LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2001 M. SPALIO 1 D. NUTARIMO NR. 1176 „DĖL PASIENIO KONTROLĖS PUNKTŲ PLĖTROS STRATEGIJOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2006 m. gegužės 29 d. Nr. 477
Vilnius
Įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004–2008 metų programos įgyvendinimo priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. kovo 24 d. nutarimu Nr. 315 (Žin., 2005, Nr. 40-1290), 77 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 1 d. nutarimą Nr. 1176 „Dėl Pasienio kontrolės punktų plėtros strategijos patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 84-2935; 2002, Nr. 118-5313; 2005, Nr. 123-4386) ir išdėstyti jį nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
NUTARIMAS
DĖL PASIENIO KONTROLĖS PUNKTŲ PLĖTROS STRATEGIJOS PATVIRTINIMO
2. Paskirti valstybės institucijas, atsakingas už:
2.1. geležinkelių valstybės sienos perėjimo punktų poreikio nustatymą, oro uostų, jūros ir vidaus vandenų uostų pasienio kontrolės punktų poreikio (kiekio, dydžio ir dislokacijos vietų) nustatymą – Susisiekimo ministeriją;
2.2. kelių, geležinkelių, oro uostų, jūros ir vidaus vandenų uostų pasienio kontrolės punktų reikalavimų infrastruktūrai prekių ir krovinių judėjimo kontrolei atlikti nustatymą – Muitinės departamentą prie Finansų ministerijos (toliau vadinama – Muitinės departamentas);
2.3. kelių, geležinkelių, oro uostų, jūros ir vidaus vandenų uostų pasienio kontrolės punktų reikalavimų infrastruktūrai fizinių asmenų kontrolei atlikti nustatymą – Valstybės sienos apsaugos tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau vadinama – Valstybės sienos apsaugos tarnyba);
2.4. pasienio kontrolės punktų veterinarijos postų plėtrą – Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą;
3. Nustatyti, kad Susisiekimo ministerijos sudaroma Pasienio kontrolės punktų plėtros komisija – Susisiekimo ministerijos valstybės sekretorius ar sekretorius (komisijos pirmininkas), Vidaus reikalų ministerijos, Finansų ministerijos, Užsienio reikalų ministerijos, Žemės ūkio ministerijos, Sveikatos apsaugos ministerijos valstybės sekretorius ar sekretorius, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus pavaduotojas, Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojas, Valstybės sienos apsaugos tarnybos vado pavaduotojas – Štabo viršininkas, Pasienio kontrolės punktų direkcijos prie Susisiekimo ministerijos (toliau vadinama – Pasienio kontrolės punktų direkcija) direktorius, Valstybinės augalų apsaugos tarnybos viršininkas – koordinuoja Pasienio kontrolės punktų plėtros strategijos įgyvendinimą, teikia už jos įgyvendinimą atsakingoms valstybės institucijoms ir įstaigoms pasiūlymus, kaip ją tobulinti, svarsto pasienio kontrolės punktų statybos ir rekonstravimo investicinius projektus, koordinuoja lėšų naudojimą pasienio kontrolės punktams statyti ir rekonstruoti, inicijuoja derybas, svarsto derybinių pozicijų projektus deryboms su kaimyninių valstybių kompetentingomis institucijomis dėl Pasienio kontrolės punktų plėtros strategijos įgyvendinimo, taip pat tarptautinių susitarimų dėl pasienio kontrolės punktų plėtros projektus.
4. Užsienio reikalų ministerija, gavus Susisiekimo ministerijos, Vidaus reikalų ministerijos, Finansų ministerijos ar Pasienio kontrolės punktų plėtros komisijos kreipimąsi, turi inicijuoti derybas su kompetentingomis kaimyninių valstybių institucijomis dėl Pasienio kontrolės punktų plėtros strategijos priemonių įgyvendinimo.“.
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2001 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. 1176
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2006 m. gegužės 29 d. nutarimo Nr. 477
redakcija)
PASIENIO KONTROLĖS PUNKTŲ PLĖTROS STRATEGIJA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pasienio kontrolės punktų plėtros strategija (toliau vadinama – ši Strategija) parengta įgyvendinant Valstybės sienos apsaugos sistemos plėtotės programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. IX-911 (Žin., 2002, Nr. 57-2301), 5.2 punkto nuostatas, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004–2008 metų programos įgyvendinimo priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. kovo 24 d. nutarimu Nr. 315 (Žin., 2005, Nr. 40-1290), 77 punkto nuostatas, kitų Lietuvos Respublikos teisės aktų ir Šengeno teisyno nuostatas dėl Europos Sąjungos išorinių ir vidinių sienų kontrolės užtikrinimo.
3. Už šios Strategijos įgyvendinimą pagal kompetenciją atsako Susisiekimo ministerija, Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau vadinama – Pasienio kontrolės punktų direkcija), Užsienio reikalų ministerija, Muitinės departamentas prie Finansų ministerijos (toliau vadinama – Muitinės departamentas), Valstybės sienos apsaugos tarnyba prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau vadinama – Valstybės sienos apsaugos tarnyba), Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba ir Sveikatos apsaugos ministerija.
II. BŪKLĖS ANALIZĖ
4. Lietuvos Respublika ribojasi su 4 valstybėmis: šiaurėje – su Latvijos Respublika, rytuose – su Baltarusijos Respublika, pietvakariuose – su Lenkijos Respublika, vakaruose – su Rusijos Federacija (Kaliningrado sritis). Su kaimyninėmis valstybėmis ribojasi 9 (iš 10) Lietuvos Respublikos apskritys.
5. Pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus įsteigti 103 valstybės sienos perėjimo ir pasienio kontrolės punktai.
6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. 1534 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Baltarusijos Respublikos Vyriausybės laikinojo susitarimo dėl supaprastinto pasienio gyventojų vykimo per valstybės sieną denonsavimo“ (Žin., 2002, Nr. 96-4196) denonsavus nuo 2003 m. sausio 1 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Baltarusijos Respublikos Vyriausybės laikinąjį susitarimą dėl supaprastinto pasienio gyventojų vykimo per valstybės sieną, panaikinti 23 pasienio kontrolės punktai, kuriuose buvo nustatyta supaprastinta pasienio gyventojų vykimo per valstybės sieną tvarka. Dar 4 pasienio kontrolės punktai panaikinti Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gegužės 12 d. nutarimo Nr. 585 „Dėl Molo, Pilies ir Malkų įlankos pasienio kontrolės punktų įsteigimo Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste“ (Žin., 2003, Nr. 48-2118) 3 punktą. Taigi šiuo metu yra 76 pasienio kontrolės punktai (iš kurių neveikia 5 geležinkelio: Kabeliai–Pariečė, Druskininkai–Pariečė, Adutiškis–Pastovys, Adutiškis–Lentupis ir Gelednė–Lentupis, 4 kelių: Kapčiamiestis–Kadyšas, Kapčiamiestis–Berznykas, Varteliai–Vižainis ir Slimaniškiai–Memelė bei 3 upių: Jurbarkas–Sovetskas, Rusnė–Sovetskas ir Nida–Rybačis pasienio kontrolės punktai).
7. Pasienio kontrolės punktai įsteigti valstybės sienos perėjimo punktuose, atviruose tarptautinei laivybai jūros, vidaus vandenų uostuose ir tarptautiniuose oro uostuose. Juose patikrą atliekančioms valstybės institucijoms ir įstaigoms (Valstybės sienos apsaugos tarnybai, Muitinės departamentui, Valstybinei augalų apsaugos tarnybai, Valstybinei maisto ir veterinarijos tarnybai ir Sveikatos apsaugos ministerijos teritoriniams visuomenės sveikatos centrams), karinį gabenimą kontroliuojančioms ir kitoms valstybės institucijoms ir įstaigoms užtikrinamos sąlygos atlikti joms pavestas funkcijas, nustatytas Šengeno teisyno reikalavimų, Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų.
8. Iki Lietuvos Respublikos narystės Europos Sąjungoje pastatytus pasienio kontrolės punktus reikia modernizuoti, periodiškai kas 3–5 metus atnaujinti ir nuolatos prižiūrėti atsižvelgiant į keleivių srautų per pasienio kontrolės punktus statistiką ir Ilgalaikėje (iki 2025 metų) Lietuvos transporto sistemos plėtros strategijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. birželio 23 d. nutarimu Nr. 692 (Žin., 2005, Nr. 79-2860), numatytas keleivių ir krovinių srautų kitimo tendencijas ir pokyčius.
9. Lietuvos Respublikos įstojimas į Europos Sąjungą ir rengimasis prisijungti prie Šengeno erdvės kelia didelius reikalavimus pasienio kontrolės punktų infrastruktūrai, ypač jų kokybei. Pasienio kontrolės punktų infrastruktūra turi atitikti tikrinimą atliekančių valstybės institucijų ir įstaigų veiklą reglamentuojančių teisės aktų, Šengeno teisyno ir tarptautinius saugumo reikalavimus. Šiuo metu kai kurie pasienio kontrolės punktai prie išorinių Europos Sąjungos sienų tik iš dalies atitinka Europos Sąjungos reikalavimus, todėl būtina užtikrinti efektyvią pasienio kontrolės punktų veiklą, atitinkančią Europos Sąjungos nustatytus asmenų judėjimo reikalavimus. Taigi būtina atlikti naujos pasienio kontrolės punktų infrastruktūros sukūrimo ir esamos pertvarkymo darbus.
10. Ypač svarbu panaikinti eismo kliūtis prie vidinių Europos Sąjungos sienų ir pagal Šengeno vykdomojo komiteto 1994 m. balandžio 26 d. sprendimą dėl pritaikomųjų priemonių eismo kliūtims ir apribojimams pašalinti sienos kirtimo keliais punktuose prie vidaus sienų sutvarkyti pasienio kontrolės punktų infrastruktūrą taip, kad prireikus būtų įmanoma atkurti pasienio tikrinimą prie vidinių Europos Sąjungos sienų.
III. STIPRYBIŲ, SILPNYBIŲ, GALIMYBIŲ IR GRĖSMIŲ ANALIZĖ
Stiprybės
11. Lietuva – nedidelė valstybė, taigi gali greitai prisitaikyti prie kintančių pasienio kontrolės užtikrinimo reikalavimų, palyginti nedidelėmis sąnaudomis įdiegti naujausias technologijas.
12. Šalies pasienyje sukurta sienos apsaugos infrastruktūra, įsigyta reikiamos įrangos efektyviai pasienio kontrolei užtikrinti.
14. Lietuvos Respublikos valstybės institucijos ir įstaigos daug dėmesio skiria pasienio kontrolės punktų plėtrai, atitikčiai Šengeno teisyno reikalavimams.
Silpnybės
17. Kaimyninių valstybių pozicija dėl pasienio kontrolės punktų plėtros prioritetų nėra ganėtinai aiški, taigi nežinia, kiek optimaliai pasienio kontrolės punktų reikėtų su trečiosiomis valstybėmis, kokios jų plėtros perspektyvos, teisinis statusas, koks būtinų darbų ir reikiamos infrastruktūros mastas.
18. Esama pasienio kontrolės punktų infrastruktūra trukdo teisėtai per valstybės sieną vykstantiems asmenims, ypač tiems, kurie naudojasi Europos Bendrijos laisvo asmenų judėjimo teisėmis.
19. Pasienio kontrolės punktų infrastruktūra tik iš dalies atitinka Šengeno teisyno reikalavimus pasienio kontrolės punktų infrastruktūrai.
Galimybės
21. Sausumos pasienio kontrolės punktai išdėstomi kuo arčiau valstybės sienos, kad dėl sumažėjusių veiklos sąnaudų valstybės lėšos būtų naudojamos racionaliai.
22. Optimizuojamas šalies pasienio kontrolės punktų išdėstymas pasienyje, dvišalių pasienio kontrolės punktų prie išorinių Europos Sąjungos sienų teisinis statusas keičiamas į tarptautinį, pasienio vietinio eismo statusą arba jie uždaromi.
23. Įdiegus naujausias technologijas, pasienio kontrolės punktus aprūpinus visa patikros įranga, techninėmis priemonėmis, įrengus reikalavimus atitinkančią infrastruktūrą, užtikrinamas efektyvus pasienio kontrolės punktų funkcionavimas, gerėja nelegalios migracijos kontrolė, nusikalstamumo prevencija, didėja šalies saugumas.
Grėsmės
25. Nepakankamai išplėtota pasienio kontrolės punktų infrastruktūra ir neįgyvendinti Šengeno teisyno reikalavimai gali kliudyti prisijungti prie Šengeno erdvės ir užtikrinti tinkamą asmenų, transporto priemonių judėjimo ir prekių gabenimo kontrolę.
26. Nepakankamai išplėtota pasienio kontrolės punktų infrastruktūra kenkia valstybės įvaizdžiui, mažina šalies patrauklumą teisėtai per valstybės sieną vykstantiems asmenims.
IV. strategijos TIKSLAI, prioritetinės kryptys, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI
28. Šios Strategijos tikslai yra:
28.1. įvykdyti Lietuvos Respublikos tarptautinius įsipareigojimus plėsti valstybės sienos perėjimo punktus, prie išorinių Europos Sąjungos sienų pastatyti ir įrengti pasienio kontrolės punktus, atitinkančius Europos Sąjungos reikalavimus, ir neplėtoti reikalavimų neatitinkančių pasienio kontrolės punktų;
28.2. sudaryti sąlygas sklandžiai veikti pasienio kontrolės punktams, kuo mažiau trukdyti teisėtai per valstybės sieną vykstantiems asmenims, ypač tiems, kurie naudojasi Europos Bendrijos laisvo asmenų judėjimo teisėmis;
28.3. užtikrinti deramą valstybės sienos apsaugą ir asmenų, vykstančių per valstybės sieną, kontrolę, migracijos procesų kontrolę ir užkardyti nusikalstamas veikas;
29. Šios Strategijos prioritetinės kryptys yra:
29.1. pasiekti, kad kuriama pasienio kontrolės punktų infrastruktūra atitiktų tikrinimą atliekančių valstybės institucijų ir įstaigų veiklą reglamentuojančių teisės aktų ir Šengeno teisyno reikalavimus;
29.2. įdiegti pasienio kontrolės punktuose šiuolaikines technines priemones ir informacines sistemas;
30. Pasienio kontrolės punktų plėtros tikslų bus siekiama įgyvendinant šiuos uždavinius:
30.1. įvykdyti Lietuvos Respublikos tarptautinius susitarimus įrengti Europos Sąjungos reikalavimus atitinkančius pasienio kontrolės punktus;
30.3. pertvarkyti (rekonstruoti) minimaliomis investicijomis prie vidinių Europos Sąjungos sienų esančius valstybės sienos perėjimo punktus taip, kad Lietuvos Respublikos ir gretimų valstybių institucijos ir įstaigos patikrinimą galėtų atlikti drauge arba įgalioti viena kitą atlikti visą patikrinimą ar jo dalį; panaikinus tikrinimus prie vidinių sienų, būtina sutvarkyti infrastruktūrą, pašalinti eismo kliūtis, parengti rezervines vietas ir kilnojamąją įrangą, jeigu laikinai prireiktų tikrinimą atnaujinti;
30.4. užtikrinti tarptautiniuose pasienio kontrolės punktuose visas teisės aktų nustatytas paslaugas per juos vykstantiems asmenims;
30.5. aprūpinti pasienio kontrolės punktus visa reikiama patikros įranga, techninėmis ir kitomis priemonėmis, įrengti reikalavimus atitinkančią infrastruktūrą;
30.6. pakeisti neatidėliojant dvišalių pasienio kontrolės punktų prie išorinių Europos Sąjungos sienų statusą į tarptautinį, pasienio vietinio eismo statusą arba juos uždaryti;
30.7. užtikrinti, kad tarp geležinkelio stočių, kuriose yra pasienio kontrolės punktai, ir valstybės sienos nebūtų tarpinių stotelių, kuriose įlaipinami ir išlaipinami keleiviai, ir tose geležinkelio atkarpose įrengti saugumui užtikrinti būtiną infrastruktūrą;
30.8. plėtoti jūrų uosto pasienio kontrolės punktus taip, kad jie atitiktų tarptautinius saugumo reikalavimus;
31. Plėtojant pasienio kontrolės punktus ir užtikrinant, kad jie atitiktų laisvo asmenų judėjimo reikalavimus, svarbūs šie vertinimo kriterijai:
31.2. užtikrinamas sklandus pasienio kontrolės punktų darbas, panaikinamos kliūtys teisėtai per valstybės sieną vykstantiems asmenims, ypač tiems, kurie naudojasi Europos Bendrijos laisvo asmenų judėjimo teisėmis;
31.3. pasienio kontrolės punktuose įdiegtos šiuolaikinės techninės priemonės ir informacinės sistemos;
V. Strategijos įgyvendinimas
32. Numatomi du šios Strategijos įgyvendinimo etapai:
32.1. pirmasis etapas – laikotarpis iki visiško Šengeno teisyno reikalavimų įgyvendinimo ir tolesnė pasienio kontrolės punktų plėtra po šių reikalavimų įgyvendinimo; kad Lietuva laiku taptų visateise Šengeno erdvės nare, Šengeno teisyno reikalavimai pasienio kontrolės punktuose įgyvendinami iki 2007 m. liepos 1 dienos; po 2007 m. liepos 1 d. Lietuvos Respublika taiko Šengeno teisyno nustatytus išorinių sienų kontrolės reikalavimus ir palaipsniui panaikina eismo kliūtis prie vidinių Europos Sąjungos sienų; pirmojo šios Strategijos įgyvendinimo etapo priemonės nurodytos šios Strategijos 1 priede; šiame etape dvišalių pasienio kontrolės punktų teisinis statusas keičiamas į vietinio eismo pasienio kontrolės punktų teisinį statusą;
32.2. antrasis etapas prasideda visiškai įgyvendinus Šengeno teisyno reikalavimus ir Lietuvai tapus visateise Šengeno erdvės nare; antrojo etapo pirminės priemonės nurodytos šios Strategijos 2 priede, jos bus įgyvendinamos atsižvelgiant į Užsienio reikalų ministerijos derybų su Rusijos Federacija ir Baltarusijos Respublika rezultatus; tolesni pasienio kontrolės punktų plėtros prioritetai nustatomi atsižvelgiant ne tik į Lietuvos, bet ir visų Europos Sąjungos valstybių saugumo interesus, Lietuvos poreikius ir finansines galimybes, keleivių ir krovinių srautų per pasienio kontrolės punktus statistiką, kaimyninių valstybių sukurtą pasienio kontrolės punktų infrastruktūrą ir jos plėtros planus.
VI. FINANSAVIMAS
ViI. baigiamosios nuostatos
34. Valstybės institucijos ir įstaigos, atsakingos už šios Strategijos įgyvendinimą, pagal kompetenciją vertina, kaip įgyvendinamos šios Strategijos nuostatos ir pirmojo jos įgyvendinimo etapo priemonės, ir atsižvelgdamos į išorės ir vidaus pokyčius teikia Pasienio kontrolės punktų plėtros komisijai pasiūlymus dėl šios Strategijos tobulinimo, konkrečių antrojo jos įgyvendinimo etapo priemonių patikslinimo ir lėšų poreikio joms įgyvendinti.
Pasienio kontrolės punktų
plėtros strategijos
1 priedas
PIRMOJO PASIENIO KONTROLĖS PUNKTŲ PLĖTROS STRATEGIJOS ĮGYVENDINIMO ETAPO PRIEMONĖS
Eil. Nr. |
Pasienio kontrolės punktas |
Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų poreikis (tūkst. litų)* |
Ūkio subjek-tų, Šengeno priemonės, kitų numato-mų naudoti lėšų poreikis (tūkst. litų)* |
Preliminarūs plėtros terminai |
Pasienio kontrolės punkto statusas |
Už priemonių įgyvendinimą atsakinga institucija |
Priemonės |
||
lėšos, nu-matomos skirti 2006 metais |
lėšų poreikis 2007 metais |
lėšų poreikis 2008 metais |
|||||||
I. Geležinkelių pasienio kontrolės punktai |
|||||||||
1. |
Kenos |
21000 |
21000 |
20000 |
|
2006–2008 metai |
tarptautinis |
Susisiekimo mi-nisterija, Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Su-sisiekimo mi-nisterijos (toliau vadinama – Pa-sienio kontrolės punktų direkcija) |
modernizuoti geležinkelių pa-sienio kontrolės punktą (stotį): pastatyti muitinės detalaus tikrinimo terminalą su 50 tonų krovos pajėgumo ožiniu kranu, nutiesti 6 geležinkelio stoties kelius, įrengti patalpas kinologams, vagonų surašymo punktus, išilginės apžiūros estakadą, išplėsti kompiuterizuotą eismo valdymo sistemą, atlikti inžinerinius ir kitus statybos bei montavimo darbus |
2. |
Stasylų |
8370 |
13000 |
13630 |
|
2006–2008 metai |
tarptautinis |
Susisiekimo ministerija, Pasienio kontrolės punktų direkcija |
siekiant užtikrinti keleivių kontrolę, įrengti keleivių stotį su patalpomis, skirtomis Valstybės sienos apsaugos tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau vadinama – Valstybės sienos apsaugos tarnyba), muitinės ir kitoms tarnyboms, įsigyti techninių kontrolės priemonių ir įrenginių, nutiesti 2 naujus geležinkelio kelius |
II. JŪrų uosto pasienio kontrolės punktai |
|||||||||
3. |
Malkų įlankos |
21000 |
17518 |
|
|
2006–2007 metai |
tarptautinis |
Pasienio kontrolės punktų direkcija |
statyti muitinės detalaus tikrinimo postą Malkų įlankos pasienio kontrolės punkte |
4. |
Pilies |
1020 |
100 |
7000 |
|
2006–2008 metai |
muitinės tikrinimo vieta |
Pasienio kontrolės punktų direkcija |
atlikti muitinės tikrinimo vietos įrengimo pasienio kontrolės punkte projektavimo darbus |
5. |
Molo |
100 |
100 |
5000 |
|
2006–2008 metai |
muitinės tikrinimo vieta |
Pasienio kontrolės punktų direkcija |
atlikti muitinės tikrinimo vietos įrengimo pasienio kontrolės punkte projektavimo darbus |
III. Kelių pasienio kontrolės punktai |
|||||||||
6. |
Lavoriškių |
2980 |
|
|
|
2006 metai |
tarptautinis |
Susisiekimo ministerija, Pasienio kontrolės punktų direkcija |
rekonstruoti pasienio kontrolės punktą |
7. |
Ramoniškių |
80 |
3000 |
5000 |
|
2006–2008 metai |
tarptautinis, laikinai vei-kiantis kaip dvišalis pasie-nio kontrolės punktas |
Susisiekimo ministerija, Pasienio kontrolės punktų direkcija |
atlikti punkto pertvarkymo dar-bus – įrengti stoginę, suremon-tuoti esamas patalpas, įrengti vandentiekį, kanalizaciją, valymo įrenginius, atlikti kitus darbus
|
2007 m. liepos 1 d. |
Užsienio reikalų ministerija |
baigti derybas su Rusijos Federa-cija dėl pasienio kontrolės punk-to statuso pakeitimo į tarptautinį pasienio kontrolės punktą tik keleiviams |
|||||||
IV. Oro uostų pasienio kontrolės punktai |
|||||||||
8. |
Vilniaus oro uosto |
|
|
|
90000 – valstybės įmonės Tarptautinio Vilniaus oro 20000 – Šengeno priemonės lėšos |
2006 metai–2007 m. liepos 1 d. |
tarptautinis |
Susisiekimo ministerija, Tarptautinis Vilniaus oro uostas, |
siekiant atskirti keleivių srautus, statyti išorinių reisų terminalą, skirtą išorės reisų keleiviams aptarnauti |
Valstybės sienos apsaugos tarnyba |
|||||||||
9. |
Palangos oro uosto |
|
|
|
3000 – vals-tybės įmonės Tarptautinio Palangos oro uosto (toliau vadinama –Tarptautinis Palangos oro uostas) lėšos 1000 – Šen-geno prie-monės lėšos |
2006 metai–2007 m. liepos 1 d. |
tarptautinis |
Susisiekimo ministerija, Tarptautinis Palangos oro uostas, Valstybės sienos apsaugos tarnyba |
įgyvendinant Šengeno teisyno reikalavimus ir siekiant atskirti keleivių srautus, atlikti terminalo išplėtimo darbus |
10. |
Kauno oro uosto |
|
|
|
10000 –valstybės įmonės Kauno aero-uosto (toliau vadinama –Kauno aero-uostas) lėšos 1000 – Šen-geno prie-monės lėšos |
2006 metai–2007 m. liepos 1 d. |
tarptautinis |
Susisiekimo ministerija, Kauno aerouostas, Valstybės sienos apsaugos tarnyba |
įgyvendinant Šengeno teisyno reikalavimus ir siekiant atskirti keleivių srautus, atlikti terminalo išplėtimo darbus |
V. Tarptautinių pasienio kontrolės punktų infrastruktūros pertvarkymas pagal Šengeno reikalavimus (rekonstravimas ir remontas) |
|||||||||
11. |
Medininkų |
|
|
|
1200 – Šen-geno prie-monės lėšos |
2006 metai |
tarptautinis |
Pasienio kontrolės punktų direkcija, Valstybės sienos apsaugos tarnyba |
pertvarkyti dokumentų patikros namelius, eismo reguliavimo sistemą, plėtoti požeminius ryšio kanalus, padidinti laikinojo asmenų sulaikymo patalpų įrangos saugumą |
12. |
Kybartų |
|
|
|
700 – Šen-geno prie-monės lėšos
|
2006 metai |
tarptautinis |
Pasienio kontrolės punktų direkcija, Valstybės sienos apsaugos tarnyba |
pertvarkyti dokumentų patikros namelius, eismo reguliavimo sistemą, plėtoti požeminius ryšio kanalus, padidinti laikinojo asmenų sulaikymo patalpų įrangos saugumą |
13. |
Nidos |
|
|
|
380 – Šen-geno prie-monės lėšos |
2006 metai |
tarptautinis |
Pasienio kontrolės punktų direkcija, Valstybės sienos apsaugos tarnyba |
pertvarkyti eismo reguliavimo sistemą, padidinti laikinojo asmenų sulaikymo patalpų įrangos saugumą, įsigyti ir įrengti autonominį elektros energijos šaltinį |
14. |
Panemunės |
|
|
|
400 – Šenge-no priemo-nės lėšos |
2006 metai |
tarptautinis |
Pasienio kontrolės punktų direkcija, Valstybės sienos apsaugos tarnyba |
įrengti papildomus šviesoforų, ženklų ir eismo blokavimo įrenginius, vartelius pėsčiųjų srautams reguliuoti atvykimo ir išvykimo tikrinimo vietose ir 3 transporto priemonių ratų blokavimo įrenginius |
15. |
Raigardo |
|
|
|
20 – Šenge-no priemo-nės lėšos |
2006 metai |
tarptautinis |
Pasienio kontrolės punktų direkcija, Valstybės sienos apsaugos tarnyba |
įrengti Valstybės sienos apsaugos tarnybos pareigūnų darbo vietas keleivių bagažo tikrinimo salėje, taip užtikrinti patikrintų ir nepatikrintų asmenų atskyrimą |
VI. Dvišalių PASIENIO KONTROLĖS PUNKTŲ infrastruktūros pertvarkymas pagal Šengeno reikalavimus (rekonstrAVIMAS ir remontas) |
|||||||||
16. |
Adutiškio |
|
|
|
600 – Šen-geno prie-monės lėšos |
2006–2007 metai |
dvišalis, numatoma statusą keisti į vietinio eismo |
Pasienio kontrolės punktų direkcija, Valstybės sienos apsaugos tarnyba |
pertvarkyti esamą infrastruktūrą, eismo reguliavimo sistemą, įrengti papildomus šviesoforų, ženklų ir eismo blokavimo įrenginius
|
iki 2007 metų |
Užsienio reikalų ministerija |
suderinti pasienio kontrolės punkto teisinį statusą ir pasirašyti su Baltarusijos Respublika tarpvalstybinį susitarimą dėl pasienio kontrolės punkto statuso pakeitimo |
|||||||
17. |
Tverečiaus |
80 |
|
|
700 – Šen-geno prie-monės lėšos |
2006–2007 metai |
dvišalis, numatoma statusą keisti į vietinio eismo |
Pasienio kontrolės punktų direkcija, Valstybės sienos apsaugos tarnyba |
pertvarkyti esamą infrastruktūrą, eismo reguliavimo sistemą, įrengti papildomus šviesoforų, ženklų ir eismo blokavimo įrenginius |
iki 2007 metų |
Užsienio reikalų ministerija |
suderinti pasienio kontrolės punkto teisinį statusą ir pasirašyti su Baltarusijos Respublika tarpvalstybinį susitarimą dėl pasienio kontrolės punkto statuso pakeitimo |
|||||||
18. |
Eišiškių |
|
|
|
800 – Šen-geno prie-monės lėšos |
2006–2007 metai |
dvišalis, numatoma statusą keisti į vietinio eismo |
Pasienio kontrolės punktų direkcija, Valstybės sienos apsaugos tarnyba |
pertvarkyti esamą infrastruktūrą, eismo reguliavimo sistemą, įrengti papildomus šviesoforų, ženklų ir eismo blokavimo įrenginius |
iki 2007 metų |
Užsienio reikalų ministerija |
suderinti pasienio kontrolės punkto teisinį statusą ir pasirašyti su Baltarusijos Respublika tarpvalstybinį susitarimą dėl pasienio kontrolės punkto statuso pakeitimo |
|||||||
19. |
Papelekio |
|
|
|
800 – Šen-geno prie-monės lėšos |
2006–2007 metai |
dvišalis, numatoma statusą keisti į vietinio eismo |
Pasienio kontrolės punktų direkcija, Valstybės sienos apsaugos tarnyba |
pertvarkyti esamą infrastruktūrą, eismo reguliavimo sistemą, įrengti papildomus šviesoforų, ženklų ir eismo blokavimo įrenginius |
iki 2007 metų |
Užsienio reikalų ministerija |
suderinti pasienio kontrolės punkto teisinį statusą ir pasirašyti su Baltarusijos Respublika tarpvalstybinį susitarimą dėl pasienio kontrolės punkto statuso pakeitimo |
|||||||
20. |
Krakūnų |
|
|
|
600 – Šen-geno prie-monės lėšos |
2006–2007 metai
|
dvišalis, numatoma statusą keisti į vietinio eismo |
Pasienio kontrolės punktų direkcija, Valstybės sienos apsaugos tarnyba
|
pertvarkyti esamą infrastruktūrą, eismo reguliavimo sistemą, įrengti papildomus šviesoforų, ženklų ir eismo blokavimo įrenginius
|
iki 2007 metų |
Užsienio reikalų ministerija |
suderinti pasienio kontrolės punkto teisinį statusą ir pasirašyti su Baltarusijos Respublika tarpvalstybinį susitarimą dėl pasienio kontrolės punkto statuso pakeitimo |
|||||||
21. |
Šumsko |
|
|
|
600 – Šen-geno prie-monės lėšos |
2006–2007 metai |
dvišalis, numatoma statusą keisti į vietinio eismo |
Pasienio kontrolės punktų direkcija, Valstybės sienos apsaugos tarnyba |
pertvarkyti esamą infrastruktūrą, eismo reguliavimo sistemą, įrengti papildomus šviesoforų, ženklų ir eismo blokavimo įrenginius |
iki 2007 metų |
Užsienio reikalų ministerija |
suderinti pasienio kontrolės punkto teisinį statusą ir pasirašyti su Baltarusijos Respublika tarpvalstybinį susitarimą dėl pasienio kontrolės punkto statuso pakeitimo |
|||||||
22. |
Latežerio |
|
|
|
|
iki 2007 metų |
dvišalis, numatoma statusą keisti į vietinio eismo |
Užsienio reikalų ministerija |
suderinti pasienio kontrolės punkto teisinį statusą ir pasirašyti su Baltarusijos Respublika tarpvalstybinį susitarimą dėl pasienio kontrolės punkto statuso pakeitimo |
23. |
Ūrelių |
|
|
|
|
iki 2007 metų |
dvišalis, numatoma statusą keisti į vietinio eismo |
Užsienio reikalų ministerija |
suderinti pasienio kontrolės punkto teisinį statusą ir pasirašyti su Baltarusijos Respublika tarpvalstybinį susitarimą dėl pasienio kontrolės punkto statuso pakeitimo |
VII. Kelių pasienio kontrolės punktų infrastruktūros prie vidinių Šengeno sienų pertvarkymas pagal Šengeno teisyno reikalavimus |
|||||||||
24. |
Kalvarijos Lazdijų Būtingės Skuodo Buknaičių Kalvių Saločių Germaniškio
|
|
1000** |
|
|
2006–2008 metai |
|
Pasienio kontrolės punktų direkcija, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, |
siekiant panaikinti esamas kliūtis prie vidinių Europos Sąjungos sienų, atlikti nurodytųjų pasienio kontrolės punktų pertvarkymo projektavimo darbus |
Eil. Nr. |
Pasienio kontrolės punktas |
Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų poreikis (tūkst. litų)* |
Ūkio subjek-tų, Šengeno priemonės, kitų numato-mų naudoti lėšų poreikis (tūkst. litų)* |
Preliminarūs plėtros terminai |
Pasienio kontrolės punkto statusas |
Už priemonių įgyvendinimą atsakinga institucija |
Priemonės |
||
lėšos, nu-matomos skirti 2006 metais |
lėšų poreikis 2007 metais |
lėšų poreikis 2008 metais |
|||||||
|
Obelių Smėlynės |
|
|
|
|
|
|
Valstybės sienos apsaugos tarnyba |
|
*Tikslus lėšų poreikis bus nustatytas tik pasirašius sutartis su rangovais.
**Lėšų poreikis pasienio kontrolės punktų infrastruktūrai pertvarkyti (kliūtims ir apribojimams šalinti) tikslintinas parengus ir suderinus techninę užduotį.
______________
Pasienio kontrolės punktų
plėtros strategijos
2 priedas
ANTROJO PASIENIO KONTROLĖS PUNKTŲ PLĖTROS STRATEGIJOS ĮGYVENDINIMO ETAPO PRIEMONĖS
Eil. Nr. |
Pasienio kontrolės punktas |
Preliminarūs plėtros terminai |
Pasienio kontrolės punkto statusas |
Už priemonių įgyvendinimą atsakinga institucija |
Priemonės |
I. Jūrų uosto pasienio kontrolės punktai |
|||||
1. |
Pilies |
2008–2010 metai |
muitinio tikrinimo vieta |
Užsienio reikalų ministerija, Pasienio kontrolės punktų direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau vadinama – Pasienio kontrolės punktų direkcija) |
įrengti muitinio tikrinimo vietą Pilies pasienio kontrolės punkte (statybos terminai nustatomi atsižvelgiant į uosto infrastruktūros projektavimo ir įrengimo terminus) |
2. |
Molo |
2008–2010 metai |
muitinio tikrinimo vieta |
Užsienio reikalų ministerija, Pasienio kontrolės punktų direkcija |
įrengti muitinio tikrinimo vietą Molo pasienio kontrolės punkte (statybos terminai nustatomi atsižvelgiant į uosto infrastruktūros projektavimo ir įrengimo terminus) |
II. Upių pasienio kontrolės punktai |
|||||
3. |
Nidos |
iki 2008 m. vasario 1 d. |
tarptautinis |
Užsienio reikalų ministerija |
pagal 1995 metais sudaryto Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Rusijos Federacijos Vyriausybės susitarimo dėl Lietuvos Respublikos ir Rusijos Federacijos valstybės sienos perėjimo punktų nuostatas suderinti pasienio kontrolės punkto plėtros perspektyvas, teisinį statusą ir atidarymo terminus |
2008–2010 metai |
Pasienio kontrolės punktų direkcija, ūkio subjektas |
||||
4. |
Jurbarko |
iki 2008 m. vasario 1 d. |
tarptautinis |
Užsienio reikalų ministerija |
pagal 1995 metais sudaryto Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Rusijos Federacijos Vyriausybės susitarimo dėl Lietuvos Respublikos ir Rusijos Federacijos valstybės sienos perėjimo punktų nuostatas suderinti pasienio kontrolės punkto plėtros perspektyvas, teisinį statusą ir atidarymo terminus |
2008–2010 metai |
Pasienio kontrolės punktų direkcija, ūkio subjektas
|
||||
5. |
Rusnės upių |
iki 2008 m. vasario 1 d. |
tarptautinis |
Užsienio reikalų ministerija |
pagal 1995 metais sudaryto Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Rusijos Federacijos Vyriausybės susitarimo dėl Lietuvos Respublikos ir Rusijos Federacijos valstybės sienos perėjimo punktų nuostatas suderinti pasienio kontrolės punkto plėtros perspektyvas, teisinį statusą ir atidarymo terminus |
2008–2010 metai |
Pasienio kontrolės punktų direkcija, ūkio subjektas
|
||||
III. Vietinio eismo pasienio kontrolės punktai |
|||||
6. |
Adutiškio |
2008–2010 metai |
vietinio eismo, numatoma statusą keisti į tarptautinį su transporto priemonių svorio apribojimu |
Užsienio reikalų ministerija, Pasienio kontrolės punktų direkcija |
pasirašyti su Baltarusijos Respublika tarpvalstybinį susitarimą dėl pasienio kontrolės punkto teisinio statuso pakeitimo į tarptautinį su transporto priemonių svorio apribojimu ir plėtros terminų |
7. |
Tverečiaus
|
2008–2010 metai |
vietinio eismo, numatoma statusą keisti į tarptautinį tik keleiviams |
Užsienio reikalų ministerija, Pasienio kontrolės punktų direkcija |
pasirašyti su Baltarusijos Respublika tarpvalstybinį susitarimą dėl pasienio kontrolės punkto teisinio statuso pakeitimo į tarptautinį tik keleiviams ir plėtros terminų |
IV. Numatomi įsteigti pasienio kontrolės punktai |
|||||
8. |
Norviliškių |
2008–2010 metai |
numatomas įsteigti vietinio eismo |
Užsienio reikalų ministerija, Pasienio kontrolės punktų direkcija
|
pasirašyti su Baltarusijos Respublika tarpvalstybinį susitarimą dėl pasienio vietinio eismo pasienio kontrolės punkto įsteigimo ir plėtros terminų |
9. |
Rakų |
2008–2010 metai |
numatomas įsteigti vietinio eismo |
Užsienio reikalų ministerija, Pasienio kontrolės punktų direkcija |
pasirašyti su Baltarusijos Respublika tarpvalstybinį susitarimą dėl pasienio vietinio eismo pasienio kontrolės punkto įsteigimo ir plėtros terminų |
10. |
Prienų |
2008–2010 metai |
numatomas įsteigti vietinio eismo |
Užsienio reikalų ministerija, Pasienio kontrolės punktų direkcija |
pasirašyti su Baltarusijos Respublika tarpvalstybinį susitarimą dėl pasienio vietinio eismo pasienio kontrolės punkto įsteigimo ir plėtros terminų |
11. |
Švendubrės upių |
2008–2010 metai |
numatomas įsteigti tarptautinis |
Užsienio reikalų ministerija, Pasienio kontrolės punktų direkcija, ūkio subjektas |
pasirašyti su Baltarusijos Respublika tarpvalstybinį susitarimą dėl tarptautinio pasienio kontrolės punkto įsteigimo ir plėtros terminų |
12. |
Stasylų |
2008–2010 metai |
tarptautinis |
Užsienio reikalų ministerija, Pasienio kontrolės punktų direkcija, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, Muitinės departamentas prie Finansų ministerijos, ūkio subjektas |
įrengti Vaidotų pasienio veterinarijos postą ir atlikti Vaidotų muitinės posto plėtros darbus |
Pastaba. Šiame priede numatytų priemonių įgyvendinimo finansavimas nustatomas atsižvelgiant į Pasienio kontrolės punktų plėtros strategijos prioritetines kryptis ir pasiektus susitarimus su kaimyninėmis valstybėmis.
______________