LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2011 M. LIEPOS 1 D. ĮSAKYMO Nr. 1K-234 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS IR ŠVEICARIJOS KONFEDERACIJOS BENDRADARBIAVIMO PROGRAMOS, KURIA SIEKIAMA SUMAŽINTI EKONOMINIUS IR SOCIALINIUS SKIRTUMUS IŠSIPLĖTUSIOJE EUROPOS SĄJUNGOJE, NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ SUBSIDIJŲ SCHEMOS FINANSAVIMO IR ĮGYVENDINIMO LIETUVOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2013 m. rugsėjo 16 d. Nr. 1K-316

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, nevyriausybinių organizacijų subsidijų schemos finansavimo ir įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. 1K-234 „Dėl Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, nevyriausybinių organizacijų subsidijų schemos finansavimo ir įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 81-3996):

1. Išbraukiu 13.3 punkte po žodžio „pridėti“ žodį „patvirtintas“.

2. Įrašau 15.3 punkte vietoj skaičiaus „10“ skaičių „5“.

3. Išdėstau 20 punktą taip:

20. Koordinavimo institucija per 5 darbo dienas nuo mokėjimo atlikimo informuoja projekto vykdytoją apie mokėjimo paraiškų apmokėjimą, pateikdama patvirtintas banko sąskaitų išrašų kopijas.“

4. Papildau šiuo 221 punktu:

221. Jeigu faktiškai gautos paprojekčio pajamos yra mažesnės, nei numatyta paprojekčio biudžete, pajamų sumažėjimo suma turi būti didinama galutinio paramos gavėjo ir (ar) jo partnerio nuosavo įnašo suma.“

5. Išdėstau 24 punktą taip:

24. Projekto vykdytojui taikant kompensavimo būdą (administravimo išlaidų atveju), galutiniam paramos gavėjui kompensuojamos jau apmokėtos išlaidos. Projekto vykdytojas (administravimo išlaidų atveju) arba galutinis paramos gavėjas, prieš teikdamas mokėjimo prašymą apmokėti išlaidas kompensavimo būdu, turi apmokėti kiekvieną paslaugų teikėjo ar prekių tiekėjo pateiktą sąskaitą arba kitą projekto išlaidų pagrindimo dokumentą arba patikrinti, ar jį apmokėjo galutinio paramos gavėjo partneris, ir prie mokėjimo prašymo pridėti išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentus. Teikiant tarpinį mokėjimo prašymą apmokėti išlaidas kompensavimo būdu, mokėjimo prašyme deklaruojamų išlaidų suma turi būti ne mažesnė kaip 15 000 litų. Išskirtiniais atvejais, gavęs išankstinį projekto vykdytojo pritarimą, galutinis paramos gavėjas tarpinį išlaidų kompensavimo būdo mokėjimo prašymą gali teikti ir dėl mažesnės sumos.“

6. Išdėstau 28 punktą taip:

28. Projekto vykdytojas administravimo išlaidoms apmokėti gaunamoms lėšoms arba galutinis paramos gavėjas pagal paprojektį gaunamoms lėšoms laikyti turi atidaryti atskirą sąskaitą arba paskirti anksčiau atidarytą ir jokioms kitoms lėšoms nenaudojamą sąskaitą banke arba kitoje kredito įstaigoje. Ši nuostata netaikoma, jeigu subsidijų schemos įgyvendinimo sutartyje ir (arba) paprojekčio įgyvendinimo sutartyse nustatyta išlaidas apmokėti tik kompensavimo būdu ir administravimo išlaidoms arba įgyvendinamam paprojekčiui nemokamas avansas.“

7. VIII skyriuje „Pirkimų vykdymo tvarka įgyvendinant subsidijų schemą“:

7.1. Išdėstau I poskyrį „Perkančiųjų organizacijų pirkimai“ taip:

 

I. PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ PIRKIMAI

 

37. Galutinis paramos gavėjas (ar jo partneris (-iai)) (jeigu paprojekčio įgyvendinimo sutartyje nenustatyta kitaip), kuris pagal Viešųjų pirkimų įstatymą yra perkančioji organizacija, pirkimus vykdo pagal Viešųjų pirkimų įstatymą. Paprojektyje pirkimai iš galutinio paramos gavėjo (ar jo partnerio (-ių)) darbuotojų, administruojančių paprojektį ir (arba) vykdančių paprojekčio veiklas, negalimi.

38. Ne vėliau kaip per 15 dienų po paprojekčio įgyvendinimo sutarties pasirašymo dienos galutinis paramos gavėjas turi su projekto vykdytoju raštu suderinti pirkimų planą, kuris teikiamas 2 egzemplioriais.

39. Gavus projekto vykdytojo pritarimą, pirkimą galima pradėti vykdyti iki paprojekčio įgyvendinimo sutarties pasirašymo, tačiau pirkimo–pardavimo sutartis (toliau – pirkimo sutartis) gali būti sudaryta tik pasirašius paprojekčio įgyvendinimo sutartį.

40. Pirkimai paprojekčiui įgyvendinti gali būti vykdomi tik pagal galutinio paramos gavėjo parengtą ir su projekto vykdytoju suderintą pirkimų planą, išskyrus pirkimus, kurie buvo pradėti vykdyti prieš pirkimų plano suderinimą su projekto vykdytoju, jeigu gautas projekto vykdytojo pritarimas tokiems pirkimams.

41. Pirkimų plano pakeitimai (kai keičiamas pirkimą vykdantis subjektas, perkamas objektas ar pirkimo būdas) turi būti suderinti su projekto vykdytoju iki atitinkamo pirkimo pradžios.

42. Rengiant pirkimo dokumentus, rekomenduojama vadovautis CPVA parengtais pavyzdiniais pirkimo dokumentais.

43. Projekto vykdytojas pirkimų plane pažymi, kurie pirkimai yra derinami arba nederinami su projekto vykdytoju. Derinamo pirkimo dokumentai, išskyrus pirkimo sutarties projektą, kai jis nėra pirkimo dokumentų dalis, turi būti pateikiami projekto vykdytojui iš anksto įvertinti. Pirkimas gali būti vykdomas tik projekto vykdytojui iš anksto įvertinus pirkimo dokumentus, išskyrus atvejus, kai pirkimas pagal pirkimų planą nederinamas. Atvejai, kai pirkimas pagal pirkimų planą yra nederinamas, nustatomi vadovaujantis CPVA nustatyta tvarka. Kai pirkimas yra derinamas, pirkimo sutarties projektas turi būti suderintas su projekto vykdytoju iki pirkimo sutarties pasirašymo dienos.

44. Pirkimo dokumentai teikiami projekto vykdytojui derinti raštu ir elektroniniu paštu. Pateikus derinti pirkimo dokumentus, projekto vykdytojas įvertina ir per 15 darbo dienų nuo pirkimo dokumentų gavimo dienos galutiniam paramos gavėjui (ar jo partneriui) raštu pateikia pastabas ir (ar) rekomendacijas arba informuoja, kad pastabų dėl pirkimo dokumentų neturi. Projekto vykdytojui pateikus pastabas ir (ar) rekomendacijas, pakartotiniam vertinimui pirkimo dokumentai neteikiami, išskyrus atvejus, kai projekto vykdytojas pagal vidaus tvarką raštu paprašo galutinį paramos gavėją (ar jo partnerį) patikslintus pirkimo dokumentus pateikti pakartotiniam vertinimui. Patikslintus pirkimo dokumentus projekto vykdytojas pakartotinai įvertina per 15 darbo dienų nuo patikslintų pirkimo dokumentų gavimo dienos.

45. Priėmus sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo, kai pirkimas derinamas su projekto vykdytoju, galutinis paramos gavėjas (ar jo partneris) rengia pirkimo sutarties projektą ir teikia jį projekto vykdytojui derinti kartu su šių dokumentų kopijomis:

45.1. galutiniais pirkimo dokumentais;

45.2. pirkimo dokumentų paaiškinimais ir patikslinimais, jei tokių buvo;

45.3. laimėjusio tiekėjo pasiūlymu;

45.4. atmestų tiekėjų pasiūlymais, kurių kainos buvo mažesnės nei laimėjusio pasiūlymo (kai pasiūlymai buvo vertinami pagal mažiausios kainos kriterijų), ar visų atmestų tiekėjų pasiūlymais (kai pasiūlymai buvo vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų), jei tokių buvo;

45.5. susirašinėjimo su šių Taisyklių 45.3 ir 45.4 punktuose nurodytais tiekėjais, jei tokių buvo, dokumentais;

45.6. pirkimo komisijos posėdžių protokolais ar apklausos pažyma, taip pat derybų protokolais (jei taikoma);

45.7. Viešųjų pirkimų tarnybos išvada dėl pirkimo procedūrų, jei tokia buvo.

451. Projekto vykdytojas per 15 darbo dienų nuo pirkimo sutarties projekto ir kitų šių Taisyklių 45 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos pirkimo sutarties projektui gali pritarti, pritarti su pastabomis ir (ar) rekomendacijomis arba nepritarti.

46. Galutinis paramos gavėjas (ar jo partneris) privalo nedelsdamas informuoti projekto vykdytoją apie visas prekių tiekėjų, paslaugų teikėjų ar trečiųjų asmenų pretenzijas, pateiktas jam iki pirkimo sutarties sudarymo dienos, taip pat apie visus su vykdytais pirkimais ar sudarytų pirkimo sutarčių įgyvendinimu susijusius teisminius procesus ir ginčus, kai pirkimas pagal pirkimų planą yra derinamas. Galutinis paramos gavėjas (ar jo partneris) projekto vykdytojo reikalavimu turi teikti visą informaciją apie ginčų nagrinėjimo eigą.

47. Projekto vykdytojas gali galutinio paramos gavėjo (ar projekto partnerio) paprašyti pateikti papildomą informaciją, paaiškinimus ir su pirkimais susijusius dokumentus, kuriuos galutinis paramos gavėjas (ar jo partneris) privalo pateikti per projekto vykdytojo nurodytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 2 darbo dienos.

48. Pirkimo sutartis gali būti pasirašyta tik gavus projekto vykdytojo pritarimą ar projekto vykdytojo pritarimą su pastabomis ir (ar) rekomendacijomis, kai pirkimas pagal pirkimų planą yra derinamas. Pasirašytos pirkimo sutarties kopiją kartu su prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo pateikta sutarties įvykdymo užtikrinimo kopija (jei to reikalaujama) galutinis paramos gavėjas (ar jo partneris) pateikia projekto vykdytojui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sutarties sudarymo dienos. Jei pirkimas pagal pirkimų planą nederinamas, pirkimo dokumentai, kiti šių Taisyklių 45 punkte numatyti dokumentai, pirkimo sutartys, pretenzijos dėl pirkimo (jei tokios buvo) pateikiami projekto vykdytojui kartu su atitinkamu mokėjimo prašymu. Jei pirkimas vykdomas per centrinę perkančiąją organizaciją, galutinis paramos gavėjas (ar jo partneris) kartu su atitinkamu mokėjimo prašymu projekto vykdytojui pateikia pirkimo sutarties kopiją.

49. Visi pirkimo sutarties pakeitimai, prieš juos pasirašant, turi būti suderinti su projekto vykdytoju, jei pirkimas pagal pirkimų planą yra derinamas. Jei pirkimo sutarties pakeitimui reikia gauti Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimą, pirkimo sutarties keitimo projektas projekto vykdytojui teikiamas kartu su Viešųjų pirkimų tarnybos sutikimu. Pasirašyti pirkimo sutarties pakeitimai kartu su pratęstais prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentais (jei jų reikalaujama) turi būti pateikiami projekto vykdytojui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų sudarymo dienos, kai pirkimas pagal pirkimų planą yra derinamas. Pirkimo sutarties pakeitimai derinami ta pačia tvarka ir terminais kaip ir pirkimo sutartis.

50. Jeigu vykdomi su subsidijų schemos administravimo išlaidomis susiję pirkimai, pirkimą galima pradėti vykdyti iki subsidijų schemos įgyvendinimo sutarties pasirašymo dienos, tačiau pirkimo sutartis gali būti sudaryta tik pasirašius subsidijų schemos įgyvendinimo sutartį (jei kitaip nenumatyta subsidijų schemos įgyvendinimo sutartyje).“

7.2. Išdėstau II poskyrį „Neperkančiųjų organizacijų pirkimai“ taip:

 

II. NEPERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ PIRKIMAI

 

51. Galutinis paramos gavėjas (ar jo partneris (-iai)) (jeigu paprojekčio įgyvendinimo sutartyje nenustatyta kitaip), kuris pagal Viešųjų pirkimų įstatymą nėra perkančioji organizacija, pirkimus vykdo pagal Neperkančiųjų organizacijų pirkimų tvarkos aprašą (šių Taisyklių priedas). Įgyvendinant paprojektį pirkimai iš galutinio paramos gavėjo (ar jo partnerio (-ių)) darbuotojų, administruojančių paprojektį ir (arba) vykdančių paprojekčio veiklas, negalimi.

52. Ne vėliau kaip per 15 dienų po paprojekčio įgyvendinimo sutarties pasirašymo dienos galutinis paramos gavėjas turi su projekto vykdytoju raštu suderinti pirkimų planą ir pateikti jį 2 egzemplioriais.

53. Gavus projekto vykdytojo pritarimą, pirkimą galima pradėti vykdyti iki paprojekčio įgyvendinimo sutarties pasirašymo dienos, tačiau pirkimo sutartis gali būti sudaryta tik pasirašius paprojekčio įgyvendinimo sutartį.

54. Pirkimai paprojekčiui įgyvendinti gali būti vykdomi tik pagal galutinio paramos gavėjo parengtą ir su projekto vykdytoju suderintą pirkimų planą, išskyrus pirkimus, kurie buvo pradėti vykdyti prieš pirkimų plano suderinimą su projekto vykdytoju, jeigu gautas projekto vykdytojo pritarimas tokiems pirkimams.

55. Pirkimų plano pakeitimai (kai keičiamas pirkimą vykdantis subjektas, perkamas objektas ar pirkimo būdas) turi būti suderinti su projekto vykdytoju iki atitinkamo pirkimo pradžios.

56. Projekto vykdytojas pirkimų plane pažymi, kurie pirkimai yra derinami arba nederinami su projekto vykdytoju. Derinamo pirkimo dokumentai, išskyrus pirkimo sutarties projektą, kai jis nėra pirkimo dokumentų dalis, turi būti pateikiami projekto vykdytojui iš anksto įvertinti. Pirkimas gali būti vykdomas tik projekto vykdytojui iš anksto įvertinus pirkimo dokumentus, išskyrus atvejus, kai pirkimas pagal pirkimų planą nederinamas. Atvejai, kai pirkimas pagal pirkimų planą yra nederinamas, nustatomi vadovaujantis CPVA nustatyta tvarka.

57. Pirkimo sutartis sudaroma raštu, išskyrus atvejus, kai pirkimo sutarties vertė yra mažesnė nei 10 000 litų (be PVM). Pirkimo sutarties projektas iki jos pasirašymo dienos turi būti suderintas su projekto vykdytoju, išskyrus nederinamų pirkimų projektus. Su projekto vykdytoju iš anksto turi būti suderinti ir visi vėlesni sudarytos pirkimo sutarties pakeitimų projektai, jei sudarytą pirkimo sutartį ketinama keisti, išskyrus atvejus, kai pirkimo sutartis neturėjo būti derinama su projekto vykdytoju.

58. Sudarant pirkimo sutartį negali būti keičiama laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kaina ir pirkimo dokumentuose bei pasiūlyme nustatytos pirkimo sąlygos.

59. Pirkimo sutarties sąlygos pirkimo sutarties galiojimo laikotarpiu negali būti keičiamos, išskyrus tokias pirkimo sutarties sąlygas, kurias pakeitus nebūtų pažeisti šių Taisyklių priede nustatyti pirkimų principai.

60. Pirkimo sutartyje turi būti nustatyta:

60.1. pirkimo sutarties šalių teisės ir pareigos;

60.2. perkamos prekės, paslaugos, jeigu įmanoma, – tikslūs jų kiekiai;

60.3. kaina arba kainodaros taisyklės;

60.4. atsiskaitymų ir apmokėjimo tvarka;

60.5. prievolių įvykdymo terminai;

60.6. prievolių įvykdymo užtikrinimo tvarka;

60.7. ginčų sprendimo tvarka;

60.8. pirkimo sutarties keitimo ir nutraukimo tvarka;

60.9. pirkimo sutarties galiojimas;

60.10. subtiekėjai ir subteikėjai, jeigu vykdant sutartį jie pasitelkiami, ir jų keitimo tvarka.

61. Rengiant pirkimo sutartį, galutiniam paramos gavėjui (ar jo partneriui) rekomenduojama atsižvelgti į CPVA patvirtintas tipines pirkimo sutartis, kurios skelbiamos CPVA interneto svetainėje www.cpva.lt.“

8. Išdėstau 80 punktą taip:

80. Patikros vietoje metu nustatęs neatitikimų, kuriuos gali ištaisyti tikrinamas subjektas, projekto vykdytojas patikros vietoje lape arba atskiru raštu suformuluoja reikalavimus tikrinamam subjektui ir nustato terminą, per kurį šie reikalavimai turi būti įvykdyti. Apie reikalavimų įvykdymą tikrinamas subjektas turi raštu pranešti projekto vykdytojui ir kartu pateikti neatitikimų ištaisymo pagrindimo dokumentus.“

9. Papildau šiuo 83.4 punktu:

83.4. daugiau kaip 15 procentų mažėja paprojekčio įgyvendinimo sutartyje numatyto paprojekčio rodiklio reikšmė.“

10. Išdėstau 84 punktą taip:

84. Subsidijų schemos įgyvendinimo sutartis, paprojekčio įgyvendinimo sutartys keičiamos nepasirašant papildomo susitarimo dėl sutarties pakeitimo (raštu informuojant kitas sutarties šalis jeigu jos per 15 darbo dienų nuo pranešimo gavimo dienos nepateikia motyvuotų prieštaravimų):

84.1. jeigu pasikeitė tarpinės institucijos, CPVA, projekto vykdytojo, galutinio paramos gavėjo teisinė forma, rekvizitai, banko sąskaita ar atitinkamas funkcijas atliekantis asmuo;

84.2. jeigu keičiamas paprojekčio biudžetas atsižvelgiant į šių Taisyklių 95 punktą;

84.3. jeigu ne daugiau kaip 15 procentų mažėja paprojekčio įgyvendinimo sutartyje numatyto paprojekčio rodiklio reikšmė;

84.4. jeigu didinama paprojekčio įgyvendinimo sutartyje numatyta paprojekčio rodiklio reikšmė (netaikoma rodikliams, susijusiems su mokymų dalyvių skaičiumi);

84.5. jeigu yra nenumatytų aplinkybių, tačiau jos neturi esminės įtakos subsidijų schemos ar paprojekčio įgyvendinimo nukrypimui nuo subsidijų schemos įgyvendinimo sutarties, paprojekčio įgyvendinimo sutarčių sąlygų.“

11. Išdėstau XI skyrių „Paprojekčio biudžeto keitimas ir kontrolė“ taip:

 

XI. PAPROJEKČIO BIUDŽETO KEITIMAS IR KONTROLĖ

 

94. Paprojekčio biudžetas keičiamas paprojekčio įgyvendinimo sutarties šalims pasirašant papildomą susitarimą dėl paprojekčio įgyvendinimo sutarties pakeitimo, jeigu:

94.1. faktinė paprojekčio išlaidų rūšies suma paprojekčio biudžete numatytą išlaidų rūšies sumą viršija daugiau kaip 15 procentų ir daugiau kaip 10 000 litų;

94.2. į paprojekčio biudžetą įtraukiamos jame nenumatytos išlaidų rūšys;

94.3. mažinamas paprojekčio biudžete numatytų vienetų skaičius, jei dėl to daugiau kaip 15 procentų mažėja paprojekčio įgyvendinimo sutartyje numatyto paprojekčio rodiklio reikšmė.

95. Paprojekčio biudžetas keičiamas galutiniam paramos gavėjui raštu pateikus pakoreguotą paprojekčio biudžetą ir nepasirašant papildomo susitarimo dėl paprojekčio įgyvendinimo sutarties pakeitimo, jeigu:

95.1. didinamas paprojekčio biudžete numatytų vienetų skaičius (išskyrus mokymo dalyvių skaičių) ir keičiasi toje biudžeto eilutėje numatyta išlaidų suma;

95.2. mažinamas paprojekčio biudžete numatytų vienetų skaičius ir keičiasi toje biudžeto eilutėje numatyta išlaidų suma, išskyrus atvejus, kai dėl to daugiau kaip 15 procentų mažėja paprojekčio įgyvendinimo sutartyje numatyto paprojekčio rodiklio reikšmė;

95.3. į paprojekčio biudžetą įtraukiamos jame nenumatytos išlaidų eilutės.

96. Paprojekčio biudžetas gali būti keičiamas pasirašant papildomą susitarimą dėl paprojekčio įgyvendinimo sutarties pakeitimo arba galutiniam paramos gavėjui raštu pateikiant pakoreguotą paprojekčio biudžetą bet kuriuo metu iki galutinio mokėjimo prašymo patvirtinimo dienos. Pakeistas paprojekčio biudžetas galioja visoms paprojekčio išlaidoms, patirtoms bet kuriuo metu paprojekčio įgyvendinimo laikotarpiu.

97. Keičiant paprojekčio biudžetą negali būti:

97.1. didinama bendra paprojekčio tinkamų finansuoti išlaidų suma;

97.2. didinama netiesioginių administravimo ir (arba) netiesioginių vykdymo išlaidų suma, netiesioginės išlaidos perkeliamos į tiesiogines ar atvirkščiai;

97.3. didinama paramos ir (arba) bendrojo finansavimo dalis ir (arba) suma.“

12. Pripažįstu netekusiu galios 98 punktą.

13. Išdėstau 99 punkto pirmąją pastraipą taip:

99. Paramos teikimas gali būti sustabdomas arba nutraukiamas ir inicijuojamas netinkamai išmokėtų ir (arba) panaudotų lėšų susigrąžinimas, jeigu projekto vykdytojas arba galutinis paramos gavėjas:“.

14. Įrašau 101 punkto pirmoje pastraipoje po žodžio „atlikdama“ žodį „įtariamo“.

15. Įrašau 103 punkte po žodžių „sutartį ir“ žodį „(arba)“.

16. Papildau šiuo 103punktu taip:

1031. Nustačius pažeidimą, kuris yra susijęs su pirkimu pagal Viešųjų pirkimų įstatymą, taikomos Europos Komisijos parengtos Finansinių korekcijų taikymo dėl pažeidimų viešųjų pirkimų srityje gairės (2007 m. lapkričio 29 d. galutinė redakcija, COCOF 07/0037/03-ES) (toliau – Gairės). Nustačius pažeidimą, kuris yra susijęs su pirkimu, vykdomu pagal Neperkančiųjų organizacijų pirkimų tvarkos aprašą, mutatis mutandis taikomos Gairių nuostatos.“

17. Išdėstau 104.1 punktą taip:

104.1. įpareigoti projekto vykdytoją nutraukti paprojekčio įgyvendinimo sutartį ir (arba) įpareigoti CPVA susigrąžinti sumokėtas lėšas arba išmokėtą jų dalį iš galutinio paramos gavėjo teisės aktų nustatyta tvarka;“.

18. Įrašau 106 punkte po žodžių „sutartis ir“ žodį „(arba)“.

19. Papildau šiuo 1081 punktu:

1081. Jeigu išlaidos, susijusios su galutinio paramos gavėjo veiksmais, neatitinkančiais Viešųjų pirkimų įstatymo ir (arba) Neperkančiųjų organizacijų pirkimų tvarkos aprašo reikalavimų, nėra apmokėtos paramos ir (arba) bendrojo finansavimo lėšomis ir nėra pagrindo įtarti nusikalstamą veiką, galutinio paramos gavėjo įvykdytą pažeidimą turi teisę ištaisyti projekto vykdytojas, vidaus procedūroje nustatyta tvarka galutinio paramos gavėjo deklaruotoms išlaidoms pritaikydamas Gairių nuostatas ir tokiu būdu patvirtindamas tik tinkamą finansuoti išlaidų sumą.“

20. Priede Neperkančiųjų organizacijų pirkimų tvarkos aprašas“:

20.1. Papildau šiuo 31 punktu:

31. Pirkimo tikslas – vadovaujantis šio Aprašo reikalavimais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti galutiniam paramos gavėjui (ar jo partneriui) reikalingų prekių ar paslaugų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas.“

20.2. Išdėstau 20 punktą taip:

20. Parengtą spausdinti skelbimą galutinis paramos gavėjas (ar jo partneris) privalo raštu suderinti su projekto vykdytoju iki jo paskelbimo spaudoje dienos, jei pirkimas yra derinamas su projekto vykdytoju. Galutinis paramos gavėjas (ar jo partneris) skelbimą derinti projekto vykdytojui turi pateikti kartu su parengtais pirkimo dokumentais, jei pirkimas yra derinamas su projekto vykdytoju“.

20.3. Įrašau 44 punkte po žodžio „pirkimo“ žodį „sutarties“.

20.4. Išdėstau 45 punktą taip:

45. Apklausa žodžiu gali būti pasirinkta, kai faktinės aplinkybės galutiniam paramos gavėjui (ar jo partneriui) suteikia galimybę informaciją apie pirkimo objektą potencialiems tiekėjams perduoti žodžiu (pvz., telefonu), o tiekėjas atitinkamai žodžiu pirkimų organizatoriui gali perduoti savo pasiūlymą. Galutinis paramos gavėjas (ar jo partneris) žodžiu kreipiasi į savo nuožiūra pasirinktus tiekėjus. Pasiūlymai pateikiami žodžiu. Jeigu apklausiamas tiekėjas pageidauja, savo žodinį pasiūlymą jis gali patvirtinti raštu. Tiekėjų, kurių bus prašoma pateikti pasiūlymus, turi būti tiek, kad pirkimų organizatorius galėtų tarpusavyje palyginti gautus pasiūlymus ir nustatyti mažiausią kainą ar ekonomiškiausią pasiūlymą pateikusį tiekėją, tačiau ne mažiau kaip trys. Apklausos žodžiu rezultatai fiksuojami tiekėjų apklausos pažymoje, kurios forma patvirtinta CPVA direktoriaus ar jo įgalioto asmens ir paskelbta interneto svetainėje www.cpva.lt ir kuri privalo būti pateikta kartu su mokėjimo prašymu, kuriame deklaruojamos pagal šį pirkimą patirtos išlaidos. Pirkimo sutartis turi būti sudaroma raštu, išskyrus atvejus, kai pirkimo sutarties vertė yra mažesnė nei 10 000 litų (be PVM). Pirkimo sutarties projektas iki jo pasirašymo nėra privalomas derinti su projekto vykdytoju.“

20.5. Įrašau 46 punkte po žodžio „pirkimo“ žodį „sutarties“, po žodžio „paštu“ žodžius „elektroniniu paštu“.

20.6. Išdėstau 47 punktą taip:

47. Galutinis paramos gavėjas (ar jo partneris) po apklausos raštu, kai pirkimo sutarties vertė yra nuo 20 001 lito iki 50 000 litų (be PVM), per 5 (penkias) darbo dienas po apklausos raštu projekto vykdytojui pateikia kvietimą teikti pasiūlymą, kvietimo teikti pasiūlymą paaiškinimus ir patikslinimus, jei tokių buvo, susirašinėjimo su tiekėjais, jei tokių buvo, dokumentus, tiekėjų apklausos pažymą ir tiekėjų pasiūlymus.“

20.7. Išdėstau 48 punktą taip:

48. Projekto vykdytojas dėl apklausos savo pritarimą, pritarimą su pastabomis ir (ar) rekomendacijomis arba nepritarimą (jeigu pirkimas buvo įvykdytas nesilaikant šio Aprašo nuostatų ir (arba) su pirkimu susiję dokumentai parengti netinkamai) išreiškia raštu per 5 (penkias) darbo dienas nuo dokumentų gavimo dienos. Pirkimo sutarties projekto iki pirkimo sutarties pasirašymo dienos neprivaloma derinti su projekto vykdytoju.“

20.8. Papildau šiuo 481 punktu:

481. Projekto vykdytojas pagal vidaus tvarką pirkimų plano ar jo pakeitimo derinimo rašte turi teisę paprašyti, kad galutinis paramos gavėjas (ar jo partneris) pateiktų apklausos raštu, kai pirkimo sutarties vertė neviršija 20 000 litų (be PVM), arba apklausos raštu, kai pirkimo sutarties vertė yra nuo 20 001 lito iki 50 000 litų (be PVM), kvietimą teikti pasiūlymą ir techninę specifikaciją projekto vykdytojui iš anksto įvertinti ir, prieš pasirašant pirkimo sutartį, pirkimo sutarties projektą suderinti. Tokiu atveju kvietimo teikti pasiūlymą ir techninės specifikacijos išankstiniam įvertinimui ir pirkimo sutarties projekto suderinimui, taip pat pirkimo sutarčių pakeitimų suderinimui taikoma šio Aprašo 49 punkte nustatyta tvarka ir terminai.“

20.9. Išdėstau 49 punktą taip:

49. Tiekėjų apklausa raštu, kai pirkimo sutarties vertė yra nuo 50 001 lito iki 100 000 litų (be PVM), gali būti vykdoma tik projekto vykdytojui įvertinus kvietimą teikti pasiūlymą ir techninę specifikaciją, išskyrus pirkimo sutarties projektą, kuris turi būti suderintas su projekto vykdytoju iki pirkimo sutarties pasirašymo dienos. Pateiktą išankstiniam įvertinimui kvietimą teikti pasiūlymą ir techninę specifikaciją projekto vykdytojas įvertina ir per 10 (dešimt) darbo dienų nuo šių dokumentų gavimo dienos raštu pateikia galutiniam paramos gavėjui (ar jo partneriui) pastabas ir (ar) rekomendacijas arba informuoja, kad pastabų dėl pateiktų dokumentų neturi. Projekto vykdytojui pateikus pastabas ir (ar) rekomendacijas dėl kvietimo teikti pasiūlymą ir techninės specifikacijos, pakartotiniam vertinimui šie dokumentai neteikiami, išskyrus atvejus, kai projekto vykdytojas pagal vidaus tvarką raštu paprašo galutinį paramos gavėją (ar jo partnerį) patikslintus dokumentus pateikti pakartotiniam vertinimui. Patikslintus pirkimo dokumentus projekto vykdytojas pakartotinai įvertina per 10 (dešimt) darbo dienų nuo patikslintų pirkimo dokumentų gavimo dienos. Projekto vykdytojas savo pritarimą, pritarimą su pastabomis ir (ar) rekomendacijomis arba nepritarimą dėl pateikto derinti pirkimo sutarties projekto, kuris projekto vykdytojui teikiamas kartu su kvietimu teikti pasiūlymą, kvietimo teikti pasiūlymą paaiškinimais ir patikslinimais, jei tokių buvo, susirašinėjimo su tiekėjais, jei tokių buvo, dokumentais, tiekėjų apklausos pažyma ir tiekėjų pasiūlymais, išreiškia per 10 (dešimt) darbo dienų po dokumentų gavimo dienos. Iki sudarytų pirkimo sutarčių pakeitimų pasirašymo su projekto vykdytoju dienos iš anksto turi būti suderinti ir visi vėlesni sudarytos pirkimo sutarties pakeitimų projektai, jeigu sudarytą pirkimo sutartį ketinama keisti. Pirkimo sutarties pakeitimai derinami tokia pačia tvarka ir terminais kaip ir pirkimo sutartis.“

20.10. Išdėstau 56 punktą taip:

56. Pirkimo dokumentai, išskyrus atvejus, kai pirkimai vykdomi galutinio paramos gavėjo (ar jo partnerio) nuožiūra arba pirkimas yra nederinamas, turi būti pateikti projekto vykdytojui iš anksto įvertinti raštu ir elektroniniu paštu, išskyrus pirkimo sutarties projektą, kuris turi būti suderintas su projekto vykdytoju iki sutarties pasirašymo dienos. Pateiktus derinti pirkimo dokumentus projekto vykdytojas įvertina ir per 15 (penkiolika) darbo dienų nuo pirkimo dokumentų gavimo dienos galutiniam paramos gavėjui (ar jo partneriui) raštu pateikia pastabas ir (ar) rekomendacijas arba informuoja, kad pastabų dėl pirkimo dokumentų neturi. Projekto vykdytojui pateikus pastabas ir (ar) rekomendacijas, pakartotiniam įvertinimui pirkimo dokumentai neteikiami, išskyrus atvejus, kai projekto vykdytojas pagal vidaus tvarką raštu paprašo galutinį paramos gavėją (ar jo partnerį) patikslintus pirkimo dokumentus pateikti pakartotiniam vertinimui. Patikslintus pirkimo dokumentus projekto vykdytojas pakartotinai įvertina per 15 (penkiolika) darbo dienų nuo patikslintų pirkimo dokumentų gavimo dienos.“

20.11. Įrašau 100.2 punkte po žodžio „iškelta“ žodį „restruktūrizavimo,“.

20.12. Įrašau 100.3 punkte po žodžio „pažymą“ žodžius „(tais atvejais, kai Viešųjų pirkimų tarnybos pažyma patvirtinama, kad nėra šiame punkte nurodytų aplinkybių)“.

20.13. Įrašau 100.4 punkte po žodžio „pažymą“ žodžius „(tais atvejais, kai Viešųjų pirkimų tarnybos pažyma patvirtinama, kad nėra šiame punkte nurodytų aplinkybių)“.

20.14. Išdėstau 127 punkto pirmąją pastraipą taip:

127. Galutinis paramos gavėjas (ar jo partneris), norėdamas priimti sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo (kai pirkimas, vykdomas atviro konkurso ar derybų būdu, yra derinamas su projekto vykdytoju), privalo:“.

20.15. Išdėstau 131 punktą taip:

131. Galutinis paramos gavėjas (ar jo partneris), įvertinęs pasiūlymus ir sudaręs pasiūlymų eilės projektą, jeigu tokia eilė sudaroma, apie kiekvieną pirkimą, vykdomą atviro konkurso arba derybų būdu, išskyrus nederinamą pirkimą, privalo pateikti projekto vykdytojui CPVA direktoriaus ar jo įgalioto asmens nustatytos formos pasiūlymų vertinimo ataskaitą, kuri skelbiama interneto svetainėje www.cpva.lt. Galutinis paramos gavėjas (ar jo partneris) kartu su pasiūlymų vertinimo ataskaita ir pasiūlymų vertinimo ataskaitos formoje numatytais dokumentais projekto vykdytojui taip pat teikia galutinius pirkimo dokumentus, pirkimo dokumentų paaiškinimus ir patikslinimus, jei tokių buvo, laimėjusį tiekėjo pasiūlymą, atmestus tiekėjų pasiūlymus, kurių kainos buvo mažesnės nei laimėjusio pasiūlymo (kai pasiūlymai buvo vertinami pagal mažiausios kainos kriterijų), ar visus atmestus tiekėjų pasiūlymus (kai pasiūlymai buvo vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų), jei tokių buvo, ir pirkimo sutarties projektą. Iki projekto vykdytojo pritarimo ar pritarimo su pastabomis ir (ar) rekomendacijomis dėl pasiūlymų vertinimo ataskaitos gavimo dienos nė vienam tiekėjui negali būti siūloma sudaryti pirkimo sutartį, taip pat nė vienas tiekėjas negali būti informuojamas apie pasiūlymų eilę, jeigu ji sudaroma. Dėl pateiktos pasiūlymų vertinimo ataskaitos projekto vykdytojas savo pritarimą, pritarimą su pastabomis ir (ar) rekomendacijomis arba nepritarimą išreiškia raštu per 15 (penkiolika) darbo dienų nuo dokumentų gavimo dienos.“

20.16. Išdėstau 132 punktą taip:

132. Jei pirkimas pagal pirkimų planą yra derinamas, pasiūlymų vertinimo ataskaita turi būti parengta ir pateikta projekto vykdytojui kartu su kitais šio Aprašo 131 punkte nurodytais dokumentais per 10 (dešimt) darbo dienų po visų pasiūlymų vertinimo pabaigos. Jei pirkimas pagal pirkimų planą yra nederinamas, pasiūlymo vertinimo ataskaita, kiti šio Aprašo 131 punkte nurodyti dokumentai ir pasirašyta pirkimo sutartis projekto vykdytojui pateikiami kartu su atitinkamu mokėjimo prašymu.“

20.17. Išbraukiu 136 punkte prieš žodį „pretenzijos“ žodį „patvirtintą“.

20.18. Išdėstau 140 punktą taip:

140. Galutinis paramos gavėjas (ar jo partneris) sudaryti pirkimo sutartį siūlo tam dalyviui, kurio pasiūlymas šio Aprašo nustatyta tvarka pripažintas laimėjusiu, o tuo atveju, kai dalyvauti derybose buvo pakviestas tik vienas tiekėjas, – šiam tiekėjui, jeigu jis atitinka galutinio paramos gavėjo (ar jo partnerio) keliamus kvalifikacijos reikalavimus, jo pasiūlymas atitinka galutinio paramos gavėjo (ar jo partnerio) keliamus reikalavimus ir projekto vykdytojas pasiūlymų vertinimo ataskaitai pritarė arba pritarė su pastabomis ir (ar) rekomendacijomis, kai pasiūlymų vertinimo ataskaita turi būti teikiama projekto vykdytojui. Tiekėjas sudaryti pirkimo sutartį kviečiamas raštu pranešant, kad jo pasiūlymas pripažintas laimėjusiu, o derybų su vienu tiekėju atveju – kad jo pasiūlymas atitinka nustatytus reikalavimus, ir nurodomas laikas, iki kada reikia atvykti sudaryti pirkimo sutarties.“

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                       RIMANTAS ŠADŽIUS