |
Ar įvykdytos Sutartys, paraiškos, pasiūlymai, pirkimo dokumentai, paraiškų ir pasiūlymų nagrinėjimo bei vertinimo dokumentai, kiti su pirkimu susiję dokumentai, nepaisant jų pateikimo būdo, formos ir laikmenos, saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka, tačiau ne mažiau kaip 4 metus nuo pirkimo pabaigos? ([1] 21 straipsnis) |
£ |
£ |
£ |
|
|
|
APIBENDRINIMAS |
|
|
|
|
|
17. |
Ar buvo nustatyti pirkimo vykdymo tvarkos pažeidimai? |
£ |
£ |
£ |
|
|
18. |
Ar buvo nustatyti Sutarties vykdymo pažeidimai? |
£ |
£ |
£ |
|
|
19. |
Ar įvykdžius Sutartį buvo pasiekti pirkimo rezultatai? |
£ |
£ |
£ |
|
|
Vertinimo išvada:
Sutartis vykdoma nepažeidžiant Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimų.
Sutartis vykdoma pažeidžiant Viešųjų pirkimų įstatymo
........straipsnio..........dalies...........punkto
(.................................................................),
........straipsnio..........dalies...........punkto
(.................................................................),
........straipsnio..........dalies...........punkto
(.................................................................),
reikalavimus.
Teisės aktų žymėjimas klausimyne:
1. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102);
2. Viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių, sudaromų ilgiau kaip 3 metams, terminų nustatymo kriterijų ir atvejų, kuriais gali būti sudaromos tokios sutartys, aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. gegužės 5 d. nutarimu Nr. 432 (Žin., 2006, Nr. 51-1892);
3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. liepos 21 d. nutarimas Nr. 1133 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 8 d. nutarimo Nr. 804 „Dėl Nacionalinės žaliųjų pirkimų įgyvendinimo programos patvirtinimo“ ir jį keitusių nutarimų pripažinimo netekusiais galios“ (Žin., 2010, Nr. 91-4824);
4. Prekių, kurioms viešųjų pirkimų metu taikomi energijos vartojimo efektyvumo reikalavimai, ir šių prekių energijos vartojimo efektyvumo reikalavimų sąrašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. spalio 8 d. nutarimu Nr. 1023 (Žin., 2008, Nr. 121-4600);
5. Energijos vartojimo efektyvumo ir aplinkos apsaugos reikalavimų, taikomų įsigyjant kelių transporto priemones, nustatymo ir atvejų, kada juos privaloma taikyti, tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2011 m. vasario 21 d. įsakymu Nr. 3-100 (Žin., 2011, Nr. 23-1110);
6. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymas Nr. D1-508 „Dėl Produktų, kurių viešiesiems pirkimams taikytini aplinkos apsaugos kriterijai, sąrašų, Aplinkos apsaugos kriterijų ir Aplinkos apsaugos kriterijų, kuriuos perkančiosios organizacijos turi taikyti pirkdamos prekes, paslaugas ar darbus, taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 84-4110);
7. Prekių, išskyrus kelių transporto priemones, kurioms viešųjų pirkimų metu taikomi energijos vartojimo efektyvumo reikalavimai, ir šių prekių energijos vartojimo efektyvumo reikalavimų sąrašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2011 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. 1-266 (Žin., 2011, Nr. 131-6249);
8. Viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių kainos ir kainodaros taisyklių nustatymo metodika, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2003 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. 1S-21 (Žin., 2003, Nr. 22-944; 2011, Nr. 131-6262);
9. Numatomo viešojo pirkimo vertės skaičiavimo metodika, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2003 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 1S-26 (Žin., 2003, Nr. 22-949; 2006, Nr. 12-454);
10. Viešųjų pirkimų ataskaitų rengimo ir teikimo tvarka, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2006 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. 1S-4 (Žin., 2006, Nr. 9344; 2011, Nr. 164-7852).
(Vertinimą atlikusio valstybės tarnautojo pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
GRĮŽTAMASIS VIEŠŲJŲ PIRKIMO–PARDAVIMO SUTARČIŲ VYKDYMO VERTINIMAS
Vertinimo vieta: ______________________________________________________________
(adresas)
Vertinimas pradėtas: 20 m. d. val. min.
Vertinimas baigtas: 20 m. d. val. min.
Vertinimą atliko: Viešųjų pirkimų tarnybos
___________________________________________________________________________
(skyrius, pareigos, vardas, pavardė, telefono numeris)
Pavedimo atlikti Vertinimą data ir registracijos numeris: ______________________________
Vertinimo rūšis: ______________________________________________________________
Vertinimo tikslas: _____________________________________________________________
Vertinta perkančioji organizacija: ________________________________________________
(pavadinimas, juridinio asmens kodas, adresas, telefono ir fakso numeriai, el. pašto adresas)
___________________________________________________________________________
Įgaliotieji darbuotojai: _________________________________________________________
(perkančiosios organizacijos vadovo įgaliotieji asmenys, dalyvavę Vertinime)
Įvertintas _____m. __________ mėn. ___ d. (Vertinimo išvada Nr.___) atlikto Vertinimo metu nustatytų Viešųjų pirkimų įstatymo pažeidimų pašalinimas ir Vertinimą vykdančių valstybės tarnautojų įpareigojimų ir (ar) rekomendacijų vykdymas.
Vertinimo išvada:
_______ m. ______________ mėn. ___ d. (Vertinimo išvada Nr._____) Vertinimo metu nustatyti Viešųjų pirkimų įstatymo pažeidimai pašalinti.
________ m. ______________ mėn. ___ d. (Vertinimo išvada Nr._____) Vertinimo metu nustatyti Viešųjų pirkimų įstatymo pažeidimai (Vertinimo išvada Nr.____):
........straipsnio..........dalies...........punkto
(...............................................................),
........straipsnio..........dalies...........punkto
(...............................................................),
........straipsnio..........dalies...........punkto
(...............................................................),
nepašalinti.
(Vertinimą atlikusio valstybės tarnautojo pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
_________________