LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL EUROPOS PRISITAIKYMO PRIE GLOBALIZACIJOS PADARINIŲ FONDO PARAMOS VALDYMO IR KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2008 m. vasario 25 d. Nr. A1-62

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 27 d. nutarimo Nr. 1413 „Dėl institucijų, atsakingų už Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo paramos valdymą ir kontrolę, paskyrimo“ (Žin., 2008, Nr. 5-162) 2.1 punktu:

1. Tvirtinu Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo paramos valdymo ir kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pavedu įsakymo vykdymo kontrolę ministerijos sekretoriui Valdui Rupšiui.

 

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRĖ                  VILIJA BLINKEVIČIŪTĖ


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo

ministro 2008 m. vasario 25 d. įsakymu Nr. A1-62

 

EUROPOS PRISITAIKYMO PRIE GLOBALIZACIJOS PADARINIŲ FONDO PARAMOS VALDYMO IR KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo (toliau vadinama – EGF) paramos valdymo ir kontrolės tvarkos aprašas (toliau vadinama – šis Aprašas) nustato vadovaujančiosios institucijos, mokėjimo institucijos, tarpinės institucijos, institucijos, atsakingos už globalizacijos padarinių vertinimą, kontrolės institucijos funkcijas ir atsakomybę.

2. Šis Aprašas parengtas vadovaujantis 2006 m. gruodžio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1927/2006, įsteigiančiu Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondą (OL 2006 L 406, p.1; toliau vadinama – Reglamentas).

3. EGF veiksmai finansuojami iš EGF lėšų ir iš Užimtumo fondo, valstybės biudžeto, kitų lėšų. EGF lėšų suma negali viršyti 50 procentų Reglamento 5 straipsnio 2 dalies d punkte numatytų išlaidų, o likusi dalis finansuojama iš Užimtumo fondo, valstybės biudžeto, kitų lėšų.

4. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

Institucija, atsakinga už globalizacijos padarinių vertinimą – Lietuvos Respublikos ūkio ministerija.

Įtariama nusikalstama veika – įtariamas pažeidimas, kuriuo siekiama neteisėtai gauti ar panaudoti Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas ir dėl kurio galima pradėti teisminį procesą.

Kontrolės institucija – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Vidaus audito skyrius.

Mokėjimo institucija – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Apskaitos ir atskaitomybės departamentas.

Projektas – projekto vykdytojo, t. y. teritorinių darbo biržų aktyvių darbo rinkos priemonių visuma, skirta darbuotojams, praradusiems darbą dėl globalizacijos.

Tarpinė institucija – Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

Vadovaujančioji institucija – institucija, pagal Reglamento 18 straipsnį paskirta vykdyti vadovaujančiosios institucijos funkcijas. Vadovaujančioji institucija yra Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Europos Sąjungos struktūrinės paramos departamentas.

 

II. VADOVAUJANČIOJI INSTITUCIJA

 

5. Vadovaujančioji institucija vykdo šias funkcijas:

5.1. numatomų grupės darbuotojų atleidimų, atitinkančių Reglamento 2 straipsnio sąlygas, atvejais, kreipiasi į instituciją, atsakingą už globalizacijos padarinių vertinimą dėl galimų globalizacijos padarinių įvertinimo;

5.2. nagrinėja iš institucijos, atsakingos už globalizacijos padarinių vertinimą, gautas globalizacijos padarinių vertinimo išvadas;

5.3. paveda tarpinei institucijai parengti paraišką EGF paramai gauti;

5.4. teikia Europos Komisijai paraiškas EGF paramai gauti per dešimt savaičių nuo tos dienos, kai įvykdomos Reglamento 2 straipsnyje nustatytos pasinaudojimo EGF parama sąlygos ir, esant reikalui, jas papildo;

5.5. tikrina ir tvirtina mokėjimo paraiškas, rengia išlaidų deklaracijas, kurios yra pagrįstos tinkamais dokumentais, ir teikia mokėjimo institucijai;

5.6. kontroliuoja, ar deklaruojamos išlaidos atitinka Reglamente nustatytus finansavimo reikalavimus;

5.7. rengia ir Europos Komisijai teikia ataskaitą apie EGF finansinės paramos panaudojimą;

5.8. rengia viešinimo planą ir pagal jį informuoja visuomenę;

5.9. dalyvauja Europos Komisijai atliekant pasiektų rezultatų tvarumo ir veiksmingumo vidurio laikotarpio ir ex-post vertinimą;

5.10. užtikrina, kad Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos lygmenyje konkretūs EGF finansuojami veiksmai nebūtų remiami pagal kitas Bendrijos finansines priemones;

5.11. užtikrina lyčių lygių galimybių ir nediskriminavimo principų įgyvendinimą, pasinaudojant EGF parama;

5.12. rengia teisės aktus, nustatančius detalias EGF paramos įgyvendinimo Lietuvoje taisykles ir procedūras;

5.13. užtikrina, kad trejus metus po to, kai pabaigiamas EGF finansinės paramos teikimas, Europos Komisija ir Audito rūmai bei kitos tikrinančios institucijos turėtų galimybę susipažinti su minėta veikla susijusiais visais dokumentais;

5.14. konsultuojasi ir bendradarbiauja su kompetentingomis institucijomis;

5.15. įtarusi nusikalstamą veiką, susijusią su EGF lėšų gavimu ar panaudojimu, nedelsdama praneša Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos, kartu pateikdama visą su įtariama nusikalstama veika susijusią informaciją;

5.16. kontroliuoja EGF techninės pagalbos panaudojimą;

5.17. jei būtina, sudaro darbo grupes, skirtas padėti vadovaujančiajai institucijai užtikrinti EGF paramos įgyvendinimą;

5.18. savo atsakomybe paveda Paramos fondui Europos socialinio fondo agentūrai vykdyti šias funkcijas:

5.18.1. tikrinti patikros vietoje metu atrankos būdu projekto vykdytojo mokėjimo prašyme nurodytų išlaidų tinkamumą finansuoti ir jį patvirtinti;

5.18.2. pagal gautą mokėjimo prašymą vadovaujantis išlaidas įrodančiais (pateisinančiais) dokumentais rengti ir teikti paraišką vadovaujančiajai institucijai dėl lėšų pervedimo;

5.18.3. kontroliuoti, ar deklaruojamos išlaidos atitinka Reglamente nustatytus finansavimo reikalavimus;

5.18.4. įtarus nusikalstamą veiką, susijusią su EGF lėšų gavimu ar panaudojimu, nedelsiant pranešti Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos, kartu pateikiant visą su įtariama nusikalstama veika susijusią informaciją;

5.18.5. užtikrinti, kad su EGF susiję dokumentai būtų tinkamai saugomi ir prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims;

5.18.6. rengti EGF procedūrų aprašus;

5.19. vykdo kitas funkcijas, susijusias su EGF paramos įgyvendinimu.

 

III. MOKĖJIMO INSTITUCIJA

 

6. Mokėjimo institucija vykdo šias funkcijas:

6.1. vykdo EGF lėšų, turto, atsiskaitymų apskaitą, taip pat tvarko grąžintinų sumų, delspinigių apskaitą pagal Europos Sąjungos bendrajam biudžetui taikomas taisykles;

6.2. pagal vadovaujančiosios institucijos pateiktą paraišką ir jos tikrinimo ir tvirtinimo lapą bei lydraštį tikrina, ar neviršytos metinės EGF priemonės ir Europos Sąjungos ir bendrojo finansavimo lėšų valstybės biudžeto programų asignavimų sumos;

6.3. formuoja mokėjimo paraišką:

6.3.1. pagal vadovaujančiosios institucijos pateiktą mokėjimo paraišką, jos tikrinimo ir tvirtinimo lapą ar kitus pateisinamuosius dokumentus, būtinus mokėjimui atlikti;

6.3.2. atlieka veiksmus, susijusius su mokėjimo paraiškos duomenų įvedimu į kompiuterizuotą Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų sistemą (toliau vadinama – VBAMS) kaip to reikalauja Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2004, Nr. 17-513; 2007, Nr. 90-3604), bei Europos Sąjungos, kitos finansinės paramos ir kitų valstybės biudžetui priskirtų lėšų tiesioginio pervedimo į valstybės iždo sąskaitas taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-429 (Žin., 2007, Nr. 2-106);

6.4. teikia vadovaujančiajai institucijai buhalterinės apskaitos duomenis, reikalingus deklaracijoms pildyti;

6.5. tikrina ir tvirtina išlaidų deklaraciją, užtikrina, kad ji gauta naudojant apskaitos sistemas, taip pat patvirtina, kad deklaruotos išlaidos atitinka taikytinas Bendrijos ir nacionalines taisykles bei buvo patirtos per nustatytą projekto įgyvendinimo laikotarpį ir parengtos atsižvelgiant į visų kontrolės institucijos atliktų auditų rezultatus;

6.6. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant teisės aktus, nustatančius detalias EGF taisykles, procedūras;

6.7. pagal kompetenciją užtikrina, kad su EGF susiję dokumentai būtų tinkamai saugomi ir prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims;

6.8. įtarusi nusikalstamą veiką, susijusią su EGF lėšų gavimu ar panaudojimu, nedelsdama praneša vadovaujančiajai institucijai, kartu pateikdama visą su įtariama nusikalstama veika susijusią informaciją.

 

IV. TARPINĖ INSTITUCIJA

 

7. Tarpinė institucija vykdo šias funkcijas:

7.1. numatomų grupės darbuotojų atleidimų, atitinkančių Reglamento 2 straipsnio sąlygas, atvejais kreipiasi į Vadovaujančiąją instituciją dėl galimų globalizacijos padarinių įvertinimo;

7.2. vadovaudamasi Reglamentu, per 8 savaites nuo tos dienos, kai įvykdomos Reglamento 2 straipsnyje nustatytos sąlygos, koordinuoja paraiškos EGF paramai gauti parengimą;

7.3. planuoja ir vykdo visuomenės informavimo ir viešinimo veiksmus pagal viešinimo planą;

7.4. savo atsakomybe paveda teritorinėms darbo biržoms vykdyti šias funkcijas:

7.4.1. įgyvendinti projekto veiklas;

7.4.2. tinkamai apskaityti projekto lėšas;

7.4.3. vykdyti projekto įgyvendinimo stebėseną ir vertinimą;

7.4.4. kas ketvirtį, suderinus su tarpine institucija, pateikti ataskaitą vadovaujančiajai institucijai apie projekto įgyvendinimo pažangą;

7.4.5. rengti galutinę ataskaitą bei mokėjimo prašymą ir, suderinus su tarpine institucija, pateikti Paramos fondui Europos socialinio fondo agentūrai;

7.4.6. užtikrinti lyčių lygių galimybių ir nediskriminavimo principų įgyvendinimą, pasinaudojant EGF parama;

7.4.7. užtikrinti, kad deklaruojamos išlaidos atitiktų Reglamente nustatytus finansavimo reikalavimus;

7.4.8. užtikrinti, kad su EGF susiję dokumentai būtų tinkamai saugomi ir prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims;

7.4.9. planuoti ir vykdyti visuomenės informavimo ir viešinimo veiksmus pagal viešinimo planą;

7.4.10. užtikrinti, kad EGF finansuojami veiksmai nebūtų remiami pagal kitas Bendrijos finansines priemones;

7.4.11. atlikti kitas tarpinės institucijos jai pavestas funkcijas, susijusias su EGF paramos įgyvendinimu.

 

V. INSTITUCIJA, ATSAKINGA UŽ GLOBALIZACIJOS PADARINIŲ VERTINIMĄ

 

8. Institucija, atsakinga už globalizacijos padarinių vertinimą, per raštu suderintus su vadovaujančiąja institucija terminus pateikia vadovaujančiajai institucijai ir tarpinei institucijai globalizacijos padarinių vertinimo išvadas, kai vadovaujančioji institucija kreipiasi dėl globalizacijos padarinių įvertinimo.

 

VI. KONTROLĖS INSTITUCIJA

 

9. Kontrolės institucija vykdo šias funkcijas:

9.1. vadovaudamasi tarptautiniais vidaus audito standartais, atlieka EGF auditą ir kontrolę;

9.2. atlieka esamų valdymo ir kontrolės sistemų veiksmingumo patikrinimus, panaudotų lėšų atrankinius (ne mažiau kaip 5 procentus visų tinkamų išlaidų) patikrinimus ir apie rezultatus informuoja Vadovaujančiąją, mokėjimo instituciją, Valstybės kontrolę;

9.3. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant teisės aktus;

9.4. pagal kompetenciją užtikrina, kad su EGF susiję dokumentai būtų tinkamai saugomi ir prieinami turinčioms teisę juos tikrinti institucijoms ir asmenims;

9.5. rengia EGF valdymo ir kontrolės sistemų bei išlaidų tinkamumo ir įvertinimo tikrinimo procedūrų aprašus;

9.6. teikia Europos Komisijai prašymo dėl galutinio mokėjimo pagrįstumo ataskaitą ir galutinę pažymą apie panaudotą paramą.

 

_________________