LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2010 M. BIRŽELIO 8 D. ĮSAKYMO Nr. V-864 „DĖL 2007–2013 M. ŽMOGIŠKŲJŲ IŠTEKLIŲ PLĖTROS VEIKSMŲ PROGRAMOS 2 PRIORITETO „MOKYMASIS VISĄ GYVENIMĄ“ VP1-2.3-ŠMM-05-K PRIEMONĖS „ŠVIETIMO PASLAUGŲ SISTEMOS PRIEINAMUMO DIDINIMAS SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ ASMENIMS (MOKINIAMS IR KT.) IR ŠVIETIMO PAGALBOS SPECIALISTAMS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO Nr. 1 PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2010 m. rugpjūčio 16 d. Nr. V-1380
Vilnius
Vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 29.2 punktu,
pakeičiu 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.3-ŠMM-05-K įgyvendinimo priemonės „Švietimo paslaugų sistemos prieinamumo didinimas specialiųjų poreikių asmenims (mokiniams ir kt.) ir švietimo pagalbos specialistams“ finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. birželio 8 d. įsakymu Nr. V-864 „Dėl 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ VP1-2.3-ŠMM-05-K priemonės „Švietimo paslaugų sistemos prieinamumo didinimas specialiųjų poreikių asmenims (mokiniams ir kt.) ir švietimo pagalbos specialistams“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 69-3465):
1. Išdėstau 3 punktą taip:
2. Išdėstau 8.1.3 punktą taip:
3. Išdėstau 9 punktą taip:
„9.1. Aprašo 8.1.1 punkte įvardintos poveiklės tikslinė grupė gali būti specialiųjų poreikių mokiniai Tarnybos priskirti nedidelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų grupei, jei pareiškėjas turi Tarnybos rekomendaciją, patvirtinančią, kad konkretus asmuo gali būti ugdomas bendrojo lavinimo mokyklos bendrojoje klasėje;
9.2. Aprašo 8.1.2 punkte įvardintos poveiklės tikslinė grupė gali būti specialiųjų poreikių mokiniai Tarnybos priskirti vidutinių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų grupei, jei pareiškėjas turi Tarnybos rekomendaciją, patvirtinančią, kad konkretus asmuo gali būti ugdomas bendrojo lavinimo mokyklos specialiojoje ar bendrojoje klasėje;
9.3. Aprašo 8.1.3 punkte įvardintos poveiklės tikslinė grupė gali būti specialiųjų poreikių mokiniai Tarnybos priskirti didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų grupei, jei pareiškėjas turi Tarnybos rekomendaciją, patvirtinančią, kad konkretus asmuo gali būti ugdomas bendrojo lavinimo mokykloje, vykdančioje specialiojo ugdymo programą.“
4. Išdėstau 13 punktą taip:
5. Išdėstau 14 punktą taip:
„14. Aprašo 13.2 punkte įvardintos įstaigos turi atitikti Socialinės globos normų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. A1-46 (Žin., 2007, Nr. 24-931), socialinės globos kokybės reikalavimus.“
6. Išdėstau 15 punktą taip:
„15. Aprašo 13.3 ir 13.4 punktuose įvardintos įstaigos turi atitikti Reikalavimus nestacionarioms socialinių paslaugų įstaigoms, patvirtintus Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. A1-72 (Žin., 2003, Nr. 43-1990).“
7. Išdėstau 29 punktą taip:
„29. Pagal Aprašą tinkamos finansuoti išlaidų kategorijos yra šios (išlaidų numeracija pateikiama vadovaujantis Paraiškos dėl projekto finansavimo bendrosios (A) dalies, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861, Nr. 50-1868), 8.2 punktu):
Tinkamos finansuoti išlaidų kategorijos |
Reikalavimai, komentarai, paaiškinimai |
Dydžio apribojimai |
Tiesioginės projekto išlaidos: |
||
1. Vykdymo išlaidos: |
||
1.1. Projektą vykdančio personalo darbo užmokestis |
Pagal Aprašą tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos: 1. švietimo paslaugų (specialiųjų poreikių asmenims) teikimą organizuojančio bendrojo lavinimo mokyklos personalo darbo užmokestis; 2. tiesiogiai (taip pat papildomai) su specialiųjų poreikių asmenimis dirbančių (formaliojo švietimo paslaugas teikiančių) pedagogų darbo užmokestis; 3. neformaliojo specialiųjų poreikių mokinių švietimo paslaugas teikiančių specialistų darbo užmokestis. Projektą vykdančio personalo darbo užmokestis apskaičiuojamas vadovaujantis teisės aktų nustatyta tvarka, neviršijant vienam asmeniui numatytos maksimalios galimos ribos. |
Iki 2544,5 litų/tikslinės grupės asmeniui (toliau – Lt/asm.) per mokslo metus (iki 282,7 Lt/asm. per mėnesį arba 13,25 Lt/asm. per dieną), jei pats pareiškėjas vykdo visus tris komponentus, išlaidoms pasiskirstant atitinkamai: 1) iki 10 proc.; 2) ne mažiau kaip 60 proc.; 3) ne mažiau kaip 30 proc. visų pagal šią eilutę tinkamų finansuoti išlaidų sumos. Jei specialiųjų poreikių mokinys ugdomas neformaliai ir birželio–rugpjūčio mėnesiais, už šios paslaugos teikimą skiriama iki 122,22 Lt/asm. per mėnesį.
Iki 1781,15 Lt/asm. per mokslo metus (iki 197,9 Lt/asm. per mėnesį arba 9,28 Lt/asm. per dieną), jei pareiškėjas pats neteikia neformaliojo švietimo paslaugos, išlaidoms pagal komponentus pasiskirstant atitinkamai: 1) iki 15 proc. ir 2) ne mažiau kaip 85 proc. visų pagal šią eilutę tinkamų finansuoti išlaidų sumos.
Neformaliam ugdymui iki 1100 Lt/asm. per mokslo metus vienam specialiųjų poreikių mokiniui, kai neformalųjį ugdymą teikia projekto partneriai. Jei specialiųjų poreikių mokinys ugdomas ir birželio–rugpjūčio mėnesiais, už šios paslaugos teikimą skiriama iki 122,22 Lt/asm. per mėnesį. |
1.3. Paslaugos |
Neformaliojo specialiųjų poreikių asmenų švietimo paslaugos teikimas specialiųjų poreikių mokiniui (jei paslaugą teikia ne pats pareiškėjas ir (ar) partneris). Pagal Aprašą tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos kartu su paraiška pateikiamoje neformaliojo švietimo programoje numatytų užsiėmimų vykdymo išlaidos. |
Iki 1100 Lt/asm. per mokslo metus vienam specialiųjų poreikių mokiniui. Jei specialiųjų poreikių mokinys ugdomas ir birželio–rugpjūčio mėnesiais, už šios paslaugos teikimą skiriama iki 122,22 Lt/asm. per mėnesį. |
1.4. Mokymo priemonių (trumpalaikio turto) įsigijimas |
Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomas specialiųjų mokymo priemonių įsigijimas |
Iki 10 proc. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos |
1.9. Kita (kelionės išlaidos) |
Specialiųjų poreikių mokinio kelionės į/iš įstaigą/įstaigos, kurioje teikiamos formaliojo ar neformaliojo švietimo paslaugos, gali būti vykdomos naudojant pareiškėjo/partnerio valdomą specialios paskirties transporto priemonę arba perkant specialiųjų poreikių turinčio mokinio vežimo paslaugas iš kito juridinio asmens. |
Ne daugiau kaip 250 Lt/asm. per mėnesį |
3. Kryžminis finansavimas: |
||
3.3. ilgalaikio turto įsigijimas |
Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomas įrangos, įrenginių ir kito ilgalaikio materialaus turto, reikalingo formaliojo švietimo programai įgyvendinti, įsigijimas |
Iki 10 proc. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos |
5. Netiesioginės projekto išlaidos: |
||
5.1. Netiesioginės išlaidos |
Netiesioginės projekto išlaidos turi būti nustatytos remiantis Netiesioginių projekto išlaidų nustatymo ir apmokėjimo naudojant vienodo dydžio normą taisyklėmis (toliau – Taisyklės), ir neviršyti šiose Taisyklėse nustatytos vienodo dydžio normos |
Atsižvelgiant į Europos Komisijos pritarimo Taisyklėms sąlygas, projekto netiesioginės lėšos (kaip jos apibrėžtos Taisyklių 7 punkte) turės būti patirtos ir pagrįstos išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo ar lygiavertės įrodomosios vertės dokumentais. Gali būti pritaikyta mažesnė vienodo dydžio norma, nei numatyta Taisyklėse. |
“
8. Išdėstau 73 punktą taip:
„73. Projekto veiklų vykdymas:
73.1. Aprašo 8.2 punkte įvardinta veikla turi būti vykdoma nevykstant formaliojo ugdymo programoje numatytiems užsiėmimams (ne ilgiau nei iki 18.00 val. darbo dienomis) pareiškėjui pasirenkant vieną iš alternatyvų:
73.1.1. jeigu bendrojo lavinimo mokykloje yra specialiųjų poreikių mokinių neformaliojo švietimo paslaugai teikti reikalingos sąlygos, paslauga gali būti teikiama toje pačioje mokykloje;
73.1.2. jeigu bendrojo lavinimo mokykloje nėra specialiųjų poreikių mokinių neformaliojo švietimo paslaugai teikti reikalingų sąlygų, paslauga turi būti teikiama tokias sąlygas turinčioje (kitoje) mokykloje arba dienos socialinių paslaugų centre. Šiuo atveju pareiškėjas turi užtikrinti specialiųjų poreikių mokinių pervežimą iš vienos įstaigos į kitą.“
9. Išdėstau 5 priedo „Naudos ir kokybės vertinimo metodika“ lentelės 2.4 punkto 2 skiltį taip:
„
10. Išdėstau 5 priedo „Naudos ir kokybės vertinimo metodika“ lentelės 2.3 punkto 4 skiltį taip:
„
Vertinimo aspektai |
4 |
Jeigu bendrojo lavinimo mokykla pateikia Projektą tik 8.1.1 ir 8.2 punktuose numatytam veiklų kompleksui vykdyti, skiriama 5 balai. Jeigu bendrojo lavinimo mokykla pateikia Projektą 8.1.2 ir 8.2 punktuose numatytam veiklų kompleksui vykdyti, skiriama 10 balų. Jeigu bendrojo lavinimo mokykla pateikia Projektą 8.1.1, 8.1.2, 8.1.3 ir 8.2 punktuose numatytam veiklų kompleksui vykdyti, skiriama 15 balų. |
11. Išdėstau 5 priedo „Naudos ir kokybės vertinimo metodika“ lentelės 2.4 punkto 2 skiltį taip:
„