LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJOS
Į S A K Y M A S
DĖL AUTOBUSŲ STOČIŲ VEIKLOS NUOSTATŲ
1996 m. birželio 21 d. Nr. 214
Vilnius
Siekdamas reglamentuoti autobusų stočių pagrindinių tarnybų, susijusių su keleivių aptarnavimu, veiklą, nustatyti reikalavimus stotims ir jų įrangai, įsakau:
3. Pasiūlyti Valstybinei kelių transporto inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos kartu su Lietuvos nacionaline vežėjų automobiliais asociacija LINAVA parengti ir pateikti Susisiekimo ministerijai vieningą mokesčių sistemą už paslaugas vežėjams autobusų stotyse sistemą priklausomai nuo stočių kategorijų.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
susisiekimo ministerijos
1996 06 21 įsakymu Nr. 214
AUTOBUSŲ STOČIŲ VEIKLOS
NUOSTATAI
1. BENDROJI DALIS
1. Šie nuostatai reglamentuoja autobusų stočių pagrindinių tarnybų, susijusių su keleivių aptarnavimu, veiklą, nustato reikalavimus stotims.
3. Autobusų stotis gali būti savarankiškas juridinis asmuo arba kito juridinio asmens struktūrinis padalinys.
2. AUTOBUSŲ STOČIŲ PASKIRTIS
5. Pagrindinė autobusų stoties paskirtis organizuoti keleivių vežimą nustatytais vietinio, tolimojo ir tarptautinio susisiekimų maršrutais bei autobusų ekipažų priešreisinį patikrinimą ir tarpreisinį poilsį, kontroliuoti autobusų išvykimo bei atvykimo laiką, parduoti keleiviams bilietus, teikti jiems informaciją ir bagažinės paslaugas.
Autobusų stotis gali užsiimti ir kita, su keleivių aptarnavimu susijusia veikla.
Autobusų stotys pagal svarbiausius kvalifikacinius reikalavimus stotims (1 priedas) yra suskirstytos į tris kategorijas (2 priedas). Aukščiausioji yra pirma kategorija.
6. Autobusų stotyje turi būti:
3. AUTOBUSŲ STOTIES TARNYBŲ STRUKTŪRA
8. Keleivių aptarnavimui, personalo darbui ir reguliariam autobusų eismui užtikrinti autobusų stotyje būtinos šios tarnybos:
4. STOTIES TARNYBŲ FUNKCIJOS:
9. Bilietų pardavimo kasų: parduoti bilietus į tos pačios dienos reisus, parduoti išankstinius bilietus, priimti bilietams užsakymus telefonu, jei yra paklausa, pristatyti bilietus užsakovui.
11. Peronuose gali būti įrengtos specialios kasos keleiviams, vykstantiems vietiniais maršrutais, aptarnauti.
12. Dispečerinės tarnybos:
12.2. kontroliuoti, ar autobusai atvyksta į stotį laiku, ar laiku pastatomi į aikšteles ir išvyksta pagal numatytą tvarkaraštį;
12.3. užtikrinti ir kontroliuoti smulkių siuntų vežimą maršrutiniais autobusais pagal sudarytas sutartis (stotyse, užsiimančiose tokia veikla);
12.4. kontroliuoti išvykstančių į maršrutus autobusų ekipiruotę, sanitarinę būklę, apipavidalinimą bei ekipažų aprūpinimą reikiamais kelionės dokumentais;
12.6. rinkti iš autobusų ekipažų žinias apie pasikeitusias eismo sąlygas bei pablogėjusią kelių būklę maršrutuose, visa tai registruoti kelių būklės žurnale (3 priedas), surinktą informaciją teikti keleiviams, atitinkamoms kelius aptarnaujančioms tarnyboms bei vežėjams;
12.7. maršrutuose pablogėjus eismo sąlygoms, apie tai pranešti stoties vadovui arba jį pavaduojančiam asmeniui; pagal jų nurodymus dispečeris privalo sustabdyti autobusų eismą iš autobusų stoties; pagerėjus eismo sąlygoms ir stoties vadovybei leidus, atnaujinti eismą;
12.12. skelbti autobusų stotyje apie autobusų atvykimą, išvykimą, vėlavimą ir nutraukiamus reisus bei teikti kitą keleiviams reikalingą informaciją;
12.14. registruoti specialiame žurnale (5 priedas) visas priimtas bei perduotas telefonogramas, telefaksus bei kitus pranešimus;
12.15. pranešti maršrute esančioms autobusų stotims apie autobuso vėlavimą, reiso nutraukimą arba sutrumpinimą, maršruto pakeitimą, o galinei stočiai ir apie autobuso markės ar talpos pakeitimą;
13. Dispečerio darbo vieta įrengiama stoties patalpoje arba perone taip, kad būtų gerai matomos autobusų išvykimo bei atvykimo aikštelės tiek keleiviams, tiek vairuotojams patogioje vietoje.
14. Dispečerinėje turi būti įrengtas laiko žymėjimo kelionės dokumentuose postas. Jei yra sąlygos, tikslinga jį įrengti atvykimo ir išvykimo peronuose, naudojant distancinį valdymą iš dispečerinės.
15. Dispečerinėje turi būti:
15.1. keleivių ir bagažo vežimą reglamentuojantys dokumentai (tarifai, lengvatos, keleivių vežimo taisyklės ir kt.);
16. Autobusų stoties darbo ataskaita sudaroma kasdien pagal autobusų eismo registracijos lape pažymėtus pažeidimus bei įvertinant operatyvius pakeitimus autobusų eisme.
17. Pranešimai apie nutrauktus reisus bei nereguliarų autobusų eismą kartą per mėnesį, iki kito mėnesio 5-os dienos perduodami atitinkamam vežėjui ir Valstybinei kelių transporto inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos (7 priedas).
18. Autobusų stotyse turi būti vizuali informacija. Stoties darbuotojai informaciją turi teikti tiek žodžiu, tiek telefonu.
20. Bagažinė – tai patalpa, kurioje numatytą laiką saugomas bagažas ir priimamos bei išduodamos bagažo siuntos klientams (jei tokia paslauga organizuota).
21. Siuntų vežimas be kliento tai paslauga, garantuojanti klientams skubų ir saugų smulkių siuntų pristatymą. Prireikus gali būti įkurta smulkių siuntų vežimo tarnyba.
22. Pajamų ir dokumentų apskaitos tarnyba inkasuoja surinktus pinigus, atlieka jų apskaitą, perduoda juos į bankus, atsiskaito su vežėjais, reikiamai tvarko autobusų ekipažų dokumentus.
23. Autobusų stoties techninės priežiūros tarnybos užtikrina visų autobusų stoties statinių, patalpų, inžinerinių tinklų, peronų reikiamą būklę, visų stoties tarnybų techninį aprūpinimą jų nenutrūkstamai veiklai užtikrinti.
24. Administracija vadovauja visoms stoties tarnyboms, siekdama užtikrinti tinkamą keleivių aptarnavimą.
25. Pagalbinio personalo tarnyba atlieka sanitarinę autobusų stoties patalpų bei teritorijos priežiūrą.
5. PRIVALOMA INFORMACIJA KELEIVIAMS
27. Autobusų stotyje, laukimo salėje ir peronuose turi būti pateikta ši informacija:
1 priedas
SVARBIAUSIEJI KVALIFIKACINIAI REIKALAVIMAI PAGAL AUTOBUSŲ STOČIŲ KATEGORIJAS
Eil. Nr. |
REIKALAVIMAI |
KATEGORIJOS |
||
I |
II |
III |
||
1 |
Autobusų išvykstančių kiekvieną dieną iš stoties skaičius |
daugiau kaip 190 |
nuo 50 iki 190 |
ne mažiau kaip 40 |
2. |
Atskira dispečerinė tarnyba |
taip |
taip |
gali būti bendra su kita tarnyba |
3. |
Atskira tarnyba keleiviams informuoti |
taip |
gali būti bendra su kita tarnyba |
gali būti bendra su kita tarnyba |
4 |
Kasos |
|
|
|
4.1 |
kasų darbo laikas |
nuo pirmojo iki paskutiniojo reisų išvykimo iš stoties |
nustato stoties administracija |
nustato stoties administracija |
4.2 |
keleivių bilietavimo kasoje rūšys |
visos, tarp jų: einamasis išankstinis grįžimui užsakymai telefonu |
einamasis, išankstinis |
einamasis |
5. |
Bagažinės tarnyba |
atskira |
gali būti bendra su kita tarnyba |
gali būti bendra su kita tarnyba |
6. |
Smulkių bagažo siuntų be keleivių vežimo tarnyba |
atskira |
pageidautina, tačiau neprivaloma |
pageidautina, tačiau neprivaloma |
7. |
Keleivių įlaipinimo peronai |
atskiri |
atskiri |
bendri |
8. |
Keleivių išlaipinimo peronai |
atskiri |
atskiri |
bendri |
9. |
Autobusų atstovos aikštelė |
atskira |
atskira |
bendra |
10. |
Maitinimo ir sanitariniai punktai |
būtini |
būtini |
būtini |
Pastabos:
1. Į išvykimo skaičių įeina vietinio (priemiestinio), tolimojo ir tarptautinio susisiekimų autobusų reisai.
2. Į kasų skaičių gali įeiti ir priemiestinės kasos, jei jos įrengtos keleivių laukiamojoje salėje.
______________
2 priedas
AUTOBUSŲ STOČIŲ SUSISKIRSTYMAS PAGAL KATEGORIJAS
I |
II |
III |
1. Vilniaus |
1. Druskininkų |
1. Anykščių |
2. Kauno |
2. Marijampolės |
2. Biržų |
3. Klaipėdos |
3. Mažeikių |
3. Ignalinos |
4. Šiaulių |
4. Rokiškio |
4. Jonavos |
5. Panevėžio |
5. Šakių |
5. Joniškio |
6. Alytaus |
6. Šilutės |
6. Jurbarko |
7. Kėdainių |
7. Tauragės |
7. Kaišiadorių |
8. Ukmergės |
8. Utenos |
8. Kelmės |
|
9. VArėnos |
9. Kretingos |
|
10. Vilkaviškio |
10. Kupiškio |
|
11. Zarasų |
11. Lazdijų |
|
12. Palangos |
12. Molėtų |
|
|
13. N. Akmenės |
|
|
14. Pakruojo |
|
|
15. Pasvalio |
|
|
16. Kuršėnų |
|
|
17. Plungės |
|
|
18. Radviliškio |
|
|
19. Raseinių |
|
|
20. Skuodo |
|
|
21. Šalčininkų |
|
|
22. Šilalės |
|
|
23. Širvintų |
|
|
24. Švenčionių |
|
|
25. Telšių |
|
|
26. Trakų |
______________
3 priedas
PASTATŲ APIE KELIŲ BŪKLĘ IR EISMO SAUGUMO SĄLYGAS VIETINIUOSE (PRIEMIESTINIUOSE), TOLIMUOSIUOSE IR TARPTAUTINIUOSE MARŠRUTUOSE REGISTRAVIMO
ŽURNALAS
Eil. Nr. |
Data, valanda, kada pastebėti trūkumai |
Pastabą parašiusio asmens vardas, pavardė, darbovietė ir pareigos |
Kelio pavadinimas, vieta, pastebėtų trūkumų aprašymas |
Telefonogramos perdavimo į kelių organizaciją data, val. |
Telefonogramų priėmusio asmens vardas ir pavardė, darbovietė, pareigos |
|
|
|
|
|
|
______________
4 priedas
_________________AUTOBUSŲ STOTIES AUTOBUSŲ EISMO REGISTRACIJOS LAPAS
DATA_______________________________ DISPEČERIS __________________
(metai, mėnuo, diena) (vardas, pavardė, parašas)
min. val. |
00 |
05 |
ir t. t. iki55 |
||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
5 |
|
|
|
|
7 4 5 3 |
Kauną Druskininkus Panevėžio Utenos |
|
Vilniaus AP Vilniaus AP Panevėžio AP UAB „Utenis“ |
|
6 ir t. t iki AS darbo pabaigos |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pastabos:
1 grafa |
– |
aikštelės Nr. |
2 “ |
– |
maršruto galinio arba pradinio punkto pavadinimas; |
3 “ |
– |
eismo grafiko pažeidimai; |
4 “ |
– |
vežėjo pavadinimas. |
______________
5 priedas
TELEFONOGRAMŲ BEI KITŲ PERDUOTŲ IR PRIIMTŲ PRANEŠIMŲ
REGISTRACIJOS ŽURNALAS
Eil. Nr. |
Data ir laikas |
Pranešimo turinys |
Perdavė: vardas, pavardė, pareigos ir organizacija |
Priėmė: vardas, pavardė, pareigos ir organizacija |
|
|
|
|
|
______________
6 priedas
AUTOBUSŲ STOTIES DARBO ATASKAITA
199 _ m. _________________ mėn. _ d.
1. NUTRAUKTI REISAI
Eil. Nr. |
Maršrutas |
Autobuso išvykimo laikas |
Autobuso valstybinis arba garažo numeris |
Vežėjas |
Reiso nutraukimo priežastis |
|
|
|
|
|
|
2. NEREGULIARŪS REISAI
Eil. Nr. |
Maršrutas |
Atvykimo laikas |
Išvykimo laikas |
Autobuso valstybinis arba garažo numeris |
Vežėjas |
Nereguliarumo priežastis |
||
pagal grafiką |
faktinis |
pagal grafiką |
faktinis |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. EISMO REGULIARUMO IR NUTRAUKTŲ REISŲ SUVESTINĖ
Susisiekimas |
Reisų skaičius |
||||
|
planinis |
faktiškai atliktų |
papildomai atliktų |
nutrauktų |
nereguliarių |
Vietinis (priemiestinis) tolimas |
|
|
|
|
|
IŠ VISO: |
|
|
|
|
|
4. OPERATYVŪS PAKEITIMAI PASKYROJE
Eil. Nr. |
Maršrutas |
Išvykimo laikas |
Pagal paskyrą |
Faktiškas |
Vežėjas |
Pakeitimo laikas |
Pakeitimo priežastys |
||||
autobuso valstyb. arba garažo Nr. |
Vairuotojo pavardė |
Kondukt. pavardė |
autobuso valstyb. arba garažo Nr. |
Vairuotojo pavardė |
Kondukt pavardė |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 priedas
(Rašoma ant įmonės firminio blanko)
____________________________________________
autobusų stoties pavadinimas
PRANEŠIMAS
apie ______________ priklausančių autobusų nereguliarų eismą bei nutrauktus reisus
(vežėjui)
per 199_ m. mėnesį
1. NUTRAUKTI REISAI
Eil. Nr. |
Data |
Maršrutas |
Išvykimo laikas |
Autobuso valstybinis arba garažo numeris |
Reiso nutraukimo priežastis |
|
|
|
|
|
|
2. NEREGULIARŪS REISAI
Eil. Nr. |
Data |
Maršrutas |
Atvykimo laikas |
Išvykimo laikas |
Autobuso valstybinis arba garažo numeris. |
Nereguliarumo priežastis |
||
pagal grafiką |
faktinis |
pagal grafiką |
faktinis |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
AS vadovas _________________________
(vardas, pavardė, parašas)
______________