LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2001 M. BIRŽELIO 27 D. NUTARIMO NR. 785 „DĖL BENDROJO LAVINIMO MOKYKLŲ FINANSAVIMO REFORMOS PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO“ PAKEITIMO
2002 m. gruodžio 11 d. Nr. 1947
Vilnius
1. Pakeisti Moksleivio krepšelio ir sutartinių moksleivių apskaičiavimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl bendrojo lavinimo mokyklų finansavimo reformos priemonių įgyvendinimo“ (Žin., 2001, Nr. 57-2040), ir išdėstyti ją nauja redakcija (pridedama).
2. Pavesti Švietimo ir mokslo ministerijai kartu su Finansų ministerija iki 2003 m. kovo 1 d. parengti ir patvirtinti bendrojo lavinimo mokyklų, specialiųjų ir specialiųjų internatinių mokyklų klasių, profesinių mokyklų, ikimokyklinio ugdymo įstaigų, priešmokyklinio ugdymo grupių komplektavimo tvarką.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2001 m. birželio 27 d. nutarimu
Nr. 785
MOKSLEIVIO KREPŠELIO IR SUTARTINIŲ MOKSLEIVIŲ APSKAIČIAVIMO METODIKA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Moksleivio krepšelio apskaičiavimo metodika skirta nustatyti, kiek reikia lėšų ugdymui per metus vienam 5–8 klasės moksleiviui, kai klasės komplekte moksleivių skaičiaus vidurkis yra 25. Koeficientų vertės išreikštos bazinėmis mėnesinėmis algomis vienam klasės komplektui per mėnesį, vienam moksleiviui per mėnesį ir per metus.
2. Sutartinių moksleivių apskaičiavimo metodika skirta nustatyti, kiek reikia lėšų vieno vaiko ugdymui per metus, atsižvelgiant į mokyklos tipą (pradinė, pagrindinė, vidurinė ar kitokia mokykla), ugdymo koncentrą (1–4 klasių, 5–8 klasių, 9–10 klasių, 11–12 klasių), vietovę – mieste ar kaime yra mokykla, specialiųjų poreikių moksleivius, tautinių mažumų mokyklų moksleivius, kitus rodiklius. Metodika sudaroma tais pačiais principais kaip ir moksleivio krepšelis, tačiau papildomai nustatomi moksleivių vidutiniai skaičiai klasėse atsižvelgiant į anksčiau minėtus rodiklius. Miesto mokyklos 5–8 klasių moksleivis prilyginamas vienam sutartiniam moksleiviui.
3. Vienam sutartiniam moksleiviui pagal metodiką skiriama vienoda pinigų suma – moksleivio krepšelis. Norint apskaičiuoti, kiek lėšų ugdymui reikia skirti vienam bet kurios mokyklos moksleiviui per metus, reikia moksleivio krepšelį dauginti iš atitinkamo tos mokyklos sutartinio moksleivio koeficiento. Kad sužinotume, kiek lėšų per metus ugdymui skiriama konkrečiai mokyklai, reikia apskaičiuoti tos mokyklos sutartinius moksleivius (pagal mokyklos tipą, koncentrą, vietovę ir kitus rodiklius atitinkamus sutartinių moksleivių koeficientus padauginti iš realaus moksleivių skaičiaus) ir juos padauginti iš moksleivio krepšelio.
4. Bendrojo lavinimo mokyklų steigėjams (savivaldybėms) moksleivio krepšelio lėšos skiriamos kaip tikslinės Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos. Mokyklos aplinką (pastato eksploatavimas, komunalinės išlaidos, techninio personalo atlyginimai, socialinis draudimas ir kitos ūkinės išlaidos) finansuoja mokyklos steigėjas.
5. Metodika skirta valstybinėms, savivaldybių ir nevalstybinėms bendrojo lavinimo mokykloms (darželiams-mokykloms, pradinėms, pagrindinėms, jaunimo ir vidurinėms mokykloms, gimnazijoms (išskyrus menų gimnazijas), suaugusiųjų bendrojo lavinimo mokykloms ir bendrojo lavinimo mokyklų suaugusiųjų skyriams (klasėms), suaugusiųjų švietimo centrams ir ligoninių bendrojo lavinimo mokykloms), profesinėms mokykloms, teikiančioms bendrąjį lavinimą. Taip pat metodika taikoma savivaldybių ir nevalstybinėms specialiosioms ir specialiosioms internatinėms mokykloms, specialiojo ugdymo centrams, specialiojo ugdymo klasėms bendrojo lavinimo mokyklose.
II. MOKSLEIVIO KREPŠELIO APSKAIČIAVIMO METODIKA
7. Metodikoje vartojami sutartiniai ženklai:
s – klasės (komplekto) moksleivių skaičiaus vidurkis; h – pamokų skaičius per savaitę pagal ugdymo planą klasei (komplektui); n – pedagoginių normų skaičius klasei (komplektui); R – pedagogo vidutinio mėnesinio atlyginimo koeficientas bazinėmis mėnesinėmis algomis; kn – moksleivio krepšelio sudedamųjų dalių koeficientas bazinėmis mėnesinėmis algomis per mėnesį; K(Kb – bazinis) – moksleivio krepšelio koeficientas bazinėmis mėnesinėmis algomis per mėnesį ir litais per metus; Kn – sutartinių moksleivių koeficientas, MK – moksleivio krepšelis litais per metus.
8. Moksleivio krepšelio apskaičiavimo metodikos rodikliai skaičiuojami taip:
8.2. Skaičiavimas:
8.2.1. pedagogo mėnesinio atlyginimo, nustatyto švietimo ir mokslo ministro 1998 m. gruodžio 17 d. įsakymu Nr. 1565 „Dėl švietimo įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos“ (Žin., 1998, Nr. 112-3115), koeficiento (R) vidurkis:
neatestuoto pedagogo:
5,5 + 5,55 + 5,65 + 5,4+ 5,45 + 6,1 + 6,35 + 6,65
R1 = _____________________________________________________________ = 5,83,
8
kur 5,65 – koeficientas, išreikštas bazinės mėnesinės algos dydžiu neatestuoto pedagogo, turinčio darbo stažą iki 4 metų ir aukštąjį išsilavinimą, ir t. t.;
mokytojo:
6,3 + 6,5 + 6,75
R2 = _____________________ = 6,52;
3
vyresniojo mokytojo:
7,55 + 7,7 + 8,05
R3 = _________________________ = 7,75;
3
mokytojo metodininko:
8,5 + 8,7 + 9,0
R4 = __________________ = 8,7;
3
mokytojo eksperto:
9,8 + 9,95 + 10,25
R5 = _______________________ = 10.
3
Kadangi šalyje (savivaldybėse) vidutiniškai yra 5 procentai neatestuotų pedagogų, 12 procentų atestuotų mokytojų, 70 procentų vyresniųjų mokytojų, 12 procentų mokytojų metodininkų ir 1 procentas ekspertų, R svertinis vidurkis būtų:
5,835+6,5212+7,7570+8,712+101 29,15+78,0+542,7+104,4+10
R = _________________________ = _______________________________ = 7,6425 ≈ 7,6;
100 100
8.2.3. moksleivio krepšelio koeficientai bazinėmis mėnesinėmis algomis per mėnesį:
k1–s mok. = R h/18s;
8.2.4. k2 – koeficientas, taikomas pedagogų kvalifikacijos tobulinimui, bazinėmis mėnesinėmis algomis per mėnesį 1 moksleiviui.
k2' – koeficientas, taikomas pedagogų kvalifikacijos tobulinimui, bazinėmis mėnesinėmis algomis per mėnesį 1 klasei.
Kvalifikacijai tobulinti skiriama 15 dienų per 5 metus, t. y. vidutiniškai 3 dienos per metus.
Pavaduojamųjų pamokų per dieną (18/5) x 3 = 10,8 pamokos per metus.
Taigi k2' = (10,8 x R x n) / (18 x 4 x 12)
dalijama iš 4, nes skaičiuojama 1 savaitei, iš 12, nes skaičiuojama 1 mėnesiui, ir dalijama iš 18, nes skaičiuojama 1 pedagoginei normai.
Vadinasi, koeficientas k2 = k2'/s;
8.2.5. švietimo įstaigos valdymui, pedagoginei psichologinei pagalbai, bibliotekai ir išvykusiems pedagogams pavaduoti (kartu su socialiniu draudimu) skiriama 10 procentų pedagoginės normos dydžio per mėnesį 1 klasei, k3= (R10h)/100;
8.2.6. socialiniam draudimui skiriamas 31 procento pedagoginės normos dydžio koeficientas, k4 = (Rn31)/100;
8.2.7. k5 yra koeficientų, nurodytų 8.2.5 ir 8.2.6 punktuose, suma bazinėmis mėnesinėmis algomis 1 mėnesiui ir 1 klasei (k5 = k3 + k4), o k6 – koeficientas 1 moksleiviui:
2,5333+7,8533 10,3866
k6 = k5 /s = _____________________ = ________________________ = 0,4155;
s 25
8.2.8. k7 yra k1, k2 ir k6 suma, rodanti ugdymo išlaidas 1 moksleiviui per mėnesį, išreikšta bazinėmis mėnesinėmis algomis, t. y. k7 = k1 + k2+ k6;
8.2.9. vadovėliams įsigyti skiriama 0,025 koef./moksl., literatūrai ir vaizdinėms techninėms priemonėms 0,005 koef./ moksl. per mėnesį, t. y. kitoms išlaidoms skiriama k8 = 0,0300 koef./moksl. per mėnesį bazinėmis mėnesinėmis algomis;
8.3. Moksleivio krepšelio dydis apskaičiuojamas taip:
8.3.1. moksleivio krepšelis nustatomas miesto mokyklos 5–8 klasių moksleiviui, kai moksleivių vidurkis klasėje yra 25, todėl bazinis moksleivio krepšelio koeficientas K= Kb= 1,2340 (pagal 1 priedą);
III. SUTARTINIŲ MOKSLEIVIŲ SKAIČIAUS APSKAIČIAVIMAS IR MOKYKLOS (MOKYKLŲ) IŠLAIDŲ SĄMATOS SUDARYMAS
9. Nustatomas mokyklos (mokyklos filialo), klasės, klasės-komplekto moksleivių skaičiaus vidurkis:
9.1. 10 moksleivių:
9.1.2. gyvenvietės nepilnai pagrindinei mokyklai (mokyklos filialui) ir pagrindinei mokyklai, kurioje mokosi iki 130 moksleivių;
9.1.3. gyvenvietės, rajono centro ir miesto jaunimo mokyklai, savarankiškai besimokantiems ir mokomiems namuose;
9.2. 15 moksleivių:
9.2.2. gyvenvietės pagrindinei mokyklai (mokyklos filialui), kurioje mokosi nuo 131 iki 300 moksleivių;
9.3. 20 moksleivių:
9.4. 22 moksleiviai:
9.5. 25 moksleiviai:
9.5.1. rajono centro, miesto pagrindinės mokyklos 5–10 klasėms ir gyvenvietės pagrindinės mokyklos, kurioje mokosi daugiau kaip 600 moksleivių, 5–10 klasėms;
9.5.2. rajono centro, miesto vidurinės mokyklos 5–12 klasėms (gimnazijos 1–4 klasėms) ir gyvenvietės vidurinės mokyklos (gimnazijoje), kurioje mokosi daugiau kaip 700 moksleivių, 5–12 klasėms (gimnazijos 1–4 klasėms);
10. Bazinis moksleivio krepšelio koeficientas (Kb = 1,234) skiriamas vienam sutartiniam moksleiviui. Sutartinis moksleivis – tai miesto mokyklos 5–8 klasės moksleivis, kai moksleivių vidurkis klasės komplekte – 25. Sutartinių moksleivių koeficientai (Kn) nustatomi pagal formulę Kn = K/Kb (pvz., K22(1–4) kl. = 1,0129/1,2340 = 0,8208).
11. Mėnesio lėšų dydžio koeficientas n moksleivių skaičiui lygus:
E = nK =n(Kn Kb)= (n Kn) Kb (bazinėmis mėnesinėmis algomis pagal 10 punktą). Sandauga nKs =N yra sutartinių moksleivių skaičius, kur n yra moksleivių skaičius.
12. Sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientą Kn randame pagal 10 punkto formulę Kn = K/ Kb (K randame pagal 1 priedo t16 skiltį):
12.1. Mokyklų 1–4 klasių sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai yra šie:
K22(1–4) kl. = 0,8208;
K20(1–4) kl. = 0,9005;
K15(1–4) kl. = 1,1924;
K10(1–4) kl. = 1,5989.
12.2. Mokyklų 5–8 klasių sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai yra šie:
K25(5–8) kl. = 1;
K20(5–8) kl. = 1,0722;
K15(5–8) kl. = 1,4216;
K10(5–8) kl. = 1,9081.
12.3. Mokyklų 9–12 klasių sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai yra šie:
K25(9–12) kl. = 1,1913;
K20(9–12) kl. = 1,2440;
K15(9–12) kl. = 1,6504;
K10(9–12) kl. = 2,4636.
12.4. Jaunimo mokyklų, kuriose mokosi moksleiviai iki 18 metų, ir ligoninėse esančių mokyklų sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai yra šie:
K10(1–4) kl. = 1,5989;
K10(5–8) kl. = 1,9081;
K10(9–12) kl. = 2,4636.
12.5. Savarankiškai besimokančių ir mokomų namuose sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai yra šie:
K10(1–4) kl. = 1,9542;
K10(5–8) kl. = 2,3321;
K10(9–10) kl. = 2,7100;
K10(11–12) kl. = 2,9810.
12.6. Profesinių mokyklų bendrojo lavinimo dalykų dėstymui sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai yra šie:
K25(9–10) kl. = 1,1913;
K25(11–12) kl. = 0,8220;
K25(11–12) kl. = 0,8577 (mokomų ne lietuvių kalba).
12.7. Specialiųjų mokyklų sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai yra šie:
12.7.1. specialiųjų klasių:
K10(1–4) kl. = 2,3095;
K10(5–8) kl. = 2,7561;
K10(9–10) kl. = 3,2027;
K10(11–12) kl. = 3,5230.
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
13. Vidurinių mokyklų 11–12 klasių, gimnazijų, kuriose yra bendrojo lavinimo skyriai, 3–4 klasių ir gimnazijų, neturinčių bendrojo lavinimo skyrių, 1–4 klasių sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai didinami 10 procentų.
14. Integruotiems specialių poreikių moksleiviams, kurie mokomi vadovaujantis regioninių pedagoginių-psichologinių (gydytojų) komisijų pažymomis pagal specialiąsias programas Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka, ir migruojančių darbuotojų vaikams sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai didinami 10 procentų.
15. Namuose ar ligoninėje individualiai mokomo, taip pat savarankiškai besimokančio moksleivio ugdymas organizuojamas švietimo ir mokslo ministro ir sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka. Moksleiviui skiriama iki 15 procentų minimalaus ugdymo plane numatyto pamokų skaičiaus dalykui. Sutartiniams moksleiviams skaičiavimo koeficientai didinami 10 procentų.
16. Tautinių mažumų, mišrių mokyklų ar specifinių kalbinių poreikių regionų mokyklų (klasių, grupių) moksleiviams sutartinių moksleivių koeficientai didinami 10 procentų. Tų mokyklų integruotiems mokiniams sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai didinami dar 10 procentų. Specifinių kalbinių regionų mokyklų sąrašą tvirtina švietimo ir mokslo ministras.
17. Jeigu tautinių mažumų ar mišri mokykla yra vienintelė savivaldybės teritorijoje (savivaldybės centre ar mieste) ar šalyje, jai taikomi visi sutartinių moksleivių koeficientai kaip ir gyvenvietės mokyklai (klasės vidurkis – 15 moksleivių).
18. Suaugusiųjų bendrojo lavinimo mokyklose, mokymo centruose ar bendrojo lavinimo mokyklų suaugusiųjų klasėse sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai mažinami 30 procentų, jeigu mokoma nuosekliuoju būdu, 50 procentų – jeigu mokoma neakivaizdiniu būdu.
19. Gyvenviečių pradinėms mokykloms, kuriose mokosi iki 50 moksleivių, ir gyvenviečių pagrindinėms mokykloms, kuriose mokosi iki 130 moksleivių, sutartinių moksleivių skaičiavimo koeficientai mažinami 10 procentų.
20. Valdymui, pedagoginei, psichologinei ir kitai pagalbai skiriama vidutiniškai iki 10 procentų (intervalas 5–15 procentų) sutartinio moksleivio krepšelio lėšų.
23. Mokyklos išlaidų sąmata sudaroma pagal Finansų ministerijos patvirtintą formą ISL-SAM-1. Sąmatoje (kiekvienam išlaidų ekonominės klasifikacijos kodui) būtina atskirti išlaidas ugdymui pagal MK (moksleivio krepšelis) kaip specialią tikslinę dotaciją ir išlaidas, skirtas aplinkai finansuoti. Sudarant ugdymo lėšų išlaidų sąmatas, švietimo įstaigų steigėjams ir švietimo įstaigoms reikia vadovautis šia metodika ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gruodžio 14 d. nutarimu Nr. 1520 „Dėl Bendrojo lavinimo mokyklų finansavimo reformos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 106-3810).
Moksleivio krepšelio ir sutartinių moksleivių
apskaičiavimo metodikos
1 priedas
MOKSLEIVIO KREPŠELIO APSKAIČIAVIMO METODIKA
Pakopa |
Moksleivių vidurkis klasei kompl. S |
Mokos fondas |
Kitos išlaidos |
Krepšelio koeficientas (K) |
Pastabos |
|||||||||||||
pamokų skaičius pagal ugdymo planą iš viso, h |
pedagoginių normų kl. n=h/18 |
koef. 1 mok. (bazinėmis algomis) k1=kh/18s |
kvalifik. klasei per mėnesį k2’=(10,8Rn)/18×4×12 |
pedag. kvalif. 1 mok. k2= k2’/s |
pedagogų pavad. ir valdymas (10%) k3 =10kn/100 |
soc. draudimui (31%) k4= 31Rn/100 |
iš viso k5= k3 + k4 |
pavad. ir soc. draud. mok. k6 = k5/s |
mokiniui per mėnesį k7= k1 + k2 + k6 |
Lt/mok. per metus k7×105×12 |
vadovėliams, literatūrai, spaudiniams 0,025 koef./mėn. |
vaizdinėms techninėms priemonėms 0,005 koef./mėn. |
iš viso k8 =0,030 koef./mėn. |
K = k7+ k8 |
K×105×12 Lt mok./m. |
|||
|
t1 |
t2 |
t3 |
t4 |
t5 |
t6 |
t7 |
t8 |
t9 |
t10 |
t11 |
t12 |
t13 |
t14 |
t15 |
t16 |
t17 |
|
1–4 pradinės klasės |
10 |
36 |
2 |
1,5200 |
0,1900 |
0,0190 |
1,520 |
4,712 |
6,232 |
0,6232 |
2,1622 |
2724 |
0,025×12×105 = 31,5 (Lt/m)´4 = 126 (Lt/per metus) |
0,005 ´ 12 ´105 = 6,3 Lt/mok. |
0,030 ´ 105 ´ 12 = 37,8 Lt mok./per metus |
2,1922 |
2762 |
|
15 |
1,0133 |
0,0127 |
0,4155 |
1,4415 |
1816 |
1,4715 |
1854 |
|
||||||||||
20 |
0,7600 |
0,0095 |
0,3116 |
1,0811 |
1362 |
1,111 |
1400 |
|
||||||||||
22 |
0,6910 |
0,0086 |
0,2833 |
0,9829 |
1238 |
1,0129 |
1276 |
|
||||||||||
24 |
0,6333 |
0,0079 |
0,2597 |
0,9009 |
1135 |
0,9309 |
1173 |
|
||||||||||
5–8 klasės |
10 |
43 |
2,4 |
1,8156 |
0,2280 |
0,0228 |
1,8240 |
5,6544 |
7,4784 |
0,7478 |
2,5862 |
3259 |
2,6162 |
3296 |
|
|||
15 |
1,2104 |
0,0152 |
0,4986 |
1,7242 |
2172 |
1,7542 |
2210 |
|
||||||||||
20 |
0,9078 |
0,0114 |
0,3739 |
1,2931 |
1629 |
1,3231 |
1667 |
|
||||||||||
24 |
50 |
2,8 |
0,8796 |
0,2660 |
0,0111 |
2,1280 |
6,5968 |
8,7248 |
0,3635 |
1,2542 |
1580 |
1,2842 |
1618 |
|
||||
25 |
0,8444 |
0,0106 |
0,3490 |
1,2040 |
1517 |
1,2340 |
1555 |
Kb – bazinis krepšelis |
||||||||||
30 |
0,7037 |
0,0089 |
0,2908 |
1,0034 |
1264 |
1,0334 |
1302 |
|
||||||||||
1–4 g. kl. (9, 10, 11, 12) kl. |
10 |
50 |
2,8 |
2,1111 |
0,2660 |
0,0267 |
2,1260 |
6,5968 |
8,7228 |
0,8723 |
3,0101 |
3793 |
3,0401 |
3831 |
|
|||
15 |
1,4074 |
0,0177 |
0,5815 |
2,0066 |
2528 |
2,0366 |
2566 |
|
||||||||||
20 |
1,0556 |
0,0133 |
0,4361 |
1,5050 |
1896 |
1,5350 |
1934 |
|
||||||||||
23 |
60 |
3,33 |
1,1084 |
0,3166 |
0,0138 |
2,5080 |
7,8455 |
10,3535 |
0,4502 |
1,5654 |
1972 |
1,5954 |
1935 |
|
||||
25 |
1,0133 |
0,0127 |
0,4141 |
1,4401 |
1815 |
1,4701 |
1852 |
|
||||||||||
30 |
0,8444 |
0,0106 |
0,3451 |
1,2001 |
1512 |
1,2301 |
1550 |
|
______________
Moksleivio krepšelio ir sutartinių
moksleivių apskaičiavimo
metodikos
2 priedas
UGDYMO PLANO RODIKLIAI
(vienetais)
Eil. Nr. |
Rodikliai |
1–4 kl. (I ugdymo koncentras) |
5–8 kl. (II ugdymo koncentras) |
9–10 kl., 1–2 gimn. kl. (III ugdymo koncentras) |
11–12 kl., 3–4 gimn. kl. (IV ugdymo koncentras) |
|
1. |
Privalomųjų pamokų skaičius (vidurkis) |
22,8 |
27 |
32 |
32 |
|
2. |
Pamokų skaičius dalijant klasę į grupes |
2 |
7,3 |
9,5 |
7,5 |
|
3. |
Papildomojo ugdymo pamokų skaičius |
4 |
5 |
6,5 |
6 |
|
4. |
Pamokų skaičius klasės auklėtojui |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
5. |
Mokymas namuose, ligoninėje ir eksternu |
0,8 |
1,4 |
1 |
2,5 |
|
6. |
Iš viso (1+2+3+4+5) |
31,6 |
42,7 |
51 |
50 |
|
7. |
Moksleivių darbų taisymas, laboratoriniai darbai, projektai |
0,6 |
1,5 |
2,4 |
3,4 |
|
8. |
Pasirengimas pamokoms (pam./ sav.) |
3,8 |
5,8 |
6,6 |
6,6 |
|
9. |
Iš viso pamokų per savaitę (h) |
36 |
43–50 |
50–60 |
60 |
|
10. |
Pedagoginių normų skaičius klasei – n h/18 (18 – tai pedagogo pamokų savaitės norma valandomis) |
2 |
2,4–2,8 |
2,8–3,3 |
3,3 |
|
Pastaba. Jeigu 5–8 klasės į grupes nedalijamos, t. y. jeigu klasėje yra 20 ir mažiau moksleivių, jai skiriama 2,4, o jeigu daugiau kaip 20 moksleivių – 2,8 pedagoginės normos. 9–10 klasės į grupes nedalijamos; jeigu klasėje yra 20 ar mažiau moksleivių, jai skiriama 2,8, o jeigu daugiau kaip 20 moksleivių – 3,3 pedagoginės normos.
______________
Moksleivio krepšelio ir sutartinių
moksleivių apskaičiavimo metodikos
3 priedas
SUTARTINIŲ MOKSLEIVIŲ SKAIČIAUS NUSTATYMO KOEFICIENTAI
Eil. Nr. |
Mokykla |
Klasės moksleivių skaičiaus vidurkis koeficientui nustatyti |
1–4 klasės |
5–8 klasės |
9–12 (gimn. 1–2) klasės |
Profiliuotų mokyklų 11–12 (gimn. 3–4) klasės |
Pastabos |
||||
mok. |
integruoto mokymo, tautinių mažumų, migrantų |
mok. |
integruoto mokymo, tautinių mažumų, migrantų |
mok. |
integruoto mokymo, tautinių mažumų, migrantų |
mok. |
integruoto mokymo, tautinių mažumų, migrantų |
|
|||
1. |
Gyvenvietėje: pradinė mokykla (filialas), kurioje mokosi iki 50 moksleivių; pagrindinė mokykla (filialas), kurioje mokosi iki 130 moksleivių |
10 |
1, 7765 |
1,9542 |
2, 1201 |
2,3321 |
2, 4636 |
x2,7100 |
|
|
|
10 |
x1, 5989 |
x1,7588 |
x |
x |
x |
x |
|
|
|
||
10 |
1, 5989 |
1,7588 |
1, 9081 |
2,0989 |
2, 4636 |
x2,7100 |
|
|
|
||
2. |
Gyvenvietėje: pradinė mokykla (filialas, skyrius), kurioje mokosi nuo 51 iki 80 moksleivių; pagrindinė mokykla (filialas), kurioje mokosi nuo 131 iki 300 moksleivių; vidurinė mokykla (gimnazija), kurioje mokosi iki 400 moksleivių |
15 |
1, 1924 |
1,3116 |
1, 4216 |
1,5638 |
1, 6504 |
1,8154 |
1, 6504 |
1,8154 |
|
15 |
1, 1924 |
1,3116 |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
15 |
1, 1924 |
1,3116 |
1, 4216 |
1,5638 |
1, 6504 |
1,8154 |
x |
x |
|||
15 |
1, 1924 |
1,3116 |
1, 4216 |
1,5638 |
1, 6504 |
1,8154 |
1, 8154 |
1,9969 |
|||
3. |
Gyvenvietėje: pradinė mokykla (filialas), kurioje mokosi nuo 81 iki 200 moksleivių; pagrindinė mokykla, kurioje mokosi nuo 300 iki 600 moksleivių; vidurinė mokykla (gimnazijos 1–2 kl.), kurioje mokosi nuo 400 iki 700 moksleivių; gimnazija (3–4 kl.) ir vidurinė mokykla (11–12 kl.), kurioje mokosi nuo 400 iki 700 moksleivių |
20 |
0, 9005 |
0,9905 |
1, 0722 |
1,1794 |
1, 2440 |
1,3684 |
1, 2440 |
1,3684 |
|
20 |
0, 9005 |
0,9905 |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
20 |
0, 9005 |
0,9905 |
1, 0722 |
1,1794 |
1, 2440 |
1,3684 |
x |
x |
|||
20 |
0, 9005 |
0,9905 |
1, 0722 |
1,1794 |
1, 2440 |
1,3684 |
x |
x |
|||
|
x |
x |
x |
x |
x |
x |
1, 3684 |
1,5052 |
|||
4. |
Gyvenvietėje: pradinė mokykla, kurioje mokosi daugiau kaip 200 moksleivių; pagrindinė mokykla, kurioje mokosi daugiau kaip 600 moksleivių; vidurinė mokykla (gimnazijos 1–2 kl.), kurioje mokosi daugiau kaip 700 moksleivių; gimnazija (3–4 kl.) ir vidurinė mokykla (11–12 kl.), kurioje mokosi daugiau kaip 700 moksleivių |
22/25 |
0, 8208 |
0,9029 |
1, 0000 |
1,1000 |
1, 1913 |
1,3104 |
1, 1913 |
1,3104 |
|
22 |
0, 8208 |
0,9029 |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
22/25 |
0, 8208 |
0,9029 |
1, 0000 |
1,1000 |
1, 1913 |
1,3104 |
x |
x |
|||
22/25 |
0, 8208 |
0,9029 |
1, 0000 |
1,1000 |
1, 1913 |
1,3104 |
x |
x |
|||
22/25 |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
1, 3104 |
1,4414 |
|||
5. |
Rajono centre ir mieste: pradinė mokykla; pagrindinė mokykla; vidurinė mokykla (gimnazijos 1–2 kl.) gimnazija (3–4 kl.) ir vidurinė mokykla (11–12 kl.) gimnazija (1–4 kl.), neturinti bendrojo lavinimo skyriaus |
22/25 |
0, 8208 |
0,9029 |
1, 0000 |
1,1000 |
1, 1913 |
1,3104 |
1, 1913 |
1,3104 |
|
22 |
0, 8208 |
0,9029 |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|||
22/25 |
0, 8208 |
0,9029 |
1, 0000 |
1,1000 |
1, 1913 |
1,3104 |
x |
x |
|||
22/25 |
0, 8208 |
0,9029 |
1, 0000 |
1,1000 |
1, 1913 |
1,3104 |
x |
x |
|||
25 |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
1, 3104 |
1,4414 |
|||
25 |
x |
x |
x |
x |
1, 3104 |
1,4414 |
1, 3104 |
1,4414 |
|||
6. |
Jaunimo iki 18 metų mokykla, centras, ligoninės mokykla |
10 |
1, 5989 |
1,7588 |
1, 9081 |
2,0989 |
2, 4636 |
2,7100 |
2, 4636 |
2,7100 |
|
7. |
Suaugusiųjų bendrojo lavinimo mokykla (klasė, centras), kurioje mokoma: nuosekliuoju būdu; neakivaizdiniu būdu |
20 |
0, 9005 |
0,9906 |
1, 0722 |
1,1794 |
1, 2440 |
1,3684 |
1, 3684 |
1,5052 |
|
20 |
0, 6304 |
x |
0, 7505 |
x |
0, 8708 |
x |
0, 9579 |
|
|||
20 |
0, 4503 |
x |
0, 5361 |
x |
0, 6220 |
x |
0, 6842 |
|
|||
8. |
Moksleivis mokosi savarankiškai (mokomas namuose) |
10 |
1, 9542 |
x |
2, 3321 |
x |
2, 7100 |
x |
2, 9810 |
x |
|
9. |
Profesinės mokyklos |
25 |
x |
x |
x |
x |
1, 1913 |
1,3104 |
0, 8220 |
0,8577 |
*ne lietuvių k. |
10. |
Specialiosios mokyklos, specialiųjų poreikių klasės** specialiosios klasės; lavinamosios klasės |
10 |
1, 7765 |
x |
2, 1201 |
x |
2, 4636 |
x |
2, 7100 |
|
*ir išlyginamosioms klasėms ♦taip pat ir I–III mokymo m. |
10 |
2, 3095 |
x |
2, 7561 |
x |
3, 2027 |
x |
3, 5230 |
x |
|||
10 |
3, 0024 |
x |
3, 5830 |
x |
4, 1635 |
x |
4, 5799 |
x |
**Taikoma specialiųjų poreikių vaikams, kurie mokosi savivaldybių ir nevalstybinėse specialiosiose internatinėse ir specialiosiose mokyklose, specialiojo ugdymo centruose, bendrojo lavinimo mokyklų specialiojo ugdymo klasėse.
______________