VALSTYBINĖS AUGALININKYSTĖS TARNYBOS
PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL LICENCIJŲ GRŪDŲ SANDĖLIO VEIKLAI IŠDAVIMO TVARKOS PATVIRTINIMO
2010 m. gruodžio 21 d. Nr. A1-179
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymu (Žin., 2002, Nr. 74-3139, 2010, Nr. 70-3469) ir Grūdų sandėlio veiklos licencijavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-983 „Dėl grūdų sandėlio veiklos licencijavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 132-6746) bei vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimą Nr. 1486 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymą“ (Žin., 2002, Nr. 94-4046, 2010, Nr. 107-5519):
2. Pripažįstu netekusiais galios:
2.1. Valstybinės sėklų ir grūdų tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos viršininko 2002 m. rugsėjo 27 d. įsakymą Nr. 78 „Dėl licencijų grūdų sandėlio veiklai išdavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin. 2002, Nr. 98-4395);
2.2. Valstybinės sėklų ir grūdų tarnybos prie Žemės ūkioministerijos viršininko 2010 m. gegužės 7 d. įsakymą Nr. 1A-72 „Dėl Valstybinės sėklų ir grūdų tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos viršininko 2002 m. rugsėjo 27 d. įsakymo Nr. 78 „Dėl licencijų grūdų sandėlio veiklai išdavimo tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2010, Nr. 55-2739).
PATVIRTINTA
Valstybinės augalininkystės tarnybos
prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus
2010 m. gruodžio 21 d.
įsakymu Nr. A1-179
LICENCIJŲ GRŪDŲ SANDĖLIO VEIKLAI IŠDAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Licencijų grūdų sandėlio veiklai išdavimo tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymu (Žin., 2002, Nr. 74-3139; 2010, Nr. 70-3469), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 1486 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymą“ (Žin., 2002, Nr. 94-4046; 2010, Nr.107-5519) bei Grūdų sandėlio veiklos licencijavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2002 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. 381 (Žin., 2002, Nr. 95-4136; 2010, Nr. 132-6746) (toliau – Taisyklės).
2. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka įregistruotas juridinis ar fizinis asmuo, pageidaujantis verstis licencijuoto grūdų sandėlio veikla, privalo gauti licenciją.
3. Licenciją išduoda, registruoja, licencijos galiojimą sustabdo, sustabdymą panaikina, licencijų galiojimą panaikina, licencijuotų grūdų sandėlių veiklos priežiūrą vykdo Valstybinė augalininkystės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Tarnyba).
4. Licencijos turėtojas privalo laikytis Licencijuotų sandėlių ir sandėliavimo dokumentų įstatymo, Grūdų sandėlio veiklos licencijavimo taisyklių ir kitų teisės aktų bei šiame apraše nustatytų reikalavimų.
II. LICENCIJŲ IŠDAVIMAS IR PATIKSLINIMAS
7. Juridinis ar fizinis asmuo, norintis gauti licenciją užsiimti licencijuoto grūdų sandėlio veikla, turi Tarnybai pateikti rašytinį prašymą pagal nustatytą formą (1 priedas) ir kitus dokumentus, reikalingus licencijai gauti, nurodytus Taisyklėse.
8. Pateikti dokumentai registruojami Tarnybos atitinkamų metų dokumentacijos plane nurodytame žurnale pagal pašto gavimo arba juridinio ar fizinio asmens dokumentų pateikimo datą.
10. Licencijų išdavimui Tarnybos direktoriaus įsakymu sudaroma licencijų išdavimo komisija (toliau – komisija). Dalyvauti komisijos darbe gali būti kviečiami kompetentingi specialistai iš kitų institucijų.
11. Licencijų išdavimo komisijos darbui vadovauja komisijos pirmininkas, jo nesant – pirmininko pavaduotojas.
12. Sprendimas dėl licencijos išdavimo arba atsisakymo ją išduoti priimamas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo dokumentų, reikalingų licencijai išduoti, gavimo dienos.
13. Prieš išduodant licenciją, licencijų išdavimo komisija:
13.2. nustačiusi, kad pateikti ne visi reikalingi dokumentai ar jie neteisingai įforminti, ar pateikti neteisingi duomenys, raštu apie tai praneša pareiškėjui ir nustato nuo 15 iki 30 kalendorinių dienų terminą trūkumams pašalinti;
13.3. tikrina vietoje juridinio ar fizinio asmens atitikimą teisės aktais licencijuotam sandėliui nustatytiems reikalavimams ir pateiktų duomenų teisingumą;
13.4. gali reikalauti papildomos informacijos dėl tikrinimo metu nustatytų faktų, susijusių su teisės aktais nustatytų reikalavimų neatitikimu;
13.5. nagrinėja pateiktas sandėliavimo taisykles ir teikia siūlymą Tarnybos direktoriui dėl jų tvirtinimo;
13.6. surašo tikrinimo akto (2 priedas) 2 egzempliorius ir pasirašytinai supažindina juridinį ar fizinį asmenį ar jo įgaliotą atstovą. Komisijos tikrinimo aktą pasirašo komisijos pirmininkas ir tikrinime dalyvavę komisijos nariai. Vienas egzempliorius atiduodamas tikrinamam juridiniam ar fiziniam asmeniui, kitas segamas į Tarnybos atitinkamų metų dokumentacijos plane nurodytą bylą;
14. Juridinio ar fizinio asmens pasirengimo vykdyti licencijuoto grūdų sandėlio veiklą tikrinimo datą ir laiką nustato komisijos pirmininkas ir prieš 5 darbo dienas praneša komisijos nariams bei minėtų ūkio subjektų vadovams.
15. Tikrinimas teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 komisijos narių. Komisijos narys, negalintis dalyvauti patikrinime, prieš 2 darbo dienas privalo apie tai pranešti komisijos pirmininkui.
16. Sprendimą, kuris nurodomas komisijos posėdžio protokole, teikti siūlymą Tarnybos direktoriui dėl licencijos išdavimo, komisija priima posėdyje ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo tikrinimo akto surašymo.
17. Komisijos posėdžių datą ir laiką nustato komisijos pirmininkas. Jeigu posėdyje negali dalyvauti daugiau kaip pusė komisijos narių, komisijos pirmininkas posėdį atideda vėlesniam laikui, apie tai informuodamas komisijos narius.
18. Priimti sprendimai dėl siūlymo išduoti licenciją yra teisėti, kai už juos balsuoja ne mažiau kaip pusė posėdyje dalyvavusių komisijos narių. Visi komisijos nariai turi po vieną balsą. Jeigu balsų skaičius pasiskirsto po lygiai, sprendimą lemia komisijos pirmininko balsas. Balsuojama atviru balsavimu.
19. Komisijos posėdžiai yra protokoluojami. Protokolą surašo komisijos posėdžio sekretorius, kurį skiria komisijos pirmininkas iš komisijos narių. Protokole nurodomi balsavimo rezultatai. Komisijos posėdžio protokolą pasirašo visi posėdyje dalyvavę komisijos nariai.
20. Jeigu licenciją išduoti atsisakoma, apie tai per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo raštu pranešama prašytojui ir nurodomos atsisakymo priežastys.
21. Licencija išduodama pagal nustatytą blanko formą. Išduotos licencijos registruojamos Tarnybos atitinkamų metų dokumentacijos plane nurodytame žurnale.
22. Licencijuoto sandėlio vadovas ar įgaliotas asmuo, gavęs licenciją, pasirašo Tarnybos atitinkamų metų dokumentacijos plane nurodytame registracijos žurnale.
23. Licencijuotas sandėlis privalo gauti patikslintą licenciją Taisyklių 18 punkte numatytais atvejais.
III. LICENCIJŲ GALIOJIMO SUSTABDYMAS, SUSTABDYMO PANAIKINIMAS IR LICENCIJŲ GALIOJIMO PANAIKINIMAS
25. Licencija išduodama, jos galiojimas sustabdomas, sustabdymas panaikinamas ar licencijos galiojimas panaikinamas Tarnybos direktoriaus įsakymu Taisyklėse aprašytais atvejais ir skelbiamas teisės aktų nustatyta tvarka. Nurodomi tokie duomenys:
26. Apie priimtą sprendimą sustabdyti ar panaikinti licencijos galiojimą Tarnyba informuoja licencijos turėtoją Taisyklėse nustatyta tvarka.
27. Licencijos turėtojas, praradęs licenciją, turi ne vėliau kaip per 3 darbo dienas apie tai raštu pranešti Tarnybai ir paskelbti viename iš Lietuvos Respublikos dienraščių. Pateikus motyvuotą prašymą ir skelbimo Lietuvos Respublikos dienraštyje apie prarastą licenciją kopiją, Tarnybos direktoriaus įsakymu licencijos turėtojui išduodamas licencijos dublikatas.
IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
29. Už licencijos išdavimą imamas mokestis Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 52-1484 ) nustatyta tvarka.
30. Licencija išduodama, prašytojui pateikus mokamąjį pavedimą (sąskaitos išrašą) su banko žymomis arba kvitą apie sumokėtą nustatyto dydžio valstybės rinkliavą.
Licencijų grūdų sandėlio veiklai
išdavimo tvarkos
1 priedas
___________________________________________________________________________
Juridinio ar fizinio asmens pavadinimas (vardas, pavardė)
___________________________________________________________________________
kodas, buveinė (adresas), telefonas, faksas, el. paštas)
Valstybinei augalininkystės tarnybai
prie Žemės ūkio ministerijos
PRAŠYMAS LICENCIJAI GAUTI
_________________
(data)
Prašau išduoti licenciją/patikslintą licenciją (nereikalingą išbraukti) verstis licencijuoto grūdų sandėlio veikla.
1. Grūdų saugyklos pavadinimas ir adresas ____________________________________
___________________________________________________________________________
3. Licencijuojamo sandėlio grūdų saugyklos pajėgumas (talpa tonomis): _____________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
4. Numatomų sandėliuoti grūdų rūšių pavadinimai ir kiekiai:
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
PRIDEDAMA:
1. Įstatų ar kito dokumento kopija, patvirtinanti, kad asmuo gali verstis grūdų priėmimo, apdorojimo, saugojimo veikla.
3. Vyriausybės įgaliotos institucijos pažyma apie patalpų, įrengimų ir veiklos sąlygų atitiktį higieniniams reikalavimams.
4. Valstybinės darbo inspekcijos pažyma apie darbo saugos ir saugumo technikos taisyklių reikalavimų atitiktį.
7. Draudimo nuo gaisro, sprogimo, trečiųjų asmenų neteisėtos veiklos ir gamtinių jėgų bei civilinės atsakomybės draudimo dokumentų kopijos.
9. Paskutiniojo ataskaitinio laikotarpio pelno (nuostolio) ataskaita ir balansas, kurie buvo pateikti teritorinei valstybinei mokesčių inspekcijai.
Licencijų grūdų sandėlio veiklai
išdavimo tvarkos
2 priedas
VALSTYBINĖ AUGALININKYSTĖS TARNYBA
PRIE ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS
GRŪDŲ SANDĖLIO TIKRINIMO AKTAS
20 m. _______________ d. Nr.
(sudarymo vieta)
Komisija, susidedanti iš ___________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________ ,
patikrino ____________________________________________________________________
(juridinio ar fizinio asmens pavadinimas)
tinkamumą verstis licencijuoto grūdų sandėlio veikla.
Grūdų saugyklos tipas _________________________________________________________
Grūdų saugyklos adresas_______________________________________________________
___________________________________________________________________________
Numatomų sandėliuoti grūdų pavadinimas _________________________________________
Numatomas sandėliuoti grūdų kiekis, t ____________________________________________
1.Teritorija (aplinka, aptvėrimas, apšvietimas, privažiavimo keliai, sanitarinė būklė) ________________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________
|
Atitinka □ |
Neatitinka □ |
2. Grūdų saugyklos (stogas, lietvamzdžiai, grindys, sienos, langai, durys, apšvietimas, praėjimai, užtikrinantys saugų žmonių vaikščiojimą, dezinsekcija, priešgaisrinė apsauga) ________________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________
|
Atitinka □ |
Neatitinka □ |
3. Iškrovimo–pakrovimo vieta (pajėgumai, pakrovimo–iškrovimo įrangos techninis stovis, apsirūpinimas ėminių ėmimo įranga) ________________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________
|
Atitinka □ |
Neatitinka □ |
4. Svėrimo įranga (svarstyklių keliamoji galia, techninis stovis, metrologinė patikra) ________________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________
|
Atitinka □ |
Neatitinka □ |
5. Apsirūpinimas termometrais grūdų masės temperatūrai matuoti ________________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________
|
Atitinka □ |
Neatitinka □ |
6. Technologinė įranga (džiovinimo, valymo, ventiliacijos įrenginių galingumai, jų techninis stovis) ________________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________
|
Atitinka □ |
Neatitinka □ |
7. Laboratorija (apsirūpinimas įranga ir prietaisais, būtinais standartais, metodikomis ir kitais norminiais aktais, reglamentuojančiais grūdų kokybės vertinimą, metrologinė prietaisų patikra; jei neturi savo laboratorijos – ar sudaryta sutartis su artimiausia laboratorija ir paskirtas atsakingas asmuo už grūdų kokybės nustatymą) ________________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________
|
Atitinka □ |
Neatitinka □ |
8. Grūdų sandėliavimo galimybės (turi galimybę saugoti atskirai nuo kitos paskirties grūdų) ________________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________
|
Atitinka □ |
Neatitinka □ |
9. Grūdų saugyklos aruodai (numeruoti, aruodų brėžiniai ir aruodų išdėstymo planas matomoje vietoje) ________________________________________________________ ________________________________________________________
|
Atitinka □ |
Neatitinka □ |
10. Kiti kriterijai ________________________________________________________ ________________________________________________________ ________________________________________________________
|
Atitinka □ |
Neatitinka □ |
Išvados ____________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Komisijos pirmininkas _________________ _____________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Nariai _________________ _____________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________________ _____________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________________ _____________________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Su tikrinimo aktu susipažinau ir vieną egzempliorių gavau:
_____________________ _______________ __________________________________
(pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)